abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47181100
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:35 schreef nikky het volgende:

[..]
Maar nu lees ik dat dat niet mag? Als dat niet zo mogen waarom wordt het dan overal aangeraden?
Overal hoor je wat anders en da's de pest, want daar krijg je de zenuwen van als je nog met zo'n jong kind zit. Al die 'regeltjes', al die dingen waar je op moet letten, en dan ook nog eens op dertig verschillende manieren, pffff. Niet dat dat ooit anders is geweest of ooit zal veranderen, maar goed. .

'Toen' mocht water wel, want ook babies hebben dorst, werd mij gezegd.
Nu mag het niet. Of wel. Of soms. Of alleen als de zon schijnt rond 14:00u 's middags. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 12 maart 2007 @ 09:57:56 #52
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47181573
Als baby's die bv krijgen dorst hebben kunnen ze gewoon bij mama drinken... water is niet nodig, overbodig zelfs want het kan de produktie verminderen. In de zin van, dorst gestilt, minder drinken bij mama, minder produktie...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47183432
Merlijn wordt wel gewoon volgens het boekje ingeent. De spuiten die hij met 14 maanden zou krijgen zijn nu wel uitgesteld. Merlijn heeft nooit rechtstreeks venkelthee gehad voor de krampen, de borst, het zuigen, werkte hier ook perfect. Vit. K en D ben ik mee gestopt op een gegeven moment ik vergat het steeds dus ben ik maar gaan zoeken of het kwaad kon en er toen ook niet meer mee verder gegaan. Je moet toch je eigen weg volgen in die dingen.
pi_47183620
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:35 schreef MUUS het volgende:
.

Nu mag het niet. Of wel. Of soms. Of alleen als de zon schijnt rond 14:00u 's middags. .
Ja, en dus worden we met zijn allen getracteerd op het standaard gezeik over borstvoeding. 'Nee, ik had echt niets meer, hoor' en 'het was helemaal op'. Ja, dat krijg je dus als je water en eten bij gaat geven. Dan moet je dus niet zeiken, klaar.

En als CB-artsen, kinderartsen en huisartsen zich nu eens bij gingen scholen hierin, en eens leren dit soort dingen te vertellen ipv 'prop maar vol hoor' en 'ja hoor, steek maar een wortel in een 3,5 maand oud keeltje, stikken, welneee' en onzin over dat er geen voedingsstoffen meer in zouden zitten en al van dat soort fabels aan hun onschuldige klanten te vertellen, dat zou de zon misschien écht eens gaan schijnen om 14 uur.
Variety is the spice of life
pi_47183824
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:22 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ja, en dus worden we met zijn allen getracteerd op het standaard gezeik over borstvoeding. 'Nee, ik had echt niets meer, hoor' en 'het was helemaal op'. Ja, dat krijg je dus als je water en eten bij gaat geven. Dan moet je dus niet zeiken, klaar.
Ho, ho, ho, die moeder kan daar dan niets aan doen. Dan moet inderdaad de huisarts/cb-arts de schuld krijgen, maar de moeder deed ook alleen maar wat haar verteld was.
En nee, niet iedereen leest 30 sites en boeken over het onderwerp, de meesten vertrouwen blind op hun arts.

Dat zeg je zelf al, maar dan mag je niet over die moeder zeggen dat ze zeikt. Da's niet lief. .

Mij gaat het meer om het feit dat nikky zegt zoveel verschillende meningen te horen. Da's zo enorm verwarrend en je kan er zo onzeker van worden. Als je boft heb je nog een (schoon)moeder erbij die constant met een afkeurende blik zinnen begint met: "In mijn tijd....."
Mijn post was meer een ik-snap-je-en-het-is-stom-maar-iedereen-herkent-het-post. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_47184033
Ja ik snap je post duh

Ik bevestig alleen maar, maar dan algemener, want nikky is helaas niet de enige.

-----------
Zowel voor borstgevoede kinderen als voor kinderen die kunstvoeding krijgen geldt in dit land dat er geadviseerd wordt om tot (en met zelfs) 6 maanden te wachten met bijvoeden. Dat staat zelfs vermeldt in de groeiboekjes van het CB, maar zelfs zoiets simpels en duidelijks (en gedocumenteerd in een eigen uitgave) kunnen veel CB's niet overbrengen en dan krijg je zoiets als van het weekend: 'stop er maar een wortel in met 4 maanden, kan best' . En ja, dat kan ook best, maar je hoort gewoon uit te dragen dat het advies ánders is. Horen ze zich toch gewoon aan te houden? Ik vind dat dus erg, want als nieuwbakken ouder zijn dat dus de eerste mensen zowat die je ziet als het om je kind gaat. (dit was even terugkomend op van het weekend dus met dat hapjesgedoe)
Variety is the spice of life
  maandag 12 maart 2007 @ 12:14:10 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47185361
[spuit-elf] daarbij is allergie voor voedsel een steeds groter worden probleem, en veel vaker voorkomend, ook daar wordt niet naar gekeken , technologie-en veranderen, maar ook de medische kennis groeit en groeit door onderzoeken e.d. maar een CB/huisarts/ dieetiste van wijkbureau weigert daar nieuwe lering op te doen. Terwijl dit zoveel ellende kan voorkomen [spui-elf]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 12 maart 2007 @ 16:52:42 #58
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47196229
We zijn weer terug van het weekendje weg.

Wat goed dat je door hebt geslapen Moonah. Heerlijk. Anna heeft ook een heel ander ritme als ik er niet bij. We geven haar nu 's avonds een flesje gekolfde melk en dan nog om 23 uur een nachtvoeding en dan slaapt ze tot ongeveer half 7 door. Meestal dan. Als ik de laatste voeding live geef, komt ze veel vaker.

Wij hebben bewust zes maanden gewacht met bijvoeden, om alle risico's uit te sluiten. Vitamines heeft ze wel even gehad, maar toen ik daar wat meer over ging lezen, zijn we gestopt.

Afgelopen weekend was het verschillende nachten behoorlijk drama, want Anna's tandjes zijn aan het doorkomen. Ze bijt nu dus. Dat is minder. Het was wel erg fijn dat we weg waren, daardoor kon ze tussen ons in slapen als het te erg werk. Kon ik haar tenminste makkelijk aanleggen. Daardoor kwam ze wel extra vaak, maar ik heb ondanks dat meer geslapen dan de nachten daarvoor. Voor de eerste keer heb ik in het zwembad zitten voeden. Ging goed. Anna viel er zelfs van in slaap.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:35:29 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47219061
We hebben Thies nu redelijk in een ritme qua voeden en (overdag...) slapen. Typisch is dat. Een aantal maanden terug werd het helemaal vrijblijvend op verzoek voeden me ook écht te veel, net als nu. En alsof Thies het aanvoelt dat er iets moet gebeuren... hij accepteert het nieuwe ritme vrijwel zonder mopperen. We zitten nu op 6 voedingen waarvan eentje 's nachts. Vandaag komt de wijkverpleegkundige om een plan te maken, want hij wordt nog wel een of twee keer écht wakker 's nachts. Maar dan kan ik hem al wél zonder extra voeding in slaap krijgen door hem uiteindelijk bij me in bed te nemen. Als we daarmee maar niet van de regen in de drup belanden...

Ik heb op mijn werk een extra kolftijd ingepland want ik dacht te merken dat mijn productie wat terugliep. Ik had eigenlijk maar tijd voor één keer. In de middagpauze. En dan moet ik ook werk voorbereiden en mijn brood naar binnen proppen. dat was veel te stressvol. Nu kolf ik 's ochtends een keertje extra en gaat het stukken beter!

Even jullie mening graag:
Ik ontdekte gisteren dat er in de groentela van de koelkast op mijn werk (basisschool) een afgedekt bakje met schrik niet.... spoelwormen staat..... Een collega had ze daar neergezet ivm een biologieles.
Ik ben er zó van over de zeik geweest!!!!!
Maar ja, waar laat ik dan mijn afgekolfde melk?
Ik heb uiteindelijk de flesjes in tissues verpakt en in een afgesloten trommeltje bovenin de koelkast gezet.
Ik meende te bemerken dat enkele collega's mijn reactie wat overdreven vonden. Immers, het was afgedekt en 'ons eten staat er toch ook in'.....

Yppy, gefeliciteerd met de tandjes....
Ik kan je zeggen, het went! Tenminste bij ons wel. Toen ik eenmaal doorhad wanneer Thies dreigde te gaan bijten kon ik op tijd ingrijpen. Al ben ik wel een aantal dagen bang geweest met voeden. Maar nu bijt hij nog maar zelden.
Succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:36:35 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47219089
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:52 schreef YPPY het volgende:
Voor de eerste keer heb ik in het zwembad zitten voeden. Ging goed. Anna viel er zelfs van in slaap.
Wat leuk!
Maar was je niet bang dat ze chloorwater binnen zou krijgen?
pi_47219575
Moonah, mijn zwangere collega heeft een koeltasje met koelelementen gekocht, speciaal voor haar gekolfde melk. De koelkast bij ons op school is mini terwijl we een groot team hebben. Ze vindt een koeltasje fijner omdat ze dan alles zelf bij zich kan houden. Een ideetje voor jou misschien?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:41:27 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47224961
Tja, ik weet niet of een koeltasje voldoende koud is voor een hele dag.... Maar het is een optie.
Overigens heb ik betreffende collega gevraagd (per mail, ze was er gisteren niet) de spoelwormen weg te halen, dus dat zal ik eens afwachten.

Zeg, in het babietjestopic gaat het over tandjes poetsen. Wij waren net op het CB. En ze adviseerde het gebruik van peutertandpasta. Tast die rommel niet óók dat darmlaagje aan? De wijkverpleegkundige wist het niet, ze had er nog nooit van gehoord.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:01:59 #63
167723 sanni
Acima de seu
pi_47225706
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:36 schreef Moonah het volgende:
Maar was je niet bang dat ze chloorwater binnen zou krijgen?
Of dat overlastgevende mocro's kwijlend bij je kwamen staan?
pi_47225908
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef Moonah het volgende:
Zeg, in het babietjestopic gaat het over tandjes poetsen. Wij waren net op het CB. En ze adviseerde het gebruik van peutertandpasta. Tast die rommel niet óók dat darmlaagje aan? De wijkverpleegkundige wist het niet, ze had er nog nooit van gehoord.
Vast wel, ze slikken het toch nog door op deze leeftijd. Maar ja rotte tandjes is ook weer zowat. Moeilijk hoor, kiezen tussen twee kwaden dan.

En wat betreft het doorslapen, Myrthe is pas rond haar tweede verjaardag eindelijk door gaan slapen, dus ik weet hoe zwaar het is. Na een dikke maand doorslapen voel ik me gewoon een ander mens. Vannacht kwam ze wel weer 5 keer, pfff dat is nog veel zwaarder als je een maand wel doorgeslapen hebt, je bent het gewoon niet meer gewend. Maar wat bij Myrthe dus het ei van columbus bleek te zijn was: haar bedje op een andere plek in de kamer (verder van het raam), deuren open van haar kamer en onze kamer (zodat het niet zo stil was) en haar echt warm aankleden (romper, t-shirtje met lange mouw, pyama, dikke slaapzak en een dekentje!). Als we een van deze dingen veranderen dan is het meteen weer hommeles.
pi_47226197
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef Moonah het volgende:
Tja, ik weet niet of een koeltasje voldoende koud is voor een hele dag.... Maar het is een optie.
Overigens heb ik betreffende collega gevraagd (per mail, ze was er gisteren niet) de spoelwormen weg te halen, dus dat zal ik eens afwachten.

Zolang je alleen BV geeft is het niet nodig om de tandjes te poetsen Bv zelf veroorzaakt geen cariës en bovendien komt het bijna niet in contact met de tandjes.
Pas als ze er bij gaan eten wordt poetsen belangrijk.
De meningen over BV en caries bij kindjes die ook vast voedsel eten zijn verdeeld. BV zelf is geen cariesveroorzaker maar veel drinkmomenten zorgen wel weer voor een "zwakker afweersysteem" in de mond doordat het speeksel verdund is.
Er is wel onderzoek naar geweest meen ik me te herinneren en daar kwam uit dat er ook wel zuigflescaries voor kwam bij kinderen die nog lang een BV-nachtvoeding kregen. Alleen bleek later weer dat dat onderzoek niet zo heel veel waard is omdat er via een van de BV-verenigingen vrijwilligers zijn gezocht waarbij het onderzoeksdoel bekend was. Er hebben dus waarschijnlijk best wat mensen meegedaan die al met tandproblemen zaten. Daarnaast werd er weer geen onderscheid gemaakt tussen een nachtvoeding en met de tepel in de mond in slaap vallen.
Een nachtvoeding geeft één zwak moment, de hele nacht slokjes drinken (of het nou koemelk, water of borstvoeding is) verzwakt gedurende langere tijd.

[ Bericht 30% gewijzigd door owlet op 13-03-2007 13:22:25 ]
  Milf dinsdag 13 maart 2007 @ 13:16:55 #66
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_47226209
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:35 schreef MUUS het volgende:

[..]

Overal hoor je wat anders en da's de pest, want daar krijg je de zenuwen van als je nog met zo'n jong kind zit. Al die 'regeltjes', al die dingen waar je op moet letten, en dan ook nog eens op dertig verschillende manieren, pffff. Niet dat dat ooit anders is geweest of ooit zal veranderen, maar goed. .

Psies. En we zullen zien dat dit (alles) over tien jaar óók weer achterhaald is.
Doen wat je gevoel je ingeeft.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 14:26:34 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47228457
Pfff, even op adem komen. Moonah...hoe heb je het volgehouden de afgelopen weken. Maud heeft me vanacht wakker gehouden. Er zit een poepbroek dwars en behoorlijk ook. Ze werd om half elf zelf waker (doet ze anders nooit) en toen werd het vervolgens kwart voor 2 voor de voeding, kwart over 3 voor d'r speen en kwart over 4 voor de voeding en kwart over 5 voor de speen en uiteindelijk heb ik ze om half zes dus bij me genomen en hebben we 'geslapen' tot zeven uur. Ik vind bv geven super, maar vanacht wilde ik toch wel graag dat het ritme van de voorgaande nacht had gehouden (11 uur en 4 uur). Maar goed, het hoort erbij. We hopen dat de poep er vandaag uitkomt en ze vannacht weer lekker gaat slapen.

En bij zijn natuurlijk de rode duivels op bezoek dus wat dat betreft moet ze ook meer moeite doen om d'r portie binnen te krijgen. Kolf nu ook maar 100 ipv 120 per keer. Gelukkig hebben we een voorraad in de vriezer. En Maud wordt deze week 4 maanden. Ik ben nog steeds verbaasd dat ik al die tijd dus al bv geef. En ben dus ook ontzettend blij dat het gaat en we gaan gewoon vrolijk door.
pi_47240016
Chacama, hoeveel drinkt Maud ongeveer? Ik weet dat 't niet zoveel over Juliette zal zeggen (lastig zoiets ) maar gisteravond had ik ook 120cc. En vrijdag moet ik 's morgens een paar uur weg, zou 't handigst zijn als ik Juliette dan met melk bij oma kan laten (anders gaat ze gewoon mee, dat was eigenlijk eerst ook de bedoeling), maar dan moet ik wel een beetje weten hoeveel ze nodig heeft.. en ik heb geen idee hoe zwaar ze is dus dat rekensommetje werkt ook niet echt.
/edit hmm misschien anders naar het inloopspreekuur gaan donderdag.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:17:16 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47243157
Ik moet ook nog gaan uittesten hoeveel Tijn drinkt per voeding. Hij krijgt nu wel elke avond een flesje, maar die is vaak geen volledige voeding. Die fles is nl. op een vast moment (na het douchen 's avonds) en hoe laat hij daarvoor een voeding heeft gehad varieert.
we weten wel dat de fles beter gaat als hij echt honger heeft. Bij gewoon 'trek' vind ie die fles maar niks.

Ik denk trouwens wel dat een volledige voeding hier wel richting de 150cc gaat. (which reminds me; ik moet nog grote flessen kopen voor mee naar het kdv en om in te kolven)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:08:13 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47260598
Maud zit tussen de 120 en 150 ml. Ik zorg altijd voor 3 voedingen van 150 ml en bij de oppas in de diepvriezer ligt een zak met bv-klontjes om evt. extra aan te vullen. Vannacht trouwens weer hommeles. Weer kwam ze tegen 2 uur. Rare meid. En toen om kwart over 4 weer piepen. Toen maar bij ons genomen. Die stomme poepbroek wil nog steeds niet. En maar trappen met die beentje. Om 6 uur gevoed en toen om 7 uur in bad gedaan in de hoop dat het voldoende zou ontspannen, maar helaas.
pi_47261082
Bedankt Chacama.
Nog een vraagje: als je voeding bevroren meegeeft, hoe lang duurt het ontdooien ongeveer (we hebben geen flessenwarmer) au-bain marie?
Vervelend dat Maud zo'n last van haar darmen heeft.

Succes met het testen ET

En trouwens petje af voor moeders die veel en vaak koiven, lijkt me niet iets wat je als hobby doet
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:30:55 #72
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47261319
Bevroren voeding haal ik (als ik er aan denk) de avond van te voren uit de vriezer en dan is ie voor 80% ontdooid de volgende morgen. Als ik het vergeet, dan warmt de oppas het inderdaad au-bain-marie op.

En ik hoor net dat ze d'r poepbroek heeft gehad en nu lekker in d'r bedje ligt te knorren. En ik ga nu kolven ondertussen lekker over Fok! heen sjeezen....
pi_47270636
kolven gaat op den duur makkelijker hoor, echt. (bij mij was 't tenminste wel zo).
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:24 schreef poemojn het volgende:
Nog een vraagje: als je voeding bevroren meegeeft, hoe lang duurt het ontdooien ongeveer (we hebben geen flessenwarmer) au-bain marie?
dat gaat vrij snel, maar ik kan niet precies zeggen hoe lang. ik heb trouwens nog een flessenwarmer over, zie V&A topic.
pi_47271016
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:16 schreef owlet het volgende:

[..]

Zolang je alleen BV geeft is het niet nodig om de tandjes te poetsen Bv zelf veroorzaakt geen cariës en bovendien komt het bijna niet in contact met de tandjes.
Maar het is WEL handig om alvast te wennen. Wij laten de tandpasta staan totdat Lucas het echt goed uitspuugt, op advies van de tandarts.
pi_47272237
Ik vind het kolven nog best een prettige bezigheid hoor Poemojn Ik doe het natuurlijk nog niet zo vaak, maar eens kijken of ik het nog steeds leuk vind als ik straks op mijn werk zit Maar ik ben er ook niet zo lang mee bezig, 5 minuutjes per borst en dan heb ik wel zo'n 180 ml bij elkaar
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:54:02 #76
108648 cattie
lieve moeder
pi_47273826
Wow beefcake, dat doe je snel! Ik doe daar in totaal bijna een half uur over!
pi_47274732
Dat is wel als ik ipv een voeding kolf hoor cattie. Als Quinten nog wil uitslapen en mijn borsten graag leeg willen bijvoorbeeld Als ik tussendoor kolf heb ik ongeveer de helft minder.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:26:29 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_47275012
Daar ging ik ook vanuit hoor! Ik kolf op mijn werk ongeveer 160 tot 180 ml in 25 tot 30 minuten. Dat is precies 1 voeding voor Ive dus dat komt mooi uit.
pi_47276764
Oh dat is erg fijn, dat je precies een voeding kolft. Ik heb geen idee hoeveel Quinten nu drinkt, we moeten toch maar eens wat gestructureerder gaan oefenen met de fles. Tot nu toe geef ik alleen kolfrestjes met de fles, zodat hij toch een beetje went. Hij drinkt er nog erg raar uit, smakkend, maar het gaat wel op
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:17:18 #80
3011 E.T.
pi_47281849
Hier doen we dagelijks na de douche een flesje door papa.

Bij Saskia waren we ook te laks in de fles oefenen en een week voor ze naar het kdv moest, wilde ze dus echt geen fles meer. Stress dus.
Vandaar nu een iets andere aanpak; Sinds Tijn een week of 5 is, krijgt hij dus elke avond de fles. Hij vindt er niks aan, maar uiteindelijk drinkt ie meestal wel.
En als hij echt honger heeft, gaat het wel beter dus op het kdv zal het ook wel goed gaan. (volgende week vrijdag al wennen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:19:54 #81
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47281959
dan al ET Jeetje, wat gaat het hard
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_47282155
Hm net dus maar een fles gedaan ipv borst, maar hij dronk maar 80 ml en wilde toen niet meer. Daarna heeft hij nog een borst helemaal leeg gedronken En hij had echt honger, maar moet die fles dus gewoon niet! Toch maar dagelijks gaan doen ook.

En Tijn volgende week al wennen, wat gaat dat hard zeg!
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:38:12 #83
3011 E.T.
pi_47282841
het voelt ook zo dubbel.. Aan de ene kant zit ik al sinds oktober thuis en heb er best zin om weer eens andere praat te hebben (wilde zeggen nuttig maken, maar ben vandaag de hele dag met belastingaangiftes bezig geweest en dus nuttig, maar vond er geen ruk aan in m'n eentje )..
Aan de andere kant heb ik 't idee dat ik Tijn net pas leer kennen. Heb nog helemaal niet de kans gehad om de hele dag met hem te trutten op de bank ofzo..
pi_47283137
Oeh belastingaangiftes moeten hier de pc ook nog uit
Als je vanaf oktober thuis zit dan kan ik me er wat bij voorstellen ja! Wij hebben de opvang van Dylan gewoon door laten gaan, leuk voor de oma's en Dylan blijft in zijn ritme dus ik heb wel tut en frut dagen alleen met Quinten gehad gelukkig. Het is zo anders als je een drukke peuter erbij hebt En om ontopic te blijven de rust die ik zo had als Dylan er niet was, was ook bevorderlijk voor de borstvoeding, ik kon me er dan helemaal op concentreren
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:49:29 #85
3011 E.T.
pi_47283470
Saskia was ook wel gewoon naar de opvang, maar dat zijn dan dus bij uitstek dagen om dingen te doen waarbij je geen peuter kunt gebruiken (winkelen bij Xenos bijvoorbeeld )
in het kader van de ontopic: Xenos om te kijken of ze daar koeltasjes hebben voor mee naar het werk straks
pi_47283802
Ja je moet wel prioriteiten stellen he E.T.
Bij mijn kolf zat een koeltasje dus die heb ik al

Moonah, ik bedacht me nav jouw spoelwormverhaal dat een elektrische koelbox misschien iets voor je is? Ik zat er namelijk zelf ook aan te denken omdat ik geen zin heb om met mijn vers gekolfde melk straks het hele bedrijf door te lopen naar de kantine. Waar trouwens ook iedereen spullen in de koelkast zet en laat staan tot het wegloopt
  donderdag 15 maart 2007 @ 07:47:50 #87
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47290394
Vaak heeft de makro van die koelboxen in de aanbieding. Ik heb dan weer het voordeel dat we een eigen zaak hebben. Dus ik verantwoordelijk voor mijn eigen koelkast...
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:58:16 #88
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47306404
Excuse moi voor het niet bijlezen. Ik heb alleen een vraag. Ik kan al ruim 2 dagen niets fatsoenlijk binnenhouden en alle eten staat me tegen (buikgriep). Ik drink wel voldoende en Brent is hartstikke vrolijk. In hoeverre heeft een griepje invloed op de bv?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47306595
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:58 schreef Neuk het volgende:
Excuse moi voor het niet bijlezen. Ik heb alleen een vraag. Ik kan al ruim 2 dagen niets fatsoenlijk binnenhouden en alle eten staat me tegen (buikgriep). Ik drink wel voldoende en Brent is hartstikke vrolijk. In hoeverre heeft een griepje invloed op de bv?
Voor Brent zelf zal het niet zo veel gevolgen hebben maar zelf moet je wel, nog meer dan anders met een griepje, zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Indien mogelijk toch dingen zoeken die je wat beter binnen kan houden want je verbruikt een hoop energie door de BV.
Je productie zou iets naar beneden kunnen gaan.
Beterschap!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:46:09 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47328932
Vooral goed drinken Neuk. Gaat het al wat beter?

Anna drinkt nu nog maar kort, een kwartier ongeveer ipv een half uur of langer. Ik was ergens bang dat ze dan te weinig zo krijgen, maar gelukkig geeft ze het duidelijk aan als ze honger heeft. Vanochtend heb ik haar laten wegen en ze is 200 gram aangekomen in 2 weken. Echt super fijn. Het bijten wordt minder, dus dat is ook goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47329227
jippie, yppy! dat gaat goed!
pi_47329477
Klinkt goed, yppy!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:10:48 #93
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47329773
Yppy wat lekker. Anna wat goed dat je effectiever bent gaan drinken bij mama.

Maud heeft nog steeds het ritme van 2x in de nacht drinken. Conclusie van de oppas: "Dat doet ze om te compeseren. Het is gewoon een echt borstkindje. De fles is mooi voor de voeding, maar die 2x fles....daar moeten toch echt 2x borst tegenoverstaan....

Tja, en geloof het of niet. Gisteren heeft ze drie keer de fles gehad en ze draaide d'r ritme zo dat ze inderdaad vanaf elf uur nog drie keer bij me heeft kunnen drinken. Namelijk, half 2, half 5 en 8 uur. Mijn lieve gekke meid. Ach, zolang ze meteen weer gaat slapen, vind hik het niet erg om dat warme lichaampje tegen me aan te kunnen drukken. Want Maud mist mama dan, maar mama mist Maud ook.
pi_47332503
Neuk beterschap!

Anna goed aangekomen

Maud heeft groot gelijk, zo'n lekkere warme borst van je mama is toch veel beter dan een flesje?
pi_47335666
Bedankt voor je flessenwarmervoorstel Bix maar aangezien Juliette woedend werd vanmorgen als ze de fles alleen al zag denk ik dat we daar voorlopig nog niet aan toe zijn.

Fijn dat Anna zo goed gegroeid is!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:05:04 #96
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47336072
Juliette klein eigen(w)meisje. Lekker bij mama aan de borst. De beste plek die je je maar kunt wensen....
  vrijdag 16 maart 2007 @ 15:07:17 #97
3011 E.T.
pi_47338202
Tijn vind die fles ook absoluut helemaal niks
Als het echt moet, dan doet hij het wel.. met moeite.. Maar dat gaat gepaard met een hoop geprotesteer.

Hij kan zich trouwens zo ongelovelijk verslikken als hij aan de borst drinkt.. Dat is bijna eng. Hij heeft dan echt moeite om weer lucht te vinden. Probeer het zo veel mogelijk in de gaten te houden.. Als hij drinkt dat hij dan goed ademt tussen de slokken door.. maar nog af en toe gaat het mis. Hij 'verdrinkt' een beetje in de grote toestroom denk ik. Heb al geprobeerd om de grote stroom na de TSR weg te laten lopen, maar het gebeurt ook pas na een paar minuten. En ook gewoon dagen of weken niet.
Ik denk dat 't gewoon moet wachten tot alles wat gecontroleerder wordt
pi_47342590
Herkenbaar E.T.! Quinten doet het ook regelmatig en ik denk inderdaad dat het nog een kwestie van wennen is. Wel een zielig gezicht, zijn gezicht helemaal rood en betraande ogen en dan zo piepend proberen lucht te happen
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:05:16 #99
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47346282
Yppy, wat moet dat heerlijk rustig voor je voelen, dat het zo goed gaat met anna!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_47352549
Tinka is vandaag weer APK-goedgekeurd door het CB. Qua gewicht was ze erg weinig gegroeid, maar volgt wel nog steeds de onderlijn. Met haar lengte boog de lijn wat naar beneden, vanaf het gemiddelde, dus de proporties worden beter zullen we maar zeggen! Ook met haar hoofdomtrek behoort ze tot de kleintjes.
Er was deze keer een vervangende wijkverpleegkundige, maar ook deze dame was erg relaxed. Ze vond het ook erg goed dat ik nog steeds bv gaf en vond dat ik dat vooral moest blijven doen als ik dat nog wilde. Ik tref het wat dat betreft erg met mijn CB, hoor wel eens andere geluiden. Ze kwam zo aardig over dat ik het (voor mij) gevoelige punt van het nachtelijke drinken durfde aan te kaarten. (Ze drinkt 1 keer overdag, alléén uit de borst en tussen 20.00 en 7.30 zo'n 4 á 5 keer!) Ze raadde me toch aan om Tinka op een eigen kamer te leggen en haar een paar nachten te laten krijsen, ze verwachtte dat ze dan overdag haar drinken wel zou gaan vragen. Blijf dat eng vinden (wat als ze dat niet doet? ) en het lijkt me de hel op aarde om haar huilen om drinken te negeren, maar ga toch maar eens haast maken met het opknappen van de zolderkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')