abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:23:17 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47034405
quote:
Aboutaleb: verbranden koran zou volgende stap zijn

AMSTERDAM - Staatssecretaris van Sociale Zaken Ahmed Aboutaleb ziet zichzelf als 'frontsoldaat' op de weg naar integratie. Dit maakt de PvdA-bewindsman automatisch tot een doel van aanvallen, zei hij woensdag, refererend aan de poging van de Partij voor de Vrijheid (PVV) om hem buiten het kabinet te houden vanwege zijn dubbele paspoort.

"Zelfs al verscheurde ik voor de camera mijn paspoort, het zal toch niet genoeg zijn", sprak Aboutaleb tegenover vertegenwoordigers van de buitenlandse pers. "De volgende stap die van Aboutaleb verwacht zal worden is dat hij de koran publiekelijk verbrandt."

Aboutaleb heeft behalve een Nederlands paspoort een paspoort van zijn vaderland Marokko. De Marokkaanse wet verbiedt onderdanen hun paspoort op te geven, maar volgens PVV-fractieleider Geert Wilders moet Aboutaleb dat probleem dan maar in Marokko oplossen.

Loyaliteit

Aboutaleb bestrijdt dat een dubbel paspoort ook een dubbele loyaliteit met zich meebrengt, zoals Wilders stelt. Nederlanders die in de Tweede Wereldoorlog collaboreerden met de nazi's hadden ook maar één paspoort, zei de staatssecretaris.

Volgens Aboutaleb ziet Wilders moslims per definitie als 'onbetrouwbare mensen die je niet in Nederland moet willen'. Wilders gaf eerder aan dat het hem niet om de persoon Aboutaleb te doen is. Als Aboutaleb een Zweed met blond haar was, zou hij hetzelfde hebben gedaan, verzekerde Wilders.

Symbool

Aboutaleb zei voorts dat hij in de laatste tien jaar ongevraagd is uitgegroeid tot symbool van 'nieuwe Nederlanders'. Ook staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak, over wier dubbele paspoort Wilders zich ook boos maakt, is volgens Aboutaleb zo'n symbool.

"Daarom zijn we een soort frontsoldaten. Ik benadruk deze term omdat zij het meeste risico lopen te worden aangevallen. Je hebt niet altijd iemand die je in de rug dekt. Het debat over dubbele paspoorten is bedoeld om mij te beschadigen. Het is een persoonlijke aanval."
Bron

Ik vind dat Aboutaleb de boel nu wel erg in het extreme trek een Wilders wel erg zwart aan het maken is. Hij maakt er wel erg een persoonlijk verhaal van. Dat siert hem niet als staatssecretaris.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47035193
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Ik vind dat Aboutaleb de boel nu wel erg in het extreme trek een Wilders wel erg zwart aan het maken is. Hij maakt er wel erg een persoonlijk verhaal van. Dat siert hem niet als staatssecretaris.
Aboutaleb zou Wilders zwart maken, in het extreme trekken Lig echt dubbel nu. Wilders begon ook helemaal niet over een motie van wantrouwen, terwijl hij zelfs nog niets gedaan heeft. Maar bij mensen zoals de TS is iedereen die het niet helemaal met Wilders eens is bezig met hem zwart te maken en hem te demoniseren. VRIJHEID VAN MENINGSUITING (maar dan wel alleen voor Wilders).

Vind dat Aboutaleb steeds heel waardig gereageerd heeft, respect hoor
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 22:36:23 #3
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47035317
Goed voorstel van Aboutaleb, nu de daad bij het woord voegen!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:36:59 #4
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47035354
Net alsof je een lolly van een kindje afpakt, ontneemt Wilders de multiculturisten de toekomst voor Nederland zoals ze die wensten.
pi_47035409
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Net alsof je een lolly van een kindje afpakt, ontneemt Wilders de multiculturisten de toekomst voor Nederland zoals ze die wensten.
Nee, hij probeert juist goed-geintegreerde mensen tegen te houden, omdat die niet passen in zijn verhaaltje.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:38:01 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47035414
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:34 schreef jaoka het volgende:
Vind dat Aboutaleb steeds heel waardig gereageerd heeft, respect hoor
Noem je dit waardig reageren?

[ Bericht 36% gewijzigd door ExtraWaskracht op 07-03-2007 23:29:13 ]
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47035552
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:

Ja, kan je niet lezen of zo?

Als iemand tegenargumenten geeft tegen Wilders, is dat niet meteen zwart-maken hoor.
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is dat voor vaag verhaal?

Was het niet schuldig tot het tegendeel bewezen is, volgens Wilders?

[ Bericht 14% gewijzigd door Martijn_77 op 08-03-2007 18:59:43 ]
pi_47035677
Wat is er toch zo mis met marokko dat de marokkanen daar niet willen wonen maar wel elk jaar op vakantie zitten
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:43:54 #9
171555 Raaskaller
Neem mij met een korrel zout
pi_47035733
quote:

[..]

Bron

Ik ben niet fan van de PvdA, maar Aboutaleb heeft wel een overschot aan gelijk. Die hele discussie over dubbele nationaliteit, die ook dubbele loyaliteit zou betekenen, is puur gegeneraliseer van de nationalisten.
pi_47035742
quote:
Dit kan je niet menen.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:45:18 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47035823
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een heerlijk suggestieve topictitel. Wilders zou trots zijn geweest.
Is gewoon de titel van het nieuwsbericht.

Met dank aan www.nu.nl
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:45:22 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_47035829
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef oerkapoet het volgende:
Wat is er toch zo mis met marokko dat de marokkanen daar niet willen wonen maar wel elk jaar op vakantie zitten

Ramptourisme misschien?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_47036004
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:44 schreef Tirion het volgende:

[..]

Dit kan je niet menen.
Kijk eens tegen wie je het hebt en stel die vraag dan nog eens
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:50:27 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47036125
Ja, wat moet je anders met het islamistische Mein Kampf?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47036164
Hiermee heeft Aboutaleb ook wel een punt:
quote:
Aboutaleb bestrijdt dat een dubbel paspoort ook een dubbele loyaliteit met zich meebrengt, zoals Wilders stelt. Nederlanders die in de Tweede Wereldoorlog collaboreerden met de nazi's hadden ook maar één paspoort, zei de staatssecretaris.
pi_47036224
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef PJORourke het volgende:
Godwin, nu al?

Dacht, laat ik er even op wijzen, aangezien je dat zelf ook zo graag doet
pi_47036249
Aoutaleb is een beetje een megalomaan persoon. Hij schept ook wel eens op over hoe hij zijn leven in de waagschaal stelt. Wat ontzettend misplaatst.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 22:52:42 #18
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47036257
quote:
Een keutel op uitdraaien?
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 22:53:52 #19
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47036331
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat een goede vergelijking zeg. Als dat zijn IQ vertegenwoordigt dan gaan we nog veel slimme dingen meemaken.
pi_47036378
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:52 schreef Overlast het volgende:
Hij schept ook wel eens op over hoe hij zijn leven in de waagschaal stelt. Wat ontzettend misplaatst.
Hij is ook bedreigd.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:57:21 #21
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47036548
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat een goede vergelijking zeg. Als dat zijn IQ vertegenwoordigt dan gaan we nog veel slimme dingen meemaken.
Ach, ze moeten hun knuffelmarokkaan verdedigen.
pi_47036667
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik zeg nergen dat hij het gedaan heeft ik zeg dat er verdenkingen zij. Dat is een feit en heel iets anders
Iets anders dan wat? Waar in dat artikel maakt hij Wilders zwart dan volgens jou?

Dit is het enige namelijk wat hij letterlijk over hem zegt:
Volgens Aboutaleb ziet Wilders moslims per definitie als 'onbetrouwbare mensen die je niet in Nederland moet willen'.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:23:01 #23
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47037779
Edit: Reageer svp eens enigszins ontopic ipv elke keer weer lasterlijke zaken erbij te halen of 10 replies na elkaar te maken met dezelfde onzin te herhalen in verschillende bewoordingen.

[ Bericht 47% gewijzigd door ExtraWaskracht op 07-03-2007 23:30:44 ]
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:32:36 #24
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_47038175
even een tvpeetje plaatsen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_47038205
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:48:18 #26
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_47038798
Ik vind dat Aboutlateb zich schuldig maakt aan stemmingmakerij. Door te roepen dat hij de Koran zou moeten verbranden, krijg ik de associatie met Nazi Duitsland en de boekverbrandingen. Of je het nou met Geert Wilders in het algemeen, of met zijn standpunt inzake de dubbele nationaliteit van regeringsdeelnemers in het bijzonder eens bent of niet: Wilders heeft dat (nog?) niet gezegd. Het geeft dan ook geen pas voor een volwassen politicus om op de zaken vooruit te lopen. Juist door te roepen dat de Koran verbrand zou moeten worden, bevestigd Aboutlateb het (mijn) vooroordeel van Calimerogedrag onder allochtonen. Jammer, want ik had altijd wel respect voor Aboutlateb als wethouder.

Voor ben ik het wel met Aboutlateb eens, over NSB-ers die gewoon een Nederlands paspoort hadden.
Non possumus non loqui
pi_47038861
quote:
Ah onze inhoudelijke held ..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:50:11 #28
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47038866
quote:

[..]

Bron

Wilders maakt Moslims voor alles en nog wat uit en gaat zelf huilen dat hij gedemoniseerd wordt. Nou praat Aboutaleb een beetje harde taal uitslaan, zoals wilders ook doet, is hetweer niet goed.

aboutaleb heeft een goed punt, het is allemaal op een glijdende schaal gekomen. Steeds ietsje verder. Maar dat schijn je volgens de wilders aanhangers niet te mogen zeggen. Want dan demoniseer je. Ze hebben het alleen recht om stevige dingen te zeggen zeker.

Jij vind dat Wilders met zijn uitspraken het niet in het extreme trekt? Of is dat ook weer ''zeggen waar het op staat'' en mag alleen deze groep mensen dat.

Het is een feit dat steeds meer van moslims wordt verwacht.

Hij maakt er een persoonlijk verhaal van? Je bent het echt kwijt he.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:51:21 #29
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47038903
quote:
Als tegenstanders van Wilders met nazi vergelijkingen komen schreeuwd iedereen: demoniseren. Doe het de andere kant dan ook niet
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:52:32 #30
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47038945
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

And that is the news.''
pi_47039272
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen... Oorlogstijd en tijd van vrede zijn ook echt goed vergelijkbaar met elkaar.
Die Aboutaleb kan goed overdrijven zeg dat ie maar eens met goede argumenten aankomt i.p.v loze verwijten met het doel de boel op te stoken.
pi_47039387
Zinloos zo'n WOII vergelijking. Pure stemmingmakerij. Zijn (pre-)WOII vergelijkingen de nieuwe mode?
Bij gebrek aan inspiratie gooi je er gewoon zo'n vergelijking tegen aan. Doet het altijd goed als discussie killer.

Hitler had twee paspoorten. En nu Aboutaleb?

Aan de andere kant is de loyaliteitsdiscussie redelijk schraal en bijna puur gebaseerd op symboolpolitiek hoewel er iets voor valt te zeggen dat een lid van de regering de schijn van belangenverstrengeling zou moeten voorkomen. Maar of je er zo'n halszaak van moet worden gemaakt. Er zijn belangrijke punten denk ik zo.
pi_47039452
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:02 schreef torpie het volgende:

[..]

Dat kun je niet menen... Oorlogstijd en tijd van vrede zijn ook echt goed vergelijkbaar met elkaar.
Die Aboutaleb kan goed overdrijven zeg dat ie maar eens met goede argumenten aankomt i.p.v loze verwijten met het doel de boel op te stoken.
De boel op stoken doet wilders. Oh nee wacht, die heeft het alleenrecht om te demoniseren en mensen zwart te maken.
Even vergeten

Dan hebben we goede argumenten nog niet gehoord.

Over de 1miljoen mensen in het buitenland met een dubbelpaspoort heb ik hem nog niet gehoord. Wat moeten die met hun paspoort. Mag je hem houden als je geen marrokaans of turkse nationaliteit daarnaast hebt? Of moet je eerst de koran door de plee spoelen?
And that is the news.''
pi_47039495
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
Zinloos zo'n WOII vergelijking. Pure stemmingmakerij. Zijn (pre-)WOII vergelijkingen de nieuwe mode?
Bij gebrek aan inspiratie gooi je er gewoon zo'n vergelijking tegen aan. Doet het altijd goed als discussie killer.

Aan de andere kant is de loyaliteitsdiscussie redelijk schraal en bijna puur gebaseerd op symboolpolitiek hoewel er iets voor valt te zeggen dat een lid van de regering de schijn van belangenverstrengeling zou moeten voorkomen. Maar of je er zo'n halszaak van moet worden gemaakt. Er zijn belangrijke punten denk ik zo.
quote:
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als tegenstanders van Wilders met nazi vergelijkingen komen schreeuwd iedereen: demoniseren. Doe het de andere kant dan ook niet
And that is the news.''
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:33:32 #35
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_47040106
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wilders maakt Moslims voor alles en nog wat uit en gaat zelf huilen dat hij gedemoniseerd wordt. Nou praat Aboutaleb een beetje harde taal uitslaan, zoals wilders ook doet, is hetweer niet goed.

aboutaleb heeft een goed punt, het is allemaal op een glijdende schaal gekomen. Steeds ietsje verder. Maar dat schijn je volgens de wilders aanhangers niet te mogen zeggen. Want dan demoniseer je. Ze hebben het alleen recht om stevige dingen te zeggen zeker.

Jij vind dat Wilders met zijn uitspraken het niet in het extreme trekt? Of is dat ook weer ''zeggen waar het op staat'' en mag alleen deze groep mensen dat.

Het is een feit dat steeds meer van moslims wordt verwacht.

Hij maakt er een persoonlijk verhaal van? Je bent het echt kwijt he.
Ik heb me misschien iets te subtiel uitgedrukt. Ik reken Aboutlateb onder de volwassen politici. Daarmee impliceer ik dat Wilders dat niet is. Ik hoop dat Aoutlateb als voorvechter van de geïntegreerde Nederlander de komende jaren veel kan doen.
Non possumus non loqui
pi_47040727
quote:
Maar zover ik weet nooit tegelijkertijd. Na de Eerste Wereldoorlog en het uiteenvallen van het Oostenrijk waarin Hitler was geboren heeft hij nooit een paspoort van het nieuwe Oostenrijk gekregen of aangevraagd, en pas later kreeg hij de Duitse nationaliteit.
  donderdag 8 maart 2007 @ 01:31:32 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47041098
Het is jammer dat de boel zich polariseert. Als ik Aboutaleb was zou ik niet eens op een man als Wilders ingaan. En over het verbranden van de Koran. Oproepen tot het verschuren er van is een eerste stap. Die Wilders maakte.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 8 maart 2007 @ 06:56:45 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47042091
quote:

[..]

Bron

Nee, die motie was ook helemaal niet persoonlijk bedoeld zeker, Wilders wil gewoon geen moslims, maar hij heeft verder niets tegen Aboutaleb hoor.

Riiiiight.
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:48 schreef Knip het volgende:
Ik vind dat Aboutlateb zich schuldig maakt aan stemmingmakerij. Door te roepen dat hij de Koran zou moeten verbranden, krijg ik de associatie met Nazi Duitsland en de boekverbrandingen. Of je het nou met Geert Wilders in het algemeen, of met zijn standpunt inzake de dubbele nationaliteit van regeringsdeelnemers in het bijzonder eens bent of niet: Wilders heeft dat (nog?) niet gezegd. Het geeft dan ook geen pas voor een volwassen politicus om op de zaken vooruit te lopen. Juist door te roepen dat de Koran verbrand zou moeten worden, bevestigd Aboutlateb het (mijn) vooroordeel van Calimerogedrag onder allochtonen. Jammer, want ik had altijd wel respect voor Aboutlateb als wethouder.

Voor ben ik het wel met Aboutlateb eens, over NSB-ers die gewoon een Nederlands paspoort hadden.
Wilders heeft het over 'de helft eruit scheuren'.
quote:
VNO-NCW: 'Campagne van Wilders is schadelijk'
door Maurice Wilbrink

Dinsdag 27 februari 2007 - Geert Wilders roept op de Koran te verscheuren, op het moment dat de koningin wil afreizen voor een staatsbezoek aan Turkije. Ook werkgeversvoorman Bernard Wientjes (VNO-NCW) bezoekt deze week Turkije, samen met twaalf topmensen van Nederlandse multinationals. "Op een politiek heel gevoelig moment", zegt Wientjes.

Bernard Wientjes: 'Een stabiel Turkije is van levensbelang voor Europa.'
Hij had gehoopt dat ons land de deuren naar het buitenland weer zou openen, met het aantreden van het nieuwe kabinet. "Het regeerakkoord begint zelfs met een hoofdstuk over de actieve rol die we internationaal moeten spelen. Maar in plaats daarvan wordt het debat gedomineerd door Wilders met zijn opmerkingen over het verscheuren van de Koran, over dubbele nationaliteiten. Hij is bezig onderbuikgevoelens los te maken, en dat is heel schadelijk."[..]
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1154873.ece

Al deed me dat ook aan allerlei boekenverbrandingen denken ja. Al is de variant van Wilders dan dat je op de 1 of andere manier de helft nog mag houden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Yildiz op 08-03-2007 07:04:09 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_47042263
quote:

[..]

Bron

Dit is olie op het vuur, nergens voor nodig. Hij zou wijzer moeten zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 maart 2007 @ 07:50:47 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47042291
quote:

Hitler had geen twee paspoorten. Hitler heeft zijn Oostenrijkse nationaliteit opgegeven en is vervolgens jarenlang statenloos geweest. Dat gaf zelfs problemen met verkiezingen, omdat alleen Duitse staatsburgers zich verkiesbaar mogen stellen. Hij is toen door één van zijn handlangers, die ergens in een deelstaat minister was, benoemd in een ambtelijke functie, waardoor hij automatisch de Duitse nationaliteit kreeg.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_47042332
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:

Janken voordat je geslacht wordt.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:04:56 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47042359
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:48 schreef Knip het volgende:
Ik vind dat Aboutlateb zich schuldig maakt aan stemmingmakerij. Door te roepen dat hij de Koran zou moeten verbranden, krijg ik de associatie met Nazi Duitsland en de boekverbrandingen. Of je het nou met Geert Wilders in het algemeen, of met zijn standpunt inzake de dubbele nationaliteit van regeringsdeelnemers in het bijzonder eens bent of niet: Wilders heeft dat (nog?) niet gezegd.
Verbranden niet, nee. Maar uitspraken als Wilders: verscheur de Koran lijken me redelijk in de buurt komen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:08:06 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47042381
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hitler had geen twee paspoorten. Hitler heeft zijn Oostenrijkse nationaliteit opgegeven en is vervolgens jarenlang statenloos geweest. Dat gaf zelfs problemen met verkiezingen, omdat alleen Duitse staatsburgers zich verkiesbaar mogen stellen. Hij is toen door één van zijn handlangers, die ergens in een deelstaat minister was, benoemd in een ambtelijke functie, waardoor hij automatisch de Duitse nationaliteit kreeg.
Zo zie je dat het toch nog goed af kan lopen met mensen, als je ze statenloos maakt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_47042385
quote:

[..]

Bron

Vind je? Was het niet Wilders zelf die stelde dat moslims de helft van de Koran maar uit het boek moesten scheuren?
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:12:09 #45
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47042420
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:51 schreef One_of_the_few het volgende:
Je hebt gelijk. Mein Kampf is een boeketromannetje vergeleken met de koran.
pi_47042579
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:08 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Vind je? Was het niet Wilders zelf die stelde dat moslims de helft van de Koran maar uit het boek moesten scheuren?
Wmb zou er een totaalverbod op de koran moeten komen omdat het mensen aanzet tot psychotische warhoofden totaal zonder realiteitszin.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:38:48 #47
171555 Raaskaller
pi_47042748
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wmb zou er een totaalverbod op de koran moeten komen omdat het mensen aanzet tot psychotische warhoofden totaal zonder realiteitszin.
Nee, het zijn de psychoten die van de Koran waanzin maken. De helft van wat nu ''Islamitisch'' is, staat helemaal niet in de Koran, of is anders te interpreteren.
pi_47042871
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:38 schreef Raaskaller het volgende:

[..]

Nee, het zijn de psychoten die van de Koran waanzin maken. De helft van wat nu ''Islamitisch'' is, staat helemaal niet in de Koran, of is anders te interpreteren.
Ja dus , oorzaak--->gevolg
pi_47042910
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zonder koran geen psychoten of andere gekken?

Wat een paradijslijke wereld moet de aarde geweest zijn tot pak 'm beet het jaar 600.
En wat een blakende geestelijke gezondheid voor alle niet-islamieten! Er waren zeker tot voor een paar decennia geleden helemaal geen gekkenhuizen te vinden in Europa, bij gebrek aan islamieten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:50:59 #50
171555 Raaskaller
pi_47042920
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zo kan je het zien, maar dat doe ik niet. Ik zie niet de Koran als oorzaak, maar de mensen die zomaar vuil spuien over alles zonder dat daar een reden voor is, in de Koran althans. De Koran is echt niet extremer dan het Oude Testament bijvoorbeeld.
pi_47043038
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:50 schreef Raaskaller het volgende:

[..]

Zo kan je het zien, maar dat doe ik niet. Ik zie niet de Koran als oorzaak, maar de mensen die zomaar vuil spuien over alles zonder dat daar een reden voor is, in de Koran althans. De Koran is echt niet extremer dan het Oude Testament bijvoorbeeld.
Alleen met dien verstande dat het OT door bijna niemand meer letterlijk wordt opgevolgd en dan maar te zwijgen over de profeet Mohammed die blindelings wordt vereerd.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:59:58 #52
171555 Raaskaller
pi_47043070
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Alleen met dien verstande dat het OT door bijna niemand meer letterlijk wordt opgevolgd en dan maar te zwijgen over de profeet Mohammed die blindelings wordt vereerd.
Je mag de profeet toch niet vereren? Maar goed, je hebt gelijk dat het niet zo letterlijk moet worden opgevolgd.
pi_47043113
Een erg overtrokken reactie van Aboutaleb, die mijn vooroordeel dat allochtonen minder geschikt zijn voor dergelijke functies, weer eens bevestigt.
Hij haalt er gelijk alles bij: frontsoldaat, 2e WO, nazi's, collaboratie, boekverbranding, aanval in de rug etc.
Als een autochtone bestuurder dergelijke woorden zou bezigen, dan was het gelijk einde carriere.
(denk maar aan Verdonk die 2 jaar geleden het woord "transport" durfde te gebruiken, dat was maanden lang nieuws en ze moets bijna aftreden)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:08:20 #54
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47043192
Mijn god inderdaad, meteen weer smijten met waardeloze vergelijkingen over WOII. : N
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_47043297
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Zonder koran geen psychoten of andere gekken?

Wat een paradijslijke wereld moet de aarde geweest zijn tot pak 'm beet het jaar 600.
En wat een blakende geestelijke gezondheid voor alle niet-islamieten! Er waren zeker tot voor een paar decennia geleden helemaal geen gekkenhuizen te vinden in Europa, bij gebrek aan islamieten.
Dat zeg ik toch ook niet moppie.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:32:25 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47043642
quote:

[..]

Prima. Gaan we ook drugs, alcohol, roken, autos, tv, internet, games, sporten, werken, communiceren etc verbieden. Stoppen we iedereen in een permanente coma. Dan kan er tenminste niets gebeuren waardoor iemand psychotisch wordt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47043669
quote:
Ik geef hem groot gelijk, dat hij deze aanpak kiest. Bovendien slaat -ie de spijker op z'n kop. En laten we reëel zijn: populisme loont, zie verkiezingsuitslag van gisteren. Had Wilders meegedaan, dan was hij (vertaald) op 15-16 Tweede Kamerzetels gekomen. Ik geef Aboutaleb dus gelijk dat hij een populistisch sausje over zijn antwoord richting Wilders giet.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:36:34 #58
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47043740
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:33 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik geef hem groot gelijk, dat hij deze aanpak kiest. Bovendien slaat -ie de spijker op z'n kop. En laten we reëel zijn: populisme loont, zie verkiezingsuitslag van gisteren. Had Wilders meegedaan, dan was hij (vertaald) op 15-16 Tweede Kamerzetels gekomen. Ik geef Aboutaleb dus gelijk dat hij een populistisch sausje over zijn antwoord richting Wilders giet.
Alleen jammer dat daarom de sterkste troef wegegeven wordt. Beetje hypocriet om nu Wilders nog te betichten van populisme en daarmee zijn uitlatingen te bagataliseren.
pi_47043771
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:32 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Prima. Gaan we ook drugs, alcohol, roken, autos, tv, internet, games, sporten, werken, communiceren etc verbieden. Stoppen we iedereen in een permanente coma. Dan kan er tenminste niets gebeuren waardoor iemand psychotisch wordt.
We hebben het over de koran als je het nog niet wist.
pi_47043866
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet moppie.
Als je er een oorzaak-gevolg relatie legt wel hoor.
Overigens is het gevolg van verbieden van literatuur wel vaak een hoop ellende.

Maar goed, Aboetaleb overdrijft schromelijk, zoals Wilders dat ook vaak doet. Maar Wilders is volksvertegenwoordiger, die mag overdrijven zoveel hij wil, Aboutaleb is bewindspersoon en zou op z'n woorden moeten letten.
pi_47043873
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:36 schreef gr8w8 het volgende:
Alleen jammer dat daarom de sterkste troef wegegeven wordt. Beetje hypocriet om nu Wilders nog te betichten van populisme en daarmee zijn uitlatingen te bagataliseren.
Ik spreek ook bewust over een 'populistisch sausje', niet over puur populisme. Wat Aboutaleb doet, is namelijk EN inhoudelijk argumenteren en goed inspelen op de onderbuik. Zijn opmerking over Nederlanders (met 1 paspoort) die met de nazi's collaboreerden, vind ik in dat verband een erg sterke.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:48:51 #62
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47044009
Een sterke. Hij vergat de holocaust te noemen in zijn populistisch sausje. En daarbuiten, vergelijkt ie nou indirect mensen met een dubbel paspoort met collaborateurs? Als je met één paspoort al NSB-er kan zijn, wat kun ej dan allemaal wel niet met twee paspoorten! )

Hoe sterk het inhoudelijk ook mag zijn, hij ontkracht het gelijk. Of zit er ook een kern van waarheid in Wilders verhaal, ook al zit daar dan twee lagen populisme-saus op?
pi_47044209
Zeer terechte WO 2 vergelijking waarmee hij een zeer pijnlijk punt op de agenda zet. De dubbele nationaliteit in lijn trekken met loyaliteit is het stomste wat je kan doen, mede omdat tijdens WO 2 de rechtlijnige hollanders met 1 nationaliteit ook gewoon niet loyaal waren aan Nederland. Dat betekend dat als een persoon niet loyaal wil zijn aan zijn land, hij dat niet is ongeacht zijn (dubbele) nationaliteit. En ja, wie termen als "koran verscheuren" etc gebruikt, kan natuurlijk de volle laag tegen zich gebruiken. Eigen schuld dikke bult Wilders.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:59:39 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47044240
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:48 schreef gr8w8 het volgende:

En daarbuiten, vergelijkt ie nou indirect mensen met een dubbel paspoort met collaborateurs? Als je met één paspoort al NSB-er kan zijn, wat kun ej dan allemaal wel niet met twee paspoorten! )
Poging tot mislukte humor, of gewoon een gebrek aan logica? Zijn voorbeeld geeft juist aan dat een enkele nationaliteit niet een voorwaarde/garantie is voor loyaliteit.

Verder heeft hij absoluut gelijk dat het nooit genoeg is, types als Wilders verzinnen constant weer nieuwe dingen waar nieuwkomers aan moeten voldoen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:02:18 #65
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_47044295
quote:

[..]

Bron

Je begint een beetje op Meki te lijken met je beargumentering.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_47044314
quote:

Ik vind dat Aboutaleb de boel nu wel erg in het extreme trek een Wilders wel erg zwart aan het maken is.
!!!!!!!!!!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:03:38 #67
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47044332
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Poging tot mislukte humor, of gewoon een gebrek aan logica? Zijn voorbeeld geeft juist aan dat een enkele nationaliteit niet een voorwaarde/garantie is voor loyaliteit.

Verder heeft hij absoluut gelijk dat het nooit genoeg is, types als Wilders verzinnen constant weer nieuwe dingen waar nieuwkomers aan moeten voldoen.
eerder een poging om te laten zien dat het ook een waardeloze vergelijking is - net zoals Wilders overigens gebruikt - , Ik had gewoon liever gezien dat Ab. zich niet tot dit niveau zou verlagen. Misschien naïef, maar ik ben nog overtuigd dat het niet nodig is en het zich allemaal wel rechttrekt in ons landje.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:03:51 #68
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47044334
Ik vind dit trouwens geen populisme, hooguit geemotioneerd. Maar wel inhoudelijk sterk.
pi_47044337
quote:
Ahmed Aboutaleb (PvdA) heeft de verkiezingsavond woensdag aangegrepen om uit te halen naar Geert Wilders. In een bewogen toespraak zei de nieuwe staatssecretaris van Sociale Zaken dat de motie van wantrouwen die door Wilders werd ingediend tegen hem en partijgenote Nebahat Albarayk ‘een teken is dat je mensen niet wil vertrouwen’.

De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Wilders diende de motie van wantrouwen vorige week in uit protest tegen de dubbele nationaliteit van beide bewindslieden in het nieuwe kabinet. Aboutaleb heeft naast de Nederlandse nationaliteit een Marokkaans paspoort. Staatssecretaris van Justitie Albayrak heeft ook de Turkse nationaliteit.

‘Als ik dat Marokkaanse paspoort weggooi, ben ik dan loyaler aan Nederland; is dat goed genoeg’, vroeg de PvdA'er zich hardop af. ‘Of moet ik daarna ook de koran verbranden?’

Aboutaleb zei zich nog nooit zo onveilig te hebben gevoeld in Nederland als de afgelopen dagen. Hij doelde daarmee niet op het risico van een aanslag op zijn persoon, maar op de ‘onderstroom in de Nederlandse samenleving die me hier niet wil hebben’.

De uitval van Aboutaleb is opmerkelijk. De afgelopen weken reageerde hij koel, en soms zelfs laconiek, op de discussie die Wilders heeft aangewakkerd. ‘Maar ik heb er de afgelopen dagen nog eens over nagedacht en werd steeds bozer.’
Volkskrant
pi_47044497
quote:

[..]

Ah, en wat wil je doen met al de exemplaren die dit land nog heeft....Een mooie brandstapel van maken, hmm?

Aboutaleb overdrijft dus helemaal niet.

Verder vind ik een verbod op een boek belachelijk. Kennen we nou vrijheid van meningsuiting in dit land, of niet? What's next? De bijbel verbieden? Daar kleeft veel meer bloed aan dan aan de Koran. En daarna? Elk willekeurig sprookjesboek die mensen net iets te serieus nemen ook verbieden?

Nee, bedankt, ik ben gehecht aan m'n vrijheid
pi_47044620
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:02 schreef Oud_student het volgende:
Een erg overtrokken reactie van Aboutaleb, die mijn vooroordeel dat allochtonen minder geschikt zijn voor dergelijke functies, weer eens bevestigt.
Hij haalt er gelijk alles bij: frontsoldaat, 2e WO, nazi's, collaboratie, boekverbranding, aanval in de rug etc.
Als een autochtone bestuurder dergelijke woorden zou bezigen, dan was het gelijk einde carriere.
(denk maar aan Verdonk die 2 jaar geleden het woord "transport" durfde te gebruiken, dat was maanden lang nieuws en ze moets bijna aftreden)

Ja, nou, het was echt het einde van de politieke carriere van Verdonk, zeg

En is het niet Wilders die Aboutaleb simpelweg beschuldigt van collaboratie? Aboutaleb zou volgens hem immers Marokko dienen, toch? En aan boeken vernielen heeft Wilders ook geen hekel hoor, laat staan aanvallen in de rug. Einde politieke carriere? Jammer genoeg niet, he?
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:16:09 #72
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47044659
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

We hebben het over de koran als je het nog niet wist.
Jij wilt dingen verbieden die mensen psychotisch kan maken, waarbij je wijst op de koran als voorbeeld. prima, maar wees dan ook consistent.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:17:21 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47044689
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:03 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

eerder een poging om te laten zien dat het ook een waardeloze vergelijking is - net zoals Wilders overigens gebruikt - , Ik had gewoon liever gezien dat Ab. zich niet tot dit niveau zou verlagen.
Het is geen vergelijking, het is een voorbeeld. Een voorbeeld hoe duizenden mensen met een enkele nationaliteit duidelijk niet loyaal waren aan Nederland. Waarom vind je zo'n voorbeeld dom of van een laag niveau? Let wel, de WO2 vergelijking wordt niet gebruikt om Wilders in een extreem-rechtse hoek te schuiven, of situaties te vergelijken, maar die oorlog leent zich wel voor de echte waarde van het begrip loyaliteit.
pi_47044766
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:58 schreef Mutant01 het volgende:
Zeer terechte WO 2 vergelijking waarmee hij een zeer pijnlijk punt op de agenda zet. De dubbele nationaliteit in lijn trekken met loyaliteit is het stomste wat je kan doen, mede omdat tijdens WO 2 de rechtlijnige hollanders met 1 nationaliteit ook gewoon niet loyaal waren aan Nederland. Dat betekend dat als een persoon niet loyaal wil zijn aan zijn land, hij dat niet is ongeacht zijn (dubbele) nationaliteit. En ja, wie termen als "koran verscheuren" etc gebruikt, kan natuurlijk de volle laag tegen zich gebruiken. Eigen schuld dikke bult Wilders.
Refereren naar WO 2 is "not done" zeker niet als ambtspersoon en zeker niet als het er helemaal niets mee te maken heeft.

Uit het feit dat je met 1 paspoort niet loyaal kan zijn kun je niet afleiden dat je dat met 2 wel kunt zijn, nog daargelaten de totaal verschillende omstandigheden van WO2 en de tegenwoordige tijd.

Als je bijv een Turks paspoort hebt en je familie woont nog in Turkije, dan zal het zelfs wanneer je totaal loyaal aan Nederland bent moeilijk zijn om jezelf kritisch uit te laten over bijv. de Armeense kwestie.
Je zult dan rekening moeten houden met represailles tegen jezelf of je familie.
Juist de tegensstrijdigheid van de belangen met staten als Turkije en Marokko kunnen eerder leiden tot een loyaliteitsconflict. Als een bewindspersoon een Duits of een Engela paspoort zou hebben is die kans veel kleiner.
Exaudi orationem meam
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:25:40 #75
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47044903
Loyaliteit is pas zichtbaar als het niet het eigenbelang dient. En die loyaliteitsvraag in WOII is een vraagstuk an sich doorspekt met motieven varierend van overlevingsdrang tot haat, dat is niet zo zwart wit, net zoals een enkel of dubbel paspoort.
pi_47044932
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:14 schreef Vhiper het volgende:

En is het niet Wilders die Aboutaleb simpelweg beschuldigt van collaboratie? Aboutaleb zou volgens hem immers Marokko dienen, toch? En aan boeken vernielen heeft Wilders ook geen hekel hoor, laat staan aanvallen in de rug. Einde politieke carriere? Jammer genoeg niet, he?
Nee Wilders zegt dat het niet duidelijk is en dat het dubbele paspoort de suggestie wekt van een dubbele loyaliteit of dat het aanleiding kan geven tot een loyaliteitsconflict.

Wilders spreekt namens zijn partij, hij is partijleider, zit niet in de regering
Aboutaleb is staatsecretaris, bestuurder en wordt geacht loyaal aan het kabinet en regeeraccoord te zijn, de algemeen geldende Nederlandes normen en waarden te onderschijven.
Als bestuurder dien je dergelijke taal achterwege te laten, Wilders zal er alleen maar om lachen.
Ondertussen beschadigt hij wel zichzelf, de PvdA en de regering.
Beetje dom dus
Exaudi orationem meam
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:29:04 #77
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47044994
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 07:45 schreef sigme het volgende:

Dit is olie op het vuur, nergens voor nodig. Hij zou wijzer moeten zijn.
Nee hoor. Als Wilders de confrontatie wil opzoeken, dan kan dat. Ik hoop dat Wilders zich helemaal laat gaan en dat Wilders het eerste kamerlid wordt dat veroordeeld wordt voor racisme. En dat-ie een taakstrafje krijgt: leuzen op moskeeen verwijderen ofzo. Of samen met een paar moslims vuilnis ophalen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_47045018
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:20 schreef Oud_student het volgende:

Refereren naar WO 2 is "not done" zeker niet als ambtspersoon en zeker niet als het er helemaal niets mee te maken heeft.
Uiteraard niet, dat hoofdstuk uit de geschiedenis wil men maar het liefst zo snel mogelijk vergeten, leren ervan, ho maar.
quote:
Uit het feit dat je met 1 paspoort niet loyaal kan zijn kun je niet afleiden dat je dat met 2 wel kunt zijn, nog daargelaten de totaal verschillende omstandigheden van WO2 en de tegenwoordige tijd.
Je kan echter wel afleiden dat je met 1 paspoort dus ook niet loyaal kunt zijn. Wat maakt het dan uit of je er 1 of 2 hebt, als de mogelijkheid van landverraad toch altijd al aanwezig is?
quote:
Als je bijv een Turks paspoort hebt en je familie woont nog in Turkije, dan zal het zelfs wanneer je totaal loyaal aan Nederland bent moeilijk zijn om jezelf kritisch uit te laten over bijv. de Armeense kwestie.
Je zult dan rekening moeten houden met represailles tegen jezelf of je familie.
Juist de tegensstrijdigheid van de belangen met staten als Turkije en Marokko kunnen eerder leiden tot een loyaliteitsconflict. Als een bewindspersoon een Duits of een Engela paspoort zou hebben is die kans veel kleiner.
En als Wilders z'n familie nu eens 3 weekjes aan de Turkse zuidkust op het strand gaat liggen, houdt Wilders dan ook 3 weken lang z'n kop dicht, uit angst voor represailles? Onzin dus.

En stellen dat we meer tegenstijdigheden zouden hebben met Marokko en Turkije, dan met Engeland en Duitsland, is al helemaal belachelijk. Met Duitsland en Engeland, als directe buurlanden, hebben we veel meer te maken en zijn er dus veel meer discussiepunten.
pi_47045080
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:20 schreef Oud_student het volgende:
Als een bewindspersoon een Duits of een Engela paspoort zou hebben is die kans veel kleiner.
Want? Wat een regelrechte kul. Je wil daarmee zeggen dat alleen paspoorten van niet-westerse landen niet mogen? Waarom zou die kans kleiner zijn, denk je dat Engeland en Duitsland geen eigen belangen hebben die in strijd kunnen zijn met het Nederlandse belang?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:33:32 #80
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_47045109
quote:

[..]

Bron

Ik vind dat Aboutaleb de boel nu wel erg in het extreme trek
Come again? Nou is Aboutaleb de boel in het extreme aan het trekken?

Het eind aan jouw stupiditeit wil nog niet echt in zicht komen, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_47045166
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:26 schreef Oud_student het volgende:

Nee Wilders zegt dat het niet duidelijk is en dat het dubbele paspoort de suggestie wekt van een dubbele loyaliteit of dat het aanleiding kan geven tot een loyaliteitsconflict.
Ja, leuk verpakt in moeilijke woorden, maar hij beschuldigt Aboutaleb dus gewoon in bedekte woorden van mogelijk landverraad c.q. collaboratie.
quote:
Wilders spreekt namens zijn partij, hij is partijleider, zit niet in de regering
Aboutaleb is staatsecretaris, bestuurder en wordt geacht loyaal aan het kabinet en regeeraccoord te zijn, de algemeen geldende Nederlandes normen en waarden te onderschijven.
Als bestuurder dien je dergelijke taal achterwege te laten, Wilders zal er alleen maar om lachen.
Ondertussen beschadigt hij wel zichzelf, de PvdA en de regering.
Beetje dom dus
Hij is volksvertegenwoordiger, hij zit daar namens het Nederlandse volk en dient ook als parlementslid loyaal te zijn aan het Nederlandse volk. Wat dat betreft is er dus geen enkel onderscheid tussen Wilders en Aboutaleb. Voorlopig is het vooral Wilders die het land schade berokkend door openlijk de loyaliteit van bewindslieden in twijfel te trekken zonder ook maar het minste bewijs.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:49:15 #82
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47045464
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:25 schreef gr8w8 het volgende:

En die loyaliteitsvraag in WOII is een vraagstuk an sich doorspekt met motieven varierend van overlevingsdrang tot haat, dat is niet zo zwart wit, net zoals een enkel of dubbel paspoort.
De loyaliteitsvraag is sowieso, in oorlog en vrede, een gevarieerd vraagstuk dat zich niet laat vangen door een zwart-wit issue als een dubbele nationaliteit. Dat is nu precies het punt wat Aboutaleb probeert te maken.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:52:58 #83
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47045570
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:49 schreef Sidekick het volgende:

De loyaliteitsvraag is sowieso, in oorlog en vrede, een gevarieerd vraagstuk dat zich niet laat vangen door een zwart-wit issue als een dubbele nationaliteit. Dat is nu precies het punt wat Aboutaleb probeert te maken.
Ach, dat soort nuances zijn voor iemand met alleen HAVO sowieso moeilijk te begrijpen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_47045613
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jij wilt dingen verbieden die mensen psychotisch kan maken, waarbij je wijst op de koran als voorbeeld. prima, maar wees dan ook consistent.
Drugs en alcohol kunnen psychotisch maken, staat buiten kijf. De rest wat je opnoemt slaat als een tang op een varken.
En ja, de koranaanhangers maakt velen psychotisch, je hoeft maar te kijken naar de islamitische landen waar in naam van allah de mensen elkaar afslachten, ja zelfs geestverwanten is aan de orde van de dag. Of wou je de recente cartoonrel door hysterische moslims die zelfs mensenlevens gekost heeft om werkelijk STOMME plaatjes als intellectueel zien?
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:01:47 #85
167723 sanni
Acima de seu
pi_47045797
Weet je ik vind dat Aboutaleb in deze wel gelijk heeft en Wilders te ver is doorgeschoten.

Kijk zijn aankaarting is niet zozeer tegen Aboutaleb gericht want het is een prima vent
en hij heeft dat hele gebeuren m.b.t dubbele paspoorten niet in de hand want dat ligt bij
Marokko aangezien zij daarover moeilijk doen,maar meer tegen die overlastgevende
kutmarokkanen die de maatschappij om wat voor reden ook versjitteren. Uiteraard niet
vergeten die overlastgevende Antillianen en andere kloothommels die het leuk vinden
om er een sport van te maken door constant lastig te zijn. Het punt wat Wilders wil maken
is dathet constante mee weg kunnen komen van een dit soort groeperingen moet zijn
afgelopen en de Staat een wapen in hand krijgt waarmee rigoreus dit soort lastpakken
kunnen worden aangepakt en desnoods uitgezet. De regelgeving is daarvoor momenteel
ongeschikt en blijft het dus dweilen met de kraan open inzake de aanpak van dit soort
lastpakken in de samenleving. Dus de opmerking van Aboutaleb begrijp ik wel alleen zijn
opmerking snijdt geen hout omdat zijn loyaliteit niet im frage is.
pi_47045892
Heeft iemand zich wel eens afgevraagd of Hans Wiegel en Ed Nijpels wel loyaal zijn aan de Nederlandse zaak? Zij hebben immers een Fries paspoort naast het Nederlandse.
Amalia van Oranje houdt er zelfs drie op na (Nederlands, Brits & Argentijns).
pi_47045917
Misschien was het verstandiger geweest dat Aboutaleb gewoon zijn laconieke houding van vorige week vol was blijven houden want dit is nou precies wat Wilders zo graag heeft - aan de andere kant begrijp ik het voor de volle honderd procent en vind ik het nog vrij mild. Heel erg mild als je integriteit op deze laffe manier in twijfel wordt getrokken en je publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld.

Wilders doet alle moeite om sommige mensen bij voorbaat te diskwalificeren zodat ze met een achterstand beginnen. Wat was daar ook alweer mee, met allochtonen en achterstanden???
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:07:29 #88
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47045932
quote:

[..]

Als dit argument nu op zich stond - ik vind hem nog steeds maar matig - , maar er komen meer vergelijkingen in dit thema aan bod. Nee, ik blijf erbij dat ik ik het jammer vind dat Ab. zich laat kennen. Hij kan beter. Laten we het maar op houden dat dit relaas inderdaad eerder emotioneel was en de vergelijkingen ingegeven door transfer.
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:18:06 #89
136 V.
pi_47046258
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef SCH het volgende:
Misschien was het verstandiger geweest dat Aboutaleb gewoon zijn laconieke houding van vorige week vol was blijven houden want dit is nou precies wat Wilders zo graag heeft - aan de andere kant begrijp ik het voor de volle honderd procent en vind ik het nog vrij mild. Heel erg mild als je integriteit op deze laffe manier in twijfel wordt getrokken en je publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld.
Dat, dus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:18:21 #90
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47046267
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef SCH het volgende:
Wilders doet alle moeite om sommige mensen bij voorbaat te diskwalificeren zodat ze met een achterstand beginnen. Wat was daar ook alweer mee, met allochtonen en achterstanden???
Rutte doet daar trouwens net zo hard in mee. Valt me vies van 'm tegen.
pi_47048277
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
Want? Wat een regelrechte kul. Je wil daarmee zeggen dat alleen paspoorten van niet-westerse landen niet mogen? Waarom zou die kans kleiner zijn, denk je dat Engeland en Duitsland geen eigen belangen hebben die in strijd kunnen zijn met het Nederlandse belang?
Nee, natuurlijk kunen daar ook belangentegenstellingen zijn, denk maar aan de bijdrage voor de EU,
alles wat Nederland meer betaald hoeft een ander land biiv. Engeland of Duitsland minder te betalen.
Maar Engeland en Duitland zijn democartieén en volksvertegenwoordigers die ook een Engels of Duits paspoort hebben kunnen vrijelijk spreken.
Hoewel er tussen Engelsen en Duitsers wel verschillen zijn, zijn over het algemeen hun normen en waarden wel gelijk (westerse normen en waarden)
Dus zowel in attidue als bij mogelijke belangen conflicten zijn hier minder moeilijkheden te verwachten, c.q. zal het idee van een dubbele loyaliteit niet zo gauw ontstaan.
Exaudi orationem meam
pi_47048402
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef oerkapoet het volgende:
Die doen hetzelfde wat Aboutaleb en alle andere dubbele nationaliteiten doen: hier hun zakkenvullen en als ze met pensioen gaan maken ze dat ze weg komen en blijven ze nog wat profiteren van onze centen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_47049097
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:38 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Die doen hetzelfde wat Aboutaleb en alle andere dubbele nationaliteiten doen: hier hun zakkenvullen en als ze met pensioen gaan maken ze dat ze weg komen en blijven ze nog wat profiteren van onze centen.
Dat doen autochtonen ook, Zuid Spanje zit er vol mee en nee, Spaans spreken ze niet
pi_47053464
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verder respect voor Aboutaleb en zo, maar de manier van erbij halen van de tweede wereldoorlog en collaboratie en zo.. Zakt echt mijn broek van af.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47053725
Weten we ook weer, Aboetje is alleen loyaal aan de koran en zijn geestverwanten.
pi_47053734
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:04 schreef Masterix het volgende:

[..]

Verder respect voor Aboutaleb en zo, maar de manier van erbij halen van de tweede wereldoorlog en collaboratie en zo.. Zakt echt mijn broek van af.
Waarom? Waarom is de WO II toch altijd zo'n taboe. Waarom willen mensen niet zien dat die vergelijking klopt? De vergelijking met McCarthy ook. NIet 1 op 1 maar wel de gedachte erachter.
pi_47053905
quote:

[..]

Ja ja, misschien ben je zelf een beetje warrig met zo'n prachtige zin.

Dit zijn ook weer toppertjes:
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

En ja, de koranaanhangers maakt velen psychotisch, je hoeft maar te kijken naar de islamitische landen waar in naam van allah de mensen elkaar afslachten, ja zelfs geestverwanten is aan de orde van de dag.
En dan dit nog:
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Weten we ook weer, Aboetje is alleen loyaal aan de koran en zijn geestverwanten.
Misschien moet je zelf maar eens wat minder dingen doen waarvan je warrig wordt, voordat je over anderen gaat zeuren.
pi_47054017
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:16 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ja ja, misschien ben je zelf een beetje warrig met zo'n prachtige zin.

Dit zijn ook weer toppertjes:
[..]
Ach, ik controlleer niet elke post op typ of zinsbouwfoutjes. Jij wel dan?

Weet je geen andere argumenten dan op de man spelen?
pi_47054035
quote:
Prima toch, dat alles binnen jouw plaatje van de wereld past
pi_47054103
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:08 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Omdat in Wilders opvatting de helft van de koran tegen al de westerse normen en waarden, zelfs de grondwet, ingaat.
Als je de hele koran van a tot z helemaal letterlijk neemt en als hoogste autoriteit ziet pas je, volgens Wilders, niet in deze maatschappij. Pas als je de helft eruit scheurt blijft er een koran over die je 100% letterlijk kan nemen zonder in conflikt te raken met deze samenleeving, denkt Wilders.
De meeste christenen nemen ook niet het hele oude testament, met alle vreemde wetten daarin, letterlijk, en baseren zich op de boodschap van het nieuwe testament. Zie het CDA bijvoorbeeld. Die baseren zich op de bijbel, waarin ook vermeld wordt dat God homosexualiteit iets gruwelijks vind, maar in de praktijk hadden ze Wijn maar wat graag als fractievoorzitter gehad.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47054210
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Prima toch, dat alles binnen jouw plaatje van de wereld past
Nee de koran past niet in mijn wereld en zal ook nooit passen.
pi_47054428
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:03 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind dit trouwens geen populisme, hooguit geemotioneerd. Maar wel inhoudelijk sterk.
Wat is er inhoudelijk sterk aan?
De NSB-ers heulden met de bezetter: zijn wij bezet? In Wilders' fantasie misschien maar in het echt niet volgens mij.
Ik zie Aboutaleb hiermee een beetje op schuldgevoel over wat opa deed inspelen, heel PvdA overigens, maar wat hij zegt slaat nergens op.
pi_47054536
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ach, ik controlleer niet elke post op typ of zinsbouwfoutjes. Jij wel dan?

Weet je geen andere argumenten dan op de man spelen?
Jawel hoor, maar in jouw reacties waren het je warrige zinnen die meer opvielen dan je argumenten, vandaar.

Fouten mogen best, maar zelf constant over warhoofden praten en dan daarmee aankomen, dat vraagt er gewoon om
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:33:49 #104
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47054584
quote:
Oh jee, hij ergert zich aan lage aanvallen van Wilders, en opeens is hij alleen loyaal aan de koran. Hij is nu duidelijk ontmaskerd ja.
pi_47054615
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Waarom is de WO II toch altijd zo'n taboe. Waarom willen mensen niet zien dat die vergelijking klopt? De vergelijking met McCarthy ook. NIet 1 op 1 maar wel de gedachte erachter.
Ik zie niet in wat eraan zou kloppen....

McCarthy erbij halen klopt m.i. wel: Wilders en McCarthy hebben nachtrust verloren aan hun fantasieën over de vijfde colonne en zo en ik zie parallellen voor de angst voor globaal communisme, toen, en voor het islamisme nu, maar ik zie geen overeenkomst tussen WW-II, toen Nederland bezet was, nu niet..
pi_47054866
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:34 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat eraan zou kloppen....

McCarthy erbij halen klopt m.i. wel: Wilders en McCarthy hebben nachtrust verloren aan hun fantasieën over de vijfde colonne en zo en ik zie parallellen voor de angst voor globaal communisme, toen, en voor het islamisme nu, maar ik zie geen overeenkomst tussen WW-II, toen Nederland bezet was, nu niet..
Het gaat om dit citaat
quote:
Laten we ingaan op dat voorbeeld en niet de fout maken iedere verwijzing naar die tijd meteen te willen blokkeren.
Het is een goed voorbeeld omdat het laat zien dat loyaliteit niks met 1 of 2 paspoorten te maken heeft.
pi_47054998
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Oh jee, hij ergert zich aan lage aanvallen van Wilders, en opeens is hij alleen loyaal aan de koran. Hij is nu duidelijk ontmaskerd ja.
Hij mag zich best ergeren, zou ik ook doen in zijn schoenen. Wat ik in zijn nadeel vind, is dat hij zich heeft verlaagd tot zijn niveau.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:53:10 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47055296
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:29 schreef Masterix het volgende:

[..]

Wat is er inhoudelijk sterk aan?
- Dat loyaliteit niet gegarandeerd is met een enkele nationaliteit. Daarvoor dient zijn voorbeeld over de NSB'ers.
- Dat Wilders moslims bij voorbaat niet wil vertrouwen, getuige zijn uitspraak dat hij liever geen moslims in het kabinet ziet, en zijn ingediende motie voordat Aboutaleb ook maar iets heeft gedaan.
- Dat het voor Wilders nooit genoeg zal zijn. We hebben het nu over iemand die goed Nederlands spreekt, geen rotzooi schopt, een goede baan heeft, etc, kortom: goed geintegreerd, maar kennelijk is het toch nog niet genoeg. Zo kun je blijven doorgaan. Wilders begon met het aanpakken van de excessen van de Islam, maar gaandeweg gaat hij steeds verder.

Voor iemand die "fel uithaalt" richting Wilders volgens de media, maakt hij gewoon rake constateringen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:54:24 #109
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47055358
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hij mag zich best ergeren, zou ik ook doen in zijn schoenen. Wat ik in zijn nadeel vind, is dat hij zich heeft verlaagd tot zijn niveau.
Mooi. Want hiermee geef je toe dat 't niveau van WIlders beneden peil is.
pi_47055449
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:21 schreef Masterix het volgende:

[..]

Omdat in Wilders opvatting de helft van de koran tegen al de westerse normen en waarden, zelfs de grondwet, ingaat.
Als je de hele koran van a tot z helemaal letterlijk neemt en als hoogste autoriteit ziet pas je, volgens Wilders, niet in deze maatschappij. Pas als je de helft eruit scheurt blijft er een koran over die je 100% letterlijk kan nemen zonder in conflikt te raken met deze samenleeving, denkt Wilders.
Wilders heeft zelf ook geen enkele moeite de grondwet aan zijn laars te lappen, verder moet je ook de helft van zijn verkiezingsprogramma verscheuren, wil je een programma overhouden welke past binnen onze westerse samenleving
quote:
De meeste christenen nemen ook niet het hele oude testament, met alle vreemde wetten daarin, letterlijk, en baseren zich op de boodschap van het nieuwe testament. Zie het CDA bijvoorbeeld. Die baseren zich op de bijbel, waarin ook vermeld wordt dat God homosexualiteit iets gruwelijks vind, maar in de praktijk hadden ze Wijn maar wat graag als fractievoorzitter gehad.
De meeste moslims, in tegenstelling wat Wilders schijnt te denken, nemen ook de Koran niet 100% letterlijk. Het blijven allebei boeken van honderden jaren oud, met verhalen die daarvoor al honderden jaren alleen mondeling werden doorgegeven. Dergelijke boeken 100% letterlijk nemen, is stupide.
pi_47055496
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om dit citaat
[..]

Laten we ingaan op dat voorbeeld en niet de fout maken iedere verwijzing naar die tijd meteen te willen blokkeren.
Het is een goed voorbeeld omdat het laat zien dat loyaliteit niks met 1 of 2 paspoorten te maken heeft.
Dan nog, een onzinnige vergelijking in mijn ogen.
Nederland was bezet, behalve enkele gevluchte Nederlanders in Engeland viel iedereen onder de Duitse wet en "onze" regering zat ver weg geen gezag meer te hebben. Daarmee zaten "vaderlandslievende" Nederlanders in een loyaliteitsconflict dat onvergelijkbaar is met wat nu speelt.
Afellay moest kiezen waar hij speelde en heeft voor Oranje gekozen. Zit hij ook voor de rest van zijn leven aan vast, duidelijke regels maakten dat hij een duidelijke keuze kon maken. Als Oranje ooit eens tegen Marokko gaat spelen kan hij niet alsnog zeggen "ik kies vandaag maar eens voor Marokko", daar kan niemand over twijfelen.
Zulke duidelijke regels voor de politiek zouden welkom zijn: Aboutaleb lijkt mij een uitstekende bestuurder maar het dubbele nationaliteits-probleem (waaar meer partijen dan alleen de PVV moeite mee hebben) helpt hem niet.
pi_47055623
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Mooi. Want hiermee geef je toe dat 't niveau van WIlders beneden peil is.
Valt moeilijk wat toe te geven wat ik niet gezegd heb.
pi_47055669
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om dit citaat
[..]

Inderdaad. WOII is het voorbeeld van landverraad welke snel tot de verbeelding spreekt, maar hij had natuurlijk elke andere landverrader in de Nederlandse geschiedenis (en daarbuiten) kunnen nemen als voorbeeld. Landverraad is niet alleen voorbehouden aan mensen met een dubbele nationaliteit.
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:05:37 #114
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47055887
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:57 schreef Masterix het volgende:

[..]

Voorbeeld, geen vergelijking.
pi_47056048
quote:

[..]

Nederland was bezet, behalve enkele gevluchte Nederlanders in Engeland viel iedereen onder de Duitse wet en "onze" regering zat ver weg geen gezag meer te hebben. Daarmee zaten "vaderlandslievende" Nederlanders in een loyaliteitsconflict dat onvergelijkbaar is met wat nu speelt.
Google even en zoek een andere situatie op. Grote kans dat de betrokke verrader maar 1 nationaliteit had
quote:
Afellay moest kiezen waar hij speelde en heeft voor Oranje gekozen. Zit hij ook voor de rest van zijn leven aan vast, duidelijke regels maakten dat hij een duidelijke keuze kon maken. Als Oranje ooit eens tegen Marokko gaat spelen kan hij niet alsnog zeggen "ik kies vandaag maar eens voor Marokko", daar kan niemand over twijfelen.
Het vergelijk met een voetbalspelletje gaat wel op, maar de WOII vergelijking niet?

Afgezien daarvan, Affelay kan nog steeds kiezen voor Marokko uit te komen, hij heeft nog steeds niet officieel voor het Nederlands elftal gespeeld, voor zover ik weet. Zo kan ook Yilderim, 1 malig Nederlands international, nu nog voor Turkije uitkomen. Hij heeft inmiddels de Turkse bondscoach laten weten beschikbaar te zijn.
quote:
Zulke duidelijke regels voor de politiek zouden welkom zijn: Aboutaleb lijkt mij een uitstekende bestuurder maar het dubbele nationaliteits-probleem (waaar meer partijen dan alleen de PVV moeite mee hebben) helpt hem niet.
Alleen de PVV schijnt het een probleem te vinden binnen de politiek, alle andere partijen hebben de PVV motie honend van tafel geveegd. Dat men de dubbele nationaliteit volledig wil afschaffen, is reeds langer bekend. Het probleem is: De dubbele nationaliteit is reeds afgeschaft. Het is alleen nog in uitzonderingsgevallen mogelijk, als daar zwaarwegende redenen voor zijn.

Het hele rijtje aan voorwaarden is te vinden op de website van de IND, maar waar het nu veel om gaat, is het niet kunnen opzeggen van je oude nationaliteit als reden. Een logische reden lijkt me, als je tenminste wil dat mensen integreren. Mensen weigeren omdat ze hun oude nationaliteit simpelweg niet kunnen opgeven, is het creëren van een groep 2e rangs burgers, die nooit voor vol zullen worden gezien en daarom nooit zullen integreren. Dit is blijkbaar wat Wilders wil!
pi_47056063
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

- Dat loyaliteit niet gegarandeerd is met een enkele nationaliteit. Daarvoor dient zijn voorbeeld over de NSB'ers.
Ik blijf het onzin vinden en een drogreden.
Volgens mij zet Wilders niet in op "1 nationaliteit garandeert loyaliteit", maar "dubbele nationaliteit kan leiden tot dubbele loyaliteit".
Je hebt natuurlijk meer dingen nodig als 1 nationaliteit om loyaliteit te garanderen, maar Wilders ziet het zo, dat 1 nationaliteit zeker 1 van de voorwaarden is.
Ik heb hem nergens horen zeggen dat hij dat als de enige ziet namelijk. Maar Wilders stelt het wel als een voorwaarde.
quote:
- Dat Wilders moslims bij voorbaat niet wil vertrouwen, getuige zijn uitspraak dat hij liever geen moslims in het kabinet ziet, en zijn ingediende motie voordat Aboutaleb ook maar iets heeft gedaan.
Ik had liever ook geen CU in de regering gezien, kan toch?
Ik heb ook moeite met religieuze principes in de politiek.
Niet dat ik wil doen alsof Aboutaleb en Albayak een religieus stempel op het kabinet gedrukt hebben, wat de CU natuurlijk wel gedaan heeft.
quote:
- Dat het voor Wilders nooit genoeg zal zijn. We hebben het nu over iemand die goed Nederlands spreekt, geen rotzooi schopt, een goede baan heeft, etc, kortom: goed geintegreerd, maar kennelijk is het toch nog niet genoeg. Zo kun je blijven doorgaan. Wilders begon met het aanpakken van de excessen van de Islam, maar gaandeweg gaat hij steeds verder.
Dat weet ik niet, wel zie ik bij Wilders een ongeloof in dat moslims, vanwege de islam, tot comopromissen in staat zijn, maar goed, da's pot verwijt de ketel: Wilders is zelf even star en rechtlijnig als de moslims die hij verafschuwd.
quote:
Voor iemand die "fel uithaalt" richting Wilders volgens de media, maakt hij gewoon rake constateringen.
Nou, mijns inziens maakt hij dus een grote misser.
pi_47056193
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Voorbeeld, geen vergelijking.

Dan noem ik de miss-verkiezing als voorbeeld (mooi voorbeeld toch? Alleen de vergelijking met waar we het over hebben gaat een beetje mank)
pi_47056279
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:09 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik blijf het onzin vinden en een drogreden.
Volgens mij zet Wilders niet in op "1 nationaliteit garandeert loyaliteit", maar "dubbele nationaliteit kan leiden tot dubbele loyaliteit".
Je hebt natuurlijk meer dingen nodig als 1 nationaliteit om loyaliteit te garanderen, maar Wilders ziet het zo, dat 1 nationaliteit zeker 1 van de voorwaarden is.
Ik heb hem nergens horen zeggen dat hij dat als de enige ziet namelijk. Maar Wilders stelt het wel als een voorwaarde.
Het was het enige waarop hij een motie van wantrouwen tegen twee bewindslieden baseerde. Hoezo, hij ziet dat niet als enige?
quote:
Dat weet ik niet, wel zie ik bij Wilders een ongeloof in dat moslims, vanwege de islam, tot comopromissen in staat zijn, maar goed, da's pot verwijt de ketel: Wilders is zelf even star en rechtlijnig als de moslims die hij verafschuwd.
Gelukkig trek je die conclusie zelf ook al
pi_47056851
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Google even en zoek een andere situatie op. Grote kans dat de betrokke verrader maar 1 nationaliteit had
[..]
Grote kans ook dat hij een moeder had, maar wat is daar relevant aan?
quote:
Het vergelijk met een voetbalspelletje gaat wel op, maar de WOII vergelijking niet?
Ik heb uitgelegd waarom ik de WW-II vergelijking niet snap/vind kloppen.
En ik probeer uit te leggen waarom ik dit voorbeeld noem: naar ik begreep kan je maar voor één land uitkomen, en moets Afellay na Jong-Oranje kiezen, en zou hij niet later op die keuze terug kunnen komen
quote:
Afgezien daarvan, Affelay kan nog steeds kiezen voor Marokko uit te komen, hij heeft nog steeds niet officieel voor het Nederlands elftal gespeeld, voor zover ik weet. Zo kan ook Yilderim, 1 malig Nederlands international, nu nog voor Turkije uitkomen. Hij heeft inmiddels de Turkse bondscoach laten weten beschikbaar te zijn.
[..]
Voor zover ik weet kan Afellay nu niet meer uitkomen voor Marokko, de UEFA verbood dat dacht ik. Maar als wat jij over Yilderim zei klopt zal ik fout zitten...
Maar volgens mij kan je tijdens je carriere maar voor één land uitkomen.
Het mooie ervan is, dat niemand nog zal twijfelen aan je loyaliteit: de dingen zijn helder.
quote:
Alleen de PVV schijnt het een probleem te vinden binnen de politiek, alle andere partijen hebben de PVV motie honend van tafel geveegd. Dat men de dubbele nationaliteit volledig wil afschaffen, is reeds langer bekend. Het probleem is: De dubbele nationaliteit is reeds afgeschaft. Het is alleen nog in uitzonderingsgevallen mogelijk, als daar zwaarwegende redenen voor zijn.

Het hele rijtje aan voorwaarden is te vinden op de website van de IND, maar waar het nu veel om gaat, is het niet kunnen opzeggen van je oude nationaliteit als reden. Een logische reden lijkt me, als je tenminste wil dat mensen integreren. Mensen weigeren omdat ze hun oude nationaliteit simpelweg niet kunnen opgeven, is het creëren van een groep 2e rangs burgers, die nooit voor vol zullen worden gezien en daarom nooit zullen integreren. Dit is blijkbaar wat Wilders wil!
Volgens mij wil Wilders, en de PvdA dacht ik ook, het opgeven juist mogelijk maken, omdat hij twee nationaliteiten juist als oorzaak ziet van integratie-problemen.
Zo van: je kan niet en 100% Marokkaan, en 100% Nederlander zijn, dan ben je 50% het ene en 50% het andere: blijf je halve Nederlander, tweederangs burger, wordt je nooit voor vol aangezien.

Maar los van de rationalisering: ik geloof dat het Wilders in feite gaat over zijn wantrouwen richting islam, en dat hij geen echt probleem heeft met dubbele nationaliteit maar met moslims. Want hij koppelt denk ik islam aan dubbele loyaliteit. Net een McCarthy wat dat betreft...
pi_47057167
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:14 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het was het enige waarop hij een motie van wantrouwen tegen twee bewindslieden baseerde. Hoezo, hij ziet dat niet als enige?
[..]
De motie van wantrouwen was voor velen veels te persoonlijk gericht op Aboutaleb en Albayrak, en dat werd (terecht) te onkies gevonden, maar bv ook PvdA en SP zij het oneens met de huidige praktijk en werken al een tijd aan het mogelijk maken van veranderingen.
quote:
Gelukkig trek je die conclusie zelf ook al
Het is een mening, maar ook een voor mij onvermijdbare conclusie.

Ik vind Wilders maar een enge, rechtse bal en een xenofoob, maar tegelijkertijd vind ik de islam gevaarlijker dan Wilders
pi_47057473
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:28 schreef Masterix het volgende:

Grote kans ook dat hij een moeder had, maar wat is daar relevant aan?
Inderdaad net zo relevant als het aantal paspoorten in je achterzak: Helemaal niet! en dat was nou net het punt dat ik wilde maken
quote:
Ik heb uitgelegd waarom ik de WW-II vergelijking niet snap/vind kloppen.
En ik probeer uit te leggen waarom ik dit voorbeeld noem: naar ik begreep kan je maar voor één land uitkomen, en moets Afellay na Jong-Oranje kiezen, en zou hij niet later op die keuze terug kunnen komen
Hij kan op zijn keuze terugkomen totdat hij een officiele interland voor Nederland heeft gespeeld. Overigens is deze regel ooit bedacht, niet vanwege loyaliteitskwesties, maar om te voorkomen dat landenteams buitenlanders gaan aantrekken tegen een financiële vergoeding, zoals bij de tweede wereldbeker in de jaren 30 door Italie gebeurde, die toen een Uruguaan in zijn elftal liet spelen (Uruguay was toendertijd reeds wereldkampioen en absolute top in het voetbal). Een vergelijk welke, niet alleen vanwege zoiets basaals als voetbal, dus ook feitelijk nog niet eens iets met loyaliteit, maar met centen te maken heeft.
quote:
Voor zover ik weet kan Afellay nu niet meer uitkomen voor Marokko, de UEFA verbood dat dacht ik. Maar als wat jij over Yilderim zei klopt zal ik fout zitten...
Maar volgens mij kan je tijdens je carriere maar voor één land uitkomen.
Het mooie ervan is, dat niemand nog zal twijfelen aan je loyaliteit: de dingen zijn helder.
Dat geldt voor A-interlands, niet voor alles eronder. Je kan prima in jong oranje en in het grote oranje oefenpotjes hebben gespeeld en toch voor een ander land je A interlands gaan spelen, zoals Yilderim dus.
quote:
Volgens mij wil Wilders, en de PvdA dacht ik ook, het opgeven juist mogelijk maken, omdat hij twee nationaliteiten juist als oorzaak ziet van integratie-problemen.
Zo van: je kan niet en 100% Marokkaan, en 100% Nederlander zijn, dan ben je 50% het ene en 50% het andere: blijf je halve Nederlander, tweederangs burger, wordt je nooit voor vol aangezien.
Wilders en ook de PvdA kunnen het opgeven van de Marokkaanse nationaliteit niet mogelijk maken, dat moet Marokko doen. Doen ze dat, dan vervalt voor hun de voorwaarde en moeten ze bij naturalisatie gaan kiezen. Die wet is er al. Niets nieuws dus.

Verder kan je best 100% Nederlander zijn en toch dat stukje Marokkaanse papier in je achterzak hebben. Nederland heeft immers niets te maken met dat stukje papier. Het geeft je geen enkel recht meer of minder in Nederland.
quote:
Maar los van de rationalisering: ik geloof dat het Wilders in feite gaat over zijn wantrouwen richting islam, en dat hij geen echt probleem heeft met dubbele nationaliteit maar met moslims. Want hij koppelt denk ik islam aan dubbele loyaliteit. Net een McCarthy wat dat betreft...
Klopt, hij trekt alles uit de kast om moslims te pesten, da's duidelijk. Jammer genoeg zijn van die acties juist vele niet-moslims ook de dupe, denk aan Amerikanen, Canadezen, Australiers, Nieuw-Zeelanders, etc etc etc
pi_47057707
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:35 schreef Masterix het volgende:

[..]

De motie van wantrouwen was voor velen veels te persoonlijk gericht op Aboutaleb en Albayrak, en dat werd (terecht) te onkies gevonden, maar bv ook PvdA en SP zij het oneens met de huidige praktijk en werken al een tijd aan het mogelijk maken van veranderingen.
Klopt, maar die proberen landen als Marokko te overtuigen dat het opgeven van een nationaliteit mogelijk moet worden voor die landen, niet door migrantjes hier te pesten.
quote:
Het is een mening, maar ook een voor mij onvermijdbare conclusie.

Ik vind Wilders maar een enge, rechtse bal en een xenofoob, maar tegelijkertijd vind ik de islam gevaarlijker dan Wilders
Ze beginnen elkaars tegenpolen te worden en dat is voor de gemiddelde Nederlander, autochtoon en allochtoon, die zich ertussenin bevind, inderdaad een gevaarlijke ontwikkeling. De Islam in Nederland is echter behoorlijk klein, intern verdeeld, niet georganiseerd en ook niet zo fanatiek als Wilders ons wil doen geloven. Gasten als Mohammed B. zijn gelukkig extreme uitzonderingen. Wilders, daarentegen, heeft inmiddels 9 kamerzetels, is georganiseerd en heeft honderdduizenden volgelingen. Ik maak me vooralsnog meer zorgen om Wilders, dan om de Islam.
pi_47058749
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Inderdaad net zo relevant als het aantal paspoorten in je achterzak: Helemaal niet! en dat was nou net het punt dat ik wilde maken
[..]
Is mijns inziens dan helaas mislukt.
Tijdens WW-II hadden loyaliteit en nationaliteit niets met elkaar te maken: je was voor of tegen fascisme. Zo had je Nederlanders die voor het fascisme waren en Duitsers die er tegen waren. Loyaliteit aan of collaberatie met het nazisme kwam uit politieke en levensovertuiging, niet uit nationaliteit.

De situatie rond Abou en Alba is totaal anders, die zitten in het Nederlandse kabinet van de Koninging terwijl zeook nog onderdaan zijn (Abou alleen dan he? Albi is Turkse) van Mo Zes.

Zonder over landverraad en tweede wereldoorlog te beginnen kan je dat weldegelijk als ongewenst ervaren. Nu heb je, ook met een tweede nationaliteit, passief kiesrecht, meteen staatssecretarispost (ministerspost ooit?) als mogelijke consequentie.
Sommigen zitten daar niet mee, anderen wel.
Hoef je niet de tweede wereldoorlog bij te halen: toen speelde dit niet.
quote:
Hij kan op zijn keuze terugkomen totdat hij een officiele interland voor Nederland heeft gespeeld. Overigens is deze regel ooit bedacht, niet vanwege loyaliteitskwesties, maar om te voorkomen dat landenteams buitenlanders gaan aantrekken tegen een financiële vergoeding, zoals bij de tweede wereldbeker in de jaren 30 door Italie gebeurde, die toen een Uruguaan in zijn elftal liet spelen (Uruguay was toendertijd reeds wereldkampioen en absolute top in het voetbal). Een vergelijk welke, niet alleen vanwege zoiets basaals als voetbal, dus ook feitelijk nog niet eens iets met loyaliteit, maar met centen te maken heeft.
[..]

Dat geldt voor A-interlands, niet voor alles eronder. Je kan prima in jong oranje en in het grote oranje oefenpotjes hebben gespeeld en toch voor een ander land je A interlands gaan spelen, zoals Yilderim dus.
[..]
Ik en voebal...

Nou ja, ik had begrepen dat als hij één keer officiëel in het oranje tegen een bal trapt je ongeneeslijk oranje bent, en welke reden er ook achter zit, wat mij er goed aan leek is dat er een duidelijke keuze van je gevraagd wordt.
Vind ik oke op zich.
Abou: jamaar die keuze heb ik helemaal niet. Tja, da's lullig, die keuze zou hij wel moeten hebben vind ik.
Albi: donder op, ik laat me niet tot een keuze dwingen. Ook prima, laat de kamer erover stemmen, vind de kamer het oké dan ik ook.
Anyway, er is onduidelijkheid, en verschillende partijen willen dit veranderen en daarin zit Wilders natuurlijk te roeren/provoceren.
Maar nogmaals, dit alles heeft niets met 40-45 te maken.
quote:
Wilders en ook de PvdA kunnen het opgeven van de Marokkaanse nationaliteit niet mogelijk maken, dat moet Marokko doen. Doen ze dat, dan vervalt voor hun de voorwaarde en moeten ze bij naturalisatie gaan kiezen. Die wet is er al. Niets nieuws dus.

Verder kan je best 100% Nederlander zijn en toch dat stukje Marokkaanse papier in je achterzak hebben. Nederland heeft immers niets te maken met dat stukje papier. Het geeft je geen enkel recht meer of minder in Nederland.
[..]
Op verschillende fora kom ik wel tegen dat je als Marokkaan ermee te maken hebt, en niet altijd op een leuke manier.
quote:
Klopt, hij trekt alles uit de kast om moslims te pesten, da's duidelijk. Jammer genoeg zijn van die acties juist vele niet-moslims ook de dupe, denk aan Amerikanen, Canadezen, Australiers, Nieuw-Zeelanders, etc etc etc
pi_47059195
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:49 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Klopt, maar die proberen landen als Marokko te overtuigen dat het opgeven van een nationaliteit mogelijk moet worden voor die landen, niet door migrantjes hier te pesten.
[..]
Dat is precies wat ik vind.
Zoals ik eerder zei: wat de Marokkaanse overheid doet kan niet meer, ik zie het als pure, middeleeuwse chantage. Daar moet in principe Mo Zes en niet Abou op worden aangesproken.
Ik bedoel, als iemand last heeft van die Marokkaanse fratsen is het Abou zelf, niet een Wilders bv
quote:
Ze beginnen elkaars tegenpolen te worden en dat is voor de gemiddelde Nederlander, autochtoon en allochtoon, die zich ertussenin bevind, inderdaad een gevaarlijke ontwikkeling. De Islam in Nederland is echter behoorlijk klein, intern verdeeld, niet georganiseerd en ook niet zo fanatiek als Wilders ons wil doen geloven. Gasten als Mohammed B. zijn gelukkig extreme uitzonderingen. Wilders, daarentegen, heeft inmiddels 9 kamerzetels, is georganiseerd en heeft honderdduizenden volgelingen. Ik maak me vooralsnog meer zorgen om Wilders, dan om de Islam.
Tegenpolen hebben elkaar nodig: zonder de één is de ander er niet.
Geen Wilders zonder de moord op Theo, de aanslagen van 9/11, Madrid, London.
Het feit dat hij bedreigd wordt bevestigd (hem in) het idee dat de islam levensgevaarlijk is, en in feite helpt de overheid hem ook nog eens met het opkloppen van de "terrorisme-dreiging".

Desalniettemin vind ik de islam erg autoritair, gevaarlijk,eng, intolerant, absoluut, en om het maar te zeggen, rechtser dan extreem-rechts.

Maar dat komt omdat ik de koran gelezen heb...
pi_47059260
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:14 schreef Masterix het volgende:

[..]

Is mijns inziens dan helaas mislukt.
Tijdens WW-II hadden loyaliteit en nationaliteit niets met elkaar te maken: je was voor of tegen fascisme. Zo had je Nederlanders die voor het fascisme waren en Duitsers die er tegen waren. Loyaliteit aan of collaberatie met het nazisme kwam uit politieke en levensovertuiging, niet uit nationaliteit.

De situatie rond Abou en Alba is totaal anders, die zitten in het Nederlandse kabinet van de Koninging terwijl zeook nog onderdaan zijn (Abou alleen dan he? Albi is Turkse) van Mo Zes.

Zonder over landverraad en tweede wereldoorlog te beginnen kan je dat weldegelijk als ongewenst ervaren. Nu heb je, ook met een tweede nationaliteit, passief kiesrecht, meteen staatssecretarispost (ministerspost ooit?) als mogelijke consequentie.
Sommigen zitten daar niet mee, anderen wel.
Hoef je niet de tweede wereldoorlog bij te halen: toen speelde dit niet.
Je mist het punt. Het gaat erom of je met een tweede nationaliteit een groter risico op landverraad (want dat is het gewoon, welke andere leuke benaming ("Belangenverstrengeling") Wilders er ook aan wil geven.) zou hebben. Dat is dus niet zo. Met 1 nationaliteit wordt net zo hard landverraad gepleegd, dat wijst niet alleen WOII, maar de hele wereldgeschiedenis wel uit.
quote:
Abou: jamaar die keuze heb ik helemaal niet. Tja, da's lullig, die keuze zou hij wel moeten hebben vind ik.
Tsja, vind ik ook, maarja, daar veranderen jij, ik, Wilders of wie dan ook buiten Marokko helemaal niets aan. Om Abou er dan als tweederangs burger erdoor te gaan behandelen, vind ik niet eerlijk.
quote:
Albi: donder op, ik laat me niet tot een keuze dwingen. Ook prima, laat de kamer erover stemmen, vind de kamer het oké dan ik ook.
Ze heeft de eed afgelegd, da's voldoende voor elke partij, behalve Wilders, dat zegt wel genoeg...
quote:
Op verschillende fora kom ik wel tegen dat je als Marokkaan ermee te maken hebt, en niet altijd op een leuke manier.
Wettelijk binnen Nederland hebben zowel de Marokkaan in kwestie als Nederland zelf er niets mee te maken. Nederland zowiezo niet, de Marokkaan alleen als ie voet op Marokkaanse bodem zet.
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:40:42 #126
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_47059723
quote:

[..]

Hoe komt het dan dat jij zelf zo intolerant, haatdragend en racistisch bent?

OT:Wilders interesse voor de Islam is wel opmerkelijk, al is het altijd negatief. Dit is natuurlijk om mensen te beledigen. Jammer genoeg dat hij "bedreigd" wordt; dat is namelijk zijn excuus voor aandacht. Dit hele gedoe is trouwens heel makkelijk in scene te zetten. Vergeet niet; het voornaamste kenmerk van het fascisme is dat het negatief is, bedoeld voor de analfabeten. De zwaksten zijn de dupe.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_47060007
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:29 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je mist het punt. Het gaat erom of je met een tweede nationaliteit een groter risico op landverraad (want dat is het gewoon, welke andere leuke benaming ("Belangenverstrengeling") Wilders er ook aan wil geven.) zou hebben. Dat is dus niet zo. Met 1 nationaliteit wordt net zo hard landverraad gepleegd, dat wijst niet alleen WOII, maar de hele wereldgeschiedenis wel uit.
[..]
We praten wat langs elkaar heen ja...

Nog één poging voor t eten dan: Ik zie geen parallellen met WW-II zoals gezegd, en daarnaast, Wilders zegt niet dat je van één nationaliteit (automatisch) loyaal wordt maar hij verondersteld dat je van twee (automatisch) in een loyaliteitsconflikt kan raken.
Dus: 1 nationaliteit is een voorwaardee, geen garantie.

(omdat, als ik het even mag invullen voor Geert, hij meer vertrouwen heeft in mensen die expliciet "NEE" zeggen tegen de islam, dan in mensen die trouw zweren aan de NL grondwet bij bv aanvaarding kamerlidmaatsschap. Denk ik dan. Wat hij denkt dat "de moslim" overal over en tegen mag liegen, maar nooit en te nimmer iets negatiefs over de islam, de profeet of Atatürk -ach ja, ik haal hem er ook maar even bij) zal zeggen)
quote:
Tsja, vind ik ook, maarja, daar veranderen jij, ik, Wilders of wie dan ook buiten Marokko helemaal niets aan. Om Abou er dan als tweederangs burger erdoor te gaan behandelen, vind ik niet eerlijk.
[..]
Mee eens
quote:
Ze heeft de eed afgelegd, da's voldoende voor elke partij, behalve Wilders, dat zegt wel genoeg...
[..]
Tja, wat ik zei: Geert denkt dat "de moslim" overal over en tegen mag liegen. Hij vertrouwt alleen mensen die iets naars over Mohammed weten te vermelden want dat ik de lakmoesproef: een echte moslim kan dat niet, volgens Wilders.
quote:
Wettelijk binnen Nederland hebben zowel de Marokkaan in kwestie als Nederland zelf er niets mee te maken. Nederland zowiezo niet, de Marokkaan alleen als ie voet op Marokkaanse bodem zet.
Nederlandse Marokkanen doen dat nogal veel, naar Marokko gaan...
Dus het speelt wel degelijk voor de gemiddelde Marokkaan. Vooral voor hen die de dictatuur van Hassan II nog goed kunnen heugen.
pi_47060404
quote:
Nee, dan gaat Wilders alsnog een motie indienen dat dat echt niet kan.
pi_47060450
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:35 schreef Masterix het volgende:
maar tegelijkertijd vind ik de islam gevaarlijker dan Wilders
De islam is niks en kan derhalve ook niet gevaarlijk zijn.

Er zijn 1001 manieren om met de islam om te gaan en daar gaat het over. Ik vind het eerder gevaarlijk om in zulke absolute termen te spreken.
pi_47060719
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dan gaat Wilders alsnog een motie indienen dat dat echt niet kan.

Hoefttie dus niet te doen, want de UEFA zou de wedstrijd niet eens laten beginnen.

Ik heb het nagekeken: als je eenmaal in een officiële wedstrijd uitkomt voor een bapaald land mag je niet later voor een ander land uitkomen.
Van Basten wilde Afelay daarom alleen in de selectie als hij beloofde niet ooit voor Marokko uit te komen. Zo weet van Basten zeker dat Afalay inzetbaar is.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:07:33 #131
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47060742
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:47 schreef Masterix het volgende:

Nog één poging voor t eten dan: Ik zie geen parallellen met WW-II zoals gezegd, en daarnaast, Wilders zegt niet dat je van één nationaliteit (automatisch) loyaal wordt maar hij verondersteld dat je van twee (automatisch) in een loyaliteitsconflikt kan raken.
Wat gaat Wilders daarna nog meer veronderstellen? Dat je met een turks of marokkaanse naam anders behandeld kunt worden door autochtone nederlanders, en dat dat een loyaliteitsconflict kan opleveren? Oftewel, opgeven zo'n naam als 'mohammed', en vervangen door klassieke hollandse namen als Klaas, Pieter of Geert?
pi_47060788
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:06 schreef Masterix het volgende:

[..]

Hoefttie dus niet te doen, want de UEFA zou de wedstrijd niet eens laten beginnen.

Ik heb het nagekeken: als je eenmaal in een officiële wedstrijd uitkomt voor een bapaald land mag je niet later voor een ander land uitkomen.
Van Basten wilde Afelay daarom alleen in de selectie als hij beloofde niet ooit voor Marokko uit te komen. Zo weet van Basten zeker dat Afalay inzetbaar is.
Precies. Maar Wilders zou eisen dat Affelay niet tegen Marokko zou mogen spelen of hem willen stenigen als hij tegen Marokko een kans mist etc.
pi_47061023
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De islam is niks en kan derhalve ook niet gevaarlijk zijn.

Er zijn 1001 manieren om met de islam om te gaan en daar gaat het over. Ik vind het eerder gevaarlijk om in zulke absolute termen te spreken.
Ja nou ja, ik vind de 1001 manieren waarop het wel kan minder boeiend dan de 1 miljard manieren waarop het iig niet kan...
Je kan van alles interpreteren over de islam (en dat wordt natuurlijk ook vrolijk gedaan) maar aan een paar uitgangspunten heb je nu eenmaal vast te houden: er is maar één God en dat is Allah, en Mohammed is zijn profeet.
Alleen hierin zit voor mij al zo'n berg intolerante autoriteit, zeker nadat ik wat meer die persoon Mohammed bekeken heb, dat voor mij al die 1001 manieren niet leuk zijn.

Ik ken veel fijne moslims, houd van veel dingen uit de moslim-culturen maar ben over de islam een duidelijke mening toegedaan.
Nee, geen 14.gif. bepaald niet.
pi_47061113
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:15 schreef Masterix het volgende:

Je kan van alles interpreteren over de islam (en dat wordt natuurlijk ook vrolijk gedaan) maar aan een paar uitgangspunten heb je nu eenmaal vast te houden: er is maar één God en dat is Allah, en Mohammed is zijn profeet.
Alleen hierin zit voor mij al zo'n berg intolerante autoriteit, zeker nadat ik wat meer die persoon Mohammed bekeken heb, dat voor mij al die 1001 manieren niet leuk zijn.

Ik ken veel fijne moslims, houd van veel dingen uit de moslim-culturen maar ben over de islam een duidelijke mening toegedaan.
Kortzichtig hoor. Je vindt dat mensen niet in een God mogen geloven en niet in een profeet of in zijn zoon Jezus etc???

Maar het staat mensen vrij om ook dat niet te geloven en zich toch christen of moslim te noemen. Dat van die uitgangspunten kan jij dan belangrijk vinden maar dat moeten moslims toch altijd zelf nog weten, wat ze precies wel en niet geloven.
pi_47061122
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:15 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ja nou ja, ik vind de 1001 manieren waarop het wel kan minder boeiend dan de 1 miljard manieren waarop het iig niet kan...
Je kan van alles interpreteren over de islam (en dat wordt natuurlijk ook vrolijk gedaan) maar aan een paar uitgangspunten heb je nu eenmaal vast te houden: er is maar één God en dat is Allah, en Mohammed is zijn profeet. En de koran is letterlijk wat God, via Gabriël, tegen Mohammed gezegd zou hebben. Rrrrright...

pi_47061165
quote:
............Aboutaleb zei zich nog nooit zo onveilig te hebben gevoeld in Nederland als de afgelopen dagen. Hij doelde daarmee niet op het risico van een aanslag op zijn persoon, maar op de ‘onderstroom in de Nederlandse samenleving die me hier niet wil hebben’.

De uitval van Aboutaleb is opmerkelijk. De afgelopen weken reageerde hij koel, en soms zelfs laconiek, op de discussie die Wilders heeft aangewakkerd. ‘Maar ik heb er de afgelopen dagen nog eens over nagedacht en werd steeds bozer.’
ach guttegut, boehoehoe en\ dat zegt Ahmed “Eerst uit de groep stappen, vervolgens stevig in het nest pissen en ook nog verwachten dat je als gesprekspartner volledig wordt geaccepteerd” Aboutaleb.

Wat is het toch ook een ongelofelijke klootzak
pi_47061274
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:20 schreef Godslasteraar het volgende:

Wat is het toch ook een ongelofelijke klootzak
Doe even normaal man
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:23:27 #138
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47061281
Als we dan toch posts gaan herhalen:
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:07 schreef gronk het volgende:

Wat gaat Wilders daarna nog meer veronderstellen? Dat je met een turks of marokkaanse naam anders behandeld kunt worden door autochtone nederlanders, en dat dat een loyaliteitsconflict kan opleveren? Oftewel, opgeven zo'n naam als 'mohammed', en vervangen door klassieke hollandse namen als Klaas, Pieter of Geert?
pi_47061317
En dan noemen ze Wilders extreem
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47061552
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Kortzichtig hoor. Je vindt dat mensen niet in een God mogen geloven en niet in een profeet of in zijn zoon Jezus etc???

Maar het staat mensen vrij om ook dat niet te geloven en zich toch christen of moslim te noemen. Dat van die uitgangspunten kan jij dan belangrijk vinden maar dat moeten moslims toch altijd zelf nog weten, wat ze precies wel en niet geloven.
Geloven vind ik prima. Doe ik zelf ook.

Maar als mensen geloven dat Mohammed een profeet was, en dat wat hij deed door de beugel kan of sterker nog: dat Mo een "voortreffelijk persoon" was, nou ja, noem mij kortzichtig, maar ik zie Mohammed als een intens foute man. Die een intens foute stroming de wereld in heeft geholpen om daarmee een intens fout doel, namelijk absolute macht voor hemzelf, regeren over zijn graf heen, te bereiken.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:36:56 #141
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47061683
Ow, en 't gggristendom is wel OK?
pi_47061887
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:23 schreef gronk het volgende:
Als we dan toch posts gaan herhalen:
[..]
Ik wilde editten, niet kwoten.

Ik denk dat Wilders gewoon weer een wandelingetje op zondag wil kunnen maken zonder bewaking tegen moorddadige Mohammedanen.
En dat hoop ik met hem. Waar zijn we in dit land in godsnaam mee bezig als we accepteren dat je bedreigd kan worden als je je mening over een religie uit?

Vergelijk dat eens met wat je alemaal over "normale" religies kan zeggen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:47:26 #143
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47061986
quote:
Nee hoor, het is alleen maar het gebruikelijk "boehoe, ik ben zielig!" van Marokkanen. Arib doet dit ook.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:49:02 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47062035
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:24 schreef longinus het volgende:
En dan noemen ze Wilders extreem
Idd, die praat, in tegenstelling tot Aboutaliban, geweld niet goed.
pi_47062081
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:36 schreef gronk het volgende:
Ow, en 't gggristendom is wel OK?
Van Jezus is niet bekend dat hij negen vrouwen had (waarvan één minderjarig), in slaven handelde, bijna voordurend in gewapend conflict was, uiterst grillig was tegenover zijn onderworpen vijanden en meer:
De westerse samenleving is mede door het christendom gevormd, de samenlevingen uit het MO door de islam.

Ik ben westerling, pas in deze samenleving en ja, ik vind de ideologische basis van onze samenleving, het christendom onder andere, wel oké.
Maar da's mijn keuze, zalik je niet opdringen.

Zo heb ik bv ook geen behoefte je persoonlijk aan te vallen op je spelling van "christendom" hoewel ik snap dat het niet als compliment bedoelt is.
Probeer dat ook eens bij een moslim zou ik zeggen...
pi_47062091
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:07 schreef gronk het volgende:

[..]

janken om te janken
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:50:59 #147
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47062100
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:03 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat doen autochtonen ook, Zuid Spanje zit er vol mee en nee, Spaans spreken ze niet
Man, ik was laatst op vakantie in Torremolinos, zie ik me daar ook hordes Marokkanen die totaal geen Nederlands kennen spreken, net als bij ons! Het legt dus gewoon aan hullie zelluf!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2007 @ 18:52:47 #148
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47062156
Ach, laat het lekker z'n gangetje gaan, Wilders wordt groter dan PVDA en SP samen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:54:53 #149
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47062238
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ach, laat het lekker z'n gangetje gaan, Wilders wordt groter dan PVDA en SP samen.
Idd, het is een achterhoedegevecht van gefrustreerd, schuimbekkend links.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:56:34 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47062293
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Idd, het is een achterhoedegevecht van gefrustreerd, schuimbekkend links.
*proest*
pi_47063800
Die uitspraak van Aboutaleb over zijn veiligheid kan absoluut niet. Als hij die echt gedaan heeft is dat een schande.

Als hij zich oprecht bedreigd voelt wanneer een volksvertegenwoordiger een volledig acceptabele motie indient, met andere woorden wanneer de democratie gewoon aan het werk is, dan moet hij zijn kop houden en zijn beveiliging verbeteren (of naar de psychiater gaan), of vandaag nog aftreden. Hij probeert nu de democratisch gekozen oppositie te beschadigen en de mond te snoeren door valse sentimenten op te roepen en beschuldigingen te uiten die absoluut niet hard te maken zijn. Hij bedrijft partijpolitiek en beschadigt volksvertegenwoordigers. Vanuit zijn positie als bewindsman is dat onvergeeflijk. Van mij zou hij vandaag nog mogen opzouten.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:39:00 #152
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47063883
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:36 schreef dvr het volgende:

wanneer een volksvertegenwoordiger een volledig acceptabele motie indient
*proest*
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:40:08 #153
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47063933
quote:
Vanuit zijn positie als bewindsman is dat onvergeeflijk. Van mij zou hij vandaag nog mogen opzouten.
Het is wel een goed idee. Gewoon volgende week nog een motie van wantrouwen er tegen aan.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:41:39 #154
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47063990
Waarom moet die wilders eigenlijk betaald worden door de nederlandse belastingbetaler? Kunnen zijn fanboys dat niet?Ik heb toch niet op wilders gestemd, waarom moet ik dan wel betalen voor 9 stuks schorem in de kamer?
pi_47064189
quote:
Die uitspraak van Aboutaleb over zijn veiligheid kan absoluut niet. Als hij die echt gedaan heeft is dat een schande.

Als hij zich oprecht bedreigd voelt wanneer een volksvertegenwoordiger een volledig acceptabele motie indient, met andere woorden wanneer de democratie gewoon aan het werk is, dan moet hij zijn kop houden en zijn beveiliging verbeteren (of naar de psychiater gaan), of vandaag nog aftreden. Hij probeert nu de democratisch gekozen oppositie te beschadigen en de mond te snoeren door valse sentimenten op te roepen en beschuldigingen te uiten die absoluut niet hard te maken zijn. Hij bedrijft partijpolitiek en beschadigt volksvertegenwoordigers. Vanuit zijn positie als bewindsman is dat onvergeeflijk. Van mij zou hij vandaag nog mogen opzouten.
pi_47064304
quote:

Ik vind het ook "streken" van die Amsterdammer, maar m.i. bewijst hij hiermee een goed politicus te zijn: zo speel je dat. Zejker in t Haagse.
Doet Wilders ook.

Los daarvan: Arib en Abou "bedreigd" door Wilders?
Komop zeg...
Het barst hier van de wahabi's die schreeuwen dat de islam de macht hier ooit over zal nemen en die onzin: dat is geen bedreiging. Da's irritante puberpraat.
Bedreiging is wat Wilders dagelijk meemaakt.
Arib en Abou zeggen dat vlgs mij alleen om Wilders persoonlijk te zieken, meer niet (wat -nogmaals- in het Haagste de normale manier van politiek bedrijven is maar goed), maarze moeten niet doen alsof Wilders echt een bedreiginmg voor hen is.
Met calimero-gedrag maak je je niet geloofwaardig, zouden deze twee toch moeten weten.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:49:43 #157
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47064347
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:41 schreef gronk het volgende:
Waarom moet die wilders eigenlijk betaald worden door de nederlandse belastingbetaler? Kunnen zijn fanboys dat niet?Ik heb toch niet op wilders gestemd, waarom moet ik dan wel betalen voor 9 stuks schorem in de kamer?
Dat zelfde kunnen andere mensen ook zeggen over de SP, PvdD etc ect.

Dat noemen ze democratie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47064463
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:41 schreef gronk het volgende:
Omdat je in Nederland, zeker als gekozen volksvertegenwoordiger, je mening moet kunnen geven.

Nu zijn er idioten die een mening anders dan de hunne niet kunnen hebben, ook niet kunnen weerleggen (Wilders heeft inhoudelijk namelijk gelijk) dus als je niet de discussie kan winnen, denken zij, voorkom je de discussie gewoon door met geweld te dreigen.

In dsit land heb je vrije meningsuiting. Dat kan, als er veel facsisten zijn, wat kosten, maar vrije meningsuiting is iedere cent waard.

Dus ook jouw belastinggeld
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:54:38 #159
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47064542
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:48 schreef Masterix het volgende:

Bedreiging is wat Wilders dagelijk meemaakt.
Da's z'n eigen keuze. Wilders moet niet zeuren. Als ik bij ado-den haag ga roepen dat alle hagenezen domme kankerrrmongolen sijn, dan moet ik ook niet raar opkijken als ik 'eventjes aangepakt' wordt.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:56:40 #160
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47064630
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:52 schreef Masterix het volgende:

In dsit land heb je vrije meningsuiting.
Mooi.

BEK HOUDEN!!

PASPOORT INLEVEREN EN OPSODEMIETEREN! RRRAUS!!!!!

Gaaf man, die vrijheid van meningsuiting.
pi_47064850
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:47 schreef Masterix het volgende:

(omdat, als ik het even mag invullen voor Geert, hij meer vertrouwen heeft in mensen die expliciet "NEE" zeggen tegen de islam, dan in mensen die trouw zweren aan de NL grondwet bij bv aanvaarding kamerlidmaatsschap. Denk ik dan. Wat hij denkt dat "de moslim" overal over en tegen mag liegen, maar nooit en te nimmer iets negatiefs over de islam, de profeet of Atatürk -ach ja, ik haal hem er ook maar even bij) zal zeggen)
Wat een prachtredenatie! Hij heeft meer vertrouwen in mensen die nee durven te zeggen tegen de islam dan tegen hen die trouw aan de grondwet zweren. Alsof er geen andere dingen (naties, ideeen, religies, hun portemonnee...) zijn waar mensen Nederland voor kunnen verraden . In dat opzicht was het voorbeeld van Aboutaleb juist sterk. Je hebt geen tweede paspoort nodig om collabateurtje te spelen.

En ook nog: denk je nou echt dat er geen moslims zijn die negatief zijn over Ataturk? Hij was hartstikke seculier, tot en met hoofddoek-verboden aan toe.

Dit gaat helemaal niet over dubbele paspoorten, maar over mensen die veelal in boerendorpen wonen en al wel 2x een moslim uit het raam van de trein hebben gezien toen ze hun tante in 'de grote stad' (oftewel de provincie-hoofdstad) gingen opzoeken. Gekoppeld met wat ze horen in de media zijn ze daar nu zo bang voor, dat ze zich met niks anders bezig kunnen houden dan met de islam.

Maar wat te doen? Naar de koningin Wilhelminasteeg in 'de grote stad' om ze op te zoeken? Nee, da's veels te eng. Dus gaan we al onze frustraties maar gooien in een debat over twee paspoorten
pi_47065034
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's z'n eigen keuze. Wilders moet niet zeuren. Als ik bij ado-den haag ga roepen dat alle hagenezen domme kankerrrmongolen sijn, dan moet ik ook niet raar opkijken als ik 'eventjes aangepakt' wordt.
Sorry, maar dat vind ik een debiele uitspraak.

De man is gekozen volksvertegenwoordiger, hij verwoord de walging van velen tegen de islam. Hij vertegenwoordigt de mensen die vinden dat de islam een buitenproportionele invloed heeft op de NL samenleving (op columnisten bijvoorbeeld, en anderen met een mening over de islam)
Jouw voorbeeld klopt niet: volgens mij schelden voetbalsupporters (geen politici en dus onvergelijkbaar) elkaar ook elke wedstrijd de huid vol en kost het ook ieder weekend weer enorm veel belastinggeld om de politie de partijen uit elkaar te laten houden.
Toch doen we (NL) dat, die politie-inzet, zodat jij de ADO-gasten verrot kan blijven schelden. En het gaat nergens over.

Wilders is politicus, vertegenwoordigd een deel van het volk, hij moet kunnen zeggen wat hij wil.
Ik snap persoonlijk niet waarom mensen beschermd worden die ADO-supporters de tering willen schelden, maar dat gebeurt dus evengoed. Zonder dat ik er een reden voor zie....
pi_47065167
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Mooi.

BEK HOUDEN!!

PASPOORT INLEVEREN EN OPSODEMIETEREN! RRRAUS!!!!!

Gaaf man, die vrijheid van meningsuiting.

Maar in werkelijkheid is het Wilders die zijn bek moet houden op straffe van onthoofding, en nodigt hij verder mensen van harte uit daar te gaan wonen waar zij zich het meest thuisvoelen.

Islam is een grotere bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting dan Wilders.
Vraag Theo maar... Of inwoners van moslimlanden.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:17:22 #164
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47065564
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:05 schreef Masterix het volgende:

Jouw voorbeeld klopt niet:
Wel degelijk. Kijk, die politieagenten staan daar niet om mijn 'recht op vrijheid van meningsuiting' te verdedigen. Dat denk jij wel, maar helaas. Die politieagenten staan daar om te voorkomen dat 't een zootje wordt. Ze zouden iedereen die staat te schelden wel op kunnen pakken, maar dan wordt 't een veel grotere puinzooi, en een grote matpartij met de politie, dus dat doen ze maar niet.

En o ja, wilders is o-zo-zielig omdat hij wel twee doodsbedreigingen heeft gekregen van Meki-look-a-likes.

Joh.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:17:54 #165
126836 Super7fighter
pi_47065580
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:08 schreef Masterix het volgende:

[..]

Maar in werkelijkheid is het Wilders die zijn bek moet houden op straffe van onthoofding, en nodigt hij verder mensen van harte uit daar te gaan wonen waar zij zich het meest thuisvoelen.

Islam is een grotere bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting dan Wilders.
Vraag Theo maar... Of inwoners van moslimlanden.
Nee, de Hells angels en de milieu- en dierenactivisten zijn een groter gevaar voor de vrijheid van meningsuiting in Nederland.

Theo was maar een schlemiel, maar Fortuyn toch de Verlosser van het Land?
Feit is wel dat ze beide in stijl werden neergemaaid, maar dat ter zijde.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_47065599
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:01 schreef jaoka het volgende:
En ook nog: denk je nou echt dat er geen moslims zijn die negatief zijn over Ataturk? Hij was hartstikke seculier, tot en met hoofddoek-verboden aan toe.
Op Marokkaanse forums is het altijd de grap Turken te bashen met te zeggen dat Atatürk een Griekse Jood was.

De meeste soenni's vinden Alavieten idd geen moslims, dat klopt.

Trouwens, doe niet alsof antipathie jegens de islam voortkomt uit onkunde: vaak is het tegenovergestelde waar.
Voor mij geldt iig dat ik veel gematigder ben over de islam dan mijn vrienden/kennissen die er meer mee te maken hebben gehad, of er meer van afweten dan ik.

Ik was enkele jaren geleden er ook nog milder over, maar naarmate ik er meer over weet, groeit ook mijn walging erover.

De meeste moslioms die ik ken mag ik graag, ik ben gek op de Iraanse en Noord-Afrikaanse culturen verder, maar ik vind de islam meer en meer de meest griezelijke stroming die er is.
Om over de koran en Mohammed nog maar te zwijgen..
pi_47065850
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:17 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Nee, de Hells angels en de milieu- en dierenactivisten zijn een groter gevaar voor de vrijheid van meningsuiting in Nederland.

Theo was maar een schlemiel, maar Fortuyn toch de Verlosser van het Land?
Feit is wel dat ze beide in stijl werden neergemaaid, maar dat ter zijde.
helaas, ik kan niet met jou praten, want als je geen argumenten meer hebt (en dat is heel snel) ga je schelden. Dat is al vaker gebeurd.

Maar één ding: Theo pink was meer waard dan jij. Dat je positief bent over dat hij vermoord is, bevestigt mijn idee over sommige moslims: zo geindoctrineerd met leugens dat ze naar geweld en leugens moeten grijpen om hun tegenstanders stil te krijgen.

Maar ja, met Mohammed als voorbeeld, wat kan ik je kwalijk nemen... Zo doen ze in Irak ook allemaal.

Pfffffffffffff....
pi_47066147
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Wel degelijk. Kijk, die politieagenten staan daar niet om mijn 'recht op vrijheid van meningsuiting' te verdedigen. Dat denk jij wel, maar helaas. Die politieagenten staan daar om te voorkomen dat 't een zootje wordt. Ze zouden iedereen die staat te schelden wel op kunnen pakken, maar dan wordt 't een veel grotere puinzooi, en een grote matpartij met de politie, dus dat doen ze maar niet.

En o ja, wilders is o-zo-zielig omdat hij wel twee doodsbedreigingen heeft gekregen van Meki-look-a-likes.

Joh.
Nee, klopt toch niet.
De tweede kamer is geen voetbaltribune. De tweede kamer is de plaats waar gekozen volksvertegenwoordigers namens hun achterban de regering controleren.
Wilders is daar dus woordvoerder van vele Nederlanders en moet dus ook het woord kunnen voeren.
Ook denk ik niet dat de politie bij voetbalwedstrijden staat om "vrijheid van meningsuiting" te beschermen, ik denk dat ze de orde willen bewaken.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:40:28 #169
136 V.
pi_47066546
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:24 schreef Masterix het volgende:

Zo doen ze in Irak ook allemaal.

Pfffffffffffff....
En anders haal je Irak er even bij. Goeie

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_47066642
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:18 schreef Masterix het volgende:

Trouwens, doe niet alsof antipathie jegens de islam voortkomt uit onkunde: vaak is het tegenovergestelde waar.
Voor mij geldt iig dat ik veel gematigder ben over de islam dan mijn vrienden/kennissen die er meer mee te maken hebben gehad, of er meer van afweten dan ik.

Ik was enkele jaren geleden er ook nog milder over, maar naarmate ik er meer over weet, groeit ook mijn walging erover.

De meeste moslioms die ik ken mag ik graag, ik ben gek op de Iraanse en Noord-Afrikaanse culturen verder, maar ik vind de islam meer en meer de meest griezelijke stroming die er is.
Om over de koran en Mohammed nog maar te zwijgen..
Veel van de Wilders stemmen komen anders wel uit gebieden waar relatief weinig moslims komen, dus voor veel geldt dat juist wel.

Je zegt dat je de islam de griezeligste (neem tenminste aan dat je dat bedoelde ) stroming bent gaan vinden en je noemt daarbij de koran en Mohammed. Snap niet helemaal waarom je dat allemaal apart noemt als stromingen, aangezien die nogal nauw verweven zijn met elkaar, maar goed.

Paspoorten hebben echter niks met religies te maken maar met naties. Om dan te stellen dat iemand met een tweede paspoort Nederland gaat verraden aan een religie, snijdt daarmee weinig hout.

Dat is mijn grootste irritatie met de hele twee paspoorten-discussie (buiten het feit dat we wel belangrijkere dingen hebben om ons druk over te maken). Zeg gewoon eerlijk dat je een probleem hebt met de islam, maar ga niet eindeloos zemelen over paspoorten en zaken die over nationale aangelegenheden gaan, niet over religieuze, terwijl je eigenlijk gewoon over moslims wil klagen.
pi_47066838
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

En anders haal je Irak er even bij. Goeie

V.
Dank je.

Ik kon even geen beter voorbeeld bedenken van islam in de praktijk.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:51:05 #172
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47066981
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:47 schreef Masterix het volgende:

pi_47066988
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:47 schreef Masterix het volgende:

[..]

Dank je.

Nou, das dan weer lekker slim van je . Saddam was een van de meest seculiere leiders in de regio, voor de VS daar kwam buurten. De fundamentelen uit bijvoorbeeld Iran konden zijn bloed wel drinken. Je bent wel lekker bezig vandaag he, met je voorbeelden?
pi_47067294
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:51 schreef jaoka het volgende:

[..]

Nou, das dan weer lekker slim van je . Saddam was een van de meest seculiere leiders in de regio, voor de VS daar kwam buurten. De fundamentelen uit bijvoorbeeld Iran konden zijn bloed wel drinken. Je bent wel lekker bezig vandaag he, met je voorbeelden?
Toen deze seculiere dictator nog aan de macht was, was er minder tot geen sectarisch geweld.

Nu echter -update!- zijn het shii en soenni die elkaar om de macht bevechten, en ik vind dat een voorbeeld van islamitische conflicthantering en omgaan met religieuze en politieke meningsverschillen.

Wat vind jij ervan dan? Komt door het zionistisch complot of wat?
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:58:28 #175
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47067472
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:55 schreef Masterix het volgende:

Toen deze seculiere dictator nog aan de macht was, was er minder tot geen sectarisch geweld.

Nu echter -update!- zijn het shii en soenni die elkaar om de macht bevechten, en ik vind dat een voorbeeld van islamitische conflicthantering en omgaan met religieuze en politieke meningsverschillen.

Beter dan stand-up comedy.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:00:07 #176
136 V.
pi_47067580
quote:

[..]

Ja, en het komt door de Islam en niet omdat de VS daar, ondanks voorspellingen over een burgeroorlog, naar binnen zijn gewandeld onder valse voorwendsels?

Ik vind het niet erg als mensen stupide zijn. Wèl als ze er trots op zijn en anderen ermee lastigvallen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_47067590
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:58 schreef gronk het volgende:

[..]

Beter dan stand-up comedy.
Leuk dat je zo vrolijk bent.

Jammer ook wel, dat je niets inbrengt behalve wat -misschien erg intelligent- lachen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:01:31 #178
126836 Super7fighter
pi_47067672
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:24 schreef Masterix het volgende:

[..]

helaas, ik kan niet met jou praten, want als je geen argumenten meer hebt (en dat is heel snel) ga je schelden. Dat is al vaker gebeurd.

Maar één ding: Theo pink was meer waard dan jij. Dat je positief bent over dat hij vermoord is, bevestigt mijn idee over sommige moslims: zo geindoctrineerd met leugens dat ze naar geweld en leugens moeten grijpen om hun tegenstanders stil te krijgen.

Maar ja, met Mohammed als voorbeeld, wat kan ik je kwalijk nemen... Zo doen ze in Irak ook allemaal.

Pfffffffffffff....
Je lijkt de ideologische erfgenaam van Janmaat, die net zo extreem-rechts was als de huidige clubjes die aan de verkiezingen meededen. Ik vind het dus niet zo vreemd dat jij je geestelijk en emotioneel aangetrokken voelt tot Wilders en van Gogh. Fysiek voel je je echter meer aangetrokken tot Pim Fortuyn die minderjarige kinderen misbruikte, dat liet je al in eerdere postings blijken op de FP.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:03:58 #179
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47067838
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:00 schreef Masterix het volgende:
Het kenmerk van domme mensen: onzin posten, en dan vervolgens zogenaamd wijs doen over 'je moet met argumenten komen'.

Kneus.
pi_47068088
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:00 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, en het komt door de Islam en niet omdat de VS daar, ondanks voorspellingen over een burgeroorlog, naar binnen zijn gewandeld onder valse voorwendsels?

V.
Ja, gedeeltelijk wel.

Volgens mij wilden ze de Ba'ath, die zzij als Arabisch-faacistische internationale partij zagen, pootje lichten, de bevolking heropvoeden zoals de Duitsers na 1945 en dat bleek erg dom te zijn.
Saddam was de kruk die voorkwam dat de boel daar explodeerde, en met het weghalen van Saddam komen alle sluimerende conflicten aan de oppervlak.

De shii vormen de meerderheid in Irak, maar dar, en in Syrië en Libanon, tot de 80-er jaren ook in Iran, werden de shii alttijd buiten de macht gehouden.
Sinds de Iraanse revolutie proberen de shii overal meer invloed te krijgen, en sinds Saddam weg is, probeert Al Sadr Irak over te nemen, met hulp ook van Iran.

De WMD die Rumsfield aan Saddam verkocht had waren al op o.a. de Koerden afgevuurd: die WMD waren er niet meer en de VS wist dat.
Hun inval was dus illegaal.

En nu is daar de burgeroorlog, die Saddam effectief onderdrukte, uitgebarsten. Je kan hierin niet om de schuld van de VS heen, maar doen alsof de lokale bevolking er verder niets mee te maken heeft is naief natuurlijk: ze bouwen de bommengordels waarmee ze aanslagen uitvoeren namelijk zelf, zonder dat de VS hen daarin stuurt.

Of de Zionisten...
pi_47068153
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Het kenmerk van domme mensen: onzin posten, en dan vervolgens zogenaamd wijs doen over 'je moet met argumenten komen'.

Kneus.
Kneus?

Je hebt het over jezelf?
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:12:17 #182
136 V.
pi_47068367
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:08 schreef Masterix het volgende:

En nu is daar de burgeroorlog, die Saddam effectief onderdrukte, uitgebarsten. Je kan hierin niet om de schuld van de VS heen, maar doen alsof de lokale bevolking er verder niets mee te maken heeft is naief natuurlijk: ze bouwen de bommengordels waarmee ze aanslagen uitvoeren namelijk zelf, zonder dat de VS hen daarin stuurt.
Think again.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_47068428
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:01 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Je lijkt de ideologische erfgenaam van Janmaat, die net zo extreem-rechts was als de huidige clubjes die aan de verkiezingen meededen. Ik vind het dus niet zo vreemd dat jij je geestelijk en emotioneel aangetrokken voelt tot Wilders en van Gogh. Fysiek voel je je echter meer aangetrokken tot Pim Fortuyn die minderjarige kinderen misbruikte, dat liet je al in eerdere postings blijken op de FP.
Ik dacht al, wanneer ga je er seks bijhalen?

Ik eerdeere FP posts begon jij me zonder enige aanleiding uit te maken voor homo en pedo: later gaf je aan dat dat door je medicijnen kwam. Ik ga nu toch iets anders vermoeden. Tegen mij heb je die vuiile onzin nooit teruggenomen echter, geeft wel je nivo aan.

Frustro...
pi_47068524
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Think again.

V.
Tot ik tot jouw conclusie kom of zo?

Miischien heb ik wel een andere mening dan jij. Maar zeg maar waar ik volgens jou op uit moet komen hoor.
t Zal wat zijn.
pi_47068624
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Typerend dat Verbal niet over de stupiditeit van deze vergelijking valt.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:20:05 #186
136 V.
pi_47068785
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:15 schreef Masterix het volgende:

[..]

Tot ik tot jouw conclusie kom of zo?
Of tot je wat nozeler wordt. Jouw keuze.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:21:09 #187
136 V.
pi_47068829
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:17 schreef Apropos het volgende:

[..]

Typerend dat Verbal niet over de stupiditeit van deze vergelijking valt.
Ik had hem niet gezien. Erg typerend. En dan nog is het bij lange na niet zo dom als de Irak-bijdrage van Masterix.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:22:09 #188
126836 Super7fighter
pi_47068895
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:13 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik dacht al, wanneer ga je er seks bijhalen?

Ik eerdeere FP posts begon jij me zonder enige aanleiding uit te maken voor homo en pedo: later gaf je aan dat dat door je medicijnen kwam. Ik ga nu toch iets anders vermoeden. Tegen mij heb je die vuiile onzin nooit teruggenomen echter, geeft wel je nivo aan.

Frustro...
In de desbetreffende topic heb jij je sterk gemaakt om de leeftijdsgrens van jongeren om seks te bedrijven te verlagen naar 9 of 12 jaar, onder het valse voorwendsel dat een zekere profeet dat ook toestond. Jouw sympthieen liggen dus duidelijk bij de stichting Martijn.
Ook in deze topic kaart je de profeet aan. Met als volgende stap om kinderporno te legaliseren, vermoed ik. Tevens is jouw voorliefde voor Theo van Gogh en Pim Fortyn sterk voelbaar voor iedereen in deze topic. Ik heb niet het idee dat jij een ordinaire moslimhater bent, ik weet wel zeker dat jij een faggotpedo bent, die de Islam valselijk gebruikt voor zijn eigen sinistere agenda.
Niet ik, maar jij hebt medicijnen nodig. Chemische castratie welteverstaan!
pi_47068920
quote:

[..]

Alsjeblieft zeg, alsof iemand die het niet met je eens is automatisch denkt aan een zionistisch complot

Ik denk dat het veel simpeler ligt. Ten eerste hebben sommige landen te veel belangen in het Midden Oosten, met name vanwege de olie. Zij zullen daarom, ongeacht de religieuze affiniteit van de regimes, deze omverwerpen of beschadigen indien deze hun belangen schaden. Zo was de opkomst van de democratie in Iran in de kiem gesmoord door de inmenging van de VS in 1953.

Daar komt bij dat elites in die regio's zelf, maar wat graag gebruik maken van een religieus imago om het volk zoet te houden, zodat het hen helpt (of in ieder geval niet tegenwerkt) bij hun bevechting van het kwaad van het secularisme/andere godsdienst. Daarbij is fundamentalisme (in religie of denkbeeld) vaak een pre, omdat het de vernietiging van de ander rechtvaardigt.

Het gaat dus vooral om economische en politieke belangen, waar het volk dan in meegetrokken wordt onder het mom van hun religie. Het is ook om deze reden dat het denken van deze tegenstellingen in enkel religieuze termen wordt aangemoedigd omdat dan verdoezeld wordt wie er werkelijk baat bij hebben.

Dit is door de geschiedenis al vele malen gebeurt, slechts enkele voorbeelden:
De Grieken zouden vreemde barbaren zijn met rare goden (maar bedreigden de macht van het Perzische rijk rond de middellandse zee en erkenden Xerxes niet als opperkoning).
De vervolging van het Christendom als iets slechts (ipv als iets dat de staat bedreigde in Rome)
De vervolging van de Joden door de eeuwen heen (ipv als iets dat het heersende geloof en daarmee machthebbers bedreigde, bovendien als zondebok gebruikt)
Verbranding van mensen als heksen (ipv als mensen die om hun verbinding met eerdere religies en hun 'macht' over het genezen van mensen als gevaarlijk werden gezien)
Kruistochten als gevecht tegen ongelovigen (ipv als tochten waarbij graven en hertogen staatjes konden stichten).
Maar ook stromingen als nationaal-socialisme en communisme als rechtvaarding voor het doden van hen die niet voldeden (oftewel een gevaar voor de machthebbers waren).

Dat jij meteen denkt dat mijn argument het zionistisch complot zal zijn, geeft wel aan dat jij er zelf ook ingetrapt bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaoka op 08-03-2007 21:28:37 ]
pi_47068954
Kijk aan! Dat zeiden ze in de jaren dertig ook in Duitsland, Nederland en Amerika, o Supervechter.
pi_47069006
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:22 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

In de desbetreffende topic heb jij je sterk gemaakt om de leeftijdsgrens van jongeren om seks te bedrijven te verlagen naar 9 of 12 jaar, onder het valse voorwendsel dat een zekere profeet dat ook toestond. Jouw sympthieen liggen dus duidelijk bij de stichting Martijn.
Ook in deze topic kaart je de profeet aan. Met als volgende stap om kinderporno te legaliseren, vermoed ik. Tevens is jouw voorliefde voor Theo van Gogh en Pim Fortyn sterk voelbaar voor iedereen in deze topic. Ik heb niet het idee dat jij een ordinaire moslimhater bent, ik weet wel zeker dat jij een faggotpedo bent, die de Islam valselijk gebruikt voor zijn eigen sinistere agenda.
Niet ik, maar jij hebt medicijnen nodig. Chemische castratie welteverstaan!
Dat heb ik niet; je liegt.

Je bent nog steeds ziek begrijp ik?
pi_47069078
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:20 schreef Verbal het volgende:

[..]

Of tot je wat nozeler wordt. Jouw keuze.

V.
Ik weet niet of iemand iets heeft aan het "beetje superieur doen"actje van je, maar vertel: tot welke verlichte conclusie zou ik volgens jou moeten komen als ik er nog eens over denk?

Je doet slim, ben je het ook?
pi_47069079
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

. En dan nog is het bij lange na niet zo dom als de Irak-bijdrage van Masterix.

V.
Ik vind hem veel en veel dommer, anders. Masterix heeft deels gelijk en deels niet, maar deze vergelijking slaat de plank volledig mis.
pi_47069755
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:22 schreef jaoka het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg, alsof iemand die het niet met je eens is automatisch denkt aan een zionistisch complot
Ik vroeg het aleen...
quote:
Ik denk dat het veel simpeler ligt. Ten eerste hebben sommige landen te veel belangen in het Midden Oosten, met name vanwege de olie. Zij zullen daarom, ongeacht de religieuze affiniteit van de regimes, deze omverwerpen of beschadigen indien deze hun belangen schaden. Zo was de opkomst van de democratie in Iran in de kiem gesmoord door de inmenging van de VS in 1953.

Daar komt bij dat elites in die regio's zelf, maar wat graag gebruik maken van een religieus imago om het volk zoet te houden, zodat het hen helpt (of in ieder geval niet tegenwerkt) bij hun bevechting van het kwaad van het secularisme/andere godsdienst. Daarbij is fundamentalisme (in religie of denkbeeld) vaak een pre, omdat het de vernietiging van de ander rechtvaardigt.

Het gaat dus vooral om economische en politieke belangen, waar het volk dan in meegetrokken wordt onder het mom van hun religie. Het is ook om deze reden dat het denken van deze tegenstellingen in enkel religieuze termen wordt aangemoedigd omdat dan verdoezeld wordt wie er werkelijk baat bij hebben.

Dit is door de geschiedenis al vele malen gebeurt, slechts enkele voorbeelden:
De Grieken zouden vreemde barbaren zijn met rare goden (maar bedreigden de macht van het Perzische rijk rond de middellandse zee en erkenden Xerxes niet als opperkoning).
De vervolging van het Christendom als iets slechts (ipv als iets dat de staat bedreigde in Rome)
De vervolging van de Joden door de eeuwen heen (ipv als iets dat het heersende geloof en daarmee machthebbers bedreigde, bovendien als zondebok gebruikt)
Verbranding van mensen als heksen (ipv als mensen die om hun verbinding met eerdere religies en hun 'macht' over het genezen van mensen als gevaarlijk werden gezien)
Kruistochten als gevecht tegen ongelovigen (ipv als tochten waarbij graven en hertogen staatjes konden stichten).
Maar ook stromingen als nationaal-socialisme en communisme als rechtvaarding voor het doden van hen die niet voldeden (oftewel een gevaar voor de machthebbers waren).

Dat jij meteen denkt dat mijn argument het zionistisch complot zal zijn, geeft wel aan dat jij er zelf ook ingetrapt bent.
Nee, ik geloof niet zo in het zionistisch complot.

Ik denk dat je er terecht sociale, economische en historische factoren bij betrekt, doe ik ook.

Maar goed, religie speelt in Irak ook een polariserende rol. De shiitische meerderheid wil macht in Irak.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:39:35 #195
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47069932
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:25 schreef Apropos het volgende:

Ik vind hem veel en veel dommer, anders. Masterix heeft deels gelijk en deels niet, maar deze vergelijking slaat de plank volledig mis.
Ja joh, straks ga je nog beweren dat 'brand' roepen in een volle bioscoop ook onder de vrijheid van meningsuiting moet vallen
pi_47070152
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:39 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja joh, straks ga je nog beweren dat 'brand' roepen in een volle bioscoop ook onder de vrijheid van meningsuiting moet vallen
quote:
Als ik bij ado-den haag ga roepen dat alle hagenezen domme kankerrrmongolen sijn, dan moet ik ook niet raar opkijken als ik 'eventjes aangepakt' wordt.
Leg eens uit in hoeverre dit voorbeeld relevant is? En dan exact. (Liefst zonder taalfouten als ''ik wordt'', je stemt tenslotte niet op Wilders.)
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:44:57 #197
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47070252
Maar, on-topic, als je zo'n uitleg geeft als herboven, dan je kunt zoiets als onderstaand toch niet met droge ogen op 't conto van 'de islam' schrijven?

Dan ben je of ontzettend dom, of bent eigenlijk xenofoob maar zoekt naar stromannen om dat te 'onderbouwen'.
quote:

donderdag 8 maart 2007 @ 21:45:59 #198
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47070324
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:43 schreef Apropos het volgende:
Joh, sodemieter effe gauw een eind op. Ik hoef me niet voor jou te verantwoorden.
pi_47070510
quote:
Dit is waar. Saddam was een gruwelijk misdadiger, maar dit is waar.
quote:
Ik vind dat geen voorbeeld van ''Islamitische conflicthantering'', maar van extremistische conflicthantering. Het is wel een goed voorbeeld om te illustreren dat de meeste staten er niet aangenamer op worden wanneer radicale verzetsgroepen een kans ruiken om de macht te grijpen.
pi_47070693
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Joh, sodemieter effe gauw een eind op.
Volgens mij zit je met je gedachten nog steeds bij het voetbal.
quote:
Ik hoef me niet voor jou te verantwoorden.
Verantwoorden? Ik vraag wat die vergelijking nu precies te betekenen heeft. Kennelijk kun je dat niet goed uitleggen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:54:35 #201
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47070849
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:52 schreef Apropos het volgende:
*plonk*
pi_47071211
Hoe oud ben jij?
pi_47071344
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:44 schreef gronk het volgende:
Maar, on-topic, als je zo'n uitleg geeft als herboven, dan je kunt zoiets als onderstaand toch niet met droge ogen op 't conto van 'de islam' schrijven?

Dan ben je of ontzettend dom, of bent eigenlijk xenofoob maar zoekt naar stromannen om dat te 'onderbouwen'.
[..]
Hoezo niet?
Ik belicht in een zin een aspect, niet dat ik een uitgebreid essay schreef over alle factoren of zo.
Dat aspect is dat er al eeuwen grote spanningen zijn tussen soenni's en shii's, effectief onderdrukt door resp. Ottomanen en Saddam als het over regio Irak gaat, en ik kan dat niet los zien van de burgeroorlog die daar nu heerst: de VS hebben de deksel van Pandora's doos afgehaald, de idioten.
Nu is er een religieuze machtsstrijd aan de gang, voor zover ik het overzie.

En hoe ik dat bij de islam leg?
Ik vind de islam geen stroming van overleg en compromis. Ik zie een groot deel van de koran als oproep tot strengheid, strijd, onderdrukking.
Uiteindelijk worden oorlogen door mensen uitgevochten en niet door ideeën, maar ik ben, na het lezen van de koran, toch anders gaan kijken naar al de conflicten in de wereld, waar moslims bij betrokken zijn.
Maar dat is zoals ik het zie.
pi_47072539
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:36 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik vroeg het aleen...
[..]

Nee, ik geloof niet zo in het zionistisch complot.
Nee, dat snap ik. Het gaat er alleen om dat jij meteen verwacht van iemand met wie je in discussie bent (de 'vijand' dan op dat moment ) dat die ook enkel vanuit religie vs religie denkt.
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:36 schreef Masterix het volgende:

Ik denk dat je er terecht sociale, economische en historische factoren bij betrekt, doe ik ook.

Maar goed, religie speelt in Irak ook een polariserende rol. De shiitische meerderheid wil macht in Irak.
Ja, maar die polariserende rol wordt juist aangemoedigd door degenen die daar baat bij hebben (en ook de financiele middelen om dat te bewerkstelligen, dmv propaganda ed). Natuurlijk willen de 'voetsoldaten' ook de macht voor hun groep. Zodra ze dat echter zouden bewerkstelligen en de vijand vernietigd is, wordt duidelijk wie de macht dan eigenlijk in handen heeft, en dat zijn niet de voetsoldaten. Het aanroepen van een religie is daarom handig, omdat je daarmee makkelijk vijanden kan benoemen die buiten de groep horen, niet erbinnen. Mijn stelling daarom is dat geloof niet vaak de oorzaak voor een conflict is, maar gebruikt wordt om de vernietiging (en het zich enkel bezig houden met niks dan) de vijand te rechtvaardigen. Plus dat dit de positie van de hooggeplaatsten rechtvaardigt. Imams bijvoorbeeld, of koning, bij de gratie gods.

Vind dat eerlijk gezegd ook een beetje in Nederland het geval. Autochtonen en allochtonen ruzien er op los, daar hebben sommige mensen baat bij. Zelfs het koninklijk huis bijvoorbeeld, omdat mensen nu klagen over de andere groep ipv de grote hoeveelheid subsidie die zij krijgen van de staat. Hetzelfde met alle geintjes die ze uitvoeren met de EU (euro, grondwet er steeds op vage manieren door proberen te drukken).
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:48:46 #205
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47074047
Femke scoort in de herhaling bij nova
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:49:37 #206
136 V.
pi_47074091
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:48 schreef gronk het volgende:
Femke scoort in de herhaling bij nova
Neuk, ik zit nog op mijn werk... Om twaalf uur de hh maar effe kijken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:13:51 #207
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47075149
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:01 schreef Masterix het volgende:

Ik vind de islam geen stroming van overleg en compromis.
Ah, u gaat voor optie 2.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:36:04 #208
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47076047
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat zelfde kunnen andere mensen ook zeggen over de SP, PvdD etc ect.

Dat noemen ze democratie
maar bij Wilders heet het demoniseren. Terwijl hij zo de slachtofferrol van moslims hekelt schreeuwd hijzelf over demoniseren. Terwijl hij zelf een motie van wantrouwen indient voordat ze 1 woord in functie hebben gezgegd.
And that is the news.''
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:47:39 #209
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47076457
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is wel een goed idee. Gewoon volgende week nog een motie van wantrouwen er tegen aan.
want moties van wantrouwen zijn ervoor om zomaar te gebruiken. Om tegen mensen te gebruiken die nog geen woord in functie hebben gezegd. En als mensen wat terugzeggen roepen dat het demonisering is.

Dat alleenrecht hebben de mensen van Wilders zich toebedeeld.

Uitspraken de islamitische mein kampf moeten kunnen, maar ow wee als de grote leider een insinuatie naar WO2 krijgt, dan is het land te klein. Dan komt het slachtoffer geluid weer naar boven.

Of openheid van zaken geven over Dion Grauss, hoeft ook niet. Die verdedigd zich met een onderzoek door zichzelf uitgevoerd. Doet niemand moeilijk over, en zohoort het. Maar een onderzoek naar een kamerlid door haar eigen partij wordt wel in twijfel getrokken. Geeft iedereen het recht om het onderzoek naar Dion 'vrouwenmepperd' Grauss in twijfel te trekken. Maar het kamp Wilders heeft het vertrouwenskwestie en loyaliteitsidee naar hunzelf getrokken. Alleen de PVV weet immers wat goed is voor de mensne in NL. De PVV beslist over wat betrouwbaar is en wat loyaliteit is

Dan hebben we het nog niet eens over een van Baalen die voor de overheid van Taiwan dingen doet, v. Hulten die de engelse overheid adviseerde inzake de EU. Zo zijn er nog meer kamerleden die vergelijkbare nevenactiviteiten of zelfs verdergaande activiteiten hebben. Maar daar hoor je de PVV niet over. Zij weet immers wat loyaliteit is.

De PV 'vrijheid' weet wat goed voor u is
And that is the news.''
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:51:02 #210
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47076580
Oh! Jij demoniseert!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:02:16 #211
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47076955
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:51 schreef gronk het volgende:
Oh! Jij demoniseert!
zou ik nu ook op de lijst staan van Wilders die net als Polak als eerst worden ontslagen als hij aan de macht komt.
Daar staat de Partij voor de Vrijheid immers voor.
Geen persVrijheid
geen Vrijheid van godsdient
geen Vrijheid van meningsuiting (ik word gedemoniseerd! )
Alleen de Vrijheid 'vrijheden tellen alleen als het ons uitkomt' kennen ze

of demoniseer ik nu weer?
And that is the news.''
pi_47079276
quote:

[..]

Bron

Wilders zwart maken

waarom neemt hier nog iemand op voor racist Wilders ??
en met 2 maten meten nog ook
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_47081223
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

zou ik nu ook op de lijst staan van Wilders die net als Polak als eerst worden ontslagen als hij aan de macht komt.
Daar staat de Partij voor de Vrijheid immers voor.
Geen persVrijheid
geen Vrijheid van godsdient
geen Vrijheid van meningsuiting (ik word gedemoniseerd! )
Alleen de Vrijheid 'vrijheden tellen alleen als het ons uitkomt' kennen ze

of demoniseer ik nu weer?
Natuurlijk demoniseer je!!! Snap je dat dan niet?

Elk woord wat je zegt waarbij je Wilders niet ophemelt, is demonisering. Het hoort ook niet tot de vrijheid van meningsuiting, dat is alleen voor Wilders en mensen die op hem gestemd hebben. Hun geluid mag ook wel eens gehoord worden en dus dien je geen onvertogen woord hun richting in te slingeren. Doe je dat wel, dan gaan ze allemaal heel erg janken, en dat wil je toch niet op je geweten hebben???

pi_47082043
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Man, ik was laatst op vakantie in Torremolinos, zie ik me daar ook hordes Marokkanen die totaal geen Nederlands kennen spreken, net als bij ons! Het legt dus gewoon aan hullie zelluf!
pi_47082163
Als iedereen het voorbeeld van Wilders zou volgen dienen we straks tegen iedereen die we niet aardig vinden maar even een motie van wantrouwen in. Zo komt er dus helemaal niets meer van regeren. Door Wilders ligt dit land straks compleet op z'n gat. Hoewel, dat zal wel loslopen, want de meeste kamerleden hebben meer verstand dan Mavo klant Wilders.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:25:04 #216
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47082308
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:16 schreef Nielsch het volgende:
Als iedereen het voorbeeld van Wilders zou volgen dienen we straks tegen iedereen die we niet aardig vinden maar even een motie van wantrouwen in. Zo komt er dus helemaal niets meer van regeren. Door Wilders ligt dit land straks compleet op z'n gat. Hoewel, dat zal wel loslopen, want de meeste kamerleden hebben meer verstand dan Mavo klant Wilders.
Het land op zijn gat krijgen is niet mogelijk door kansloze moties van wantrouwen. Wel verliezen de moties waarde wanneer deze veelvuldig voor iedere scheet worden ingezet. In zijn eentje heeft hij de afgelopen 2 jaar al 8 moties ingebracht of gesteund, en in dit tempo komt hij op 20 de komende 4 jaar. Een soort "The boy who cried Islam" verhaaltje.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:33:21 #218
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47082453
Was toch havo?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:46:50 #219
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_47084217
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 01:28 schreef Meki het volgende:
Wilders zwart maken

waarom neemt hier nog iemand op voor racist Wilders ??
en met 2 maten meten nog ook
Als het om de vrijheid van meningsuiting gaat, dan neem ik het nog zelfs op voor jou Meki
Exaudi orationem meam
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:59:34 #221
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47084574
In elk geval Mavo gevolgd door Havo dacht ik. Daarbuiten zal er vast nog wel wat cursusjes gevolgd zijn.
pi_47084816
quote:
type of school en plaats middelbaar onderwijs
- m.a.v.o. St. Thomascollege te Venlo
- h.a.v.o. St. Thomascollege te Venlo

type of school en plaats (hoger-)beroepsonderwijs
- opleiding Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam

academische studie en universiteit
- rechtsgeleerdheid (deelcertificaten) Open Universiteit

overige opleidingen
- topkadertraining 1992
Bron parlement.com.

Geen idee waarvoor het relevant is, maar opzoeken is niet zo moeilijk.
pi_47084923
deelcertificaat.....hij bedoelt een verlopen Propedeuse?
Allah Al Watan Al Malik
pi_47085038
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, de OU werkt met allemaal deelcentificaten, daarmee wordt niet iets anders bedoeld.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:13:04 #225
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47085054
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
Niet noodzakelijk. Als je al op je plek zit qua baan, waarom zou je dan een hele opleiding doorlopen en niet gewoon de vakken eruit pikken die je nodig acht. Wel tiefusduur volgens mij.
pi_47085057
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, de OU werkt met allemaal deelcentificaten, daarmee wordt niet iets anders bedoeld.
Wat een lomp systeem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47085096
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:13 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk. Als je al op je plek zit qua baan, waarom zou je dan een hele opleiding doorlopen en niet gewoon de vakken eruit pikken die je nodig acht. Wel tiefusduur volgens mij.
Het staat er anders nogal algemeen...."rechtsgeleerdheid" deelcertificaten...
Allah Al Watan Al Malik
pi_47085147
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:13 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is helemaal niet zo duur . Het is staatsgefinancieerd onderwijs.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:16:22 #229
15869 gr8w8
Better by design.
pi_47085159
Ik vind het niet echt boeien hier, maar d'r is vast wel meer info te vinden via parlement.nl of Wiki.
pi_47085681
Wilders je laat je zelf adviseren door de Amerikaanse Neo Conservatieve Burke Stichting.
Welk belang dien je de Amerikaanse of de Nederlandse.

Wilders je Vrouw heeft dubbele Nationaliteit zowel de Nederlandse als Hongaarse

Ze is dus Loyaal aan Hongarij en aangezien jij haar eeuwig Trouw gezworen heb (Huwelijk)

Zie ik hier toch een `SCHIJN` van belangenverstrengeling.

Het word tijd voor een Motie van Wantrouwen tegen jezelf Geert/
pi_47086467
Havo dan... whatever....
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:43:45 #232
90400 longinus
Hollander
pi_47094585
Zit zijn vrouw dan ook in de regering?

En Wilders mag zeggen wat hij wil, en moties indienen als hij wil., dat heet hier democratie.
Het is aan de ander om het er mee eens te zijn of niet, ook dat is democratie.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47096175
Ik blijf erbij dat dit niet kan en het verbaast me dat niemand er over valt.

Een kabinetslid mag best op persoonlijke titel een interview geven over zijn eigen persoontje en zijn liefhebberijen, maar zodra hij over politiek praat spreekt hij namens het kabinet. Ik kan me niet voorstellen dat het kabinetsstandpunt is, dat wanneer de oppositie zijn taak naar behoren uitvoert, dit de persoonlijke veiligheid van kabinetsleden bedreigt.

Overigens was de dader in het enige gepubliceerde geval waarin Aboutaleb concreet met de dood bedreigd werd zijn eigen terroristische neefje, die vond dat hij de islam was afgevallen. Nogal hypocriet om dan vage beschuldigingen over de Wilders-aanhang te maken.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:31:06 #234
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47096417
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:24 schreef dvr het volgende:
Ik blijf erbij dat dit niet kan en het verbaast me dat niemand er over valt.

Een kabinetslid mag best op persoonlijke titel een interview geven over zijn eigen persoontje en zijn liefhebberijen, maar zodra hij over politiek praat spreekt hij namens het kabinet. Ik kan me niet voorstellen dat het kabinetsstandpunt is, dat wanneer de oppositie zijn taak naar behoren uitvoert, dit de persoonlijke veiligheid van kabinetsleden bedreigt.

Overigens was de dader in het enige gepubliceerde geval waarin Aboutaleb concreet met de dood bedreigd werd zijn eigen terroristische neefje, die vond dat hij de islam was afgevallen. Nogal hypocriet om dan vage beschuldigingen over de Wilders-aanhang te maken.
Ze zijn in een kramp geschoten. Dat heeft als effect dat Aboutaleb een moord moet plegen voordat ze hem zullen laten vallen. De PvdA vervreemd de autochtone achterban van zich, en zal de rekening gepresenteerd krijgen.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 18:26:29 #235
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47100420
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze zijn in een kramp geschoten. Dat heeft als effect dat Aboutaleb een moord moet plegen voordat ze hem zullen laten vallen. De PvdA vervreemd de autochtone achterban van zich, en zal de rekening gepresenteerd krijgen.

Je weet het he, hij heeft niets met de zelfmoord van zijn zus te maken.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:29:25 #236
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47100507
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Je weet het he, hij heeft niets met de zelfmoord van zijn zus te maken.
Nou, dat weet ik niet. Maar ik hoop het voor 'm.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 18:31:41 #237
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47100578
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik niet. Maar ik hoop het voor 'm.
Hij heeft ook niets te maken gehad met het verbreken van de relatie tussen zijn zus en een niet-moslim.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:34:19 #238
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47100644
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hij heeft ook niets te maken gehad met het verbreken van de relatie tussen zijn zus en een niet-moslim.
Ook dat hoop ik voor 'm. Stel je voor als geert Wilders daar een spoeddebat over aanvraagt...
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 18:36:10 #239
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47100701
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ook dat hoop ik voor 'm. Stel je voor als geert Wilders daar een spoeddebat over aanvraagt...
Zal die niet doen, toch?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:39:43 #240
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47100788
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zal die niet doen, toch?
Nee, is heel normaal gedrag van een staatssecretaris.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 18:42:32 #241
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47100896
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, is heel normaal gedrag van een staatssecretaris.
Lijkt me toch wel?!
Waarom zou je niet een niet moslim van je zus willen en kunnen afhouden? Niks mis mee toch? Niet moslims zijn toch zeker minderwaardig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')