abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2013 @ 11:43:30 #51
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_133142793
Een nieuw kort verhaal uit de New Yorker:
http://www.newyorker.com/(...)8fi_fiction_murakami
pi_133143239
Begin volgend jaar is er een Murakami festival http://dasmag.nl/murakami/.
Als het dichter bij huis was geweest was ik er ws wel heen gegaan.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_133397286
quote:
3s.gif Op maandag 11 november 2013 11:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Een nieuw kort verhaal uit de New Yorker:
http://www.newyorker.com/(...)8fi_fiction_murakami
_O_ tof!

Je moet wel Kafka's Metamorphose gelezen hebben (maar tja, wie dat niet gedaan heeft, mag zich sowieso geen boekenworm noemen :P)
Robert Moog died for our synths
pi_133398001
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:08 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Norwegian Wood en vooral Ten Zuiden van de Grens vond ik een stuk beter te behappen. Mijn probleem met de werken van Murakami die voorbij de 400 pagina's gaan, is dat zijn werelden stranden in hopeloze gimmicks en banale trucjes. Ik ben iemand die heel erg van absurdistische, surrealistische en magisch-realistische boeken houdt en Murakami haalt het naar mijn mening bij lange na niet bij schrijvers als Kafka, Raymond Queneau, Georges Perec, Italo Calvino of Flannery O'Brien. Bij hun werken zijn de surreële dan wel absurde zaken/personages ook daadwerkelijk essentieel voor het verhaal, bij Murakami zijn het vaak tierelantijnen, nodeloze interessantdoenerij. En dat staat mij dus behoorlijk tegen. Verder vind ik de gesprekken tussen personages in zijn boeken vaak houterig en extreem geforceerd, wat ook op de zenuwen werkt bij mij.

Dat geldt dan vooral voor zijn grotere (en meest bewierookte) werken, iets waar ik minder last van had in Norwegian Wood en Ten Zuiden van de Grens.
'k geef het op. 300 bladzijdes gelezen en er is werkelijk niets gebeurt van belang, ik kan niet meer. Telkens die overbodige informatie en uitwijdingen over nutteloze details.. Nu 3 boeken gelezen (inc deze) van deze schrijver, 1 was goed en de andere 2 verschrikkelijk. Eigenlijk vind ik het maar een rotschrijver voolgens mij..
pi_133408004
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:19 schreef Symn het volgende:

[..]

'k geef het op. 300 bladzijdes gelezen en er is werkelijk niets gebeurt van belang, ik kan niet meer. Telkens die overbodige informatie en uitwijdingen over nutteloze details.. Nu 3 boeken gelezen (inc deze) van deze schrijver, 1 was goed en de andere 2 verschrikkelijk. Eigenlijk vind ik het maar een rotschrijver voolgens mij..
Welke vond je wel leuk?
pi_133411927
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:47 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Welke vond je wel leuk?
Kafka aan het strand vond ik echt goed
pi_133413952
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:59 schreef Symn het volgende:

[..]

Kafka aan het strand vond ik echt goed
Dat is tot zo ver ook mijn favoriet :)

Qua stijl zit 'Hard-Boiled Wonderland and the End of the World' er het dichts bij. Dus mocht je ooit nog eens zin krijgen om toch nog iets van hem te gaan lezen, zou ik die aanraden.

Oh en dit korte verhaal (6 pagina's): http://www.gq.com/enterta(...)ves-tokyo-full-story was ook één van mijn favorieten van hem :)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:54:03 #58
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_136324914
Libris heeft momenteel een speciale aanbieding met het boek Norwegian Wood voor nog geen 6 euro. Hopelijk volgen nog meer Murakami boeken.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_163307309
Ik heb nog nooit iets gelezen van Murakami, maar toevallig de laatste tijd diverse positieve verhalen over zijn werk gehoord, dus mijn interesse is gewekt.

Welk boek raden jullie mij aan om mee te starten? Ik zat zelf te denken aan Norwegian Wood? :)
pi_163307448
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 11:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb nog nooit iets gelezen van Murakami, maar toevallig de laatste tijd diverse positieve verhalen over zijn werk gehoord, dus mijn interesse is gewekt.

Welk boek raden jullie mij aan om mee te starten? Ik zat zelf te denken aan Norwegian Wood? :)
Die is prachtig ja. Of Kafka op het strand.
  zondag 26 juni 2016 @ 12:08:15 #61
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163307636
quote:

Norwegian Wood vond ik erg mooi, maar dat is direct ook z'n meest 'normale' boek die ik heb gelezen van hem. 'Kafka op het strand' had meer elementen van zijn stijl (magisch realisme).

Ik zou niet kunnen kiezen welke ik beter vond van de twee, ik zou ze gewoon allebei proberen :P
pi_163497418
Zojuist Norwegian Wood uitgelezen :) Wat een heerlijk sfeervol en melancholisch boek, ik kon het niet wegleggen. Op naar een volgend boek van Murakami!
  zondag 10 juli 2016 @ 15:50:18 #63
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_163643403
quote:

Als je overtuigd van jezelf bent: 1Q84 (spreekuit: qtienvierentachtig).
Maar dit is wel een trilogie en meer iets voor de gevorderde lezer.
Norwegian Wood is schitterend doch wel neerslachtig.
Zijn nieuwste werk "mannen zonder vrouw" is een bundel met korte verhalen. Ik vond het prachtig en dit is een goede indicatie van MurAkami's schitterende stijl.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_164004159
Na Norwegian Wood, nu ook De Opwindvogelkronieken gelezen en wederom genoten :) Heerlijk dat mysterieuze sfeertje!

Ik wil op m'n vakantie zeker weer een boek van Murakami meenemen. Ik zit te denken aan Kafka Op Het Strand :)
pi_175430555
Vandaag zijn nieuwste boek (Nederlandse versie) gehaald, ik ben benieuwd :)
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:56:53 #66
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_175430669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:51 schreef Urquhart het volgende:
Vandaag zijn nieuwste boek (Nederlandse versie) gehaald, ik ben benieuwd :)
Shit, goede post. Ik wist niet dat er weer een nieuwe was. Gelijk even kopen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 3 december 2017 @ 09:20:16 #67
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175464784
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:56 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Shit, goede post. Ik wist niet dat er weer een nieuwe was. Gelijk even kopen.
En het vervolg komt - als ik het goed heb - volgende maand! :)

Heb weer hoge verwachtingen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 4 december 2017 @ 17:37:19 #68
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_175492545
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 09:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En het vervolg komt - als ik het goed heb - volgende maand! :)

Heb weer hoge verwachtingen.
Hij is nog niet uit in het Engels, dus ik wacht nog even.

Ik woon niet in Nederland dus de Nederlandse versies scoren is niet zo makkelijk, bovendien ben ik nu best gehecht aan de Jay Rubin vertalingen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_175497115
Er wordt zelfs een heel Murakami-weekend georganiseerd. http://www.murakami.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 21:12:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')