Jeetje.... allemaal 4-maandendipjes hier lijkt wel! Drukt me weer met de neus op de feiten hoe groot mijn kleine meid al wordt!
![]()
Ennn... dat ik ONDANKS ALLES al 10,5 maanden bv aan haar geef! *trots*
![]()
Nog ff en ik kan mezelf langvoeder noemen! Niet dat dat mijn doel was overigens, mijn doel was net zo lang als haar broertje8 maanden te geven, daar had ze recht op vond ik! Maar ja.... mevrouw weigert de fles!
TOT VANDAAG!!! Attentie, attentie, hier volgt groot nieuws!Ter opfrissing:
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:35 schreef Mammietje het volgende:Tinka (10 mnd) weigert nog steeds de fles.... ze weet hoe het moet, maar drinkt hooguit 30 ml. Ze drinkt alleen nog liggend in bed (lees; in alle rust) want anders is ze te snel afgeleid en bij voorkeur slapend!
![]()
Dat betekent in de praktijk dat ze om 15.00 drinkt, om 19.45, 22.00, 0.30, 3.00, 5.30 en 7.00 uur... Hij's fijn!
![]()
Voor de rest krijg ik er de hele dag geen druppel drinken in!
Tinka was de afgelopen week al wat aan het rommelen, kwam iets minder vaak en wel om 20.00, 22.30, 2.00, 5.00 (soms nog eens om 7.00) en vervolgens smiddags nog 1 keer. Helaas kreeg ik er verder nog steeds niets in, soms om 12.00 nog hooguit 30ml. flesvoeding (bv blieft ze ook niet uit een fles). Ze dronk dus minder vaak, maar ook minder veel en ze kreeg steeds minder plasluiers waar ik me wel zorgen om ging maken.
![]()
Dus bedacht ik vanmiddag om 16.00; ik bied haar nog een flesje aan; Tinka drinkt 1 slok en weigert verder. Onder dwang kreeg ik er nog 1 slokje in en het hield weer op. Toen dacht ik; weet je wat; dan maar geen melk, misschien wil ze ander drinken. (Had ik ook al eens geprobeerd in drinkbekers, rietjesflessen etc, allemaal zonder succes.) En.... ze drinkt zo 100 ml. ranja weg om vervolgens pislink te worden dat ie leeg is!!!
![]()
Heb haar nog maar een flesje diksap gegeven en ze wist zelf al hoe ze de fles moest vasthouden! Zoooooooo schattig!
![]()
(Hoewel haar gedrag bij het afpakken van het flesje aanzienlijk minder schattig was; om bang van te worden!
![]()
)
Kennelijk vindt ze melk dus niet lekker, tenzij het rechtstreeks uit mijn tiet komt. Ik ga morgen proberen om een scheutje diksap door de melk te doen, want ze zal toch haar melk moeten krijgen. Pap vindt ze ook al zwaar matig. Maar hoe dan ook, dit is goed nieuws!
![]()
Nu hoef ik ook niet zo bang voor uitdroging te zijn tijdens ziekte ofzo! En misschien slaapt ze nu nog wel langer door? (dacht ze voorzichtig!
![]()
)