Overal hoor je wat anders en da's de pest, want daar krijg je de zenuwen van als je nog met zo'n jong kind zit. Al die 'regeltjes', al die dingen waar je op moet letten, en dan ook nog eens op dertig verschillende manieren, pffff. Niet dat dat ooit anders is geweest of ooit zal veranderen, maar goed.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:35 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar nu lees ik dat dat niet mag? Als dat niet zo mogen waarom wordt het dan overal aangeraden?
Ja, en dus worden we met zijn allen getracteerd op het standaard gezeik over borstvoeding. 'Nee, ik had echt niets meer, hoor' en 'het was helemaal op'. Ja, dat krijg je dus als je water en eten bij gaat geven. Dan moet je dus niet zeiken, klaar.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:35 schreef MUUS het volgende:
.
'Toen' mocht water wel, want ook babies hebben dorst, werd mij gezegd.
Nu mag het niet. Of wel. Of soms. Of alleen als de zon schijnt rond 14:00u 's middags..
Ho, ho, ho, die moeder kan daar dan niets aan doen. Dan moet inderdaad de huisarts/cb-arts de schuld krijgen, maar de moeder deed ook alleen maar wat haar verteld was.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:22 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ja, en dus worden we met zijn allen getracteerd op het standaard gezeik over borstvoeding. 'Nee, ik had echt niets meer, hoor' en 'het was helemaal op'. Ja, dat krijg je dus als je water en eten bij gaat geven. Dan moet je dus niet zeiken, klaar.
Wat leuk!quote:Op maandag 12 maart 2007 16:52 schreef YPPY het volgende:
Voor de eerste keer heb ik in het zwembad zitten voeden. Ging goed. Anna viel er zelfs van in slaap.
Of dat overlastgevende mocro's kwijlend bij je kwamen staan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:36 schreef Moonah het volgende:
Maar was je niet bang dat ze chloorwater binnen zou krijgen?
Vast wel, ze slikken het toch nog door op deze leeftijd. Maar ja rotte tandjes is ook weer zowat. Moeilijk hoor, kiezen tussen twee kwaden dan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef Moonah het volgende:
Zeg, in het babietjestopic gaat het over tandjes poetsen. Wij waren net op het CB. En ze adviseerde het gebruik van peutertandpasta. Tast die rommel niet óók dat darmlaagje aan? De wijkverpleegkundige wist het niet, ze had er nog nooit van gehoord.
Zolang je alleen BV geeft is het niet nodig om de tandjes te poetsenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef Moonah het volgende:
Tja, ik weet niet of een koeltasje voldoende koud is voor een hele dag.... Maar het is een optie.
Overigens heb ik betreffende collega gevraagd (per mail, ze was er gisteren niet) de spoelwormen weg te halen, dus dat zal ik eens afwachten.
Zeg, in het babietjestopic gaat het over tandjes poetsen. Wij waren net op het CB. En ze adviseerde het gebruik van peutertandpasta. Tast die rommel niet óók dat darmlaagje aan? De wijkverpleegkundige wist het niet, ze had er nog nooit van gehoord.
Psies. En we zullen zien dat dit (alles) over tien jaar óók weer achterhaald is.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:35 schreef MUUS het volgende:
[..]
Overal hoor je wat anders en da's de pest, want daar krijg je de zenuwen van als je nog met zo'n jong kind zit. Al die 'regeltjes', al die dingen waar je op moet letten, en dan ook nog eens op dertig verschillende manieren, pffff. Niet dat dat ooit anders is geweest of ooit zal veranderen, maar goed..
'Toen' mocht water wel, want ook babies hebben dorst, werd mij gezegd.
Nu mag het niet. Of wel. Of soms. Of alleen als de zon schijnt rond 14:00u 's middags..
dat gaat vrij snel, maar ik kan niet precies zeggen hoe lang. ik heb trouwens nog een flessenwarmer over, zie V&A topic.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:24 schreef poemojn het volgende:
Nog een vraagje: als je voeding bevroren meegeeft, hoe lang duurt het ontdooien ongeveer (we hebben geen flessenwarmer) au-bain marie?
Maar het is WEL handig om alvast te wennen. Wij laten de tandpasta staan totdat Lucas het echt goed uitspuugt, op advies van de tandarts.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:16 schreef owlet het volgende:
[..]
Zolang je alleen BV geeft is het niet nodig om de tandjes te poetsenBv zelf veroorzaakt geen cariës en bovendien komt het bijna niet in contact met de tandjes.
Voor Brent zelf zal het niet zo veel gevolgen hebben maar zelf moet je wel, nog meer dan anders met een griepje, zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Indien mogelijk toch dingen zoeken die je wat beter binnen kan houden want je verbruikt een hoop energie door de BV.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:58 schreef Neuk het volgende:
Excuse moi voor het niet bijlezen. Ik heb alleen een vraag. Ik kan al ruim 2 dagen niets fatsoenlijk binnenhouden en alle eten staat me tegen (buikgriep). Ik drink wel voldoende en Brent is hartstikke vrolijk. In hoeverre heeft een griepje invloed op de bv?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |