Jammer dan. Daar gaat weer een stem verloren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:51 schreef dwerg het volgende:
Helemaal niks, Lienekien.
Ik ben overigens nog niet overtuigd.
Waarom doe je dan alsof je nog overtuigd zou kunnen worden?quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:57 schreef dwerg het volgende:
Ja, schandalig. Maar ik heb al eerder gezegd dat de verkiezingen voor Provinciale Staten alleen interessant zijn voor vrienden en familie van de kandidaten.
En desondanks ga ik toch niet stemmen, Kirsten.
En je was ook niet van plan te gaan stemmen. Dus dit is een nondiscussie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:58 schreef dwerg het volgende:
Dat impliceert dat iedereen gewoon weer op dezelfde partij stemt waar hij/zij bij de Tweede Kamer-verkiezingen op heeft gestemd, en dat was ik echt niet van plan.
Ik stem altijd gewoon op de partij waarvan de standpunten me het meeste aanspreken. De ene keer links, de andere keer rechts...quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:58 schreef dwerg het volgende:
Dat impliceert dat iedereen gewoon weer op dezelfde partij stemt waar hij/zij bij de Tweede Kamer-verkiezingen op heeft gestemd, en dat was ik echt niet van plan.
Goed, dan heb ik jammerlijk gefaald.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:59 schreef dwerg het volgende:
Ik doe niet alsof.
De Provincie heeft een bestaansrecht, er bestaat immers een Provinciewet. Maar waar het hier om gaat is dat de provinciale bestuurslaag geen enkele intrinsieke meerwaarde heeft boven (tijdelijke) samenwerkingsverbanden tussen gemeenten of sturing op Rijksniveau. Het idee dat daartussen nog een laag nodig is, is een volstrekte fictie. De taken die de Provincie naar zich toetrekt kunnen net zo goed of zelfs beter uitgevoerd worden door gemeentes en/of het Rijk. Bovendien is het helemaal niet nodig om een hele bestuurslaag in het leven te roepen voor die Eerste Kamerverkiezingen. Ook is het natuurlijk een absoluut non-argument om te zeggen dat je moet stemmen omdat het een verworven recht is: ik wil helemaal niet op provinciaal niveau vertegenwoordigd worden!quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd waar mensen mee komen als het over de PS gaat, die Eerste Kamer. Dat betekent niet dat de PS daarbuiten geen bestaansrecht heeft, maar wel dat het volkomen onduidelijk is wat dat bestaansrecht dan is. Ik begrijp niet hoe de meeste mensen kunnen leven met een stem op iets wat zo ondoorzichtig voor hen is. Het is net alsof je je handtekening onder een contract zet waarvan je alleen de eerste alinea hebt gelezen.
(En dan vergeet ik voor het gemak nog maar even dat de manier waarop de Eerste Kamer benoemd wordt zo natuurlijk niet door de beugel kan.)
Ik heb gestemd op een jongen die ik kenquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:57 schreef dwerg het volgende:
Maar ik heb al eerder gezegd dat de verkiezingen voor Provinciale Staten alleen interessant zijn voor vrienden en familie van de kandidaten.
Ik ook hoor. Hij is wel een dierbare vriend van me, en hij staat op een net wel/net niet plaats.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:44 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik heb gestemd op een jongen die ik ken![]()
Je kunt 'bestaansrecht' alleen niet gelijkstellen met 'de wet', zodiakk. Er zijn zaken die bestaansrecht hebben zonder dat een wet erin voortziet en er zijn ook zaken die geen bestaansrecht hebben terwijl een wet er wél in voorziet. Er zijn zelfs wetten die geen bestaansrecht hebben!quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:38 schreef zodiakk het volgende:
De Provincie heeft een bestaansrecht, er bestaat immers een Provinciewet.
Halle-fucking-luja.quote:Maar waar het hier om gaat is dat de provinciale bestuurslaag geen enkele intrinsieke meerwaarde heeft boven (tijdelijke) samenwerkingsverbanden tussen gemeenten of sturing op Rijksniveau. Het idee dat daartussen nog een laag nodig is, is een volstrekte fictie. (...) Ook is het natuurlijk een absoluut non-argument om te zeggen dat je moet stemmen omdat het een verworven recht is: ik wil helemaal niet op provinciaal niveau vertegenwoordigd worden!
Zo denk ik precies over stemmen op nationaal niveau.quote:Je zou zelfs kunnen zeggen dat de invloed op mijn omgeving wordt ingeperkt als ik stem bij de Statenverkiezingen. (...) Ik stem daarom niet, omdat dit de beste manier is om de Provincie te ondermijnen.
Ik heb gestemd in het ziekenhuis, en daar is het altijd druk, dus leek het nog wat.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:07 schreef thaleia het volgende:
Was jij ook volstrekt de enige in het stemlokaal en werd je zowat omarmd door het verveelde comite? Ik heb zo mijn vermoedens over het opkomstpercentage![]()
Ik heb Fok al voor mijn dagelijkse stukje taalhumor, da's gratis.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:46 schreef DaMart het volgende:
Mag ik jullie een stukje vermakelijke lectuur adviseren?
Vanmiddag heb ik het boekje 'Een blind paard kan de was doen' gekocht. Staan veel grappige versprekingen/verhaspelingen in.
Zo kan Utrecht geen botten breken, belandt iemand tussen het kastje en de muur en loopt vervolgens tegen de mand. En god mag hem daarvoor op zijn blote handjes danken!
quote:Abstract of GB2280165
A can end with a pull tab 10 has a primary score 18 which defines a dispensing opening and a secondary score 26 which defines a secondary opening into which the tab can be inserted so as not to protrude into the dispensing opening and thus facilitate drinking and outflow of the contents. The tab has a connecting portion rotatably connected at 12 to a center portion of a flat section 4a of the can end and has a pull-up end 10b and a push-down end 10a. The secondary scored portion is preferably located at a position diametrically opposed to the primary score, the tab being rotated from an initial position in which it can open the primary opening to a second position in which the secondary scored portion is opened by pulling up the pull-up end of the tab. The tab is then turned over with the push down end being inserted into the secondary opening (Figure 6). The secondary opening can also act as an inlet for air. The secondary scored portion may include protrusions (34, Figure 10) to prevent initial rotation of the tab.
Onzin. Het is er heel leuk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:03 schreef Gellius het volgende:
Ja, het is nu een beetje en naargeestig plantsoentje geworden.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef broer het volgende:
[..]
Maar wel met een leuk cafeetje op de hoek.
Een jaar of vijf geleden, tenminste. Of het er nu nog zit en of het er nog leuk is, weet ik niet.
Waarom is dat zo'n hype tegenwoordig, kom die persoon overal tegen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, Gellius, als je je verveelt moet je dit maar eens lezen: Haruki Murakami
Hihi.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:44 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik heb gestemd op een jongen die ik ken![]()
In mijn stemlokaal was de meneer die met luide naam mijn stem declameerde, gekleed in een modieus vest, met daarop in grote letters:quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:18 schreef Gellius het volgende:
Ik heb overigens heel fijn gestemd, Z - hoewel de leden van het stembureau een bijzonder ongunstige indruk op mij maakten! Dat hing daar maar een beetje landerig en verveeld in vrijetijdskleding achter de tafels. ()
Vroeger, toen alles beter was, stond je enigszins onzeker in de rij. Je overhandigde dan je stemkaart aan een strenge heer in driedelig grijs. Die declameerde met luide stem je naam, waarop de heer naast hem onmiddellijk de uitdraai van de burgerlijkse stand indook om te verifiëren of je wel Echt een Burger van Nederland was. Daarna kreeg je van weer een notabele buurtgenoot een nummertje uitgereikt, dat je onmiddellijk weer af moest staan aan de laatste persoon achter de tafel, die je Het Stembiljet plechtig overhandigde. En zo hoort het ook!
Ik heb jou er weleens van verdacht een stiekeme communist te zijn Jam. klopt dat?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:17 schreef JAM het volgende:
IN HET GEVANG!-, ik heb gezegd!
Kun je dat niet van mijn stemkaarten aflezen?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:18 schreef Gellius het volgende:
wanneer ben jij eigenlijk jarig, Claudia?
Het is heel modern om geen flauw benul te hebben wat je draagt en waar het voor staat. Dalrymple analyseert het als het moderne fenomeen dat de middenklasse gebruiken en gewoontes overneemt van de onderklasse. Het is modieus om stompzinnig te zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:56 schreef sigme het volgende:
Is het nou modern of ouderwets? Ik stoorde me eraan; is dat modern of ouderwets? Ik ben helemaal postmodern de weg kwijt..
In welke boekenwinkel heb je mogen rondsnuffen, D.?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:19 schreef DaMart het volgende:
Wat gaat een half uur pauze toch verdomd snel voorbij als je in een goede boekwinkel rondsnuffelt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |