De Stemwijzer schept ookal geen duidelijkheid. Veel stelling beginnen met 'De PS moeten ...', waardoor het idee ontstaat dat ze nu niets doen, maar wel het idee hebben iets te moeten doen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd waar mensen mee komen als het over de PS gaat, die Eerste Kamer. Dat betekent niet dat de PS daarbuiten geen bestaansrecht heeft, maar wel dat het volkomen onduidelijk is wat dat bestaansrecht dan is. Ik begrijp niet hoe de meeste mensen kunnen leven met een stem op iets wat zo ondoorzichtig voor hen is. Het is net alsof je je handtekening onder een contract zet waarvan je alleen de eerste alinea hebt gelezen.
(En dan vergeet ik voor het gemak nog maar even dat de manier waarop de Eerste Kamer benoemd wordt zo natuurlijk niet door de beugel kan.)
Je bedoelt zeker niet dat liedje van David Bowie (en een sublieme cover van Robbie Williams).quote:
Je stem baseren op de Stemwijzer vind ik ook doodeng. Hoe kun je die macht nu uit handen geven?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:40 schreef Z het volgende:
[..]
De Stemwijzer schept ookal geen duidelijkheid. Veel stelling beginnen met 'De PS moeten ...', waardoor het idee ontstaat dat ze nu niets doen, maar wel het idee hebben iets te moeten doen.
Het is toch bedacht als instrument om mensen te helpen/duidelijkheid te scheppen, maar daar falen ze hopeloos in. Het is wel handig om een paar beleidspunten van de PS te ontdekken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je stem baseren op de Stemwijzer vind ik ook doodeng. Hoe kun je die macht nu uit handen geven?
Als ik Lienelien was, dan kende ik ze waarschijnlijk wel.quote:
Als jij een loodgieter uitkiest voor de reparatie van je waterleiding, ga je dan ook tot in de puntjes uitzoeken wat en hoe hij het precies doet??quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd waar mensen mee komen als het over de PS gaat, die Eerste Kamer. Dat betekent niet dat de PS daarbuiten geen bestaansrecht heeft, maar wel dat het volkomen onduidelijk is wat dat bestaansrecht dan is. Ik begrijp niet hoe de meeste mensen kunnen leven met een stem op iets wat zo ondoorzichtig voor hen is.
Hier ben ik het dan wel mee eensquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je stem baseren op de Stemwijzer vind ik ook doodeng.
Stond daar nog 'the' voor??quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker niet dat liedje van David Bowie (en een sublieme cover van Robbie Williams).
Tja. Je kunt ook uit een soort angst helemaal niets doen natuurlijk. Niet stemmen. Is het niet veel enger om het kiezen van bestuurders helemaal aan anderen over te laten? Dat je maar moet afwachten welke randfiguren het nu weer voor het zeggen gaan krijgen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je stem baseren op de Stemwijzer vind ik ook doodeng. Hoe kun je die macht nu uit handen geven?
Als er echt iets te kiezen valt, wil ik heus wel stemmen. Tot die tijd maakt het inderdaad niet uit of ik al dan niet stem: er komt toch wel iemand aan de macht waar ik het fundamenteel mee oneens ben.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:11 schreef k_man het volgende:
Tja. Je kunt ook uit een soort angst helemaal niets doen natuurlijk. Niet stemmen. Is het niet veel enger om het kiezen van bestuurders helemaal aan anderen over te laten? Dat je maar moet afwachten welke randfiguren het nu weer voor het zeggen gaan krijgen?
Dat volkslied intereseert me geen hol.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het over de gemeenteverkiezingen had of over de nationale verkiezingen, dan kon ik me daar wel in vinden, AR. (Al ben ik dan nog van mening dat ík niet aan dat immorele beleid mijn medewerking wil verlenen.) De PS zijn een geval apart.
Brabant:
Gratis stads- en streekvervoer in heel Brabant gaat de provincie 100 miljoen euro per jaar kosten en is dus onbetaalbaar. Uit onderzoek blijkt dat vooral in steden zoveel mensen de bus zullen nemen als die gratis is dat de kosten veel te hard stijgen. Er wordt nu gezocht naar een goedkopere manier om het openbaar vervoer toch goedkoper te maken.
Aangezien Brabant de enige provincie is zonder officieel volkslied wil de provincie daar verandering in brengen. Tijdens de Statenverkiezingen kan ook gestemd worden voor een volkslied. Drie nummers dingen mee naar de titel.
![]()
Dat is dus een lachwekkend plan, want onbetaalbaar. (En onrechtvaardig natuurlijk, maar daar kan ik niemand hier van overtuigen.)quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
En proberen gratis openbaar vervoer te realiseren vind ik een goed plan
Het is een goed plan in essentie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is dus een lachwekkend plan, want onbetaalbaar. (En onrechtvaardig natuurlijk, maar daar kan ik niemand hier van overtuigen.)
Nog zo'n standpunt waar mijn haren recht overeind van gaan staan: "De provincie moet meer stageplaatsen voor vmbo-jongeren creëren en alles in het werk stellen om schooluitval tegen te gaan." Moet de provincie daar nu ook ineens iets aan gaan doen? Begrijp ik goed dat zowel de nationale politiek als de gemeenten als de provincies daar iets aan zullen doen? En wat is dat dan in hemelsnaam? En hoe komen er meer stageplaatsen? En los je daarmee het probleem op? Hopeloos...
Doe mij dan ook maar afschaffing van die subsidie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is een goed plan in essentie.
100 miljoen is zo veel niet eens. Er wordt net zo'n groot bedrag uitgegeven aan subsidie van voetbalclubs.....
Doe mij dan maar gratis openbaar vervoer. Scheelt ook files (die ook geld kosten)
De voortijdige schoolverlaters zijn de politiek een doorn in het oog. Over die groep gaat het. (Ik weet er een klein beetje vanaf. Ik heb met ze gewerkt.quote:Ik heb vroeger trouwens vbo gedaan....
Dus trek je niet teveel aan van mij, ik ben te bedondert om me ergens iets van aan te trekken...
Een baan vinden na je afstuderen is ook niet makkelijk als je blijft wachten tot de overheid je iets aanbiedt.quote:En ja, een stageplek zoeken in de industrie is lastig, ook als je een achternaam als 'de Wit' hebt.
Je bent gewoon veel tijd aan zo'n persoon kwijt..
Er moeten toch honderden ambtenaren weg? Die worden dus allemaal vervangen door stage lopende vmbo-scholieren. Dat heeft alleen maar voordelen:quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
Nog zo'n standpunt waar mijn haren recht overeind van gaan staan: "De provincie moet meer stageplaatsen voor vmbo-jongeren creëren en alles in het werk stellen om schooluitval tegen te gaan." Moet de provincie daar nu ook ineens iets aan gaan doen? Begrijp ik goed dat zowel de nationale politiek als de gemeenten als de provincies daar iets aan zullen doen? En wat is dat dan in hemelsnaam? En hoe komen er meer stageplaatsen? En los je daarmee het probleem op? Hopeloos...
Ben jij verkiesbaar?quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Er moeten toch honderden ambtenaren weg? Die worden dus allemaal vervangen door stage lopende vmbo-scholieren. Dat heeft alleen maar voordelen:
- bezuiniging op loonkosten;
- extra stageplaatsen;
- niemand merkt enig verschil, aangezien toch geen hond weet wat er op dat provinciehuis gebeurt.
Heb je de post van je huisgenoten onderschept? Je mag overigens maar twee volmachten per persoon aannemen en je kan ze alleen tegelijkertijd met je eigen stem uitbrengen.quote:
Ik bewaar mijn niet uitgebrachte stemmen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:41 schreef Bismarck het volgende:
Heb je de post van je huisgenoten onderschept? Je mag overigens maar twee volmachten per persoon aannemen en je kan ze alleen tegelijkertijd met je eigen stem uitbrengen.
Je bedoelde voortijdige schoolverlaters, maar je zei vmbo-jongeren....quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
De voortijdige schoolverlaters zijn de politiek een doorn in het oog. Over die groep gaat het. (Ik weet er een klein beetje vanaf. Ik heb met ze gewerkt.)
Ik stonk flink naar diarrée, G. Dat het uit m'n verrotte organen kwam.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:40 schreef Gellius het volgende:
[..]
Stink je flink naar alcohol, J? Dat het uit je poriën komt?
Het is een verworven recht.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:41 schreef dwerg het volgende:
Geef me één goede reden (of een goede reden) om te gaan stemmen.
Dat zal She moves in her own way dan wel zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:53 schreef Z het volgende:
Dat is. Ik vind 1 nummer van The Kooks wel leuk trouwens (titel is me ontschoten). Maar ik heb een diepgewortelde hekel aan new-Brit Pop achtige bandjes.
En eventueel maak je er uiteindelijk dan een boek van!quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ja, je kan er leuk een postje aan wijden op een forumpje.
Maar is het leuk, zou je naar een concert van ze gaan als het vijf minuten fietsen was?quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:45 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat zal She moves in her own way dan wel zijn.
Als het niets is, ben je ook in 5 minuten weer thuis he, dus je kunt altijd even kijken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar is het leuk, zou je naar een concert van ze gaan als het vijf minuten fietsen was?
Zonder kaartje mag je er niet in.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als het niets is, ben je ook in 5 minuten weer thuis he, dus je kunt altijd even kijken.
Mwoa, wel aardig, en ja. Maar als er concerten werden georganiseerd op vijf minuten van mijn huis zou ik waarschijnlijk wel vaker concerten bezoeken van bands waarvan ik alleen denk 'mwoa, wel aardig'.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:46 schreef Lienekien het volgende:
Maar is het leuk, zou je naar een concert van ze gaan als het vijf minuten fietsen was?
Nou, daar heb ik wat aan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:49 schreef dwerg het volgende:
[..]
Mwoa, wel aardig, en ja. Maar als er concerten werden georganiseerd op vijf minuten van mijn huis zou ik waarschijnlijk wel vaker concerten bezoeken van bands waarvan ik alleen denk 'mwoa, wel aardig'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |