Met vlag en wimpel geslaagd, ga door naar Start en win 10.000 Geeuwroquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:45 schreef chacama het volgende:
[..]
Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.
Stelling 1:
Baby's moeten slapen.
Ja, en dat doen baby's ook. Het probleem ligt alleen in het feit dat de baby niet slaapt wanneer moeders willen slapen.
Stelling 2:
Zie stelling 1.
Stelling 3:
Zie stelling 1.
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Met vlag en wimpel geslaagd, ga door naar Start BED en win 10.000 Geeuwro
Oeh ja. Bedquote:
Ja, daar kan ik inkomen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:24 schreef snoopy het volgende:
Vergeleken met mij heb jij een makkie B-M.
er word ook wel eens dramatisch overgedaan maar er word ook heel veel geromantiseerd terwijl dat ook niet zo is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het spijtig dat er dikwijls zo dramatisch over gedaan wordt. Het lijkt me (idd in de meeste gevallen) heel normaal dat men borstvoeding geeft. Het is toch helemaal niet zo een prestatie?
Toekomstige moeders zouden schrik krijgen om eraan te beginnen zo.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:47 schreef Popples het volgende:
[..]
er word ook wel eens dramatisch overgedaan maar er word ook heel veel geromantiseerd terwijl dat ook niet zo is.
alles kent zijn tegenslagen maar ook zijn goede dingen.
maar iedereen ervaart dingen anders.
ik vond het in het begin alleen maar stressen en moeilijk vanwege een moeilijke start en als er dan ook nog een schoonmoeder staat te pushen dan ervaar je het ook anders.
maar iedereen moet het zelf ervaren en zo is dat ook voor de toekomstige moeders. wat ik wel jammer vind als je bij het cb bent is dat er moeders heel snel soms na een dag al kappen of niet eens geprobeerd hebben. het is ieders zijn eigen keus maar proberen is het zeker waard.
maud drinkt 3x fles en 4x borst. als ze bij me is wel borst omdat kolven geen hobby .is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:13 schreef Popples het volgende:
zo he chacama dat is knap.
ik heb echt bewondering dat mensen dan volhouden.![]()
ik vond de eerste weken echt niks aan. alleen maar moeilijk. en een tepelhoedje vond ik echt verschrikkelijk maar gelukkig kan mijn kleine meid het nu ook zonder.
maar ik moet wel toegeven dat ik 2 flesjes geef op een dag en 3 keer borst.
hier krijgt mevrouw wel flesvoeding en kolfvoeding en dan 3 keer aan de borst.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:17 schreef chacama het volgende:
[..]
maud drinkt 3x fles en 4x borst. als ze bij me is wel borst omdat kolven geen hobby .is.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Popples het volgende:
[..]
hier krijgt mevrouw wel flesvoeding en kolfvoeding en dan 3 keer aan de borst.
ik merk hier dat mijn kleine meid er gewoon niet genoeg aan heeft als ze alleen de borst drinkt.
hebben jullie ook wel eens dat de kleine overstuur aan de borst ligt?
hier is het al een paar dagen huilen en huilen. als ze drinkt dan begint ze in een keer zich van de borst af te duwen en heel hysterisch huilen en na 5min. ligt ze gewoon weer te drinken net als of er niks aan de hand is. ik vind het zo raar terwijl er niks is.
Kan het niet zijn dat de toeschietreflex te lang op zich laat wachten naar haar zin? In dat geval zou ik zelf doen alsof mijn neus bloed eigenlijk. De melk komt vanzelf en daarna is ze tevreden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Popples het volgende:
[..]
hier krijgt mevrouw wel flesvoeding en kolfvoeding en dan 3 keer aan de borst.
ik merk hier dat mijn kleine meid er gewoon niet genoeg aan heeft als ze alleen de borst drinkt.
hebben jullie ook wel eens dat de kleine overstuur aan de borst ligt?
hier is het al een paar dagen huilen en huilen. als ze drinkt dan begint ze in een keer zich van de borst af te duwen en heel hysterisch huilen en na 5min. ligt ze gewoon weer te drinken net als of er niks aan de hand is. ik vind het zo raar terwijl er niks is.
Ja inderdaad.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:29 schreef Jelief het volgende:
Het is zo jammer dat bv geven niet meer vanzelfsprekend is, dat het bijzonder is als je het wel doet. En dan lijkt/is het ook knap als je door de kloven heen doorzet al zou je dat ook doen als er geen keuze voor een fles zou zijn, toch?
en goede begleiding.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef owlet het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Ik vind het van mezelf niet knap eigenlijk dat ik met kloven heb zitten voeden, mijn kind op een kussen voor me omdat ik bang was haar heel hard te knijpen. Er was gewoon geen alternatief (ja, dat was er natuurlijk wel, maar ik dacht er niet eens bij na dat het ook zou kunnen. Gewoon geen optie, klaar.)
Volgens mij, maar dit gaat me niet in dank afgenomen worden, zouden er veel meer kinderen borstvoeding krijgen als de kunstvoeding in de eerste paar weken niet verkrijgbaar zou zijn.
Want na die paar weken is het ineens zo veel makkelijker. Je kind kan beter drinken, je hebt het zelf onder de knie. De ergste emotionele glijbaan is voorbij en het is een stuk makkelijker om dingen helder te zien.
Hehe, of alleen maar met voorschrift.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef owlet het volgende:
Volgens mij, maar dit gaat me niet in dank afgenomen worden, zouden er veel meer kinderen borstvoeding krijgen als de kunstvoeding in de eerste paar weken niet verkrijgbaar zou zijn.
iedereen heeft zijn eigen menig dus jij ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef owlet het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Ik vind het van mezelf niet knap eigenlijk dat ik met kloven heb zitten voeden, mijn kind op een kussen voor me omdat ik bang was haar heel hard te knijpen. Er was gewoon geen alternatief (ja, dat was er natuurlijk wel, maar ik dacht er niet eens bij na dat het ook zou kunnen. Gewoon geen optie, klaar.)
Want na die paar weken is het ineens zo veel makkelijker. Je kind kan beter drinken, je hebt het zelf onder de knie. De ergste emotionele glijbaan is voorbij en het is een stuk makkelijker om dingen helder te zien.
Waarschijnlijk gaat het jou net zo gemakkelijk af als met mij toendertijd, ik had nergens last van, Thijs dronk altijd goed, legde goed aan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Heb ik nu gewoon geluk dat het bij mij zo gemakkelijk gaat of overdrijven er zoveel van jullie?
Ik lees hier regelmatig dingen als: "heldinnen", "overwonnen" , "volhouden"...
Krijg er eerlijk gezegd een beetje de kriebels van.
Zo moeilijk is borstvoeding geven toch ook niet?![]()
Nu ja, de eerste week deed het ook pijn bij mij, lijkt me ook normaal als er plots iemand hele dagen aan je tepels hangt te zuigen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:14 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het jou net zo gemakkelijk af als met mij toendertijd, ik had nergens last van, Thijs dronk altijd goed, legde goed aan.
nooit last van borstontstekingen, stuwing, of wat dan ook, geen koorts niet..
Net een klein beetje een gevecht gehad met Thijs toen hij alles om zich heen interesanter vond dan mijn borst
Toen ben ik in het donker op bed gaan liggen, zonder geluiden, zonder licht, en toen drink hij wel.
Maar voor de rest is alles mij bespaard gebleven.
Dat heb ik ook wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:23 schreef Moonah het volgende:
..., vind het wel heel wonderbaarlijk dat hij gewoon puur door mijn melk zo groeit...
dat is ook wel weer zo inderdaad. Het is soms echt fijn om aanmoedigingen te krijgen of om te horen dat je eigenlijk niet moet miepen want het gaat toch allemaal goed.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:01 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, ja de reacties zijn soms erg enthousiast en in jouw ogen overdreven, dat vind ik ook wel. Maar juist daaraan heb ik veel gehad. Wat iedereen zegt, iedereen roept meteen o dan geef je toch een flesje ed.
Ik moet zeggen dat ik door dit topic (voor de bevalling) erg gebrand ben geraakt op het laten slagen van de bv. Na de geboorte heb ik de eerste weken echt moeten vechten tegen pijn, ontsteking en uberhaupt het laten aanhappen van Simon. Niet dat ik Fok nu wil verheerlijken, maar ik heb hier toen wel de ervaringen en steun gekregen die je in irl niet krijgt.
Ik werd voor gek versleten toen ik in de kraamtijd zei in ieder geval 3 maanden bv (desnoods gekolfd) te willen geven en moet je eens zien waar ik maandag sta! En dat is voor een groot deel dankzij de goede tips maar ook de stimulerende en super-enthousiaste aanmoedigingen hier!
quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Je went er ook aan Popples, ik ben ook iemand die genoeg slaap nodig heeft, maar ondanks mijn nachtbrakertje (sinds 2 weken ofzo is het weer echt bal) gaat het best goed met me
Dan is het dus helemaal moeilijk. Een baaldag is echt rot. Kun je het evt. opvangen door bv uit de fles te laten geven. Dat jij even wegkunt en je zin kunt verzetten.....quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:26 schreef Neuk het volgende:
ik heb er echt helemaal geen zin meer in...![]()
maarja ik heb ook een baaldag dus ik heb nergens zin in...
ik heb precies hetzelfde!quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:59 schreef chacama het volgende:
[..]het went. En ik ben altijd zo blij om te lezen dat Nune en Maud zo netjes alles samen doen op afstand.
Geeft me in elk geval het gevoel dat ik niet 6x per nacht in mijn eentje rond aan spoken ben in een huis. Maud had het afgelopen nacht goed voor elkaar. 10 uur drinken, 1 uur drinken, 2 uur piepen, 3 uur speen kwijt, 4 uur drinken.....5 uur wakker....bij mama in bed verder geslapen tot 7 uur.
Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klinkt rot Neuk...chocola en de wetenschap dat vandaag nog maar 4,5 uur duurt helpen misschien?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:42 schreef Neuk het volgende:
Nee dat lukt vandaag dus niet. Ik heb ook vreselijke rugpijn. Al een aantal weken en het lijkt steeds erger te worden. Ik weet ook echt nietwaar het aan ligt. Misschien moet ik wel ongesteld worden en zet het niet door ofzo...
Oh oh...enige kans dat dat zowaar nog leuk wordt?quote:
De dag is nu bijna overquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh oh...enige kans dat dat zowaar nog leuk wordt?
Kauwen en zeveren doet Fons ook al de hele tijd, maar geen spoor van tandjes hier.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:07 schreef Neuk het volgende:
Nee maar die komen wel door heb ik het idee. Hij is echt aan het kauwen (en hard ook!) op van alles en nog wat en ik zag ook witte puntjes onderin zijn mondje.
Nee sorry, ik herken het niet, was meteen regelmatig alleen minder hevig. Misschien mensen op www.borstvoedingsforum.nl ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 08:24 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ok ik weet niet of ik hem al eerder gesteld heb die vraag. Maar dit is meer voor de lang voeders. Ik heb heel vaak dat mijn ongesteldheid langer uitblijft vanwege het nog steeds bv geven. Heel irritant vind ik zelf want je zit dan vaak te denken dat je zwanger zou kunnen zijn. Ik gebruik de pil niet zie je. Bij ons dus alleen condooms. Zijn er meer die hier last van hebben? Tan jij misschien? Of jij Poemojn?
Is zeveren synoniem aan drinken en jezelf tegelijk afzetten tegen mama, die je tegelijkertijd slaat en haar andere tepel tot moes knijpt? Want dan zevert Nune ook behoorlijkquote:Op donderdag 29 maart 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Kauwen en zeveren doet Fons ook al de hele tijd, maar geen spoor van tandjes hier.
quote:Op zondag 1 april 2007 09:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Is zeveren synoniem aan drinken en jezelf tegelijk afzetten tegen mama, die je tegelijkertijd slaat en haar andere tepel tot moes knijpt? Want dan zevert Nune ook behoorlijk![]()
Oh ja, haar trekken is ook nog een optiequote:Op zondag 1 april 2007 20:45 schreef chacama het volgende:
[..]Dan juich ik even dat Maud in dit opzicht niet helemaal op Nune lijkt. Ze knijpt mijn andere borst gelukkig niet fijn, daar pakt ze namelijk een flinke pluk haar voor in de plaats
.
Klinkt toch re-de-lijk niet?quote:Allemaal zeveraars....lijken de familie Knots wel....
Maud heeft een raar ritme de afgelopen twee dagen...
7 uur, half 12, half 4, 6 uur, half 8, half 11, half 2, vijf uur. Lijkt een beetje of ze d'r ritme heeft verschoven. Heb liever dat ze het stuk van 7 uur tot half twaalf ergens in de nacht doet, maar goed, dat zal ooit weleens goed komen.
Aaah zonde idd. Jij met liefde en veel moeite die dingen vullen... Maar als Ive lekkerder vindt dan houdt het op hequote:Op dinsdag 3 april 2007 20:05 schreef cattie het volgende:
Neuk, als jij er rustiger van wordt is het een goede beslissing!![]()
Hier is ook de kogel door de kerk, ik stop met kolven. Ive drinkt zijn flesjes moedermelk namelijk steeds slechter op het kdv en vandaag wilde hij helemaal niet.Hij vindt melk uit de koelkast niet zo lekker meer en melk uit de vriezer vindt hij erg vies. Deze week maak ik nog even af en vrijdag is dus de laatste dag dat ik ga kolven. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Blij dat ik van het kolven af ben en dat Ive het zelf aangeeft, maar ik vind het ook wel een beetje het einde van een tijdperk en daar word ik wel emo van.
![]()
En over melk weggooien gesproken: Ik kan dus mijn hele diepvriesvoorraad van 12 voedingen door de gootsteen gaan spoelen...Dat mag mijn man mooi gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |