heb me ook aangemeld!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:13 schreef ElmarO het volgende:
Aangezien de manager nu open is, heb ik de #SPT subleague aangemaakt.
de tune van 1997 was mooierquote:Op zondag 11 maart 2007 23:12 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Precies wat jij zegt, de tune is back!
Prima uitzending.
1997 was een goed F1 jaarquote:
Ik vind de tune mooier met Olaf die roept:"Ooooooooooh het linkerachterband" oid.. (pitstop Irvine)quote:
Singapore gaat waarschijnlijk een race organiseren, maar dat zal niet ten koste gaan van Maleisiëquote:Op maandag 12 maart 2007 10:11 schreef Libris het volgende:
Ik hoor hier steeds meer geruchten dat volgend jaar er geen Maleisische Grand Prix gereden wordt, maar dat Singapore deze race gaat overnemen.
waar kun je die downloaden?quote:Op maandag 12 maart 2007 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik vind de tune mooier met Olaf die roept:"Ooooooooooh het linkerachterband" oid.. (pitstop Irvine)
Bronquote:Ecclestone denkt aan nieuw puntensysteem
Bernie Ecclestone vindt dat een Grand Prix-zege met meer punten beloond moet worden en wil het huidige puntensysteem veranderen. Hij is van plan om een voorstel te doen dat in 2008 in moet gaan.
In verschillende media zijn berichten verschenen waarin de Formule 1-supremo zijn afkeur uitspreekt over de huidige puntentelling. Dit systeem werd in 2003 ingevoerd na de ongekende dominantie van Ferrari om te voorkomen dat de wereldkampioen al halverwege het seizoen bekend is.
Inmiddels lijkt het er echter op dat constantheid in sommige gevallen boven een overwinning wordt verkozen, omdat het verschil tussen de eerste en tweede plek slechts twee punten bedraagt. Dat moet anders, vindt Ecclestone.
,,Het klopt gewoon niet. Als je acht punten krijgt voor een tweede plek, kan het niet zo zijn dat de winnaar er slechts tien krijgt”, vertelt de 76-jarige Brit. ,,Ik zal een voorstel doen om dit in 2008 te veranderen.”
Ecclestone suggereert zelfs dat de kampioen niet gekroond moet worden op basis van het aantal gescoorde punten, maar op basis van het aantal behaalde zeges. ,,Het is simpel, de coureur die het meest wint zou kampioen moeten zijn.” Om daaraan toe te voegen dat het constructeurskampioenschap wel op basis van het aantal punten verdeeld moet blijven worden.
De kans dat het aantal zeges de wereldkampioen in de toekomst daadwerkelijk bepaalt lijkt klein. Het lijkt meer een te volgen strategie in de onderhandelingen om een goede tussenoplossing te vinden.
Bron: Autoblog.nlquote:Spyker: spat de zeepbel uit elkaar?
In Genève leek het allemaal nog zo mooi met de onthulling van de C12 Zagato en de pre-productieversie van de D12 Peking-to-Paris, maar het lijkt erop alsof er achter de schermen het nodige aan het rommelen is. Zo is sinds afgelopen donderdag de beurskoers van Spyker met ruim 8,5% omlaag geschoten. Op die dag werd namelijk niet alleen de C12 Zagato onthuld maar maakte vermogensbeheerder Go Capital ook nog eens bekend dat ze hun belang in Spyker drastisch terug gaan brengen. De geruchten gaan zelfs dat ze het hele belang van de hand doen.
Ook verscheen er vorige week een artikel in de Volkskrant en in dit artikel wordt Spyker er van beschuldigd dat ze minder auto’s verkopen en produceren dan ze zeggen.
Hij twijfelt zelfs aan het aantal Spykers dat is afgebouwd. Dat waren er vorig jaar 96. ‘Victor kon met veel enthousiasme vertellen hoeveel auto’s er waren verkocht. Maar ik wist hoeveel slangen er waren geleverd en dat klopte niet met elkaar. Mijn vraag is: hoeveel auto’s zijn er in werkelijkheid gebouwd? En hoeveel zijn er in werkelijkheid verkocht?’
Die twijfel is ook elders te beluisteren – al willen de critici niet met hun naam in de krant. Het woord ethiek valt. Er is vrees dat Muller zo snel schakelt, dat hij de grenzen niet alleen aftast, maar ook moedwillig oversteekt. En dat degenen die het zien de andere kant opkijken om de droom niet te verstoren. Er wordt gewezen naar McGregor, waar Muller met zijn twee partners op justitie stuitte, omdat ze de beurskoers van het bedrijf zouden hebben opgepompt. Muller werd niet vervolgd, maar compagnon Jeroen Schothorst kreeg een boete van twee ton.
Het verweer van Spyker topman Victor Muller is dat Spyker een beursfonds is en dat alles door accountants word gecontroleerd, maar hoeveel waarde kan je daar tegenwoordig nog aan hechten in een tijd dat het ene beursschandaal het andere opvolgt. Een klein rondje langs de websites van de Amerikaanse Spyker dealers leert in elk geval dat er nog minimaal 14(!) nieuwe Spykers op voorraad staan. Deze auto’s staan dus allemaal nog te wachten op een eerste eigenaar.
Het verhaal leek ook bijna te mooi om waar te zijn, in slechts een paar jaar uitgroeien van jongensdroom tot een beursgenoteerde autofabrikant met een zeer uitgebreide productrange, een eigen Le Mans team en ook nog eens een Formule 1 team. Het lijkt er nu dus op dat de Spykermotor een beetje begint te haperen en er harde resultaten verwacht worden. Misschien dat de presentatie van de jaarcijfers op 30 maart aanstaande wat meer duidelijkheid kan geven?
Juist. Ik vind trouwens dat ze het wel een beetje mogen veranderen, zodat plaats 10 ook nog een punt krijgt.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:37 schreef 4-elements het volgende:
Gewoon van de puntentelling afblijven voorlopig. Om de coureur met de meeste zeges uit te roepen tot kampioen vind ik onzinnig. De Formule 1 draait nou eenmaal ook om de betrouwbaarheid en dat mag best worden beloond. Het is sowieso onzinnig om de puntentelling te veranderen omdat een bepaalde coureur te vaak wint (zoals destijds met Schumacher).
Spyker heeft sowieso niks te zoeken in de F1 dat is mijn mening.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:39 schreef Mr_T het volgende:
Ik weet niet of dit waar is en of het direct van invloed op het Formule 1-team zal zijn, maar toch:
[..]
Bron: Autoblog.nl
Lijkt mij dat je sterk overdrijft.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:02 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Spyker heeft sowieso niks te zoeken in de F1 dat is mijn mening.
Ik zie liever Volkswagen/Audi daarvoor in de plaats
Die tune al gevondenquote:Op maandag 12 maart 2007 12:49 schreef WEST het volgende:
puntentelling opzich niks mis mee, maar de constante rijder wordt dan ook vaak wereldkampioen.
Bernie wil natuurlijk Schumacher nog tot wereldkampioen uitroepen omdat hij in 2006 meer overwinning had![]()
maar 12, 8,6,5,4,3,2,1 zo zou het wel kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |