Terwijl je zou moeten werken...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:14 schreef JAM het volgende:
Ik ga me alvast een beetje opdirkdiggleren, enzo.
Ik ken het (en haar) heus niet! Ik zeg dat niet uit koketterie. Nooit van gehoord zelfs. Maar dat is toch niks voor jou, JAM. Jij verdient toch wel iets beters?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:11 schreef JAM het volgende:
Fucking ROLLERGIRL, Gellius! Dat kan je niet niet kennen!
Dagje vrij genomen. Dat ging zo;quote:
Nou, ik liep een week of twee op vrijdagnacht door de stad, (door de Korte Molenstraat) en daar stond Heather Graham en ze zei dat ik een gave jas had en vroeg wat voor een CD's dat waren, die ik daar in mijn hand had. Toen heb ik haar bedankt en haar verteld welke CD's het waren en toen zijn we wiet gaan kopen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:15 schreef Frollo het volgende:
Maar... maar... HOE kun je nou Heather Graham tegenkomen?
Ja, Bono ook, trouwens. Bono zit in de Anna Pauwlonastraat.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:18 schreef Z het volgende:
Heeft Heather een Pied a Terre in Den Haag?
Dus ze rolschaatst niet meer altijd.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:12 schreef JAM het volgende:
[..]
De vorige keer dat ik haar zag had ze van die bruine laarsjes aan, van die bruine laarsjes die ze ook in de seventies heel veel droeg(en).
Ik ga 't ook niet vragen. Volgens mij vindt ze dat heel vervelend.quote:
Je hoeft toch niet te vragen of ze rolschaatst? Dat kan je gewoon zien hoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik ga 't ook niet vragen. Volgens mij vindt ze dat heel vervelend.
Sorry. JIJ OOK!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:22 schreef JAM het volgende:
Godverdomme Pope! Type nu eens een keer woorden die wel bestaan!
Ernst Daniël Smid.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:32 schreef Frollo het volgende:
Wie, Lienekien? Wie?
Proefverlof.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Een beetje BN'er komt toch nooit buiten Amsterdam de stad?
Wil je voor mijn plezier auto gaan rijden Frollo??quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:23 schreef Frollo het volgende:
Jeetje JAM, je maakt nog eens wat mee.
Hier in Nijmegen fiets ik hooguit Frank Boeijen wel eens van z'n sokken.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:37 schreef cioran63 het volgende:
Ah, mooi AR, zie je dan!
Wie, A_R. Wie?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ga volgende week een bekende kunstenaar interviewn
zal ik vragen om een handtekening?
Terreinwagens mogen niet in Nijmegen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wil je voor mijn plezier auto gaan rijden Frollo??
Als je een beetje snelheid maakt is een Fiat Panda ook afdoendequote:
Dat is van Anton Corbijn. Bono was er alleen voor de housewarming.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:20 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, Bono ook, trouwens. Bono zit in de Anna Pauwlonastraat.
Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gelukkig wel een stuk bekender dan dat
Nu ja, met meer dan 50.000 hits op google ben je niet onbekend..quote:
Ja, ik kom Beno Hofman, van 'Beno's stad' op OOG TV, ook regelmatig tegen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag pas hier om de hoek de mevrouw van AT5 staan die altijd het verkeer bespreekt.
Ik weet dat Gellius van haar gecharmeerd is, de doerak.
Ik heb die aflevering gezien.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:15 schreef Gellius het volgende:
Lidewij!.
Ik zat laatst in Huis de Beurs op de Vismarkt met een oude studievriend te praten, stapt Beno binnen, pakt een oud prentje van de muur en begint meteen een reeks historische weetjes te spuien. Helaas kwam toen pas de cameraman steunend en puffend door de draaideur gewankeld.
Lidewy is hééél dun.quote:
Z!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:33 schreef Z het volgende:
Ik heb het een beetje met Lidewij gehad (had ze ook niet een B&H topic?) Ik vindBianca
Tan
veel leuker. Lidewij is een beetje vertut.
Aantrekkelijk door karakter/houding/doen/overkomen inderdaad, niet per sé op uiterlijk. Jouw 'man' kan overigens nooit wost-aantrekkelijker roken dan Benicio, dat vind ik zelfs.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Als je in vervoering raakt van de meest onbenullige dingen, zoals hoe hij zijn ene oog samenknijpt als hij een trek neemt van zijn peuk.
Wat is jouw definitie?
Hoezo jouw term? Heb jij het auteursrecht op dat woord? Waarom is mij dat nooit verteld?quote:
Dat komt door de woeste aantrekkingskracht, he. Voor ik hem kende trok ik fel van leer tegen roken. Nu denk ik er anders over. Roken is mooi.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:32 schreef k_man het volgende:
Getverdemme zeg, rookt jouw vriendje? Dat geeft 'teerbeminde' toch een andere betekenis.
Dat is dan weer het voordeel van het vrijgezellige leven. Je mag naar vrouwen kijken zonder verantwoording af te hoeven leggen!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
Andere dan jullie eiheigen vrouhouwen!
Welnee. Het ziet er niet uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:42 schreef Claudia_x het volgende:
Roken is mooi.
Wacht maar tot ze definitief hier woont!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
ik heb tot nu toe ook nooit verantwoording hoeven afleggen hoor
Is dit zéér cryptisch, of volledig offtopic mbt mijn vraag?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:23 schreef sigme het volgende:
Heb je weer met hem geslapen, zei moeder boos,
Hoe durf je in godsnaam, jij domme hoerendoos.
Maar moe, je hebt het helemaal fout, zei de stakker,
Slapen was er echt niet bij, ik was gewoon wakker.
Beide.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is dit zéér cryptisch, of volledig offtopic mbt mijn vraag?
Doe voorzichtigquote:Hallo Sigme!![]()
PS, heb geen tijd om te slowchatten, want dit is mijn laatste avond thuis. (Vertrek vervroegd, voor de verandering). Ben nog wat muziek op mijn pocket-PC aan het zetten, vandaar online. Mail je binnenkort wel vanuit A.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:10 schreef LXIV het volgende:
Een goedenavond, u al te saam.
...de identiteit van Cioran63 onthuld, het kan niet op.
Hijo de Dios is toch een kloon van onze JAM??quote:En heeft el Hijo de Dios nu een relatie met haar gehad, en waarom niet? En zijn daar kinderen uit voorgekomen die vervolging te voorkomen naar Zuid-Frankrijk gevlucht zijn? En waarom was Tha_Erik op 21 januari, 20:50 niet online?
Vragen, vragen, vragen...![]()
Kunnen de antwoorden niet hier, dan een PM, als het u belieft.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom zouden jullie uberhaupt naar andere vrouwen willen kijken?![]()
Ik heb geen idee Frolloquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:04 schreef Frollo het volgende:
En Karin Overmars moeten we kennen van...?
Net zoals Karin Giphart de zus is van?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:05 schreef dwerg het volgende:
Geen idee. De zus van?
Nou, vader John heeft anders een schitterende afvoer aangelegd hier op zolder, niks dan lof voor die man.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:06 schreef dwerg het volgende:
Laten we het alsjeblieft niet hebben over welk lid dan ook van de familie Giphart.
Thx. En waarom zijn sommige mensen dan kwaad?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Schrijver 'FOK! boek' is Karin Overmars
Dat dit gelul tot nu toe bijster oninteressant is. Aldus moet je het duiden. En: ik heb honger.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:08 schreef Gellius het volgende:
Hoe moeten we dat nu weer duiden, poopje?
Wauw.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar ze schijnt al meerdere boeken geschreven te hebben
Ik heb hem nog wel een paar keer in Showchat gezien recentelijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar idd, waar is Erik???????????????????????
Ik gok onze favoriete Hagenaar. Er zijn een aantal vetgedrukte en onderstreepte woorden in dat topic die mij in zijn richting sturen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:17 schreef Z het volgende:
Van wie was dat een kloon?
Jep.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:49 schreef Z het volgende:
Is dat een anglicisme?
Gunst ja, en wat een fijn topic was dat!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:13 schreef Z het volgende:
Gellius er was toch zo'n mooi topic over Albert Camus en roken enzo?
Waar is Koekepan, nu we hem zo van node hebben?quote:
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:58 schreef Z het volgende:
Schoonheid is niet wezenlijk,
die verdwijnt heel snel.
Maar blijvend is de lelijkheid,
dus onderhoud haar wel.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:45 schreef Gellius het volgende:
Nja, tsja, hmz, nu moet ik wel informeren naar de aard van wezenlijke schoonheid.
Van mij natuurlijk,quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:17 schreef Z het volgende:
Dwerg.
Van wie was dat een kloon? Albert Camus stierf in een prachtige auto overigens.
Ja, ook al,quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]!!
Dat was altijd al gewoon in z'n profiel te vinden hoor. Niks geen onthulling
[..]
Hijo de Dios is toch een kloon van onze JAM??
Maar idd, waar is Erik???????????????????????
Dat is wel het weggeeffertje, inderdaad.quote:Op zaterdag 1 november 2003 16:21 schreef AlbertCamus het volgende:
Albert Camus kwam om bij een auto-ongeluk.
Bah, wat een ranzig cliché.
En de lauwe Hagenees is trouwens alweer 18 geworden !.
.
* AlbertCamus verhult zich weer even in de rook van een Javaanse jongen.
Dat komt dan nog wel, maar het is een gemene man, bij tijd en wijle, die niet terugdeinst voor juridische affaires, die, op hun beurt, nagenoeg altijd in zijn voordeel beslecht worden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 02:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Sterker, ik heb nooit van Burt van Zolder gehoord, B.
Zo ook ik, zo ook heb ik alle juridische affaires in mijn voordeel beslecht en zoo ook ik ben ik een gemene man, maar niet slechts bij tijd en wijle, nee, altijd, altijd! Laat die lul van een Van Z., maar komen!quote:Op woensdag 7 maart 2007 02:37 schreef bofneger het volgende:
[..]
Dat komt dan nog wel, maar het is een gemene man, bij tijd en wijle, die niet terugdeinst voor juridische affaires, die, op hun beurt, nagenoeg altijd in zijn voordeel beslecht worden.
Slaap lekker danquote:Op woensdag 7 maart 2007 02:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jongens ( en meisjes ), ik ga mezelf te ruste leggen.
Nu zekerquote:Op woensdag 7 maart 2007 06:20 schreef Lienekien het volgende:
Stemmen!!!
Moet je wel weten op wie kunt of wilt stemmenquote:Op woensdag 7 maart 2007 06:20 schreef Lienekien het volgende:
Stemmen!!!
Da's niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Moet je wel weten op wie kunt of wilt stemmen.
Wel als je geen idee hebt wat de standpunten van partijen zijn omdat je daar gewoonweg nergens iets over hebt gehoord of gelezen.quote:
Ja, aan wie heb je dat nou te danken?quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wel als je geen idee hebt wat de standpunten van partijen zijn omdat je daar gewoonweg nergens iets over hebt gehoord of gelezen.
Aan de partijen die hun standpunten niet voldoende uitdragen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, aan wie heb je dat nou te danken?
quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Aan de partijen die hun standpunten niet voldoende uitdragen.
Ja wat? Je ziet hier een paar posters met als enige info dat je op die partij moet stemmen, maar ik ben nergens tegengekomen waarom ik dat dan zou moeten doen op die partijen. Zelfs niet in het lokale krantje.quote:
Daar kun je toch zeker zelf ook wel wat moeite voor doen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja wat? Je ziet hier een paar posters met als enige info dat je op die partij moet stemmen, maar ik ben nergens tegengekomen waarom ik dat dan zou moeten doen op die partijen. Zelfs niet in het lokale krantje.![]()
Je hebt toch pas ook voor de 2e kamer gestemd??quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik mocht naar Ouderensoos "Don Bosco"quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:09 schreef Gellius het volgende:
Ha ja! leuk naar het gymzaaltje van OBS "Aldoende"..
Alles kan. Maar dan moet ik er wel tijd voor hebben om me ergens in te verdiepen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar kun je toch zeker zelf ook wel wat moeite voor doen.
Dat is toch (al lang) niet meer nodig als je gaat stemmen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:22 schreef Gellius het volgende:
Ik kan m'n paspoort niet vinden.
In Amsterdam misschien wel??quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is toch (al lang) niet meer nodig als je gaat stemmen?
Zo vaak hang ik niet op Fok! rond de laatste tijd. Nu alleen even om deze discussie af te ronden, want ik ga weer aan het werk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef Gellius het volgende:
Kom zeg, als je tijd hebt om op fok! rond te hangen heb je ook tijd om even wat politieke sites te bezoeken. Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt om te gaan stemmen.
Ik dacht dat je het nooit zou toegeven!quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben m'n verstand kwijt.
Hier in de Baarsjes iig niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
In Amsterdam misschien wel??
Daar stemmen ze toch ook met zo'n afgeknaagd potlood??
Stem inderdaad maar niet, als het je toch niet interesseertquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zo vaak hang ik niet op Fok! rond de laatste tijd. Nu alleen even om deze discussie af te ronden, want ik ga weer aan het werk.
En het is geen kwestie van geen zin hebben, meer van geen flauw benul hebben waar ik op moet stemmen.
In dat geval kon ik me toch sterk vergissen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het nooit zou toegeven!
Ik zeg toch niet dat ik niet ga stemmen, alleen dat mijn stem nog ergens in de dampkring zweeftquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Stem inderdaad maar niet, als het je toch niet interesseert![]()
Ik ben gemachtigd door de teerbeminde. In dat geval vragen ze er wel eens naar. Ik heb 'm alweer trouwens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is toch (al lang) niet meer nodig als je gaat stemmen?
quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, G., ik wil je ook best erkennen dat ik me behóórlijk verkankerd voel, op 't moment.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:00 schreef Gellius het volgende:
Zo, dat was een kort nachtje, JAM
Voor dit soort gelegenheden behoort men naar 't Provinciehuis aan het Zuid Hollandplein 1 te gaan zoals men op 22 november jongstleden naar de Oude Zaal op het Binnenhof ging.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:32 schreef JAM het volgende:
Ik stem op 't Spui, nr. 68 geloof ik.
Freeriksplein.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:26 schreef Gellius het volgende:
Zeg poop, vertel nu eens even waar jij in de buurt woont dan?
Maar wel met een leuk cafeetje op de hoek.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:03 schreef Gellius het volgende:
Ja, het is nu een beetje en naargeestig plantsoentje geworden.
Alsof het ook maar iemand duidelijk is waar de fuck die Provinciale Staten zich mee bezighoudt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef Gellius het volgende:
Kom zeg, als je tijd hebt om op fok! rond te hangen heb je ook tijd om even wat politieke sites te bezoeken. Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt om te gaan stemmen.
Ze moesten gewoon de zaak eens even lekker opensnoeien. Als je er in de zomer langsfietst, hóór je die fontein alleen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef Z het volgende:
Met van die Halve-liter-blik-drinkers. Wel een mooie maar hopeloss verstopte fontijn.
Nu ja, als het stemmen voor de Eerste Kamer het gehele bestaansrecht van de PS zou vormen, ben ik helemaal met Claudia.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:22 schreef Lienekien het volgende:
Vergeet de Eerste Kamer niet.
Als dat is wat ik bedoelde, zou ik het ook van harte onderschrijven.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:25 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nu ja, als het stemmen voor de Eerste Kamer het gehele bestaansrecht van de PS zou vormen, ben ik helemaal met Claudia.
Ja, dat is altijd waar mensen mee komen als het over de PS gaat, die Eerste Kamer. Dat betekent niet dat de PS daarbuiten geen bestaansrecht heeft, maar wel dat het volkomen onduidelijk is wat dat bestaansrecht dan is. Ik begrijp niet hoe de meeste mensen kunnen leven met een stem op iets wat zo ondoorzichtig voor hen is. Het is net alsof je je handtekening onder een contract zet waarvan je alleen de eerste alinea hebt gelezen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:25 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, als het stemmen voor de Eerste Kamer het gehele bestaansrecht van de PS zou vormen, ben ik helemaal met Claudia.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik stem Do2.
Ken jij The Kooks?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik stem Do2.
De Stemwijzer schept ookal geen duidelijkheid. Veel stelling beginnen met 'De PS moeten ...', waardoor het idee ontstaat dat ze nu niets doen, maar wel het idee hebben iets te moeten doen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd waar mensen mee komen als het over de PS gaat, die Eerste Kamer. Dat betekent niet dat de PS daarbuiten geen bestaansrecht heeft, maar wel dat het volkomen onduidelijk is wat dat bestaansrecht dan is. Ik begrijp niet hoe de meeste mensen kunnen leven met een stem op iets wat zo ondoorzichtig voor hen is. Het is net alsof je je handtekening onder een contract zet waarvan je alleen de eerste alinea hebt gelezen.
(En dan vergeet ik voor het gemak nog maar even dat de manier waarop de Eerste Kamer benoemd wordt zo natuurlijk niet door de beugel kan.)
Je bedoelt zeker niet dat liedje van David Bowie (en een sublieme cover van Robbie Williams).quote:
Je stem baseren op de Stemwijzer vind ik ook doodeng. Hoe kun je die macht nu uit handen geven?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:40 schreef Z het volgende:
[..]
De Stemwijzer schept ookal geen duidelijkheid. Veel stelling beginnen met 'De PS moeten ...', waardoor het idee ontstaat dat ze nu niets doen, maar wel het idee hebben iets te moeten doen.
Het is toch bedacht als instrument om mensen te helpen/duidelijkheid te scheppen, maar daar falen ze hopeloos in. Het is wel handig om een paar beleidspunten van de PS te ontdekken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je stem baseren op de Stemwijzer vind ik ook doodeng. Hoe kun je die macht nu uit handen geven?
Als ik Lienelien was, dan kende ik ze waarschijnlijk wel.quote:
Als jij een loodgieter uitkiest voor de reparatie van je waterleiding, ga je dan ook tot in de puntjes uitzoeken wat en hoe hij het precies doet??quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd waar mensen mee komen als het over de PS gaat, die Eerste Kamer. Dat betekent niet dat de PS daarbuiten geen bestaansrecht heeft, maar wel dat het volkomen onduidelijk is wat dat bestaansrecht dan is. Ik begrijp niet hoe de meeste mensen kunnen leven met een stem op iets wat zo ondoorzichtig voor hen is.
Hier ben ik het dan wel mee eensquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je stem baseren op de Stemwijzer vind ik ook doodeng.
Stond daar nog 'the' voor??quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker niet dat liedje van David Bowie (en een sublieme cover van Robbie Williams).
Tja. Je kunt ook uit een soort angst helemaal niets doen natuurlijk. Niet stemmen. Is het niet veel enger om het kiezen van bestuurders helemaal aan anderen over te laten? Dat je maar moet afwachten welke randfiguren het nu weer voor het zeggen gaan krijgen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je stem baseren op de Stemwijzer vind ik ook doodeng. Hoe kun je die macht nu uit handen geven?
Als er echt iets te kiezen valt, wil ik heus wel stemmen. Tot die tijd maakt het inderdaad niet uit of ik al dan niet stem: er komt toch wel iemand aan de macht waar ik het fundamenteel mee oneens ben.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:11 schreef k_man het volgende:
Tja. Je kunt ook uit een soort angst helemaal niets doen natuurlijk. Niet stemmen. Is het niet veel enger om het kiezen van bestuurders helemaal aan anderen over te laten? Dat je maar moet afwachten welke randfiguren het nu weer voor het zeggen gaan krijgen?
Dat volkslied intereseert me geen hol.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het over de gemeenteverkiezingen had of over de nationale verkiezingen, dan kon ik me daar wel in vinden, AR. (Al ben ik dan nog van mening dat ík niet aan dat immorele beleid mijn medewerking wil verlenen.) De PS zijn een geval apart.
Brabant:
Gratis stads- en streekvervoer in heel Brabant gaat de provincie 100 miljoen euro per jaar kosten en is dus onbetaalbaar. Uit onderzoek blijkt dat vooral in steden zoveel mensen de bus zullen nemen als die gratis is dat de kosten veel te hard stijgen. Er wordt nu gezocht naar een goedkopere manier om het openbaar vervoer toch goedkoper te maken.
Aangezien Brabant de enige provincie is zonder officieel volkslied wil de provincie daar verandering in brengen. Tijdens de Statenverkiezingen kan ook gestemd worden voor een volkslied. Drie nummers dingen mee naar de titel.
![]()
Dat is dus een lachwekkend plan, want onbetaalbaar. (En onrechtvaardig natuurlijk, maar daar kan ik niemand hier van overtuigen.)quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
En proberen gratis openbaar vervoer te realiseren vind ik een goed plan
Het is een goed plan in essentie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is dus een lachwekkend plan, want onbetaalbaar. (En onrechtvaardig natuurlijk, maar daar kan ik niemand hier van overtuigen.)
Nog zo'n standpunt waar mijn haren recht overeind van gaan staan: "De provincie moet meer stageplaatsen voor vmbo-jongeren creëren en alles in het werk stellen om schooluitval tegen te gaan." Moet de provincie daar nu ook ineens iets aan gaan doen? Begrijp ik goed dat zowel de nationale politiek als de gemeenten als de provincies daar iets aan zullen doen? En wat is dat dan in hemelsnaam? En hoe komen er meer stageplaatsen? En los je daarmee het probleem op? Hopeloos...
Doe mij dan ook maar afschaffing van die subsidie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is een goed plan in essentie.
100 miljoen is zo veel niet eens. Er wordt net zo'n groot bedrag uitgegeven aan subsidie van voetbalclubs.....
Doe mij dan maar gratis openbaar vervoer. Scheelt ook files (die ook geld kosten)
De voortijdige schoolverlaters zijn de politiek een doorn in het oog. Over die groep gaat het. (Ik weet er een klein beetje vanaf. Ik heb met ze gewerkt.quote:Ik heb vroeger trouwens vbo gedaan....
Dus trek je niet teveel aan van mij, ik ben te bedondert om me ergens iets van aan te trekken...
Een baan vinden na je afstuderen is ook niet makkelijk als je blijft wachten tot de overheid je iets aanbiedt.quote:En ja, een stageplek zoeken in de industrie is lastig, ook als je een achternaam als 'de Wit' hebt.
Je bent gewoon veel tijd aan zo'n persoon kwijt..
Er moeten toch honderden ambtenaren weg? Die worden dus allemaal vervangen door stage lopende vmbo-scholieren. Dat heeft alleen maar voordelen:quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
Nog zo'n standpunt waar mijn haren recht overeind van gaan staan: "De provincie moet meer stageplaatsen voor vmbo-jongeren creëren en alles in het werk stellen om schooluitval tegen te gaan." Moet de provincie daar nu ook ineens iets aan gaan doen? Begrijp ik goed dat zowel de nationale politiek als de gemeenten als de provincies daar iets aan zullen doen? En wat is dat dan in hemelsnaam? En hoe komen er meer stageplaatsen? En los je daarmee het probleem op? Hopeloos...
Ben jij verkiesbaar?quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Er moeten toch honderden ambtenaren weg? Die worden dus allemaal vervangen door stage lopende vmbo-scholieren. Dat heeft alleen maar voordelen:
- bezuiniging op loonkosten;
- extra stageplaatsen;
- niemand merkt enig verschil, aangezien toch geen hond weet wat er op dat provinciehuis gebeurt.
Heb je de post van je huisgenoten onderschept? Je mag overigens maar twee volmachten per persoon aannemen en je kan ze alleen tegelijkertijd met je eigen stem uitbrengen.quote:
Ik bewaar mijn niet uitgebrachte stemmen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:41 schreef Bismarck het volgende:
Heb je de post van je huisgenoten onderschept? Je mag overigens maar twee volmachten per persoon aannemen en je kan ze alleen tegelijkertijd met je eigen stem uitbrengen.
Je bedoelde voortijdige schoolverlaters, maar je zei vmbo-jongeren....quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
De voortijdige schoolverlaters zijn de politiek een doorn in het oog. Over die groep gaat het. (Ik weet er een klein beetje vanaf. Ik heb met ze gewerkt.)
Ik stonk flink naar diarrée, G. Dat het uit m'n verrotte organen kwam.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:40 schreef Gellius het volgende:
[..]
Stink je flink naar alcohol, J? Dat het uit je poriën komt?
Het is een verworven recht.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:41 schreef dwerg het volgende:
Geef me één goede reden (of een goede reden) om te gaan stemmen.
Dat zal She moves in her own way dan wel zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:53 schreef Z het volgende:
Dat is. Ik vind 1 nummer van The Kooks wel leuk trouwens (titel is me ontschoten). Maar ik heb een diepgewortelde hekel aan new-Brit Pop achtige bandjes.
En eventueel maak je er uiteindelijk dan een boek van!quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ja, je kan er leuk een postje aan wijden op een forumpje.
Maar is het leuk, zou je naar een concert van ze gaan als het vijf minuten fietsen was?quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:45 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat zal She moves in her own way dan wel zijn.
Als het niets is, ben je ook in 5 minuten weer thuis he, dus je kunt altijd even kijken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar is het leuk, zou je naar een concert van ze gaan als het vijf minuten fietsen was?
Zonder kaartje mag je er niet in.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als het niets is, ben je ook in 5 minuten weer thuis he, dus je kunt altijd even kijken.
Mwoa, wel aardig, en ja. Maar als er concerten werden georganiseerd op vijf minuten van mijn huis zou ik waarschijnlijk wel vaker concerten bezoeken van bands waarvan ik alleen denk 'mwoa, wel aardig'.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:46 schreef Lienekien het volgende:
Maar is het leuk, zou je naar een concert van ze gaan als het vijf minuten fietsen was?
Nou, daar heb ik wat aan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:49 schreef dwerg het volgende:
[..]
Mwoa, wel aardig, en ja. Maar als er concerten werden georganiseerd op vijf minuten van mijn huis zou ik waarschijnlijk wel vaker concerten bezoeken van bands waarvan ik alleen denk 'mwoa, wel aardig'.
Jammer dan. Daar gaat weer een stem verloren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:51 schreef dwerg het volgende:
Helemaal niks, Lienekien.
Ik ben overigens nog niet overtuigd.
Waarom doe je dan alsof je nog overtuigd zou kunnen worden?quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:57 schreef dwerg het volgende:
Ja, schandalig. Maar ik heb al eerder gezegd dat de verkiezingen voor Provinciale Staten alleen interessant zijn voor vrienden en familie van de kandidaten.
En desondanks ga ik toch niet stemmen, Kirsten.
En je was ook niet van plan te gaan stemmen. Dus dit is een nondiscussie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:58 schreef dwerg het volgende:
Dat impliceert dat iedereen gewoon weer op dezelfde partij stemt waar hij/zij bij de Tweede Kamer-verkiezingen op heeft gestemd, en dat was ik echt niet van plan.
Ik stem altijd gewoon op de partij waarvan de standpunten me het meeste aanspreken. De ene keer links, de andere keer rechts...quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:58 schreef dwerg het volgende:
Dat impliceert dat iedereen gewoon weer op dezelfde partij stemt waar hij/zij bij de Tweede Kamer-verkiezingen op heeft gestemd, en dat was ik echt niet van plan.
Goed, dan heb ik jammerlijk gefaald.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:59 schreef dwerg het volgende:
Ik doe niet alsof.
De Provincie heeft een bestaansrecht, er bestaat immers een Provinciewet. Maar waar het hier om gaat is dat de provinciale bestuurslaag geen enkele intrinsieke meerwaarde heeft boven (tijdelijke) samenwerkingsverbanden tussen gemeenten of sturing op Rijksniveau. Het idee dat daartussen nog een laag nodig is, is een volstrekte fictie. De taken die de Provincie naar zich toetrekt kunnen net zo goed of zelfs beter uitgevoerd worden door gemeentes en/of het Rijk. Bovendien is het helemaal niet nodig om een hele bestuurslaag in het leven te roepen voor die Eerste Kamerverkiezingen. Ook is het natuurlijk een absoluut non-argument om te zeggen dat je moet stemmen omdat het een verworven recht is: ik wil helemaal niet op provinciaal niveau vertegenwoordigd worden!quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd waar mensen mee komen als het over de PS gaat, die Eerste Kamer. Dat betekent niet dat de PS daarbuiten geen bestaansrecht heeft, maar wel dat het volkomen onduidelijk is wat dat bestaansrecht dan is. Ik begrijp niet hoe de meeste mensen kunnen leven met een stem op iets wat zo ondoorzichtig voor hen is. Het is net alsof je je handtekening onder een contract zet waarvan je alleen de eerste alinea hebt gelezen.
(En dan vergeet ik voor het gemak nog maar even dat de manier waarop de Eerste Kamer benoemd wordt zo natuurlijk niet door de beugel kan.)
Ik heb gestemd op een jongen die ik kenquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:57 schreef dwerg het volgende:
Maar ik heb al eerder gezegd dat de verkiezingen voor Provinciale Staten alleen interessant zijn voor vrienden en familie van de kandidaten.
Ik ook hoor. Hij is wel een dierbare vriend van me, en hij staat op een net wel/net niet plaats.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:44 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik heb gestemd op een jongen die ik ken![]()
Je kunt 'bestaansrecht' alleen niet gelijkstellen met 'de wet', zodiakk. Er zijn zaken die bestaansrecht hebben zonder dat een wet erin voortziet en er zijn ook zaken die geen bestaansrecht hebben terwijl een wet er wél in voorziet. Er zijn zelfs wetten die geen bestaansrecht hebben!quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:38 schreef zodiakk het volgende:
De Provincie heeft een bestaansrecht, er bestaat immers een Provinciewet.
Halle-fucking-luja.quote:Maar waar het hier om gaat is dat de provinciale bestuurslaag geen enkele intrinsieke meerwaarde heeft boven (tijdelijke) samenwerkingsverbanden tussen gemeenten of sturing op Rijksniveau. Het idee dat daartussen nog een laag nodig is, is een volstrekte fictie. (...) Ook is het natuurlijk een absoluut non-argument om te zeggen dat je moet stemmen omdat het een verworven recht is: ik wil helemaal niet op provinciaal niveau vertegenwoordigd worden!
Zo denk ik precies over stemmen op nationaal niveau.quote:Je zou zelfs kunnen zeggen dat de invloed op mijn omgeving wordt ingeperkt als ik stem bij de Statenverkiezingen. (...) Ik stem daarom niet, omdat dit de beste manier is om de Provincie te ondermijnen.
Ik heb gestemd in het ziekenhuis, en daar is het altijd druk, dus leek het nog wat.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:07 schreef thaleia het volgende:
Was jij ook volstrekt de enige in het stemlokaal en werd je zowat omarmd door het verveelde comite? Ik heb zo mijn vermoedens over het opkomstpercentage![]()
Ik heb Fok al voor mijn dagelijkse stukje taalhumor, da's gratis.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:46 schreef DaMart het volgende:
Mag ik jullie een stukje vermakelijke lectuur adviseren?
Vanmiddag heb ik het boekje 'Een blind paard kan de was doen' gekocht. Staan veel grappige versprekingen/verhaspelingen in.
Zo kan Utrecht geen botten breken, belandt iemand tussen het kastje en de muur en loopt vervolgens tegen de mand. En god mag hem daarvoor op zijn blote handjes danken!
quote:Abstract of GB2280165
A can end with a pull tab 10 has a primary score 18 which defines a dispensing opening and a secondary score 26 which defines a secondary opening into which the tab can be inserted so as not to protrude into the dispensing opening and thus facilitate drinking and outflow of the contents. The tab has a connecting portion rotatably connected at 12 to a center portion of a flat section 4a of the can end and has a pull-up end 10b and a push-down end 10a. The secondary scored portion is preferably located at a position diametrically opposed to the primary score, the tab being rotated from an initial position in which it can open the primary opening to a second position in which the secondary scored portion is opened by pulling up the pull-up end of the tab. The tab is then turned over with the push down end being inserted into the secondary opening (Figure 6). The secondary opening can also act as an inlet for air. The secondary scored portion may include protrusions (34, Figure 10) to prevent initial rotation of the tab.
Onzin. Het is er heel leuk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:03 schreef Gellius het volgende:
Ja, het is nu een beetje en naargeestig plantsoentje geworden.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef broer het volgende:
[..]
Maar wel met een leuk cafeetje op de hoek.
Een jaar of vijf geleden, tenminste. Of het er nu nog zit en of het er nog leuk is, weet ik niet.
Waarom is dat zo'n hype tegenwoordig, kom die persoon overal tegen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, Gellius, als je je verveelt moet je dit maar eens lezen: Haruki Murakami
Hihi.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:44 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik heb gestemd op een jongen die ik ken![]()
In mijn stemlokaal was de meneer die met luide naam mijn stem declameerde, gekleed in een modieus vest, met daarop in grote letters:quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:18 schreef Gellius het volgende:
Ik heb overigens heel fijn gestemd, Z - hoewel de leden van het stembureau een bijzonder ongunstige indruk op mij maakten! Dat hing daar maar een beetje landerig en verveeld in vrijetijdskleding achter de tafels. ()
Vroeger, toen alles beter was, stond je enigszins onzeker in de rij. Je overhandigde dan je stemkaart aan een strenge heer in driedelig grijs. Die declameerde met luide stem je naam, waarop de heer naast hem onmiddellijk de uitdraai van de burgerlijkse stand indook om te verifiëren of je wel Echt een Burger van Nederland was. Daarna kreeg je van weer een notabele buurtgenoot een nummertje uitgereikt, dat je onmiddellijk weer af moest staan aan de laatste persoon achter de tafel, die je Het Stembiljet plechtig overhandigde. En zo hoort het ook!
Ik heb jou er weleens van verdacht een stiekeme communist te zijn Jam. klopt dat?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:17 schreef JAM het volgende:
IN HET GEVANG!-, ik heb gezegd!
Kun je dat niet van mijn stemkaarten aflezen?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:18 schreef Gellius het volgende:
wanneer ben jij eigenlijk jarig, Claudia?
Het is heel modern om geen flauw benul te hebben wat je draagt en waar het voor staat. Dalrymple analyseert het als het moderne fenomeen dat de middenklasse gebruiken en gewoontes overneemt van de onderklasse. Het is modieus om stompzinnig te zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:56 schreef sigme het volgende:
Is het nou modern of ouderwets? Ik stoorde me eraan; is dat modern of ouderwets? Ik ben helemaal postmodern de weg kwijt..
In welke boekenwinkel heb je mogen rondsnuffen, D.?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:19 schreef DaMart het volgende:
Wat gaat een half uur pauze toch verdomd snel voorbij als je in een goede boekwinkel rondsnuffelt.![]()
Ja, maar maakt dat mij dan ouderwets?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is heel modern om geen flauw benul te hebben wat je draagt en waar het voor staat. Dalrymple analyseert het als het moderne fenomeen dat de middenklasse gebruiken en gewoontes overneemt van de onderklasse. Het is modieus om stompzinnig te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |