abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf maandag 12 februari 2007 @ 19:33:49 #1
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46248334
101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 12 februari 2007 @ 19:34:48 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46248394
Ik gooide hem dus dicht .

Borstvoeding deel 28 vorig topic
En mijn laatste post;
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:29 schreef Moonah het volgende:
Dankjulliewel voor julie support! Dat voelt fijn.
Het gesprek verliep zoals ik wel een beetje had verwacht. Ik zat bij de eerste zinnen al in tranen. Mijn directeur gaat voor de eerste weken met mijn voorstel accoord, op voorwaarde dat hij geen negatieve geluiden van collega's hoort. Daarna 'zullen we wel zien'. Hij verwacht ( ) dat Thies er heus wel aan zal wennen dat er dagen zijn dat hij het flesje moet drinken, en "laten we nu niet op voorhand beren op de weg zien". Hij deed het voorkomen alsof hij me een gunst verleende. Toen heb ik hem er toch maar even tactisch op gewezen dat eea bij wet geregeld is en dat ik op deze manier zo minimaal mogelijk gebruik maak van mijn rechten. Nou, daar had hij nog nooit van gehoord.
Anyway, ik heb (nog...) niet geschermd met de wet, zo lang een confrontatie niet daadwerkelijk nodig is, wil ik die ook niet aangaan. Ik ga er min of meer van uit we deze oplossing kunnen handhaven zolang dat nodig is. met mijn collega's krijg ik dat wel geregeld. Zo niet, dan zal ik niet schromen te gaan stijgeren, want ja, uiteráárd komt Thies op nummer één. Coute que coute....

Pfff, wat een rotgevoel is dat toch. Ik snap nu nog zó veel beter hoe oa Cattie en neuk zich moeten hebben gevoeld.
Dat is zijn probleem en niet de jouwe. haal je recht meid. Laat niet over je heenlopen!

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46248642
Ik post hier nooit maar lees wel mee. Dan steek ik alvast op voor als... ooit...
Nu post ik wel even want ik heb YPPY al een tijdje niet gezien. Ik ben benieuwd hoe het met haar en Anna is.

Moeilijk zeg, zo'n gesprek, Moonah. Ik ben ook juf op een basisschool en meerdere collega's hebben bij ons gekolfd (sommigen onder schooltijd!). Eerder weggaan om te voeden, is dan toch een prima oplossing? Je kunt toch door collega's op de hoogte worden gebracht van wat is besproken tijdens een eventuele vergadering. Hoe vaak hebben jullie vergaderingen trouwens?
  maandag 12 februari 2007 @ 20:28:17 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46249916
Dubbel
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 12 februari 2007 @ 20:32:28 #5
94046 PM-girl
pi_46249979
Moonah, wat een lompe reactie zo zeg. Wellicht kent hij de wet wel maar wil hij hem niet kennen, wel zo makkelijk als jij er niet mee komt.
Gelukkig wel positieve reacties van je collega's, fijn!
*
pi_46250399
Wat jammer dat het toch zo ongeveer is verlopen als je dacht
Ik vind jouw oplossing juist zo vreselijk netjes. Fijn dat je het met je collega's wel kan regelen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46253459
Pfff, ik ben op zoek naar tips om het clusteren in de vroege ochtend te beperken.

Merlijn wil vanaf 4 uur aan de borst blijven hangen. Pas vanaf de tijd dat we op moeten gaat hij lekker slapen zonder mij. Ik probeer vanalles en leg hem dus 's nachts pas aan als hij hardhandig wordt. Ik hem hem ook een paar keer met zijn rug tegen mijn buik aangelegd en dat hielp een beetje. Maar hij wil gewoon echt de borst. Nu ik alleen thuis ben met Merlijn deze week vind ik het extra zwaar, om zoveel wakker te worden.
pi_46256497
Moonah, als je baas nog nooit van de BV-wet heeft gehoord mail hem dan de link even dan kan hij zich inlezen.

Wel heel jammer dat er zo moeilijk over gedaan wordt hoor, ik kan me in elk geval erg goed voorstellen dat je er nu even niet naar uit kijkt om weer aan het werk te gaan.

Sterkte meid, hopelijk komt het allemaal goed als je straks weer aan het werk gaat (en je baas misschien wat beter geïnformeerd is...)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_46256710
Wat moet dat zwaar zijn Randa....
Ik denk dat als ik het zelf op deze leeftijd zat zou zijn ik het zou blijven weigeren. Alleen zal dat niet meteen voor meer nachtrust zorgen vrees ik... maar ik weet ook hoe moeilijk dat soms kan zijn snachts, helemaal als hij bij jullie in bed slaapt.
Geen duidelijke tips dus, wel sterkte gewenst!

En Moonah! potverdorie zeg! Ik vind het knap van je dat je wel je eigen wensen en eisen op tafel hebt gelegd. Hopelijk draait het allemaal positiever als je straks weer aan het werk bent. Je hebt dan zelf ook wat meer grip op de situatie waarschijnlijk en misschien zijn sommige aanpassingen helemaal niet nodig. En als ze wel nodig zijn dan is het voor een paar maanden. Jammer voor meneer de baas, maar helaas!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:58:14 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46260982
Randa wat vervelend dat clusteren. Ik ken het wel, alleen doet Maud het (tot nu toe) van 6 uur tot acht uur in de avond. Randa, is een flesje met water een optie. Weet dat mijn zus dat een weekje heeft gedaan (oudste was na 9 maanden nog niet van de nachtvoeding af door gewenning) en toen was het klaar.

Moonah, jammer dat je verwachting is uitgekomen, maar goed dat je op je strepen bent gaan staan. Thies komt op de eerste plek. En in dat kader...Maud bij mij ook.

Heb vanochtend weer even mogen huilen. Ze weigerde de fles bij de oppas en na veel geworstel is ze in slaap gevallen en heb ik ze om half 1 gevoed (had nl. net gekolfdtoen de oppas belde dus eerder aanleggen was geen optie). Dat waren dus 5,5 uur tussen de eerste en de tweede voeding in. Toen ik mijn man zag begon ik dus spontaan te huilen, want ons meisje moet wel drinken. Heb dan ook afgesproken dat als ze vanmiddag weer weigert, ik naar d'r toe ga. F. komt dan zo snel mogelijk naar de winkel en neemt mijn werk over.
Ze is ook een beetje ziekjes dus zorgen maakte ik me toch al en dan komt dit er nog bij....niet leuk.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:00:48 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_46261054
moonah, lees het nu. bah wat kunnen werkgevers toch stom reageren, ze kunnen je het zo moeilijk maken! Het is verdorie zijn plicht op de hoogte te zijn. succes ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_46268221
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:58 schreef chacama het volgende:
Randa wat vervelend dat clusteren. Ik ken het wel, alleen doet Maud het (tot nu toe) van 6 uur tot acht uur in de avond. Randa, is een flesje met water een optie. Weet dat mijn zus dat een weekje heeft gedaan (oudste was na 9 maanden nog niet van de nachtvoeding af door gewenning) en toen was het klaar.

Moonah, jammer dat je verwachting is uitgekomen, maar goed dat je op je strepen bent gaan staan. Thies komt op de eerste plek. En in dat kader...Maud bij mij ook.

Heb vanochtend weer even mogen huilen. Ze weigerde de fles bij de oppas en na veel geworstel is ze in slaap gevallen en heb ik ze om half 1 gevoed (had nl. net gekolfdtoen de oppas belde dus eerder aanleggen was geen optie). Dat waren dus 5,5 uur tussen de eerste en de tweede voeding in. Toen ik mijn man zag begon ik dus spontaan te huilen, want ons meisje moet wel drinken. Heb dan ook afgesproken dat als ze vanmiddag weer weigert, ik naar d'r toe ga. F. komt dan zo snel mogelijk naar de winkel en neemt mijn werk over.
Ze is ook een beetje ziekjes dus zorgen maakte ik me toch al en dan komt dit er nog bij....niet leuk.
Dat kan het ook zijn he. Nune zat vannacht met een verstopte neus. Dat was geen borstvoeding meer maar een worstelpartij, mên. Alsof ze die tepel eraf wilde rukken. En kwáád meppen, schoppen en gillen tegen die borst
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46268960
Hm, dit topic stond nog niet in MyAT...
Ik ga mijn directeur ook de link van borstvoeding.com mailen. Maar weet iemand ook de link van het min. van Sociale Zaken waar dit recht beschreven staat? Ik ben hem laatst ergens tegengekomen en heb hem niet opgeslagen. En nu kan ik hem dus niet meer vinden.

Sterkte Chacama met Maud! Ik herken je zorgen....
En Nune ook snel beter worden zodat je weer lekker kunt drinken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46269892
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=2&subrubriek_id=210&link_id=2105#21600

http://www.fnvformaat.nl/artikel_inhoud.asp?id=299 (artikel 4:8)

Ik geloof er trouwens niks van dat hij er niets van zou weten hoor. Jij wel? Ergens in zijn boekenkast heeft hij heus wel de arbeidstijdenwet staan .
Variety is the spice of life
pi_46270303
Randa, is het clusteren weer begonnen nadat zijn papa weg was? Zou dat het kunnen zijn? Zo niet, tja, ik heb er paal en perk gesteld al wat maandjes geleden. 's Nachts drinken mag, ook een paar keer, maar clusteren doe ik niet meer aan. Alleen bij ziekte en ander leed.

Maar als je alleen bent moet je aan zoiets maar niet beginnen. Mijn man is ook vaak weg en mijn stelregel is: ik begin niks nieuws als hij er niet is

Hij zal overdag wel op het kdv zijn of veel te druk om te drinken denk ik he, zou overdag vaker aanbieden helpen of 's avonds de gelegenheid geven om te clusteren? Lastig! Sterkte!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:45:05 #16
94046 PM-girl
pi_46272670
Randa, Mwanatabu en Chacama, ik hoop op beterschap voor jullie vannacht en morgen!

Wat ben ik toch blij dat ik bv geef, Simon gilt vandaag wat af om een of andere reden, maar is telkens heerlijk getroost met de borst Zonder zorgen of ik te veel geef op een dag en hoe snel een voeding klaar kan zijn!
*
pi_46272766
Handig he, PM. Ik zou gek worden anders denk ik.
pi_46274997
PM, hoe is het eigenlijk met de pijn?

Wij proberen juist Thies ook op andere manieren te troosten dan met de borst.
"Ik heb immers geen tieten en dan kan ik hem nooit echt leren troosten," zegt J.
Zit wat in. Maar als ik Thies nu zo op de achtergrond hoor huilen (tandje.... ), dan jeuken mijn ehm... handen. Hup tiet erin en klaar.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:38:14 #19
94046 PM-girl
pi_46275413
Simon is normaal prima te troosten door aandacht, van papa of mama. Maar vandaag even niet.

En de pijn is weg! De huisarts had ik gebeld, de assistente zou hem laten terugbellen maar dit is niet gebeurd. Maar prompt was de pijn ook weg, de velletjes zitten er nog een klein beetje. Simon drinkt ook weer goed, zonder headbangen, loslaten of andere fratsen. Dus voorlopig zijn we weer goed op weg! lief dat je het vraagt!
*
pi_46275976
Fijn PM
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46279436
Ja, dat is idd erg fijn PM.
Ik heb zojuist toch Thies getroost met mijn borst. Pff, wat een opluchting is dat toch.
pi_46290819
Gewoon doen Moonah, dat hij dat niet kan betekent toch niet dat jij 't niet mag?
pi_46291117
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:27 schreef poemojn het volgende:
Gewoon doen Moonah, dat hij dat niet kan betekent toch niet dat jij 't niet mag?
Ja nou, idd. Het voelt ook zo tegennatuurlijk om het niet meteen te doen.
Maar het is meer uit een soort (misplaatst??) gevoel van respect voor zijn vaderschap. Ik kan het niet zo goed omschrijven. Maar goed, vaders en moeders verschillen nu eenmaal, dus ook in troosten. J moet zijn eigen manier van troosten vinden. Dat kan hij wel goed hoor, maar als het heel erg is, dan wil Thies tóch bij mama zijn... Hm, dat zal dus wel niet voor niets zo zijn.
Food for thought.
pi_46291356
Mijn ervaring is dat het gaat wisselen. Er zijn periode's dat onze dochter een uitgesproken voorkeur heeft voor mijn man en dat ze alleen bij hem rustig wordt. Kan mama met d'r tiet op hoepelen . En soms is dat weer andersom. Dat was niet in de eerste maanden hoor, maar met een maand of 7 begon dat.
pi_46291503
Neuk, hier ook opluchting dat je cursus niet door ging. Echt fijn.

Handig om alvast mee te lezen sombie, heb ik ook tijden gedaan. Altijd makkelijk om voorbereid te zijn.

Dat is moeilijk Randa, geen idee wat je eraan kunt doen.

Wat ben ik blij dat Anna gewoon uit een flesje wil drinken chacama, je bent ook niet gerust als je er niet bent en je weet dat het niet goed gaat. Je maakt je toch zorgen dan.

Goed dat de pijn weg is PM.

Troosten kan ik ook veel makkelijker dan J. Ik ga dan niet moeilijk doen als het makkelijk kan.

De bv verloopt best goed op het moment, al merk ik dat ik (van de stress?) minder kolf. J. geeft nu een nachtvoeding en ik kolf ‘s ochtends extra. Dit betekent dat de vriezer steeds leger wordt, maar nu we de 6 maanden naderen vind ik dat niet meer zo erg. Mocht het nodig zijn, dan kan ik altijd weer extra gaan kolven.
Ik had het trouwens niet gepost (wilde vorige week voorkomen dat ik iets zou posten waar ik spijt van zou krijgen), maar Anna was vorige week 140 gram gegroeid. Gaf wel een flinke opsteker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')