quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:24 schreef Ymke het volgende:
Ik denk dat ik vanmiddag maar hond en fotospullen inpak en gewoon ga rijden , ik zie wel waar ik uitkom en ga lopen![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:19 schreef Rewimo het volgende:
Niet heel erg in de buurt maar wel mooi: Oostvaardersplassen of Natuurpark LelystadOok leuk om de camera mee te nemen daar
Mag je in die natuurparken ook met een hond lopen Rewimo?quote:
Krijgt ze een mooie strik om?quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:28 schreef Isabeau het volgende:
En ik pak dan wel fotospullen en au pair in en ga eens op de fiets ergens naar toe![]()
quote:11. Is Natuurpark Lelystad ook toegankelijk voor honden?
Ja, honden worden toegelaten in Natuurpark Lelystad, mits ze aangelijnd zijn.
Aha , mooi , dank jequote:Op woensdag 21 februari 2007 09:30 schreef Rewimo het volgende:
Oostvaardersplassen weet ik niet, Natuurpark wel (aangelijnd).
Hier begrijp ik helemaal niets van.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:56 schreef Fargo het volgende:
Maar ik schrok er wel van, want het werd afgeraden om bijvoorbeeld twee weken dit dieet te volgen en vervolgens twee weken 'normaal' te eten. Dit omdat het anders weer drie dagen duurt (als je weer eenmaal met het Cambridge dieet begint) voordat je lichaam vet gaat verbranden. En je dus eigenlijk van de twee weken drie dagen voor niks aan de shakes en soepjes zit.
Je krijgt maaltijdvervangers. Daarvan eet/drink je er 21 per week. Verder minimaal twee liter water drinken per dag en je mag verder bijna niets hebben. Na drie dagen komt je lichaam in de staat dat het overtollig vet gaat verbranden, waardoor je dus flink zult afvallen. Na minimaal drie en maximaal zes weken krijg je een tussendoorweek, waar je eigenlijk leert om de normale eetgewoontes weer op te pakken met behulp van wat sla, mager vlees of vis.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Wat houdt dat Cambridgedieet zo ongeveer in?
Je kan toch ff 's morgens op de weegschaal gaan staan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:50 schreef gothic-blackie het volgende:
even een onbeschofte tvp. ik wil me wel gaan wegen, maar dat doe ik altijd alleen, zonder dat schoonmams erbij is, want die vraagt meteen hoe en wat. en tja, nu ze al 1 week (of bijna twee dat kan ook) thuis zit duurt het wegen even.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:09 schreef Fargo het volgende:
Je krijgt maaltijdvervangers. Daarvan eet/drink je er 21 per week. Verder minimaal twee liter water drinken per dag en je mag verder bijna niets hebben. Na drie dagen komt je lichaam in de staat dat het overtollig vet gaat verbranden, waardoor je dus flink zult afvallen.
Thnx voor je tips, Isabeau. Ik zal nog eens een paar dingen goed navragen bij ze. Een maand full-time Cambridgen kost bijna 200 euro. Ik zal echt eens vragen of er geen alternatieven zijn waarbij je twee of drie weken ook zelf het initiatief kunt nemen en een weekje kunt Cambridgen als zijnde een soort stok achter de deur.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]Bij zo weinig energie gaat je lichaam fijn je spierweefsel opknabbelen en daar val je inderdaad véél meer van af dan als je lijf aan vetweefsel begint. Diëter blij omdat het Cambridge Dieet idd heel goed werkt vergeleken met zelf lijnen en Cambridge Mensen blij omdat ze weer geld aan je hebben verdient.
Jammer alleen van je basaalmetabolisme.
Dan kun je net zo goed af en toe een slimfast shake nemen lijkt mij.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:54 schreef Fargo het volgende:
[..]
Thnx voor je tips, Isabeau. Ik zal nog eens een paar dingen goed navragen bij ze. Een maand full-time Cambridgen kost bijna 200 euro. Ik zal echt eens vragen of er geen alternatieven zijn waarbij je twee of drie weken ook zelf het initiatief kunt nemen en een weekje kunt Cambridgen als zijnde een soort stok achter de deur.
euhm dat gaat moeilijk, de weegschaal staat in de slaapkamer van mijn schoonouders (ik woon bij mijn schoonouders en vriend in) en ze is altijd eerder wakker dan ik benquote:Op woensdag 21 februari 2007 10:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je kan toch ff 's morgens op de weegschaal gaan staan?
Zie niet in waarom je schoonmoeder daar wat mee te maken zou hebben.
ow, das wel een beetje minder danquote:Op woensdag 21 februari 2007 11:58 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm dat gaat moeilijk, de weegschaal staat in de slaapkamer van mijn schoonouders (ik woon bij mijn schoonouders en vriend in) en ze is altijd eerder wakker dan ik ben
Kijk, zelfs een plakje komkommer is uit den bozequote:Als u ook maar iets meer eet of drinkt dan is toegestaan, al is het maar een appel, een beetje rauwkost of slechts een beetje melk in uw koffie, maakt u het zichzelf moeilijker dan nodig is. Uw lichaam stopt dan namelijk met het opgebruiken van de vetvoorraad. Hierdoor zal uw gewichtsafname verminderd worden of zelfs geheel tot stilstand worden gebracht.
En het is ook gewoon enorme onzin wat daar staat.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
Kijk, zelfs een plakje komkommer is uit den boze
Absoluutquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:59 schreef VlaDje het volgende:
zou een half uurtje hardlopen s'avonds helpen?
moah ik ben zon 1.90 en 115 kg, heel mager ben ik nooit geweest, sta bekent als "dat dikkertje", echt mager wil ik ook niet worden, maar heb jarenlang gevoetbald. daar moest ik helaas voor een tijd terug (3 jaar) mee stoppen, aangezien ik geld wou verdienen, en nu wil ik wel weer gaan voetballen, maar dan moet ik eerst weer conditie hebben.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
AbsoluutHardlopen verbrandt niet alleen direct veel energie, maar ook de uren erna wordt er door je lichaam meer energie verbruikt. En het is natuurlijk heel erg gezond voor je hart en bloedvaten.
Als je heel erg veel overgewicht hebt kan het te zwaar zijn voor je gewrichten (knieën, heupen, enkels).
Zorg in ieder geval dat je goede schoenen hebt.
Ah, dan verklaart dat mijn enorme trek na het hardlopen!quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
AbsoluutHardlopen verbrandt niet alleen direct veel energie, maar ook de uren erna wordt er door je lichaam meer energie verbruikt. En het is natuurlijk heel erg gezond voor je hart en bloedvaten.
Als je heel erg veel overgewicht hebt kan het te zwaar zijn voor je gewrichten (knieën, heupen, enkels).
Zorg in ieder geval dat je goede schoenen hebt.
Ik merk dat juist dat ik helemaal geen honger meer heb... voor mij werkt dat dus eigenlijk dubbelquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ah, dan verklaart dat mijn enorme trek na het hardlopen!Ik lijk soms wel holle bolle gijs!
Ik had vroeger na het voetballen ook geen honger, wel dorst, maar een broodje kreeg ik haast niet door mn strotquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:47 schreef Droeke het volgende:
[..]
Ik merk dat juist dat ik helemaal geen honger meer heb... voor mij werkt dat dus eigenlijk dubbel![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:57 schreef p-etr-a het volgende:
Ik zit al tijden vast op 75/76/77 kilo. Irritant!
quote:
Dat wel, dat is zeker irritant!quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]Dat dacht ik ook, maar het moet wel erg vervelend zijn als je nog meer wilt afvallen en je blijft steken op hetzelfde gewicht.
morgen gaat ze heel vroeg al richting ziekenhuis voor de nacontrole van de operatie. dus morgenochtend eindelijk weer de weegschaal zienquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ow, das wel een beetje minder dan
Dat heb ik heel sterk met drop. Collega van me heeft een hele grote pot met lekkere dropjes staan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vandaag een plakje cake gegeten.
Op zich geen drama, maar... zodra ik nowadays dat soort dingen in mijn mond steek krijg ik een soort suikerfrenzy, een vreselijke drang om me helemaal vol te stampen met taart, koek en chocolade![]()
Ik ga maar weer gewoon tomaatjes eten voortaan
Iedereen zegt altijd "Eentje is toch niet erg?". Nee, klopt. Eentje is ook niet erg. Maar als het eerste dropje/snoepje/koekje over de tong is dan volgen er altijd meerquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:08 schreef Levitation het volgende:
Dat heb ik heel sterk met drop. Collega van me heeft een hele grote pot met lekkere dropjes staan.
Kost me (te) veel moeite om er af te blijven... en als ik eenmaal een dropje in mijn mond heb gestoken kan ik 't verder echt schudden. Dan kan het me om een of andere vage reden ook geen moer meer schelen of ik er dik van word.
Da's toch vaag eigenlijk?![]()
Ja, maar ik zit hier de hele dag naast een dropjespot die mijn naam scandeert!quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen zegt altijd "Eentje is toch niet erg?". Nee, klopt. Eentje is ook niet erg. Maar als het eerste dropje/snoepje/koekje over de tong is dan volgen er altijd meerIk ken mezelf inmiddels en dus zeg ik liever nee tegen 1 snoepje (dat is niet zo moeilijk) dan dat ik de rest van de tijd een onbedwingbare trek heb in meer.
Balen joh, waar maak je het mee schoon? Chloor of ammoniak vinden ze over het algemeen juist lekker ruiken. Wat ze meestal erg vies vinden is iets van kamfer of eucalyptus. Misschien kun je eens proberen om een paar druppels kamfer- of eucalyptusolie op die plek te druppelen na het schoonmaken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:16 schreef teigan het volgende:
Hier motregent het..
Ik kwam thuis, en ik rook het toen ik de deur open deed, ik kon weer gaan dweilen...
Het aluminiumfolie lag er niet meer, en gelijk wordt er weer gezeken op die plek..
Ik ben gek op mijn katten, maar hier word ik toch echt moedeloos van
Ik begrijp die goedgelovigheid ook nooit. Als het ècht zou helpen (en niet schadelijk voor je zou zijn), dan had iedereen het al lang gebruikt en hadden we geen dikke mensen in de wereld. Zouden trouwens ook alle verzekeringsmaatschappijen zo'n middel gratis weggeven, stukken goedkoper dan alle gevolgen van overgewicht of de bariatrische chirurgiequote:Op woensdag 21 februari 2007 16:16 schreef Emu het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig , die wondermiddeltjes, waar blijkbaar veel mensen steeds in geloven.
Misschien heb je ook wel gelijk. Grotendeels zit het ook tussen de oren. Ik kan het ook zonder, dus waarom dure spullen aanschaffen die me hoogstwaarschijnlijk een gelukkig resultaat opleveren, maar een ongelukkige levenswijze? Maar goed, die zakjes voor shakes en soepen heb ik toch al in huis, dus die gaan heus nog wel opquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp die goedgelovigheid ook nooit. Als het ècht zou helpen (en niet schadelijk voor je zou zijn), dan had iedereen het al lang gebruikt en hadden we geen dikke mensen in de wereld. Zouden trouwens ook alle verzekeringsmaatschappijen zo'n middel gratis weggeven, stukken goedkoper dan alle gevolgen van overgewicht of de bariatrische chirurgie![]()
Als je redeneert vanuit de gedachte 'alles in de wereld draait om geld' dan moet je toch ook direct zien dat al die onzin niet werkt. Vult alleen de zakken van de maker van die troep.
Zet een bakje met eten er neer, katten doen hun behoefte niet op een plek waar ze eten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:24 schreef teigan het volgende:
Ik maak het schoon met Ajax, en daarna spuit ik er nog zo'n geurafbreker over...
Maar het blijft daar ruiken, en het kliklaminaat zit door het hele huis aan elkaar vast, dus om de ondervloer eronder te vervangen gaat ook niet lukken, dan moet alles weer los..
Dat begrijp ik maar al te goed, ik een jaar geleden ook. Helaas zou ik dus niet met je ruilen als dat kon... Maar, zoals Isabeau al zei, ik wil nog een paar kilo's kwijt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:00 schreef Levitation het volgende:
Dat wel, dat is zeker irritant!
Maar ik zou echt een (figuurlijke) moord plegen voor zo'n gewicht!![]()
Als ik 's ochtends of 's avonds hardloop dan heb ik geen last van vreetbuien, maar als ik tijdens mijn lunchpauze hardloop, dan heb ik daarna echt onwijs veel trek.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:47 schreef Droeke het volgende:
[..]
Ik merk dat juist dat ik helemaal geen honger meer heb... voor mij werkt dat dus eigenlijk dubbel![]()
Ik ben een renee de haan qua etenquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:39 schreef Liejannuh het volgende:
TV tip!De afvallers met sterren, nu op SBS6!
Ik voel me spontaan slank!
Who-the-f*ck is Renee de Haan?quote:
Een zangeres die van lekker kaasjes en wijn houdtquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Who-the-f*ck is Renee de Haan?![]()
Ik = wereldvreemd...![]()
Eet je dan ook iedere avond toastjes en worst en kaas en zit je ook iedere avond aan de wijn? Dat is namelijk best wel ernstig vind ik. Ik denk dat iederen hier heel veel van lekker eten houdt, maar dat is wel iets anders dan iedere avond ladingen met hapjes op tafel zetten.quote:
Dat is ernstig ja, ik heb niet voor niks overgewichtquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:46 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Eet je dan ook iedere avond toastjes en worst en kaas en zit je ook iedere avond aan de wijn? Dat is namelijk best wel ernstig vind ik.
Ik vind elke avond wijn eigenlijk "ernstiger" dan die toastjes...quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:47 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat is ernstig ja, ik heb niet voor niks overgewichtAnders kwam ik hier ook niet
Waarom is dat ernstiger dan? Ik heb het met mijn huisarts overlegd en die vind 2 glazen wijn per avond geen enkel probleem ( wel de calorieen daarvan )quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:50 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik vind elke avond wijn eigenlijk "ernstiger" dan die toastjes...
Maarja, ik drink ook eigenlijk vrijwel geen alcohol ben zo al lastig genoeg en dus lijkt 't dan al snel een boel.
Sorry, ik bedoelde het niet lullig, het kwam er alleen zo uit!quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:47 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat is ernstig ja, ik heb niet voor niks overgewichtAnders kwam ik hier ook niet
Ik zei al dat ik 't veel vond lijken omdat ik zelf amper drink. Ik drink ongeveer 4 a 5 alcoholische drankjes per jaar. Dus dan lijkt 't al snel veel...quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:52 schreef Ymke het volgende:
[..]
Waarom is dat ernstiger dan? Ik heb het met mijn huisarts overlegd en die vind 2 glazen wijn per avond geen enkel probleem ( wel de calorieen daarvan )
Geeft niksquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:55 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde het niet lullig, het kwam er alleen zo uit!![]()
Maar afijn, heel stiekem weten de meesten hier wel hoe we aan het overgewicht komen, alleen het veranderen van patronen en de kilo's kwijtraken is heel wat anders.
Maar die heeft dan ook wel heeeeeeeeeeeeeel veel overgewichtquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:28 schreef Liejannuh het volgende:
38 kilo afvallen in 3 maanden! Dat is 3 kilo per week!
Dat is toch niet meer gezond?????
Typisch trouwens dat ze er geen BMI's bij vermelden.
Ja, ik snap het allemaal wel , maar als ik die mensen zo op tv zie , van oooooooooooooooooow krijg ik diabetes oow nou dan ga ik wel afvallen enz enzquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
Comfort eating
of eten uit verveling
Als je nu zo'n programma ziet dan zegt die Sonja eet ipv drop een appel , ja duhuh ik weet wel dat het beter is , maar geef me dan ook tips HOE dat te doen . Ik wil geen appels ,appels zijn viesquote:Op woensdag 21 februari 2007 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
Die mensen op tv houden het ook vast maar een maandje vol. Tenzij ze een personal trainer achter zich aan hebben hobbelen iedere dag. Dan houden ze het 3 maanden vol.
Zeg, kun je niet beter een sportschool dichter bij huis zoeken in plaats van eentje waar je een uur (!) voor moet reizen? Volgens mij hou je dit schema ongeveer 3 weken vol en dan heb je geen zin meer omdat je gewoon op de bank wil zitten en rustig wilt eten!quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, even supersnel alle laatste posts van deel 138 en alles van deel 139 door gelezen.
Het is misschien makkelijk om te zeggen maar op een sportschool moet je je gewoon van niemand iets aantrekken. Op onze sportschool komen mensen op krukken, in een rolstoel en zelfs liliputters heb ik er wel eens gezien. Natuurlijk zijn er ook mensen bij die denken dat ze heel wat zijn, maar je moet ze gewoon compleet negeren. Klinkt misschien makkelijk, maar je komt daar wel voor jezelf, niet voor anderen.
Ik heb gisteren in de Metro een artikel gelezen over het 'ROM apparaat', waar ook hier ergens een topic op Fok! over staat. Met dat ding zou je ongeveer 1500 calorieen moeten verbranden in 8 minuten tijd.
Dat zet je wel aan het denken als ik bij mezelf zie dat ik 'maar' ongeveer 450 calorieen verbrand als ik mezelf 30 minuten lang op de crosstrainer kapot aan het zweten ben.
Daarna keek ik naar de prijs en een abonnement op de sportschool waar ze die dingen hebben staan kost boven de 60 euro per maand. Dan blijf ik toch liever op mijn eigen sportschool, is een heel stuk goedkoper.
Ik moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik mezelf wel op een koekje trakteer op mijn stageplek. De verleiding was ook best groot om er daarna nog eentje te nemen, maar de koekjes waren toen gelukkig al op.![]()
Wat trouwens wel minder is nu ik die stageplek heb is mijn vrije tijd die ik eigenlijk totaal niet meer heb.
De dagen waarop ik stage loop (woensdag, donderdag en vrijdag) zien er als volgt uit:
- 8:30-17.30 op stage
- 19:00-19:30 ben ik thuis en eet in die tussentijd
- 20:00 vertek naar sportschool
- 21:00 aankomst op sportschool
- 22:00 vertrek van sportschool
- 23:00 eindelijk weer thuis
Maar ik vind dat je wat over moet hebben als je zoals ik toch snel resultaat wilt zien.
Mijn ervaring met de sportschool was ook dat ik er gewoon héél erg veel tijd aan kwijt was. In die tijd kan ik ook wandelen of hardlopen èn thuis oefeningen doen zoals buikspieroefeningen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
- 20:00 vertek naar sportschool
- 21:00 aankomst op sportschool
- 22:00 vertrek van sportschool
- 23:00 eindelijk weer thuis
Ahhhhhhhhh meissie *troost*quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaag (ja, vandaag precies) zijn Dennis en ik 5 jaar bij elkaar. HIj gaat over een half uurtje weg om morgen pas weer thuis te komenIk voel me nu al zielig. Oh, en komend weekend valt er ook niets te vieren, want ik moet vrijdag, zaterdag èn zondag werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |