abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:23:19 #276
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47009235
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:01 schreef nikky het volgende:
Laat ook maar.
hmm ik heb je hier ook niet mee willen kwetsen hoor...

Maar ik heb eens terug zitten denken, en Thijs had ook wel eens periodes dat hij heel wild dronk, paar slokken, loslaten, heel wild doen, dan weer drinken, loslaten en ga zo maar ff door.
Ik heb hem dan meestal maar even laten doen, en toen als het mij te lang duurde aan de andere kant gelegd maar daar had ik eigenlijk beetje het zelfde verhaal...

Toen maar niet meer aangelegd, Thijs tijdje laten doen en later opnieuw geprobeerd en toen was er niets aan de hand

Het zijn en blijven kinderen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:06:16 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47012370
Nebelung en LB, ik heb voor vrijdag al een afspraak gemaakt met de huisarts om eea eens onder de loep te nemen. Tnx.
Bij het idee alleen al om te (moeten) stoppen met BV begin ik al te huilen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_47012795
Meestal vermindert stress juist de productie, omdat je je niet goed kunt ontspannen komt de toeschietreflex niet goed enz. Maar ik heb te weinig verstand ervan om kip en ei te kunnen onderscheiden.

Juliette slaapt tegenwoordig 's nachts 8 uur aan een stuk. Ben benieuwd of dat nog invloed op de productie gaat hebben, iig is bv als anticonceptie hiermee niet betrouwbaar hier officieel . Ze heeft nog wel een nachtvoeding, dat scheelt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:26:43 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47013089
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef Moonah het volgende:
Nebelung en LB, ik heb voor vrijdag al een afspraak gemaakt met de huisarts om eea eens onder de loep te nemen. Tnx.
Ik vind het vooral rot voor je dat de dingen nu zo gaan hoor. Ik ben hier net op mijn plek, ik heb echt helemaal niks met borstvoeding en m'n post is ook een beetje verwarrend geworden zo. Het was echt alleen maar als ding in de richting van iemand die geen borstvoeding geeft momenteel. Maar probeer nou maar niet te denken aan (moeten) stoppen met borstvoeding. Ik bedoel er zijn toch genoeg andere factoren die, deze gevoelens bij je omhoog kunnen halen. Het is natuurlijk ook heftig met te weinig slaap, weer werken, andere dingen, aanleg en weg zijn van jouw zoon soms. Het is vast goed om te bespreken, misschien worden je wel andere dingen aangereikt waardoor je beter in je vel gaat zitten weer. Of zal de tijd en wennen je goed doen maar dingen als ergens mee moeten stoppen zijn hopelijk nog heel ver weg voor je. Sterkte Moonah.
pi_47013949
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef Moonah het volgende:
Wat rot voor je Moonah. Goed idee om even langs de huisarts te gaan.

Maar er is toch helemaal geen sprake dat je zou moeten stoppen? Wat geeft je dat idee?
Variety is the spice of life
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:14:40 #281
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47021622
Je hoeft toch niet te stoppen Moonah? Wie zegt dat je je niet zo had gevoeld als je geen bv had gegeven? Dat weet je toch niet. Daarnaast denk ik dat niemand je kan/mag dwingen om te stoppen. Dat is nog altijd je eigen beslissing. Ik begrijp wel dat het niet zo goed gaat, ik hoop dat je aan de goede kant van het randje blijft en dat je je snel weer beter voelt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47076551
Mag ik even mijn gal spugen?!
Wat is dat toch dat iedereen het geweldig vindt als je de eerste maanden bv geeft en dat je hoe ouder het kind wordt, hoe meer negatieve reacties je krijgt?! Bahbahbah! Mijn kleine meid en ik genieten er nog van, hoewel het ook wel eens lastig is om aan huis gekluisterd te zitten (zeker met die nachtlastpost van mij!) en eigenlijk ben ik er ook best trots op dat ik het ondanks alle problemen nog steeds volhoudt. Vandaag maar liefst 2 keer commentaar gehad!
Eerst een kennis die ik tegenkwam; "Waaat? Nog steeds bv? Hoe oud is ze dan wel niet?" Eh... 10,5 maanden... "Nou, dan ben je toch wel groot genoeg om uit een fles te drinken toch?" Tja... dat weigert ze... Haar gezicht sprak boekdelen...
Daarna mijn stiefvader -die er al maanden over zeurt dat ik ermee stoppen moet - én mijn moeder over de telefoon vandaag. "Maar 2 keer vannacht?! Je moet stoppen met die borstvoeding, de baby van die en die slaapt nu al door en die is nog maar 2 maanden" Tja, maar zonder melk zal ze zeker wel niet doorslapen he?? "Dan leg je haar maar op een andere kamer en laat je haar maar janken, je verwend haar teveel." Tjongejonge... wie heeft er nou last van dat ik haar (snachts) voeden moet; zij of ik??? Zucht... Owja... of ze nog wat lekkers voor haar mee konden nemen, want ze hadden voor Randy ook iets. Heb voorgesteld dat ik wel wat bv in wilde vriezen, zodat ze haar een ijsje konden geven, gnagna....
Maar zonder dollen, ik word er hoornsdol van dat ik mezelf steeds verdedigen moet. En erger nog; dat ik dat nog doe ook! Waarschijnlijk was ik al lang gestopt als ze wel uit een fles (of voldoende pap) zou drinken, maar of en wanneer ik dat doe, maken Tinka en ik toch zelf uit?!
pi_47077283
mammietje, ontzettend vervelend zeg, zulke opmerkingen. ook als ze de fles niet zou weigeren zou je nog in je volste recht staan om gewoon nog een tijdje door te gaan met borstvoeding, waar bemoeien ze zich mee! ze zullen het heus voor een deel uit bezorgdheid doen maar kun je ze niet een keer goed de waarheid zeggen en dat je er verder niks meer over wil horen? dat heeft hier wel gewerkt, al waren de mensen uit mijn omgeving nog een stuk voorzichtiger (en later) met hun uitspraken. kan me je irritatie wel levendig voorstellen. ik vond het altijd wel een fijn argument om mee te schermen dat de WHO (world health organization) officieel aanbeveelt om de eerste 2 jaar vol te maken, omdat het bewezen beter is voor 't kind en risico's op allergieën e.d. nog altijd verkleint ten opzichte van korter borstgevoede kinderen.
pi_47081492
Ik had gisteren juist een zeer geïnterresseerde moeder toen ik melde dat Merlijn nog steeds borstvoeding kreeg. Ben er ook heel open in, tegen iedereen hou ik mijn verhaal over borstvoeding Mijn schoonmoeder en -zusje hebben het ook geaccepteerd, althans ik heb nog geen opmerkingen gehad, heb ze er ook op voorbereid gehad dat Merlijn lang borstvoeding krijgen zal. Misschien heb ik wel geluk dat ik nog niet veel opmerkingen heb gehad.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 08:38:34 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47081658
Ik voel me inmiddels weer wat beter.
Mammietje, dat werd bij mij ook aangevoerd door diverse mensen.
"Stop toch met BV, zeker weten dat Thies met de fles doorslaapt."
"Die BV vergt veel te veel energie van je, daarom voel je je zo beroerd."
"Joh, je hebt het al 5 maanden gegeven, dat is al zo veel meer dan normaal." Jaaah! NORMAAL, werd er gezegd...
Daardoor ging ik weer eens twijfelen. Immers, ik ben ook uitgeput, er moet iets veranderen, want dit trek ik niet meer zo heel lang op deze manier.
We hebben besloten het slaapgedrag van Thies proberen te gaan veranderen. Hij komt minimaal 3, maar vannacht 4x voor de borst. Mamahonger. Speentje helpt niet, krijsen. Knuffelen is niet voldoende. Lopen en wiegen voor 1 minuut.
Ik ga zo dadelijk aan de HA een paar slaappillen vragen. Dan kan ik af en toe op zolder slapen zónder gespitst te zijn op elk geluid van Thies (hoop ik...). J moet dan de nachten zien op te vangen met Thies. De spiraal van het 'slaapvoeden' moet doorbroken worden. Die is ontstaan toen Thies in januari ziek was en vlak daarna tandjes kreeg. Toen heb ik hem veel bij me genomen als hij niet kon slapen. En inmiddels is hij dus zwaar geconditioneerd.
En ik ook. Want ik word nu automatisch na een uurtje weer wakker en ga liggen wachten tot Thies een kikje geeft om hem gauw een speentje in zijn mond te duwen, in de hoop dat hij verder slaapt....

Wederom, tips zijn welkom. Ik bel straks ook even het CB en evt een lactatiekundige.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:59:27 #286
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47082995
Moonah wat balen... Ik kan me voorstellen dat deze situatie niet 1,2,3 recht trekt. Ik prijs mezelf gelukkig dat mijn meneertje makkelijk 9 a 10 uur aan een stuk 'kan' slapen. Dat doet hij ook soms maar meestal maak ik hem toch rond 12 uur 's nachts nog even wakker voor een schone luier en wat drinken zodat mijn productie ook op peil blijft.

Ohja, ik heb de eerste negatieve opmerking op het werk ook binnen. 'Wat kolf jij vaak.'
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:06:10 #287
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47083155
Nah, de dokter vond het 'een elegante oplossing'.
Ik vind het wel spannend om een slaaptablet te slikken, maar aan de andere kant verlang ik ook zo enorm naar eens een keertje langer dan anderhalf uur aan een stuk te slapen. Ik heb 10 tabletjes van een heel lichte doorslaper. Na 12 uur mag ik alweer zelf voeden.
Eens luisteren wat het CB nog voor adviezen heeft.
pi_47083629
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 08:38 schreef Moonah het volgende:
De spiraal van het 'slaapvoeden' moet doorbroken worden. Die is ontstaan toen Thies in januari ziek was en vlak daarna tandjes kreeg. Toen heb ik hem veel bij me genomen als hij niet kon slapen. En inmiddels is hij dus zwaar geconditioneerd.
Lieve Moonah, je kent mijn slaapverhaaltje ook een beetje.. Het is heel zwaar om Thies' spiraal te doorbreken, zowel voor jullie als voor hem, maar het gaat lukken! Ik heb er alle vertrouwen in!
Er is ook een topic over.. zal het even opzoeken voor je, staat wat nuttige tips is.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_47083845
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:54:16 #290
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47090198
Moonah, goed van je dat je actie gaat ondernemen. Ik hoop voor je dat het gaat werken, dat je je rust krijgt! (heb je je andere klachten ook nog bij de ha neergelegd of zit je nu weer aan de goede kant van het randje?)

Mammietje, vervelend zeg. Ik kan wel zeggen trek je er niets van aan, maar dat is makkelijk gezegd en ik kan dat zelf ook niet zo goed.

Cattie, heel begrijpelijk hoor, niet schuldig voelen! En dat kolven is ook echt stom, zeker als je het al langer doet en op je werk (tenminste ik vind thuis in bed kolven anders dan in een kamertje aan zo'n kantoor-zitje.)

Hier gaat het inmiddels weer goed! Een paar dagen om de 2 uur aangelegd en veel kolven, nu is het telkens weer heel duidelijk hap-slik-hap-slik ipv hap-hap-hap-hap-hap-slik! Mijn borsten voel weer wat voller maar lekker blijft uit, behalve tijdens het voeden.
Kolven lukt ook weer beter, al zijn het niet meer de aantallen die het voorheen waren, maar wel voldoende. (van de week nog een 'leuke' actie, het speciale kolfslot was stuk kennelijk en er kwam een man om het te fiksen, toen ik zat te kolven wel te verstaan! )
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_47093907
Ik heb vandaag een dagje vrij thuis en Merlijn is op het KDV.
Ik zat me net te realiseren hoe klein mijn borsten eigenlijk alweer lijken. Dat er kloofjes op mijn tepels zitten van de paar dagen dat Merlijn even kwam regelen en iedere twee uur aan de borst wilde, maar ook van hé eigenlijk doen ze niet eens pijn. Geregeld zitten ze onder de zwarte plekjes of rode bloedinkjes maar erg veel heb ik er niet last van. Was in de eerste weken wel anders.
Vreemd hoe het zo veranderd en hoe fijn ik me erbij voel. Na een paar nachten dat Merlijn het liefst aan de borst wilde blijven liggen kwam hij vanochtend pas na ruim 4 uur. Eigenlijk is het altijd zo gegaan. Op het moment dat ik niet meer kan slaapt hij ineens beter die nacht. En die borstvoeding gaat nog wel even door, net als de nachten, het mag van mij nu nog.
En we gaan al ruim 14 maanden zo door, nog steeds de conclusie, we vinden het allebei fijn dus stoppen dat duurt nog even.

Zat hier net aan te denken toen ik in bad lag en mijn borsten eens onder de loep nam. (Net voordat ik in slaap viel. ) Tja waar je al niet sentimenteel over kunt worden.
pi_47094028
Kolven heb ik ook altijd verschrikkelijk gevonden, was dan ook op mijn werk in 10 minuten klaar. Net na de 9 maanden ook echt gestopt daarmee. Merlijn dronk er toch al genoeg water langs op het KDV, dus was het echt niet meer nodig. Kolven deed ik eigenlijk altijd vroeg in de ochtend voor Merlijn wakker werd en op het werk kolfde ik steeds later op de dag tot mijn borsten het ook zonder kolven konden volhouden.
pi_47104028
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:54 schreef PM-girl het volgende:
...
Kolven lukt ook weer beter, al zijn het niet meer de aantallen die het voorheen waren, maar wel voldoende. (van de week nog een 'leuke' actie, het speciale kolfslot was stuk kennelijk en er kwam een man om het te fiksen, toen ik zat te kolven wel te verstaan! )
Ik had van de week ineens de directeur van het cursuscentrum achter me staan. De arme man liep donkerrood aan en vluchtte bijna weg. Ik heb maar even gevraagd of ik m niet te erg heb laten schrikken later

En gisterochtend ook met mn stomme kokosnoot in het verkeerde lokaal gaan zitten, eentje waar les gegeven ging worden, dus ik hoor zo ineens gemorrel aan de deur en toen de stem van die directeur: "Wacht maar even, daar zit een cursiste te kolven voor haar baby!"

Maja druk druk, weken van 60 uur met gortdroge stof en kolfavonturen, ben hier niet veel dus
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47104236
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:06 schreef Moonah het volgende:
Nah, de dokter vond het 'een elegante oplossing'.
Ik vind het wel spannend om een slaaptablet te slikken, maar aan de andere kant verlang ik ook zo enorm naar eens een keertje langer dan anderhalf uur aan een stuk te slapen. Ik heb 10 tabletjes van een heel lichte doorslaper. Na 12 uur mag ik alweer zelf voeden.
Eens luisteren wat het CB nog voor adviezen heeft.
SLAPEN...zucht
Ik hoop dat je een manier vindt om dit te doorbreken Moonah, en tot dat veel sterkte hoor!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:42:21 #295
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47109917
Weet je waar ik (in navolging van de verhalen over negatieve reacties) zo ontzettend moe van wordt?
Dat we als borstvoedende moeders steeds moeten verdedigen dat we (nog) bv geven Dat je steeds weer met een of andere reden komt aanzetten. 'allergie, darmen, minder kans op kanker, etc etc etc.' Ik kan mij ergeren aan dat lijstje met 101 redenen, ik vind ze vaak vergezocht Mag ik misschien ook gewoon borstvoeding geven omdat ik dat wil? Gewoon omdat ik dat logisch vind?
Niet omdat het beter is voor mij of mijn kind maar gewoon omdat het kan?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47110001
Klopt Jelief, hier doe ik het gewoon uit gemak en mooi meegenomen al die positieve dingen natuurlijk.
pi_47111756
Wat heerlijk om hier herkenning te vinden! Wordt er weer helemaal strijdlustig van en laconiek tegelijk! Laat ze maar l*llen!

Bix... ik heb me idd. voorgenomen om ze eens flink de waarheid te zeggen als mijn ouders weer van die opmerkingen hebben... zijn nog een aantal dingen die me dwars zitten (ze hebben continu commentaar over zo'n beetje alles in de opvoeding), dus ze kunnen hun borst nat maken! (kunnen ze van mij een compresje voor krijgen, hihi!) Dat het WHO dat adviseert verrast me trouwens... dat wist ik niet.

Moonah, moonah... een bron van herkenning! Hier precies hetzelfde verhaal! Mamahonger tot en met! Zodra Tinka wakker wordt, wil ze tegen mama aanliggen en desnoods krijst ze het hele blok bij elkaar! Wachten tot ze diepppppp slaapt, dan kan ik haar soms terugleggen maar 2 uur later hetzelfde verhaal: krijsen, brullen, tiet en tegen mama aan in slaap vallen! Bij Tinka is dat begonnen bij haar geboorte; we hebben een zeer moeilijke start gehad samen en ik heb zo geprobeerd haar te troosten en de band te versterken. (ben de laatste weken van de zwangerschap doodsbang geweest haar te verliezen en nam daardoor afstand van mijn 'buik') Ze weet dus niet beter; het gaat al 10,5 maanden zo. Ik heb haar nu eindelijk zover dat ze zonder me in slaap valt als ze net naar bed gaat, maar zie er zo verschrikkelijk tegenop om dat snachts door te drukken. Het is zoveel makkelijker om haar naast me te leggen zodat het hele gezin door kan slapen. En daarbij drinkt ze overdag niet (nou ja... maar 1 keer). Mijn gedachte gaat daar ook het eerst naar uit: leren overdag te drinken voordat ik er snachts mee stop omdat de bv anders ook ernstig terugloopt. Pfff... wanneer doe je het goed?

Jelief... je slaat de spijker op zijn kop!
  Milf zaterdag 10 maart 2007 @ 00:20:47 #298
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_47113541
Jemig mammietje . Ze drinkt maar 1 keer per dag? Die heeft de dag en nacht omgedraait lijkt het wel.
Je bent bang dat de bv teruggaat lopen, is kolven dan een optie snachts?

( ik heb er hier één van 7 weken en slaapt heel af en toe eens door dus ben geen ervaringsdeskundige. )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 09:52:08 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47117950
Mensen, ik heb g e s l a p e n.......!
Whhhooeehhhaaa! Heeeeeerlijk! Van 0.15 tot 6.15 aan één stuk door! Echt, wat ben ik dáár blij mee!
Ik vond het heel lastig, voelde ook een beetje als verraad naar Thies, heb zelfs oordoppen in gedaan om zijn evt gekrijs niet te horen...
Maar hij heeft het volgens zijn papa best goed gedaan. Heeft zich 2x gemeld voor een fles, 1x 180 en 1x 100 cc. Dus daarop afgaand lijkt hij 's nachts dus toch ook wel écht honger te hebben. Vannacht gaan we het nog een keer zo doen. Ja écht, ik kan als het goed is nóg een keer 6 uur aan een stuk slapen....
Zo kunnen we een goed beeld krijgen of hij nou mamahonger of buikhonger heeft.
De telefoonmevrouw van het CB nam me trouwens uiterst serieus en adviseerde om het op deze manier te bekijken en níet nu ook al meteen 's avonds extra te voeden. Dan is immers niet zo goed te beoordelen welke factor nou het meest van invloed is op Thies' slaapgedrag. Dinsdag hebben we een afspraak met onze vaste wijkverpleegkundige en dan stellen we een plan op.
Maar de telefoondame dacht dat het samenhangt met mijn manier van op verzoek voeden. Ik leg Thies nogal snel aan, en dan drinkt hij niet altijd even veel. Als ik aan het werk ben heeft J een heel aardig ritme met Thies. Hij krijgt dan 2x een fles en dan pas weer als ik thuis ben.
Ik ben nu ook alweer aan het rekken tussen de voedingen en dat gaat eigenlijk best goed. Ik moet soms even door het gejengel heen en (zeer...) creatief worden in het afleiden. En ja, borst is dan zoooo makkelijk, maar lijkt zich nu dus echt tegen me te keren.

Oh en PM, die 'andere klachten' hangen imo (en ook volgens de ha) echt samen met slaapgebrek. daardoor heb ik geen veerkracht en reserves meer en steken oude patronen de kop op.
En Icicle, tnx voor de link. Staan interessante dingen in (heb het topic nog niet helemaal uit).

Zo, heel verhaal, maar ach, wie het niet boeit scrollt er toch overheen.
Dank voor uw aandacht!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 09:56:39 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47117992
Mammietje, vlgs mij is het bij jullie nóg lastiger te doorbreken dan bij ons.... Want bij Tnika is het dus wel puur mamahonger? En ze drinkt ook helemaal niet uit een fles he? Dan kun je dat zo moeilijk afchecken...
Thies weigerde eerst ook pertinent de fles, want och, met het oefenen kreeg hij na een half uurtje flesjeklooien tóch wel de borst. Maar als ik er dus echt niet ben (werk, of zoals vannacht slapen) dan kiest hij toch maar voor die gekke fles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')