Dat is ook mijn grootste bezorgdheid ja. En als je eenmaal begonnen bent en het bevalt haar is het natuurlijk lastig om er weer mee te stoppen..quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:00 schreef Anitra het volgende:
Ik persoonlijk zou nog geen vast voedsel geven voor 6 maanden. Dit ivm allergieeen.
In die potjes zit ook al een hoop rotzooi en suiker. Vergelijkbaar met echt iets van 7!!! suikerklontjesquote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:00 schreef Sugar het volgende:
of een ordinair potje voor kindjes van 4 maanden.
Daar ben ik er eentje van. Ik ging (en ga) uit van wat mijn kinderen zelf aangeven ( binnen bepaalde grenzen natuurlijk).quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:28 schreef SadKingBilly het volgende:
...en de ander meent dat als ze het zelf pakken & in de mond stoppen het tijd is voor iets ernaast, al is het maar om een beetje te wennen...
Echt? Volgens mij mag dat wettelijk helemaal niet. En het staat ook niet op de ingredientenlijst van de potjes die ik altijd gaf.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
In die potjes zit ook al een hoop rotzooi en suiker. Vergelijkbaar met echt iets van 7!!! suikerklontjes![]()
Als ik dat toen had geweten had ik dat dus ook echt nooit gegeven
Ja dat was ooit in een of ander tv programma. Er zit ook niet letterlijk suiker in maar wordt gezoet met appelsap of iets dergelijks. Maar appelsap is ook niet helemaal natuurlijk volgens mij. En dan nog is zo'n hoeveelheid suiker sowieso erg veel in zo'n klein potje vind ik.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Echt? Volgens mij mag dat wettelijk helemaal niet. En het staat ook niet op de ingredientenlijst van de potjes die ik altijd gaf.
Van Danoontje wist ik het wel. Maar dat vind ik ook niet geschikt voor hele kleintjes. Mijn kinderen kregen, toen ze er aan toe waren, gewoon pure yoghurt (vaak ook nog zelfgemaakt). Tegenwoordig krijgen ze wel af en toe een nep-danoontje, maar daar heb ik geen problemen mee. Ze snoepen zelden en ik eet ook weleens wat voor het lekker en niet voor het gezond. Maar goed, het zijn ook geen babietjes meer.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:44 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja dat was ooit in een of ander tv programma. Er zit ook niet letterlijk suiker in maar wordt gezoet met appelsap of iets dergelijks. Maar appelsap is ook niet helemaal natuurlijk volgens mij. En dan nog is zo'n hoeveelheid suiker sowieso erg veel in zo'n klein potje vind ik.
Ze hadden het toen ook over andere dingen zoals danoontje (5 suikerklontjes dacht ik), maar dat vind ik wat anders. Zo'n fruitpotje wat bedoeld is als de eerste voeding van een kindje ga je toch niet volstoppen met suiker
Maar wel meer fruitsuikers dan fruit zelf dus zo ongeveer...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:45 schreef Sugar het volgende:
Sja, een fruitpotje zit vol fruit en vol fruitzuikers. Denk ik dan.
En welke andere rotzooi bedoel je dan, Tex?
Nee vind ik eigenlijk ook niet geschikt, maar toch zijn er danoontjes voor kinderen vanaf 4 maanden.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Van Danoontje wist ik het wel. Maar dat vind ik ook niet geschikt voor hele kleintjes. Mijn kinderen kregen, toen ze er aan toe waren, gewoon pure yoghurt (vaak ook nog zelfgemaakt). Tegenwoordig krijgen ze wel af en toe een nep-danoontje, maar daar heb ik geen problemen mee. Ze snoepen zelden en ik eet ook weleens wat voor het lekker en niet voor het gezond. Maar goed, het zijn ook geen babietjes meer.
dat was bij 'keuringsdienst van waarde' en ging over van die pakjes drinken, die zijn echt vreselijk sterk gezoet. weliswaar voornamelijk met 'fruitsuikers' maar wel érg veel daarvan, en dat is evenmin goed.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:44 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja dat was ooit in een of ander tv programma. Er zit ook niet letterlijk suiker in maar wordt gezoet met appelsap of iets dergelijks. Maar appelsap is ook niet helemaal natuurlijk volgens mij. En dan nog is zo'n hoeveelheid suiker sowieso erg veel in zo'n klein potje vind ik.
Ze hadden het toen ook over andere dingen zoals danoontje (5 suikerklontjes dacht ik), maar dat vind ik wat anders. Zo'n fruitpotje wat bedoeld is als de eerste voeding van een kindje ga je toch niet volstoppen met suiker
en babypotjes, en appelmoes enz enzquote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:07 schreef bixister het volgende:
[..]
dat was bij 'keuringsdienst van waarde' en ging over van die pakjes drinken, die zijn echt vreselijk sterk gezoet. weliswaar voornamelijk met 'fruitsuikers' maar wel érg veel daarvan, en dat is evenmin goed.
ah, heb ik weer te selectief gekeken (dan wel onthouden)quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:12 schreef Martineke het volgende:
en babypotjes, en appelmoes enz enz
ja dat was echt schokkend!quote:en die pakjes drinken vergeleken ze met vloeibaar snoep
Inderdaad moet het niet ten koste gaan van de BV maar ik wil ook zoveel mogelijk proberen allergieën te voorkomen (heb zelf vrij ernstige hooikoorts). Het ging ook meer over het feit of het verstandig is (zoals hierboven gezegd, ze kijkt je het eten bijna uit de mond)quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:58 schreef marit1978 het volgende:
qua mogelijke overgevoeligheidsreakties is het zo dat groente duidelijk milder is dan fruitsoorten,
en dus veel minder vaak klachten uitlokt.
Verwacht je dus reakties..start met groente.
Belangrijkkste wat ik uit jouw vraag hier haal is: als het maar niet ten koste gaat van de BV !
nou, als je de hoeveelheden erg gematigd houdt..gaat dat waarschijnlijk prima.
Voor zover ik weet nergens, ging ook niet over jouw reactie denk ik..quote:(waar staat dat ik uit blik aanraad boven vers?)
Nee, sorry.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:58 schreef marit1978 het volgende:
(waar staat dat ik uit blik aanraad boven vers?)
Je raadt het niet aan 'boven' vers, maar je raadt het ook niet af, omdat het niet zoveel uitmaakt, zeg je. En dat verbaast me gewoon best wel.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:57 schreef marit1978 het volgende:
vers is uiteraard 'schoner' ja !
maar voor die kleine hoeveelheid maakt het niet veel uit hoor
kan niet op me eigen pcquote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:42 schreef marit1978 het volgende:
daarom noem ik ook een groente-soort
en geen fruit
een klein beetje.... maar ook een klein, nog niet ontwikkeld levertje dat eventuele rare stoffen maar moet zien te verwerken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:25 schreef marit1978 het volgende:
tja, dat is mijn manier van aangeven dat het een goed idee is om het vers te geven ja.
en daarbij, dat mini-beetje dat er misschien binnen komt maakt ook echt niet veel uit.
Ik ben dan ook zéker geen fan van het CB. Die gaan wat mij betreft een beetje teveel uit van wat zij geleerd hebben. Staan ook niet erg open voor vragen (bijvoorbeeld over uitgesteld of deels enten) en het gaat allemaal heel.. Hoe zal ik het zeggen.. Alsof ze de wijsheid in pacht hebben. De tweede keer dat ik met haar kwam ging het zo van "zo nu krijgt ze zometeen haar eerste prikjes" waarop ik zoiets had van "oh ja, ik dacht het niet" en de reactie: "ja hoor zeker wel"quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:10 schreef DarkManta het volgende:
ja precies, vandaar dat ik duidelijk wil maken dat dit wel zo kan zijn.
het CB is wat dat betreft te onkundig op dit gebied helaas.
daarmee zeg ik niet dat het CB slecht is hoormaar misschien ook voor jullie een punt om extra aandacht aan te besteden. ?
ik ben bezig met een vragenlijst aan het invullen van het allergiecentrum van UMC Utrecht. Daar staat de vraag bij welke hoeveelheid van een voedingsstof er een reactie optreed. Ze begonnen bij een mespuntje.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:25 schreef marit1978 het volgende:
tja, dat is mijn manier van aangeven dat het een goed idee is om het vers te geven ja.
en daarbij, dat mini-beetje dat er misschien binnen komt maakt ook echt niet veel uit.
Wij laten hem juist wel stukken 'ontdekken'. Juist omdat hij op die manier al een beetje aan eten kan wennen zonder er meteen enorme hoeveelheden van binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:11 schreef Martineke het volgende:
ik heb beide kinders met 4 maanden fruithap gegeven, dan wel gepureerd. ik vind niet dat je voor 6 maanden een stuk wortel/fruit moet gaan geven, daar is zo'n beeb nog helemaal niet aan toe ivm die wurgreflex.
ja maar ik heb geen kindquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:34 schreef marit1978 het volgende:
omdat het een interessante discussie is ?
De darmwand van kinderen die moedermelk krijgen en kinderen die kunstvoeding krijgen is gelijk. Alleen begin je dus bij de laatste groep kinderen al snel met het "aantasten" van de darmwand (dat staat wel rot, zo bedoel ik het niet maar ik kan geen beter woord bedenken). Dat wil echter niet zeggen dat je dan ook maar heel vroeg met vaste voeding kunt gaan beginnen. Kunstvoeding is vele malen lichter en beter verteerbaar dan fruit of groente.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:19 schreef ik80 het volgende:
En hoe zit het dan met fleskinderen, ik lees dat de darmwand nog niet rijp is bij bv kinderen?
hoe ziet een schema eruit als je gaat beginnen, wat geef je als eerste, wanneer mag je kinderen ook andere dingetjes gaan laten drinken, en pap geven?
kortom, vertel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |