http://www.formula1.nl/in(...)rtl_gp_en_spyker_f1/quote:RTL GP en Spyker Formule 1 gaan komend seizoen nauw samenwerken. De Nederlandse Formule 1 kijkers kunnen daardoor rekenen op een blik achter de schermen en extra programma’s en items op RTL 7 op onder meer de zondagmiddag.
RTL Productions en Spykers mediapartner Media Republic zullen de inhoud verzorgen. Daarbij krijgt de kijker een brede kijk op de voorbereidingen van het team, het aankomende seizoen en een unieke blik achter de schermen.
Christijan Albers is reeds benoemd als ‘ambassadeur’ voor RTL GP, de zender die naast de uitzendrechten van Formule 1 dit seizoen ook de rechten heeft voor A1 Grand Prix, MotoGP, Dakar, DTM, Le Mans, de World Super Bikes en de overige Nederlandse auto- en motorsport.
De eerste uitzending die uit deze samenwerking voortkomt is “Spyker F1, Made in Holland’. Dit wordt uitgezonden op zondag 1 april van 16.30 tot 17.30 uur op RTL 7 Het programma wordt herhaald op zaterdag 7 april om 15.10
Mwoah. Iemand met 6 overwinningen achter zijn naam kwalificeer ik niet als een matige coureur. En love 'm or hate 'm de Schumachers doen veel aan liefdadigheid. Nou kan dat ook wel met die salarissen maar dat vind ik dan weer wel sympathiek.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:18 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik las het ook en het was voor mij weer de zoveelste bevestiging van waarom ik hem zo'n ongelofelijke arrogante kwal vind. Hij heeft zijn achternaam mee, maar voor de rest is het gewoon een heel matige coureur.
Ik denk dat Rubinho wel zal moeten dit jaar, anders zou het me niks verbazen als dit z'n laatste formule 1 seizoen zal worden...quote:Barrichello rekent op beter seizoen
Rubens Barrichello is klaar voor de start van het nieuwe seizoen, volgende week in het Australische Melbourne. De Braziliaan kende vorig jaar een mager seizoen doordat hij zich niet op zijn gemak voelde in de Honda. Dit jaar is dat anders.
"Ik voel me helemaal thuis bij Honda, dus ik hoop dit jaar een beter seizoen te kunnen hebben dan vorig jaar", zei Barrichello. "Ik heb zin om weer te gaan racen."
"We hebben sinds de presentatie van de RA107 veel vooruitgang geboekt met de auto, maar we hebben nog steeds veel werk te verzetten. Met de middelen die Honda heeft, moeten we de auto gedurende het seizoen nog verder kunnen verbeteren."
Bronquote:'Rel rond klantenchassis' overschaduwt eerste race'
Het is al enige tijd stil in de discussie rond het gebruik van klantenchassis'. Er lijkt echter sprake te zijn van de welbekende stilte voor de storm, want een compromis wordt steeds onwaarschijnlijker.
Verschillende partijen hoopten voor de start van het seizoen een akkoord te kunnen sluiten, maar nu dat uitgesloten lijkt, ziet het ernaar uit dat het politieke steekspel in Melbourne onverminderd verder gaat.
Dit heeft ook te maken met de late onthulling van de Super Aguri SA07. De presentatie van deze auto wordt woensdag 14 maart gehouden, waarna er voor de technische keuring in Australië vrijwel geen tijd meer is voor de tegenstanders om te reageren.
Spyker-teambaas Colin Kolles durft niet te voorspellen wat er gaat gebeuren. ,,Ik heb eigenlijk niet zoveel toe te voegen. Alles is al gezegd. Eerst maar even afwachten hoe de nieuwe Super Aguri er uit ziet”, vertelt hij tegenover Autosport.com.
Zijn mening over de nieuwe Toro Rosso, die inderdaad veel weg heeft van de Red Bull RB3, is duidelijk. ,,Die is volgens mij hetzelfde als de auto van Red Bull.”
Spyker weet zich verzekerd van de steun van Williams en enkele andere teams. Hoewel Kolles niet weet wat Williams precies van plan is, is het nog altijd mogelijk dat de zaak voor de rechter eindigt. Een officieel protest indienen heeft geen zin, omdat de al dan niet geschonden afspraak in het Concorde Verdrag is vastgelegd. En niet in het FIA-reglement.
,,We hebben geprobeerd een compromis te sluiten, maar moeten nu verder kijken naar de details en wat realistisch is”, vervolgt Kolles. ,,Wat er precies gaat gebeuren wil ik niet zeggen. Mensen verwachten nu bepaalde stappen van ons en ik wil ze juist verrassen. Soms is het beter om even je mond te houden.”
Super Aguri en Toro Rosso hebben verschillende keren gezegd dat hun bolide legaal is en voldoet aan de regels.
Bronquote:Aërodynamische update voor Spyker in Maleisië
Finishen is voor Spyker het devies in Australië, maar daarna begint het seizoen pas echt. In Maleisië komt het team met een aërodynamische update. Daarmee moet echt geracet kunnen worden tegen de middengroep.
Spyker is sowieso al van plan om van de zomer – rond de Grand Prix van Turkije – een B-versie van de F8-VII in te zetten. Daar wordt veel van verwacht omdat Mike Gascoyne zijn tanden in het project zet. Deze update komt daar nu bij.
Maar voordat het zover is, moet het team zich eerst door het openingsweekend in Melbourne zien te worstelen. ,,We weten net zo goed als ieder ander dat we zeker niet vooraan staan, maar we voelen dat de situatie verre van hopeloos is. De groep voor ons is niet ver weg”, vertelt de Chief Technical Officer.
,,Voor de Grand Prix van Maleisië verwachten we de aërodynamica significant te verbeteren. In Australië hopen we met beide auto's de finish te bereiken en aan te klampen indien mogelijk. Dan kunnen we daarna echt de strijd met hen aangaan.”
Kortom, in Melbourne moet de Nederlandse renstal misschien even door de zure appel heen bijten, maar over de rest van het seizoen is de renstal (gematigd) positief gestemd. ,,Het is altijd leuk om aan een nieuw seizoen te beginnen na zo'n lange winter met alleen wat tests.”
,,Het testwerk verliep trouwens best goed. De wagen is betrouwbaar en er doen zich geen problemen met bijvoorbeeld de koeling voor. We kunnen zeker optimistisch zijn.”
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:47 schreef sooty het volgende:
[..]
Mwoah. Iemand met 6 overwinningen achter zijn naam kwalificeer ik niet als een matige coureur. En love 'm or hate 'm de Schumachers doen veel aan liefdadigheid. Nou kan dat ook wel met die salarissen maar dat vind ik dan weer wel sympathiek.
Mja... ook al is het zo, dan nog had hij het ook niet kunnen doen.. alles wat ie geeft is voor de ontvanger mooi meegenomen tochquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:38 schreef WEST het volgende:
[..]
dat voor liefdadidgheid is alleen maar om een goede indruk te wekken. verder helemaal niets![]()
tis meer zoiets van "zie mij dat ik veel poen heb laat ik maar 50 euro na een goed doel over maken, dan zijn de mensen blij"
In 10 jaar tijd 6 overwinningen behalen vind ik niet echt heel bijzonder eigenlijk, al zijn er genoeg coureurs die met minder genoegen moeten nemen. Bij Williams was Jenson Button toch vaak de betere van de twee, maar hij staat nog altijd op 1 GP overwinning... Dus ja, de kwalificatie matig is misschien niet terecht gezien de prestaties van andere Formule 1 coureurs.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:47 schreef sooty het volgende:
[..]
Mwoah. Iemand met 6 overwinningen achter zijn naam kwalificeer ik niet als een matige coureur. En love 'm or hate 'm de Schumachers doen veel aan liefdadigheid. Nou kan dat ook wel met die salarissen maar dat vind ik dan weer wel sympathiek.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:02 schreef -Hans- het volgende:
Williams Jenson Button
Daar is hij begonnen Sanger..quote:Op zondag 11 maart 2007 14:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Wanneer heeft Button precies bij Williams gereden dan?
Jaar 2000.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Wanneer heeft Button precies bij Williams gereden dan?
Yup, HD recorder staat standby...quote:Op zondag 11 maart 2007 22:02 schreef Rover het volgende:
Over 20 minuten de F1 preview op rtl7
Gekke is dat het niet eens in de gids en teletekst staat , maar verheug me er wel opquote:Op zondag 11 maart 2007 22:02 schreef Rover het volgende:
Over 20 minuten de F1 preview op rtl7
gooi je hem als DVD versie online?quote:
Was hem al bijna vergeten...quote:Op zondag 11 maart 2007 22:02 schreef Rover het volgende:
Over 20 minuten de F1 preview op rtl7
Ik doe mee op http://www.f1-management.nl/ en op fok.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:47 schreef justmattie het volgende:
zijn er ook Fok! leden die meedoen op f1racingmanager.net. en/of is er al een fok! subleague ???
heb me ook aangemeld!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:13 schreef ElmarO het volgende:
Aangezien de manager nu open is, heb ik de #SPT subleague aangemaakt.
de tune van 1997 was mooierquote:Op zondag 11 maart 2007 23:12 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Precies wat jij zegt, de tune is back!
Prima uitzending.
1997 was een goed F1 jaarquote:
Ik vind de tune mooier met Olaf die roept:"Ooooooooooh het linkerachterband" oid.. (pitstop Irvine)quote:
Singapore gaat waarschijnlijk een race organiseren, maar dat zal niet ten koste gaan van Maleisiëquote:Op maandag 12 maart 2007 10:11 schreef Libris het volgende:
Ik hoor hier steeds meer geruchten dat volgend jaar er geen Maleisische Grand Prix gereden wordt, maar dat Singapore deze race gaat overnemen.
waar kun je die downloaden?quote:Op maandag 12 maart 2007 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik vind de tune mooier met Olaf die roept:"Ooooooooooh het linkerachterband" oid.. (pitstop Irvine)
Bronquote:Ecclestone denkt aan nieuw puntensysteem
Bernie Ecclestone vindt dat een Grand Prix-zege met meer punten beloond moet worden en wil het huidige puntensysteem veranderen. Hij is van plan om een voorstel te doen dat in 2008 in moet gaan.
In verschillende media zijn berichten verschenen waarin de Formule 1-supremo zijn afkeur uitspreekt over de huidige puntentelling. Dit systeem werd in 2003 ingevoerd na de ongekende dominantie van Ferrari om te voorkomen dat de wereldkampioen al halverwege het seizoen bekend is.
Inmiddels lijkt het er echter op dat constantheid in sommige gevallen boven een overwinning wordt verkozen, omdat het verschil tussen de eerste en tweede plek slechts twee punten bedraagt. Dat moet anders, vindt Ecclestone.
,,Het klopt gewoon niet. Als je acht punten krijgt voor een tweede plek, kan het niet zo zijn dat de winnaar er slechts tien krijgt”, vertelt de 76-jarige Brit. ,,Ik zal een voorstel doen om dit in 2008 te veranderen.”
Ecclestone suggereert zelfs dat de kampioen niet gekroond moet worden op basis van het aantal gescoorde punten, maar op basis van het aantal behaalde zeges. ,,Het is simpel, de coureur die het meest wint zou kampioen moeten zijn.” Om daaraan toe te voegen dat het constructeurskampioenschap wel op basis van het aantal punten verdeeld moet blijven worden.
De kans dat het aantal zeges de wereldkampioen in de toekomst daadwerkelijk bepaalt lijkt klein. Het lijkt meer een te volgen strategie in de onderhandelingen om een goede tussenoplossing te vinden.
Bron: Autoblog.nlquote:Spyker: spat de zeepbel uit elkaar?
In Genève leek het allemaal nog zo mooi met de onthulling van de C12 Zagato en de pre-productieversie van de D12 Peking-to-Paris, maar het lijkt erop alsof er achter de schermen het nodige aan het rommelen is. Zo is sinds afgelopen donderdag de beurskoers van Spyker met ruim 8,5% omlaag geschoten. Op die dag werd namelijk niet alleen de C12 Zagato onthuld maar maakte vermogensbeheerder Go Capital ook nog eens bekend dat ze hun belang in Spyker drastisch terug gaan brengen. De geruchten gaan zelfs dat ze het hele belang van de hand doen.
Ook verscheen er vorige week een artikel in de Volkskrant en in dit artikel wordt Spyker er van beschuldigd dat ze minder auto’s verkopen en produceren dan ze zeggen.
Hij twijfelt zelfs aan het aantal Spykers dat is afgebouwd. Dat waren er vorig jaar 96. ‘Victor kon met veel enthousiasme vertellen hoeveel auto’s er waren verkocht. Maar ik wist hoeveel slangen er waren geleverd en dat klopte niet met elkaar. Mijn vraag is: hoeveel auto’s zijn er in werkelijkheid gebouwd? En hoeveel zijn er in werkelijkheid verkocht?’
Die twijfel is ook elders te beluisteren – al willen de critici niet met hun naam in de krant. Het woord ethiek valt. Er is vrees dat Muller zo snel schakelt, dat hij de grenzen niet alleen aftast, maar ook moedwillig oversteekt. En dat degenen die het zien de andere kant opkijken om de droom niet te verstoren. Er wordt gewezen naar McGregor, waar Muller met zijn twee partners op justitie stuitte, omdat ze de beurskoers van het bedrijf zouden hebben opgepompt. Muller werd niet vervolgd, maar compagnon Jeroen Schothorst kreeg een boete van twee ton.
Het verweer van Spyker topman Victor Muller is dat Spyker een beursfonds is en dat alles door accountants word gecontroleerd, maar hoeveel waarde kan je daar tegenwoordig nog aan hechten in een tijd dat het ene beursschandaal het andere opvolgt. Een klein rondje langs de websites van de Amerikaanse Spyker dealers leert in elk geval dat er nog minimaal 14(!) nieuwe Spykers op voorraad staan. Deze auto’s staan dus allemaal nog te wachten op een eerste eigenaar.
Het verhaal leek ook bijna te mooi om waar te zijn, in slechts een paar jaar uitgroeien van jongensdroom tot een beursgenoteerde autofabrikant met een zeer uitgebreide productrange, een eigen Le Mans team en ook nog eens een Formule 1 team. Het lijkt er nu dus op dat de Spykermotor een beetje begint te haperen en er harde resultaten verwacht worden. Misschien dat de presentatie van de jaarcijfers op 30 maart aanstaande wat meer duidelijkheid kan geven?
Juist. Ik vind trouwens dat ze het wel een beetje mogen veranderen, zodat plaats 10 ook nog een punt krijgt.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:37 schreef 4-elements het volgende:
Gewoon van de puntentelling afblijven voorlopig. Om de coureur met de meeste zeges uit te roepen tot kampioen vind ik onzinnig. De Formule 1 draait nou eenmaal ook om de betrouwbaarheid en dat mag best worden beloond. Het is sowieso onzinnig om de puntentelling te veranderen omdat een bepaalde coureur te vaak wint (zoals destijds met Schumacher).
Spyker heeft sowieso niks te zoeken in de F1 dat is mijn mening.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:39 schreef Mr_T het volgende:
Ik weet niet of dit waar is en of het direct van invloed op het Formule 1-team zal zijn, maar toch:
[..]
Bron: Autoblog.nl
Lijkt mij dat je sterk overdrijft.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:02 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Spyker heeft sowieso niks te zoeken in de F1 dat is mijn mening.
Ik zie liever Volkswagen/Audi daarvoor in de plaats
Die tune al gevondenquote:Op maandag 12 maart 2007 12:49 schreef WEST het volgende:
puntentelling opzich niks mis mee, maar de constante rijder wordt dan ook vaak wereldkampioen.
Bernie wil natuurlijk Schumacher nog tot wereldkampioen uitroepen omdat hij in 2006 meer overwinning had![]()
maar 12, 8,6,5,4,3,2,1 zo zou het wel kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |