quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:18 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig Riann, dat is wel vervelend, maar waarom vond je leidinggevende dan dat je niet goed functioneerde? Ik neem tenminste aan dat ze met voorbeelden is gekomen.
Tja, en over je moeder meenemen naar je functioneringsgesprek, daar ga ik maar niets over zeggen.
P-etr-a, waar haal je vandaan dat je je eten in die verhoudingen moet eten? En waar meet je dat na?
denk het niet petra, maar als je wel minder koolhydraten wil gaan eten, ga dan kijken naar het south beach dieet, daar zit je met geen koolhydraten in het begin, en later alleen met langdurige (volgens mij)quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb de gewenste verhoudingen gevonden op women-running.com, onder advies--> voeding. En met calorieteller.nl kan je het uitrekenen (er staan getallen die ik zelf met de rekenmachine heb omgezet naar procenten).
Maar volgens jullie is het dus niet zo'n big deal?
Ik denk dat je met gezond verstand al een heel eind komt in het bepalen wat wel en geen goede voeding isquote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb de gewenste verhoudingen gevonden op women-running.com, onder advies--> voeding. En met calorieteller.nl kan je het uitrekenen (er staan getallen die ik zelf met de rekenmachine heb omgezet naar procenten).
Meid, je zit zo dicht bij de ideale verhoudingen dat ik me daar helemaal niet druk om zou maken als ik jou was.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef p-etr-a het volgende:
ik heb er zelf geen last van maar weet wel dat dit niet goed isquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:30 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe teer je op zo'n lunch? Ik vind het echt ontzettend weinig, 1 appel, dan zou ik hopeloos vervallen in snaaiwerk 's middags.
Dan neem je toch een krentenbol mee ofzo? Eet net zo makkelijk als een appel en is een stuk voedzamer.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb er zelf geen last van maar weet wel dat dit niet goed is
maar door stage en werk heb ik geen tijd om tussen door meer te eten
Mag ik hier even op inhaken?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb er zelf geen last van maar weet wel dat dit niet goed is
maar door stage en werk heb ik geen tijd om tussen door meer te eten
ja maar dan willen de kinderen ook weer brood (ik werk met kinderen)quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:33 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dan neem je toch een krentenbol mee ofzo? Eet net zo makkelijk als een appel en is een stuk voedzamer.
ik neem aan bij een fulltime baan dat je pauze hebtquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mag ik hier even op inhaken?
Ik vind dat niet echt een geldige reden, of wilde je als je straks fulltime werkt helemaal niks meer eten? Je hebt maar 10 minuten nodig om een paar boterhammen naar binnen te werken zonder de hik te krijgen, en die tijd kan je echt wel maken
Dan zeg je nee tegen de kinderenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar dan willen de kinderen ook weer brood (ik werk met kinderen)
en tussendoor fruit gaat daarom makkelijker
maar goed ik kom er wel uit
en hoe wil je dat gaan uitleggen dat hun dat niet mogen maar ik wel?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan zeg je nee tegen de kinderen
Je hebt de hele dag geen 10 minuten tijd om ff een hap te eten?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik neem aan bij een fulltime baan dat je pauze hebt
en dat heb ik nu een maal van 11 uur tot 7 uur niet omdat ik werk maar net met stage kan combineren
niet uitleggen, maar gewoon zeggen dat zij niks krijgenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en hoe wil je dat gaan uitleggen dat hun dat niet mogen maar ik wel?
ligt vooral aan je turk (oh dit klinkt ergquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:17 schreef Faat het volgende:
Hihaho, vandaag een goede dag gehad![]()
Deels omdat ik het er met eten uitstekend vanaf heb gebracht en deels omdat ik zo heerlijk heb lopen
shoppen vandaag. Ik was godsgruwelijk verwend met mijn verjaardag en had nog wat uit te geven
Iemand hier trouwens een idee of een Turkse pizza mét döner, sla en saus iets is dat als avondmaal
in een dieet past. Tis qua calorieën een beetje moeilijk schatten en ik vraag me ook af hoeveel vet er
wel niet inzit. Ik wil op woensdag nog weleens een Turkse pizza eten, maar ik twijfel over morgen![]()
Niet als ik zelf kook, heb het laatst wel gehad bij de wokkiewokkie bezorgservicequote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Dat je een half uur in de keuken staat, keurig prei hebt gesneden, paprika's in stukjes, ananas erbij yummie! Is het vlees heel erg smerigHet smaakte een beetje bedorven (niet over houdbaarheidsdatum heen) en de groente zat er al door.
Alles weggegooid en patat gehaald![]()
Dat valt best mee joh, ik eet genoeg en gezondquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:47 schreef Faat het volgende:
Oe Stormqueen en Miss_S, crackers, tomaatjes, appels en peren en cruesli met melk. Ik krijg
flashbacks van tijden dat ik ook zo asociaal streng aan het lijnen was. Heel effectief zolang
je in dat ritme zit, maar als je ooit meer gaat eten zullen de kilo's er weer aaaaaanvliegen![]()
Check my ass, ik lieg niet![]()
[insert kont-foto]...............whaha echt niet, geloof me maar gewoon
Wat trouwens wel weer erg dubbel is dat ik eigenlijk wel zou willen dat ik het weer zo volhield![]()
Ligt het aan de Turk? Whoehaha, tis best een lekker dingquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:37 schreef gothic-blackie het volgende:
ligt vooral aan je turk (oh dit klinkt erg) is de doner van het spit of is het donner die in de pan gebakken word. is de pizza dun of dik belegd en welke saus neem je erbij
euhm denk op zich dat een turkse pizza gezonder is dan een diepvriespizza of een pizza van de pizzahut (en dergelijke consorten) maar dat is mijn mening. en bedoelde meer met de saus, is de knoflook op yoghurtbasis en dergelijkequote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:52 schreef Faat het volgende:
[..]
Ligt het aan de Turk? Whoehaha, tis best een lekker ding![]()
De döner komt van het spit, het is zo op het oog schattend toch wel een anderhalf ons??? Dat is echt
natte vingerwerk. Ik zou die pizza eens uit elkaar moeten slopen om het na te wegen, maar ik wil meestal
meteen mijn tanden erin zetten
De hoeveelheid rauwkost, uien, kool, sla, ui die erop zit is royaal, maar dat lijkt me geen probleem. De saus
daar zal 'em de kneep inzitten. Ik zeg altijd "alle sauzen met wat extra sambalsaus" Getuige de brui op mijn
pizza houdt dat in knoflooksaus (schatting 2 el) rode saus (schatting 2 el) sambalsaus (schatting 3 el)![]()
Tjonge zeg, nu ik dit intik weet ik het antwoord eigenlijk al. Het wordt niets hè met mijn woensdagpizzadag![]()
het gaat al 5 jaar goed dus het hoeft niet altijd weer fout te gaanquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:47 schreef Faat het volgende:
Oe Stormqueen en Miss_S, crackers, tomaatjes, appels en peren en cruesli met melk. Ik krijg
flashbacks van tijden dat ik ook zo asociaal streng aan het lijnen was. Heel effectief zolang
je in dat ritme zit, maar als je ooit meer gaat eten zullen de kilo's er weer aaaaaanvliegen![]()
Vast nietquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:58 schreef gothic-blackie het volgende:
...... is de knoflook op yoghurtbasis......
Je ziet mij zeker als dat mens met haar doomscenario's?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:00 schreef Miss_S het volgende:
het gaat al 5 jaar goed dus het hoeft niet altijd weer fout te gaan
De ultieme oplossing is natuurlijk door niet veel meer te gaan etenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:27 schreef Faat het volgende:
[..]
Je ziet mij zeker als dat mens met haar doomscenario's?
Ik zei niet dat het absoluut fout gaat bij je hoor, maar slechts dat het lijnen zoals jij dat doet heel effectief is
zolang je in dat ritme zit, maar dat als je ooit meer gaat eten de kilo's er daardoor wel sneller aanvliegen
dat klopt daarom is het ook geen lijnen maar gewoon het ritme wat ik al een tijd heb en wil houdenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:27 schreef Faat het volgende:
[..]
Je ziet mij zeker als dat mens met haar doomscenario's?
Ik zei niet dat het absoluut fout gaat bij je hoor, maar slechts dat het lijnen zoals jij dat doet heel effectief is
zolang je in dat ritme zit, maar dat als je ooit meer gaat eten de kilo's er daardoor wel sneller aanvliegen
ik moest even denken aan een crashdieet toen ik jouw dagmenu las. Exact op dat moment wordt op tv (bij mythbusters notabene) crashdiet gezegdquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat klopt daarom is het ook geen lijnen maar gewoon het ritme wat ik al een tijd heb en wil houden
heb daarna nog 4 crackers met roomkaas op en komkommer dus dat crash dieet valt wel meequote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:47 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik moest even denken aan een crashdieet toen ik jouw dagmenu las. Exact op dat moment wordt op tv (bij mythbusters notabene) crashdiet gezegd![]()
alvast welkom danquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:44 schreef Elvi het volgende:
Ik ga morgen ook ff n accountje aanmakenDan weten jullie het alvast
![]()
![]()
welkomquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:44 schreef Elvi het volgende:
Ik ga morgen ook ff n accountje aanmakenDan weten jullie het alvast
![]()
![]()
Zoiets jaquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Dat je een half uur in de keuken staat, keurig prei hebt gesneden, paprika's in stukjes, ananas erbij yummie! Is het vlees heel erg smerigHet smaakte een beetje bedorven (niet over houdbaarheidsdatum heen) en de groente zat er al door.
Alles weggegooid en patat gehaald![]()
Hoi Levi, het wordt toch 17:30 vrees ikquote:Op woensdag 28 februari 2007 08:09 schreef Levitation het volgende:
Even een tvp.
Vanavond ga ik weer zwemmen met Stormqueen!![]()
Ik hoop eigenlijk deze zomer onder de 90kg te komen, maar dan moet het afvaltempo wel flink omhoog.![]()
Je bent nooit echt alleen *knuffel* wij zijn altijd bij je! (teiltje?quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:16 schreef Troel het volgende:
Het is hier retedruk en ik ben helemaal alleen
En de rotcalls van mijn collega's staan nu op mijn naam
Zodat ik ze op kan pakken zodat de klanten niet te lang hoeven te wachten (het gaat tenslotte vaak om geld). Maarja, nu moet ik dus een hele dag klanten gaan bellen om dingen te regelen terwijl ik zelf ook al een behoorlijk waslijstje werk had liggen. Maarja, het zij zo. Morgen zijn er weer twee extra collega'squote:Op woensdag 28 februari 2007 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent nooit echt alleen *knuffel* wij zijn altijd bij je! (teiltje?)
En hoezo staan de calls van je collega's op jouw naam![]()
Dat is dus ongeveer het vetpercentage van je benen. Daar valt niet echt veel over te zeggen, aangezien het 'gevaarlijke' vet in je borst en buik zit. Maar volgens mij is dat voor een vrouw een aardig mooi vetpercentage. Ware het niet dat het nu alleen over je benen gaat.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:31 schreef Miss_S het volgende:
vanmorgen woog ik 75,5
en vetpercentage van 29,5 maar goed via een weegschaal is dat niet erg betrouwbaar maar wat is ongeveer een goed vetpercentage?
Geniet in ieder geval van de boterhamquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:30 schreef teigan het volgende:
Ik ga een experimentje doen... Kijken of ik ook duizelig word van een boterham met vruchtenhagel....(de suikers he..)
Ja, mijn collega is ziek. Mijn baas gaf al wel aan dat ze vanaf huis wel wilde helpen vanmiddag, maar daar ga ik maar geen gebruik van maken, want ik wil ook gewoon vrij zijn op mijn vrije dag. Maarja, tot vanavond dus maar ofzoquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:31 schreef Isabeau het volgende:
Ah ja, ik begrijp het. Sterkte dan vandaag. (eh, is er dan niet gewoon te weinig personeel vandaag?)
quote:Wie de ingevallen gezichten van getrainde atleten ziet zal zich afvragen of dit wel allemaal gezond is. Minder vet is voor duursporters tot op een zekere hoogte gunstig voor de prestatie.
Met hardlopen en bergop fietsen is het zelfs zo dat 1 % gewichtsverlies een prestatie verbetering van bijna 1% kan geven. Dit gewichtsverlies moet dan wel in de vorm van vet zijn en niet in de vorm van spieren.
Bij zwemmers en sommige kracht- en vechtsporten kan het gunstig zijn om juist wat meer vet te hebben. Vet verhoogt het drijfvermogen namelijk wat.
Het percentage vet ten opzichte van het totale gewicht dat iemand heeft, is te meten met behulp van huidplooimetingen. Een gezond vetpercentage voor een jonge vrouw is 17-23%, voor een man 12-18 procent.Bij een man met meer dan 25% vet en een vrouw met meer dan 32% vet spreekt men van fors overgewicht. Overgewicht draagt risicofactoren met zich mee voor hart en vaatziekten.
In Nederland hebben steeds minder mensen een gezond vetpercentage, een gevolg dat een consumptiemaatschappij met zich meebrengt.Duursporters hebben vaak een veel lager vetpercentage. Sportende mannen hebben soms minder dan 6% vet en sportende dames soms minder dan 14%.
Er is een individueel kritische grens, waarbij een te laag vetpercentage niet meer gezond is. Op dat moment treden prestatieverlies, infecties, blessures en bij vrouwen menstruatiestoornissen op.
Op het eind van een wedstrijd, zoals bijvoorbeeld de Ronde van Frankrijk, hebben veel wielrenners deze kritische grens bereikt. Ondanks een enorme calorieinname van 5-6000 kcal per dag kunnen zij hun vetverbranding niet compenseren. Aan het eind van een etappe zijn ze ook nog wat uitgedroogd, waardoor de ingevallen wangen nog wat erger naar voor komen. Bij sommige sporters is er een drang om veel training te combineren met weinig eten.Zij willen kost wat het kost mager zijn om goed te presteren. Dit beeld is volledig te vergelijken met het bekende psychiatrische beeld anorexia nervosa, ofwel een ziekelijke neiging om niet te eten, bij niet sporters.
De sporters die dit overkomt vallen door de mand als de prestaties drastisch afnemen of als bij een keuring het vetpercentage wordt gemeten. Ofschoon duursport ideaal lijkt om af te vallen zullen de meeste mensen niet de tijd hebben om 6 uur per dag te fietsen. De belangrijkste manier om af te vallen is door minder te eten en daarbij wat te bewegen.Helaas is het zo dat hierdoor niet altijd het vet verdwijnt dat het liefst kwijt geraakt wordt. Bij veel vrouwen die intensiever gaan sporten zullen de heupen wat dat betreft minder vetafname vertonen dan de borsten en de wangen.
Bij mannen neemt het vet eerder in gelijke mate over het lichaam af. De reden zit hem waarschijnlijk in het vrouwelijk hormoon oestrogeen dat het vet rond heupen blijkbaar in stand wil houden.
Dames met reeds slanke heupen hebben een meer mannelijke vetverbranding. Het is een fabeltje dat het vet verbrand wordt op de plek waar de spieren arbeid verrichten.
Buikspieroefeningen zijn daarom hooguit zinvol om de buik in te houden, maar niet om het vet om en in de buik te verbranden.
Je weegschaal zendt een stroomstootje uit die de weerstand gaat meten om zo je vetpercentage vast te stellen. Alleen gaat dat stroomstootje via de snelste weg van je ene been naar je andere been en meet de rest van je lichaam dus niet. De handapparaatjes doen hetzelfde, maar dan van ene hand/arm naar andere hand/arm en meten zo de dikte van je armen en borstkas (en bij vrouwen borsten!). Volkomen ombetrouwbaar als je het vet in je hele lichaam wilt weten en vooral als je beseft dat buikvet (wat bij geen van die methodes wordt gemeten) het gevaarlijkste vet is.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:36 schreef Miss_S het volgende:
op mijn benen zit ook het meeste vet
Welnee! Je krijgt mooie buikspieren en die trekken de boel strakkerquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
Damn, al die situps waren dus redelijk zinloos
Nja, ik ben dus 1 van die vrouwen die vet ophoopt als een man: bijna alles in de buikzonequote:Op woensdag 28 februari 2007 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welnee! Je krijgt mooie buikspieren en die trekken de boel strakkerStrakker = ziet er slanker uit. Vet verdwijnt niet, maar het lijkt wel beter.
Hij was heerlijk.... Maar mijn lijf vind het niet zo leuk.... Niet meer doen dus voorlopig..quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geniet in ieder geval van de boterham![]()
Word je er beroerd van dan?quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:46 schreef teigan het volgende:
Hij was heerlijk.... Maar mijn lijf vind het niet zo leuk.... Niet meer doen dus voorlopig..
Oh...da's kut. Ik ben een oestrogeenbom van bijna 100 kilo met een taillequote:Op woensdag 28 februari 2007 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
Nja, ik ben dus 1 van die vrouwen die vet ophoopt als een man: bijna alles in de buikzone
Om een platte buik te krijgen zal ik 30 kilo moeten afvallen denk ikDus die droom heb ik allang laten varen
![]()
ja maar jij hebt wel weer flinke benenquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh...da's kut. Ik ben een oestrogeenbom van bijna 100 kilo met een taille![]()
quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:53 schreef octopussy het volgende:
[..]
ja maar jij hebt wel weer flinke benen![]()
het is allebei kut, maar ik vind jouw figuur mooier![]()
Ja, ik word een beetje misselijk en duizelig... Erg vervelend is dat... Ik had het eerder ook al, maar toen vrat ik zoveel snoep, dus toen leek me dat logisch... Maar nu kan ik dus nog minder hebben..quote:
Vandaar dat 'oestrogeenbom'quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:53 schreef octopussy het volgende:
ja maar jij hebt wel weer flinke benen![]()
het is allebei kut, maar ik vind jouw figuur mooier![]()
daar was ik dus ook al bang voorquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaar dat 'oestrogeenbom'Dat artikel zegt dat vrouwen met meer vrouwelijke hormonen stoppen het vet in de benen en houden dat ook vast. Nooit slanke benen voor mij dus
![]()
Worden ze dan niet nòg dikker?quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:22 schreef Miss_S het volgende:
daar was ik dus ook al bang voor
dan maar proberen ze gespierder te krijgen
ach ik vind een taille veel mooier, maar ik betwijfel of ik dat ooit krijg. Maar dit valt wel een beetje in de categorie steil wil krullen en krullen wil steilquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaar dat 'oestrogeenbom'Dat artikel zegt dat vrouwen met meer vrouwelijke hormonen stoppen het vet in de benen en houden dat ook vast. Nooit slanke benen voor mij dus
![]()
die kans is er wel jaquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Worden ze dan niet nòg dikker?(grapje!)
wat liefquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik stond zo gisteren mijn crackertjes te smeren in de keuken, staan er 2 mannelijke collega's te mompelen: "volgens mij is die aan de lijn" Dus ik zeg: "ja klopt, er moet een kilootje of 15 vanaf"
Waarom een van die collega's zegt: 15 kilo?! Dan weeg je nog maar 50 ofzo!
Heerlijk dat inschattingsvermogen![]()
zo heb grote voetenquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
De enige constante factoren in mijn lichaam zijn mijn dikke tetten en mijn grove bouw (stevige polsen, enkels, etc)
Het ligt ook behoorlijk aan je lengte.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:34 schreef octopussy het volgende:
[..]
wat lief![]()
maar het is echt zo hoor: veel mensen schijnen het niet eens te zien dat iemand overgewicht heeft. Ik ben benieuwd of ik na mijn WLS te horen krijg " maar jij was toch helemaal niet zo dik?"
Maar als je het over mensen (zoals ik) hebt van bijna 120 kilo dan denkt men weer meteen dat dat formaat zeecontainer is![]()
Maar als jij al zeecontainer bent, ben ik dan gewoon een oceaan geweestquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:34 schreef octopussy het volgende:
[..]
wat lief![]()
maar het is echt zo hoor: veel mensen schijnen het niet eens te zien dat iemand overgewicht heeft. Ik ben benieuwd of ik na mijn WLS te horen krijg " maar jij was toch helemaal niet zo dik?"
Maar als je het over mensen (zoals ik) hebt van bijna 120 kilo dan denkt men weer meteen dat dat formaat zeecontainer is![]()
neeeehheeeee je snapt me niet. Mensen (Fokkers vooral) hebben altijd het beeld van zeecontainer bij iemand van 120 kilo. Terwijl ik met dat gewicht helemaal niet zo zeecontainer ben. hoogstens zeekoequote:Op woensdag 28 februari 2007 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar als jij al zeecontainer bent, ben ik dan gewoon een oceaan geweest![]()
welkomquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:09 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
Hoi,
ik heb ook een account aangemaakt op dieet-web![]()
oew, ik wil best een takelwagenquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:09 schreef octopussy het volgende:
[..]
neeeehheeeee je snapt me niet. Mensen (Fokkers vooral) hebben altijd het beeld van zeecontainer bij iemand van 120 kilo. Terwijl ik met dat gewicht helemaal niet zo zeecontainer ben. hoogstens zeekoe
bij mensen van 160 kilo hebben ze het idee dat je uit je huis getakeld moet worden![]()
dat heb ik ook met mijn moeder maar net het tegenovergesteldequote:Op woensdag 28 februari 2007 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Toen ik was afgevallen tot 70 kilo ws mijn moeder net van 70 naar 55 kilo gegaan.
Handig, heb d'r halve garderobe kunnen adopteren
nou ik wil graag weer terug naar normaal gewicht, en normale maat borsten. schrok me dit weekeind echt lam. had weer een nieuwe bh nodig, en ging dus richting livera in deventer (goeie service, en nog beetje normale prijs). blijkt dus dat ik nu de grootste maat van hun winkel heb, en de volgende keer naar een speciale winkel toe moet voor bh's (want ze blijven maar groeien die krengenquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:34 schreef teigan het volgende:
Ik zat dus net een paar oude foto's in te scannen, en werd met mijn neus op de feiten gedrukt, mocht ik ooit dat gewicht weer bereiken, dan houd ik geen tieten meer over zo te zien...
Ik had iets meer dan een week geleden een familiegesprek en de dochters wilden mij uitleggen dat moeder wel héél veel was afgevallen. De ene dochter maakte een groot gebaar met haar armen, zo een die vissers ook gebruiken om de lengte van de gevangen vis te overdrijven en wist mij te vertellen dat moeder wel zeker 100 kilo had gewogen!! Ze was héél dik geweest. Ik kreeg even de neiging om te zeggen dat ik ook 100 kilo was. Maar toch maar niet gedaanquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:34 schreef octopussy het volgende:
Hey hoi, hallo! En welkomquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:09 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
Hoi,
ik heb ook een account aangemaakt op dieet-web![]()
euh... ik moest een nickname verzinnen en toen zag ik een glas appelsap van m'n nichtje staan... niks bijzonders dus eigenlijkquote:Op woensdag 28 februari 2007 12:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey hoi, hallo! En welkomEn mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen hoe je bij die nickname komt?
![]()
is ook heel vervelend, leuke bh's zijn er eigenlijk niet te vinden, het is of vol met kant (en ik haat kant) of het is gewoon 2 luiers aan elkaar geplakt met een beugel erin (bij wijze van spreken) maar ik zal wel moeten om geen rugpijn te krijgen. misschien maar eens tijd om met de huisarts in overleg te gaan en zo. kijken of het ook verkleind kan worden, en wat de risico's daarvan zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:03 schreef teigan het volgende:
g-b dat lijkt mij inderdaad ook wel heel vervelend....
Ik vond het toen ook al erg dat ik een E cup had, daar was toen ook zo weinig in te krijgen...
Liejannuh heeft dan denk ik nog wel tips voor je. Die heeft mooie borstenquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:21 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
is ook heel vervelend, leuke bh's zijn er eigenlijk niet te vinden, het is of vol met kant (en ik haat kant) of het is gewoon 2 luiers aan elkaar geplakt met een beugel erin (bij wijze van spreken) maar ik zal wel moeten om geen rugpijn te krijgen. misschien maar eens tijd om met de huisarts in overleg te gaan en zo. kijken of het ook verkleind kan worden, en wat de risico's daarvan zijn.
Leuke beha's zijn wel te vinden, ook in grotere maten. Kijk eens naar Prima Donna. Die hebben model Satin, kost 50 euro, is een glad model en zit geweldig.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:21 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
is ook heel vervelend, leuke bh's zijn er eigenlijk niet te vinden, het is of vol met kant (en ik haat kant) of het is gewoon 2 luiers aan elkaar geplakt met een beugel erin (bij wijze van spreken) maar ik zal wel moeten om geen rugpijn te krijgen. misschien maar eens tijd om met de huisarts in overleg te gaan en zo. kijken of het ook verkleind kan worden, en wat de risico's daarvan zijn.
hmm groot groot wil ik nou niet zeggen, volgende keer zal ik op H of I zitten, en hun gaan maar tot H. maar op zich thanks voor de tip. en ja ik moet gewicht verliezen, maar zoveel gewicht om weer op mijn cup D te komen (oftewel begin middelbare school) gaat me echt niet lukken.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:53 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Leuke beha's zijn wel te vinden, ook in grotere maten. Kijk eens naar Prima Donna. Die hebben model Satin, kost 50 euro, is een glad model en zit geweldig.
Overigens zal de gemiddelde plastisch chirurg of huisarts ook zeggen dat je eerst wat gewicht moet verliezen voordat ze gaan beginnen aan een borstverkleinende operatie. Vaak worden je borsten ook een stuk kleiner als je een stuk afvalt.
Ik ben bijna 4 jaar geleden geopereerd en het is nog steeds een van de beste beslissingen die ik ooit heb genomen. Ik kan nu namelijk springen en rennen zonder dat het pijn doen!
Dank je wel!quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Liejannuh heeft dan denk ik nog wel tips voor je. Die heeft mooie borsten![]()
![]()
Anders had je net van die flubbers als ik gehad hequote:Op woensdag 28 februari 2007 14:00 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dank je wel!
Daar heeft trouwens wel een goede chirurg aan meegeholpen.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Anders had je net van die flubbers als ik gehad he![]()
Regenpak aandoen! Regen mag geen excuus zijn om niet te sportenquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:32 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
Ik ga morgen eens een BBB-les volgen op de sportschool (tenzij het regent - ik hou niet van nat aankomen bij de sportschool.. ik word daar al nat genoeg..). Heeft iemand hier ervaring mee???
Normaal ook niet, dan kan ik gewoon met de auto gaan (uhuh, ik ben ook zo'n luilak die 't liefst met de auto naar de sportschool gaatquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:38 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Regenpak aandoen! Regen mag geen excuus zijn om niet te sporten.
Geen ervaring trouwens met alleen een BBB les. Wel met steps en aerics in de eerste half uur en daarna oefeningen. In het begin kan het wel pittig zijn maar het went![]()
Mooi, klinkt alsof het goed te doen is! Ik ga 't morgen gewoon eens proberen, als het niks is, kan ik altijd nog even op een crosstrainer gaan staanquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:37 schreef Jojogirl het volgende:
Bij mij sportschool hebben ze ook een BBBles (al heeft ie al 4 verschillende namen gehad, de inhoud blijft hetzelfde). Die begint altijd met een aerobics stuk (met lekker ingewikkelde pasjes af en toe, al hangt dat ook erg van de lerares af) en daarna speirversterkende oefeningen, soms ook met een dynaband of gewichtjes.
Ik vind het erg leuk en doe het nu 2 keer per week.
Zo ongeveer idd!quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef Troel het volgende:
[..]
* octopussy ziet het al helemaal voor zich hoe lianne met haar borsten in haar handen de trap af rentquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En weet je wat al helemaal tof is? Ik kan gewoon van de trap af rennen zonder dat ik mijn borsten hoef te ondersteunen.
lol ik ren geeneens de trap af, dat gaat me veels te veel pijn doen. maar ik heb altijd gezegt: sinds ik van b naar d vloog: als het ooit g word is het afgelopen met het gezeik, dan gaan ze deraf. maar ben gewoon bang met de nadelen ten opzichte van bv borstvoeding en dergelijke.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Zo ongeveer idd!Ik had de potloodtest voor mijn operatie echt nooit doorstaan!
GB, ik denk dat het heel verstandig is om een afspraak te maken met je huisarts en door te gaan naar de plastisch chirurg. Je BMI zit onder de 30, dus als je 10 kg afvalt dan zit je waarschijnlijk op een best wel goede BMI en die 10 kilo scheelt echt geen 3 cupmaten. Als je een operatie gepland hebt staan, dan is het misschien zelfs wel een extra motivatie om 10 kilo af te vallen!
Als ik aankwam dan werden mijn borsten groter, maar als ik afviel dan werden ze nou niet echt kleiner ofzo. De reden voor mij om te kiezen voor een operatie was trouwens wel dat ik er echt last van had; pijlijke rug en schouders en best wel beperkt worden in mijn bewegingsvrijheid. Nu kan ik tenminste springen en rondjes rennen zonder dat het pijn doet. En weet je wat al helemaal tof is? Ik kan gewoon van de trap af rennen zonder dat ik mijn borsten hoef te ondersteunen.
Ik zou mijn eigen fysieke gezondheid toch wel voorrang geven aan het eventueel kunnen geven van borstvoeding hoorquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:19 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
lol ik ren geeneens de trap af, dat gaat me veels te veel pijn doen. maar ik heb altijd gezegt: sinds ik van b naar d vloog: als het ooit g word is het afgelopen met het gezeik, dan gaan ze deraf. maar ben gewoon bang met de nadelen ten opzichte van bv borstvoeding en dergelijke.
dat zo wie zo wel, maar ja, wil niet dat euhm... er wel melk uit komt maar dat het dan zo pijnlijk is dat het niet meer leuk is (nu weet ik verder niets van borstvoeding, wel dat je mag/kan kolven en dergelijke (vaak genoeg gezien bij zus en schoonzus, die beide geen echte borstvoeding hebben gegeven, en alleen gekolfd hebbenquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou mijn eigen fysieke gezondheid toch wel voorrang geven aan het eventueel kunnen geven van borstvoeding hoor
Als je niet kolft houdt je lichaam vanzelf op met melk produceren.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:24 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
dat zo wie zo wel, maar ja, wil niet dat euhm... er wel melk uit komt maar dat het dan zo pijnlijk is dat het niet meer leuk is (nu weet ik verder niets van borstvoeding, wel dat je mag/kan kolven en dergelijke (vaak genoeg gezien bij zus en schoonzus, die beide geen echte borstvoeding hebben gegeven, en alleen gekolfd hebben
Kan je daar nou eigenlijk ook wat aan laten doen? Ik vind het zo ontzettend lelijk.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef Troel het volgende:
Uhhh... wel betalen en niet gaan?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:57 schreef Lentigo het volgende:
En trouwens ook tegen lang in de trein zitten in het algemeen.. wat word je daar lui van! Vandaag ruim 4 uur in de trein gezeten, omdat ik vanuit utrecht via roosendaal naar nijmegen moest. En dus ook nog vertraging had.
Dan maar even fitnessen nu! JEUJ.. Vraagje trouwens.. wat doen jullie zoal op de sportschool? Ik merk namelijk dat ik nogal moeite heb met loopband/crosstrainer/stepding. Voel dan al heel snel mijn knieen, dat heeft denk ik ook wel met mijn gewicht te maken. Maar ja, alleen fietsen is ook zowat. Tips?
uhh dat probleem ken ik eigenlijk niet??? Ik heb zelf ook 80E en kan prima leuke vlotte BH's kopen. Zelf koop ik heel veel setjes van de Hunkemoller. En die hebben er ook genoeg zonder kant en dergelijke in de collectie?quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:21 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm ik heb wel 2 maten groter dan jou hequote:Op woensdag 28 februari 2007 17:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
uhh dat probleem ken ik eigenlijk niet??? Ik heb zelf ook 80E en kan prima leuke vlotte BH's kopen. Zelf koop ik heel veel setjes van de Hunkemoller. En die hebben er ook genoeg zonder kant en dergelijke in de collectie?
Ik heb maat F en ik koop altijd bh's van Prima Donna. Echt een geweldig merk! Wel duur, maar ze zijn echt stevig. Daarnaast zijn ze gewoon mooiquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:24 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm ik heb wel 2 maten groter dan jou hein de E heb je nog soms varatie, maar in de G bijna niet, en F ook heel erg weinig.
Bij mij is er niets gezegd over eventueel overgewicht. Volgens mij zat mijn BMI toen ergens rond de 26.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben een beetje laat met mijn reactie, maar is het niet zo dat er een bepaald maximumgewicht is dat je mag hebben als je een borstverkleining wilt ondergaan? Ik zou mijn D-cup nog eens terug willen brengen naar C, maar ik zag dat ik max 72 kg mag wegen bij mijn lengte (1,72) om in aanmerking te komen. Bovendien verwacht ik dat er door het afvallen ook nog wel wat vanaf gaat en misschien vind ik een borstverkleing dan ook wel niet meer nodig.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:36 schreef Faat het volgende:
Vermoeiende post van Faatje hier. Goede dag qua eten gehad, zeker omdat het op mijn werk
erg saai was vandaag een uitstekende prestatie. Toen het moeilijke gedeelte om op het station
de Turk te vermijden. Ik had me goed voorbereid en liep met een bruine boterham met kaas [afbeelding]
De geur was overweldigend toen ik langs de pizzaboer liep, maar ik was stoer en liep door
Mijn bus bleek net 1 minuut daarvoor weggereden te zijn dus ik liep nog even terug naar de
kiosk voor een kopje koffie. Sta ik daar, vraagt de dame achter de counter wat mag het zijn?
Zeg ik...........doe mij maar een zakje Haribo![]()
*zucht*
Morgen weer een dag![]()
Nee, dat valt wel mee. Bij perioden wel last van m'n rug, maar ik weet niet of dat daarvan komt. Ik zou het eerder om esthetische redenen doen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:24 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Bij mij is er niets gezegd over eventueel overgewicht. Volgens mij zat mijn BMI toen ergens rond de 26.
Heb je veel last van je D-cup?
Voor mij ook jaquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:46 schreef Lentigo het volgende:
Haha, Faat.. ZO herkenbaar. Stations zijn gevaarlijke plaatsen!
Ik ben aan mijn borsten geopereerd toen ik 80 kilo woog en ben 1.65, dus het lijkt me niet te kloppenquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben een beetje laat met mijn reactie, maar is het niet zo dat er een bepaald maximumgewicht is dat je mag hebben als je een borstverkleining wilt ondergaan? Ik zou mijn D-cup nog eens terug willen brengen naar C, maar ik zag dat ik max 72 kg mag wegen bij mijn lengte (1,72) om in aanmerking te komen. Bovendien verwacht ik dat er door het afvallen ook nog wel wat vanaf gaat en misschien vind ik een borstverkleing dan ook wel niet meer nodig.
Lekker he? Kom net ook van de sportschool na weer een uur RPM/BIking. Ben moe maar voel me wel ontzettend voldaan. Lekker slapen vanavond en morgenochtend weer terug om een uurtje Crew Class (roeien) te proberen. Jammer genoeg moet ik daarna wel naar kantoor om te werken en daarna is er nog een borrel... hmz, ga liever sporten... Volgens mij ben ik een beetje verslaafd aan de sportschool aan het raken... het is daar zo gezellig en lichamelijke vermoeidheid voelt heerlijk in vergelijking met geestelijke vermoeidheid (voor mijn sportschoolavontuur was ik alleen maar geestelijk moe, nu kan ik mijn lange stressvolle werkdagen heerlijk afreageren...hmmmmm)quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:14 schreef Jojogirl het volgende:
Net heerlijk gebodyshapet op de sportschool. Het is zo lekker om te merken dat ik weer steeds fitter word
he wat goedquote:Op donderdag 1 maart 2007 07:22 schreef teigan het volgende:
Zo, vandaag was het weer weegdag.
Het resultaat van deze maand, van 81,7 naar 80,5, dus 1,2 kilo afgevallen..
Dat is voor mijn doen best wel netjes....
Volgende maand onder de 80 hoop ik...
Oh ja, zo'n passepartout heb ik ook nogquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:00 schreef Stormqueen het volgende:
Zo!
Heerlijk gezwommen met levitation gisterenVriendje wil gelukkig ook wel eens mee gaan zwemmen met mij (kantoorbaan, elke dag met auto heen, dus beweegt nauwelijk
)
Meteen een passepartoutkaart aangeschaft dus ik ga nu minstens 2 keer per week![]()
Moet je 's avonds gaan, dan is er geen bejaarde te bekennen hoorquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n passepartout heb ik ook nogMaar de bejaarden gingen gewoon met z'n drieën naast elkaar rustig de afgelopen tv-avond doornemen en ik kon er dan steeds niet langs. Nee, voor mij geen baantjes meer trekken tussen de 70+ ers.
Bij ons kost een passepartout 27 euro, en daarmee kun je een jaar lang voor 2 euro naar binnen. Normaal is de entree 6 euroquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:05 schreef teigan het volgende:
ik wil eigenlijk nog wel weer een 12 badenkaart kopen, maar ik ben bang dat ie weer niet opkomt..
Dus ik houd het wel bij losse kaartjes de komende tijd denk ik. en hopen op droog skateweer, dat zou het beste zijn
Ik heb een passepartout voor alleen 's morgens, dat scheelde bijna de helft qua prijsquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je 's avonds gaan, dan is er geen bejaarde te bekennen hoor
Jep, bejaarden zijn dol op baantjes trekken om 10 uur 's morgens. Heb die fout in het verleden tijdens schoolvakanties nog wel eens gemaaktquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een passepartout voor alleen 's morgens, dat scheelde bijna de helft qua prijs
En dat trekt zo te zien ook de bejaarden aan.
Ja, want dan gaan alle bejaarden naar de kapperquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:10 schreef teigan het volgende:
Ja, bejaarden zijn best irritant, wat ik hier de beste tijd vond om te zwemmen was vrijdagmorgen rond een uurtje of 11, 12, dan werd het echt rustig...
Hier kost het 3,90 per kaartje, en een 12 badenkaart is 39 euro.. Maar die is maar iets van 1 jaar geldig, en dat redt ik niet altijd...
Ik kan niet om 11, 12 uur.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:10 schreef teigan het volgende:
Ja, bejaarden zijn best irritant, wat ik hier de beste tijd vond om te zwemmen was vrijdagmorgen rond een uurtje of 11, 12, dan werd het echt rustig...
Hier kost het 3,90 per kaartje, en een 12 badenkaart is 39 euro.. Maar die is maar iets van 1 jaar geldig, en dat redt ik niet altijd...
voor fitnessen moet je nog zo'n 50 euro bij betalen hoorquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Het 25-meter bad in Kardinge is niet fijn? Het is wel praktisch gratis. Wat kost een aclo-kaart nu per jaar? En dan kan je er direct ook mee BOM-men en fitnessen en gratis squashen en etc etc. (en je proberen op te geven voor al die gratis cursussen zoals golfen, paardrijden, wandklimmen, boxen etc) Ik zou willen dat ik in Groningen woonde; dan had ik dat ding al jaren gehad.
Mja, ik wou al zeggen, voor een jaar naar mijn sportschool betaalde ik ruim 800 euro.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
voor fitnessen moet je nog zo'n 50 euro bij betalen hoor. Maar dan nog is het goedkoop vergeleken met normale sportscholen. 100 euro per jaar.
ze hebben de fitnessruimte uitgebreid en ze hebben de cursussen stopgezet. Weet niet of dat nu nog zo is, maar dat was 1 á 2 jaar geleden zo. Ik hoefde in ieder geval nooit te wachten. Fitness is echter niets voor mij. Misschien dat ik het ooit nog eens ga doen, maar nu niet.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:48 schreef teigan het volgende:
Ik heb geloof ik een jaar of 3 de aclokaart gehad, en toen gebruikte ik hem al weinig..
En toen de hanzehogeschoolstudenten ook konden sporten met de ACLO kaart was ik weg, het werd zo gruwelijk druk... Ik vond het helemaal niets, vooral niet omdat ik meestal inmijn eentje ging, en ik me dan hopeloos alleen voelde tussen al die kliekjes..
Ik weet niet hoe het nu is, maar voor fitness moest je toen geloof ik nog wel eens een uurtje wachten voordat er plek was..
Is dat te herleiden naar je operatie? Dat je lichaam niet meer voldoende voedingsstoffen opneemt ofzo?quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:09 schreef Troel het volgende:
Ook hier maar even:
Bloeduitslag is kloterig. Niet vooruit gegaan, ondanks supplementen (sommige dingen zelfs achteruit). Vitamine D, foliumzuur en selenium veel te laag. Men gaat nu kijken naar injecties enzo.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is dat te herleiden naar je operatie? Dat je lichaam niet meer voldoende voedingsstoffen opneemt ofzo?
Hm ja, da's dan weer een van de keerzijdes van de medaillequote:
Super toch, meteen gaan, weinig tijd om je op te naaien!quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:18 schreef gothic-blackie het volgende:
ga toch even mijn zenuwachtige ik hier vrij gooien. moet straks naar een uitzendbureau toe voor een gesprek. ging echt super raar. gisteren belden ze, dat ze me graag wouden spreken, en wel met spoed. of ik morgen (vandaag dus) langs kon komen.
heb de hele tijd zitten denken hoe ze aan mijn gegevens waren gekomen, totdat ik me bedacht dat ik in januari op een vacature had gereageerd op monsterboard. had helemaal niet verwacht dat ze die zelfs zouden lezenmaar ben er wel verdomde zenuwachtig door
Nouja, ik had al meteen aangegeven dat slikken niet echt zou helpen, maar dat wilden ze eerst proberen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hm ja, da's dan weer een van de keerzijdes van de medaille![]()
Wordt dat op den duur wel beter?
Ja, volgens mij kun je zelfs UV-lampen kopen, maar pin me er niet op vast. En natuurlijk zoveel mogelijk buiten zijn, zeker in de zomer straksquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik had al meteen aangegeven dat slikken niet echt zou helpen, maar dat wilden ze eerst proberen.
Vitamine D wordt aangemaakt door ultraviolette straling. Een juiste zonnebank zou dus ook kunnen helpen dan toch?
ja maar ik heb dat gesprek pas om 3 uurquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Super toch, meteen gaan, weinig tijd om je op te naaien!
Succes
Nog 4 maandenquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:35 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ja maar ik heb dat gesprek pas om 3 uurdus moet nog wel even wachten. ben daarom maar weer opnieuw begonnen in de harry potter boeken, engelstalig, als voorbereiding voor het laatste boek
Rond de 1200 is wel aan te raden, maar het is natuurlijk niet schadelijk om een keer een dag wat minder te eten. Net als dat een keer een dag wat meer eten niet veel kwaad kanquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:39 schreef Lentigo het volgende:
Hoeveel kcal zou je eigenlijk minimaal moeten eten om een beetje verantwoord bezig te zijn.. Ik ga vandaag niet boven de 1200 uitkomen... :S Beetje weinig?
meeste dagen kom ik ook maar met moeite boven de 1200 uitquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:39 schreef Lentigo het volgende:
Hoeveel kcal zou je eigenlijk minimaal moeten eten om een beetje verantwoord bezig te zijn.. Ik ga vandaag niet boven de 1200 uitkomen... :S Beetje weinig?
Ik ga meestal bewegen. Fietsen of rennen ofzo. Werkt erg goed om je frustraties kwijt te raken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:20 schreef Elvi het volgende:
Vandaag beetje tegenvaller gehad op school... Dus weer vanalles gevroten wat niet goed voor me is![]()
Wat doen jullie om dit soort dingen tegen te gaan? Ipv eten dus?
quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:22 schreef Miss_S het volgende:
net weer de dvd van billy´s bootcamp gedaan
erg zwaar maar wel lekker
dat is maar 55 minuten daar hoef je toch niet meer voor te eten?quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Bootcampen terwijl je maar 1000kcal hebt gegeten? Ik zou maar eens een boterham extra gaan eten.
![]()
Volgens mij verbrand je zo'n 600kcal met een uurtje bootcampen. Dat is meer dan de helft van wat je gegeten hebt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat is maar 55 minuten daar hoef je toch niet meer voor te eten?
of verbrand je dan wel zoveel?
ik dacht dat het nooit veel meer dan 200kcal kon zijnquote:Op donderdag 1 maart 2007 19:39 schreef Levitation het volgende:
[..]
Volgens mij verbrand je zo'n 600kcal met een uurtje bootcampen. Dat is meer dan de helft van wat je gegeten hebt.
Een extra boterham kan dus echt geen kwaad.![]()
nou het intakegesprek ging goed. duurde ongeveer 3 kwartier, maar ben er wel heel positief over. ze werd alleen nogal boos op haar collega's uit rotterdam zuid, die hadden tegen mij gezegd dat ik ingeschreven was bij hun, en nu bleek dat dus helemaal niet waar te zijn. ze ging me in ieder geval voorstellen bij 1 bedrijf, maar ook mijn cv doorgeven aan haar collega die inbound telefonie doet en ik moet misschien volgende week 1 dagje werken. ze hadden namelijk een nep-sollicitant nodig bij een bedrijf, om de mensen van P&O te laten oefenen. het leek haar wel een goede oefening voor mij, want dat duurt de hele dag, en je krijgt ook tips van die mensen om je sollicitatie te verbeteren. maar ze gingen eerst kijken of iemand op een andere dag kon, want het is verdeelt over 2 dagen, en de ene dag heb ik mijn rijexamen, en dan ga ik echt niet werkenquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:18 schreef gothic-blackie het volgende:
ga toch even mijn zenuwachtige ik hier vrij gooien. moet straks naar een uitzendbureau toe voor een gesprek. ging echt super raar. gisteren belden ze, dat ze me graag wouden spreken, en wel met spoed. of ik morgen (vandaag dus) langs kon komen.
heb de hele tijd zitten denken hoe ze aan mijn gegevens waren gekomen, totdat ik me bedacht dat ik in januari op een vacature had gereageerd op monsterboard. had helemaal niet verwacht dat ze die zelfs zouden lezenmaar ben er wel verdomde zenuwachtig door
Heel herkenbaar. Volgens mij heb ik mezelf eigenlijk altijd dik gevoeldquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:14 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl was ooit 1.72 en 72 kilo en toen vond ik mezelf dik *zucht* wijsheid komt met de jaren, dat blijkt maar weer eens
Ik heb al een keer iemand op straat gereanimeerd en een mevrouw met een TIA in een zwembad geholpen en een kleuter uit een vijver gesleurd, dus hmm...nee, ik heb er niet zo'n moeite mee. Ik vind het doodeng, maar ik durf wel. Niets doen lijkt me een stuk erger dan het niet perfect doen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:18 schreef teigan het volgende:
http://www.nu.nl/news/992(...)ulp_verlenen%27.html
Geldt dit voor jou ook Isa? Jij hebt er tochn iet zo'n moeite mee dacht ik..
Dat is op zich al heel lang bekend, maar mensen willen nooit luisteren en zo nu en dan komt er weer een nieuw onderzoek naar hetzelfde in de krant. Een demente vrouw op mijn stageplek kreeg van haar dochter belachelijk veel vitaminepillen, waaronder ongeveer 900% van de aanbevolen dagelijkse doering vitamine A. Ook in haar bloed was de vitamine A spiegel veel en veel te hoog, dus ik heb de dochter gezegd andere vitaminepillen te geven zonder vetoplosbare vitamines en te stoppen met de rest (zoals levertraan, krillolie en nog iets waar A en D in zat). Reactie van dochter: "Het kan ook in het water hebben gezeten..."quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:42 schreef Levitation het volgende:
Stond in onze krant een aardig stuk over een groot schalig onderzoek (deskresearch) naar het effect van voedingssupplementen op de gezondheid. Heb 't online alleen bij Elsevier gevonden:
Voedingssupplementen mogelijk schadelijk
Met 73 kilo ben ik begonnen met lijnenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:17 schreef Faat het volgende:
Heel herkenbaar. Volgens mij heb ik mezelf eigenlijk altijd dik gevoeld![]()
72 kilo is voor mij echt een droomgewicht![]()
Alleen die 1.72 qua lengte zit er denk ik niet meer in, ik ben al een tijdje uitgegroeid helaas![]()
Het is dat het triest is dat zoiets gevaarlijke gevolgen heeft, anders is het toch wel errug komischquote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:36 schreef Isabeau het volgende:
........ "Het kan ook in het water hebben gezeten..."Domheid kent soms geen grenzen.
Ik sta regelmatig met mijn mond vol tanden, domweg omdat mensen bepaalde dingen geloven die ook gewoonweg niet waar zijn of niet kloppen. En ik vind het altijd heel moeilijk om daar tegenin te gaan.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:39 schreef Faat het volgende:
Het is dat het triest is dat zoiets gevaarlijke gevolgen heeft, anders is het toch wel errug komisch
Eng idee, he... dat "onze kinderen" waarschijnlijk weer de zelfde fouten gaan maken als wij en niet leren van onze fouten.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met 73 kilo ben ik begonnen met lijnenIk vond mezelf moddervet.
En ik weet nu al dat als mijn dochter (mocht ik ooit een dochter krijgen) 72 kilo is ze zichzelf moddervet gaat vinden en mama's "Maar schatje, je bent niet dik en je moet al helemaal niet lijnen" maar gezeur zal vinden![]()
En tja, om die vrouw nu helemaal uit te gaan leggen dat er geen vitaminen in het water zitten en al helemaal geen vetoplosbare vitaminen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sta regelmatig met mijn mond vol tanden, domweg omdat mensen bepaalde dingen geloven die ook gewoonweg niet waar zijn of niet kloppen. En ik vind het altijd heel moeilijk om daar tegenin te gaan.
Ik zal die orthomoleculair arts van mij eens vragen of ze een moeder heeft die dement is:+quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:36 schreef Isabeau het volgende:
Dochter was orthomoleculair geneeskundige oid, dus die wist het beter dan ik.
Ieks ook zo'n fout die ik wel wil maken. Ik heb allemaal broeken van maat 48. Ze kunnen dicht, maarquote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:10 schreef teigan het volgende:
... Ze zou alleen eens gewoon goed passende kleding moeten kopen..)
Als het meisje dan al niet choquerend genoeg is dan toch wel de opmerking van een of andere mongoolquote:
volgens de Telegraaf zijn deze beelden trouwens 2 jaar oud, en is het meisje nu 136 kilo lichter.....quote:
quote:Anderhalf jaar lag Jessica in het ziekenhuis waar ze op een streng dieet werd gezet. Het lukt het meisje uiteindelijk om met hulp van de artsen 136 kilo af te vallen. Hoewel Jessica nu een stuk dunner is en dingen kan doen die meisjes van die leeftijd doen, lijdt ze nog steeds aan de gevolgen van haar overgewicht. Door haar enorme gewicht hebben Jessica’s benen enorm geleden. Een aantal operaties is inmiddels uitgevoerd om haar o-benen weer redelijk recht te krijgen.
Jessica woog bij haar geboorte het normale gewicht van 3,6 kilo. Op 5-jarige leeftijd was zij al gegroeid tot 90 kilo. Twee jaar later was dat gewicht verdubbeld. Volgens haar moeder werd Jessica zo zwaar omdat zij contant om eten smeekte
Overgewicht begint steeds meer een probleem te worden bij kinderen. Onlangs werd door de Britse kinderbescherming gedreigd met uithuisplaatsing van de 8-jarige Connor McCreaddie omdat zijn moeder niets zou hebben gedaan om te voorkomen dat het jochie 90 kilo zwaar is geworden.
oops, helemaal vergeten!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:54 schreef Troel het volgende:
Fannetje, heb je nog aan de censuurnodige-foto's gedacht![]()
ik gok zelf dat op die leeftijd niet het meisje hieraan schuldig was maar haar ouders. haar ouders blijven haar eten geven, want een eigen wil (met betrekking tot zoveel voedsel) heeft ze niet al op haar 5de, dat is er gewoon ingestampt. paps en mams zullen hier dus het meeste schuld aan hebben, en ik zou zelf ook keihard zeggen: sorry uw rechten als ouders zijn nu ingetrokken wegens het in gevaar brengen van je eigen kind.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Fijn dat ze nu weer redelijk normaal op gewicht is, maareh.... die ouders dan? Moeder zegt dat Jessica dik is omdat ze om eten smeekte. Dat kan je dagen/jaren doen zonder dik te worden hoor. Het zijn de ouders die geen 'nee' kunnen zeggen blijkbaar.
Ik had je geloof ik mijn mailadres via de pm gestuurd..... Geef anders ff een gil, doe ik het nog eens.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:01 schreef Fannetje het volgende:
[..]
oops, helemaal vergeten!
Ik ga ze meteen even mailen... denk alleen niet dat ik alle e-mailadressen heb, dus daar moet ik nog even achteraan.
Dat bedoel ik. Ik baal ervan dat de schuld bij Jessica wordt gelegd. Tuurlijk vraagt een kind vaak om meer eten, speelgoed, kleding, whatever, maar je moet als ouders de grens bepalen. Een kind dat honger heeft hoef je geen boterham te ontzeggen omdat het gemiddelde twee is of zo (die mensen heb je namelijk ook). Maar maak toch als ouders verstandige keuzes voor je kind. Je hebt nog honger? Dan krijg je lekker een bruine boterham met kaas. Trek in iets lekkers? Daar staan de appels. Het kind is vast geen 180 kilo geworden van bruine boterhammen en appels, denk ik dan maar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:02 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik gok zelf dat op die leeftijd niet het meisje hieraan schuldig was maar haar ouders.
euhm mijn reactie was meer voortborduren op jouw reactiequote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Ik baal ervan dat de schuld bij Jessica wordt gelegd. Tuurlijk vraagt een kind vaak om meer eten, speelgoed, kleding, whatever, maar je moet als ouders de grens bepalen. Een kind dat honger heeft hoef je geen boterham te ontzeggen omdat het gemiddelde twee is of zo (die mensen heb je namelijk ook). Maar maak toch als ouders verstandige keuzes voor je kind. Je hebt nog honger? Dan krijg je lekker een bruine boterham met kaas. Trek in iets lekkers? Daar staan de appels. Het kind is vast geen 180 kilo geworden van bruine boterhammen en appels, denk ik dan maar.
Ja, weet ik, er kwam alleen nog een dosis frustratie uitquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:41 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm mijn reactie was meer voortborduren op jouw reactie
Een late reactie op een late reactiequote:Op woensdag 28 februari 2007 20:16 schreef Viking84 het volgende:
dat werkte ook niet echtquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:37 schreef Miss_S het volgende:
ben net thuis en geen zin om meer te gaan sporten
maar zal er toch maar aan beginnen meestal krijg ik er dan wel zin in
Alle beetjes helpen idd, babysteps !quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat werkte ook niet echt
maar toch nog 35 minuten gesport + de 15 minuten van vanmorgen is toch weer genoeg
zo meteen lekker in een warm bad en dan vanavond een wijntje met stokbrood
Inderdaadquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:25 schreef Jojogirl het volgende:
Welkom Diesz en veel succes.
En ik dacht al dat ik degene was die censuur nodig had op de foto's
Zo'n vermoeden had ik alquote:
Ik ben ook blij dat ik er weer benquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:49 schreef teigan het volgende:
Heej freecell, ik miste je al!!!
Goed dat je nu weer internet hebt dan..
en beterschap voor Tara...
Ben jij alweer van je bronchitis(?) af?
Hmmm, vervelend joh! Nouja, als je er zelden last van hebt, dan is er goed mee te leven!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:58 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ik er weer ben
Mijn bronchitis is door de huisarts omgezet in chronische bronchitis. Heb er normaal geen last meer van, maar was de afgelopen dagen wat snotterig en dan slaat het dus onmiddelijk weer op de luchtwegen. Heel raar eigenlijk, ik had nog maar 1 keer eerder bronchitis gehad toen ik 16 was oid en nu opeens dus chronisch
Schijnt wel vaker voor te komen rond je 20e volgens mijn huisarts.
Maar normaal heb ik er dus geen last van
Volgens mij heeft Octopussy geen kaart gekregen. Ik ben aan het verzinnen of ik kan komen. De dag ervoor een opleiding geven in Voorburg, de dag erna om half 11 een afspraak in Heerlen.quote:Heeft iedereen die mee was naar marveld het kaartje gekregen?
(en we gaan op huwelijksreis naar Parijs)
Parijs, leuk!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:58 schreef freecell het volgende:
Heeft iedereen die mee was naar marveld het kaartje gekregen?
(en we gaan op huwelijksreis naar Parijs)
Misschien heeft het in zoverre met de eitjes te maken dat je daardoor wel veel makkelijker de teugels laat vieren? Niet bewust, maar onbewust dus. Weten doe ik het niet hoor, maar zoiets schoot me te binnenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:59 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, ik had jullie een update beloofd van vorige week toen ik een kilo paaseitjes naar binnen had gewerkt.![]()
Ik weeg nu 89,9kg, maar dat komt denk ik niet door die paaseitjes. De afgelopen week ben ik zo dom geweest om tot 3 maal toe 2 keer op te scheppen bij het avondeten. Ook heb ik afgelopen woensdag 4 broodjes shoarma + nog een heel bak vlees opgegeten. Daarnaast heb ik gisteren 7 chocolaatjes opgegeten, omdat m`n broertje me een aanbod deed dat ik niet kon weigeren.
Je plan invullen en je startgewicht en dan af en toe updatenquote:
Heb ik gedaan maar volgens mij sta ik nog niet in de lijstquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Je plan invullen en je startgewicht en dan af en toe updaten
Ja zoiets zou best kunnen. De afgelopen week heb ik in ieder geval wel heel erg bewust zoveel gegeten. Het komt ook waarschijnlijk doordat het afvallen nu niet meer zo snel voor mij hoeft te gaan, dus ik vind dat ik soms best wat meer mag eten.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien heeft het in zoverre met de eitjes te maken dat je daardoor wel veel makkelijker de teugels laat vieren? Niet bewust, maar onbewust dus. Weten doe ik het niet hoor, maar zoiets schoot me te binnen
Ja ik zie t! Ksta er nu wel inquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:29 schreef teigan het volgende:
Heb je ook al een resultaat toegevoegd Elvi? Volgens mij kwam je dan pa sin het lijstje..
Val er zomaar middenin maar er is iemand op het WLS-forum met die naam, en die is giga afgevallen. Misschien is zij het?quote:Op zondag 4 maart 2007 10:55 schreef Liejannuh het volgende:
Weet iemand wie Mariane is, die van 209,8 naar 114 kg is afgevallen?![]()
Inderdaad, gewoon aankomen van een glas water, daar komt het op neerquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:07 schreef Lentigo het volgende:
@Diesz: Vreselijk, die medicijnen.. Ik heb het ook eens geprobeerd; vol tegen het effect van die medicijnen in lijnen. Heel goed je best doen, hard sporten, en TOCH aankomen. Gelukkig heb ik ze maar een paar maanden gehad! Goed dat je t zo probeert! Het lukt je wel! You go girl!
Ik schrijf elke dag op wat ik eet.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:43 schreef Rewimo het volgende:
Viking, je hebt ook kans dat je te weinig eet (post eens een dagmenuutje?). Dan zet je lichaam alles wat het binnenkrijgt om in vet, omdat het bang is voor tekorten.
Goh, en ik maar denken dat ik de enige was die gelijk een afkeer van een winkel heeft als ze ineens iets met Sonja doen....quote:Op zondag 4 maart 2007 19:48 schreef Isabeau het volgende:
Er is een nieuwe winkel in de buurt, een Dekamarkt. Nou, ik was benieuwd en ben even gaan kijken. Maar nadat ik overal bordjes zag met wat Sonja ergens van vindt heb ik besloten dat het niet mijn type winkel is
Nee, ik krijg er dus ook de kriebels van en ineens was niets meer goed in die winkelquote:Op zondag 4 maart 2007 20:03 schreef teigan het volgende:
Goh, en ik maar denken dat ik de enige was die gelijk een afkeer van een winkel heeft als ze ineens iets met Sonja doen....
Deka is op zich niks mis mee. Helaas hebben ze nu al weken wel dat suffe SB-gedoequote:Op zondag 4 maart 2007 19:48 schreef Isabeau het volgende:
Er is een nieuwe winkel in de buurt, een Dekamarkt. Nou, ik was benieuwd en ben even gaan kijken. Maar nadat ik overal bordjes zag met wat Sonja ergens van vindt heb ik besloten dat het niet mijn type winkel is
Bron: http://www.sonjabakker.nl/nl/indemediabericht.php?id=47quote:Met twee jaar meao in de tas solliciteert ze naar de functie van hoofd personeelszaken bij Christine le Duc in Volendam. ‘Christine le Duc: ik vond het wel chic klinken. Ik dacht dat het een parfumerie was. Pas toen ik binnenkwam voor mijn sollicitatiegesprek zag ik al die blote meiden aan de muur hangen. Le Duc bleek een speciaalzaak in erotische artikelen te zijn. Nou ja, ik heb vier jaar leiding gegeven aan 150 medewerkers. Het was best geinig. Daarnaast volgde ik een deeltijdopleiding tot voedingsdeskundige.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |