Ik denk dan juist dat ABN zich er niet mee gaat bemoeien hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ABN acht ook wel een kans toe, omdat toch concurrent ING bij renault zit.
Lekker vergezocht.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ABN acht ook wel een kans toe, omdat toch concurrent ING bij renault zit.
En als ze het al zouden doen "omdat hun concurrent het ook doet", dan zullen ze dat vast en zeker niet bij een of ander derderangs team doen. Sorry voor de Spyker liefhebbers, maar laten we eerlijk zijn, als je concurrent een team als Renault sponsort en jij wil je ook in de F1 begeven, dan kies je toch op zijn allerminst een team met een vergelijkende staat van dienst.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dan juist dat ABN zich er niet mee gaat bemoeien hoor.
Ehhh, het wordt een teamsponsor dan en geen persoonlijke sponsor....quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"Mubadala"
Ik zie het al op de cap van Albers staan!
Maar goed.. geld = geld hè
een personal cap staan soms toch ook teamsponsors??quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Ehhh, het wordt een teamsponsor dan en geen persoonlijke sponsor....
volgens mij juist nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
een personal cap staan soms toch ook teamsponsors??
Gebaseerd op? Dat gerucht ken ik namelijk nog niet.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:33 schreef nils7 het volgende:
Ik denk nog steeds dat het het navigatie systeem is met 2x een voornaam in de bedrijfsnaamals eventuele hoofdsponsor...
Maar hij heeft wel een punt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:34 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het ging over caps niet over HHF
Dat weet ik ook wel, maar ik probeer HHF al lange tijd compleet te vergeten en net nu ik gisteren zover was kom jij vandaag met die naam op de proppen en nu weet ik dus weer wie dat ook alweer was: HHF, de lulquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:34 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het ging over caps niet over HHF
Maar Shumi stal nooit een NL stoeltjequote:Op woensdag 14 maart 2007 15:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Schumi is ook een lul maar daar hoor je me toch ook niet over![]()
HenkHenkquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:33 schreef nils7 het volgende:
Ik denk nog steeds dat het het navigatie systeem is met 2x een voornaam in de bedrijfsnaamals eventuele hoofdsponsor...
ja dat vond ik ook vaag, laten we het er maar op houden dat het morgenvroeg is.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Hmm.. tijdstip blijft vaag. Volgens de een is het vanavond om 23:45 bekend... en nu dus pas morgenvroeg
Tja HHF betaalde wat Walkinshaw wou, kan je HHF moeilijk kwalijk nemen!!quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar Shumi stal nooit een NL stoeltje
ik zie het wel als ik wakker ben.quote:
Dat uurtje eerder is ook meer voor werk dan voor dit sepciaal hoorquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
ik zie het wel als ik wakker ben.
dit weekend is zowiezo een weekend met weinig slaap
ik denk dat ik tussen de kwalificatie en na de race maar een uurtje of 2 slaap
quote:Het team van Spyker heeft op de vooravond van de Grand Prix van Australië een nieuwe hoofdsponsor weten te strikken. De Nederlandse renstal is voor drie jaar in zee gegaan met Etihad Airways en Aldar, beide afkomstig uit Abu Dhabi.
Teambaas Colin Kolles was in zijn nopjes met de deal. "Deze verbintenis betekent een nieuw hoofdstuk voor het team," zei hij. "We zijn er trots op dat we met Etihad en Aldar gaan samenwerken. Het zijn twee merken uit Abu Dhabi die vastbesloten zijn om in hun vakgebied de beste te zijn. Deze filosofie past prima bij ons team en we hopen dan ook dat de samenwerking lang zal duren."
Ook Michiel Mol was zeer te spreken over de overeenkomst. "Dit is een nieuwe stap richting ons doel om vooraan te komen in de Formule 1," aldus Mol. "Toen we zes maanden geleden in de sport stapten, hebben we duidelijk aangegeven dat we een aantrekkelijk pakket voor investeerders wilden samenstellen en nu hebben we bewezen dat dat doel is bereikt."
Wellicht als Doornbos ein-de-lijk eens weer gaat racen, dit ook nog eens gaat gebeuren. Hij moet weg van die zijlijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:11 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan zouden ze RD moeten bellen ipv Chris kriele
Klopt, Chris spreken ze natuurlijk tijdens de raceweekenden dus die hoeven ze niet te bellenquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:11 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan zouden ze RD moeten bellen ipv Chris kriele
Maar 1, maar maakt dat uit? Hij is goed. Een Pool is een Pool dus interessant.....dan kun je in NL wel tientallen goede coureurs hebben, maar als de achterliggende markt niet interessant genoeg is werkt dat tcoh tegen......quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:39 schreef TJDoornbos het volgende:
Daar kan ik in komen maar hoeveel goeie coureurs hebben we hier en hoeveel goeie Poolse coureurs kan je opnoemen?
Dit doet niks af aan mijn verhaal. Volgend jaar zijn er bij Spyker weer mogelijkheden, want we kunnen toch aannemen dat dit, hoe dan ook, zijn(Chris) laatste jaar is bij Spyker. Hij maakt het en kan aan de slag bij een groter team, of hij redt het niet en is exit.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:37 schreef sanger het volgende:
Die Pool komt anders wel uit een land met een immense groeimarkt. Te meer omdat de economie in Polen behoorlijk in de lift zit. Polen is als land dus interessanter dan Nederland, ware het niet dat het NL bedrijfsleven zich nu ineens in de F1 stort.
Denk dat Paul meer dingen verkeerd deed cq last had van de naam Minardi.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:47 schreef kriele het volgende:
[..]
Als ik Spyker de een na de andere sponsor zie binnen halen, vraag ik me af of Minardi het dan werkelijk zo slecht heeft gedaan. Was Stoddart zo'n slecht teambaas?
Het is wachten op het volgend grote talent dat Nederland gaat voortbrengen. Ik geloof namelijk niet dat men in het buitenland Albers en Doornbos hele grote talenten vinden. Wellicht van der Zande?quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik denk dat zodra er een NLcoureur bij een goede manager komt hij veel sneller in een redelijk tot goed team zit en er dan ook in NL mogelijkheden zijn.
Hopelijk kunnen CA en Spyker uitgroeien tot middenmoot en de F1 gekte van het Jostijdperk evenaren en vergroten!!
Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens over Albers. Wanneer heeft hij het wel, en wanneer niet gemaakt? Zolang hij zijn teamgenoot blijft verlsaan vind ik dat hij bestaansrecht heeft in de F1. Dat wilt nog niet zeggen dat hij dan ook zijn grote doorbraak heeft, als bv de spyker boliude tegen blijkt te vallen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:47 schreef kriele het volgende:
[..]
Dit doet niks af aan mijn verhaal. Volgend jaar zijn er bij Spyker weer mogelijkheden, want we kunnen toch aannemen dat dit, hoe dan ook, zijn(Chris) laatste jaar is bij Spyker. Hij maakt het en kan aan de slag bij een groter team, of hij redt het niet en is exit.
Als ik Spyker de een na de andere sponsor zie binnen halen, vraag ik me af of Minardi het dan werkelijk zo slecht heeft gedaan. Was Stoddart zo'n slecht teambaas?
In mijn ogen heeft hij het gemaakt als hij zijn teamgenoot weer weet te verslaan. Of hij punten weet te halen, hangt van Gascoyne en co af. Ook zou het hem goed doen als hij eens wat gevechten weet aan te gaan met rechtstreekse concurrenten...........En weet te winnen!quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens over Albers. Wanneer heeft hij het wel, en wanneer niet gemaakt? Zolang hij zijn teamgenoot blijft verlsaan vind ik dat hij bestaansrecht heeft in de F1. Dat wilt nog niet zeggen dat hij dan ook zijn grote doorbraak heeft, als bv de spyker boliude tegen blijkt te vallen.
Spyker is commercieler, professioneler en een FABRIEKSTEAM. Hoe gek het ook mag klinken dat is toch wat meer zekerheid dat het een goede investering is geweest.
Fabrieksteam is inderdaad een groot woord. Denk trouwens niet dat ze beide 10 miljoen betalen. Ik denk eerder iets van 5 miljoen beide.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:35 schreef TimoBasso het volgende:
Nou,Nou 100% een fabrieks team?,dat vind ik ook wel sterk gezegd.
Maar ik vind het wel een knap staaltje om 2 hoofdsponsers te vinden.![]()
Dan zijn we het daar over eensquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef kriele het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft hij het gemaakt als hij zijn teamgenoot weer weet te verslaan. Of hij punten weet te halen, hangt van Gascoyne en co af. Ook zou het hem goed doen als hij eens wat gevechten weet aan te gaan met rechtstreekse concurrenten...........En weet te winnen!![]()
Toch is het theoretisch wel zo......quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:35 schreef TimoBasso het volgende:
Nou,Nou 100% een fabrieks team?,dat vind ik ook wel sterk gezegd.
Maar ik vind het wel een knap staaltje om 2 hoofdsponsers te vinden.![]()
Oh, maar we zijn het wel vaker eens, sanger!quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar over eens
De teamgenoot is de enige graadmeter in de F1!!!
en daarom zitten we ook op een (discussie)forumquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:53 schreef kriele het volgende:
[..]
Oh, maar we zijn het wel vaker eens, sanger!Niet altijd, maar dat houdt de discussie ook levendig!
![]()
Bronquote:Protest looms on customer car row
Only an 11th hour compromise by Super Aguri and Scuderia Toro Rosso may be enough to prevent an official protest over customer cars being launched at this weekend's Australian Grand Prix, autosport.com can reveal.
After weeks of discussions and arguments between the two teams and some of their rivals about whether they are allowed to run development versions of 'customer cars', the matter is set to reach a head in Melbourne this weekend.
With a solution between the parties still appearing a long way off, autosport.com understands that plans are being made for an official protest to be launched after qualifying on Saturday if the situation has not changed by then.
It is not clear exactly which teams will be behind the protest, but it is known that both Spyker and Williams have been the key outfits in insisting that Super Aguri and Scuderia Toro Rosso should not score championship points this season because they believe they have not built their own cars.
Several compromise settlements have been offered to the teams - including a sharing of television revenue or that teams running customer cars do not score championship points.
Spyker boss Colin Kolles refused to comment about whether he was involved in any plans to lodge a protest – but admitted that the matter would become clearer later this weekend.
"I have my opinions about this situation," he told autosport.com. "Let's wait until Saturday. After qualifying I can tell you more."
When asked about whether his mention of Saturday was a reference to a post-qualifying protest, he said: "This is your speculation. Everything has been said in the past. We have to wait until Saturday, but I would like to solve the problem before then."
Spyker and Williams claim that Super Aguri's development version of Honda's RA106 and Toro Rosso's version of Red Bull Racing's RB3 are in breach of the Concorde Agreement, which demands teams build their own car.
Section 3 of the Concorde Agreement, the document by which F1 is run, states: "A constructor is a person (including any incorporated or unincorporated body) who owns the intellectual property rights to the rolling chassis it currently races, and does not incorporate in such chassis any part designed or manufactured by any other constructor of F1 racing cars except for standard items of safety equipment, providing that nothing in the Schedule 3 shall prevent the use of an engine or gearbox manufactured by a person other than the constructor of the chassis."
And although it had previously been thought that the argument could only be settled in the courts, because the Concorde Agreement is a legal document, there are believed to be provisions in the FIA's regulations that govern a team's compliance with the Concorde Agreement.
The entry application to the 2007 Formula One world championship, for example, states that teams agree to be 'bound' by the Concorde Agreement.
A clause states: "We confirm that we have read and understand the provisions of the International Sporting Code, the 1998 Concorde Agreement (including its Schedules), the 2007 Formula One Technical Regulations and the 2007 Formula One Sporting Regulations.
"We agree to be bound by them (as supplemented or amended) and further we agree on our own behalf and on behalf of everyone associated with our participation in the 2007 FIA Formula One World Championship to observe them."
Both Toro Rosso and Super Aguri have insisted that they are doing nothing wrong with their car plans for this season, as they claim they own the intellectual property rights to the cars and are manufacturing them themselves.
Toro Rosso team principal Franz Tost declined to comment when approached by autosport.com, but Super Aguri managing director Daniel Audetto said yesterday that if rivals wanted to protest they should go ahead.
"We know what we did, we know what we are doing and we know that we are completely legal," said Audetto. "So it is not our problem. The most important thing is that we want to respect the rules. We don't want to cheat. We don't want to go against the rules.
"They (Williams and Spyker) can do whatever they want. We cannot stop them to do it. They just do it. If they have something to complain about then they can just do it. Then we will see if they are right or they are wrong. But we are right."
Het zou mij niets verbazen dat het STR-pakket beter gaat dan de RB3.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:14 schreef sanger het volgende:
De rel loopt met een sisser af
Betreffende teams zijn echt wel zo snugger geweest om een fundamentele verandering aan het oude ontwerp te maken. Natuurlijk is die verandering wel een verbetering of iig geen verslechtering.
Dan is het einde Newey, en dus einde DC want die wou vlammen in een Neweywagen, en dat gaat dan dus never meer gebeurenquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:15 schreef kriele het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat het STR-pakket beter gaat dan de RB3.
Bron: http://www.f1-club.bequote:Witte bol op zachte banden niet zichtbaar?
[15 maart - 09:57]
Bridgestone heeft bevestigd dat het voor dit weekend een witte bol van 3 cm doorsnede zal gebruiken om het verschil tussen zachte en medium harde banden duidelijk te maken.
Volgens de onlangs toegevoegde regels moeten de bandensoorten visueel te onderscheiden zijn zodat de toeschouwers makkelijk kunnen zien wie met welke banden rijdt.
"We zullen op de zachtste banden een witte vlek aanbrengen van drie centimeter", bevestigde een technicus van de Japanse bandenfabrikant.
Het is echter niet zeker of de witte bol wel zal te zien zijn als een F1-bolide op volle snelheid voorbijrijdt. Bovendien staat de tekst "Bridgestone Potenza" ook in het wit op de band, waardoor het erg twijfelachtig is of de witte vlek wel zal te zien zijn. Bridgestone zou daarom al aan het werken zijn aan andere mogelijkheden.
"We weten nog niet of we deze methode de rest van het seizoen ook zullen gebruiken. Na dit weekend zullen we de resultaten bekijken en zullen we ook rekening houden met de reacties van de teams," zei Kees van de Grint.
en dat komt imo door de motorquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:15 schreef kriele het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat het STR-pakket beter gaat dan de RB3.
omdat newey ook de str2 heeft ontworpen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:23 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dan is het einde Newey, en dus einde DC want die wou vlammen in een Neweywagen, en dat gaat dan dus never meer gebeuren![]()
Of hele witte wangen van de band met in het zwart Bridgestone Potenza....quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:12 schreef HPoi het volgende:
Kunnen ze niet gewoon witte velgen gebruiken voor de zachte en zwarte velgen voor de harde compound.
Newey heeft zich wellicht een beetje bemoeit met de verbeteringen aan de str maar hij zal never de STR sneller dan RBR maken. En aangezien ze ergens moeten verschillen zal dat juist het stuk zijn waar Newey zich niet mee bemoeit heeft. En als die STR dan dus beter gaat dan de RBR heeft Newey gefaald en is het eindequote:Op donderdag 15 maart 2007 13:14 schreef sanger het volgende:
[..]
omdat newey ook de str2 heeft ontworpen?
Vreemd dan dat het team zelf heeft bevestigd dat de STR2 door Red Bull Technologies/Newey ontworpen is...quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:18 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Newey heeft zich wellicht een beetje bemoeit met de verbeteringen aan de str maar hij zal never de STR sneller dan RBR maken. En aangezien ze ergens moeten verschillen zal dat juist het stuk zijn waar Newey zich niet mee bemoeit heeft. En als die STR dan dus beter gaat dan de RBR heeft Newey gefaald en is het einde![]()
Een passend antwoord van Webber op de hele STR/RBR discussiequote:Op donderdag 15 maart 2007 13:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Vreemd dan dat het team zelf heeft bevestigd dat de STR2 door Red Bull Technologies/Newey ontworpen is...
Oftewel, Newey heeft 1 basisontwerp gemaakt die vervolgens op de verschillende motoren zijn afgestemt.
En STR heeft er zelf nog wat andere vleugeltjes aan gehangen zodat het niet helemaal een 100% kopie is. Dus nu is het slechts een 99% kopie.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Vreemd dan dat het team zelf heeft bevestigd dat de STR2 door Red Bull Technologies/Newey ontworpen is...
Oftewel, Newey heeft 1 basisontwerp gemaakt die vervolgens op de verschillende motoren zijn afgestemt.
Maar ook pas na de eerste testsessie.....oftewel een logisch gevolg van doorontwikkeling bij twee verschillende teams.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En STR heeft er zelf nog wat andere vleugeltjes aan gehangen zodat het niet helemaal een 100% kopie is. Dus nu is het slechts een 99% kopie.
Netjes van Spyker!quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[afbeelding]
De achtervleugel mist Spyker voortaan![]()
[afbeelding]
En ook aan de voorkant zitten de stickers!!
Nee, er zijn 3 verschillende specifivaties heb ik begrepen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Of hele witte wangen van de band met in het zwart Bridgestone Potenza....
Nee, want per GP zijn er maar 2 specs. De zachtste krijgt de markering.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:22 schreef vosss het volgende:
3, 5, whatever, ze zouden dan iig van een aantal specs witte varianten en normale moeten maken en dat zie ik ze echt niet doen
quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:00 schreef Spooky4u het volgende:
al rondetijden bekend?
quote:
Dat snap ik, maar wat bij de ene race de zachtste is, hoeft niet bij de andere race de zachtste te zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:25 schreef MaximusF1 het volgende:
[..]
Nee, want per GP zijn er maar 2 specs. De zachtste krijgt de markering.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:26 schreef D.Rose het volgende:
De banner in de OP mag wel aangepast worden
Nieuwtjes van 2006 zijn niet echt nieuwtjes meer
ah topquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:14 schreef sanger het volgende:
Er is een nieuwe banner inmiddels. Volgende topic! WEST heeft zich ingespannen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
EN KAN GODVER BIJNA NIET WACHTEN JA! WORDT WEER EENS AUTHENTIEK SPANNEND!
Dan nog:quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:25 schreef vosss het volgende:
Dat moet nog maar blijken of het spannend wordt.
Misschien krijgen we een mooie optocht met 1 inhaalactie in de pits
- Kijken of Toyota net zoals de voorgaande jaren weer tegen valt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan nog:
- Alonso in McLaren ... is de -vorig jaar gammele- McLaren klaar voor Alonso en z'n aspiraties?
- Raikonnen in Ferrari ... is de Ferrari klaar voor Raikonnen's abuse en aspiraties?
- Massa & Raikonnen ... wie is beter?
- Hamilton - rookie in een top team .. werkt dat?
- Kovalainen - zie hierboven
- Spyker - Met alle resources ... komen ze in de middenmoot?
- Iedereen op Bridgestone - welk team is nou ECHT het beste vanaf de startlijn en in de bochten?
ach joh ... ik kan zo wel doorgaan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |