Ergens heeft hij wel een punt, maar ik denk dat hij hiermee min of meer zijn eigen doodvonnis tekent..quote:Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren
DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.
Volgens hem staan er „genoeg verschrikkelijke dingen” in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. „Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”, zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.
De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het „grootste gevaar is dat ons bedreigt”. Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. „Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel”, aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.
Wilders: „Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!“
[inkopper]quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Pittig, laat de rel maar beginnen.
10 x !quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:13 schreef Dementor het volgende:
En ze moeten de bijbel overschrijven!
(Dat roept Wilders morgen).
Die was later, en daar zegt de TS al dat ie dicht mag.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:13 schreef Godlike02 het volgende:
Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren
Dubbel?
Sorry, zat zeker nog te slapenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die was later, en daar zegt de TS al dat ie dicht mag.
En Wilders roept em uit z'n hoofd op!quote:
Hot item zeg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:15 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Sorry, zat zeker nog te slapen
Deze bedoelde ik
Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren
Denk je écht dat het probleem in de Koran zit?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:55 schreef Bastard het volgende:
beter als problemen stilzwijgen
De boekenverbrandingen zorgden inderdaad keer op keer voor een piek van rust in onze geschiedenis.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:55 schreef Bastard het volgende:
Ik mag m wel... beetje duidelijke klare taal roepen... hoezo niet de confrontatie opzoeken? Openingen voor een gesprek zijn dit weer.. beter als problemen stilzwijgen alsof ze niet bestaan.
Miljoenen stoppen in probleemwijken, wat heeft dat nou voor zin als je de problemen niet bij de wortel aanpakt, bij de mensen die in de wijk zelf wonen. Denk aan opvoedingsbegeleiding, buurthuizen met sociaal werkers.
Nee, met een likje verf en nieuwe beplanting alleen kom je er niet.
Het gaat natuurlijk nooit werken en zulke korancensuur gaat er natuurlijk nooit van komen, dat weet ik. Die stelling van Wilders is in dat opzicht dan ook vrij nutteloos. Maar het gaat meer om het gevoel: het zou eigenlijk zo moeten. In dat gevoel vind ik dat Wilders volledig gelijk heeft. De koran bevat gewoon héél veel geweld en voor moslims is dat het letterlijke woord van god. Die gewelddadige gedeeltes zouden ze eigenlijk moeten afzweren.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:40 schreef Yildiz het volgende:
Daarmee is tot nu toe al zo ongeveer de helf van zijn bewering onjuist.
De andere helft, over het censureren. Jij denkt dat het serieus hélpt? Dat als 1 politicus oproept tot het verscheuren ervan, dat er niemand ter wereld is die de volledige versie gaat produceren?En sinds wanneer doen mensen precies wat er in een boekje staat? Die moet ik nog tegenkomen hoor.
Jij snapt toch ook wel dat het niet meer dan een excuus is?
Dan over die extremist, ja, natuurlijk, in deze tijd. In die tijd was het ook normaal om op een levend beest te knagen. Moet je nu eens doen, ben je gelijk barbaars. Dat zegt Wilders ook, als zo iemand in deze tijd zou leven, zou hij hem extremist noemen.
Als Adam in deze tijd zou leven, zou ik hem nudist noemen.
Wel tof dat jij censuur weet goed te praten, overigens.
Het is de TOON die de muziek maakt. Je mag de vinger best op de zere plek leggen en je hoeft problemen echt niet te verzwijgen. Maar de MANIER waarop je je punt naar voren brengt, is heel belangrijk. En juist op dat punt ontbreekt het Wilders aan tact en respect.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:55 schreef Bastard het volgende:
Ik mag m wel... beetje duidelijke klare taal roepen... hoezo niet de confrontatie opzoeken? Openingen voor een gesprek zijn dit weer.. beter als problemen stilzwijgen alsof ze niet bestaan.
Miljoenen stoppen in probleemwijken, wat heeft dat nou voor zin als je de problemen niet bij de wortel aanpakt, bij de mensen die in de wijk zelf wonen. Denk aan opvoedingsbegeleiding, buurthuizen met sociaal werkers.
Nee, met een likje verf en nieuwe beplanting alleen kom je er niet.
Denk nou toch eens na vent.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar het gaat meer om het gevoel: het zou eigenlijk zo moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |