abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:05:47 #201
79550 Ymke
your ghost
pi_47110861
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 23:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, komt het daar vandaan! Dat verklaart al een boel Bedankt, Ymke.
yw
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_47118642
Ja, die aflevering van Radar
Een kennis van mij is apotheker en die zat er behoorlijk mee, allemaal patienten die bellen of hun medicijnen niet heel slecht voor ze zijn. En dan mensen die net gedotterd zijn en dergelijke.

Bij de radar uitzending over internetplusbellen waren ze ook wel wat erg selectief.
pi_47118935
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 10:43 schreef freecell het volgende:
Ja, die aflevering van Radar
Een kennis van mij is apotheker en die zat er behoorlijk mee, allemaal patienten die bellen of hun medicijnen niet heel slecht voor ze zijn. En dan mensen die net gedotterd zijn en dergelijke.

Bij de radar uitzending over internetplusbellen waren ze ook wel wat erg selectief.
Radar is ontzettend selectief, maar het tros publiek slikt het als zoete koek. Mijn vader is ook groot fan van dergelijke consumentenprogramma's en ik er iedere keer maar weer tegen in gaan!
pi_47118957
Slaperig ga ik vanmorgen op mijn weegschaal staan. Ik kijk omlaag. Yes, 98 kilo!!
Ik stap er af, loop de kamer in. Vraag me ineens af hoe dat dan kan, 2 kilo afvallen in een week zonder veel moeite. Ik loop terug *Stom!* Ga weer op de weegschaal staan. 100.2 Hmm. Nog een keer. 100.2 En nog een keer. 100.2

Leerpuntje: nooit opnieuw op de weegschaal gaan staan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47119045
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:00 schreef Liejannuh het volgende:
Radar is ontzettend selectief, maar het tros publiek slikt het als zoete koek. Mijn vader is ook groot fan van dergelijke consumentenprogramma's en ik er iedere keer maar weer tegen in gaan!
Radar heeft nu voor mij alle geloofwaardigheid verloren. Te eenzijdig en selectief. Dat kan je niet maken als het om mensenlevens gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 maart 2007 @ 11:12:40 #206
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_47119126
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 10:43 schreef freecell het volgende:
Dat was Kassa
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_47119955
Ook een interessante post over het Radar-cholesterol-debacle: Is cholesterol wel zo slecht voor je?
pi_47119994
kassa was bij mij afgeschreven toen ze een heel stuk over @home deden, die presentator vroeg aan de directeuren (heel netjes dat die mensen er waren) of er voor iedereen dezelfde oplossing zou zijn. de directeuren zeggen natuurlijk: nee we bekijken het per geval. en dan word het zo gebracht dat het negatief is.

ik vind het verdomde logisch dat het per klant bekeken word, een ondernemer is niet blij met 2 maanden gratis internet, die ondernemer wil zijn gemaakte kosten terug zien. maar een particulier die internet voor plezier heeft, vind dat veel minder belangrijk en neemt wel genoegen met 2 maanden gratis internet.

het nadeel aan al die programma's is dat ze heel eenzijdig zijn, en heel selectief. de positieve berichten worden bijna niet genoemd.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_47120157
JA, ook even gelezen, wel leuk topic.
Gisteravond dus nog zitten kletsen met een apotheker (zoals ik al zei) en die zei dat de bijwerkingen er wel zijn, maar lang niet zo veel en dramatisch als er in radar wordt gezegd. Daarbij riepen de mensen in radar dat ze niets van de bijwerkingen wisten, maar alle genoemde bijwerkingen stonden gewoon in de bijsluiter.

(handige kennissenkring heb ik toch )
pi_47122322
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 12:04 schreef freecell het volgende:
JA, ook even gelezen, wel leuk topic.
Gisteravond dus nog zitten kletsen met een apotheker (zoals ik al zei) en die zei dat de bijwerkingen er wel zijn, maar lang niet zo veel en dramatisch als er in radar wordt gezegd. Daarbij riepen de mensen in radar dat ze niets van de bijwerkingen wisten, maar alle genoemde bijwerkingen stonden gewoon in de bijsluiter.

(handige kennissenkring heb ik toch )
Het is bekend dat de bijwerkingen van cholesterolverlagers ernstig kunnen zijn, maar dat komt zeer zelden voor. Alleen gebruiken (zeiden ze gisteren in De Leugen Regeert) bijna 1 miljoen Nederlanders cholesterolverlagers en tsja, al heb je een bijwerking die maar in 0,1% van de gevallen voorkomt, dan nog heb je het over 1000 mensen die dit soort ernstige bijwerkingen hebben ervaren. En zo klinkt dat heel erg veel, maar het zijn er relatief gezien niet zoveel.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 14:58:57 #211
47102 Elvi
miemkwien
pi_47124210
Beetje inhakend op de discussie van gister:

Mn ouders en ik gaan straks naar zo'n wok-restaurant (je weet wel... eet wat je op kan en laat t wokken). Nou ja... je voelt m al aankomen Ik voel me altijd zo klote als ik langs al die mensen moet lopen Ik ga 3 keer ofzo... maar ik neem steeds een beetje en niet in 1 keer n heel vol bord. En ik eet dan alleen vis en groentes (die bami en nasi vind ik daar niet zo geweldig en vlees eet ik doordeweeks al ) Maar ja die mensen zien mij alleen maar heen en weer lopen zonder te zien wát ik eet en ze weten ook niet dat ik dan de hele dag door weinig eet

Iemand nog tips om hiermee om te gaan?
pi_47124643
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:58 schreef Elvi het volgende:
Beetje inhakend op de discussie van gister:

Mn ouders en ik gaan straks naar zo'n wok-restaurant (je weet wel... eet wat je op kan en laat t wokken). Nou ja... je voelt m al aankomen Ik voel me altijd zo klote als ik langs al die mensen moet lopen Ik ga 3 keer ofzo... maar ik neem steeds een beetje en niet in 1 keer n heel vol bord. En ik eet dan alleen vis en groentes (die bami en nasi vind ik daar niet zo geweldig en vlees eet ik doordeweeks al ) Maar ja die mensen zien mij alleen maar heen en weer lopen zonder te zien wát ik eet en ze weten ook niet dat ik dan de hele dag door weinig eet

Iemand nog tips om hiermee om te gaan?
eet wat je op kan en laat't wokken? Ik zou wat aan de volgorde doen

Je kunt je bord zo laag houden dat iedereen ziet wat je opschept
Nee, echt, let jij erop hoe vaak anderen heen en weer lopen? Ik dus echt niet als ik lekker aan het eten ben ergens. En wat dan nog, je ziet ze helemaal nooit meer terug
pi_47124809
Niet opletten Elvi..

Ik zat daar vanmorgen nog over na te denken, ik kwam erachter dat ik het afschuwelijk vind om uit het pashokje te komen als ik kleding pas..
Het liefst sleur ik vriendje het hokje in om het te laten zien... Maarja, die mensen zie ik (gelukkig) verder nooit weer, dus niet al teveel van aantrekken!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47125080
ik haat het als je een pashokje in gaat, 1 been in een broek doe en dan al weet "dit gaat niet lukken".
  zaterdag 10 maart 2007 @ 15:49:18 #215
47102 Elvi
miemkwien
pi_47125400
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:18 schreef freecell het volgende:

eet wat je op kan en laat't wokken? Ik zou wat aan de volgorde doen

Je kunt je bord zo laag houden dat iedereen ziet wat je opschept
Nee, echt, let jij erop hoe vaak anderen heen en weer lopen? Ik dus echt niet als ik lekker aan het eten ben ergens. En wat dan nog, je ziet ze helemaal nooit meer terug
Grapjas

Mja je hebt wel gelijk... Ik let er zelf ook niet op hoe vaak mensen heen en weer gaan... Maarja ik weet niet hoe 'slanke mensen' tegen dikke mensen aankijken Gister zat ik op school in n projectgroepje ook in n discussie over de balans-dag en dat mensen vaak gemakzuchtig zijn en dat niemand een persoon van 250 kilo aantrekkelijk vind en dat ze hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen...
Ik heb maar wijselijk mn mond gehouden want ik kan heel fel reageren...
pi_47126809
De hele week is het kei goed gegaan met 't lijnen Vanmiddag op een verjaardag helemaal niks genomen, alleen maar thee

Maar vanavond ga ik uit eten met mn schoonouders. Ik heb me voorgenomen om lekker te genieten en te bestellen wat ik echt lekker vind, maar tóch een beetje op te letten

Ik ben benieuwd!
pi_47130028
Elvi en Fannetje heel veel plezier en geniet van het etentje Elvi, je moet je niets aantrekken van wat andere mensen denken: zolang jij maar weet dat je gezond eet. Maar je bent denk ik al weg, dus ik hoop dat je het leuk hebt gehad

En ik zoek alleen winkels op waar ze in het pashokje een spiegel hebben hangen En verkoopsters mogen mij nooit helpen, die komen standaard met te kleine maten aan omdat ze blijkbaar niet goed kunnen inschatten hoe dik mijn benen wel niet zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 18:44:53 #218
43556 miss_dynastie
pi_47130182
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:49 schreef Elvi het volgende:
Maarja ik weet niet hoe 'slanke mensen' tegen dikke mensen aankijken
Mensen hebben altijd een mening, als je heel slank bent en een vol bord opschept denken ze 'oh, die kotst straks alles uit' .

O, enne, pashokjes? Mailorder rules
pi_47136304
Nou, ik heb heerlijk gegeten, maar echt gezond was het allemaal niet

Nou ja, ik ben sowieso afgevallen deze week, dus dan maakt dit ook niet zoveel meer uit!
pi_47142462
Pffft.. stage put uit. En nu ga ik slapen. (Volledig loze post, maar anders kan ik t topic niet meer vinden)

*tvp met poging tot inhoud*
pi_47146589

Hier vond ik mezelf moddervet. Wat is er in de tussentijd eigenlijk gebeurd
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 maart 2007 @ 09:44:11 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47147191
Mens, je had zelfs een taille!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47147203
Wat heb je daar in vredesnaam aan?
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 10:26:43 #224
43556 miss_dynastie
pi_47147607
De outfit is wel wat ehm.... onflatteus?
Maar dik
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 maart 2007 @ 10:36:38 #225
13151 crew  Rewimo
pi_47147778
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:46 schreef freecell het volgende:
Wat heb je daar in vredesnaam aan?
Schermkleding zo te zien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 11 maart 2007 @ 11:21:26 #226
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47148534
Je hebt geschermd! Ik ook.
En je moet niet gaan kijken naar hoe slank je er uit ziet in schermkleding. Het is zeer onflatteuze kleding...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47150067
1,2 kilo d'r af, gisteren.
Vanaf maandag. Dinsdag is eigenlijk pas mijn officiele weegmoment maar kon echt niet meer wachten.
Ben benieuwd wat de weegschaal as dinsdag aangeeft
pi_47152132
Ik ben heel benieuwd wat mijn weegschaal morgen gaat aangeven, dan is mijn eerste *echte* lijnweek voorbij
pi_47156893
quote:
Op zondag 11 maart 2007 11:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je hebt geschermd! Ik ook.
En je moet niet gaan kijken naar hoe slank je er uit ziet in schermkleding. Het is zeer onflatteuze kleding...
Ik voelde me dus moddervet in die schermkleren, maar als ik dat vergelijk met nu dan was ik redelijk slank
Dat bedoelde ik dus
pi_47157247
Oh, en die glanzende paarse trainingsbroeken waren helemaal in en ik gooide net mijn haar naar achteren voor de foto en toen werd die foto dus gemaakt
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 16:10:43 #231
43556 miss_dynastie
pi_47157985
Van wanneer is die foto Isa?
pi_47158110
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Van wanneer is die foto Isa?
10 jaar terug of zo
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 16:17:11 #233
43556 miss_dynastie
pi_47158238
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

10 jaar terug of zo
Ah, oke. Ik zat namelijk even te rekenen wanneer die vreselijke dingen voor het laatst in de mode waren. Wij droegen die pakken ook overal naartoe. Zo vreselijk, die dingen glimmen zo dat je de mensen op de foto nauwelijks meer ziet Mijn ouders waren er helemaal weg van
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 maart 2007 @ 17:28:44 #234
13151 crew  Rewimo
pi_47160623
Zo, redelijk sportief geweest dit weekend, vrijdag gezwommen, zaterdag over de Kalmthoutse heide gewandeld en vandaag over de rommelmarkt
pi_47160840
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ah, oke. Ik zat namelijk even te rekenen wanneer die vreselijke dingen voor het laatst in de mode waren. Wij droegen die pakken ook overal naartoe. Zo vreselijk, die dingen glimmen zo dat je de mensen op de foto nauwelijks meer ziet Mijn ouders waren er helemaal weg van
Droegen jullie schermpakken overal naartoe?

In de jaren 80 hadden wij altijd van die trainingspakken aan, maar deze rage van 10 jaar geleden is volgens mij aan mij voorbij gegaan
pi_47160916
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:35 schreef Fannetje het volgende:

Droegen jullie schermpakken overal naartoe?

In de jaren 80 hadden wij altijd van die trainingspakken aan, maar deze rage van 10 jaar geleden is volgens mij aan mij voorbij gegaan
Alleen die broek is van een trainingspak Dat witte geval is je beschermingskleding.
pi_47160990
En het gaat nog altijd goed bij mij.
Voorlopig nog zonder al te veel moeite, zelfs. Het enige wat ik doe is bijna niet meer snoepen, en frisdrank vervangen door light, of eventueel water. Water drink ik zelfs veel te weinig, dus als ik 2 liter per dag zou drinken, zou ik misschien nog meer afvallen. En ik sport ook niet, dus dat zou ik eigenlijk ook moeten gaan doen (binnenkort met de hond wandelen ).
Maar zolang het op deze manier goed gaat (ik ben deze week weer 0.9 kg verloren ), hoef ik er geen extra moeite voor te doen.
pi_47161512
zo zal het jammer genoeg niet blijven gaan saarah
  zondag 11 maart 2007 @ 18:17:24 #239
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47162119
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:57 schreef Miss_S het volgende:
zo zal het jammer genoeg niet blijven gaan saarah
Mede namens Saarah wil ik je graag bedanken voor deze opbeurende woorden.
pi_47162178
kom op nou jullie zijn toch allemaal volwassen genoeg om de waarheid te horen
of moet ik soms zeggen dat het altijd zo zal blijven gaan en dat je 50 kilo zonder moeite kan afvallen
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 18:21:25 #241
43556 miss_dynastie
pi_47162248
Neuh, dat hoeft ook niet, maar aangezien er een ' ' achter de post staat lijkt het mij wel duidelijk dat Saarah dat ook wel weet.
  zondag 11 maart 2007 @ 18:26:22 #242
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47162419
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:19 schreef Miss_S het volgende:
kom op nou jullie zijn toch allemaal volwassen genoeg om de waarheid te horen
of moet ik soms zeggen dat het altijd zo zal blijven gaan en dat je 50 kilo zonder moeite kan afvallen
Kom op nou, als jij een tentamen hebt gehaald zonder dat je er heel veel voor gedaan hebt, wil je toch ook niet van mensen horen dat je je volgende tentamen vast niet gaat halen?!
Iedereen weet dat afvallen niet zo eenvoudig gaat, maar het is wel eens fijn als het zonder al te veel moeite ineens wel lijkt te lukken? Dat mag je hier dan namelijk ook best delen. Dat wil ik zelfs heel graag lezen, want daar word ik zelf ook een beetje blij van.
  zondag 11 maart 2007 @ 18:32:48 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47162662
Moet zeggen dat ik het ook wel een beetje hard vind hoor, Miss_S. Saraah komt er zelf wel achter dat ze niet altijd zo snel zal afvallen. Laat haar nu even genieten van dat lekkere gevoel.

ik blijf stiekem ook hopen dat het bij mij zo hard blijft gaan
Niet meer actief op Fok!
pi_47162748
waarheid kan inderdaad hard zijn
maar ben gewoon realistisch
geweldig dat het in het begin snel gaat maar dat blijft niet zo
pi_47162789
En bovendien gaat het bij sommige mensen wel heel goed. Ik ben in 8 maanden tijd zonder al te veel problemen bijna 25 kilo afgevallen.

Jammer genoeg ging het daarna weer mis, maar het afvallen zelf was toen echt geen probleem.
pi_47162826
met afvallen bedoel ik dan inderdaad ook blijvend afvallen
  zondag 11 maart 2007 @ 18:41:29 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47162982
ik snap niet zo goed wat er zo moeilijk is aan blijvend afvallen. Denken mensen dan echt: ik ga even een jaar lang heel zuinigjes aan doen en daarna weer net zo eten als ik altijd deed.

Ik ben heel happy met mijn huidige leefpatroon. Wil nooit meer anders. Zal straks wel weer iets meer moeten eten om aan m'n 2000 calorieën te komen, dus dat is een probleem waar ik dan weer mee te maken krijg. Maar ik zou echt niet weer zo gaan leven als ik voorheen deed. Snoepen en chips eten deed ik al zelden. Het probleem lag bij mij vooral bij: ontbijt en lunch overslaan en als avondeten chips en ijs (tot een jaar geleden) en daarna heel vaak burrito's. Nu zorg ik dat mijn avondmaaltijden ook gezonder zijn, ontbijt ik, lunch ik en eet ik de benodigde gezonde tussendoortjes. Ik voel me hier kiplekker bij, hoor. Zou niet eens meer weten hoe het anders móet.
Niet meer actief op Fok!
pi_47163036
maar wat ik bij jou gemerkt heb is dat het vooral goed zit in je hoofd
en dat is het moeilijkste bij afvallen
  zondag 11 maart 2007 @ 18:54:28 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47163460
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:43 schreef Miss_S het volgende:
maar wat ik bij jou gemerkt heb is dat het vooral goed zit in je hoofd
en dat is het moeilijkste bij afvallen
Nou als je mijn posts in oude dieetclubtopics leest, kun je daar nog wel eens anders over gaan denken .
Maar idd: ik ben nu heel anders bezig dan destijds en nu voel ik me er ook echt goed bij . Gek genoeg heb ik er helemaal geen moeite mee. Knop om in je hoofd en je kunt de hele wereld aan .
Niet meer actief op Fok!
pi_47163824
Ik weet inderdaad zelf ook wel dat het niet zo snel zal blijven gaan. Maar zolang het wél zo goed gaat, kan ik er maar beter van genieten, en toch ook een beetje hopen dat het op deze manier blijft lukken.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:06:19 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47163873
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:04 schreef Saarah het volgende:
Ik weet inderdaad zelf ook wel dat het niet zo snel zal blijven gaan. Maar zolang het wél zo goed gaat, kan ik er maar beter van genieten, en toch ook een beetje hopen dat het op deze manier blijft lukken.
precies! . Voelt lekker hè! Ik ben sinds maandag 2,2 kg afgevallen, terwijl ik daarvoor ruim een maand had stilgestaan . Ik zal wel weer eens stil blijven staan, maar ik kom toch steeds weer een stapje verder . Geniet ervan, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_47164464
Ik doe momenteel ook nauwelijks aan sport,en let goed op mijn eten en dat gaat goed hoor.

ik ben nu in 10 weken,bijna 10 kilo afgevallen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_47165611
Aaaah.. Vicking84.. Ik wil dat ook in mijn hoofd! Hoe doe je dat.. Ik krijg het op een of andere manier ECHT niet voor elkaar om die knop om te zetten. Het klinkt zo makkelijk
  zondag 11 maart 2007 @ 20:01:59 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47165881
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:54 schreef Lentigo het volgende:
Aaaah.. Vicking84.. Ik wil dat ook in mijn hoofd! Hoe doe je dat.. Ik krijg het op een of andere manier ECHT niet voor elkaar om die knop om te zetten. Het klinkt zo makkelijk
eigenlijk is het niet iets wat je zelf bewust doet. Het klinkt heel spiritueel, maar het is meer een soort inzicht dat je krijgt. Je moet er innerlijk klaar voor zijn.
En, iets wat ik vroeger niet geloofde,: je moet er niet aan beginnen als je depressief en gefrustreerd bent, want als het afvallen dan tegenvalt (omdat je te hoge verwachtingen had), raak je alleen maar meer in de put.
Ik hield mezelf altijd voor dat ik op mijn 25e een normaal postuur wilde hebben (ben nu net 23 geworden). Ik dacht: later ben ik slank, later ben ik dit, later ben ik dat... tot ik erachter kwam dat het nu al 'later' is en dat ik aan het werk moet om te bereiken wat ik op mijn 25e bereikt wil hebben. Dus ik ben eigenlijk van de één op de andere dag begonnen (zonder van tevoren te plannen: ik begin op die datum) en het is vanaf het begin moeiteloos gegaan en het gaat eigenlijk alleen maar beter. Als ik een paar weken stil sta, baal ik wel, maar dan bedenk ik me dat ik ook al afgevallen ben en dat ik ook al vaker stilgestaan heb en toch weer ben afgevallen.
Ik houd in grote lijnen de schijf van vijf aan, maar ik doe ook niet moeilijk over af en toe een patatje. Aan frisdrank doe ik eigenlijk niet, chips ook niet en snoepen heb ik nooit gedaan. Ik heb genoeg variatie in m'n eetpatroon, ik vind m'n eten lekker... zo wil ik altijd blijven leven. Ik zal straks eerder moeite hebben met mijn calorie-inname weer op te schroeven...
Dus, ik hoop voor jou dat jij ook dat inzicht krijgt en je zult zien: als je je minder druk maakt om je gewicht, dán val je af .
Niet meer actief op Fok!
pi_47168833
Later is allang begonnen.....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 11 maart 2007 @ 21:31:47 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_47169446
Zeau, weer een paar dagen teveel eten en teveel gedronken, dus mijn 79 is meteen weer naar 80,5 ge-upgrade Maar ik moet morgen ongesteld worden dus dat kan ik lekker de schuld geven (een van de matige voordelen van vrouw-zijn)
disclaimer
pi_47169532
Ik ben dit weekend bij mijn ouders geweest, was allemaal druk en stressvol, dus niet echt goed gegeten..

Zelfs de taart niet afgeslagen, al werd ik er nu niet echt beroerd van... Morgen weer netjes aan de slag...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 11 maart 2007 @ 23:15:09 #258
47102 Elvi
miemkwien
pi_47174620
Gister dus lekker gaan wokken Heb best veel heen-en-weer gelopen maar me niks van de andere mensen aangetrokken. Ook al moest ik langs n tafeltje met jongens van mijn leeftijd
Ik raakte alleen niet vol van de vis en groentes... pas toen ik er wat patat bij nam raakte ik eindelijk vol
Ook wel wat dingen laten staan die niet zo lekker waren... ik wil alleen dik worden van lékkere dingen
Owja jullie raden noooooit wat ik heb uitgeprobeerd!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_47177466
quote:
Op zondag 11 maart 2007 20:01 schreef Viking84 het volgende:

Dus ik ben eigenlijk van de één op de andere dag begonnen (zonder van tevoren te plannen: ik begin op die datum) en het is vanaf het begin moeiteloos gegaan en het gaat eigenlijk alleen maar beter. Als ik een paar weken stil sta, baal ik wel, maar dan bedenk ik me dat ik ook al afgevallen ben en dat ik ook al vaker stilgestaan heb en toch weer ben afgevallen.
Ik houd in grote lijnen de schijf van vijf aan, maar ik doe ook niet moeilijk over af en toe een patatje. Aan frisdrank doe ik eigenlijk niet, chips ook niet en snoepen heb ik nooit gedaan. Ik heb genoeg variatie in m'n eetpatroon, ik vind m'n eten lekker... zo wil ik altijd blijven leven. Ik zal straks eerder moeite hebben met mijn calorie-inname weer op te schroeven...
Dus, ik hoop voor jou dat jij ook dat inzicht krijgt en je zult zien: als je je minder druk maakt om je gewicht, dán val je af .
Dit verhaal is precies mijn verhaal van een jaar geleden. Nadat ik 20 kilo was afgevallen besloot mijn lijf dat het tekort in de vetcellen nu wel genoeg was opgelopen. Een onmenselijke behoefte aan eten en vooral suikers overtrof al mijn verwachtingen. Ik voelde me een verslaafde die overrompeld werd door een idiote behoefte aan voedsel. Het was overweldigender dan ik ooit iets ervaren had en ik bleef eten. Tot al die 20 kilo's weer terug waren.
Mijn fout was alleen dat ik nooit weer serieus opnieuw ben begonnen. Het is net of er een luchtkasteeltje werd gesloopt. Het lijnen ging zo simpel. Ik had er lol in. Ik at heerlijk. Ik bewoog lekker. Ik deed niet moeilijk over zelden een gebakje. Ik at lekker veel fruit en groente. Ik had geen honger. Ik zat lekker in mijn vel. En toen veranderde dat van de ene op de andere dag door die irrationele behoefte aan eten. Ik ben bang dat dat weer kan gebeuren want het was best heftig en confronterend.
pi_47178425
Wat overdrijven sommige mensen toch: Pudding "waar niets in zit"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 maart 2007 @ 07:08:02 #261
13151 crew  Rewimo
pi_47179718
quote:
Op maandag 12 maart 2007 01:41 schreef Isabeau het volgende:
Wat overdrijven sommige mensen toch: Pudding "waar niets in zit"
Ik heb maar eens gevraagd hoe zwaar de TS eigenlijk is (gokje: 49 kilo )
  maandag 12 maart 2007 @ 07:35:39 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47179810
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit verhaal is precies mijn verhaal van een jaar geleden. Nadat ik 20 kilo was afgevallen besloot mijn lijf dat het tekort in de vetcellen nu wel genoeg was opgelopen. Een onmenselijke behoefte aan eten en vooral suikers overtrof al mijn verwachtingen. Ik voelde me een verslaafde die overrompeld werd door een idiote behoefte aan voedsel. Het was overweldigender dan ik ooit iets ervaren had en ik bleef eten. Tot al die 20 kilo's weer terug waren.
Mijn fout was alleen dat ik nooit weer serieus opnieuw ben begonnen. Het is net of er een luchtkasteeltje werd gesloopt. Het lijnen ging zo simpel. Ik had er lol in. Ik at heerlijk. Ik bewoog lekker. Ik deed niet moeilijk over zelden een gebakje. Ik at lekker veel fruit en groente. Ik had geen honger. Ik zat lekker in mijn vel. En toen veranderde dat van de ene op de andere dag door die irrationele behoefte aan eten. Ik ben bang dat dat weer kan gebeuren want het was best heftig en confronterend.
hm . Kan niet anders zeggen dan: wat ontzettend vervelend voor je zeg... Dat moet behoorlijk frustrerend zijn...
En natuurlijk: ik hoop dat het bij mij niet zo gaat .
Niet meer actief op Fok!
pi_47179887
Rewimo, ze is 64 kilo,ze post in het slank de lente in topic....
  maandag 12 maart 2007 @ 07:59:31 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47179938
En als je al slank bent, mag je natuurlijk al helemaal niet meer van dat soort topics openen. Wel eens bedacht dat suiker en aspartaam het hongergevoel aanwakkeren en dat je juist daarom het gebruik van suiker al zoveel mogelijk zou moeten vermijden?
Niet meer actief op Fok!
pi_47179945
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:35 schreef Viking84 het volgende:
hm . Kan niet anders zeggen dan: wat ontzettend vervelend voor je zeg... Dat moet behoorlijk frustrerend zijn...
En natuurlijk: ik hoop dat het bij mij niet zo gaat .
Oh, ik hoop héél erg dat het jou niet overkomt! En het was/is idd vreselijk frustrerend en onverwacht. Maar ik moet het nu ook niet als smoes gebruiken en gewoon proberen terug te vallen in mijn gezonde eetpatroon. Het ging toen heel goed en makkelijk, maar het is nu net of ik de moed niet meer heb.
pi_47179960
Weer met kleine stapjes beginnen Isa, niet teveel in 1 keer willen misschien?
pi_47179992
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:02 schreef teigan het volgende:
Weer met kleine stapjes beginnen Isa, niet teveel in 1 keer willen misschien?
Dus niet meer zo fanatiek als de vorige keer? Misschien ging het ook te snel en te makkelijk, heeft mijn lichaam daarom zo gemeen en heftig geprotesteerd.

Ik heb in ieder geval de afgelopen week geen frisdrank meer gedronken en ik kook weer volgens de menutips van het voedingscentrum, dat hielp me destijds enorm. Maar ik val er nog niet mee af.
pi_47180014
Geef je lijf ook nog even de tijd om hier weer aan te wennen...
Die tips van het voedingscentrum lijken mij inderdaad wel handig, maar ik red het hier ook nog met aardappels, vlees, groente en pasta ed. tussendoor, dus ik hou het daar even bij..
  maandag 12 maart 2007 @ 08:11:07 #269
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47180025
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, ik hoop héél erg dat het jou niet overkomt! En het was/is idd vreselijk frustrerend en onverwacht. Maar ik moet het nu ook niet als smoes gebruiken en gewoon proberen terug te vallen in mijn gezonde eetpatroon. Het ging toen heel goed en makkelijk, maar het is nu net of ik de moed niet meer heb.
omdat je bang bent weer terug te vallen. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik was in korte tijd 3 kilo kwijt, maar toen kwam 1,2 kg er weer aan en die kreeg ik er gewoon ook niet meer af. Ben een maand blijven stilstaan en ik dacht ook al: als ik weer op mijn laagste gewicht zit, komt er natuurlijk wéér ineens 1,2 kg bij. Dat is niet gebeurd gelukkig . En hoewel 1,2 kg niet te vergelijken is met 20 kg komt het principe op hetzelfde neer: je wilt allebei afvallen en je bent allebei gefrustreerd als het niet lukt.
Niet meer actief op Fok!
pi_47180036
Het voedingscentrum heeft in al haar menu's héél veel groente, weinig vlees, regelmatig kip of vis of vegetarisch en ik vind de afwisseling leuk. Als ik altijd gewoon groente, aardappels en vlees moest maken zou ik koken verschrikkelijk saai vinden.

Mijn grote fout zit nu nog vooral in snoepen en niets afslaan op bijv. feestjes en dergelijke.
pi_47180061
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:11 schreef Viking84 het volgende:
omdat je bang bent weer terug te vallen.
precies. En aangezien ik ooit heb gelezen dat jojo'en veel slechter is dan te dik zijn, heb ik het gevoel dat als ik nu afval dat ik m'n lichaam iets heel slechts aandoe als ik daarna opnieuw aankom. Nu nog weten hoe je ervoor zorgt dat je het verloren gewicht ook niet meer terugkrijgt. Ik ben heel bang weer aan te komen als ik ben afgevallen. Slechte reden om niet af te vallen, maar het speelt wel mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 maart 2007 @ 08:20:39 #272
13151 crew  Rewimo
pi_47180092
Dat is dan wel weer een voordeel van een WLS Hoewel ik voor geen meter meer afval weet ik dat alles wat er nu af is - en waar ik sowieso vreselijk blij mee ben - er in ieder geval nooit meer aankomt Ik zou graag nog meer afvallen maar zelfs als het hier ophoudt ben ik al heel erg blij met wat ik bereikt heb. Als ik zie wat ik nu allemaal weer kan is mijn leven al zó positief veranderd

Niet dat jij er iets aan hebt natuurlijk... maar ik weet wel hoe frustrerend jojoën is
pi_47180118
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:20 schreef Rewimo het volgende:
Niet dat jij er iets aan hebt natuurlijk... maar ik weet wel hoe frustrerend jojoën is
Je hebt niet voor niets uiteindelijk voor WLS gekozen Maar ik hoop die stap in de toekomst toch te vermijden. Psychisch is er ook iets in me veranderd merk ik. Eerder vond ik mezelf erg stevig gebouwd, maar wel mooi. Ik vind mezelf nu steeds vaker lelijk dik en zonder doorzettingsvermogen en dat werkt ook niet mee.
  maandag 12 maart 2007 @ 08:28:30 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47180160
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt niet voor niets uiteindelijk voor WLS gekozen Maar ik hoop die stap in de toekomst toch te vermijden. Psychisch is er ook iets in me veranderd merk ik. Eerder vond ik mezelf erg stevig gebouwd, maar wel mooi. Ik vind mezelf nu steeds vaker lelijk dik en zonder doorzettingsvermogen en dat werkt ook niet mee.
Ik begin mezelf nu steeds mooier te vinden. Ik heb nooit eerder een echte afvalpoging ondernomen. Wist niet hoe ik dat moest aanpakken en was er ook van overtuigd dat ik echt 0,0 zou afvallen etc... Dus ik werd uiteindelijk gewoon een boos en gefrustreerd persoon en dat kwam ook op Fok! tot uiting (heb niet voor niets zo'n reputatie opgebouwd ). Ik voel me nu steeds lekkerder, minder snel aangevallen, kan veel meer hebben, ik blijk doorzettingsvermogen te hebben en ik val gewoon af . Het is een heel avontuur . Ik heb echt het gevoel dat ik innerlijk en uiterlijk een metamorfose onderga.

Maar nu moet ik naar stage. Doei .
Niet meer actief op Fok!
pi_47180193
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:28 schreef Viking84 het volgende:
Maar nu moet ik naar stage. Doei .
Veel plezier op je stage En hoe raar het ook klinkt, die woorden uit jouw mond (je had altijd best moeite met afvallen) doen me wel wat en ik hoop er inspiratie en kracht uit te putten
pi_47180209
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een tijdje geleden heb jij toch eens een doorverwijzing voor een psycholoog gekregen? Heb je daar al wat mee gedaan? Want als je dit over jezelf blijft denken, wordt afvallen ook heel moeilijk.. Waarom zou je iets afslaan, het is toch al verloren, dat idee zeg maar..

pi_47180249
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:33 schreef teigan het volgende:
Een tijdje geleden heb jij toch eens een doorverwijzing voor een psycholoog gekregen? Heb je daar al wat mee gedaan? Want als je dit over jezelf blijft denken, wordt afvallen ook heel moeilijk.. Waarom zou je iets afslaan, het is toch al verloren, dat idee zeg maar..

En braaf gegaan Maar we hebben het eigenlijk nooit over mijn figuur gehad
  maandag 12 maart 2007 @ 08:38:36 #278
47102 Elvi
miemkwien
pi_47180261
Wat is WLS?
pi_47180298
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:38 schreef Elvi het volgende:
Wat is WLS?
Weight Loss Surgery = operatieve ingreep om af te kunnen vallen, zoals een maagband en gastric bypass.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 maart 2007 @ 08:43:01 #280
13151 crew  Rewimo
pi_47180313
pi_47180407
Daar is al heel lang geen update geweest
pi_47180469
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En braaf gegaan Maar we hebben het eigenlijk nooit over mijn figuur gehad
Misschien toch een idee om daar nog wel eens iets mee te doen.. Psycholoog of alternatief... Anders was het mij ook echt niet gelukt..
pi_47180670
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dus niet meer zo fanatiek als de vorige keer? Misschien ging het ook te snel en te makkelijk, heeft mijn lichaam daarom zo gemeen en heftig geprotesteerd.

Ik heb in ieder geval de afgelopen week geen frisdrank meer gedronken en ik kook weer volgens de menutips van het voedingscentrum, dat hielp me destijds enorm. Maar ik val er nog niet mee af.
Kijk, dat is alvast een goed begin!

Ik herken het snoepen probleem overigens wel. Had vrijdag en zaterdag een verjaardag en er moet gewoon geen bakje chips voor mijn neus staan, die moet ik gewoon opeten.

Mijn andere probleem: zondag. Ik heb echt de hele dag trek op zondag, niet normaal meer. Ik eet de hele dag door en dan heb ik nog steeds behoefte aan meer maagvulling. Heel veel water of thee drinken helpt niet. Het enige dat een beetje helpt is gewoon om 3 uur mijn diner klaar maken en met extra veel groente opeten. Maar ook dat werkt de ene keer beter dan de andere keer. Irritant.
pi_47180757
En als je op zondag iets onderneemt Liejannuh? Een film kijken, een goed boek of een leuke wandeling oid?
Ben je dan genoeg afgeleid om er niet meer aan te denken?

Ik herken het trouwens wel, ik zit vandaag de hele dag thuis omdat ik geen college heb, en ik heb nu ook best wel trek... Ik ga nu wel eerst even een grote pot thee zetten
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 maart 2007 @ 09:32:49 #285
13151 crew  Rewimo
pi_47181060
Wat bij mij wel helpt is een klein bakje zoutjes neerzetten, wat ik dan helemaal op "mag" eten En kies bijvoorbeeld voor zoute popcorn of pepsels in plaats van chips. Leg de zak terug in de kast en laat 'm daar

Of rauwkost met een yoghurtdipsausje, daar mag je dan best een behoorlijke hoeveelheid van naar binnen werken (voor de door-eetbehoefte).
pi_47181382
Ik ga meestal 's ochtends al hardlopen en vind het dan meestal wel weer genoeg qua beweging. Heb nooit zo heel veel zin om in mijn eentje een stuk te gaan fietsen of wandelen, ondanks dat ik op 500 meter van het strand woon!
Eigenlijk moet ik van mezelf studeren de zondag dus daar zit ik de hele dag tegen aan te hikken. Misschien toch maar weer zondagmiddag in de bibliotheek erin gaan gooien. Dan ben ik in ieder geval niet thuis.
pi_47181414
Dat helpt ook vast wel Liejannuh.. Maareh, als jij 's ochtends hardloopt, dan zet je de verbranding natuurlijk al een tandje hoger voor de rest van de dag..
Dus zou je daar misschien ook al wel wat rekening mee kunnen houden qua wat je eet.. Even een boterham extra ofzo
pi_47181490
ik heb vanmorgen ook alweer lekker hard gelopen
pi_47181604
ik wil eigenlijk nog wel gaan sporten vandaag, maar pfff, die drempel waar ik overheen moet is even redelijk hoog..

Plus dat ik dus nog een telefoontje verwacht, en die eigenlijk niet wil missen....
pi_47181816
en is er niet iets wat je in huis kan doen?
ik ben helemaal verslaafd aan workout dvds op het moment
pi_47181837
Ik heb hier nog een stepper staan, die kan ik ook nog wel even gebruiken..

Helemaal niet aan gedacht zonet
  maandag 12 maart 2007 @ 10:14:26 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47181923
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:49 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ga meestal 's ochtends al hardlopen en vind het dan meestal wel weer genoeg qua beweging. Heb nooit zo heel veel zin om in mijn eentje een stuk te gaan fietsen of wandelen, ondanks dat ik op 500 meter van het strand woon!
o mijn god . Zo dicht bij het strand . Als ik daar in de buurt had gewoond wist ik het wel: elke ochtend om 7 uur langs het strand rennen .

Ik hoorde trouwens dat je na het (hard)lopen nog even doorgaat met verbranden. Klopt dat en hoe lang is dat dan? .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2007 @ 10:17:06 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47181985
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:09 schreef Miss_S het volgende:
ik ben helemaal verslaafd aan workout dvds op het moment
zoals?

er is ook een computerspel met zo'n meisje die oefeningen doet op muziek en die moet je dan nadoen . Kun je achteraf zeggen of het te langzaam was of te snel en je kunt je gewicht enzo invoeren .
Niet meer actief op Fok!
pi_47182076
bootcamp
billy blanks is echt zo motiverend
of klink ik nu echt als een of andere nerd
pi_47182167
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:59 schreef teigan het volgende:
ik wil eigenlijk nog wel gaan sporten vandaag, maar pfff, die drempel waar ik overheen moet is even redelijk hoog..

Plus dat ik dus nog een telefoontje verwacht, en die eigenlijk niet wil missen....
Ze bellen toch altijd als je net op de wc zit.

Maar afijn, het is heerlijk weer, ga lekker naar buiten. Als je gebeld bent tenminste.
Hmmmm... ik zit net te vertellen dat ik er nooit zin in heb om in mijn eentje een heel stuk te gaan wandelen of fietsen.
pi_47182365
Fietsend gaat de tijd ontzettend ! snel, voor je het weet ben je 3 of 4 uur verder alleen het laatste stukje is vervelend omdat je dan snel naar huis wil
  maandag 12 maart 2007 @ 10:34:22 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47182402
hehe, zo'n work out dvd klinkt wel geinig, maar mijn huisgenoot gaat me de hele tijd zitten uitlachen, dus ik moet me dan wel even opsluiten op m'n kamer .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2007 @ 10:34:41 #298
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_47182411
Wow, ik loop een heel topic achter. Ik hoop dat het lukt om bij te lezen, kunnen jullie vandaag niet even
heeeeeel traag posten

Gaat sinds een paar dagen ontzettend goed met mijn ljjnen, nadat ik een wel heel onthullende foto van
mezelf onder ogen kreeg helaas, maar goed het was blijkbaar net dat zetje dat ik nodig had
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 12 maart 2007 @ 10:41:46 #299
47102 Elvi
miemkwien
pi_47182577
IK BEN AFGEVALLEN!!!!!!

*gaat meteen updaten*
pi_47182598
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:34 schreef Viking84 het volgende:
hehe, zo'n work out dvd klinkt wel geinig, maar mijn huisgenoot gaat me de hele tijd zitten uitlachen, dus ik moet me dan wel even opsluiten op m'n kamer .
ik doe het ook altijd op mijn kamer met de deur dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')