boeie ik had hem al klaar staanquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:22 schreef sanger het volgende:
Doe deze maar dicht, degene die hem volgooit opent een nieuwe
stat er in.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:25 schreef ElmarO het volgende:
@WEST
Zou je onderstaande ook in de OP kunnen zetten. Is weer een nieuw testschema. Stond de vorige keer onder de data van de teampresentaties.
Testschema:
[afbeelding]
Ach, dan mergen ze maar hoorquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:50 schreef sasquatsch het volgende:
Voordat jullie besloten hebben welke op slot moet, maar even een tvp'tje in beide geplaatst
www.formula1.com en dan op dat circuit icoontjes drukken en dan timetable en daar kan je doen convert to my local timequote:Op donderdag 8 maart 2007 15:38 schreef Atreidez het volgende:
Iemand toevallig een site waar de GP kalender staat met CET tijden erbij van de sessies?
Goed initiatief ElmarO!quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:04 schreef ElmarO het volgende:
Heb de OP van dit topic in een Wiki gezet. Hoeven we voortaan niet meer te moeilijk te gaan doen als er een nieuwe moet worden geopend.
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes
juist en kan jij de OP ook eens netjes hebbenquote:
Voorlopig heb ik de startnummers WEL goed staanquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:08 schreef WEST het volgende:
[..]
juist en kan jij de OP ook eens netjes hebben![]()
![]()
Dacht dat ik dat al had gedaan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:07 schreef sanger het volgende:
Kun je alleen de startnummers van Albers en Sutil omwisselen?
Helemaalquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dacht dat ik dat al had gedaan.Blijkbaar niet dus, maar ik heb het aangepast.
ik ook maar nu weer ontopic geneuzelquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik de startnummers WEL goed staan
bronquote:Van der Garde wacht op superlicentie
Giedo van der Garde zal in Australië op de vrijdag testen voor het team van Spyker. De Nederlander moet dan wel eerst zijn superlicentie van de internationale autosportbond FIA krijgen. Van der Garde leek eerst op weg naar een rol als testcoureur bij Super Aguri, maar stapte over naar Spyker.
De benodigde papieren zijn echter nog niet in orde. Teambaas Colin Kolles blijft hoopvol: “Op dit moment is ons plan om Giedo te laten rijden op vrijdag en is Marcus Winkelhock de reservecoureur. We hebben de aanvraag voor de superlicentie al lang ingediend, maar die is nog niet binnen. We weten het verder nog niet, we zullen wel zien. Als alles goed gaat mag Giedo op de vrijdag de baan op.”
De teambaas van de Nederlandse renstal wil bij elke Grand Prix van dit seizoen een derde coureur inzetten. Kolles: “Ons plan is om in elke ochtendsessie op de vrijdag een derde coureur te laten rijden, maar dat hangt allemaal van de omstandigheden af. In Maleisië willen we Fauzy laten rijden en in Spanje mag Valles waarschijnlijk instappen.”
bronquote:Formule 1 arriveert in Melbourne
Australië begint zich langzaam maar zeker op te maken voor de Formule 1. Het eerste vliegtuig met uitrusting landde dindsdag op het vliegveld van Melbourne.
Auto's pas op zondag
De organisatie van de Formule 1 heeft vijf Boeing 747's gecharterd voor het vervoer van de spullen. Elk vliegtuig vervoert 110 ton aan uitrusting en onderdelen. De Formule 1-bolides zijn nog niet in Melbourne gearriveerd. De tweeëntwintig auto's komen pas aanstaande zondag aan op Avalon Airport.
Militaire precisie
Er zijn veertien trucks voor nodig die vijftig keer op en neer rijden om alle goederen uit de drie vliegtuigen die op zondag arriveren op het circuit te krijgen. Volgens directeur Bill Gibson van Gibson Freight vergt de operatie, waarbij in totaal 500 ton aan goederen wordt vervoerd, 'militaire precisie'.
stroquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:14 schreef TJDoornbos het volgende:
hooi
Bronquote:Schumacher nieuwe eigenaar Torro Rosso?
In Duitsland zien ze niets liever dan dat Michael Schumacher terugkeert in de Formule 1. Het nieuwste gerucht, zo meldt de krant Bild, is dat hij samen met zijn manager Willi Weber het team van Toro Rosso wil kopen.
'Het is een gedachte'
Aanleiding voor het gerucht zijn uitspraken van Willi Weber in de Münchener Abendzeitung. Hij vertelde de krant dat zijn protegé erover nadenkt het tweede Red Bull-team over te kopen van miljardair Dieter Mateschitz. “Het is nog maar een gedachte, maar ik kan het me goed voorstellen dat Michael zoiets zou doen.”
geen gekke gedachte, schumi heeft poen zat kan er er echt wel wat van missenquote:
Quote uit dat nieuwsbericht:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ralf S.: ik behoor tot de beste 3
Is dit nu zelf kennis?? offeh...
Ralf, maak daar alsjeblieft van:quote:"Als ik dat niet dacht, zou ik niks meer te zoeken hebben in de Formule 1."
Hopelijk schoppen ze hem er nog voor Australie uitquote:"Als ik dat niet ben, zou ik niks meer te zoeken hebben in de Formule 1."
http://f1.gpupdate.net/nl(...)eerste_mclaren_zege/quote:Alonso uit op eerste McLaren-zege
09 maart 2007
Wereldkampioen Fernando Alonso staat aan de vooravond van een van de grootste uitdagingen uit zijn carrière. De Spanjaard vertrok na het winnen van twee wereldtitels naar McLaren en zal komende week in Melbourne moeten laten zien dat hij het team vooruit kan helpen. In 2006 wist McLaren geen enkele race te winnen.
"Nadat ik de hele winter heb gespendeerd aan het wennen aan het team en de auto, voel ik me nu bijzonder thuis bij McLaren en kan ik niet wachten om te gaan racen", zei hij. "Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad in Australië, er heerst een prima sfeer en ik ben erg benieuwd om te zien waar we staan ten opzichte van de rest."
"Dit seizoen staat in het teken van veel veranderingen. Nieuwe regels, nieuwe banden en coureurs die van teams zijn gewisseld. Iedereen start vanaf nul en het zal zeer interessant zijn. Of ik naar Albert Park ga om mijn eerste zege met McLaren te behalen? Ik zal er in ieder geval alles aan doen."
Ik las het ook en het was voor mij weer de zoveelste bevestiging van waarom ik hem zo'n ongelofelijke arrogante kwal vind. Hij heeft zijn achternaam mee, maar voor de rest is het gewoon een heel matige coureur.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ralf S.: ik behoor tot de beste 3
Is dit nu zelf kennis?? offeh...
die heet die niet mee. Maar eerlijk is eerlijk Ralf is wel aroganter als zijn broer. of niet 4-elements (remember nurnburgring 2002quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:18 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik las het ook en het was voor mij weer de zoveelste bevestiging van waarom ik hem zo'n ongelofelijke arrogante kwal vind. Hij heeft zijn achternaam mee, maar voor de rest is het gewoon een heel matige coureur.
Oh? Nou, ik had anders nog maar moeten zien of hij in de Formule 1 terecht was gekomen als hij een andere achternaam had gehad. Ik ben er absoluut van overtuigd dat hij niet, of minder snel, in de Formule 1 terecht was gekomen als hij een andere achternaam zou hebben gehad. Die gast is zo overhyped, verschrikkelijk gewoon. Zet hem in een Ferrari en hij rijdt nog geen deuk in een pakje boter.quote:
Klopt...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:24 schreef WEST het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk Ralf is wel aroganter als zijn broer.
Nee, eerder een deuk in de Ferrari.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:33 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Oh? Nou, ik had anders nog maar moeten zien of hij in de Formule 1 terecht was gekomen als hij een andere achternaam had gehad. Ik ben er absoluut van overtuigd dat hij niet, of minder snel, in de Formule 1 terecht was gekomen als hij een andere achternaam zou hebben gehad. Die gast is zo overhyped, verschrikkelijk gewoon. Zet hem in een Ferrari en hij rijdt nog geen deuk in een pakje boter.
Middelmatig F1 coureur en dat ben ik met je eens maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat behalve Kimi, Alonso, Kubica en Massa ze allemaal weinig (meer) te zoeken hebben in F1.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Racen is meer dan een snelle ronde kunnen rijden. En als je alles bij elkaar neemt is Ralf maar een middelmatig coureur...
http://www.formula1.nl/in(...)rtl_gp_en_spyker_f1/quote:RTL GP en Spyker Formule 1 gaan komend seizoen nauw samenwerken. De Nederlandse Formule 1 kijkers kunnen daardoor rekenen op een blik achter de schermen en extra programma’s en items op RTL 7 op onder meer de zondagmiddag.
RTL Productions en Spykers mediapartner Media Republic zullen de inhoud verzorgen. Daarbij krijgt de kijker een brede kijk op de voorbereidingen van het team, het aankomende seizoen en een unieke blik achter de schermen.
Christijan Albers is reeds benoemd als ‘ambassadeur’ voor RTL GP, de zender die naast de uitzendrechten van Formule 1 dit seizoen ook de rechten heeft voor A1 Grand Prix, MotoGP, Dakar, DTM, Le Mans, de World Super Bikes en de overige Nederlandse auto- en motorsport.
De eerste uitzending die uit deze samenwerking voortkomt is “Spyker F1, Made in Holland’. Dit wordt uitgezonden op zondag 1 april van 16.30 tot 17.30 uur op RTL 7 Het programma wordt herhaald op zaterdag 7 april om 15.10
Mwoah. Iemand met 6 overwinningen achter zijn naam kwalificeer ik niet als een matige coureur. En love 'm or hate 'm de Schumachers doen veel aan liefdadigheid. Nou kan dat ook wel met die salarissen maar dat vind ik dan weer wel sympathiek.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:18 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik las het ook en het was voor mij weer de zoveelste bevestiging van waarom ik hem zo'n ongelofelijke arrogante kwal vind. Hij heeft zijn achternaam mee, maar voor de rest is het gewoon een heel matige coureur.
Ik denk dat Rubinho wel zal moeten dit jaar, anders zou het me niks verbazen als dit z'n laatste formule 1 seizoen zal worden...quote:Barrichello rekent op beter seizoen
Rubens Barrichello is klaar voor de start van het nieuwe seizoen, volgende week in het Australische Melbourne. De Braziliaan kende vorig jaar een mager seizoen doordat hij zich niet op zijn gemak voelde in de Honda. Dit jaar is dat anders.
"Ik voel me helemaal thuis bij Honda, dus ik hoop dit jaar een beter seizoen te kunnen hebben dan vorig jaar", zei Barrichello. "Ik heb zin om weer te gaan racen."
"We hebben sinds de presentatie van de RA107 veel vooruitgang geboekt met de auto, maar we hebben nog steeds veel werk te verzetten. Met de middelen die Honda heeft, moeten we de auto gedurende het seizoen nog verder kunnen verbeteren."
Bronquote:'Rel rond klantenchassis' overschaduwt eerste race'
Het is al enige tijd stil in de discussie rond het gebruik van klantenchassis'. Er lijkt echter sprake te zijn van de welbekende stilte voor de storm, want een compromis wordt steeds onwaarschijnlijker.
Verschillende partijen hoopten voor de start van het seizoen een akkoord te kunnen sluiten, maar nu dat uitgesloten lijkt, ziet het ernaar uit dat het politieke steekspel in Melbourne onverminderd verder gaat.
Dit heeft ook te maken met de late onthulling van de Super Aguri SA07. De presentatie van deze auto wordt woensdag 14 maart gehouden, waarna er voor de technische keuring in Australië vrijwel geen tijd meer is voor de tegenstanders om te reageren.
Spyker-teambaas Colin Kolles durft niet te voorspellen wat er gaat gebeuren. ,,Ik heb eigenlijk niet zoveel toe te voegen. Alles is al gezegd. Eerst maar even afwachten hoe de nieuwe Super Aguri er uit ziet”, vertelt hij tegenover Autosport.com.
Zijn mening over de nieuwe Toro Rosso, die inderdaad veel weg heeft van de Red Bull RB3, is duidelijk. ,,Die is volgens mij hetzelfde als de auto van Red Bull.”
Spyker weet zich verzekerd van de steun van Williams en enkele andere teams. Hoewel Kolles niet weet wat Williams precies van plan is, is het nog altijd mogelijk dat de zaak voor de rechter eindigt. Een officieel protest indienen heeft geen zin, omdat de al dan niet geschonden afspraak in het Concorde Verdrag is vastgelegd. En niet in het FIA-reglement.
,,We hebben geprobeerd een compromis te sluiten, maar moeten nu verder kijken naar de details en wat realistisch is”, vervolgt Kolles. ,,Wat er precies gaat gebeuren wil ik niet zeggen. Mensen verwachten nu bepaalde stappen van ons en ik wil ze juist verrassen. Soms is het beter om even je mond te houden.”
Super Aguri en Toro Rosso hebben verschillende keren gezegd dat hun bolide legaal is en voldoet aan de regels.
Bronquote:Aërodynamische update voor Spyker in Maleisië
Finishen is voor Spyker het devies in Australië, maar daarna begint het seizoen pas echt. In Maleisië komt het team met een aërodynamische update. Daarmee moet echt geracet kunnen worden tegen de middengroep.
Spyker is sowieso al van plan om van de zomer – rond de Grand Prix van Turkije – een B-versie van de F8-VII in te zetten. Daar wordt veel van verwacht omdat Mike Gascoyne zijn tanden in het project zet. Deze update komt daar nu bij.
Maar voordat het zover is, moet het team zich eerst door het openingsweekend in Melbourne zien te worstelen. ,,We weten net zo goed als ieder ander dat we zeker niet vooraan staan, maar we voelen dat de situatie verre van hopeloos is. De groep voor ons is niet ver weg”, vertelt de Chief Technical Officer.
,,Voor de Grand Prix van Maleisië verwachten we de aërodynamica significant te verbeteren. In Australië hopen we met beide auto's de finish te bereiken en aan te klampen indien mogelijk. Dan kunnen we daarna echt de strijd met hen aangaan.”
Kortom, in Melbourne moet de Nederlandse renstal misschien even door de zure appel heen bijten, maar over de rest van het seizoen is de renstal (gematigd) positief gestemd. ,,Het is altijd leuk om aan een nieuw seizoen te beginnen na zo'n lange winter met alleen wat tests.”
,,Het testwerk verliep trouwens best goed. De wagen is betrouwbaar en er doen zich geen problemen met bijvoorbeeld de koeling voor. We kunnen zeker optimistisch zijn.”
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:47 schreef sooty het volgende:
[..]
Mwoah. Iemand met 6 overwinningen achter zijn naam kwalificeer ik niet als een matige coureur. En love 'm or hate 'm de Schumachers doen veel aan liefdadigheid. Nou kan dat ook wel met die salarissen maar dat vind ik dan weer wel sympathiek.
Mja... ook al is het zo, dan nog had hij het ook niet kunnen doen.. alles wat ie geeft is voor de ontvanger mooi meegenomen tochquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:38 schreef WEST het volgende:
[..]
dat voor liefdadidgheid is alleen maar om een goede indruk te wekken. verder helemaal niets![]()
tis meer zoiets van "zie mij dat ik veel poen heb laat ik maar 50 euro na een goed doel over maken, dan zijn de mensen blij"
In 10 jaar tijd 6 overwinningen behalen vind ik niet echt heel bijzonder eigenlijk, al zijn er genoeg coureurs die met minder genoegen moeten nemen. Bij Williams was Jenson Button toch vaak de betere van de twee, maar hij staat nog altijd op 1 GP overwinning... Dus ja, de kwalificatie matig is misschien niet terecht gezien de prestaties van andere Formule 1 coureurs.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:47 schreef sooty het volgende:
[..]
Mwoah. Iemand met 6 overwinningen achter zijn naam kwalificeer ik niet als een matige coureur. En love 'm or hate 'm de Schumachers doen veel aan liefdadigheid. Nou kan dat ook wel met die salarissen maar dat vind ik dan weer wel sympathiek.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:02 schreef -Hans- het volgende:
Williams Jenson Button
Daar is hij begonnen Sanger..quote:Op zondag 11 maart 2007 14:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Wanneer heeft Button precies bij Williams gereden dan?
Jaar 2000.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Wanneer heeft Button precies bij Williams gereden dan?
Yup, HD recorder staat standby...quote:Op zondag 11 maart 2007 22:02 schreef Rover het volgende:
Over 20 minuten de F1 preview op rtl7
Gekke is dat het niet eens in de gids en teletekst staat , maar verheug me er wel opquote:Op zondag 11 maart 2007 22:02 schreef Rover het volgende:
Over 20 minuten de F1 preview op rtl7
gooi je hem als DVD versie online?quote:
Was hem al bijna vergeten...quote:Op zondag 11 maart 2007 22:02 schreef Rover het volgende:
Over 20 minuten de F1 preview op rtl7
Ik doe mee op http://www.f1-management.nl/ en op fok.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:47 schreef justmattie het volgende:
zijn er ook Fok! leden die meedoen op f1racingmanager.net. en/of is er al een fok! subleague ???
heb me ook aangemeld!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:13 schreef ElmarO het volgende:
Aangezien de manager nu open is, heb ik de #SPT subleague aangemaakt.
de tune van 1997 was mooierquote:Op zondag 11 maart 2007 23:12 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Precies wat jij zegt, de tune is back!
Prima uitzending.
1997 was een goed F1 jaarquote:
Ik vind de tune mooier met Olaf die roept:"Ooooooooooh het linkerachterband" oid.. (pitstop Irvine)quote:
Singapore gaat waarschijnlijk een race organiseren, maar dat zal niet ten koste gaan van Maleisiëquote:Op maandag 12 maart 2007 10:11 schreef Libris het volgende:
Ik hoor hier steeds meer geruchten dat volgend jaar er geen Maleisische Grand Prix gereden wordt, maar dat Singapore deze race gaat overnemen.
waar kun je die downloaden?quote:Op maandag 12 maart 2007 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik vind de tune mooier met Olaf die roept:"Ooooooooooh het linkerachterband" oid.. (pitstop Irvine)
Bronquote:Ecclestone denkt aan nieuw puntensysteem
Bernie Ecclestone vindt dat een Grand Prix-zege met meer punten beloond moet worden en wil het huidige puntensysteem veranderen. Hij is van plan om een voorstel te doen dat in 2008 in moet gaan.
In verschillende media zijn berichten verschenen waarin de Formule 1-supremo zijn afkeur uitspreekt over de huidige puntentelling. Dit systeem werd in 2003 ingevoerd na de ongekende dominantie van Ferrari om te voorkomen dat de wereldkampioen al halverwege het seizoen bekend is.
Inmiddels lijkt het er echter op dat constantheid in sommige gevallen boven een overwinning wordt verkozen, omdat het verschil tussen de eerste en tweede plek slechts twee punten bedraagt. Dat moet anders, vindt Ecclestone.
,,Het klopt gewoon niet. Als je acht punten krijgt voor een tweede plek, kan het niet zo zijn dat de winnaar er slechts tien krijgt”, vertelt de 76-jarige Brit. ,,Ik zal een voorstel doen om dit in 2008 te veranderen.”
Ecclestone suggereert zelfs dat de kampioen niet gekroond moet worden op basis van het aantal gescoorde punten, maar op basis van het aantal behaalde zeges. ,,Het is simpel, de coureur die het meest wint zou kampioen moeten zijn.” Om daaraan toe te voegen dat het constructeurskampioenschap wel op basis van het aantal punten verdeeld moet blijven worden.
De kans dat het aantal zeges de wereldkampioen in de toekomst daadwerkelijk bepaalt lijkt klein. Het lijkt meer een te volgen strategie in de onderhandelingen om een goede tussenoplossing te vinden.
Bron: Autoblog.nlquote:Spyker: spat de zeepbel uit elkaar?
In Genève leek het allemaal nog zo mooi met de onthulling van de C12 Zagato en de pre-productieversie van de D12 Peking-to-Paris, maar het lijkt erop alsof er achter de schermen het nodige aan het rommelen is. Zo is sinds afgelopen donderdag de beurskoers van Spyker met ruim 8,5% omlaag geschoten. Op die dag werd namelijk niet alleen de C12 Zagato onthuld maar maakte vermogensbeheerder Go Capital ook nog eens bekend dat ze hun belang in Spyker drastisch terug gaan brengen. De geruchten gaan zelfs dat ze het hele belang van de hand doen.
Ook verscheen er vorige week een artikel in de Volkskrant en in dit artikel wordt Spyker er van beschuldigd dat ze minder auto’s verkopen en produceren dan ze zeggen.
Hij twijfelt zelfs aan het aantal Spykers dat is afgebouwd. Dat waren er vorig jaar 96. ‘Victor kon met veel enthousiasme vertellen hoeveel auto’s er waren verkocht. Maar ik wist hoeveel slangen er waren geleverd en dat klopte niet met elkaar. Mijn vraag is: hoeveel auto’s zijn er in werkelijkheid gebouwd? En hoeveel zijn er in werkelijkheid verkocht?’
Die twijfel is ook elders te beluisteren – al willen de critici niet met hun naam in de krant. Het woord ethiek valt. Er is vrees dat Muller zo snel schakelt, dat hij de grenzen niet alleen aftast, maar ook moedwillig oversteekt. En dat degenen die het zien de andere kant opkijken om de droom niet te verstoren. Er wordt gewezen naar McGregor, waar Muller met zijn twee partners op justitie stuitte, omdat ze de beurskoers van het bedrijf zouden hebben opgepompt. Muller werd niet vervolgd, maar compagnon Jeroen Schothorst kreeg een boete van twee ton.
Het verweer van Spyker topman Victor Muller is dat Spyker een beursfonds is en dat alles door accountants word gecontroleerd, maar hoeveel waarde kan je daar tegenwoordig nog aan hechten in een tijd dat het ene beursschandaal het andere opvolgt. Een klein rondje langs de websites van de Amerikaanse Spyker dealers leert in elk geval dat er nog minimaal 14(!) nieuwe Spykers op voorraad staan. Deze auto’s staan dus allemaal nog te wachten op een eerste eigenaar.
Het verhaal leek ook bijna te mooi om waar te zijn, in slechts een paar jaar uitgroeien van jongensdroom tot een beursgenoteerde autofabrikant met een zeer uitgebreide productrange, een eigen Le Mans team en ook nog eens een Formule 1 team. Het lijkt er nu dus op dat de Spykermotor een beetje begint te haperen en er harde resultaten verwacht worden. Misschien dat de presentatie van de jaarcijfers op 30 maart aanstaande wat meer duidelijkheid kan geven?
Juist. Ik vind trouwens dat ze het wel een beetje mogen veranderen, zodat plaats 10 ook nog een punt krijgt.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:37 schreef 4-elements het volgende:
Gewoon van de puntentelling afblijven voorlopig. Om de coureur met de meeste zeges uit te roepen tot kampioen vind ik onzinnig. De Formule 1 draait nou eenmaal ook om de betrouwbaarheid en dat mag best worden beloond. Het is sowieso onzinnig om de puntentelling te veranderen omdat een bepaalde coureur te vaak wint (zoals destijds met Schumacher).
Spyker heeft sowieso niks te zoeken in de F1 dat is mijn mening.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:39 schreef Mr_T het volgende:
Ik weet niet of dit waar is en of het direct van invloed op het Formule 1-team zal zijn, maar toch:
[..]
Bron: Autoblog.nl
Lijkt mij dat je sterk overdrijft.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:02 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Spyker heeft sowieso niks te zoeken in de F1 dat is mijn mening.
Ik zie liever Volkswagen/Audi daarvoor in de plaats
Die tune al gevondenquote:Op maandag 12 maart 2007 12:49 schreef WEST het volgende:
puntentelling opzich niks mis mee, maar de constante rijder wordt dan ook vaak wereldkampioen.
Bernie wil natuurlijk Schumacher nog tot wereldkampioen uitroepen omdat hij in 2006 meer overwinning had![]()
maar 12, 8,6,5,4,3,2,1 zo zou het wel kunnen.
nee, dus als iemand hem heeft graagquote:
Daar staat ie niet tussen....quote:Op maandag 12 maart 2007 13:22 schreef MIster911 het volgende:
http://www.rtl.nl/(vm=/ex(...)Media/rtl_gemist.xml
bij rtl-gp en dan formule 1, daar vind je de uitzending terug.
Ja, via via hoorde ik hier vorige week ook wat van...quote:Op maandag 12 maart 2007 13:39 schreef Mr_T het volgende:
Ik weet niet of dit waar is en of het direct van invloed op het Formule 1-team zal zijn, maar toch:
[..]
Bron: Autoblog.nl
waarom verbaast me dit nietquote:Op maandag 12 maart 2007 17:56 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ja, via via hoorde ik hier vorige week ook wat van...
En ik verwacht dat dit zeker gevolgen gaat hebben voor het F1-team komend seizoen.
Omdat de gemiddelde Nederlander nu eenmaal nogal pessimistisch is?quote:
Het Jos Verstappen-effect...quote:Op maandag 12 maart 2007 19:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde Nederlander nu eenmaal nogal pessimistisch is?
Nou daar hoor ik niet bij dan, het is gewoon zo dat die Victor Muller erg goed is in luchtkastelen te verkopen, maar dat heb ik een tijd geleden al gemeld toen Spyker nog bezig was Midland over te nemenquote:Op maandag 12 maart 2007 19:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde Nederlander nu eenmaal nogal pessimistisch is?
volgens mij toch niet (neemt niet weg dat deze als tune naar mijn foon gaat.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:47 schreef Tackleberry het volgende:
Is dit de F1 tune die jullie bedoelen? Die vond ik op mijn hd.
niet the tune die Tackleberry aangafquote:Op maandag 12 maart 2007 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik vind de tune mooier met Olaf die roept:"Ooooooooooh het linkerachterband" oid.. (pitstop Irvine)
Staat bij mij nu sinds een uurtje als ringtone ingesteld.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:06 schreef WEST het volgende:
[..]
volgens mij toch niet (neemt niet weg dat deze als tune naar mijn foon gaat.
ik heb de begin tune van F1 met die kleuren voor de race zeg maar. Dat oude tune met dat oude F1 logo en 2 RTLGP tunes waarvan de laatste mijn ringtone nu is.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:28 schreef HPoi het volgende:
[..]
Staat bij mij nu sinds een uurtje als ringtone ingesteld.![]()
bronquote:Werd eerder al bekend dat Bernie Ecclestone van plan is een fotovoorstel in te dienen om het huidige puntensysteem te wijzigen – volgens de commercieel directeur is het puntenverschil tussen de winnaar en de nummer twee oneerlijk – daar houdt het niet op met zijn plannen.
De Brit heeft nu tevens verklaard een aantal veranderingen door te willen voeren betreffende de racekalender. Dat Ecclestone het aantal races wil veranderen is een jaarlijks terugkerend fenomeen, maar dat hij één kalender in drie jaar wil steken is iets compleets nieuws. Een aantal van die races wilt hij in de nacht houden, om de Europeanen tegemoet te komen.
“Ik wil volgend seizoen twintig races en ik probeer momenteel een kalender van drie jaar samen te stellen. Ik wil ook een goed aantal nachtraces tonen” vertelde Ecclestone aan Mail on Sunday. “Buiten het feit dat het een nieuwe ontwikkeling is, en dat er een nieuwe factor achter het idee zit, is de hoofdreden dat er zoveel grand prix ten oosten van Europa zijn.”
“In plaats van dat we ze nu in de vroege uurtjes van de ochtend moeten bekijken, kunnen Europeanen ze vanaf dat moment gedurende de dag kijken, terwijl ze op dat moment in het Oosten in de avond worden gehouden. Ik vind het bijvoorbeeld enorm zonde dat de eerste grand prix van het nieuwe seizoen in de Australische middag moet worden gehouden. Om hier midden in de nacht op te moeten staan is niet de beste manier om de show te beginnen.”
De ideeën van Bernie Ecclestone zijn voorlopig nog niet uitgewerkt. Nu liggen ze nog op de tekentafel van de Brit, en is nog niets besproken met de FIA en de deelnemende teams. Het is daarom nog helemaal niet zeker dat de plannen van de commercieel directeur doorgaan.
1.Wat Superfund?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je sterk overdrijft.
Ze hebben een mooi aantal sponsoren geregeld voor dit jaar, een goede motor, 2 goede rijders, en Gascoyne is ook geen poppendokter..
1. Naast Superfund hebben ze Medion, Leaseplan, Trust en een aantal kleinere sponsoren gestrikt. Een paar kleine bedragen maken samen ook 1 groot bedrag.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:37 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
1.Wat Superfund?![]()
2.Sutil who?![]()
3.Was ooit een talentvolle ontwerper,Iemand die misschien 2,3 "goede" F1 wagens heeft ontworpen en daarna de bons kreeg bij Toyota.
Ik vrees dat Spyker gewoon een koekenbakker blijft,met een duur strikje er om heen.
( wat binnen nu en 3 jaar langzaam uit de F1 verdwijnt )
Als team heb je liever 1 titelsponsor, een paar andere grote sponsoren en dan nog een aantal kleinere sponsoren.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:51 schreef sanger het volgende:
1. Naast Superfund hebben ze Medion, Leaseplan, Trust en een aantal kleinere sponsoren gestrikt. Een paar kleine bedragen maken samen ook 1 groot bedrag.
Iets wat uiteraard (ook) afhankelijk is van de prestatie's...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Sanger je vergeet nog dat er wellicht nog sponsors bij komen in de loop van het jaar!!
Ik ben zelf bezig met sponsoren zoeken op het moment. We hebben ongeveer 2500 nodig. het maakt mij echt geen klote uit of dat door 25 kleine sponsoren bereikt wordt of door 1 of 2 grote, als ik het budget maar bij elkaar krijgquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als team heb je liever 1 titelsponsor, een paar andere grote sponsoren en dan nog een aantal kleinere sponsoren.
Die paar kleine bedragen zijn leuk, maar niet zaligmakend. Ik zou ook niet van een 'mooi aantal sponsoren' spreken, want geloof me... Spyker had er écht wel een titelsponsor op willen zien.
[..]
Iets wat uiteraard (ook) afhankelijk is van de prestatie's...
Misschien heb ik wat gemist, maar in de F3 Euro Series werd Sutil toch best wel op grote achterstand gezet door zijn teamgenoot Lewis Hamilton (172 punten tegen 94 voor Sutil)...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:51 schreef sanger het volgende:
2. Adrian Sutil. De enige man die Lewis Hamilton in een rechtstreeks duel met gelijkwaardig materiaal heeft verslagen.
Maar 1 race won Sutil in een rechtstreeks duel tegen Hamilton. En voor de rest een paar tweede plaatsen achter Hamilton indd.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Misschien heb ik wat gemist, maar in de F3 Euro Series werd Sutil toch best wel op grote achterstand gezet door zijn teamgenoot Lewis Hamilton (172 punten tegen 94 voor Sutil)...
Met ¤ 2.500,- kom zelfs IK niet in de F1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
waar moet jij 2500 euri voor hebben Sanger? Als het F1 gerelateerd is kan je hier misschien wat krijgen
hoe moet ik me hier bij aanmelden eigenlijk??quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:13 schreef ElmarO het volgende:
Aangezien de manager nu open is, heb ik de #SPT subleague aangemaakt.
Als je de frontpage van de F1Manager voor je hebt ga je naar Manager -> Subleagues. Daar klik je op en dan zie je een hele lijst met subleagues verschijnen. Dan zie je ergens bovenin #SPT staan. Die vink je aan en dan ga je helemaal naar beneden en dan klik je op 'Toevoegen aan league'.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
hoe moet ik me hier bij aanmelden eigenlijk??
Donequote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als je de frontpage van de F1Manager voor je hebt ga je naar Manager -> Subleagues. Daar klik je op en dan zie je een hele lijst met subleagues verschijnen. Dan zie je ergens bovenin #SPT staan. Die vink je aan en dan ga je helemaal naar beneden en dan klik je op 'Toevoegen aan league'.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zat net trouwens die uitzending van RTL te kijken van enkele dagen geleden...
En wat me opviel: Nico Rosberg lijkt op een jonge versie van Geert W.
Die vergelijking was nog nooit in me opgekomen, maar jij hebt dan ook een artistiekere zielquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, vind je niet dan Sanger??
Ben ik weer de enige die dit ziet
Ik hoop 't voor Spyker!quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:33 schreef HPoi het volgende:
Hoofdsponsor?
ach... het zou niet de eerste keer zijn dat een team een grootse verassing aankondigt, maar wat uiteindelijk een hoop lucht blijkt te zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:43 schreef HPoi het volgende:
Of: We rijden volgend seizoen ook met Ferrari-motoren.......
Het wordt toch een mededeling van Spyker? Toch niet van STR of SA...quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:28 schreef kriele het volgende:
Schijnt dat Spyker vandaag nog met een mededeling komt, lees ik op het Albersforum.
to spring a surprise on Thursday...
By Phil Giles - March 14 2007
Spyker F1 have released a statement inviting members of the media to the paddock on Thursday for a big announcement at which the senior team members will all be present.
The press release reads:
14 March 2007 - The Spyker Formula One Team would like to extend an invitation to all accredited Australian Grand Prix international and national media to a press conference and photo call to announce an exciting new team development.
The press conference will take place in the team hospitality in the Albert Park paddock at 10.45am on Thursday 15 March.
Colin Kolles, Spyker team principal and managing director, Michiel Mol, director of Formula 1, plus Christijan Albers and Adrian Sutil will be in attendance.
What are the team going to announce? Not another new colour scheme? Another test driver? A major title sponsor?
We've asked for a heads up cos frankly, we can't actually get to Albert Park in the next few days. If we learn any more today, we'll bring it to you as soon as possible.
Wat zal dit zijn? Een nieuwe sponsor(Midland?), of een mededeling over de auto's van STR en SA?
Maar dat waren teams die niet als serieus bekend stonden.....ik zie Spyker toch wel als serieus team.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
ach... het zou niet de eerste keer zijn dat een team een grootse verassing aankondigt, maar wat uiteindelijk een hoop lucht blijkt te zijn.![]()
ben toch wel benieuwd
In Australië loopt men iets voor Sallyquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Het wordt toch een mededeling van Spyker? Toch niet van STR of SA...
Bovendien is het vandaag geen Thursday...
Ik denk ook het laatste. Als het voor een protest is dan hadden we denk ik ook wel iets van Williams gehoord.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:56 schreef sanger het volgende:
[..]
In Australië loopt men iets voor Sally
Misschien een mededeling dat er een officieel protest komt tegen de auto's van SA en STR, al kan ik me niet voorstellen dat daarvoor een aparte persconferentie belegd moet worden.
Ik denk de aankondiging van een nieuwe sponsor danwel hoofdsponsor.
In de vorm van een gezamelijke persconferentiequote:Op woensdag 14 maart 2007 11:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk ook het laatste. Als het voor een protest is dan hadden we denk ik ook wel iets van Williams gehoord.
vooruit: niet aan gedacht! *tis toch nog vroeg...?*quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:56 schreef sanger het volgende:
[..]
In Australië loopt men iets voor Sally
Het is GMT+10. Dus voor ons inderdaad 9 uur.quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:14 schreef Sally het volgende:
[..]
vooruit: niet aan gedacht!
uurtje of 9, toch?
hm, hier staat:quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het is GMT+10. Dus voor ons inderdaad 9 uur.
Zit niet zo te zeiken, mens. Je begrijpt best wat ik bedoel, en je hoeft geen commentaar te hebben op een vergissing van mijn kantquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Het wordt toch een mededeling van Spyker? Toch niet van STR of SA...
Bovendien is het vandaag geen Thursday...
jeez... beetje lichtgeraakt? Zo bedoelde ik het niet, bovendien zat ik fout...quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:32 schreef kriele het volgende:
[..]
Zit niet zo te zeiken, mens. Je begrijpt best wat ik bedoel, en je hoeft geen commentaar te hebben op een vergissing van mijn kant![]()
Okay okay, het is al goedquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:36 schreef Sally het volgende:
[..]
jeez... beetje lichtgeraakt? Zo bedoelde ik het niet, bovendien zat ik fout...
Ze hebben er zelfs 3 als ik het kaartje in mijn atlas mag geloven. Eén van GMT+8, GMT+9.30 en dus GMT+10. Maar misschien doen ze het daar anders met zomer- en wintertijd.quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:31 schreef Sally het volgende:
[..]
hm, hier staat:
According to your browser settings you are 10 hours behind local race time
Mss dat Australie 2 time zones heeft? Melbourne ligt aan de zuidoostkust.
Eigen schuld, moet hij maar niet twee contracten ondertekenen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:46 schreef sanger het volgende:
Super Aguri blokkeert vrijdagdebuut Van der Garde
melbourne is GMT+11 hier dus 10 uur voor.quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het is GMT+10. Dus voor ons inderdaad 9 uur.
Daar zijn wij voorquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:14 schreef Sally het volgende:
[..]
vooruit: niet aan gedacht! *tis toch nog vroeg...?*
uurtje of 9, toch?
Ik dacht aan hetzelfdequote:Op woensdag 14 maart 2007 11:46 schreef MIster911 het volgende:
Zou leuk zijn als ze aankondigen dat ze met een licht versierde ferrari 2006 chassis aan de start zullen verschijnen in melbourne.
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=559quote:"F1-piloten fitste sporters ter wereld" [14 maart - 11:18]
Riccardo Ceccarelli, teamdokter bij Toyota, heeft verklaard dat de Formule 1 één van de meest fysiek veeleisende sports is ter wereld.
De globale opinie is meestal dat het zitten in een Formule 1-wagen gelijk staat aan het achterover leunen in een relaxzetel, maar Ceccarelli plaatste de Toyota-testpiloot Frank Montagny recht tegenover de vermaarde Australische voetbalspeler Brendan Fevola - aanzien als één van de fitste mannen in de AFL league - in een fitnesstest.
De 26-jarige Fevola deed het beter in de tests voor beenkracht en verticale sprongen, maar na een paar sessies op de trainingsfiets werd het duidelijk dat Montagny een betere aërobische capaciteit had.
Ceccarelli zei dat Formule 1-rijders sporters zijn met één van de beste aërobische eigenschappen, sterk ontwikkeld zijn aan het bovenlichaam en de benen, en dat ze de mogelijkheid hebben om heel goed te presteren tijdens dehydratatiesessies en met hartslagen tot 200 per minuut.
"Daarenboven gaat het hier niet enkel om de fysieke stress maar ook de stress op de hersenen," verklaarde Ceccarelli aan de krant The Australian. "De hersenen van een rijder moeten sneller lopen dan zijn wagen, wat meer is dan 300 km/u, zonder rustpauzes. Dit maakt de sport heel moeilijk."
Moeilijk voor te stellen he!quote:
nee als het hier 00:00 is dan is het in melbourne 10:00 de persconferentie is om 10:45 dus 00:45 nederlandse tijd.quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:41 schreef Sally het volgende:
Dus de persconferentie komt hier op: 10:45 + 10 = 20:45 ongeveer... Wordtie nog uitgezonden???
Leuk stukje Googolquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
Altijd leuk om te kunnen quoten:
[..]
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=559
en West : lettertype header = IMPACT ... check www.dafont.com (weet niet of ie daar hetzelfde heet maar weet wel zeker dat je daar een vergelijkbaar font kunt vinden ... sorry voor de late reactie)
Zow! Wat een opvallend ding zeg. Erg fraai!quote:
Ja, dat kan me wel boeien!quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:00 schreef roelofjan het volgende:
Spyker zal wel gewoon met een nieuwe sponsor komen. Boeiend.![]()
jammer, maar logischquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:46 schreef sanger het volgende:
Super Aguri blokkeert vrijdagdebuut Van der Garde
dat weet ik ook wel maar denk ff logisch na al gaat dat moeilijk voor een f'noorder daar heb ik alle begrip voorquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:07 schreef TJDoornbos het volgende:
Sanger meld trouwens ff als je forum open gaat!!
10+10 is bij mij 20 West en geen 24 zoals bij jouw
Ehm... dat heeft elk team op de grid weleens gedaan hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dat waren teams die niet als serieus bekend stonden.....ik zie Spyker toch wel als serieus team.
En daar heb ij weer gelijk in!quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:40 schreef WEST het volgende:
[..]
dat weet ik ook wel maar denk ff logisch na al gaat dat moeilijk voor een f'noorder daar heb ik alle begrip voor![]()
maar jullie doen 10 + 10 dan kom je op 20:45 op donderdag uit. Maar je moet 10:45 - 10 doen we lopen nog altijd 10 uur achter dan in melbourne.
Nah, dat zou een serieus team als Spyker nooooooit doen natuurlijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ehm... dat heeft elk team op de grid weleens gedaan hoor.
Beetje aandacht van de pers voor het team en zijn sponsoren kan nooit geen kwaad toch?
Ik zeg: Midland.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:28 schreef Sally het volgende:
"Spyker belegt donderdagochtend half zes Nederlandse tijd een persconferentie in Melbourne, waarin vrijwel zeker de nieuwe hoofdsponsor voor 2007 wordt bekend gemaakt."
Dit stond op formule1.nl (http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5538)
Wat zou een hoofdsponsor bij Spyker betalen in vergelijk met de 50 miljoen per jaar dat ING aan Renault betaald?quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maakt mij niet uit wat voor hoofdsponsor het wordt, als ze maar veel betalen
ca. 8 miljoen is het bedrag wat ik gehoord heb......quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:10 schreef kriele het volgende:
[..]
Wat zou een hoofdsponsor bij Spyker betalen in vergelijk met de 50 miljoen per jaar dat ING aan Renault betaald?
ABN acht ook wel een kans toe, omdat toch concurrent ING bij renault zit.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:13 schreef sanger het volgende:
Zeer reeele mogelijkheid gezien het belang van de maatschappij in het voortbestaan van Spyker. Zowel vanwege de Spyker aandelen als de Ferrari aandelen.
De kanshebbers op een rijtje:Heineken Bavaria DHL Mubadala ABN Amro
quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ABN acht ook wel een kans toe, omdat toch concurrent ING bij renault zit.
Dan ben ik benieuwd wat er met de livery gaat gebeuren, ABN-AMRO heeft kwa kleuren een heel andere huisstijl als de huidige kleuren van de auto.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ABN acht ook wel een kans toe, omdat toch concurrent ING bij renault zit.
Hmm.. tijdstip blijft vaag. Volgens de een is het vanavond om 23:45 bekend... en nu dus pas morgenvroegquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:55 schreef kriele het volgende:
Mogelijk Arabische hoofdsponsor Spyker’
Donderdag belegt het team van Spyker om half zes ’s ochtends Nederlandse tijd een speciaal ingelaste persconferentie om zeer waarschijnlijk een nieuwe hoofdsponsor voor 2007 aan te kondigen.
Midden-Oosten
De laatste maanden gonsde het van de geruchten over een titelsponsor voor de Nederlandse renstal. Grote namen als DHL, Bavaria en Heineken passeerden de revue. Hoewel er nog geen enkele bevestiging is, zijn er sterke vermoedens dat Spyker in zee is gegaan met een grote naam uit het Midden-Oosten.
Mubadala
Een belangrijke gegadigde is Mubadala, het bedrijf dat al voor 17 procent eigenaar is van Spyker. Bovendien heeft de in Abu Dabhi gevestigde investeringsmaatschappij een aandeel van vijf procent in Ferrari. De motorenleverancier van Spyker. Morgenochtend komt er meer duidelijkheid.
Bron: RTL.nl
Ik denk dan juist dat ABN zich er niet mee gaat bemoeien hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ABN acht ook wel een kans toe, omdat toch concurrent ING bij renault zit.
Lekker vergezocht.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ABN acht ook wel een kans toe, omdat toch concurrent ING bij renault zit.
En als ze het al zouden doen "omdat hun concurrent het ook doet", dan zullen ze dat vast en zeker niet bij een of ander derderangs team doen. Sorry voor de Spyker liefhebbers, maar laten we eerlijk zijn, als je concurrent een team als Renault sponsort en jij wil je ook in de F1 begeven, dan kies je toch op zijn allerminst een team met een vergelijkende staat van dienst.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dan juist dat ABN zich er niet mee gaat bemoeien hoor.
Ehhh, het wordt een teamsponsor dan en geen persoonlijke sponsor....quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"Mubadala"
Ik zie het al op de cap van Albers staan!
Maar goed.. geld = geld hè
een personal cap staan soms toch ook teamsponsors??quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Ehhh, het wordt een teamsponsor dan en geen persoonlijke sponsor....
volgens mij juist nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
een personal cap staan soms toch ook teamsponsors??
Gebaseerd op? Dat gerucht ken ik namelijk nog niet.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:33 schreef nils7 het volgende:
Ik denk nog steeds dat het het navigatie systeem is met 2x een voornaam in de bedrijfsnaamals eventuele hoofdsponsor...
Maar hij heeft wel een punt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:34 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het ging over caps niet over HHF
Dat weet ik ook wel, maar ik probeer HHF al lange tijd compleet te vergeten en net nu ik gisteren zover was kom jij vandaag met die naam op de proppen en nu weet ik dus weer wie dat ook alweer was: HHF, de lulquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:34 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het ging over caps niet over HHF
Maar Shumi stal nooit een NL stoeltjequote:Op woensdag 14 maart 2007 15:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Schumi is ook een lul maar daar hoor je me toch ook niet over![]()
HenkHenkquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:33 schreef nils7 het volgende:
Ik denk nog steeds dat het het navigatie systeem is met 2x een voornaam in de bedrijfsnaamals eventuele hoofdsponsor...
ja dat vond ik ook vaag, laten we het er maar op houden dat het morgenvroeg is.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Hmm.. tijdstip blijft vaag. Volgens de een is het vanavond om 23:45 bekend... en nu dus pas morgenvroeg
Tja HHF betaalde wat Walkinshaw wou, kan je HHF moeilijk kwalijk nemen!!quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar Shumi stal nooit een NL stoeltje
ik zie het wel als ik wakker ben.quote:
Dat uurtje eerder is ook meer voor werk dan voor dit sepciaal hoorquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
ik zie het wel als ik wakker ben.
dit weekend is zowiezo een weekend met weinig slaap
ik denk dat ik tussen de kwalificatie en na de race maar een uurtje of 2 slaap
quote:Het team van Spyker heeft op de vooravond van de Grand Prix van Australië een nieuwe hoofdsponsor weten te strikken. De Nederlandse renstal is voor drie jaar in zee gegaan met Etihad Airways en Aldar, beide afkomstig uit Abu Dhabi.
Teambaas Colin Kolles was in zijn nopjes met de deal. "Deze verbintenis betekent een nieuw hoofdstuk voor het team," zei hij. "We zijn er trots op dat we met Etihad en Aldar gaan samenwerken. Het zijn twee merken uit Abu Dhabi die vastbesloten zijn om in hun vakgebied de beste te zijn. Deze filosofie past prima bij ons team en we hopen dan ook dat de samenwerking lang zal duren."
Ook Michiel Mol was zeer te spreken over de overeenkomst. "Dit is een nieuwe stap richting ons doel om vooraan te komen in de Formule 1," aldus Mol. "Toen we zes maanden geleden in de sport stapten, hebben we duidelijk aangegeven dat we een aantrekkelijk pakket voor investeerders wilden samenstellen en nu hebben we bewezen dat dat doel is bereikt."
Wellicht als Doornbos ein-de-lijk eens weer gaat racen, dit ook nog eens gaat gebeuren. Hij moet weg van die zijlijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:11 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan zouden ze RD moeten bellen ipv Chris kriele
Klopt, Chris spreken ze natuurlijk tijdens de raceweekenden dus die hoeven ze niet te bellenquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:11 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan zouden ze RD moeten bellen ipv Chris kriele
Maar 1, maar maakt dat uit? Hij is goed. Een Pool is een Pool dus interessant.....dan kun je in NL wel tientallen goede coureurs hebben, maar als de achterliggende markt niet interessant genoeg is werkt dat tcoh tegen......quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:39 schreef TJDoornbos het volgende:
Daar kan ik in komen maar hoeveel goeie coureurs hebben we hier en hoeveel goeie Poolse coureurs kan je opnoemen?
Dit doet niks af aan mijn verhaal. Volgend jaar zijn er bij Spyker weer mogelijkheden, want we kunnen toch aannemen dat dit, hoe dan ook, zijn(Chris) laatste jaar is bij Spyker. Hij maakt het en kan aan de slag bij een groter team, of hij redt het niet en is exit.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:37 schreef sanger het volgende:
Die Pool komt anders wel uit een land met een immense groeimarkt. Te meer omdat de economie in Polen behoorlijk in de lift zit. Polen is als land dus interessanter dan Nederland, ware het niet dat het NL bedrijfsleven zich nu ineens in de F1 stort.
Denk dat Paul meer dingen verkeerd deed cq last had van de naam Minardi.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:47 schreef kriele het volgende:
[..]
Als ik Spyker de een na de andere sponsor zie binnen halen, vraag ik me af of Minardi het dan werkelijk zo slecht heeft gedaan. Was Stoddart zo'n slecht teambaas?
Het is wachten op het volgend grote talent dat Nederland gaat voortbrengen. Ik geloof namelijk niet dat men in het buitenland Albers en Doornbos hele grote talenten vinden. Wellicht van der Zande?quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik denk dat zodra er een NLcoureur bij een goede manager komt hij veel sneller in een redelijk tot goed team zit en er dan ook in NL mogelijkheden zijn.
Hopelijk kunnen CA en Spyker uitgroeien tot middenmoot en de F1 gekte van het Jostijdperk evenaren en vergroten!!
Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens over Albers. Wanneer heeft hij het wel, en wanneer niet gemaakt? Zolang hij zijn teamgenoot blijft verlsaan vind ik dat hij bestaansrecht heeft in de F1. Dat wilt nog niet zeggen dat hij dan ook zijn grote doorbraak heeft, als bv de spyker boliude tegen blijkt te vallen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:47 schreef kriele het volgende:
[..]
Dit doet niks af aan mijn verhaal. Volgend jaar zijn er bij Spyker weer mogelijkheden, want we kunnen toch aannemen dat dit, hoe dan ook, zijn(Chris) laatste jaar is bij Spyker. Hij maakt het en kan aan de slag bij een groter team, of hij redt het niet en is exit.
Als ik Spyker de een na de andere sponsor zie binnen halen, vraag ik me af of Minardi het dan werkelijk zo slecht heeft gedaan. Was Stoddart zo'n slecht teambaas?
In mijn ogen heeft hij het gemaakt als hij zijn teamgenoot weer weet te verslaan. Of hij punten weet te halen, hangt van Gascoyne en co af. Ook zou het hem goed doen als hij eens wat gevechten weet aan te gaan met rechtstreekse concurrenten...........En weet te winnen!quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens over Albers. Wanneer heeft hij het wel, en wanneer niet gemaakt? Zolang hij zijn teamgenoot blijft verlsaan vind ik dat hij bestaansrecht heeft in de F1. Dat wilt nog niet zeggen dat hij dan ook zijn grote doorbraak heeft, als bv de spyker boliude tegen blijkt te vallen.
Spyker is commercieler, professioneler en een FABRIEKSTEAM. Hoe gek het ook mag klinken dat is toch wat meer zekerheid dat het een goede investering is geweest.
Fabrieksteam is inderdaad een groot woord. Denk trouwens niet dat ze beide 10 miljoen betalen. Ik denk eerder iets van 5 miljoen beide.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:35 schreef TimoBasso het volgende:
Nou,Nou 100% een fabrieks team?,dat vind ik ook wel sterk gezegd.
Maar ik vind het wel een knap staaltje om 2 hoofdsponsers te vinden.![]()
Dan zijn we het daar over eensquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef kriele het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft hij het gemaakt als hij zijn teamgenoot weer weet te verslaan. Of hij punten weet te halen, hangt van Gascoyne en co af. Ook zou het hem goed doen als hij eens wat gevechten weet aan te gaan met rechtstreekse concurrenten...........En weet te winnen!![]()
Toch is het theoretisch wel zo......quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:35 schreef TimoBasso het volgende:
Nou,Nou 100% een fabrieks team?,dat vind ik ook wel sterk gezegd.
Maar ik vind het wel een knap staaltje om 2 hoofdsponsers te vinden.![]()
Oh, maar we zijn het wel vaker eens, sanger!quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar over eens
De teamgenoot is de enige graadmeter in de F1!!!
en daarom zitten we ook op een (discussie)forumquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:53 schreef kriele het volgende:
[..]
Oh, maar we zijn het wel vaker eens, sanger!Niet altijd, maar dat houdt de discussie ook levendig!
![]()
Bronquote:Protest looms on customer car row
Only an 11th hour compromise by Super Aguri and Scuderia Toro Rosso may be enough to prevent an official protest over customer cars being launched at this weekend's Australian Grand Prix, autosport.com can reveal.
After weeks of discussions and arguments between the two teams and some of their rivals about whether they are allowed to run development versions of 'customer cars', the matter is set to reach a head in Melbourne this weekend.
With a solution between the parties still appearing a long way off, autosport.com understands that plans are being made for an official protest to be launched after qualifying on Saturday if the situation has not changed by then.
It is not clear exactly which teams will be behind the protest, but it is known that both Spyker and Williams have been the key outfits in insisting that Super Aguri and Scuderia Toro Rosso should not score championship points this season because they believe they have not built their own cars.
Several compromise settlements have been offered to the teams - including a sharing of television revenue or that teams running customer cars do not score championship points.
Spyker boss Colin Kolles refused to comment about whether he was involved in any plans to lodge a protest – but admitted that the matter would become clearer later this weekend.
"I have my opinions about this situation," he told autosport.com. "Let's wait until Saturday. After qualifying I can tell you more."
When asked about whether his mention of Saturday was a reference to a post-qualifying protest, he said: "This is your speculation. Everything has been said in the past. We have to wait until Saturday, but I would like to solve the problem before then."
Spyker and Williams claim that Super Aguri's development version of Honda's RA106 and Toro Rosso's version of Red Bull Racing's RB3 are in breach of the Concorde Agreement, which demands teams build their own car.
Section 3 of the Concorde Agreement, the document by which F1 is run, states: "A constructor is a person (including any incorporated or unincorporated body) who owns the intellectual property rights to the rolling chassis it currently races, and does not incorporate in such chassis any part designed or manufactured by any other constructor of F1 racing cars except for standard items of safety equipment, providing that nothing in the Schedule 3 shall prevent the use of an engine or gearbox manufactured by a person other than the constructor of the chassis."
And although it had previously been thought that the argument could only be settled in the courts, because the Concorde Agreement is a legal document, there are believed to be provisions in the FIA's regulations that govern a team's compliance with the Concorde Agreement.
The entry application to the 2007 Formula One world championship, for example, states that teams agree to be 'bound' by the Concorde Agreement.
A clause states: "We confirm that we have read and understand the provisions of the International Sporting Code, the 1998 Concorde Agreement (including its Schedules), the 2007 Formula One Technical Regulations and the 2007 Formula One Sporting Regulations.
"We agree to be bound by them (as supplemented or amended) and further we agree on our own behalf and on behalf of everyone associated with our participation in the 2007 FIA Formula One World Championship to observe them."
Both Toro Rosso and Super Aguri have insisted that they are doing nothing wrong with their car plans for this season, as they claim they own the intellectual property rights to the cars and are manufacturing them themselves.
Toro Rosso team principal Franz Tost declined to comment when approached by autosport.com, but Super Aguri managing director Daniel Audetto said yesterday that if rivals wanted to protest they should go ahead.
"We know what we did, we know what we are doing and we know that we are completely legal," said Audetto. "So it is not our problem. The most important thing is that we want to respect the rules. We don't want to cheat. We don't want to go against the rules.
"They (Williams and Spyker) can do whatever they want. We cannot stop them to do it. They just do it. If they have something to complain about then they can just do it. Then we will see if they are right or they are wrong. But we are right."
Het zou mij niets verbazen dat het STR-pakket beter gaat dan de RB3.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:14 schreef sanger het volgende:
De rel loopt met een sisser af
Betreffende teams zijn echt wel zo snugger geweest om een fundamentele verandering aan het oude ontwerp te maken. Natuurlijk is die verandering wel een verbetering of iig geen verslechtering.
Dan is het einde Newey, en dus einde DC want die wou vlammen in een Neweywagen, en dat gaat dan dus never meer gebeurenquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:15 schreef kriele het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat het STR-pakket beter gaat dan de RB3.
Bron: http://www.f1-club.bequote:Witte bol op zachte banden niet zichtbaar?
[15 maart - 09:57]
Bridgestone heeft bevestigd dat het voor dit weekend een witte bol van 3 cm doorsnede zal gebruiken om het verschil tussen zachte en medium harde banden duidelijk te maken.
Volgens de onlangs toegevoegde regels moeten de bandensoorten visueel te onderscheiden zijn zodat de toeschouwers makkelijk kunnen zien wie met welke banden rijdt.
"We zullen op de zachtste banden een witte vlek aanbrengen van drie centimeter", bevestigde een technicus van de Japanse bandenfabrikant.
Het is echter niet zeker of de witte bol wel zal te zien zijn als een F1-bolide op volle snelheid voorbijrijdt. Bovendien staat de tekst "Bridgestone Potenza" ook in het wit op de band, waardoor het erg twijfelachtig is of de witte vlek wel zal te zien zijn. Bridgestone zou daarom al aan het werken zijn aan andere mogelijkheden.
"We weten nog niet of we deze methode de rest van het seizoen ook zullen gebruiken. Na dit weekend zullen we de resultaten bekijken en zullen we ook rekening houden met de reacties van de teams," zei Kees van de Grint.
en dat komt imo door de motorquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:15 schreef kriele het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat het STR-pakket beter gaat dan de RB3.
omdat newey ook de str2 heeft ontworpen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:23 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dan is het einde Newey, en dus einde DC want die wou vlammen in een Neweywagen, en dat gaat dan dus never meer gebeuren![]()
Of hele witte wangen van de band met in het zwart Bridgestone Potenza....quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:12 schreef HPoi het volgende:
Kunnen ze niet gewoon witte velgen gebruiken voor de zachte en zwarte velgen voor de harde compound.
Newey heeft zich wellicht een beetje bemoeit met de verbeteringen aan de str maar hij zal never de STR sneller dan RBR maken. En aangezien ze ergens moeten verschillen zal dat juist het stuk zijn waar Newey zich niet mee bemoeit heeft. En als die STR dan dus beter gaat dan de RBR heeft Newey gefaald en is het eindequote:Op donderdag 15 maart 2007 13:14 schreef sanger het volgende:
[..]
omdat newey ook de str2 heeft ontworpen?
Vreemd dan dat het team zelf heeft bevestigd dat de STR2 door Red Bull Technologies/Newey ontworpen is...quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:18 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Newey heeft zich wellicht een beetje bemoeit met de verbeteringen aan de str maar hij zal never de STR sneller dan RBR maken. En aangezien ze ergens moeten verschillen zal dat juist het stuk zijn waar Newey zich niet mee bemoeit heeft. En als die STR dan dus beter gaat dan de RBR heeft Newey gefaald en is het einde![]()
Een passend antwoord van Webber op de hele STR/RBR discussiequote:Op donderdag 15 maart 2007 13:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Vreemd dan dat het team zelf heeft bevestigd dat de STR2 door Red Bull Technologies/Newey ontworpen is...
Oftewel, Newey heeft 1 basisontwerp gemaakt die vervolgens op de verschillende motoren zijn afgestemt.
En STR heeft er zelf nog wat andere vleugeltjes aan gehangen zodat het niet helemaal een 100% kopie is. Dus nu is het slechts een 99% kopie.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Vreemd dan dat het team zelf heeft bevestigd dat de STR2 door Red Bull Technologies/Newey ontworpen is...
Oftewel, Newey heeft 1 basisontwerp gemaakt die vervolgens op de verschillende motoren zijn afgestemt.
Maar ook pas na de eerste testsessie.....oftewel een logisch gevolg van doorontwikkeling bij twee verschillende teams.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En STR heeft er zelf nog wat andere vleugeltjes aan gehangen zodat het niet helemaal een 100% kopie is. Dus nu is het slechts een 99% kopie.
Netjes van Spyker!quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[afbeelding]
De achtervleugel mist Spyker voortaan![]()
[afbeelding]
En ook aan de voorkant zitten de stickers!!
Nee, er zijn 3 verschillende specifivaties heb ik begrepen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Of hele witte wangen van de band met in het zwart Bridgestone Potenza....
Nee, want per GP zijn er maar 2 specs. De zachtste krijgt de markering.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:22 schreef vosss het volgende:
3, 5, whatever, ze zouden dan iig van een aantal specs witte varianten en normale moeten maken en dat zie ik ze echt niet doen
quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:00 schreef Spooky4u het volgende:
al rondetijden bekend?
quote:
Dat snap ik, maar wat bij de ene race de zachtste is, hoeft niet bij de andere race de zachtste te zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:25 schreef MaximusF1 het volgende:
[..]
Nee, want per GP zijn er maar 2 specs. De zachtste krijgt de markering.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:26 schreef D.Rose het volgende:
De banner in de OP mag wel aangepast worden
Nieuwtjes van 2006 zijn niet echt nieuwtjes meer
ah topquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:14 schreef sanger het volgende:
Er is een nieuwe banner inmiddels. Volgende topic! WEST heeft zich ingespannen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
EN KAN GODVER BIJNA NIET WACHTEN JA! WORDT WEER EENS AUTHENTIEK SPANNEND!
Dan nog:quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:25 schreef vosss het volgende:
Dat moet nog maar blijken of het spannend wordt.
Misschien krijgen we een mooie optocht met 1 inhaalactie in de pits
- Kijken of Toyota net zoals de voorgaande jaren weer tegen valt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan nog:
- Alonso in McLaren ... is de -vorig jaar gammele- McLaren klaar voor Alonso en z'n aspiraties?
- Raikonnen in Ferrari ... is de Ferrari klaar voor Raikonnen's abuse en aspiraties?
- Massa & Raikonnen ... wie is beter?
- Hamilton - rookie in een top team .. werkt dat?
- Kovalainen - zie hierboven
- Spyker - Met alle resources ... komen ze in de middenmoot?
- Iedereen op Bridgestone - welk team is nou ECHT het beste vanaf de startlijn en in de bochten?
ach joh ... ik kan zo wel doorgaan![]()
Dat zijn ze toch aan hun stand verplicht?quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:07 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
- Kijken of Toyota net zoals de voorgaande jaren weer tegen valt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |