abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47511300
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:45 schreef chacama het volgende:

[..]

Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.

Stelling 1:
Baby's moeten slapen.
Ja, en dat doen baby's ook. Het probleem ligt alleen in het feit dat de baby niet slaapt wanneer moeders willen slapen.

Stelling 2:
Zie stelling 1.

Stelling 3:
Zie stelling 1.

Met vlag en wimpel geslaagd, ga door naar Start en win 10.000 Geeuwro
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:11:27 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47511798
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Met vlag en wimpel geslaagd, ga door naar Start BED en win 10.000 Geeuwro
pi_47512125
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:11 schreef chacama het volgende:

[..]
Oeh ja. Bed
Waar stond het mijne ook alweer?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:35:43 #204
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47512780
wat chaca zegt!

(ik heb nog nooit een prijs gewonnen...)
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47572790
Dan is dit iets voor jou Neuk en voor ouders van flesweigeraars
http://www.babyinfo.nl/wijjongeouders/belenverwen/maart_2007.asp
Die Tommee Tippee-set schijnt volgens sommigen op het bv-forum goed te zijn voor flesweigeraars. Ik kende t niet dus Googlede erop, en kwam deze link tegen, dacht 'ach ik doe eens gek' en won zojuist de set Misschien moeten ze op en maken jullie ook nog kans.
pi_47605070
Ik heb twee keer meegedaan Poemojn, maar won helaas niets Ik heb toen maar een flesje gekocht bij de Etos en Quinten moest eerst wel weer hard huilen, maar heeft uiteindelijk toch maar alles wat erin zat (50 ml) opgedronken Hopelijk geen beginnersgeluk voor het flesje
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:53:21 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47610956
Het is opgedronken, beekcake, dat is al heel wat!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:34:24 #208
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47716311
Suzanna, is de ontsteking helemaal weggegaan?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:48:48 #209
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47718919
hier overgens is het weer helemaal gestopt, de ha d8 dat het lag aan mijn veranderde hormoonhuishouding...
Mocht het nu weer terug komen, dan gelijk weer langs.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:36:24 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47720397
Doordat Maud gisteren niet bij me heeft kunnen drinken door gebruik van medicijnen en ik dus heb gekolfd (maar niet goed genoeg blijkbaar) ben ik nu een BO aan het bevechten. Dadelijk Maud aanleggen, en daarna douchen met handkolf van Beefcake....gelukkig dat ik hem heb.

wish me luck
pi_47722932
Shit Chacama..... good luck!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:22:24 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47724591
Oe Chacama.. succes! (<- das nederlands voor good luck )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:22:57 #213
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47729962
Dat is balen chacama. Succes!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_47737634
Ok ik weet niet of ik hem al eerder gesteld heb die vraag. Maar dit is meer voor de lang voeders. Ik heb heel vaak dat mijn ongesteldheid langer uitblijft vanwege het nog steeds bv geven. Heel irritant vind ik zelf want je zit dan vaak te denken dat je zwanger zou kunnen zijn. Ik gebruik de pil niet zie je. Bij ons dus alleen condooms. Zijn er meer die hier last van hebben? Tan jij misschien? Of jij Poemojn?
  woensdag 28 maart 2007 @ 08:27:03 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47737660
En ik heb gewonnen . Gisteravond al meteen begonnen met warmte compres en vervolgens dus onder douche en kolven en masseren. Toen boven op een hittepit in slaapgevallen en Maud hielp mama heel goed door om de 3 uur te komen. Andere nachten had ik het minder fijn gevonden, maar nu was het heel prettig om zo vaak leeggetrokken te worden.
En voor vandaag staat wat kolven betreft om de 3 uur op het programma. Dit nooit meer. Die pijn is werkelijk verschrikkelijk.
pi_47737858
He bah chacama, gelukkig is het gevaar alweer geweken
pi_47738271
Heb ik nu gewoon geluk dat het bij mij zo gemakkelijk gaat of overdrijven er zoveel van jullie?
Ik lees hier regelmatig dingen als: "heldinnen", "overwonnen" , "volhouden"...
Krijg er eerlijk gezegd een beetje de kriebels van.
Zo moeilijk is borstvoeding geven toch ook niet?
pi_47738646
Vergeleken met mij heb jij een makkie B-M.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 28 maart 2007 @ 09:27:34 #219
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47738735
Bass miss, ik heb het ook wel eens. Ikheb nagenoeg geen problemen gehad na de kloven van het begin. Ik denk dat het voor de een moeilijker is dan de ander. Als je om de haverklap een (bijna) b-o hebt dan is een half jaar al heel wat laat staan doorgaan tot een jaar of langer.

Lewis, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik ontzettend regelmatig ongesteld ben. Ik word het wel steeds weer en dan is zo'n week of vier geleden Ik hou het dus niet zo precies in de gaten, zou ik wel moeten doen denk ik.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47738855
b-m misschien heb jij wel geluk maar ik moet zeggen dat ik bv geven eerst wel moeilijk vond.
vooral na een moeilijke start en gelukkig geef ik het nu nog steeds.

chacama gelukkig gaat het nu beter.

gaat weer lurken
mama van 3 kids!
pi_47738931
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:24 schreef snoopy het volgende:
Vergeleken met mij heb jij een makkie B-M.
Ja, daar kan ik inkomen.
Maar jouw geval komt maar bij ongeveer 2 percent van de vrouwen voor, dacht ik.
pi_47739042
Ik vind het spijtig dat er dikwijls zo dramatisch over gedaan wordt. Het lijkt me (idd in de meeste gevallen) heel normaal dat men borstvoeding geeft. Het is toch helemaal niet zo een prestatie?
Toekomstige moeders zouden schrik krijgen om eraan te beginnen zo.
pi_47739319
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het spijtig dat er dikwijls zo dramatisch over gedaan wordt. Het lijkt me (idd in de meeste gevallen) heel normaal dat men borstvoeding geeft. Het is toch helemaal niet zo een prestatie?
Toekomstige moeders zouden schrik krijgen om eraan te beginnen zo.
er word ook wel eens dramatisch overgedaan maar er word ook heel veel geromantiseerd terwijl dat ook niet zo is.
alles kent zijn tegenslagen maar ook zijn goede dingen.
maar iedereen ervaart dingen anders.

ik vond het in het begin alleen maar stressen en moeilijk vanwege een moeilijke start en als er dan ook nog een schoonmoeder staat te pushen dan ervaar je het ook anders.

maar iedereen moet het zelf ervaren en zo is dat ook voor de toekomstige moeders. wat ik wel jammer vind als je bij het cb bent is dat er moeders heel snel soms na een dag al kappen of niet eens geprobeerd hebben. het is ieders zijn eigen keus maar proberen is het zeker waard.
mama van 3 kids!
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:02:44 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47739724
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:47 schreef Popples het volgende:

[..]

er word ook wel eens dramatisch overgedaan maar er word ook heel veel geromantiseerd terwijl dat ook niet zo is.
alles kent zijn tegenslagen maar ook zijn goede dingen.
maar iedereen ervaart dingen anders.

ik vond het in het begin alleen maar stressen en moeilijk vanwege een moeilijke start en als er dan ook nog een schoonmoeder staat te pushen dan ervaar je het ook anders.

maar iedereen moet het zelf ervaren en zo is dat ook voor de toekomstige moeders. wat ik wel jammer vind als je bij het cb bent is dat er moeders heel snel soms na een dag al kappen of niet eens geprobeerd hebben. het is ieders zijn eigen keus maar proberen is het zeker waard.
. vriendin van me heeft tot een jaar volgehouden. maar wel na eerst 3 weken met bloedende tepels gevoed te hebben en vervolgens alleen met tepelhoedje. haar opmerking. het is het beste wat ik mijn kind kan geven. nou ik was al afgehaakt dat zeg ik je. en me zus heeft de eerste 9 maanden en de tweede 7 maanden gevoed, maar ging van BO naar BO. Ik vind dat knap.

Aan de andere kant zie ik mezelf en hoe makkelijk ik geef en kolf. Dat geluk heb ik. en daar ben ik echt super blij mee,.
pi_47739996
Idd, als je die plaatjes bij de voorliching ziet, zo'n waxlenseffect van een supermooie en slanke moeder die in alle rust een baby recht in de ogen kijkt vol liefde en die tegelijkertijd aan heeft liggen, dan denk ik weleens vieze woorden.
Ze laten niet zien hoe je 3 uur 's nachts op een zakdoek kauwend van de pijn sliertjes zit te kolven met een koortshoofd.
Of dat terwijl je zo vredig zit als op het plaatje je schoonmoeder/buurvrouw/tante betje van op de hoek zich ermee komt bemoeien "dat je toch echt over op de fles moet, want je hebt duidelijk niet genoeg melk dat ie 's nachts nog komt".

Magoed, heeft dat soort materiaal ooit geklopt? Lees voor de lol eens informatie over bevallingen door. Daar hebben ze het ook over "de weeën opvangen" en "een rustige, prettige sfeer creëren". Nou, hulde voor de dames die dat kunnen. maar ik lig niet rustiek in m'n weeën te duiken.

Conclusie:
pi_47740055
zo he chacama dat is knap.
ik heb echt bewondering dat mensen dan volhouden.

ik vond de eerste weken echt niks aan. alleen maar moeilijk. en een tepelhoedje vond ik echt verschrikkelijk maar gelukkig kan mijn kleine meid het nu ook zonder.
maar ik moet wel toegeven dat ik 2 flesjes geef op een dag en 3 keer borst.
mama van 3 kids!
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:17:42 #227
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47740199
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:13 schreef Popples het volgende:
zo he chacama dat is knap.
ik heb echt bewondering dat mensen dan volhouden.

ik vond de eerste weken echt niks aan. alleen maar moeilijk. en een tepelhoedje vond ik echt verschrikkelijk maar gelukkig kan mijn kleine meid het nu ook zonder.
maar ik moet wel toegeven dat ik 2 flesjes geef op een dag en 3 keer borst.
maud drinkt 3x fles en 4x borst. als ze bij me is wel borst omdat kolven geen hobby .is.
pi_47740278
mwana het word ook geromantiseerd maar ik denk ook zeker dat iedereen het anders ervaart.

ik moet zeggen dat ik mijn bevalling bijv. veel prettiger terug kijk dan mijn kraamtijd.
ik kan bijv. lachen om mijn bevalling en huilen om mijn kraamtijd.
het is hoe je het zelf voorstelt en ervaart. zo ben ik dus met mijn neus in de boter gevallen dat borstvoeding geven wel vanzelf goed zou gaan. uhmmm niks van waar. maar ik had verwacht dat ik nog dagen in het ziekenhuis een helse bevalling moest doen. maar helemaal weer niets van waar.
mama van 3 kids!
pi_47740419
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:17 schreef chacama het volgende:

[..]

maud drinkt 3x fles en 4x borst. als ze bij me is wel borst omdat kolven geen hobby .is.
hier krijgt mevrouw wel flesvoeding en kolfvoeding en dan 3 keer aan de borst.
ik merk hier dat mijn kleine meid er gewoon niet genoeg aan heeft als ze alleen de borst drinkt.

hebben jullie ook wel eens dat de kleine overstuur aan de borst ligt?
hier is het al een paar dagen huilen en huilen. als ze drinkt dan begint ze in een keer zich van de borst af te duwen en heel hysterisch huilen en na 5min. ligt ze gewoon weer te drinken net als of er niks aan de hand is. ik vind het zo raar terwijl er niks is.
mama van 3 kids!
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:29:30 #230
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47740591
Het is zo jammer dat bv geven niet meer vanzelfsprekend is, dat het bijzonder is als je het wel doet. En dan lijkt/is het ook knap als je door de kloven heen doorzet al zou je dat ook doen als er geen keuze voor een fles zou zijn, toch?
pi_47740672
Ik begrijp wat je bedoelt BM, hoewel ik de situaties als bij Snoopy en Macka echt ontzettend bewonderingswaardig vind.
Dat romantiseren kan ik enerzijds wel begrijpen maar ik vraag me af of het je het niet groter moet zien in de zin van dat de hele kraamtijd eigenlijk een stuk makkelijker en leuker wordt voorgesteld dan hij eigenlijk is.
Ik vond het heel hard werken om borstvoeding geven te leren. Zowel voor mij als voor Ronja. Maar is dat niet ook zo bij het geven van kunstvoeding? En bij het doorslapen, krampjes, als moeder je rust nemen, de trap af proberen te komen met hechtingen van voor tot achter en proberen een kind te tillen terwijl je net een keizersnede hebt gehad?
Al die dingen, met uitzondering van de borstvoeding, worden als heel normaal gezien. Daarmee zetten we door, want het kan niet anders. Het geeft niet dat het veel gedoe is, pijn doet, vermoeiend of moeilijk is.
Alleen bij borstvoeding geven is het al snel allemaal dramatisch en wordt er gestopt. Misschien omdat het alternatief zo dichtbij is en makkelijk lijkt? Ik weet het niet.
Borstvoeding raakt natuurlijk twee heel primaire zaken. Je eigen lichaam en het in leven houden van je kind. Dé twee dingen om als moeder onzeker over te zijn, helemaal in de periode na de bevalling als je nog overstroomt van hormonen
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:40:00 #232
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47740912
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Popples het volgende:

[..]

ik merk hier dat mijn kleine meid er gewoon niet genoeg aan heeft als ze alleen de borst drinkt.

hier is het al een paar dagen huilen en huilen. als ze drinkt dan begint ze in een keer zich van de borst af te duwen en heel hysterisch huilen en na 5min. ligt ze gewoon weer te drinken net als of er niks aan de hand is. ik vind het zo raar terwijl er niks is.
, tsr te snel, niet snel genoeg of gewoon ff dwars. en dat is inderdaad raar.
pi_47740939
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Popples het volgende:

[..]

Kan het niet zijn dat de toeschietreflex te lang op zich laat wachten naar haar zin? In dat geval zou ik zelf doen alsof mijn neus bloed eigenlijk. De melk komt vanzelf en daarna is ze tevreden.
Maar als je denkt dat het drinken voor haar op dat moment pijn doet dan zou ik even laten controleren op spruw.
pi_47741121
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:29 schreef Jelief het volgende:
Het is zo jammer dat bv geven niet meer vanzelfsprekend is, dat het bijzonder is als je het wel doet. En dan lijkt/is het ook knap als je door de kloven heen doorzet al zou je dat ook doen als er geen keuze voor een fles zou zijn, toch?
Ja inderdaad.
Ik vind het van mezelf niet knap eigenlijk dat ik met kloven heb zitten voeden, mijn kind op een kussen voor me omdat ik bang was haar heel hard te knijpen. Er was gewoon geen alternatief (ja, dat was er natuurlijk wel, maar ik dacht er niet eens bij na dat het ook zou kunnen. Gewoon geen optie, klaar.)
Volgens mij, maar dit gaat me niet in dank afgenomen worden , zouden er veel meer kinderen borstvoeding krijgen als de kunstvoeding in de eerste paar weken niet verkrijgbaar zou zijn.
Want na die paar weken is het ineens zo veel makkelijker. Je kind kan beter drinken, je hebt het zelf onder de knie. De ergste emotionele glijbaan is voorbij en het is een stuk makkelijker om dingen helder te zien.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:50:42 #235
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47741234
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef owlet het volgende:

[..]

Ja inderdaad.
Ik vind het van mezelf niet knap eigenlijk dat ik met kloven heb zitten voeden, mijn kind op een kussen voor me omdat ik bang was haar heel hard te knijpen. Er was gewoon geen alternatief (ja, dat was er natuurlijk wel, maar ik dacht er niet eens bij na dat het ook zou kunnen. Gewoon geen optie, klaar.)
Volgens mij, maar dit gaat me niet in dank afgenomen worden , zouden er veel meer kinderen borstvoeding krijgen als de kunstvoeding in de eerste paar weken niet verkrijgbaar zou zijn.
Want na die paar weken is het ineens zo veel makkelijker. Je kind kan beter drinken, je hebt het zelf onder de knie. De ergste emotionele glijbaan is voorbij en het is een stuk makkelijker om dingen helder te zien.
en goede begleiding.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:56:49 #236
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47741448
Even een vraagje...

Julia heeft vandaag ineens heel veel honger, regeldagje lijkt het. Is het nou het beste om achter elkaar aan te leggen, of om even rust tussendoor te nemen? Het lijkt wel of het 'op' is en dan lijkt het zo nutteloos om maar aan te leggen (en erg frustrerend voor Julia) ...

Ze was ook niet genoeg aangekomen bleek maandag, maar ze was toen nog heel tevreden eigenlijk. Nu begin ik wel te merken dat ze niet genoeg heeft aan een voeding en dat ze langer wil doordrinken maar dat was eerst niet zo...ik vind het maar vreemd.
pi_47741516
liever vaak kleine voedingen, dan minder vaak lange voedingen, Suzanna. Juist dat loze zuigen zorgt er voor dat er een heel duidelijk signaal wordt gegeven naar je lichaam
Heb je haar al eens langs de WHO curves gelegd?
pi_47741764
quote:

Hehe, of alleen maar met voorschrift.
Mijn moeder werkt als vroedvrouw in een ziekenhuis en ze kan er zich zo lastig om maken dat de kinderartsen op voorhand bij alle verse moeders een briefje meegeven welke voeding ze moeten gaan halen als ze geen bv meer zouden geven.
pi_47741901
quote:

[..]

Ja inderdaad.
iedereen heeft zijn eigen menig dus jij ook.
maar als er geen flesvoeding zou zijn dan zouden er wel meer kinder bv krijgen.
maar het is ook als moeder zijnde hoe je er tegen over staat.

ik heb bijv. de eerste weken heel vervelend ervaren.
mijn schoonoeder was zo aan het pushen ze zei bijv. bij iedereen lukt het en je moet want het is beter enz.

maar onder tussen had ik wel een baby die niet wilde drinken en overstuur was en meer afviel dan mocht ja dan moet je wel keuzes maken. het ging even erom wat het beste is om het kind en niet wat anderen zeggen en willen. ik kan me soms nog ergeren aan mijn schoonmoeder omdat ze gewoon zegt dat kunstvoeding troep is.

als ik al op mijn tepel druk sproeit het eruit dus lijkt me niet dat het aan het tsr ligt en pijn heeft ze ook niet met het drinken. het is gewoon raar maar zal ook wel overgaan.
vandaag is ze ook heel huilerig zal wel een paar regeldagen aan komen.
mama van 3 kids!
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:14:31 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47742005
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Heb ik nu gewoon geluk dat het bij mij zo gemakkelijk gaat of overdrijven er zoveel van jullie?
Ik lees hier regelmatig dingen als: "heldinnen", "overwonnen" , "volhouden"...
Krijg er eerlijk gezegd een beetje de kriebels van.
Zo moeilijk is borstvoeding geven toch ook niet?
Waarschijnlijk gaat het jou net zo gemakkelijk af als met mij toendertijd, ik had nergens last van, Thijs dronk altijd goed, legde goed aan.
nooit last van borstontstekingen, stuwing, of wat dan ook, geen koorts niet..
Net een klein beetje een gevecht gehad met Thijs toen hij alles om zich heen interesanter vond dan mijn borst
Toen ben ik in het donker op bed gaan liggen, zonder geluiden, zonder licht, en toen drink hij wel.
Maar voor de rest is alles mij bespaard gebleven.
pi_47742193
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:14 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat het jou net zo gemakkelijk af als met mij toendertijd, ik had nergens last van, Thijs dronk altijd goed, legde goed aan.
nooit last van borstontstekingen, stuwing, of wat dan ook, geen koorts niet..
Net een klein beetje een gevecht gehad met Thijs toen hij alles om zich heen interesanter vond dan mijn borst
Toen ben ik in het donker op bed gaan liggen, zonder geluiden, zonder licht, en toen drink hij wel.
Maar voor de rest is alles mij bespaard gebleven.
Nu ja, de eerste week deed het ook pijn bij mij, lijkt me ook normaal als er plots iemand hele dagen aan je tepels hangt te zuigen.
En één keer had ik een pijnlijke plek. Maar ik was eerlijk gezegd telkens banger voor wat het zou kunnen worden (als je de verhalen leest), dan voor wat het was op die moment.
Volgens mij wordt er in het algemeen veel te veel spel rond gemaakt.
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:26:00 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47742367
Ik kreeg te horen in het ziekenhuis, dat Thijs echt heel goed aanhapte zeg maar, en dan voel je je wel trots, dus daar ook nooit moeite meegehad.

Denk alleen niet dat men overdrijft, qua zere plekken,koorts enz enz, er zijn ook genoeg andere voorbeelden.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:01:21 #243
94046 PM-girl
pi_47743494
Bass Miss, ja de reacties zijn soms erg enthousiast en in jouw ogen overdreven, dat vind ik ook wel. Maar juist daaraan heb ik veel gehad. Wat iedereen zegt, iedereen roept meteen o dan geef je toch een flesje ed.
Ik moet zeggen dat ik door dit topic (voor de bevalling) erg gebrand ben geraakt op het laten slagen van de bv. Na de geboorte heb ik de eerste weken echt moeten vechten tegen pijn, ontsteking en uberhaupt het laten aanhappen van Simon. Niet dat ik Fok nu wil verheerlijken, maar ik heb hier toen wel de ervaringen en steun gekregen die je in irl niet krijgt.
Ik werd voor gek versleten toen ik in de kraamtijd zei in ieder geval 3 maanden bv (desnoods gekolfd) te willen geven en moet je eens zien waar ik maandag sta! En dat is voor een groot deel dankzij de goede tips maar ook de stimulerende en super-enthousiaste aanmoedigingen hier!
*
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:23:14 #244
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47744212
Jiiiiieeeehhhaaaaa!
PM, gij heldin!!!!

Ik heb ook behoorlijk moeten afzien tijdens het op gang brengen van mijn BV. Maar ik was/ben enorm gemotiveerd. Daarna een maand of 3-4 spruw gehad, inmiddels 6 dreigende BO's overwonnen, geklooi met kolven...
En toch vind ik het idd vanzelfsprekend dat ik Thies nog steeds volledig BV geef. Ik ben er niet speciaal trots op, vind het wel heel wonderbaarlijk dat hij gewoon puur door mijn melk zo groeit...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_47744415
Ok dan, verheerlijk elkaar dan maar verder.
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:23 schreef Moonah het volgende:
..., vind het wel heel wonderbaarlijk dat hij gewoon puur door mijn melk zo groeit...
Dat heb ik ook wel.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:35:24 #246
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47744602
Suzanna!!! Hebn je in de gaten dat Julia bijna 4 maanden is en 'de grote dip' er aan zit te komen? maar dus wat Owlet zegt,heb je haar (gewicht) al langs de whografiek gelegd? en anders wilik nog wel een keer Emma haar grafiek posten. Niet dat ik niet in de stress schoot toen ze te weinig aan kwam en in paniek rijstebloem heb geprobeerd (een schep rijstebloem geeft ongeveer net zoveel calorieën als een slok bv, dus vaker aanleggen is dan een betere oplossing.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jelief op 28-03-2007 13:15:24 ]
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:49:43 #247
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47745192
Yup, die 4maandendip hebben wij ook heel duidelijk gehad. Waar de curve eerst skyhigh steeg, was hij rond 4-5 maanden nagenoeg vlak.... Thies zit nu iets boven het gemiddelde qua gewicht.
Alleen heb ik niet ervaren wat Suzanna nu omschrijft.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_47745352
Bij Fons zie je de dip zelfs in de WHOgrafiek. Hij groeide in het begin heel erg snel en dan ineens maar 150 gram op een hele maand... Maar daarmee zit hij nog steeds boven het gemiddelde, met spekpootjes , dus maak ik me geen zorgen.
pi_47748374
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:01 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, ja de reacties zijn soms erg enthousiast en in jouw ogen overdreven, dat vind ik ook wel. Maar juist daaraan heb ik veel gehad. Wat iedereen zegt, iedereen roept meteen o dan geef je toch een flesje ed.
Ik moet zeggen dat ik door dit topic (voor de bevalling) erg gebrand ben geraakt op het laten slagen van de bv. Na de geboorte heb ik de eerste weken echt moeten vechten tegen pijn, ontsteking en uberhaupt het laten aanhappen van Simon. Niet dat ik Fok nu wil verheerlijken, maar ik heb hier toen wel de ervaringen en steun gekregen die je in irl niet krijgt.
Ik werd voor gek versleten toen ik in de kraamtijd zei in ieder geval 3 maanden bv (desnoods gekolfd) te willen geven en moet je eens zien waar ik maandag sta! En dat is voor een groot deel dankzij de goede tips maar ook de stimulerende en super-enthousiaste aanmoedigingen hier!
dat is ook wel weer zo inderdaad. Het is soms echt fijn om aanmoedigingen te krijgen of om te horen dat je eigenlijk niet moet miepen want het gaat toch allemaal goed.
het zal ook vast wel wat vertekenen, het feit dat ik hier pagina's vol zou kunnen schrijven over borstvoeding en draagdoeken wil niet zeggen dat ik 'in het echte leven' alleen maar met mijn tieten bloot mijn kind draag
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:01:06 #250
108648 cattie
lieve moeder
pi_47757665
Niet Owlet? Wat jammer, weer een beeld in duigen..

Zelf vind ik het juist leuk, hoe iedereen hier elkaar aanmoedigt. Zelf heb ik nauwelijks borstvoedsters in mijn omgeving en als ik dan over de moeilijke momenten praat krijg je toch al snel te horen: "Waarom stap je dan niet over op de fles?" Het doet mij dan goed om hier een hart onder de riem te krijgen. En zelf ben ik er best trots op dat ik nu nog bv geef. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar is dat niet (in mijn omgeving). En ik heb er bij tijd en wijle hard mijn best voor moeten doen (in het begin toen Ive niet dronk, met de spruw, met het kolven wat even niet meer wilde, bij discussies met mijn man) en zo denk ik dat bijna iedereen hier er wel af en toe voor heeft moeten vechten en sommigen wel heel erg. En dat kan overkomen als dramatiseren, maar zo beleef ik dat niet.

Ondertussen geef ik nog fijn de borst, 3x op een dag, en daarnaast de fles, 2x op een dag. En dat gaat eigenlijk prima. Over een paar weken gaat de middelste bv er ook uit en dan hoef ik dus niet meer te kolven. Daar zal ik toch best blij mee zijn, want met het kolven ben ik nu wel klaar.
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:56:47 #251
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47759502
Eigenlijk vond ik de bv soms best wel dramatisch. Ik heb het echt vaak moeilijk gevonden en vroeg me dan af waar ik aan begonnen was. En mijn omgeving nog meer, die vonden het helemaal maar niks. Inmiddels hebben ze het gelukkig afgeleerd om me naar kv toe te praten. Het gaat nu goed, maar ik merk wel dat de steeds weer teruglopende productie nu weer gaat spelen (minder kunnen kolven). Gelukkig weet ik nu wel wat ik er aan kan doen, maar ik kan zeker niet zeggen dat het makkelijk is geweest.
*OUD heilige*
pi_47787303
Vandaag naar het CB geweest, even laten wegen en meten en dan zijn 2 prikken. Vooral het vragenlijstje aflopen bij de arts vond ik wel weer grappig. En krijgt hij gewone melk? Nee, hij krijgt nog steeds borstvoeding. Oh, zegt ze, dat is helemaal prima. Ze is zelf ook pas 9 maanden moeder, dus ik vond haar reactie wel leuk en was stiekem wel een beetje trots dat Merlijn alweer 15 maande borstvoeding krijgt.

De eerste maand ging bij mij destijds heel moeilijk, aanleggen niet goed aangeleerd en Merlijn was het te vlug weer kwijt en deed het verkeerd. Het deedpijn toen hij KV kreeg, maar ik was vooral blij toen hij weer aan de borst lag na 4 weken. Veel KV heeft hij in de eerste weken niet gehad, gelukkig. Ik wist dat het mogelijk was hem eraan te krijgen en het is gelukt.

Merlijn begint de nachten steeds wat meer zonder borst door te komen. Gewoon zomaar ineens vanzelf. En ik ben blij . Ook de laatste voeding die hij nog steeds krijgt rond 23.00 en de slokjes voor het slapen gaan zijn niet veel meer. Voor de nachtvoedingen was ik al op een bepaald emanier aan het afbouwen. Merlijn mocht nog maar 10 minuten drinken en dan wilde ik weer een uurtje kunnen slapen. Hij vond het niet echt leuk, maar uiteindelijk draaide hij zich om en kwam een paar uur later pas, nu is het ineens rustig dat hij 's ochtends vroeg pas komt en de rest van de nacht niet echt meer.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 13:34:01 #253
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47788697
Wat leuk Randa, dat je kunt terugkijken op een succesvolle periode bv geven!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47788923
Goed om te lezen, Randa! Dat geeft ook een beetje moed aan de nachtvoedende moeders met wallen tot op hun knieën
pi_47790537
wat goed randa.
ik weet niet hoe jullie het volhouden hoor die nachten voeden.
maar ik zou dan overdag als een lijk rond lopen.
mama van 3 kids!
pi_47791961
Je went er ook aan Popples, ik ben ook iemand die genoeg slaap nodig heeft, maar ondanks mijn nachtbrakertje (sinds 2 weken ofzo is het weer echt bal) gaat het best goed met me

Oh ja, dinsdag prikken gehaald en weer rondje Consternatie gedaan. Vorige keer zat er een fronsende mevrouwendokter omdat ik er een paar keer kv in gemikt had (de baby dan he ) en deze keer een koemelkactiviste ofzo. Waarom Nune niet "gewoon" 5 keer voeding kreeg. En nachtvoedingen !? Nou ja, ik heb dr lekker zitten pesten. "Neeh, ze krijgt soms nog wel 15 keer, ze krijgt op verzoek, ook 's nachts." Nou, dr wenkbrauwen verdwenen zowat onder dr haargrens
pi_47792567
`Merlijn slaapt bij ons in bed en dat was voor mij de manier om het een beetje vol te houden met regelmatige uitschieters dat ik het ook zat was hoor. Helemaal stoppen met voeden zal ik voorlopig nog niet, maar het is wel heerlijk dat Merlijn mij steeds minder nodig heeft.

Het doorslapen is nu eigenlijk wel te herleiden op een riante gewichtstoename en merlijn speelt meer en meer buiten en zal daardoor ook veel moeier zijn. Hij was in één maand tijd bijna 400 gram aangekomen. Wat anders dan 300 gram in 3 maanden tijd de vorige keer.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:59:11 #258
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47792692
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Je went er ook aan Popples, ik ben ook iemand die genoeg slaap nodig heeft, maar ondanks mijn nachtbrakertje (sinds 2 weken ofzo is het weer echt bal) gaat het best goed met me
het went. En ik ben altijd zo blij om te lezen dat Nune en Maud zo netjes alles samen doen op afstand. Geeft me in elk geval het gevoel dat ik niet 6x per nacht in mijn eentje rond aan spoken ben in een huis. Maud had het afgelopen nacht goed voor elkaar. 10 uur drinken, 1 uur drinken, 2 uur piepen, 3 uur speen kwijt, 4 uur drinken.....5 uur wakker....bij mama in bed verder geslapen tot 7 uur.

Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:26:23 #259
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47793925
ik heb er echt helemaal geen zin meer in...

maarja ik heb ook een baaldag dus ik heb nergens zin in...
Iedere golf van de zee,
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:32:03 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47794149
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:26 schreef Neuk het volgende:
ik heb er echt helemaal geen zin meer in...

maarja ik heb ook een baaldag dus ik heb nergens zin in...
Dan is het dus helemaal moeilijk. Een baaldag is echt rot. Kun je het evt. opvangen door bv uit de fles te laten geven. Dat jij even wegkunt en je zin kunt verzetten.....
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:42:54 #261
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47794594
Nee dat lukt vandaag dus niet. Ik heb ook vreselijke rugpijn. Al een aantal weken en het lijkt steeds erger te worden. Ik weet ook echt nietwaar het aan ligt. Misschien moet ik wel ongesteld worden en zet het niet door ofzo...
Iedere golf van de zee,
pi_47795816
krijg er spontaan slaap van. maar gelukkig slaapt mijn meisje goed door tot 6.30/7.30

neuk balen dus vandaag hopelijk is je dagje snel voorbij. sterkte
mama van 3 kids!
pi_47798648
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:59 schreef chacama het volgende:

[..]

het went. En ik ben altijd zo blij om te lezen dat Nune en Maud zo netjes alles samen doen op afstand. Geeft me in elk geval het gevoel dat ik niet 6x per nacht in mijn eentje rond aan spoken ben in een huis. Maud had het afgelopen nacht goed voor elkaar. 10 uur drinken, 1 uur drinken, 2 uur piepen, 3 uur speen kwijt, 4 uur drinken.....5 uur wakker....bij mama in bed verder geslapen tot 7 uur.

Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase
ik heb precies hetzelfde! Dan weet je iig even zeker dat je niet gek bent he, maar gewoon een vliegtuig mama

Fasefasefasefasefasefasefasefaseommanipadmehummmmfaaaaaaase
pi_47798701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:42 schreef Neuk het volgende:
Nee dat lukt vandaag dus niet. Ik heb ook vreselijke rugpijn. Al een aantal weken en het lijkt steeds erger te worden. Ik weet ook echt nietwaar het aan ligt. Misschien moet ik wel ongesteld worden en zet het niet door ofzo...
Klinkt rot Neuk...chocola en de wetenschap dat vandaag nog maar 4,5 uur duurt helpen misschien?
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:41:49 #265
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47799266
moet zo nog werken
Iedere golf van de zee,
pi_47799426
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:41 schreef Neuk het volgende:
moet zo nog werken
Oh oh...enige kans dat dat zowaar nog leuk wordt?
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:39:17 #267
94046 PM-girl
pi_47805347
Wat fijn Randa, die nachten!

Hier ben ik straks voor het eerst gebeten, zo'n 5 keer! Ik riep superhard, van schrik, Au! Niet dat het Simon deerde, hij lachte een keer en dronk weer verder. Hij bijt ook midden onder het drinken, niet voor de tsr of bij het tutteren, maar tijdens de volle actie zeg maar!
*
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:52:43 #268
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47810930
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh oh...enige kans dat dat zowaar nog leuk wordt?
De dag is nu bijna over

PM ik ken het! Brent heeft het nu ook in de mode. Gelukkig niet zo vaak maar als het gebeurt drinkt ie gewoon door als ik auw roep. Volgens mij gaat het ook per ongeluk. Hij ligt de hele dag op dingen te kauwen... dus waarom niet op mijn niplets denk ik dat hij dan denkt...
Iedere golf van de zee,
pi_47810979
Heeft Brent ook al tanden?
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:07:08 #270
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47811522
Nee maar die komen wel door heb ik het idee. Hij is echt aan het kauwen (en hard ook!) op van alles en nog wat en ik zag ook witte puntjes onderin zijn mondje.
Iedere golf van de zee,
pi_47812191
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:07 schreef Neuk het volgende:
Nee maar die komen wel door heb ik het idee. Hij is echt aan het kauwen (en hard ook!) op van alles en nog wat en ik zag ook witte puntjes onderin zijn mondje.
Kauwen en zeveren doet Fons ook al de hele tijd, maar geen spoor van tandjes hier.
pi_47872751
Beef wat goed. En hoe gaat 't nu?
Hier zijn ze nog niet aangekomen dus wij kunnen 't nog niet proberen.
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:24 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ok ik weet niet of ik hem al eerder gesteld heb die vraag. Maar dit is meer voor de lang voeders. Ik heb heel vaak dat mijn ongesteldheid langer uitblijft vanwege het nog steeds bv geven. Heel irritant vind ik zelf want je zit dan vaak te denken dat je zwanger zou kunnen zijn. Ik gebruik de pil niet zie je. Bij ons dus alleen condooms. Zijn er meer die hier last van hebben? Tan jij misschien? Of jij Poemojn?
Nee sorry, ik herken het niet, was meteen regelmatig alleen minder hevig. Misschien mensen op www.borstvoedingsforum.nl ?
pi_47884012
Het gaat heel goed uit de Tommee Tippee Ik heb tussendoor weer een keer de Avent geprobeerd maar dat ging beduidend een stuk minder! Quinten drinkt een flesje van 150 ml goed leeg, wel met een beetje gelummel tussendoor, maar dat zien we door de vingers
pi_47884114
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Kauwen en zeveren doet Fons ook al de hele tijd, maar geen spoor van tandjes hier.
Is zeveren synoniem aan drinken en jezelf tegelijk afzetten tegen mama, die je tegelijkertijd slaat en haar andere tepel tot moes knijpt? Want dan zevert Nune ook behoorlijk
  zondag 1 april 2007 @ 09:55:09 #275
94046 PM-girl
pi_47884496
Wat fijn Beefcake! Gek dat hoe klein de kindjes ook zijn, ze toch zo'n duidelijke voorkeur kunnen hebben he.

Mwana, nee hoorde dat maar bij het tandjes krijgen, hier is dat wat jij beschrijft, gewoon een constant iets....!
*
  zondag 1 april 2007 @ 20:45:18 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47903386
quote:
Op zondag 1 april 2007 09:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is zeveren synoniem aan drinken en jezelf tegelijk afzetten tegen mama, die je tegelijkertijd slaat en haar andere tepel tot moes knijpt? Want dan zevert Nune ook behoorlijk
Dan juich ik even dat Maud in dit opzicht niet helemaal op Nune lijkt. Ze knijpt mijn andere borst gelukkig niet fijn, daar pakt ze namelijk een flinke pluk haar voor in de plaats .

Allemaal zeveraars....lijken de familie Knots wel....

Maud heeft een raar ritme de afgelopen twee dagen...
7 uur, half 12, half 4, 6 uur, half 8, half 11, half 2, vijf uur. Lijkt een beetje of ze d'r ritme heeft verschoven. Heb liever dat ze het stuk van 7 uur tot half twaalf ergens in de nacht doet, maar goed, dat zal ooit weleens goed komen.
pi_47903712
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:45 schreef chacama het volgende:

[..]

Dan juich ik even dat Maud in dit opzicht niet helemaal op Nune lijkt. Ze knijpt mijn andere borst gelukkig niet fijn, daar pakt ze namelijk een flinke pluk haar voor in de plaats .
Oh ja, haar trekken is ook nog een optie
quote:
Allemaal zeveraars....lijken de familie Knots wel....

Maud heeft een raar ritme de afgelopen twee dagen...
7 uur, half 12, half 4, 6 uur, half 8, half 11, half 2, vijf uur. Lijkt een beetje of ze d'r ritme heeft verschoven. Heb liever dat ze het stuk van 7 uur tot half twaalf ergens in de nacht doet, maar goed, dat zal ooit weleens goed komen.
Klinkt toch re-de-lijk niet?

Oh ja, heeft Maud ook net ontdekt hoe je kan gillen?
  zondag 1 april 2007 @ 21:03:26 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47904032
Oh, Ja en bij voorkeur als je ze rechtop houdt om te boeren. Dan zo lekker bij je oor. Op maximum volume.

Schema is ook redelijk. Zou het alleen echt prettig vinden als ze het sporadisch 1x per nacht om gaat zetten in consequent 1x keer. Nou, ja of gewoon oefening doorslapen gaat doen. Maar, daar denk ik voorlopig nog maar niet aan.
  zondag 1 april 2007 @ 21:31:23 #279
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47905198
Mijn vriend vind dat echt het allercoolste en heel stoer... dat Brent zo giga hard kan boeren.

Echt, dat geeft ie als antwoord als iemand vraagt wat zo leuk is aan babies...
Iedere golf van de zee,
pi_47906372
dat boeren valt hier nog mee, maar af en toe dan ploppert het zo hard in de broek dat iedereen kijkt van wat is dat.

mevrouwtje hier zevert al vanaf 1.5 maand. en nu begint ze die belletjes uit te vinden. leuk dat ze het vind.

mwana borsten fijn knijpen doet mevrouwtje hier ook en kei hard happen.
ze is net 3 maanden dus wie weet wat me nog te wachten staat.
mama van 3 kids!
  maandag 2 april 2007 @ 22:58:12 #281
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47945850
De kogel is hier door de kerk: Ik vervang vanaf morgen 1 BV door KV. Ik heb er lang (misschien wel veel te lang) over nagedacht en ik denk dat het het beste is. Het werd me te frustrerend en stressvol om elke dag te zorgen dat er 2 flessen klaar stonden eer ik naar mijn werk kon.
Soms kolfde ik op mijn werk (ook vanwege een beetje werkdruk wellicht) maar 150ml. Da's wel 300ml tekort voor de 2 flessen dag erop dus dan moest ik bijkolven met als gevolg dat ik 's avonds nog heel laat zat te kolven en 's morgens nog heel vroeg voor een extra paar ml's. Met het voeden van mijn kind erbij (en dan continu denkend als ik maar een beetje overhoud voor de kolf dalijk) word me dat gewoon teveel. Ik was alleen nog maar bezig met de BV! Nu ik dit besloten heb en mijn vriend er achter staat is er wel gelijk een last van me afgevallen. We zien wel, misschien gaat het zo wel erg goed en kan ik toch overwegend wel BV blijven geven. Zo niet is het ook goed.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat als ik niet zou werken ik wel volledig door zou blijven voeden maar ik heb er op deze manier wel vrede mee. Misschien zijn er nog dames met goeie tips/opmerkingen/aanmerkingen etc. Die hoor ik uiteraard weer graag.
Iedere golf van de zee,
pi_47949631
Ik heb geen tips voor je neuk, maar als ik het zo lees lijkt het een goede oplossing. Ik zou er ook gek van worden! Succes
  FOK!fossiel dinsdag 3 april 2007 @ 08:29:32 #283
2628 Karin
pi_47952133
Neuk verstandige beslissing!
Ik heb bij Bram op een gegeven moment hetzelfde gedaan (hij was denk 4,5 maand ofzo). Ik werd helemaal gek van al dat gekolf en letten op die ml, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om 2 flessen bij elkaar te kolven. Dus kreeg hij 1 flesje bv mee en 1 fles kv. Dat gaf een hoop rust hier in huis. Wel merkte ik dat na 2 dagen werken (ik werkte 2 dagen achter elkaar, dit kwam oppas-technisch het beste uit) de productie aardig was teruggelopen en hadden we ook weer 2 dagen nodig dit weer op peil te krijgen. Dat werd op een gegeven moment wel een probleem.
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:53:44 #284
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47952440
EVen een klein berichtje hier alvast.

Wij zijn ook een beetje bv fans hier Riley heeft een Jaar gehad en toen wilde hij echt niet meer Volgende krijgt ook gewoon tot hij zelf niet meer wilt
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_47953663
Hele goeie oplossing hoor Neuk. Ik heb dat wel gedaan om alles te kolven en dat gaf me een hoop stress dat is niet leuk meer. Als je werkt dan is het ook bijna niet te doen om nog steeds volledig bv te blijven geven.
Ik had bij de tweede de mazzel dat ze 5 minuten bij mijn werk vandaan op het kdv zaten. En ik mocht bv geven zolang als dat ik zelf wilde (In Engeland is daar nog geen regel voor en op mijn werk zijn ze daar heel flexibel in). En dus ging ik netjes 2 keer per dag op en neer naar het kdv. Maar als dat zo had gelopen dan had ik het ook deels op moeten geven en vervangen door een fles kv.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:06:51 #286
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47955617
Tnx voor de positieve reacties. Ben ik blij mee. Hij heeft nog geen KV gehad. Ben benieuwd of hij het wel lust.
Iedere golf van de zee,
pi_47959725
Nou daar had mijn eerste kindje helemaal geen problemen mee hoor Ik hoop dat Brent daar ook geen problemen mee heeft.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:15:24 #288
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47962517
Nou hij had er inderdaad geen problemen mee. Zo lang het geen wortels zijn stopt ie alles naar binnen Hij bleef nog lang nasoppen aan de lege fles. Ik denk dat hij het lekker vond.
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:46:41 #289
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47963831
Goede beslissing Neuk. Het moet wel leuk blijven..:D en fijn dat Brent zijn KV lekker vind. Maud krijgt ook niet meer volledige bv. Ook omdat ik het niet bijgekolfd krijg. Ze krijgt bij de oppas nu flessen met 3/5 bv en 2/5 kv. Oftewel 60cc KV en 100cc BV.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:51:45 #290
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47964050
Goede beslissing hoor Neuk. Borstvoeding is het beste maar niet als het ten koste van de mama gaat. Fijn dat hij kv ook lekker vind, scheelt weer een zorg.
pi_47976572
Ik ben blij dat mijn kolven goed lukt als ik dat hierboven zo lees, want Nune heeft dus echt last van kv, buikpijn, krijsen en eczeemplekken...het moet dus echt.
Gelukkig een meewerkende (nieuwe, net 2 dagen) werkplek met een warme kamer voor mij alleen en een eigen koelkastje brommend naast mijn pc Hopen dat het zo blijft.

Sterkte Neuk, ik kan me helemaal voorstellen dat het teveel wordt. Op mijn cursus moest ik best leuren met mijn melkhandel en dat werd dus echt zwaar merkte ik, ik zou het niet veel langer volgehouden hebben denk ik daar. Gewoon trots zijn dat je zover al gekomen bent he, en wie weet helpt die ontspanning dat hij ook lekker de fles kv pakt ook wat
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:05:41 #292
108648 cattie
lieve moeder
pi_47976862
Neuk, als jij er rustiger van wordt is het een goede beslissing!

Hier is ook de kogel door de kerk, ik stop met kolven. Ive drinkt zijn flesjes moedermelk namelijk steeds slechter op het kdv en vandaag wilde hij helemaal niet. Hij vindt melk uit de koelkast niet zo lekker meer en melk uit de vriezer vindt hij erg vies. Deze week maak ik nog even af en vrijdag is dus de laatste dag dat ik ga kolven. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Blij dat ik van het kolven af ben en dat Ive het zelf aangeeft, maar ik vind het ook wel een beetje het einde van een tijdperk en daar word ik wel emo van.

En over melk weggooien gesproken: Ik kan dus mijn hele diepvriesvoorraad van 12 voedingen door de gootsteen gaan spoelen... Dat mag mijn man mooi gaan doen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:06:03 #293
108648 cattie
lieve moeder
pi_47976876
Mwana, wat een fijne werkplek heb jij! Super!
pi_47977587
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:05 schreef cattie het volgende:
Neuk, als jij er rustiger van wordt is het een goede beslissing!

Hier is ook de kogel door de kerk, ik stop met kolven. Ive drinkt zijn flesjes moedermelk namelijk steeds slechter op het kdv en vandaag wilde hij helemaal niet. Hij vindt melk uit de koelkast niet zo lekker meer en melk uit de vriezer vindt hij erg vies. Deze week maak ik nog even af en vrijdag is dus de laatste dag dat ik ga kolven. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Blij dat ik van het kolven af ben en dat Ive het zelf aangeeft, maar ik vind het ook wel een beetje het einde van een tijdperk en daar word ik wel emo van.

En over melk weggooien gesproken: Ik kan dus mijn hele diepvriesvoorraad van 12 voedingen door de gootsteen gaan spoelen... Dat mag mijn man mooi gaan doen.
Aaah zonde idd. Jij met liefde en veel moeite die dingen vullen... Maar als Ive lekkerder vindt dan houdt het op he
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:26:01 #295
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47977751
Moeilijke beslissing Neuk, maar ik denk dat het wel goed is als het kolven zoveel moeite kostte. Ik heb ook geen tips daarover (behalve midden in de nacht opstaan wat ik heb gedaan ) Hier is de vriezer bijna leeg, want ik kolf ook niet genoeg. Anna vertikt het nu om kv te drinken, dus we zijn nu langzaam aan het opbouwen.

En als je het zou mengen met kv cattie? Drinkt Ive het dan op? Dan hoef je het niet weg te gooien tenminste, lijkt me een veel fijner gevoel voor jezelf.
*OUD heilige*
pi_47977985
Neuk goede keuze en als brent het ook goed vind is het helemaal fijn. wat een mooi kereltje heb je

cattie wat erg 12 voedingen.
cattie je hebt al heel lang gegeven dus een schouderklop hoor.

mwana wat een fijne werkgever.

even een vraagje.
ik heb nu borstvoeding 2 maanden in de vriezer en heb zondag wat laten ontdooien in de koelkast zoals het gewoonlijk moet. maar nu vond ik het een beetje ruiken terwijl er niks is mee gebeurd. heb het voor de zekerheid weggedaan. heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
anders kan ik mijn hele voorraad weggooien.
mama van 3 kids!
pi_47978312
Popples niet weggooien hoor. Zonde joh. Ontdooide moedermelk ruikt raar, beetje zeepachtig. Dat is normaal.

Neuk, ik realiseer me weer eens wat een geluk ik had dat ik live kon voeden op mijn werk. Succes!

Cattie, tip van YPPY om te mengen totdat de voorraad op is zou ik ook doen. Doodzonde anders.
Variety is the spice of life
pi_47978350
N**k vervelend dat 't kolven zo moeilijk gaat, fijn dat je een beslissing erover hebt kunnen nemen.
Wat je misschien nog kunt proberen is die syntocinon-spray, mocht je dat nog willen.
Succes

Popples, dat gebeurt soms met bevroren melk. Aan de kook brengen (dus niet laten koken) zou die smaak moeten wegnemen. Er gaan dan wel wat voedingsstoffen verloren maar dat kan geen kwaad (en in kv zitten die ueberhaupt niet).
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:44:17 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_47978629
Hmmm, dat mengen is wel een goed idee! Want 12 voedingen weggooien gaat me wel heel erg aan het hart. Ik zal eens kijken binnenkort of hij het dan wel drinkt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:50:03 #300
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47978860
syntocinon vragen bij de huisarts. Wekt toeschiet reflex op
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')