abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 08:44:45 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46252935
bronnetje
quote:
Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren
DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er „genoeg verschrikkelijke dingen” in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. „Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”, zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het „grootste gevaar is dat ons bedreigt”. Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. „Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel”, aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: „Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!“
Ergens heeft hij wel een punt, maar ik denk dat hij hiermee min of meer zijn eigen doodvonnis tekent..
Zelf denk ik dat de problemen niet zo zeer door de Koran komen, of de imam, maar een eigen instelling van "wat kan mij het boeien wat ik doe" vergelijkbaar met dronken Nederlanders op Kreta.
The truth was in here.
pi_46253063
Pittig, laat de rel maar beginnen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:10:55 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46253197
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 08:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Pittig, laat de rel maar beginnen.
[inkopper]
Staatscensuur.
[/inkopper]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46253232
En ze moeten de bijbel overschrijven!
(Dat roept Wilders morgen).
pi_46253240
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:13 schreef Dementor het volgende:
En ze moeten de bijbel overschrijven!
(Dat roept Wilders morgen).
10 x !
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:14:42 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46253245
quote:
Die was later, en daar zegt de TS al dat ie dicht mag.
pi_46253259
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die was later, en daar zegt de TS al dat ie dicht mag.
Sorry, zat zeker nog te slapen

Deze bedoelde ik
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:16:23 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46253271
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

10 x !
En Wilders roept em uit z'n hoofd op!

Wilders 1:1, sorry, Genesis 1:1; in den beginne was er de Joods-Christelijke superieuriteit, toen kwamen de...
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:15 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Sorry, zat zeker nog te slapen

Deze bedoelde ik
Hot item zeg.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:24:28 #10
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_46253352
Leuk idee
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:25:15 #11
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46253445
Wilders slaat weer eens te ver door. Zijn 'bijdrage' aan het maatschappelijke debat over moslims is contra-productief. De vraag is niet zozeer of Wilders een punt heeft, maar HOE hij zijn punt voor het voetlicht brengt. Dat doet hij op een dusdanige wijze dat het alleen maar averechts kan werken.

Met oproepen om de koran te verscheuren en Mohammed als extremist betitelen (los van de vraag of dat terecht is) bereik je niets. Je stoot alleen maar mensen voor het hoofd.

Ik ontken niet dat er problemen zijn rondom moslims in Europa, maar Wilders is een verdomd eentonige, vastgeslagen LP aan het worden. Een populist bij uitstek, die op geen enkele wijze aan oplossingen gaat bijdragen.
pi_46253484
wat wilders doet is van de ene kant wel slim.

een normaal moslim denkt: ach heb je die gek weer met zijn peroxide-kapsel

een crimineel moslim begint direct te schreeuwen en stampij te maken.

hij scheidt dus wel degelijk de goeden van de slechten.

wilders, wel lachen
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:55:09 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46253656
Ik mag m wel... beetje duidelijke klare taal roepen... hoezo niet de confrontatie opzoeken? Openingen voor een gesprek zijn dit weer.. beter als problemen stilzwijgen alsof ze niet bestaan.

Miljoenen stoppen in probleemwijken, wat heeft dat nou voor zin als je de problemen niet bij de wortel aanpakt, bij de mensen die in de wijk zelf wonen. Denk aan opvoedingsbegeleiding, buurthuizen met sociaal werkers.
Nee, met een likje verf en nieuwe beplanting alleen kom je er niet.
The truth was in here.
pi_46253666
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:55 schreef Bastard het volgende:
beter als problemen stilzwijgen
Denk je écht dat het probleem in de Koran zit?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:57:16 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46253680
quote:
Ik mag m wel... beetje duidelijke klare taal roepen... hoezo niet de confrontatie opzoeken? Openingen voor een gesprek zijn dit weer.. beter als problemen stilzwijgen alsof ze niet bestaan.

Miljoenen stoppen in probleemwijken, wat heeft dat nou voor zin als je de problemen niet bij de wortel aanpakt, bij de mensen die in de wijk zelf wonen. Denk aan opvoedingsbegeleiding, buurthuizen met sociaal werkers.
De boekenverbrandingen zorgden inderdaad keer op keer voor een piek van rust in onze geschiedenis. !

Och, die Christenen deden het al in 392, ik had gehoopt dat dat nu wel voorbij was.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:00:11 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46253708
Dan mag het OT ook de prullenbak in wmb.
Niet meer actief op Fok!
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 10:15:14 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46253897
Hij heeft wel gelijk. De islam is gewelddadig en die zogenaamde profeet van ze was maar een gewelddadig mannetje. Waarschijnlijk was ie dronken toen ie ineens op de religieuze toer ging.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:24:35 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254008
Waarin heeft ie gelijk, dat censuur gezond is? Dat er een derde wereldoorlog is zoals een ex-geheim agent ergens ook zegt, die toevallig uit Israël (Mossad) komt? Joh. Nou. Goh. Echt? Zou zo iemand dat belangeloos en oprecht beweren?

Of waar heeft hij dan wel gelijk in? Dat als er een bepaalde waarde van 'verschrikkelijke teksten' in een boekje staan, het dan goed is om te censureren? Heeft ie daar gelijk in?

Of, heeft ie er gelijk in dat we alles waar we trots op zijn verkopen? Ja natuurlijk, handel drijven heet dat. Of heeft hij het dan meer over de grondwet en de EVRM? Nou, daar geeft vooral hij ook weinig om.

Of, heeft hij er gelijk in dat het zo crimineel is? Nou, toevallig is het nooit veiliger geweest op aarde dan het nu is.

Heeft hij er gelijk in dat er straks meer moskeeën staan dan kerken? Ik zou zeggen, zo'n strakke groene broek wil ik ook wel.

Ik ben benieuwd, beste __Saviour__, waar hij gelijk in heeft. Misschien mis ik iets uit het nieuwsbericht.
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 10:34:44 #20
46149 __Saviour__
pi_46254109
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 13-02-2007 15:51:04 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:40:13 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254175
Daarmee is tot nu toe al zo ongeveer de helf van zijn bewering onjuist.

De andere helft, over het censureren. Jij denkt dat het serieus hélpt? Dat als 1 politicus oproept tot het verscheuren ervan, dat er niemand ter wereld is die de volledige versie gaat produceren?

En sinds wanneer doen mensen precies wat er in een boekje staat? Die moet ik nog tegenkomen hoor.
Jij snapt toch ook wel dat het niet meer dan een excuus is?

Dan over die extremist, ja, natuurlijk, in deze tijd. In die tijd was het ook normaal om op een levend beest te knagen. Moet je nu eens doen, ben je gelijk barbaars. Dat zegt Wilders ook, als zo iemand in deze tijd zou leven, zou hij hem extremist noemen.
Als Adam in deze tijd zou leven, zou ik hem nudist noemen.

Wel tof dat jij censuur weet goed te praten, overigens.
pi_46254180
Bijbelse profeten (die vaak nog eens in beide boeken voorkomen ook) werden in hun tijd ook zo vaak gezien als gek, gevaarlijk en niet goed bij hun hoofd. Alles wat je zegt kun je net zo goed projecteren op de Bijbel, iig het OT, dus het is weer gewoon een klassiek geval van moslimmetje pesten.
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 10:46:16 #23
46149 __Saviour__
pi_46254263
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:40 schreef Yildiz het volgende:
Daarmee is tot nu toe al zo ongeveer de helf van zijn bewering onjuist.

De andere helft, over het censureren. Jij denkt dat het serieus hélpt? Dat als 1 politicus oproept tot het verscheuren ervan, dat er niemand ter wereld is die de volledige versie gaat produceren?

En sinds wanneer doen mensen precies wat er in een boekje staat? Die moet ik nog tegenkomen hoor.
Jij snapt toch ook wel dat het niet meer dan een excuus is?

Dan over die extremist, ja, natuurlijk, in deze tijd. In die tijd was het ook normaal om op een levend beest te knagen. Moet je nu eens doen, ben je gelijk barbaars. Dat zegt Wilders ook, als zo iemand in deze tijd zou leven, zou hij hem extremist noemen.
Als Adam in deze tijd zou leven, zou ik hem nudist noemen.

Wel tof dat jij censuur weet goed te praten, overigens.
Het gaat natuurlijk nooit werken en zulke korancensuur gaat er natuurlijk nooit van komen, dat weet ik. Die stelling van Wilders is in dat opzicht dan ook vrij nutteloos. Maar het gaat meer om het gevoel: het zou eigenlijk zo moeten. In dat gevoel vind ik dat Wilders volledig gelijk heeft. De koran bevat gewoon héél veel geweld en voor moslims is dat het letterlijke woord van god. Die gewelddadige gedeeltes zouden ze eigenlijk moeten afzweren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46254265
quote:

Het is de TOON die de muziek maakt. Je mag de vinger best op de zere plek leggen en je hoeft problemen echt niet te verzwijgen. Maar de MANIER waarop je je punt naar voren brengt, is heel belangrijk. En juist op dat punt ontbreekt het Wilders aan tact en respect.

Er zit een heel verschil in zeggen dat 'de Koran passages bevat die niet passen binnen normen van de westerse samenleving' of zeggen dat moslims 'de helft uit de koran moeten scheuren.' Als je dan problemen wilt benoemen, DOE dat dan ook. Ga niet alleen angst-zaaiende praatjes houden, maar benoem problemen concreet. Denk aan haatzaaiende preken in moskeeën, homohaat, gebrekkig onderwijs op islamitische scholen, eerwraak, vrouwen die het huis niet uitkomen, noem maar op. En ga daar concreet iets aan doen.
pi_46254300
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar het gaat meer om het gevoel: het zou eigenlijk zo moeten.
Denk nou toch eens na vent.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:54:18 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254358
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk nooit werken en zulke korancensuur gaat er natuurlijk nooit van komen, dat weet ik. Die stelling van Wilders is in dat opzicht dan ook vrij nutteloos. Maar het gaat meer om het gevoel: het zou eigenlijk zo moeten. In dat gevoel vind ik dat Wilders volledig gelijk heeft. De koran bevat gewoon héél veel geweld en voor moslims is dat het letterlijke woord van god. Die gewelddadige gedeeltes zouden ze eigenlijk moeten afzweren.
Dan stel ik mijn vraag anders en gedeeld:
a) waarom zou je censuur -in het algemeen- goedpraten als je weet dat het niet haalbaar is
b) waarom wil je eigenlijk censuur, daar ben ik wel benieuwd naar
c) stel dát we in Nederland, misschien zelfs de EU of in een natte droom de hele westerse wereld dat censuur ooit bereiken, zou dan niemand een volledige versie kunnen bezitten? Over vrije markt gesproken.
d) hebben die gewelddadige teksten invloed op gewelddadige mensen, of zijn het meer de gewelddadige mensen die gewelddadige teksten aangrijpen als excuus?
Met andere woorden, worden vredige mensen gewelddadig van gewelddadige games, of worden gewelddadige mensen gewelddadig van games, en gebruikt men dat als eenvoudig excuus?

-edit / aanvulling-
Vroeger zei met met een bliksem: 'oh, das God, hij's boos, offer eens een beest ofzo?'
Nu zegt men met geweld met een ogeschijnlijk onduidelijke verklaring wat anders, men heeft immers het geloof in god soms afgezworen. Men zegt dan iets als: 'oh, das de Koran, daardoor worden ze boos, verwijder die kwade teksten en het is over'.

Echt veel vind ik het niet verschillen met denkpatronen uit, zeg, 3000 voor Christus.

[ Bericht 14% gewijzigd door Yildiz op 13-02-2007 11:02:52 ]
pi_46254402
Dat die grap een Joden sympathisant is was al reeds duidelijk natuurlijk:

Maar je hoort hem heel vreemd niet over de Joods-Israëlische gewelddaden.
Wat een bullshit bericht uitspraak weer eens btw. Alsof de (grond)wet ook maar ergens rept over de Koran.
Meneersfractie is natuurlijk weer een ongeregelde zooitje en hoe het beste aandacht van je fractie afhouden dan roepen zo iets roepen?

Zijn uitspraken zijn contraproductief en leggen niet eens zoals Ayaan vinger op meest pijnlijke plekken, een dialoog/debat zal het niet opleveren...Wat denkt hij nou, dat een moslim het leest en het ook nog echt doet?
pi_46254416
Dat die Wilders z'n bek houdt! Nou lopen er in 2012 nog mensen dingen te roepen als 'Was Geertje er nog maar' .
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 11:02:36 #29
46149 __Saviour__
pi_46254484
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:54 schreef Yildiz het volgende:
<blaaaaaat>
a. Het gaat alleen over het gevoel. Censuur van de koran zou de wereld alleen maar ten goede komen. Het is alleen helaas onhaalbaar.
b. omdat de islam de bron is van veel aggressiviteit onder moslims. bijvoorbeeld bedreigingen alleen om dat hun sprookjesboek beledigd wordt, kom op zeg.
c. minder mensen in ieder geval zouden dan de gewelddadige versie hebben. vrije markt my ass, voor sommige dingen moet gewoon een beperking worden ingesteld. net zoals er censuur moet zijn op sommige dingen.
d. die gewelddadige teksten hebben invloed op alle moslims. want voor moslims is de koran het letterlijke woord van god en dat staat natuurlijk boven alles voor ze.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46254504
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

a) waarom zou je censuur -in het algemeen- goedpraten als je weet dat het niet haalbaar is
b) waarom wil je eigenlijk censuur, daar ben ik wel benieuwd naar
c) stel dát we in Nederland, misschien zelfs de EU of in een natte droom de hele westerse wereld dat censuur ooit bereiken, zou dan niemand een volledige versie kunnen bezitten? Over vrije markt gesproken.
d) hebben die gewelddadige teksten invloed op gewelddadige mensen, of zijn het meer de gewelddadige mensen die gewelddadige teksten aangrijpen als excuus?
Met andere woorden, worden vredige mensen gewelddadig van gewelddadige games, of worden gewelddadige mensen gewelddadig van games, en gebruikt men dat als eenvoudig excuus?
Wilders heeft het niet over een verbod hoor. Hij maakt alleen maar een statement.
pi_46254510
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

a. Het gaat alleen over het gevoel. Censuur van de koran zou de wereld alleen maar ten goede komen.
Waar haal je het godverredomde lef vandaan om ook maar te dénken dat jij als boerenkoolvretende niksnut ook maar íets te vertellen hebt over wat er in de Koran zou staan???
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 11:06:54 #32
46149 __Saviour__
pi_46254537
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waar haal je het godverredomde lef vandaan om ook maar te dénken dat jij als boerenkoolvretende niksnut ook maar íets te vertellen hebt over wat er in de Koran zou staan???
zo wat een aggressieve reactie. ben jij ook moslim?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46254563
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee. Meer verbaasd over de grenzeloze arrogantie van een paar omhooggevallen boekhouders.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:08:59 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254565
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

a. Het gaat alleen over het gevoel. Censuur van de koran zou de wereld alleen maar ten goede komen. Het is alleen helaas onhaalbaar.
b. omdat de islam de bron is van veel aggressiviteit onder moslims. bijvoorbeeld bedreigingen alleen om dat hun sprookjesboek beledigd wordt, kom op zeg.
c. minder mensen in ieder geval zouden dan de gewelddadige versie hebben. vrije markt my ass, voor sommige dingen moet gewoon een beperking worden ingesteld. net zoals er censuur moet zijn op sommige dingen.
Nou, dan weet ik in ieder geval ook weer waar je staat. Jij vind dat er iets moet zijn dat het beter weet dan het individu. Jij denkt dat de wereld beter af is met censuur. Okay.
quote:
d. die gewelddadige teksten hebben invloed op alle moslims. want voor moslims is de koran het letterlijke woord van god en dat staat natuurlijk boven alles voor ze.
Mja, dat zal wel. Ik geloof er geen sikkepit van.
pi_46254577
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 13-02-2007 15:54:09 ]
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 11:10:15 #36
46149 __Saviour__
pi_46254582
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee. Meer verbaasd over de grenzeloze arrogantie van een paar omhooggevallen boekhouders.
arrogantie ten opzichte van moslims en de islam is niet misplaatst. het is gewoon een inferieure gewelddadige cultuur waar wij boven staan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:11:23 #37
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_46254594
Zal ik dan mn reet afvegen met de bijbel, die heeft in het verleden vele vele vele malen ergere dingen met ons volk gedaan.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 11:11:43 #38
46149 __Saviour__
pi_46254601
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:08 schreef Yildiz het volgende:
Nou, dan weet ik in ieder geval ook weer waar je staat. Jij vind dat er iets moet zijn dat het beter weet dan het individu. Jij denkt dat de wereld beter af is met censuur. Okay.
Ja, in dit geval zou de wereld véél beter af zijn met censuur. Okay!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46254637
Nou goed, gelukkig zien zelfs de Wilders adeptjes ook in dat dit totaal onhaalbaar is, en de discussie' die dit oplevert zal ook wel beperkt blijven tot wat FOK! onderbuikgeroezemoes, dus de schade blijft gelukkig beperkt.

Partij van de vrijheid, me reet. .
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:14:29 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254639
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, in dit geval zou de wereld véél beter af zijn met censuur. Okay!
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:14:32 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254640
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:04 schreef fokje het volgende:

[..]

Wilders heeft het niet over een verbod hoor. Hij maakt alleen maar een statement.
Wat neerkomt op een verbod ja. Als hij de koran prima vond had hij een 'statement' als dit niet gezegd.

Kort gezegd roept hij op tot zelf-censuur, namelijk door het scheuren van 'kwade delen' uit de Koran, om dat vervolgens weg te gooien. Daarnaast beweerd hij tussen neus en lippen door dat je ook niet meer naar je imam zou moeten luisteren. Ik vind dat best wel een oproep tot censuur.

[ Bericht 25% gewijzigd door Yildiz op 13-02-2007 11:20:58 ]
pi_46254645
Ik word heel erg moe van die man.
pi_46254734
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:11 schreef OFfSprngr het volgende:
Zal ik dan mn reet afvegen met de bijbel, die heeft in het verleden vele vele vele malen ergere dingen met ons volk gedaan.
nou, dat is makkelijk praten.
ik durf best mijn reet midden in een kerk af te vegen met de bijbel.

durf jij je reet af te vegen met de koran in een moskee?
pi_46254815
- knip -

[ Bericht 46% gewijzigd door sp3c op 13-02-2007 15:55:14 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46254843
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat neerkomt op een verbod ja. Als hij de koran prima vond had hij een 'statement' als dit niet gezegd.

Kort gezegd roept hij op tot zelf-censuur, namelijk door het scheuren van 'kwade delen' uit de Koran, om dat vervolgens weg te gooien. Daarnaast beweerd hij tussen neus en lippen door dat je ook niet meer naar je imam zou moeten luisteren. Ik vind dat best wel een oproep tot censuur.
Nou, wanneer staat er een moslim op die hem uitlegt waarom die 'kwade delen' wel zinvol zijn? En dat die imams wel een zinvolle bijdrage leveren en op welke manier? Misschien kan jij dat uitleggen?
pi_46254862
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:31 schreef fokje het volgende:

[..]

Nou, wanneer staat er een moslim op die hem uitlegt waarom die 'kwade delen' wel zinvol zijn? En dat die imams wel een zinvolle bijdrage leveren en op welke manier? Misschien kan jij dat uitleggen?
Alsof priesters moeten vertellen waarom de Bijbel zinvol is. On-ge-loof-lijk.
pi_46254883
Wilders moet gewoon eens goed in zijn reet genaaid worden door een heel voetbalelftal of zo, misschien dat ie dan wat losser word.

Trouwens, wat is het forum weer ongelofelijk kut vandaag zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:36:55 #48
167723 sanni
Acima de seu
pi_46254913
Lach me rot om deze uitspraak die ongetwijfeld de 'knuffelaars'van de extreme
Moslims weer uit hun holen zal doen komen...
pi_46254924
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:36 schreef sanni het volgende:
Lach me rot om deze uitspraak die ongetwijfeld de 'knuffelaars'van de extreme
Moslims weer uit hun holen zal doen komen...
Beter allochtonen knuffelaar dan een angst marionet van Wilders. Die zou onze vrijheden binnen 5 minuten verkopen aan de hoogste bieder als het maar geen moslim is.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:41:13 #50
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_46254960
T is ook eigenlijk maar een matige parodie op PF
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:41:19 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46254963
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:31 schreef fokje het volgende:

[..]

Oh ja hoor, met liefde.

Namelijk met de uitleg dat de -niet te verwarren met een persoonlijke aanval, dat is het niet- vraag volledig onzinnig en nutteloos is. Ik zal hem verdeeld onderbouwen voor je.

Ten eerste heb je het over gedeelde verantwoordelijkheid. Waarom zou iemand op moeten staan om te gaan verdedigen wat een ander geschreven heeft, en wat het nut daarvan is. Dat lijkt heel erg op 'wanneer staat er een moslim op die het moslimgeweld veroordeeld'. Ironisch gezien doen ze dat nog ook, terwijl ik dáár het nut niet van inziet. Als een ander persoon iets doet, voel ik me er absoluut niet verantwoordelijk voor. Dat kun jij misschien anders zien, en zo ja, zou ik dat graag horen.
Terugkomend op je vraag betreffende wanneer er iemand op staat en zich verantwoordelijk voelt voor de daden van een ander; wat mij betreft nooit. Maar, het gebeurt al.
Iets hoeft niet zinvol te zijn om te bestaan. Waarom drinkt men Coca Cola in plaats van C1000 cola, is dat zinvol? Weet ik veel. Dat maakt niet uit.

Over zogenaamde 'ze hebben geen zinvolle bijdrage geleverd, dus, weg'-frase zal ik kort zijn. Iets hoeft geen zinvolle bijdrage te leveren om bestaansrecht te hebben. Er moet een gegronde reden zijn om iets te verbieden, en die zie ik niet. Zelden, trouwens.
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Beter allochtonen knuffelaar dan een angst marionet van Wilders. Die zou onze vrijheden binnen 5 minuten verkopen aan de hoogste eerste bieder als het maar geen moslim is.
Eventjes aangepast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')