Lieverd, daar was ik ook bang voor. Ik heb al heel lang bijna altijd zachte borsten en geen lekkages meer. En mijn rechterborst is nauwelijks kolfbaar (ter vergelijking: links 180cc, rechts nog geen 30...). En toch, go with the flow. Niet bang zijn, dat maakt je gespannen en dát kan weer wél invloed hebben op je productie, toch?quote:Op maandag 5 maart 2007 20:09 schreef PM-girl het volgende:
Volgens mij is mijn productie ernstig aan het teruglopen, ik lek niet meer, Simon drinkt langer, kolfopbrengst is minimaal en mijn borsten voelen bijna altijd slap.
Offtopic hier eigenlijk maar ja. Was het melk of was het meer gelig vocht? Ik weet niet meer hoe moedermelk eruit ziet. Vocht uit borsten kan wijzen op een nierprobleem of medicijngebruik. Gebruik je medicijnen? Maar er is ook een hormoon of een stofje of iets, ik geloof dat het prolactine heet ofzo dat dit kan opwekken. Het is iets dat kan voorkomen als je veel stress hebt of een depressie hebt. Mijn huisarts zei dat het wel iets was om in de gaten te houden als het lang aanhield. Ik weet er evrder niet zoveel van maar het kan goed iets zijn dat met je gevoelsleven te maken heeft, ik las laatst ergens dat je wel meer lichamelijk klachten hebt weer? Goed in de gaten houden hoor en zeggen als je weer bij de dokter bent.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:03 schreef _Bar_ het volgende:
ikke niet meer snappen nu....
Ahum ik ging dus douchen van toen kwam er ineens weer wel "melk"uit mijn borsten... ja uit beide... heel vaag
Sterker nog, ik ben er pas recentelijk achter waarom ik mij altijd zo ontzettend (excusez le mot) kleaute voel tijdens die bv-periode. Prolactine maakt me ontzettend passief, oxytocine (toeschietreflex) maakt me even dat ik het liefst in het niets op wil lossen, desnoods met geweld. Zeg maar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:16 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Offtopic hier eigenlijk maar ja. Was het melk of was het meer gelig vocht? Ik weet niet meer hoe moedermelk eruit ziet. Vocht uit borsten kan wijzen op een nierprobleem of medicijngebruik. Gebruik je medicijnen? Maar er is ook een hormoon of een stofje of iets, ik geloof dat het prolactine heet ofzo dat dit kan opwekken. Het is iets dat kan voorkomen als je veel stress hebt of een depressie hebt. Mijn huisarts zei dat het wel iets was om in de gaten te houden als het lang aanhield. Ik weet er evrder niet zoveel van maar het kan goed iets zijn dat met je gevoelsleven te maken heeft, ik las laatst ergens dat je wel meer lichamelijk klachten hebt weer? Goed in de gaten houden hoor en zeggen als je weer bij de dokter bent.
Vreemd is dat he?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:58 schreef chacama het volgende:
Mwana, ik ben zo blij dit te lezen. BV kan mooi zijn, maar qua gevoel doet het ook enorm veel met me. Ik ben soms zo verschikkelijk en dan volgt de trs inderdaad heel snel. Jammer alleen dat ik het niet altijd in mijn hoofd kan houden.
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik geloof dat ik het nog maar eens moet doen. De 4 maanden dipquote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:44 schreef PM-girl het volgende:
YPPY, ik had het al geschreven, maar dit lijkt me een mooie oplossing!
Moonah, ben benieuwd hoe het vandaag gaat met voeden, bijten en kolven op je werk!
Ik heb hier met angst en vrezen zitten loeren op de 4 maanden dip, maar tot nu toe nog niets. En tot mijn verbazing is hij vrijdag alweer 5 maanden, dus ik hoop (klop klop) dat wij het overslaan. Scheelt misschien ook wel dat ik nog steeds niet menstrueer.
Nikky, hoe gaat het nu bij jou? Nog last van pijn?
ja maar ja maar, het is toch niet erg dat ze een tweede borst wil drinken? Het kan best dat Dana uit je eerste borst niet genoeg melk krijgt naar haar zin,dat het dus wat minder snel loopt. Logisch dat ze dan moeilijk gaat doen. En voor de beeldvorming, ik kan vaak nog steeds geen pijl trekken op wat Emma wil, de ene periode slaapt ze 's nachts door en de andere komt ze twee keer... Soms hangt ze 's morgens een half uur aan mijn borst en andere dagen is ze na 10 slokken klaar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:43 schreef nikky het volgende:
Ze drinkt 1 borst leeg. Er komt dan schijnbaar niets meer uit aangezien ze driftig wordt, zuigt, weer driftig wordt, zuigt, huilt en driftig wordt en zodra ik dan de andere borst aanleg is het weer goed? Snap er niets van
Net als de tijden van Dana. Geen pijl op te trekken. De ene keer slaapt ze redelijk door snachts en dan wil ze snachts weer om de twee uur. Net als overdag. Soms komt ze wel om het uur.
Hm.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:16 schreef Luchtbel het volgende:
Maar er is ook een hormoon of een stofje of iets, ik geloof dat het prolactine heet ofzo dat dit kan opwekken. Het is iets dat kan voorkomen als je veel stress hebt of een depressie hebt.
Heb ik je gekwetst met mijn post? Ik bedoelde het echt als aanmoediging. Bij voorbaat al mijn excuus.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:01 schreef nikky het volgende:
Laat ook maar.
Ik heb geen idee Moonah. Zo was mijn post eerlijk gezegd ook nooit bedoeld. Enkel om aan te geven aan iemand die op dit moment geen borstvoeding geeft, dat stress en depressie dat eventueel zouden kunnen opwekken. Voor de rest heb ik geen idee, als je denkt dat er zoiets speelt, naast de factoren die je noemt dan zou ik als ik jou was gewoon even de huisarts ofzo bellen. Sterkte.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:13 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm.
Is dit een kip-eiverhaal?
Ik bedoel, komt het hormoon voor als 'bijwerking' van stress/depressie, of wekt het hormoon ook stress/depressieve gevoelens in de hand?
Ik merk nl dat ik alweer een poosje op het randje balanceer. Al zal het een combi zijn van weer beginnen met werken, heel slechte nachten (structureel) en aanleg voor depressies. Maar die prolactine zou eea dus kunnen versterken begrijp ik?
hmm ik heb je hier ook niet mee willen kwetsen hoor...quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:01 schreef nikky het volgende:
Laat ook maar.
Ik vind het vooral rot voor je dat de dingen nu zo gaan hoor. Ik ben hier net op mijn plek, ik heb echt helemaal niks met borstvoeding en m'n post is ook een beetje verwarrend geworden zo. Het was echt alleen maar als ding in de richting van iemand die geen borstvoeding geeft momenteel. Maar probeer nou maar niet te denken aan (moeten) stoppen met borstvoeding. Ik bedoel er zijn toch genoeg andere factoren die, deze gevoelens bij je omhoog kunnen halen. Het is natuurlijk ook heftig met te weinig slaap, weer werken, andere dingen, aanleg en weg zijn van jouw zoon soms. Het is vast goed om te bespreken, misschien worden je wel andere dingen aangereikt waardoor je beter in je vel gaat zitten weer. Of zal de tijd en wennen je goed doen maar dingen als ergens mee moeten stoppen zijn hopelijk nog heel ver weg voor je. Sterkte Moonah.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef Moonah het volgende:
Nebelung en LB, ik heb voor vrijdag al een afspraak gemaakt met de huisarts om eea eens onder de loep te nemen. Tnx.
Bij het idee alleen al om te (moeten) stoppen met BV begin ik al te huilen.![]()
Wat rot voor je Moonah. Goed idee om even langs de huisarts te gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef Moonah het volgende:
Nebelung en LB, ik heb voor vrijdag al een afspraak gemaakt met de huisarts om eea eens onder de loep te nemen. Tnx.
Bij het idee alleen al om te (moeten) stoppen met BV begin ik al te huilen.![]()
Lieve Moonah, je kent mijn slaapverhaaltje ook een beetje.. Het is heel zwaar om Thies' spiraal te doorbreken, zowel voor jullie als voor hem, maar het gaat lukken! Ik heb er alle vertrouwen in!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:38 schreef Moonah het volgende:
De spiraal van het 'slaapvoeden' moet doorbroken worden. Die is ontstaan toen Thies in januari ziek was en vlak daarna tandjes kreeg. Toen heb ik hem veel bij me genomen als hij niet kon slapen. En inmiddels is hij dus zwaar geconditioneerd.
Ik had van de week ineens de directeur van het cursuscentrum achter me staan.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:54 schreef PM-girl het volgende:
...
Kolven lukt ook weer beter, al zijn het niet meer de aantallen die het voorheen waren, maar wel voldoende. (van de week nog een 'leuke' actie, het speciale kolfslot was stuk kennelijk en er kwam een man om het te fiksen, toen ik zat te kolven wel te verstaan!)
SLAPEN...zuchtquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:06 schreef Moonah het volgende:
Nah, de dokter vond het 'een elegante oplossing'.
Ik vind het wel spannend om een slaaptablet te slikken, maar aan de andere kant verlang ik ook zo enorm naar eens een keertje langer dan anderhalf uur aan een stuk te slapen. Ik heb 10 tabletjes van een heel lichte doorslaper. Na 12 uur mag ik alweer zelf voeden.
Eens luisteren wat het CB nog voor adviezen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |