And counting...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 01:43 schreef HijoDeDios het volgende:
1.
Mee eens.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 01:41 schreef JAM het volgende:
Nu ja, om enige interesse te werken, ja, daar is het in ieder geval een leuk filmpje voor ja. Voor de mensen die al eens een boek hadden gelezen en gehoopt hadden iets nieuws van de schrijver zelf te zien (het minste wat ik van Dinner with Murakami had verwacht was Murakami te zien) viel het gewoon erg tegen. Wat niet wil zeggen dat ik er niet van genoten heb hoor, altijd leuk, die maffe Jappies,, maar als 'documentaire', nee, nee, kut, bagger.
Zeg, prutnewbie, ik post al meer dan anderhalf jaar alleen maar onder kloons.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:37 schreef Claudia_x het volgende:
Toch fijn dat een kloon het met je eens is.![]()
Ik kwam op mijn computer nog een oud artikel tegen over Murakami uit de Volkskrant.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef JAM het volgende:
Identificatie met protagonist is erg prettig.
Fantastisch.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:12 schreef Binsentu het volgende:
Wat is trouwens jullie favoriete 'korte verhaal'?
Die van mij is On seeing the 100% perfect girl one beautiful April morning
quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:12 schreef Binsentu het volgende:
Heel aardig, maar zeker niet zijn beste.quote:Op zondag 6 mei 2007 09:22 schreef dwerg het volgende:
Ten zuiden van de grens gekocht, en ik ben benieuwd.
Oh, ik dacht even dat je het boek in Antwerpen had gekocht.quote:Op zondag 6 mei 2007 09:22 schreef dwerg het volgende:
Ten zuiden van de grens gekocht, en ik ben benieuwd.
hahaquote:Op zondag 6 mei 2007 09:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, ik dacht even dat je het boek in Antwerpen had gekocht.
Klopt, van South of the border, West of the sun heb ik beide vertalingen (pagina 1) naast elkaar gelegd en toen was het mij al duidelijk. In een ander topic schreef iemand dat de Nederlandse versies vaak uit het Engels zijn vertaald, dat vind ik sowieso maar matigjes.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:32 schreef zodiakk het volgende:
Ik zou het bij de Engelse vertalingen houden!
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:03 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
(...) , vroeg me de hele tijd af wanneer er nu weer iemand in een put zou afdalen om na te denken, (...).
... dus ik neem aan dat iemand nog wel 's ochtends spaghetti gekookt heeft, een paar biertjes achterover heeft geslagen, wat oude jazzplaten heeft opgezet, of een bizarre liefdesrelatie heeft aangeknoopt?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:03 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Hoeratopic!
Bijna alles van hem gelezen, hardboiled wonderland/the end of the world vind ik een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen, en daarna the wind-up bird chronicle. Heb ook wel eens een Nederlandse en een Engelse vertaling naast elkaar gehouden, en ging toch maar voor de Engelse.
Norwegian Wood vind ik een dip in zijn oeuvre. Hij is er beroemd mee geworden, maar ik vond het helemaal niks, vroeg me de hele tijd af wanneer er nu weer iemand in een put zou afdalen om na te denken, of er nog iemand ging logeren in het dolphin hotel etcetera, maar dat gebeurde niet.
nou ja, dat dan weer wel natuurlijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:22 schreef zodiakk het volgende:
[..]
... dus ik neem aan dat iemand nog wel 's ochtends spaghetti gekookt heeft, een paar biertjes achterover heeft geslagen, wat oude jazzplaten heeft opgezet, of een bizarre liefdesrelatie heeft aangeknoopt?
Was gaaf, Super-frog saves Tokyo, TV People, of The Elephant Vanishes (qua korte verhalen is de bundel 'The elephant Vanishes' m'n favoriet)quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:12 schreef Binsentu het volgende:
Inderdaad dat je iets mist. Gewoon na een tijdje nogmaals lezen. (goede keuze als eerste boek overigens)quote:Op woensdag 6 februari 2008 07:44 schreef annoh het volgende:
Ik heb zojuist norwegian wood uit, en ik vond het zeer indrukwekkend maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik het boek niet geheel begrepen heb. Dat hoeft trouwens niet per definitie iets slechts te zijn. Het geeft je zeker stof tot denken. Ik ga vandaag meteen een nieuw boek van hem kopen voor vanavond.
Je bent niet de enige... Bah, dat was niet fijn lezen....quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:21 schreef Binsentu het volgende:
Het verhaal van die soldaat staat nog in mijn geheugen gegrift.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |