Bronquote:Aboutaleb: verbranden koran zou volgende stap zijn
AMSTERDAM - Staatssecretaris van Sociale Zaken Ahmed Aboutaleb ziet zichzelf als 'frontsoldaat' op de weg naar integratie. Dit maakt de PvdA-bewindsman automatisch tot een doel van aanvallen, zei hij woensdag, refererend aan de poging van de Partij voor de Vrijheid (PVV) om hem buiten het kabinet te houden vanwege zijn dubbele paspoort.
"Zelfs al verscheurde ik voor de camera mijn paspoort, het zal toch niet genoeg zijn", sprak Aboutaleb tegenover vertegenwoordigers van de buitenlandse pers. "De volgende stap die van Aboutaleb verwacht zal worden is dat hij de koran publiekelijk verbrandt."
Aboutaleb heeft behalve een Nederlands paspoort een paspoort van zijn vaderland Marokko. De Marokkaanse wet verbiedt onderdanen hun paspoort op te geven, maar volgens PVV-fractieleider Geert Wilders moet Aboutaleb dat probleem dan maar in Marokko oplossen.
Loyaliteit
Aboutaleb bestrijdt dat een dubbel paspoort ook een dubbele loyaliteit met zich meebrengt, zoals Wilders stelt. Nederlanders die in de Tweede Wereldoorlog collaboreerden met de nazi's hadden ook maar één paspoort, zei de staatssecretaris.
Volgens Aboutaleb ziet Wilders moslims per definitie als 'onbetrouwbare mensen die je niet in Nederland moet willen'. Wilders gaf eerder aan dat het hem niet om de persoon Aboutaleb te doen is. Als Aboutaleb een Zweed met blond haar was, zou hij hetzelfde hebben gedaan, verzekerde Wilders.
Symbool
Aboutaleb zei voorts dat hij in de laatste tien jaar ongevraagd is uitgegroeid tot symbool van 'nieuwe Nederlanders'. Ook staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak, over wier dubbele paspoort Wilders zich ook boos maakt, is volgens Aboutaleb zo'n symbool.
"Daarom zijn we een soort frontsoldaten. Ik benadruk deze term omdat zij het meeste risico lopen te worden aangevallen. Je hebt niet altijd iemand die je in de rug dekt. Het debat over dubbele paspoorten is bedoeld om mij te beschadigen. Het is een persoonlijke aanval."
Aboutaleb zou Wilders zwart maken, in het extreme trekkenquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ik vind dat Aboutaleb de boel nu wel erg in het extreme trek een Wilders wel erg zwart aan het maken is. Hij maakt er wel erg een persoonlijk verhaal van. Dat siert hem niet als staatssecretaris.
Nee, hij probeert juist goed-geintegreerde mensen tegen te houden, omdat die niet passen in zijn verhaaltje.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Net alsof je een lolly van een kindje afpakt, ontneemt Wilders de multiculturisten de toekomst voor Nederland zoals ze die wensten.
Noem je dit waardig reageren?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:34 schreef jaoka het volgende:
Vind dat Aboutaleb steeds heel waardig gereageerd heeft, respect hoor![]()
Ja, kan je niet lezen of zo?quote:
Wat is dat voor vaag verhaal?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben niet fan van de PvdA, maar Aboutaleb heeft wel een overschot aan gelijk. Die hele discussie over dubbele nationaliteit, die ook dubbele loyaliteit zou betekenen, is puur gegeneraliseer van de nationalisten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ik vind dat Aboutaleb de boel nu wel erg in het extreme trek een Wilders wel erg zwart aan het maken is. Hij maakt er wel erg een persoonlijk verhaal van. Dat siert hem niet als staatssecretaris.
Dit kan je niet menen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Is gewoon de titel van het nieuwsbericht.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een heerlijk suggestieve topictitel. Wilders zou trots zijn geweest.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef oerkapoet het volgende:
Wat is er toch zo mis met marokko dat de marokkanen daar niet willen wonen maar wel elk jaar op vakantie zitten![]()
quote:Aboutaleb bestrijdt dat een dubbel paspoort ook een dubbele loyaliteit met zich meebrengt, zoals Wilders stelt. Nederlanders die in de Tweede Wereldoorlog collaboreerden met de nazi's hadden ook maar één paspoort, zei de staatssecretaris.
Godwin, nu al?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef PJORourke het volgende:
Ja, wat moet je anders met het islamistische Mein Kampf?
Een keutel op uitdraaien?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef PJORourke het volgende:
Wat een goede vergelijking zeg. Als dat zijn IQ vertegenwoordigt dan gaan we nog veel slimme dingen meemaken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:51 schreef Wombcat het volgende:
Hiermee heeft Aboutaleb ook wel een punt:
[..]
Hij is ook bedreigd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:52 schreef Overlast het volgende:
Hij schept ook wel eens op over hoe hij zijn leven in de waagschaal stelt. Wat ontzettend misplaatst.
Ach, ze moeten hun knuffelmarokkaan verdedigen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat een goede vergelijking zeg. Als dat zijn IQ vertegenwoordigt dan gaan we nog veel slimme dingen meemaken.![]()
Iets anders dan wat? Waar in dat artikel maakt hij Wilders zwart dan volgens jou?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik zeg nergen dat hij het gedaan heeft ik zeg dat er verdenkingen zij. Dat is een feit en heel iets anders![]()
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kijk eens tegen wie je het hebt en stel die vraag dan nog eens
Ah onze inhoudelijke heldquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef PJORourke het volgende:
Wilders maakt Moslims voor alles en nog wat uit en gaat zelf huilen dat hij gedemoniseerd wordt. Nou praat Aboutaleb een beetje harde taal uitslaan, zoals wilders ook doet, is hetweer niet goed.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Als tegenstanders van Wilders met nazi vergelijkingen komen schreeuwd iedereen: demoniseren. Doe het de andere kant dan ook nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef PJORourke het volgende:
quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kijk eens tegen wie je het hebt en stel die vraag dan nog eens
Dat kun je niet menen... Oorlogstijd en tijd van vrede zijn ook echt goed vergelijkbaar met elkaar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:51 schreef Wombcat het volgende:
Hiermee heeft Aboutaleb ook wel een punt:
[..]
De boel op stoken doet wilders. Oh nee wacht, die heeft het alleenrecht om te demoniseren en mensen zwart te maken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:02 schreef torpie het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen... Oorlogstijd en tijd van vrede zijn ook echt goed vergelijkbaar met elkaar.
Die Aboutaleb kan goed overdrijven zegdat ie maar eens met goede argumenten aankomt i.p.v loze verwijten met het doel de boel op te stoken.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
Zinloos zo'n WOII vergelijking. Pure stemmingmakerij. Zijn (pre-)WOII vergelijkingen de nieuwe mode?
Bij gebrek aan inspiratie gooi je er gewoon zo'n vergelijking tegen aan. Doet het altijd goed als discussie killer.
Hitler had twee paspoorten. En nu Aboutaleb?
Aan de andere kant is de loyaliteitsdiscussie redelijk schraal en bijna puur gebaseerd op symboolpolitiek hoewel er iets voor valt te zeggen dat een lid van de regering de schijn van belangenverstrengeling zou moeten voorkomen. Maar of je er zo'n halszaak van moet worden gemaakt. Er zijn belangrijke punten denk ik zo.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef PJORourke het volgende:
quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:51 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als tegenstanders van Wilders met nazi vergelijkingen komen schreeuwd iedereen: demoniseren. Doe het de andere kant dan ook niet![]()
Ik heb me misschien iets te subtiel uitgedrukt. Ik reken Aboutlateb onder de volwassen politici. Daarmee impliceer ik dat Wilders dat niet is. Ik hoop dat Aoutlateb als voorvechter van de geïntegreerde Nederlander de komende jaren veel kan doen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:50 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wilders maakt Moslims voor alles en nog wat uit en gaat zelf huilen dat hij gedemoniseerd wordt. Nou praat Aboutaleb een beetje harde taal uitslaan, zoals wilders ook doet, is hetweer niet goed.
aboutaleb heeft een goed punt, het is allemaal op een glijdende schaal gekomen. Steeds ietsje verder. Maar dat schijn je volgens de wilders aanhangers niet te mogen zeggen. Want dan demoniseer je. Ze hebben het alleen recht om stevige dingen te zeggen zeker.
Jij vind dat Wilders met zijn uitspraken het niet in het extreme trekt? Of is dat ook weer ''zeggen waar het op staat'' en mag alleen deze groep mensen dat.
Het is een feit dat steeds meer van moslims wordt verwacht.
Hij maakt er een persoonlijk verhaal van?Je bent het echt kwijt he.
Maar zover ik weet nooit tegelijkertijd. Na de Eerste Wereldoorlog en het uiteenvallen van het Oostenrijk waarin Hitler was geboren heeft hij nooit een paspoort van het nieuwe Oostenrijk gekregen of aangevraagd, en pas later kreeg hij de Duitse nationaliteit.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
Nee, die motie was ook helemaal niet persoonlijk bedoeld zeker, Wilders wil gewoon geen moslims, maar hij heeft verder niets tegen Aboutaleb hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wilders heeft het over 'de helft eruit scheuren'.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:48 schreef Knip het volgende:
Ik vind dat Aboutlateb zich schuldig maakt aan stemmingmakerij. Door te roepen dat hij de Koran zou moeten verbranden, krijg ik de associatie met Nazi Duitsland en de boekverbrandingen. Of je het nou met Geert Wilders in het algemeen, of met zijn standpunt inzake de dubbele nationaliteit van regeringsdeelnemers in het bijzonder eens bent of niet: Wilders heeft dat (nog?) niet gezegd. Het geeft dan ook geen pas voor een volwassen politicus om op de zaken vooruit te lopen. Juist door te roepen dat de Koran verbrand zou moeten worden, bevestigd Aboutlateb het (mijn) vooroordeel van Calimerogedrag onder allochtonen. Jammer, want ik had altijd wel respect voor Aboutlateb als wethouder.
Voor ben ik het wel met Aboutlateb eens, over NSB-ers die gewoon een Nederlands paspoort hadden.
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1154873.ecequote:VNO-NCW: 'Campagne van Wilders is schadelijk'
door Maurice Wilbrink
Dinsdag 27 februari 2007 - Geert Wilders roept op de Koran te verscheuren, op het moment dat de koningin wil afreizen voor een staatsbezoek aan Turkije. Ook werkgeversvoorman Bernard Wientjes (VNO-NCW) bezoekt deze week Turkije, samen met twaalf topmensen van Nederlandse multinationals. "Op een politiek heel gevoelig moment", zegt Wientjes.
Bernard Wientjes: 'Een stabiel Turkije is van levensbelang voor Europa.'
Hij had gehoopt dat ons land de deuren naar het buitenland weer zou openen, met het aantreden van het nieuwe kabinet. "Het regeerakkoord begint zelfs met een hoofdstuk over de actieve rol die we internationaal moeten spelen. Maar in plaats daarvan wordt het debat gedomineerd door Wilders met zijn opmerkingen over het verscheuren van de Koran, over dubbele nationaliteiten. Hij is bezig onderbuikgevoelens los te maken, en dat is heel schadelijk."[..]
Dit is olie op het vuur, nergens voor nodig. Hij zou wijzer moeten zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Hitler had geen twee paspoorten. Hitler heeft zijn Oostenrijkse nationaliteit opgegeven en is vervolgens jarenlang statenloos geweest. Dat gaf zelfs problemen met verkiezingen, omdat alleen Duitse staatsburgers zich verkiesbaar mogen stellen. Hij is toen door één van zijn handlangers, die ergens in een deelstaat minister was, benoemd in een ambtelijke functie, waardoor hij automatisch de Duitse nationaliteit kreeg.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Net alsof je een lolly van een kindje afpakt, ontneemt Wilders de multiculturisten de toekomst voor Nederland zoals ze die wensten.
Verbranden niet, nee. Maar uitspraken als Wilders: verscheur de Koran lijken me redelijk in de buurt komen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:48 schreef Knip het volgende:
Ik vind dat Aboutlateb zich schuldig maakt aan stemmingmakerij. Door te roepen dat hij de Koran zou moeten verbranden, krijg ik de associatie met Nazi Duitsland en de boekverbrandingen. Of je het nou met Geert Wilders in het algemeen, of met zijn standpunt inzake de dubbele nationaliteit van regeringsdeelnemers in het bijzonder eens bent of niet: Wilders heeft dat (nog?) niet gezegd.
Zo zie je dat het toch nog goed af kan lopen met mensen, als je ze statenloos maakt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hitler had geen twee paspoorten. Hitler heeft zijn Oostenrijkse nationaliteit opgegeven en is vervolgens jarenlang statenloos geweest. Dat gaf zelfs problemen met verkiezingen, omdat alleen Duitse staatsburgers zich verkiesbaar mogen stellen. Hij is toen door één van zijn handlangers, die ergens in een deelstaat minister was, benoemd in een ambtelijke functie, waardoor hij automatisch de Duitse nationaliteit kreeg.
Vind je? Was het niet Wilders zelf die stelde dat moslims de helft van de Koran maar uit het boek moesten scheuren?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Je hebt gelijk. Mein Kampf is een boeketromannetje vergeleken met de koran.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:51 schreef One_of_the_few het volgende:
Als tegenstanders van Wilders met nazi vergelijkingen komen schreeuwd iedereen: demoniseren. Doe het de andere kant dan ook niet![]()
Wmb zou er een totaalverbod op de koran moeten komen omdat het mensen aanzet tot psychotische warhoofden totaal zonder realiteitszin.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Vind je? Was het niet Wilders zelf die stelde dat moslims de helft van de Koran maar uit het boek moesten scheuren?![]()
Nee, het zijn de psychoten die van de Koran waanzin maken. De helft van wat nu ''Islamitisch'' is, staat helemaal niet in de Koran, of is anders te interpreteren.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wmb zou er een totaalverbod op de koran moeten komen omdat het mensen aanzet tot psychotische warhoofden totaal zonder realiteitszin.
Ja dus , oorzaak--->gevolgquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:38 schreef Raaskaller het volgende:
[..]
Nee, het zijn de psychoten die van de Koran waanzin maken. De helft van wat nu ''Islamitisch'' is, staat helemaal niet in de Koran, of is anders te interpreteren.
Zonder koran geen psychoten of andere gekken?quote:
Zo kan je het zien, maar dat doe ik niet. Ik zie niet de Koran als oorzaak, maar de mensen die zomaar vuil spuien over alles zonder dat daar een reden voor is, in de Koran althans. De Koran is echt niet extremer dan het Oude Testament bijvoorbeeld.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |