abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:23:16 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_46517690
Fok Dieetclub deel 138

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de lente in, #48 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings
Dieetclubmeeting XXII We hebben net een weekendje met zijn allen achter de rug en zijn aan het overleggen over een dagje naar de sauna!

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic (of per PM aan Troel) te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46517711
Ik denk dat ik vanmiddag maar hond en fotospullen inpak en gewoon ga rijden , ik zie wel waar ik uitkom en ga lopen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:25:27 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_46517728
terugvreetpost
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 februari 2007 @ 09:26:50 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46517758
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:24 schreef Ymke het volgende:
Ik denk dat ik vanmiddag maar hond en fotospullen inpak en gewoon ga rijden , ik zie wel waar ik uitkom en ga lopen
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:19 schreef Rewimo het volgende:
Niet heel erg in de buurt maar wel mooi: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad Ook leuk om de camera mee te nemen daar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46517771
En ik pak dan wel fotospullen en au pair in en ga eens op de fiets ergens naar toe
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46517785
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:26 schreef Rewimo het volgende:

[..]

[..]
Mag je in die natuurparken ook met een hond lopen Rewimo?
pi_46517802
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:28 schreef Isabeau het volgende:
En ik pak dan wel fotospullen en au pair in en ga eens op de fiets ergens naar toe
Krijgt ze een mooie strik om?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 februari 2007 @ 09:30:09 #8
13151 crew  Rewimo
pi_46517811
Oostvaardersplassen weet ik niet, Natuurpark wel (aangelijnd).
quote:
11. Is Natuurpark Lelystad ook toegankelijk voor honden?
Ja, honden worden toegelaten in Natuurpark Lelystad, mits ze aangelijnd zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 februari 2007 @ 09:32:01 #9
13151 crew  Rewimo
pi_46517848
Er zijn otters, ooievaars, herten, zwijnen en nog veel meer.
pi_46517850
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:30 schreef Rewimo het volgende:
Oostvaardersplassen weet ik niet, Natuurpark wel (aangelijnd).
Aha , mooi , dank je

Ga ik nu maar eens met mn luie kont van de bank af en douchen

Dag dames
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 februari 2007 @ 09:34:08 #11
13151 crew  Rewimo
pi_46517890
pi_46518342
Ik ben gisteren naar dat intakegesprek geweest van het Cambridge dieet. Ik werd wel een beetje overrompeld door alle info en moet met alle eerlijkheid zeggen dat ik, hoewel ik met een tas vol proefspulletjes de deur uit liep, nog niet overtuigd ben van het feit of dit dieet voor mij het beste is.

Het was meteen cold turkey en daar schrok ik toch wel van. Zoals Isabeau al aangaf...om op de langere termijn succes te behalen zul je gewoon een ander leef- en/of eetpatroon moeten aannemen. Dat moet bij het Cambridge dieet ook wel, want na drie (of zes) weken heb je een verplichte tussendoorweek, waarin je groente en mager vlees of vis mag eten. Alleen de maaltijdvervangers helpen je om in korte tijd toch veel af te vallen.

Maar ik schrok er wel van, want het werd afgeraden om bijvoorbeeld twee weken dit dieet te volgen en vervolgens twee weken 'normaal' te eten. Dit omdat het anders weer drie dagen duurt (als je weer eenmaal met het Cambridge dieet begint) voordat je lichaam vet gaat verbranden. En je dus eigenlijk van de twee weken drie dagen voor niks aan de shakes en soepjes zit.

Maar het is jammer, want ik weet dat als ik gewoon al stop met de tussendoortjes (chips, snacks) dat ik genoeg kan afvallen. In dat geval komt het gewoon op discipline aan. Ik ben inmiddels de 5 kilo gepasseerd, volgens de weegschaal vanmorgen en het gaat dus echt goed. Ik eet gezond, sport op zijn tijd en beweeg genoeg (voetbal 2 á 3 keer per week) en ik heb zelfs afgelopen zondag nog gewoon friet gegeten tijdens de voetbalsamenvattingen op Talpa.

Vooralsnog geef ik het Cambridge dieet heus wel een poging. En ik zal niet stoppen na drie, vier dagen. Dat zijn toch de moeilijkste dagen, daar moet ik me even doorheen slaan. Maar als ik me over anderhalve week ongelukkig voel, dan stop ik er mee. Want dat heb ik er niet voor over. Ik kan het zelf ook en ervaar dit alleen als een zetje in de goede richting. Maar met de info en de verplichtingen die ik gisteren kreeg lijkt het wel alsof mijn hele dagelijkse leven ontregeld gaat worden. En dat is ook weer niet de bedoeling...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 februari 2007 @ 10:00:21 #13
13151 crew  Rewimo
pi_46518427
Wat houdt dat Cambridgedieet zo ongeveer in?
pi_46518471
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:56 schreef Fargo het volgende:

Maar ik schrok er wel van, want het werd afgeraden om bijvoorbeeld twee weken dit dieet te volgen en vervolgens twee weken 'normaal' te eten. Dit omdat het anders weer drie dagen duurt (als je weer eenmaal met het Cambridge dieet begint) voordat je lichaam vet gaat verbranden. En je dus eigenlijk van de twee weken drie dagen voor niks aan de shakes en soepjes zit.
Hier begrijp ik helemaal niets van.

Je lichaam heeft waarschijnlijk je glycogeenvoorraad (+ vocht) in je spieren nu al opgesnoept omdat je al aan het lijnen bent, daar val je altijd in de eerste week behoorlijk van af als je gaat lijnen. Je verbrandt op dat moment dus inderdaad geen vet, maar hoe ze dat bedoelen met na 2 weken....geen touw aan vast te knopen.

Denk er trouwens ook aan dat als je heel streng lijnt (dus als je bijv minder dan 1200 kcal op een dag binnenkrijgt) je lichaam maar begint aan je spierweefsel zelf. Dat is eenvoudigere energie dan je vetweefsel en per gram spierweefsel val je ook nog eens veel meer af omdat je meer gram spierweefsel moet afbreken voor 100 kcal dan vetweefsel. Maar je wilt helemaal geen spierweefsel kwijt, je wilt vetweefsel kwijt. En hoe minder spierweefsel je hebt, hoe lager je basaalmetabolisme wordt. Et voila: jojo-effect geboren.

Let je een beetje op met wat je doet, Fargo? Je kunt het ook zonder prima redden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:07:26 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_46518572
www.cambridgediet.nl

Het uitgangspunt is dus dat je ongeveer 500 kcal per dag binnen krijgt waardoor je snel afvalt.
Ja, logisch. Ik geloof hier eigenlijk niet zo in Lijkt me onmogelijk om na het beeindigen van zo'n dieet je gewicht vast te houden.
disclaimer
pi_46518600
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Wat houdt dat Cambridgedieet zo ongeveer in?
Je krijgt maaltijdvervangers. Daarvan eet/drink je er 21 per week. Verder minimaal twee liter water drinken per dag en je mag verder bijna niets hebben. Na drie dagen komt je lichaam in de staat dat het overtollig vet gaat verbranden, waardoor je dus flink zult afvallen. Na minimaal drie en maximaal zes weken krijg je een tussendoorweek, waar je eigenlijk leert om de normale eetgewoontes weer op te pakken met behulp van wat sla, mager vlees of vis.

Het is dus blijkbaar niet iets wat je even tussendoor een weekje kunt doen. Dat vind ik wel jammer...

Kijk op onderstaande link voor meer info...

http://www.cambridgedieet.nl
pi_46519045
Hmm, klinkt niet alsof het een dieet is dat je de rest van je leven vol kan houden.
Oja, en ik ben aangekomen.
En ik ga over precies een maand trouwen
Ik ga maar in hongerstaking geloof ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 februari 2007 @ 10:34:04 #18
13151 crew  Rewimo
pi_46519125
Dat lijkt me helemaal niks, volgens mij hou je dat echt niet vol. En van zo'n tussendoorweek leer je ook niet gezond eten.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:35:48 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_46519162
Ik denk dat je sowieso niet 3 weken op shakes kan leven. Op een gegeven moment wil je toch ergens op kauwen?
disclaimer
pi_46519211
lmnop, no offence, maar ik denk toch dat je een beetje te snel afvalt dan wat goed voor je is, op 3 maanden 20 kg verliezen is eigenlijk bijna vragen of het er later terug bijkomt, ik zeg dit maar omdat ik vroeger ooit dezelfde fout heb gemaakt die jij nu maakt.
pi_46519463
even een onbeschofte tvp. ik wil me wel gaan wegen, maar dat doe ik altijd alleen, zonder dat schoonmams erbij is, want die vraagt meteen hoe en wat. en tja, nu ze al 1 week (of bijna twee dat kan ook) thuis zit duurt het wegen even.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:56:49 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_46519606
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:50 schreef gothic-blackie het volgende:
even een onbeschofte tvp. ik wil me wel gaan wegen, maar dat doe ik altijd alleen, zonder dat schoonmams erbij is, want die vraagt meteen hoe en wat. en tja, nu ze al 1 week (of bijna twee dat kan ook) thuis zit duurt het wegen even.
Je kan toch ff 's morgens op de weegschaal gaan staan?
Zie niet in waarom je schoonmoeder daar wat mee te maken zou hebben.
disclaimer
pi_46520102
Met de carnaval niet teveel gegeten, en vaak veel water tussendoor

Hoop dus dat de schade niet te erg is
pi_46520750
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:09 schreef Fargo het volgende:

Je krijgt maaltijdvervangers. Daarvan eet/drink je er 21 per week. Verder minimaal twee liter water drinken per dag en je mag verder bijna niets hebben. Na drie dagen komt je lichaam in de staat dat het overtollig vet gaat verbranden, waardoor je dus flink zult afvallen.
Bij zo weinig energie gaat je lichaam fijn je spierweefsel opknabbelen en daar val je inderdaad véél meer van af dan als je lijf aan vetweefsel begint. Diëter blij omdat het Cambridge Dieet idd heel goed werkt vergeleken met zelf lijnen en Cambridge Mensen blij omdat ze weer geld aan je hebben verdient.

Jammer alleen van je basaalmetabolisme.
pi_46520756
Ik ben weer beter (eindelijk) en merk nu al dat de structuur in mijn dag (stage) enorm helpt om minder te snaaien. Ik ontbijt nu elke werkdag een kommetje muesli (ok, wel chocoladesmaak ) met melk en tussen de middag eet ik een paar boterhammen. Dan rond 16.00 een sultana omdat ik dan wel weer honger heb.

En na het avondeten heb ik toch niet meer zoveel tijd over voor ik naar bed ga, dus dan blijft de schade ook beperkt. Daarbij elke werkdag 40 minuten op de fiets (regen is wat minder )

Thuiszitten is echt funest voor mij. Ik snap wel hoe ik zo achterlijk veel ben aangekomen de laatste tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')