quote:Op maandag 11 november 2013 11:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Een nieuw kort verhaal uit de New Yorker:
http://www.newyorker.com/(...)8fi_fiction_murakami
'k geef het op. 300 bladzijdes gelezen en er is werkelijk niets gebeurt van belang, ik kan niet meer. Telkens die overbodige informatie en uitwijdingen over nutteloze details.. Nu 3 boeken gelezen (inc deze) van deze schrijver, 1 was goed en de andere 2 verschrikkelijk. Eigenlijk vind ik het maar een rotschrijver voolgens mij..quote:Op vrijdag 13 september 2013 17:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Norwegian Wood en vooral Ten Zuiden van de Grens vond ik een stuk beter te behappen. Mijn probleem met de werken van Murakami die voorbij de 400 pagina's gaan, is dat zijn werelden stranden in hopeloze gimmicks en banale trucjes. Ik ben iemand die heel erg van absurdistische, surrealistische en magisch-realistische boeken houdt en Murakami haalt het naar mijn mening bij lange na niet bij schrijvers als Kafka, Raymond Queneau, Georges Perec, Italo Calvino of Flannery O'Brien. Bij hun werken zijn de surreële dan wel absurde zaken/personages ook daadwerkelijk essentieel voor het verhaal, bij Murakami zijn het vaak tierelantijnen, nodeloze interessantdoenerij. En dat staat mij dus behoorlijk tegen. Verder vind ik de gesprekken tussen personages in zijn boeken vaak houterig en extreem geforceerd, wat ook op de zenuwen werkt bij mij.
Dat geldt dan vooral voor zijn grotere (en meest bewierookte) werken, iets waar ik minder last van had in Norwegian Wood en Ten Zuiden van de Grens.
Welke vond je wel leuk?quote:Op maandag 18 november 2013 23:19 schreef Symn het volgende:
[..]
'k geef het op. 300 bladzijdes gelezen en er is werkelijk niets gebeurt van belang, ik kan niet meer. Telkens die overbodige informatie en uitwijdingen over nutteloze details.. Nu 3 boeken gelezen (inc deze) van deze schrijver, 1 was goed en de andere 2 verschrikkelijk. Eigenlijk vind ik het maar een rotschrijver voolgens mij..
Dat is tot zo ver ook mijn favorietquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:59 schreef Symn het volgende:
[..]
Kafka aan het strand vond ik echt goed
Die is prachtig ja. Of Kafka op het strand.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb nog nooit iets gelezen van Murakami, maar toevallig de laatste tijd diverse positieve verhalen over zijn werk gehoord, dus mijn interesse is gewekt.
Welk boek raden jullie mij aan om mee te starten? Ik zat zelf te denken aan Norwegian Wood?
Norwegian Wood vond ik erg mooi, maar dat is direct ook z'n meest 'normale' boek die ik heb gelezen van hem. 'Kafka op het strand' had meer elementen van zijn stijl (magisch realisme).quote:Op zondag 26 juni 2016 11:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb nog nooit iets gelezen van Murakami, maar toevallig de laatste tijd diverse positieve verhalen over zijn werk gehoord, dus mijn interesse is gewekt.
Welk boek raden jullie mij aan om mee te starten? Ik zat zelf te denken aan Norwegian Wood?
Als je overtuigd van jezelf bent: 1Q84 (spreekuit: qtienvierentachtig).quote:Op zondag 26 juni 2016 11:52 schreef Urquhart het volgende:
Shit, goede post. Ik wist niet dat er weer een nieuwe was. Gelijk even kopen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:51 schreef Urquhart het volgende:
Vandaag zijn nieuwste boek (Nederlandse versie) gehaald, ik ben benieuwd
En het vervolg komt - als ik het goed heb - volgende maand!quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:56 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Shit, goede post. Ik wist niet dat er weer een nieuwe was. Gelijk even kopen.
Hij is nog niet uit in het Engels, dus ik wacht nog even.quote:Op zondag 3 december 2017 09:20 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En het vervolg komt - als ik het goed heb - volgende maand!
Heb weer hoge verwachtingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |