abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47161599
Het schijnt dat van jello, jeweetwel drilpudding...die doorzichtige pudding, gezegd wordt dat er niets in zit.
Helaas zitten er weldegelijk lege koolhydraten in voornamelijk van...bah...suikers.

Nu heb ik de gelatine blaadjes ontdekt en heb al met weipoeder en met light frisdrank mijn eigen light/gezonde toetjes gemaakt.
Maar nu wil ik ook toetjes maken waar echt practisch niets in zit. De lightste suikervervangers en de lightste smaakstoffen wil ik gebruiken.

Wat kan ik er zoal doormengen waar echt niets in zit?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 11 maart 2007 @ 18:01:59 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47161643
Water.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 11 maart 2007 @ 18:06:18 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47161791
pis...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47161915
Je kan ook gewoon geen toetjes eten. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_47161968
Je kan ook een komkommer invriezen.
pi_47162209
Goh wat zijn jullie leuk ik lach me dood

Heeft er ook nog iemand iets zinnigs te melden?
  zondag 11 maart 2007 @ 18:39:05 #7
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47162884
Niet echt sorry ts
  zondag 11 maart 2007 @ 19:08:26 #8
158277 Michellll
Techno junkie
pi_47163950
wie gaat er nou light toetjes eten

stop gvd dan gelijk een kurk in je mond of ga sporten
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:11:14 #9
81237 releaze
best of both worlds
pi_47164032
Stevia als zoetstof gebruiken.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:12:06 #10
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_47164060
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:20 schreef Spacehamster het volgende:
Goh wat zijn jullie leuk ik lach me dood

Heeft er ook nog iemand iets zinnigs te melden?
Uit mijn montignac-verleden:

Magere melk verwarmen met een opengesneden vanillestokje.
Stokje leegschrapen en vanillemerg door melk kloppen. Geweekte blaadjes gelatine oplossen in de warme melk. Vloeibare zoetstof (natrena) toevoegen.
Pudding af laten koelen tot lobbig.
Eiwit stijfslaan. Pudding 'losroeren' en stijfgeslagen eiwit er door spatelen.
Nogmaals op laten stijven.

Voor iets wat niet al te veel kcal bevat is het best te pruimen.

Voor de juiste hoeveelheden moet je even de site van montignac raadplegen.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  zondag 11 maart 2007 @ 19:12:42 #11
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_47164081
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:08 schreef Michellll het volgende:
wie gaat er nou light toetjes eten

stop gvd dan gelijk een kurk in je mond of ga sporten
Nee jij weet het..
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_47164259
Leuke manier om pudding te maken is:

Melk laten koken, en er dan gembersap bij doen, blijven verwarmen, en het zal pudding worden... (gembersap maak je door geraspte gember uit te knijpen)
  zondag 11 maart 2007 @ 19:28:45 #13
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47164681
Geen toetjes eten is hier off-topic, duh..
Ik stel een vraag over pudding maken, niet over dieet-advies.

Vanille, gember....ja dat zijn dingen waar ik iets mee kan.
Melk is erg lekker, maar niet iets wat je onbeperkt kan eten (dat idee met melk en gember bewaar ik voor speciale gelegenheden, want het klinkt als gembermelk en dat is jummie!)

Maar ik ga binnenkort es een mengsel van water-gelatine-zoetstof-echtevanille uitproberen. Dat klinkt te simpel en zal dus wel heel lekker zijn.

Stevia ken ik (lekker!) maar het is erg jammer dat dat spul zo pokketeringduur is.
  zondag 11 maart 2007 @ 20:39:10 #14
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47167263
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:28 schreef Spacehamster het volgende:
Geen toetjes eten is hier off-topic, duh..
Ik stel een vraag over pudding maken, niet over dieet-advies.

Vanille, gember....ja dat zijn dingen waar ik iets mee kan.
Melk is erg lekker, maar niet iets wat je onbeperkt kan eten (dat idee met melk en gember bewaar ik voor speciale gelegenheden, want het klinkt als gembermelk en dat is jummie!)

Maar ik ga binnenkort es een mengsel van water-gelatine-zoetstof-echtevanille uitproberen. Dat klinkt te simpel en zal dus wel heel lekker zijn.

Stevia ken ik (lekker!) maar het is erg jammer dat dat spul zo pokketeringduur is.
Daar zit wel wat in
pi_47168232
Het is meer dat ik je probleem niet zo begrijp. Als jij geen calorieën wil eten, waarom wil je dan wel toetjes eten ? De ingredienten die toetjes lekker maken bestaan nu eenmaal vaak uit suikers of vetten. En de ideeën die hier geopperd werden (water/gelatine/zoetstof/vanille) lijken me persoonlijk niet te vreten, excuse my French. Waarom zou je persé een toetje willen eten als je die calorieën niet binnen wil krijgen ? Eet dan gewoon geen toetje, en geniet één keer in de zoveel tijd van een echt toetje met echte ingredieënten, zonder de boom in te vliegen omdat er suiker of vet in zit. Goed, dat is het laatste wat ik erover wil zeggen. Ik wou toch even aangeven waarom ik net zo "vervelend" reageerde. Ik vind het namelijk een beetje vreemd.

En ontopic: ik heb een keer een toetje gegeten dat volgens mij ook wel past binnen jouw ideeen. Een soort koude pudding waarbij je grote stukken citrusfruit gebruikt en die inlegt in een gelatine van likeur. Nu is likeur inderdaad zoet en met suiker enzo, maar je zou ook een essence kunnen gebruiken. En fruit is altijd goed natuurlijk.

En dan kom ik weer terug op mijn punt, wat is er mis met een lekkere fruitsalade als toetje ? En dan niet met bananen maar meer met grapefruit bijvoorbeeld ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 maart 2007 @ 07:07:26 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47179717
Hoe zwaar ben je eigenlijk, TS?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 maart 2007 @ 07:14:03 #17
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_47179738
als je van die cholesterolverlagende toetjes neemt, kom je netto toch ook weer goed uit?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_47182790
Ik ben op dit moment 63 kilo bij een lengte van 161 cm. Ik ben niet erg dik maar heb wel een buikje.
Nou heb ik een enorm jeugdsentiment met wat ik als kind "glaspudding" noemde.
Dat spul heb ik de laatste jaren weer herontdekt na jaaaaren vegetarier te zijn geweest. Dan is gelatine uit den boze want daar zitten botten in, en soms ook huid. Lekker he
Maar ten eerste is dat spul er maar in 2 smaken. Dat zijn er veels te weinig.
Ten tweede zit er suiker in...getsie suiker...
Ten derde vind mijn culinaire kant het een uitdaging echt iets te doen met de bewering "there's nothing in it"
Ten vierde lijkt het me heerlijk meermaal daags ongestraft deze lekkere puddinkjes te eten.

Deze uitdaging om pudding te maken "met niets erin" is gewoon leuk en lekker. Waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan?
Dus... Ik wil geen lucht eten
Ik wil geen andere toetjes.
Ik wil gelatine puddinkjes "met niets erin"!!
  maandag 12 maart 2007 @ 11:08:05 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47183234
misschien iets met kruiden als basilicum? kruiden geven veel smaak en bevatten geen caloriën.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47183401
Ze bevatten wel calorieen hoor.
Maar niet veel.
Hartige puddinkjes lijken me helaas niet zo lekker.
Ik zit nou wel pepermunt te overwegen...als dat lukt dan past de smaak mooi bij de structuur van de pudding. (Nou niet aan de verleiding toegeven er blauwe kleurstof bij te doen. )
  maandag 12 maart 2007 @ 11:15:23 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47183423
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:14 schreef Spacehamster het volgende:
Ze bevatten wel calorieen hoor.
Maar niet veel.
Hartige puddinkjes lijken me helaas niet zo lekker.
Ik zit nou wel pepermunt te overwegen...als dat lukt dan past de smaak mooi bij de structuur van de pudding. (Nou niet aan de verleiding toegeven er blauwe kleurstof bij te doen. )

nauwelijks dan...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47183478
Gebruik maar zoetstoffen, behalve dat ze schadelijk zijn maken ze je ook dikker als je niet oppast.
Stevia is een prima alternatief zoals eerder al is geopperd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47185607
Maar Spacehamster, daar word je toch niet gelukkig van als je zelfs bij iets als basilicum roept "HELP ! Er zitten calorieën in !" ? Zonder moraliserend te willen klinken - want dat doe ik waarschijnlijk toch wel-, ik verbaas me er gewoon over. Als je je zo druk maakt over die enkele calorieën die je mogelijkerwijs zou kunnen binnenkrijgen als je basilicum gebruikt of wat dan ook, ben je dan niet de hele dag bezig met erop letten wat waarin zit ? Of heeft het bij jou ook een medische reden dat je allergisch bent voor bepaalde voedselsupplementen ofzo ?

Ik persoonlijk zou namelijk zielsongelukkig worden van calorieën tellen, en ik heb ook bij mezelf en vriendinnen gemerkt dat je pas echt afvalt en het vol kan houden als je gewoon normaal eet en geen calorieën telt. Maar dan wel oplet wat je eet (geen kaas maar Huttenkase bijvoorbeeld), slechts drie maal per dag eet en geen tussendoortjes neemt. En dan groene thee drinken in plaats van zwarte thee enzo. En als je alcohol drinkt, een wit wijntje nemen in plaats van bier. En als je je dat eetpatroon aanleert, dan hou je het -bij wijze van spreke- de rest van je leven vol, en hoef je niet van die hysterische periodes met calorieën tellen in te roosteren.

Want da's toch niet leuk, of wel ?
  maandag 12 maart 2007 @ 13:00:35 #24
111571 klaarover
klaar? over!
pi_47187121
Een oudhollands toetje waar echt niks in zit: Haagse bluf!
Dat beetje bessensap wat erin gaat kan je evt suikervrij doen, en van het opgeklopte eiwit krijg je een lekker vol gevoel: BURRP.
  maandag 12 maart 2007 @ 13:04:57 #25
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47187272
quote:
eiwit

4kcal/gram
quote:
Ten vierde lijkt het me heerlijk meermaal daags ongestraft deze lekkere puddinkjes te eten.
Volgens mij wordt het eerder een dikke straf om deze puddinkjes wel te eten.

@TS: als je minder energie eet dan je verbrandt kom je niet aan. Dan maken patates frites, mayo, puddinkjes, koekjes, etc. ook geen zak uit.
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')