abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 08:44:45 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46252935
bronnetje
quote:
Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren
DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er „genoeg verschrikkelijke dingen” in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. „Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”, zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het „grootste gevaar is dat ons bedreigt”. Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. „Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel”, aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: „Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!“
Ergens heeft hij wel een punt, maar ik denk dat hij hiermee min of meer zijn eigen doodvonnis tekent..
Zelf denk ik dat de problemen niet zo zeer door de Koran komen, of de imam, maar een eigen instelling van "wat kan mij het boeien wat ik doe" vergelijkbaar met dronken Nederlanders op Kreta.
The truth was in here.
pi_46253063
Pittig, laat de rel maar beginnen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:10:55 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46253197
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 08:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Pittig, laat de rel maar beginnen.
[inkopper]
Staatscensuur.
[/inkopper]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46253232
En ze moeten de bijbel overschrijven!
(Dat roept Wilders morgen).
pi_46253240
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:13 schreef Dementor het volgende:
En ze moeten de bijbel overschrijven!
(Dat roept Wilders morgen).
10 x !
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:14:42 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46253245
quote:
Die was later, en daar zegt de TS al dat ie dicht mag.
pi_46253259
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die was later, en daar zegt de TS al dat ie dicht mag.
Sorry, zat zeker nog te slapen

Deze bedoelde ik
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:16:23 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46253271
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

10 x !
En Wilders roept em uit z'n hoofd op!

Wilders 1:1, sorry, Genesis 1:1; in den beginne was er de Joods-Christelijke superieuriteit, toen kwamen de...
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:15 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Sorry, zat zeker nog te slapen

Deze bedoelde ik
Hot item zeg.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:24:28 #10
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_46253352
Leuk idee
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:25:15 #11
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46253445
Wilders slaat weer eens te ver door. Zijn 'bijdrage' aan het maatschappelijke debat over moslims is contra-productief. De vraag is niet zozeer of Wilders een punt heeft, maar HOE hij zijn punt voor het voetlicht brengt. Dat doet hij op een dusdanige wijze dat het alleen maar averechts kan werken.

Met oproepen om de koran te verscheuren en Mohammed als extremist betitelen (los van de vraag of dat terecht is) bereik je niets. Je stoot alleen maar mensen voor het hoofd.

Ik ontken niet dat er problemen zijn rondom moslims in Europa, maar Wilders is een verdomd eentonige, vastgeslagen LP aan het worden. Een populist bij uitstek, die op geen enkele wijze aan oplossingen gaat bijdragen.
pi_46253484
wat wilders doet is van de ene kant wel slim.

een normaal moslim denkt: ach heb je die gek weer met zijn peroxide-kapsel

een crimineel moslim begint direct te schreeuwen en stampij te maken.

hij scheidt dus wel degelijk de goeden van de slechten.

wilders, wel lachen
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:55:09 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46253656
Ik mag m wel... beetje duidelijke klare taal roepen... hoezo niet de confrontatie opzoeken? Openingen voor een gesprek zijn dit weer.. beter als problemen stilzwijgen alsof ze niet bestaan.

Miljoenen stoppen in probleemwijken, wat heeft dat nou voor zin als je de problemen niet bij de wortel aanpakt, bij de mensen die in de wijk zelf wonen. Denk aan opvoedingsbegeleiding, buurthuizen met sociaal werkers.
Nee, met een likje verf en nieuwe beplanting alleen kom je er niet.
The truth was in here.
pi_46253666
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:55 schreef Bastard het volgende:
beter als problemen stilzwijgen
Denk je écht dat het probleem in de Koran zit?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:57:16 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46253680
quote:
Ik mag m wel... beetje duidelijke klare taal roepen... hoezo niet de confrontatie opzoeken? Openingen voor een gesprek zijn dit weer.. beter als problemen stilzwijgen alsof ze niet bestaan.

Miljoenen stoppen in probleemwijken, wat heeft dat nou voor zin als je de problemen niet bij de wortel aanpakt, bij de mensen die in de wijk zelf wonen. Denk aan opvoedingsbegeleiding, buurthuizen met sociaal werkers.
De boekenverbrandingen zorgden inderdaad keer op keer voor een piek van rust in onze geschiedenis. !

Och, die Christenen deden het al in 392, ik had gehoopt dat dat nu wel voorbij was.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:00:11 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46253708
Dan mag het OT ook de prullenbak in wmb.
Niet meer actief op Fok!
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 10:15:14 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46253897
Hij heeft wel gelijk. De islam is gewelddadig en die zogenaamde profeet van ze was maar een gewelddadig mannetje. Waarschijnlijk was ie dronken toen ie ineens op de religieuze toer ging.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:24:35 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254008
Waarin heeft ie gelijk, dat censuur gezond is? Dat er een derde wereldoorlog is zoals een ex-geheim agent ergens ook zegt, die toevallig uit Israël (Mossad) komt? Joh. Nou. Goh. Echt? Zou zo iemand dat belangeloos en oprecht beweren?

Of waar heeft hij dan wel gelijk in? Dat als er een bepaalde waarde van 'verschrikkelijke teksten' in een boekje staan, het dan goed is om te censureren? Heeft ie daar gelijk in?

Of, heeft ie er gelijk in dat we alles waar we trots op zijn verkopen? Ja natuurlijk, handel drijven heet dat. Of heeft hij het dan meer over de grondwet en de EVRM? Nou, daar geeft vooral hij ook weinig om.

Of, heeft hij er gelijk in dat het zo crimineel is? Nou, toevallig is het nooit veiliger geweest op aarde dan het nu is.

Heeft hij er gelijk in dat er straks meer moskeeën staan dan kerken? Ik zou zeggen, zo'n strakke groene broek wil ik ook wel.

Ik ben benieuwd, beste __Saviour__, waar hij gelijk in heeft. Misschien mis ik iets uit het nieuwsbericht.
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 10:34:44 #20
46149 __Saviour__
pi_46254109
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 13-02-2007 15:51:04 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:40:13 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254175
Daarmee is tot nu toe al zo ongeveer de helf van zijn bewering onjuist.

De andere helft, over het censureren. Jij denkt dat het serieus hélpt? Dat als 1 politicus oproept tot het verscheuren ervan, dat er niemand ter wereld is die de volledige versie gaat produceren?

En sinds wanneer doen mensen precies wat er in een boekje staat? Die moet ik nog tegenkomen hoor.
Jij snapt toch ook wel dat het niet meer dan een excuus is?

Dan over die extremist, ja, natuurlijk, in deze tijd. In die tijd was het ook normaal om op een levend beest te knagen. Moet je nu eens doen, ben je gelijk barbaars. Dat zegt Wilders ook, als zo iemand in deze tijd zou leven, zou hij hem extremist noemen.
Als Adam in deze tijd zou leven, zou ik hem nudist noemen.

Wel tof dat jij censuur weet goed te praten, overigens.
pi_46254180
Bijbelse profeten (die vaak nog eens in beide boeken voorkomen ook) werden in hun tijd ook zo vaak gezien als gek, gevaarlijk en niet goed bij hun hoofd. Alles wat je zegt kun je net zo goed projecteren op de Bijbel, iig het OT, dus het is weer gewoon een klassiek geval van moslimmetje pesten.
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 10:46:16 #23
46149 __Saviour__
pi_46254263
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:40 schreef Yildiz het volgende:
Daarmee is tot nu toe al zo ongeveer de helf van zijn bewering onjuist.

De andere helft, over het censureren. Jij denkt dat het serieus hélpt? Dat als 1 politicus oproept tot het verscheuren ervan, dat er niemand ter wereld is die de volledige versie gaat produceren?

En sinds wanneer doen mensen precies wat er in een boekje staat? Die moet ik nog tegenkomen hoor.
Jij snapt toch ook wel dat het niet meer dan een excuus is?

Dan over die extremist, ja, natuurlijk, in deze tijd. In die tijd was het ook normaal om op een levend beest te knagen. Moet je nu eens doen, ben je gelijk barbaars. Dat zegt Wilders ook, als zo iemand in deze tijd zou leven, zou hij hem extremist noemen.
Als Adam in deze tijd zou leven, zou ik hem nudist noemen.

Wel tof dat jij censuur weet goed te praten, overigens.
Het gaat natuurlijk nooit werken en zulke korancensuur gaat er natuurlijk nooit van komen, dat weet ik. Die stelling van Wilders is in dat opzicht dan ook vrij nutteloos. Maar het gaat meer om het gevoel: het zou eigenlijk zo moeten. In dat gevoel vind ik dat Wilders volledig gelijk heeft. De koran bevat gewoon héél veel geweld en voor moslims is dat het letterlijke woord van god. Die gewelddadige gedeeltes zouden ze eigenlijk moeten afzweren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46254265
quote:

Het is de TOON die de muziek maakt. Je mag de vinger best op de zere plek leggen en je hoeft problemen echt niet te verzwijgen. Maar de MANIER waarop je je punt naar voren brengt, is heel belangrijk. En juist op dat punt ontbreekt het Wilders aan tact en respect.

Er zit een heel verschil in zeggen dat 'de Koran passages bevat die niet passen binnen normen van de westerse samenleving' of zeggen dat moslims 'de helft uit de koran moeten scheuren.' Als je dan problemen wilt benoemen, DOE dat dan ook. Ga niet alleen angst-zaaiende praatjes houden, maar benoem problemen concreet. Denk aan haatzaaiende preken in moskeeën, homohaat, gebrekkig onderwijs op islamitische scholen, eerwraak, vrouwen die het huis niet uitkomen, noem maar op. En ga daar concreet iets aan doen.
pi_46254300
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar het gaat meer om het gevoel: het zou eigenlijk zo moeten.
Denk nou toch eens na vent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')