abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46675439
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 25 februari 2007 @ 22:25:30 #2
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46675469
Dat kind was een foutje, dus dan moet je 'm maar ter wereld helpen. Het is allemaal zo logisch
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 25 februari 2007 @ 22:34:19 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46675880
goedzo, die man onderdrukt zijn homosexualiteit omdat hij anders God verdriet doet.
pi_46675908
Volgens mij zijn ze alletwee gewoon homo.
  zondag 25 februari 2007 @ 22:41:57 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46676259
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:34 schreef Autodidact het volgende:
Volgens mij zijn ze alletwee gewoon homo.
Ik hoop dat die junk aids overbrengt op die gristentrut
pi_46676354
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
"Just in terms of allocation of time resources, religion is not very efficient. There's a lot more I could be doing on a Sunday morning."
  zondag 25 februari 2007 @ 22:52:19 #9
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46676709
quote:
[afbeelding]
Tja, wat kan ik zeggen ... (tvp)

[ Bericht 3% gewijzigd door Finder_elf_towns op 25-02-2007 22:57:27 ]
pi_46677575
Drama doet poepen.
  zondag 25 februari 2007 @ 23:15:15 #11
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46677693
en poepen is goed.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46677700
quote:
The true origin of the phrase lies in a medieval Latin legal principle: exceptio probat regulam in casibus non exceptis, which may be translated as “the exception confirms the rule in the cases not excepted”.
http://www.worldwidewords.org/qa/qa-exc1.htm
  † In Memoriam † zondag 25 februari 2007 @ 23:22:37 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46678037
Nurt.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46680724

Helloooo gringo's!
pi_46682940
Zo. De BBC zond net Enemy at the Gates uit. Behoorlijk goede film.
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 08:27:26 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46685611
pi_46685658
tvp
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46686025
quote:
Op maandag 26 februari 2007 08:34 schreef sigme het volgende:
tvp
gaat het weer een beetje?
pi_46686162
Ik weet het nog niet zo.
Onderduiken / verdwijnen heb ik geen zin in; maar eerlijk gezegd ben ik er niet helemaal gerust op. Ik kan niemand verhinderen mee te lezen, en wat ik nu eenmaal al blootgegeven heb, kan ik niet terugdraaien. Dus. Dus eigenlijk maakt het niks uit wat ik doe, maar heb ik toch de neiging wat minder actief en -vooral- wat onpersoonlijker te worden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46686195
quote:
VN-hof doet uitspraak over genocide Joegoslavië
DEN HAAG - Het Internationaal Gerechtshof wijst maandag vonnis inzake de genocideklacht die Bosnië in 1993 heeft aangespannen tegen Joegoslavië. Het is de eerste keer dat de hoogste VN-rechters in Den Haag uitspraak doen in een geschil tussen staten over de Genocideconventie.

De door moslims gedomineerde regering in Sarajevo diende de klacht in, toen de Servische president Slobodan Milosevic in Belgrado de sterke man was. Bosnië beschuldigde Joegoslavië van medeplichtigheid aan het beleid van „etnische zuivering” van de Bosnische Serven.

Servië, dat het uiteengevallen Joegoslavië inmiddels in rechte is opgevolgd, hangt de mogelijkheid van een veroordeling tot een hoge schadevergoeding boven het hoofd.

Plaatsvervangend delegatieleider van Bosnië is de Amsterdamse advocaat Phon van den Biesen. Voor het Vredespaleis is maandag een wake van Srebrenica-overlevenden.
Naar het Internationaal Gerechtshof. Misschien een idee voor andere groepen die vinden dat er genocide is gepleegd op hun volk? Of is het misschien toch eenvoudiger om een stukje geschiedenis door (bevriende) politici te laten erkennen? Het gaat immers om erkenning. Wat maakt het uit wie het erkent, als het maar erkend wordt? Politici, loodgieters, IT'ers...
pi_46686296
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 26 februari 2007 @ 09:40:56 #23
Stranger than fiction
pi_46686438
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:26 schreef sigme het volgende:
Ik weet het nog niet zo.
Onderduiken / verdwijnen heb ik geen zin in; maar eerlijk gezegd ben ik er niet helemaal gerust op. Ik kan niemand verhinderen mee te lezen, en wat ik nu eenmaal al blootgegeven heb, kan ik niet terugdraaien. Dus. Dus eigenlijk maakt het niks uit wat ik doe, maar heb ik toch de neiging wat minder actief en -vooral- wat onpersoonlijker te worden.
Zo overdreven persoonlijk is het toch allemaal niet? Ik bedoel je hebt geen namen genoemd, of sexuele perikelen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wie je bent.
pi_46686591
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Zo overdreven persoonlijk is het toch allemaal niet? Ik bedoel je hebt geen namen genoemd, of sexuele perikelen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wie je bent.
Nee, zo persoonlijk is het allemaal niet, maar het idee dat iemand er wérk van maakt..
pi_46686922
quote:
Ik weet het nog niet zo.
dat is jammer, maar wellicht een goede reactie. Zoveel heb je overigens niet blootgegeven, afgezien van wat lichaamscontouren. Waaruit overigens wel de beschikbaarheid bleek van een paar (mooie) gespierde benen, die mits goed gemikt in zachte delen, een effectief middel kunnen zijn tegen opdringerige mannetjes. Ik neem verder aan dat je het met je lief er wel over gehad hebt, maar mij lijkt het dat je niet teveel zorgen moet maken. Maar volg je instinct maar zou ik zeggen.
pi_46687070
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik heb trouwens redelijk in mijn hoofd zitten wat ik zoal aan traceerbaars post, en hoe traceerbaar dat mij maakt (niet zo heel erg). Maar als iemand oplettend leest kan die veel achterhalen. Zo zou ik zonder veel moeite jouw naam, adres en werkgever kunnen uitvogelen . En ik weet hoe je eruit ziet.
  maandag 26 februari 2007 @ 10:22:27 #27
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46687274
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, zo persoonlijk is het allemaal niet, maar het idee dat iemand er wérk van maakt..
De vraag is eigenlijk vooral, waarom zou iemand dat doen? En waarom kiest diegene daarvoor jou uit?
  maandag 26 februari 2007 @ 10:33:20 #28
Stranger than fiction
pi_46687551
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb trouwens redelijk in mijn hoofd zitten wat ik zoal aan traceerbaars post, en hoe traceerbaar dat mij maakt (niet zo heel erg). Maar als iemand oplettend leest kan die veel achterhalen. Zo zou ik zonder veel moeite jouw naam, adres en werkgever kunnen uitvogelen . En ik weet hoe je eruit ziet.
Ja ik ben daar ook behoorlijk open in geweest. En m'n foto's staan ook nog steeds op fok...
pi_46687690
Ik ben er niet te open in geweest maar als je echt wilt kan je mijn gegevens ook echt wel vinden.
  maandag 26 februari 2007 @ 10:55:27 #30
Stranger than fiction
pi_46688146
Idd Du_Ke we hebben nog niet bier gedaan op het terras op de Grote Markt.
pi_46688230
Volgens mij moest ik nog een keer een biertje drinken met pmb_rug. Maar dan moet het toch eerst zomeren.
pi_46688318
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ja ik ben daar ook behoorlijk open in geweest. En m'n foto's staan ook nog steeds op fok...
Waar?
  maandag 26 februari 2007 @ 11:08:09 #33
Stranger than fiction
pi_46688471
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waar?
It works both ways. Voordat ik open ben dien ook jij wat openheid van zaken te geven.
pi_46688525
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Idd Du_Ke we hebben nog niet bier gedaan op het terras op de Grote Markt.
Ik ben voor maar het weer nog niet helemaal zo te zien.
pi_46688527
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

It works both ways. Voordat ik open ben dien ook jij wat openheid van zaken te geven.
Ik heb een fotoboek.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:10:04 #36
Stranger than fiction
pi_46688530
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:58 schreef sigme het volgende:
Volgens mij moest ik nog een keer een biertje drinken met pmb_rug. Maar dan moet het toch eerst zomeren.
Ik verbied je met dit weer in korte rokjes rond te huppelen.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:14:01 #37
Stranger than fiction
pi_46688622
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb een fotoboek.
Het staat in het fotoboek van m'n vorige naam hier op fok.
pi_46688670
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het staat in het fotoboek van m'n vorige naam hier op fok.
Ik ben niet zo goed met vorige namen Hintje?
pi_46688744
Goedzo Du_ke. Jij kijkt gelukkig ook feauteaux's van mij.

Wanneer komt er een echte foto (niet zwaar onderbelichte ) van jouw
pi_46688769
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Goedzo Du_ke. Jij kijkt gelukkig ook feauteaux's van mij.

Wanneer komt er een echte foto (niet zwaar onderbelichte ) van jouw
Niet .
  maandag 26 februari 2007 @ 11:21:49 #42
Stranger than fiction
pi_46688824
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben niet zo goed met vorige namen Hintje?
http://fotoboek.fok.nl/George-Butters
pi_46688826
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Massagraf gevonden op Grieks-Cyprus

GENOCIDE !!!
TERE KINDERZIELTJES ZIJN VERPEST

'Tom & Jerry Joods complot'
pi_46688972
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

http://fotoboek.fok.nl/George-Butters
Thanks.

Enne mooie foto's........Het klopt wel met het beeld wat ik van je had.....(positief hoor).

(soms meen ik foto's te kunnen "lezen"..........en geloof me....het klopt zo vaak......)......
  maandag 26 februari 2007 @ 11:30:09 #45
Stranger than fiction
pi_46689064
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

TERE KINDERZIELTJES ZIJN VERPEST

Die Joden toch.
pi_46689124
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet .
pi_46689246
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik verbied je met dit weer in korte rokjes rond te huppelen.

Ja baas .
pi_46689900
.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:05:21 #49
Stranger than fiction
pi_46690002
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:01 schreef Monidique het volgende:
.
Ga toch drukken.
pi_46690224
Hoi.
  maandag 26 februari 2007 @ 12:19:05 #51
Stranger than fiction
pi_46690329
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:15 schreef kLowJow het volgende:
Hoi.
pi_46690500
quote:
De verlaten baby's van Jekaterinenburg 26-02-07

Correspondenten Peter d'Hamecourt en Geert Groot Koerkamp houden een weblog bij vanuit hun standplaats Moskou.

De verlaten baby's van Jekaterinenburg
Door Peter d'Hamecourt

Achter vage beelden van een mobiele telefoon ging een groter verhaal schuil dat nog eens onderstreept dat achter de facade van welvaart in Rusland de erfenis van een donker verleden maar moeilijk verdwijnt.

Op de kinderafdeling van een ziekenhuis in Jekaterinenburg ontdekte een moeder een merkwaardig beeld. Baby's lagen in hun bedjes met pleisters op hun monden geplakt. Ze legde het beeld vast met haar mobiele telefoon. Een lokaal televisiestation zond de schokkende beelden uit en het verhaal van de otkazniki was geboren.

Wij reisden ook af naar Jekaterinenburg, het centrum van de Oeral. We hadden naar elke willekeurige plek in Rusland kunnen vertrekken, want ze zijn overal de otkazniki.

Het gaat om kinderen die door hun biologische ouders zijn verstoten of verlaten. Kinderen afgestaan aan de staat om welke reden dan ook. Het zijn er intussen zoveel dat de kindertehuizen geen plek meer hebben en steeds meer van deze kinderen achterblijven in ziekenhuizen die er ook geen raad mee weten.

Zelfs Unicef, het kinderfonds van de Verenigde Naties, was verbaasd toen men zich in het fenomeen otkazniki ging verdiepen. Carel de Rooy, hoofd van Unicef in Moskou, zegt: "Dit is een fenomeen dat we in het westen niet kennen en ook in de derde wereld niet voorkomt op deze schaal."

In Jekaterinenburg lopen we tegen vrijwilligers als Anna en Olga aan die zich het lot van deze ziekenhuiskinderen hebben aangetrokken.

Olga zegt: "Het worden er steeds meer, want het wordt moeders door de staat makkelijk gemaakt hun kind af te staan. Het heeft met economie te maken, met drugs, met alcolhol en met geweld in het huwelijk. Soms vinden mensen baby’s in vuilnisbakken of op stations. Het is een sociaal probleem waarover niemand wil praten."

De bron van de ellende ligt in de Sovjet-Unie. Het communistische systeem zorgde er voor dat kinderen min of meer eigendom van de staat werden als de staat vond dat ouders ongeschikt waren voor de opvoeding. Dat schiep een systeem van kindertehuizen dat volledig uit de hand liep. De Rooy: "Er werken maar liefst 350.000 mensen in deze sector."

Iederen beseft dat waar mogelijk kinderen bij hun ouders horen te blijven. De Rooy: "De overheid moet geld steken in het wegnemen van de sociale problemen zodat het afstaan van kinderen aan de staat moeilijker wordt. Behalve dat moeten kinderen niet in ziekenhuizen of tehuizen blijven, maar zo snel mogelijk naar een gezinssituatie terug via adoptie of foster-ouders.

Alleen een omslag in het denken kan de otkazniki helpen een normaal leven tegemoet te gaan. Er zijn er 750.000. Misschien zijn het er wel meer dan een miljoen. Statistieken zijn onbetrouwbaar. Olga en Anna zien het werkelijke beeld aan de frontlijn.

Olga: "U bent hier nu op een rustige tijd. We hebben nu negen kinderen hier in de leeftijd van een maand tot anderhalf jaar. Vorige maand waren er 16, daarvoor 20." De verpleegsters in kinderziekenhuis nummer 11 geven toe: "Zonder de vrijwilligers kunnen wij deze extra last niet aan." Vandaar die pleisters.
http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/moskou/index.html
pi_46691077
quote:
BN'ers in voetsporen van klimaatgoeroe Al Gore
maandag 26 februari 2007 10:31

Bekende Nederlanders als Wubbo Ockels, Henny Huisman, Khalid Boulahrouz en Geert Mak trekken samen op voor een beter klimaat. ‘Zorg voor grote nieuwe windmolenparken op de Noordzee.’

Het is vijf voor twaalf, zeggen (vlnr) Huisman, Van Kooten, Mak en Van Erven Dorens
Met een verwijzing naar de Amerikaanse klimaatactivist Al Gore, die met zijn film Een ongemakkelijke waarheid aandacht vraagt voor klimaatverandering, zeggen de ‘BN’ers’ dat het ‘vijf voor twaalf is’ en dat het tijd is voor ‘een groene revolutie’.

Ze roepen het nieuwe kabinet daarom in hun manifest ‘Verander het klimaat’, dat vandaag in de Volkskrant verscheen, op tot een aantal ‘noodzakelijke maatregelen’. Die moeten de opwarming van de aarde tegengaan.

'Olieverslaving'
Zo moet de ‘olieverslaving’ binnen twintig jaar zijn gehalveerd. Jaarlijks moet de broeikasuitstoot met 3 procent verminderen. Er mogen geen nieuwe kerncentrales komen en er moeten meer windmolenparken in zee worden gebouwd. De belasting op arbeid moet worden verschoven naar een belasting op energie. Dit stimuleert werkgevers tot energiebesparing. Ook willen ze dat Nederland tot 2020 jaarlijks 400 miljoen euro extra uittrekt om ontwikkelingslanden met hun klimaatbeleid te helpen.

Ondertekenaars zijn onder anderen voormalig astronaut Wubbo Ockels, voetballer Khalid Boulahrouz, schrijver Geert Mak, televisiepresentatoren Henny Huisman en Beau van Erven Dorens, actrice Kim van Kooten, Doekle Terpstra van de HBO-raad, Greenpeace-directeur Liesbeth van Tongeren en fractievoorzitter van GroenLinks Femke Halsema. Zij lichten hun initiatief toe op de speciale website coolclimate.nu
De aap komt direct uit de mouw .
pi_46691141
Je onheilsprofeet heeft mooi wel een prijs gewonnen.
pi_46691266
Een oscar?
pi_46691276
Ja. Twee zelfs.
pi_46691319
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die kerncentrales hebben we eerst nodig om de energie die nodig is om windmolens te produceren op te wekken, met een beetje geluk leveren de windmolens vervolgens genoeg energie op wat nodig is voor hun onderhoud

GL is toch zo'n partij die graag over de grenzen kijkt en walgt van xenofobie? Waarom dan zo xenofoob wat het millieu betreft en ga eerst eens kijken naar de ervaringen van Denemarken met hun windmolenpark waar op een goede dag met niet al teveel wind op zijn hoogst 30% van de molens actief is.
pi_46691339
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk hè. Stel je toch voor, politiek onafhankelijke en duurzame energie terwijl je dure olie van labiele schurkenstaten de atmosfeer in kunt pompen .
pi_46691395
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:54 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Verschrikkelijk hè. Stel je toch voor, politiek onafhankelijke en duurzame energie
Zou heel mooi zijn maar kom dan niet met kuloplossingen zoals windmolens in zee
  maandag 26 februari 2007 @ 12:56:48 #60
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46691415
quote:

[..]

Verschrikkelijk hè. Stel je toch voor, politiek onafhankelijke en duurzame energie terwijl je dure olie van labiele schurkenstaten de atmosfeer in kunt pompen .
Ja maar, als de VS duurzame energie gaan gebruiken, kunnen ze geen olie meer afnemen van hun grote vriend Chavez, en misschien valt diens regime dan wel in elkaar
pi_46691416
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:52 schreef Monidique het volgende:
Ja. Twee zelfs.
Ik zou verbaasd zijn als hij er geen had gewonnen.
pi_46691420
quote:

[..]

http://www.comedycentral.com/motherload/player.jhtml?ml_video=82152&ml_collection=&ml_gateway=&ml_gateway_id=&ml_comedian=&ml_runtime=&ml_context=show&ml_origin_url=%2Fshows%2Fthe_daily_show%2Fvideos%2Fmost_recent%2Findex.jhtml&ml_playlist=&lnk=&is_large=true
pi_46691437
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_46691490
quote:
Daar gaat het me niet eens om. Het is deze passage die laat zien waar het ze om draait.
quote:
Er mogen geen nieuwe kerncentrales komen en er moeten meer windmolenparken in zee worden gebouwd.
Windmolenparken in zee ik noem dat milieuvervuiling.
pi_46691519
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar gaat het me niet eens om. Het is deze passage die laat zien waar het ze om draait.
Het is een nieuwsbericht. Dit zegt hun eigen website: http://www.coolclimate.nu/watwillenwij.html
pi_46691771
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:53 schreef Chewie het volgende:
Die kerncentrales hebben we eerst nodig om de energie die nodig is om windmolens te produceren op te wekken, met een beetje geluk leveren de windmolens vervolgens genoeg energie op wat nodig is voor hun onderhoud

GL is toch zo'n partij die graag over de grenzen kijkt en walgt van xenofobie? Waarom dan zo xenofoob wat het millieu betreft en ga eerst eens kijken naar de ervaringen van Denemarken met hun windmolenpark waar op een goede dag met niet al teveel wind op zijn hoogst 30% van de molens actief is.
Ze proberen hun stokpaardje van windmolens maar weer eens onder de aandacht te brengen en de afkeur uit te spreken over kerncentrales. Ze doen niet eens moeite om dat te verbergen.
pi_46691818
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:59 schreef Monidique het volgende:
Het is een nieuwsbericht. Dit zegt hun eigen website: http://www.coolclimate.nu/watwillenwij.html
Daar staat het ook:
quote:
2. Zorg voor meer duurzame energie
Zorg voor grote nieuwe windmolenparken in de Noordzee. Bouw geen nieuwe kerncentrales en voorkom de bouw van nieuwe kolencentrales. Energie uit biomassa is een kans, maar biedt slechts beperkt soelaas.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:09:17 #68
Stranger than fiction
pi_46691824
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ze proberen hun stokpaardje van windmolens maar weer eens onder de aandacht te brengen en de afkeur uit te spreken over kerncentrales. Ze doen niet eens moeite om dat te verbergen.
Wat een ondeugden!
pi_46691825
Ah, de Ze weer. Overal kom je Ze tegen. Achter elk hoekje, onder elk steentje vind je Ze wel.
pi_46691854
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar staat het ook:
[..]
Ja... Goed gevonden. Dus?
pi_46691890
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Chewie jij bent vaak nog voor rede vatbaar en probeert niet te veel onzin te verkopen. Ofwel heb jij misschien, heel misschien hier een betrouwbare bron voor? Want dit wordt keer op keer geroepen zonder enige onderbouwing (of men komt er na de vraag om onderbouwing terug op de stelling omdat het niet lukt). Maar ik ben nog steeds erg benieuwd waar de bewering vandaan komt en hoe men erbij komt.
quote:
Men is onderhand jaren verder en de eerste ervaringen hier zijn niet verkeerd. Denk je echt dat bij de bouw betrokken bedrijven als Shell, Nuon etc niet naar Denemarken gekeken hebben?
pi_46691936
Du_ke, ik weet dat er veel onderzoek wordt gedaan naar windenergie en dat de effectiviteit behoorlijk toeneemt. Heb jij er meer informatie over?
pi_46691942
quote:

Waarom ?
pi_46692003
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja... Goed gevonden. Dus?
Dat het nieuwsbericht klopt.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:14:25 #75
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46692030
Ik ben een terrorist.
pi_46692044
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat het nieuwsbericht klopt.
Ja, uiteraard. Ik zeg ook niet dat het niet klopt. Alleen ze willen wel meer dan alleen dat, wat jij suggereert. Om te weten wat ze willen, kun je het beter hun vragen, in plaats afgaan op zo'n bericht.
pi_46692056
quote:

[..]

Ik wist niet dat jij zo'n milieuhippie was
pi_46692057
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:11 schreef Monidique het volgende:
Du_ke, ik weet dat er veel onderzoek wordt gedaan naar windenergie en dat de effectiviteit behoorlijk toeneemt. Heb jij er meer informatie over?
Pff het is de laatste tijd wel in wat topics voorbij gekomen. De effectiviteit is de afgelopen jaren sterk toe genomen. 1 molen kan nu al een vermogen hebben van iets van 5 MW ofzo terwijl dit 10 jaar terug 0,5 MW was. Echter toen was de energetische terugverdientijd volgens Deens onderzoek al niet meer dan een maand of 4. Bij een geschatte levensduur van minimaal 10 jaar en eerder 25 dus bij lange na niet bijna de gehele levensduur zoals vaak wordt beweerd. Een wat recenter Belgisch document had het voor een concreet project op 0,9 jaar.
pi_46692090
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heb jij de film eigenlijk ook gezien ?
pi_46692110
pi_46692272
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Chewie jij bent vaak nog voor rede vatbaar en probeert niet te veel onzin te verkopen. Ofwel heb jij misschien, heel misschien hier een betrouwbare bron voor? Want dit wordt keer op keer geroepen zonder enige onderbouwing (of men komt er na de vraag om onderbouwing terug op de stelling omdat het niet lukt). Maar ik ben nog steeds erg benieuwd waar de bewering vandaan komt en hoe men erbij komt.
Deze informatie heb ik voornamelijk uit een documentaire van Zembla (wellicht nog online te zien) van1 of 2 jaar geleden en artikelen in de HP/deTijd en VN, Trouw.
[..]
quote:
Men is onderhand jaren verder en de eerste ervaringen hier zijn niet verkeerd. Denk je echt dat bij de bouw betrokken bedrijven als Shell, Nuon etc niet naar Denemarken gekeken hebben?
Dat hoop ik wel maar dat park in Denemarken is nog steeds geen succes en zover ik begrepen heb gaat het nooit zoveel energie opleveren als het gekost heeft.

Ook al zal het rendement toegenomen zijn denk ik niet dat we onder kerncentrales als tijdelijke vervanger van fosiele energie uit komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2007 13:24:30 ]
pi_46692274
quote:
[afbeelding]
Zo zien de meeste er uit in die wereld huh.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46692391
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Deze informatie heb ik voornamelijk uit een documentaire van Zembla (wellicht nog online te zien) van1 of 2 jaar geleden en artikelen in de HP/deTijd en VN, Trouw.
[..]
[..]
Ok maar dus geen echte onderbouwing voor de uitspraak dat ze hun hele levensduur bezig zouden zijn met het terugverdienen van de productieenergie? Want als dat zo is moet het toch ook online te vinden zijn? (heb deze vraag al aan een stuk of 8 fokkers gesteld maar niemand kon met een echte onderbouwing komen vandaar dat ik wat doorvraag)
quote:
Dat hoop ik wel maar dat park in Denemarken is nog steeds geen succes en zover ik begrepen heb gaat het nooit zoveel energie opleveren als het gekost heeft.
Uiteraard kijken ze er naar. De techniek staat niet stil.
En ook dat park in Denemarken zal in elk geval meer opleveren dan Kalkar .
pi_46692397
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:17 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Links humor is ook wel eens beter geweest.
pi_46692415
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom ?
Omdat windmolens de zee als natuurgebied verpesten. Het zijn niet bepaald fraaie apparaten.
pi_46692421
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:17 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
"Tomorrow you're all gonna wake up in a brave new world. A world where the Constitution gets trampled by an army of terrorist clones created in a stem cell research lab run by homosexual doctors who sterilize their instruments over burning American flags. Where tax and spend Democrats take all your hard earned money and use it to buy electric cars for National Public Radio and teach evolution to illegal immigrants. Oh, and everybody's high!" - Stephen Colbert
pi_46692426
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Links humor is ook wel eens beter geweest.
Het is geen Spijkermanhumor, nee. Het is niet eens humor.

http://www.workingforchange.com/column_lst.cfm?AuthrId=43&CFID=7807383&CFTOKEN=37288228
pi_46692448

twee dingen die ik niet begrijp. Zo rond de 9e eeuw werd Groenland gekoloniseerd door Noormannen. Gedurende die tijd waren naar het schijnt delen van Groenland daadwerkelijk groen, zoals de naam beweerd, en koloniseerbaar. Nu zouden de temperaturen hoger liggen dan in die periode, maar Groenland is bij mijn weten nog altijd even onherbergzaam.

en dan deze, uit dezelfde wiki:

we kunnen nog even vooruit lijkt het
pi_46692453
Hebben jullie Gore nog gehoord bij de Oscars?

Toen hij zijn politieke tirade wilde gaan houden werd de microfoon uitgezet
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46692518
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Omdat windmolens de zee als natuurgebied verpesten. Het zijn niet bepaald fraaie apparaten.
Daarentegen kunnen ze dienen als kunstmatig rif zorgen ze er voor dat er op een vrij groot oppervlak niet gevist kan worden. Weet niet of het netto nadelig is voor de natuur.
pi_46692529
Nog even wat tegen de aPPLe-users hier:
Sommige van hun schijnen zichzelf nogal intellectueel te vinden, omdat ze een aPPLe kunnen besturen, maar voor een aPPLe heb je dezelfde mickeymouseintelligentie nodig als voor Windows.
Het is beide klikken en slepen.
pi_46692539
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:

dat roept herinneringen op aan 2000
pi_46692553
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok maar dus geen echte onderbouwing voor de uitspraak dat ze hun hele levensduur bezig zouden zijn met het terugverdienen van de productieenergie? Want als dat zo is moet het toch ook online te vinden zijn? (heb deze vraag al aan een stuk of 8 fokkers gesteld maar niemand kon met een echte onderbouwing komen vandaar dat ik wat doorvraag)
Dat kwam o.a naar voren in die Zembla uitzending maar in hoeverre dat alleen over dat park in Denemarken ging weet ik zo niet, ook in Trouw werd dit gesteld en was een artikel uit september/oktober vorig jaar.
[..]
quote:
Uiteraard kijken ze er naar. De techniek staat niet stil.
En ook dat park in Denemarken zal in elk geval meer opleveren dan Kalkar .
Kalkar doet het als SBS/kamper pretpark best aardig
pi_46692586
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:

Zijn daar beelden van .

Ze hebben dus geleerd van Michael Moore zijn tirade.
pi_46692605
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:27 schreef Godslasteraar het volgende:
twee dingen die ik niet begrijp. Zo rond de 9e eeuw werd Groenland gekoloniseerd door Noormannen. Gedurende die tijd waren naar het schijnt delen van Groenland daadwerkelijk groen, zoals de naam beweerd, en koloniseerbaar. Nu zouden de temperaturen hoger liggen dan in die periode, maar Groenland is bij mijn weten nog altijd even onherbergzaam.
Het was zo groen als nodig was om het aantrekkelijk te maken. Hoewel waarschijnlijk de temperatuur wel ietsje hoger was dan ervoor en erna, was het allerminst een paradijs. De Noorse kolonisten, daar gekomen vanwege politieke, niet klimatologische redenen, pasten zich niet aan. Het was te koud om vee buiten te laten en zat altijd binnen. Groenland is niet (veel) onherbergzamer dan duizend jaar geleden.
pi_46692608
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarentegen kunnen ze dienen als kunstmatig rif zorgen ze er voor dat er op een vrij groot oppervlak niet gevist kan worden. Weet niet of het netto nadelig is voor de natuur.
Ik krijg dwangneuroses van windmolenparken . Volgens mij zou ik werkelijk een gesticht indraaien als er een park in mijn dagelijks blikveld stond.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:31:15 #97
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46692613
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:26 schreef Autodidact het volgende:

[..]

"Tomorrow you're all gonna wake up in a brave new world. A world where the Constitution gets trampled by an army of terrorist clones created in a stem cell research lab run by homosexual doctors who sterilize their instruments over burning American flags. Where tax and spend Democrats take all your hard earned money and use it to buy electric cars for National Public Radio and teach evolution to illegal immigrants. Oh, and everybody's high!" - Stephen Colbert
O wonder!
How many goodly creatures are there here!
How beauteous mankind is!
O brave new world,
That has such people in it!
pi_46692634
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zijn daar beelden van .

Zijn microfoon werd niet uitgezet. Het was een grapje. Hij had een grote aankondiging en toen zette de muziek in.
pi_46692635
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat kwam o.a naar voren in die Zembla uitzending maar in hoeverre dat alleen over dat park in Denemarken ging weet ik zo niet, ook in Trouw werd dit gesteld en was een artikel uit september/oktober vorig jaar.
[..]
[..]
Ah ok ben nog niet helemaal overtuigd hoor . Maar het valt me op dat het zo'n hardnekkig gerucht is maar dat het blijkbaar zo lastig is om het te onderbouwen.
quote:
Kalkar doet het als SBS/kamper pretpark best aardig
Klopt .

En ook Tsjernobyl doet het aardig als toeristentrekker .
pi_46692658
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]

en dan deze, uit dezelfde wiki:

[afbeelding]

we kunnen nog even vooruit lijkt het
Volgens mij was de naam Groenland eerder om anderen te lokken en was het helemaal niet zo groen als de naam doet vermoeden. Althans ik dacht zoiets wel eens gelezen te hebben.
pi_46692666
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik krijg dwangneuroses van windmolenparken . Volgens mij zou ik werkelijk een gesticht indraaien als er een park in mijn dagelijks blikveld stond.
Zou kunnen inderdaad . Al is er ook bij windmolens sprake van gewenning.
pi_46692667
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zijn daar beelden van .

Dan moet je even op geenstijl kijken, daar hadden ze alleen de audio.....
pi_46692675
Maar even eerlijk wie gebruikt hier een aPPLe?
pi_46692699
Groenland is nooit echt aantrekkelijk geweest inderdaad .
pi_46692728
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:33 schreef JohnDope het volgende:
Een Apple iPod.
pi_46692730
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het was zo groen als nodig was om het aantrekkelijk te maken. Hoewel waarschijnlijk de temperatuur wel ietsje hoger was dan ervoor en erna, was het allerminst een paradijs. De Noorse kolonisten, daar gekomen vanwege politieke, niet klimatologische redenen, pasten zich niet aan. Het was te koud om vee buiten te laten en zat altijd binnen. Groenland is niet (veel) onherbergzamer dan duizend jaar geleden.
ok! dát kan dus beter!
pi_46692769
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:33 schreef JohnDope het volgende:
dat kan ik helemaal niet betalen
pi_46692779
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een Apple iPod.
Is het bij de de iPoD-users ook zo, dat zij zich intellectueler voelen omdat zij een iPoD hebben ipv een reguliere MP3-speler?
pi_46692784
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een Apple iPod.
Emo.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:36:55 #110
Stranger than fiction
pi_46692801
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:28 schreef JohnDope het volgende:
Nog even wat tegen de aPPLe-users hier:
Sommige van hun schijnen zichzelf nogal intellectueel te vinden, omdat ze een aPPLe kunnen besturen, maar voor een aPPLe heb je dezelfde mickeymouseintelligentie nodig als voor Windows.
Het is beide klikken en slepen.
Dus?
pi_46692809
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:36 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Emo.
Emo?
pi_46692845
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dus?
Dus moet dat klik-en-sleep-volk die een aPPLe gebruikt, zich niet beter voelen dan windows-users.
pi_46692846
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dus?
Een complot van de PolitiekCorrecteElite.
pi_46692852
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan moet je even op geenstijl kijken, daar hadden ze alleen de audio.....
http://www.dumpert.nl/mediabase/10655/3d3d81a7/index.html

Goede timing.

Nu nog de beelden .
pi_46692868
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ok! dát kan dus beter!
Meer:
quote:
But it was never lush, and their existence was always harsh and meager, especially due to the Viking's disdain for other peoples and ways of living. They attempted to live a European lifestyle in an arctic climate, side by side with Inuit who easily outlasted them. They starved surrounded by oceans and yet never ate fish! (Note: this was not a typical European behavior, and is a bit of a mystery to this day.)

Instead of hunting whales in kayaks, they farmed cattle, goats, and sheep -- despite having to keep them in a barn 24 hours a day, 7 days a week, for a full 5 months out of the year. It was a constant challenge to get enough fodder for the winter. Starvation of the animals was frequent, emaciation routine. Grazing requirements and growing fodder for the winter led to over-production of pastures, erosion, and the need to go further and further afield to sustain the animals. Deforestation for pastures and firewood proceeded at unsustainable rates. After a couple of centuries, it led to such desperate measures as cutting precious sod for housing construction and even burning it for cooking and heating fuel.

When finally confronted with several severe winters in a row, they, along with the little remaining livestock, simply starved before spring arrived.
http://gristmill.grist.org/story/2006/12/13/22437/993
pi_46693050
59% is het nu eens met De motie van wantrouwen tegen de staatssecretarissen.....

bron: stand.nl
pi_46693092
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:44 schreef JohnDope het volgende:
59% is het nu eens met De motie van wantrouwen tegen de staatssecretarissen.....

bron: stand
pi_46693139
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:44 schreef JohnDope het volgende:

bron: stand.nl
Had die 59% maar anders moeten stemmen .

Want nu komen er en een generaal pardon en 2 dubbel nationale staatssecretarissen .
pi_46693167
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Had die 59% maar anders moeten stemmen .

Want nu komen er en een generaal pardon en 2 dubbel nationale staatssecretarissen .
En daar zullen ze over 4 jaar keihard weer op afgerekend worden. Dit is alleen maar goed voor Wilders

Laat ze maar lekker 4 jaar aan kloten, dan doe ik dat ook, ik vermaak me wel.....
pi_46693196
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:45 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Er is ongeveer net zo'n percentage voor de doodstraf. Er is nog een veel groter percentage voor verbod op pedopartij. Er zijn veel te veel mensen die niet overzien dat dergelijke wensen een totale omwenteling van het hele systeem zouden vereisen.
pi_46693237
En daarom hebben wij een parlementair systeem!
pi_46693247
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Er is ongeveer net zo'n percentage voor de doodstraf. Er is nog een veel groter percentage voor verbod op pedopartij. Er zijn veel te veel mensen die niet overzien dat dergelijke wensen een totale omwenteling van het hele systeem zouden vereisen.
Het zijn gewoon schijn-democraten. Het is gewoon zielig hoe schijnheilig en hypocriet het allemaal is.

Als zij nederland in een kruitvat willen veranderen dan moeten ze dat vooral doen, er komt een dag dat ze de grens overschrijden.....
pi_46693275
Het zou niet de eerste keer zijn dat de politiek iets anders vindt dan het volk.

Een districtenstelsel zou beter zijn dan hetgeen wat wij hier democratie noemen.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:51:26 #124
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693307
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het zijn gewoon schijn-democraten. Het is gewoon zielig hoe schijnheilig en hypocriet het allemaal is.

Als zij nederland in een kruitvat willen veranderen dan moeten ze dat vooral doen, er komt een dag dat ze de grens overschrijden.....
Ja, dat zei Marx ook.
pi_46693330
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
Een districtenstelsel zou beter zijn dan hetgeen wat wij hier democratie noemen.
Alsjeblieft niet, zeg. Dat is nog minder representatief dan ons systeem.
pi_46693332
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:51 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja, dat zei Marx ook.
Dat zal allemaal best, maar die ligt onder de grond.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:53:28 #127
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693391
quote:
Het zou niet de eerste keer zijn dat de politiek iets anders vindt dan het volk.

Bij een districtenstelsel kan een partij met een minderheid van de stemmen de meerderheid van de zetels halen; een van de redenen waarom een districtenstelsel ook niet ideaal is.
pi_46693423
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:52 schreef Monidique het volgende:
Alsjeblieft niet, zeg. Dat is nog minder representatief dan ons systeem.
Ik waag dat te betwijfelen. Een kandidaat zet zich daar veel meer in voor de belangen van de mensen die hij vertegenwoordigd. De afstand is ook veel kleiner tussen politicus en burger.
pi_46693455
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik waag dat te betwijfelen.
Het valt nauwelijks te betwijfelen, zoals Reya al uitlegt.
pi_46693491
Bovendien is ook in een ander vertegenwoordigend stelsel het zo dat degenen die verstand van het stelsel hebben inzien dat niet alle wensen vervulbaar zijn. Sommige wensen zijn domweg niet inpasbaar, ook niet als de wens veel aanhang heeft.

Ik denk dat wel 95% van de Nederlands graag miljonair wil zijn; toch gaat die wens niet democratisch vervuld worden. En zo wel, dan niet .
pi_46693521
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En daar zullen ze over 4 jaar keihard weer op afgerekend worden. Dit is alleen maar goed voor Wilders

Laat ze maar lekker 4 jaar aan kloten, dan doe ik dat ook, ik vermaak me wel.....
Wilders heeft zichzelf over 4 jaar echt wel in de put geholpen.

Hij heeft een aantal mensen in z'n fractie die voor zoveel gedonder gaan zorgen dat dit ook op hem af zal stralen.
pi_46693522
quote:

net zoiets als bij de Europese verkiezingen dus?
pi_46693526
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef sigme het volgende:

Ik denk dat wel 95% van de Nederlands graag miljonair wil zijn; toch gaat die wens niet democratisch vervuld worden. En zo wel, dan niet .
Dat is appels met peren vergelijken....

Wat is er nou zo moeilijk aan, die oom van die Jihadist kan toch gewoon zijn paspoort naar de marokkaanse ambassade sturen?
Hetzelfde geldt voor die juffrouw van turkse komaf.
pi_46693571
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef sigme het volgende:
Bovendien is ook in een ander vertegenwoordigend stelsel het zo dat degenen die verstand van het stelsel hebben inzien dat niet alle wensen vervulbaar zijn. Sommige wensen zijn domweg niet inpasbaar, ook niet als de wens veel aanhang heeft.

Ja kan makkelijk iedereen miljonair maken alleen heeft dit wel wat gevolgen op het gebied van inflatie .
pi_46693572
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee; het argument dat een meerderheid iets wil is domweg niet een sterk argument. Ook democratisch niet .
pi_46693582
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:53 schreef Reya het volgende:
Bij een districtenstelsel kan een partij met een minderheid van de stemmen de meerderheid van de zetels halen; een van de redenen waarom een districtenstelsel ook niet ideaal is.
Het I used to be the next President of the United States syndroom.
pi_46693593
quote:

[..]

Wat is er nou zo moeilijk aan, die oom van die Jihadist kan toch gewoon zijn paspoort naar de marokkaanse ambassade sturen?
Daarmee raken ze hun nationaliteit nog niet kwijt .
pi_46693605
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarmee raken ze hun nationaliteit nog niet kwijt .
tuurlijk wel.
pi_46693611
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het I used to be the next President of the United States syndroom.
Niet alleen daar. In Groot-Brittanië is het ook en de liberale partij heeft daar erg veel last van, als ik het goed heb.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:59:25 #140
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693612
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het valt nauwelijks te betwijfelen, zoals Reya al uitlegt.
Oh, er zijn wel voordelen te noemen aan een districtenstelsel, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur - om verscheidene redenen - uit naar een stelsel van evenredige vertegenwoordiging.
pi_46693620
Districtenstelsel is niks waard. Ik heb veel liever ons heerlijk pluriforme stelsel dan een matig 2 of 3 partijen stelsel.
pi_46693630
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

tuurlijk wel.
Nope.
pi_46693637
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef zakjapannertje het volgende:
net zoiets als bij de Europese verkiezingen dus?
Dat zijn dan wel verdomd grote districten .

Voor de Europese Verkiezingen heb ik nog nooit gestemd.
pi_46693659
Ik ga mijn paspoorten naar willekeurige ambassades sturen om voortaan als illegaal door het leven te gaan.
pi_46693663
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

tssss . De waterschapsverkiezingen dan?
pi_46693684
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nope.
Als turk zijnde kan je sowieso afstand doen op een officiele manier.

Maar die marokkaan kan dat niet officieel, maar hij kan wel zijn paspoort dumpen op de marokkaanse ambassade.
Het is zo'n bureaucratisch gelul. Zet gewoon in die EU-database achter de naam van die oom van die jihadist dat het een hollander is.
Die DataBase-structuur moet zo opgebouwd zijn, dat er maar 1 nationaliteit in kan! Dan kan marokko hoog en laag springen, maar ze bereiken er niks mee.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:03:01 #147
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693741
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet alleen daar. In Groot-Brittanië is het ook en de liberale partij heeft daar erg veel last van, als ik het goed heb.
Voorbeeldje: in 1974 haalden de Liberals 13 zetels bij de Britse parlementsverkiezingen; op basis van evenredige vertegenwoordiging hadden ze recht gehad op 118 zetels, bijna tien keer zo veel.
pi_46693752
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:00 schreef du_ke het volgende:
tssss . De waterschapsverkiezingen dan?
Nee daar heb ik ook nooit voor gestemd net zoals voor de Provinciale Staten Verkiezingen.
pi_46693758
quote:

Wat is er nou zo moeilijk aan, die neef van die jihadist kan toch gewoon zijn paspoort naar de marokkaanse ambassade sturen?
Voor die Marokkaan gaat dat niet uitmaken voor z'n nationaliteit. Feit is dat het individu weinig te zeggen heeft over de nationaliteit die hij krijgt aangemeten. Je kan personen er om die reden ook niet voor aansprakelijk stellen.

Doe je dat wel (dat *kan* natuurlijk wel), dan moet ons hele rechtsstelsel op z'n kop.

Wat wél kan (binnen ons systeem) is Nederlanderschap eisen voor bewindslieden (die eis is er nu niet), en wat ook kan is Nederlanderschap-vanaf-geboorte eisen (zoals bijvoorbeeld in de VS voor presidenten).
Dan kom je niet aan die dubbele nationaliteit, die blijft bestaan en levert geen probleem, maar kom je wel tegemoet aan de "nationaliteitswens" van veel Nederlanders.

Als Wilders het slim speelt zou hij dit ook wel kunnen bewerkstelligen en als overwinning presenteren. De meeste mensen begrijpen er toch geen hout van.
pi_46693793
knip.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:04:55 #151
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693803
Ik vraag me af, wat nou als je de nationaliteit van een niet-erkend land hebt, naast de Nederlandse nationaliteit?
pi_46693813
Ach, het is zo onwerkelijk. De aanduiding Turk of Marokkaan in het paspoort maakt deze mensen meteen verdacht, maar zodra ze die nationaliteit opgeven, dan voila, is er niets aan de hand. Dan maak je jezelf toch ook maar wat wijs?
pi_46693816
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

en nu weet je dus ook waarom
pi_46693825
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee daar heb ik ook nooit voor gestemd net zoals voor de Provinciale Staten Verkiezingen.
Toch jammer dat je zoveel van je mogelijkheden om invloed uit te oefenen op het bestuur van dit land laat schieten.
pi_46693827
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor die Marokkaan gaat dat niet uitmaken voor z'n nationaliteit. Feit is dat het individu weinig te zeggen heeft over de nationaliteit die hij krijgt aangemeten. Je kan personen er om die reden ook niet voor aansprakelijk stellen.
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:01 schreef JohnDope het volgende:
Zet gewoon in die EU-database achter de naam van die oom van die jihadist dat het een hollander is.
Die DataBase-structuur moet zo opgebouwd zijn, dat er maar 1 nationaliteit in kan! Dan kan marokko hoog en laag springen, maar ze bereiken er niks mee.
pi_46693843
Het verkrijgen van de Marokkaanse nationaliteit gaat dat alleen via de man of krijgen vrouwen dat ook altijd tot in de lengte van dagen?
  maandag 26 februari 2007 @ 14:06:35 #157
Stranger than fiction
pi_46693862
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dus moet dat klik-en-sleep-volk die een aPPLe gebruikt, zich niet beter voelen dan windows-users.
Ik weet het al! Je hebt een LOI-cursusje IT gevolgd en wat nieuws geleerd!

Deze overeenkomsten worden door niemand ontkent. Sterker nog alle moderne OSen maken van dit principe gebruik..
pi_46693875
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:03 schreef sigme het volgende:

[..]Als Wilders het slim speelt zou hij dit ook wel kunnen bewerkstelligen en als overwinning presenteren. De meeste mensen begrijpen er toch geen hout van.
Denk alleen dat Wilders het ook niet zo goed snapt .

Heb overigens nog steeds geen antwoord op m'n mailtje naar hem van een paar weken terug .
pi_46693877
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]

Als het in een database staat is het zo namelijk.
pi_46693883
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik weet het al! Je hebt een LOI-cursusje IT gevolgd en wat nieuws geleerd!

Deze overeenkomsten worden door niemand ontkent. Sterker nog alle moderne OSen maken van dit principe gebruik..
Vertel mij aub niks. UNIX is mijn 2de naam.
pi_46693898
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:07 schreef kLowJow het volgende:

[..]

jup
pi_46693909
John UNIX Dope.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:07:57 #163
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693915
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:07 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Bureaucratie boven alles.
pi_46693922
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]

Dat maakt geen verschil. Dat is iemand nog steeds -volgens Marokko- Marokkaans staatsburger als Marokkko daar zin in heeft. Voor de betrokkenen maakt het niet uit hoe je het registreert, en de Wildersen zullen er ook weinig boodschap aan hebben, aan zo'n database waarin het niet staat.

We hebben overigens zo'n database al: alle Nederlandse staatsburgers staan ingeschreven in NL, daarin staat NIET of iemand ook een andere nationaliteit heeft (hoe zou NL dat moeten weten?).
pi_46693933
raad de quote.
quote:
Waarom moet een minister of staatssecretaris al zijn/haar nevenfuncties neerleggen maar mag hij/zij wel een dubbele nationaliteit hebben?
pi_46693940
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:05 schreef du_ke het volgende:
Toch jammer dat je zoveel van je mogelijkheden om invloed uit te oefenen op het bestuur van dit land laat schieten.
Het is meer dat ik vind dat ze mijn stem niet verdienen. Die Provinciale Staten verkiezingen ik ken die mensen niet eens waarom zou ik daar mijn stem aan moeten geven. Hetzelfde geldt voor de Europese Verkiezingen. Daarnaast heb ik mijn twijfels over beide instituten.
pi_46693955
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:06 schreef du_ke het volgende:

Heb overigens nog steeds geen antwoord op m'n mailtje naar hem van een paar weken terug .
Eigen schuld dan had je maar niet moeten ondertekenen met ' osama' ..
pi_46693957
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat maakt geen verschil. Dat is iemand nog steeds -volgens Marokko- Marokaans staatsburger als Marokkko daar zin in heeft. Voor de betrokkenen maakt het niet uit hoe je het registreert, en de Wildersen zullen er ook weinig boodschap aan hebben, aan zo'n database waarin het niet staat.

We hebben overigens zo'n database al: alle Nederlandse staatsburgers staan ingeschreven in NL, daarin staat NIET of iemand ook een andere nationaliteit heeft (hoe zou NL dat moeten weten?).
Tuurlijk maakt dat wel uit. Wat in de EU-database staat, dat telt.
pi_46693970
Het is toch vrij bekend dat Wilders geen kritiek wil.
pi_46693999
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is meer dat ik vind dat ze mijn stem niet verdienen. Die Provinciale Staten verkiezingen ik ken die mensen niet eens waarom zou ik daar mijn stem aan moeten geven. Hetzelfde geldt voor de Europese Verkiezingen. Daarnaast heb ik mijn twijfels over beide instituten.
De provinciale staten kiezen de 1e kamer, niet onbelangrijk lijkt me. Daarnaast heeft de provincie redelijk wat invloed op je leefomgeving. Het EP is een ander verhaal inderdaad .
  maandag 26 februari 2007 @ 14:10:02 #171
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46694001
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dus als er staat dat Balkenende een vrouw van negentien is, dan is dat zo?
pi_46694010
Ik wil ook best een tweede nationaliteit.
pi_46694014
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
pi_46694018
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

De provinciale staten kiezen de 1e kamer, niet onbelangrijk lijkt me. Daarnaast heeft de provincie redelijk wat invloed op je leefomgeving. Het EP is een ander verhaal inderdaad .
Beetje jammer dat het gekoppeld is.
pi_46694027
De Israëlische, die zou ik wel willen hebben.
pi_46694042
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Eigen schuld dan had je maar niet moeten ondertekenen met ' osama' ..
Dan zat ik nu in een cel .

Ze bedreigen tegenwoordig zelfs Groningse gedeputeerden het moet niet gekker worden .

Ofwel bedreigd worden is ook niet echt een kwalificatie van bekwaamheid meer .
pi_46694071
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee laiverd, er is nu ook geen database waarin staat dat iemand naast de Nederlandse nationaliteit een andere heeft. Er is -in Nederlands verband- alleen maar een administratie waarin staat of iemand Nederlands is.
Dus als de administratie telt - dan *is* er helemaal geen tweede nationaliteit.
pi_46694072
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef du_ke het volgende:
Ja dat van de Eerste Kamer wist ik tot verkort niet totdat ik dat las hier op Fok. Waarom mogen we niet direct de Eerste Kamer kiezen vraag ik me dan af. Hoe dan ook is de grote anonimiteit van de provincie voor mij een reden om niet echt warm te lopen voor deze verkiezingen.
pi_46694075
Bedrijgen. Seks met handboeien?
pi_46694076
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ik wil ook best een tweede nationaliteit.
Met een Iraanse man trouwen schijnt te helpen.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:12:52 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46694116
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
Nee, natuurlijk niet, maar waar het me om gaat is dat als je iets in een database verandert, het nog niet betekent dat dat in de praktijk ook zo is. Je kunt wel in de datbase zetten dat mensen een enkele nationaliteit hebben, maar als ze naar de Marokkaanse ambassade kunnen lopen en daar een (nood)paspoort kunnen afhalen, dan blijkt in de praktijk toch het tegendeel.
pi_46694122
Maar ik had wel weer een goed punt over het nationaliteitveld uit de EU-DataBase....

Als ik tijd heb zal ik de politiek er over mailen, want hier hebben ze vast nog niet over nagedacht.
pi_46694128
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja dat van de Eerste Kamer wist ik tot verkort niet totdat ik dat las hier op Fok. Waarom mogen we niet direct de Eerste Kamer kiezen vraag ik me dan af. Hoe dan ook is de grote anonimiteit van de provincie voor mij een reden om niet echt warm te lopen voor deze verkiezingen.
Niet opgelet bij geschiedenis of maatschappijleer op school?

Ik kom uit en woon in wat kleinere provincies dat scheelt ook natuurlijk.
pi_46694135
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef Monidique het volgende:
Kwestie van joods bloed.
pi_46694184
Dat zit er wel niet in.
pi_46694200
quote:

[..]

Beetje jammer dat het gekoppeld is.
zo worden wel regionale belangen landelijk vertegenwoordigd, ook al is de Eerste Kamer niet zo bij machte als de Tweede, al is Nederland hier te klein voor geworden eigenlijk, past meer bij landen als Duitsland
pi_46694226
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja dat van de Eerste Kamer wist ik tot verkort niet totdat ik dat las hier op Fok. Waarom mogen we niet direct de Eerste Kamer kiezen vraag ik me dan af.
Dat is historisch zo gegroeid toen de Republiek der Zeven Provinciën gebaseerd was op federalisme.
Het waren de provinciale staten die vertegenwoordigers kozen voor de staten generaal
quote:
Hoe dan ook is de grote anonimiteit van de provincie voor mij een reden om niet echt warm te lopen voor deze verkiezingen.
Klopt... ik heb nog nooit voor de provincie gestemd, geloof ik.
Maar dit keer zal ik het wel doen...
pi_46694271
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:13 schreef du_ke het volgende:
Niet opgelet bij geschiedenis of maatschappijleer op school?

Ik kom uit en woon in wat kleinere provincies dat scheelt ook natuurlijk.
Dat waren nog vakken die ik wel leuk vond. Eeuwigheid geleden dat ik op de middelbare school zat dus dat ebt dan waarschijnlijk toch weg bij gebrek aan belangstelling voor die onderwerpen .
pi_46694361
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat waren nog vakken die ik wel leuk vond. Eeuwigheid geleden dat ik op de middelbare school zat dus dat ebt dan waarschijnlijk toch weg bij gebrek aan belangstelling voor die onderwerpen .
Kan gebeuren .
pi_46694379
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte: ja.

Zo hebben we in Nederland administratiesystemen die " _ " (liggend streepje) accepteren als achternaam. Bij volstrekt onduidelijk namen zijn er wel eens mensen zo ingevoerd (asielzoekers / asielzoekkinderen). Vervolgens zijn er ándere systemen die dit *niet* pikken, en zo kan zo iemand vervolgens niet verhuizen, geen kinderbijslag krijgen, geen naamswijziging aanvragen, geen id-kaart aanvragen, etc etc etc.

Als het niet zo vreselijk was, was het grappig. Een beetje zoals die Irakeese kinderen die niet meer bestonden na dat befaamde arrest van de Hoge Raad waar AHA bijna haar paspoort aan verloor. Kafka is er niks bij.
pi_46694415
quote:
Waarom? Wat voor toegevoegde waarde heeft die nationaliteit?
pi_46694452
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Geen rationele reden. Gevoel.
pi_46694456
pi_46694473
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Een speciale behandeling in diverse landen in het Midden-Oosten.
pi_46694541
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:15 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is historisch zo gegroeid toen de Republiek der Zeven Provinciën gebaseerd was op federalisme.
Het waren de provinciale staten die vertegenwoordigers kozen voor de staten generaal
Ah ok weet ik dat ook weer.
quote:
Klopt... ik heb nog nooit voor de provincie gestemd, geloof ik.
Maar dit keer zal ik het wel doen...
Waarom dit keer wel. Wil je het kabinet dwars zitten .
pi_46694566
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo hebben we in Nederland administratiesystemen die " _ " (liggend streepje) accepteren als achternaam. Bij volstrekt onduidelijk namen zijn er wel eens mensen zo ingevoerd (asielzoekers / asielzoekkinderen). Vervolgens zijn er ándere systemen die dit *niet* pikken, en zo kan zo iemand vervolgens niet verhuizen, geen kinderbijslag krijgen, geen naamswijziging aanvragen, geen id-kaart aanvragen, etc etc etc.

Als het niet zo vreselijk was, was het grappig. Een beetje zoals die Irakeese kinderen die niet meer bestonden na dat befaamde arrest van de Hoge Raad waar AHA bijna haar paspoort aan verloor. Kafka is er niks bij.
Las vorige week ook een brief waarin een man schreef dat het hem maar niet lukte om van z'n Engelse nationaliteit af te komen ondanks dat hij al 20 jaar terug is genaturaliseerd . Bij verhuizingen gaf de oude gemeente gewoon weer de verkeerde nationaliteit door aan de nieuwe.
pi_46694591
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een speciale behandeling in diverse landen in het Midden-Oosten.
Dat is het voordeel van een 2e nationaliteit naast de Israëlische. Hoewel de Israëlische steeds minder beperkend is.
pi_46694599
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ah ok weet ik dat ook weer.
[..]

Waarom dit keer wel. Wil je het kabinet dwars zitten .
Dit keer wil ik GL stemmen, die ik in november finaal verraden hebt met mijn SP-stem..
Ik heb ook nog nooit op een regeringspartij gestemd... oppositie is gezond.
pi_46694644
De Israëlische nationaliteit lijkt me ook wel wat ja.

Ik houd wel van geld dus wat dat betreft moet er joods bloed in me zitten .
pi_46694668
Vroeger was een Israëlisch stempel in je paspoort bij veel landen al belemmerend, dat is ook een groot voordeel van meerdere paspoorten. Je kon trouwens vroeger ook gewoon twee Nederlandse paspoorten voeren, al werd dat niet aan de grote klok gehangen. Speciaal vanwege dit soort gezeik.
pi_46694689
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:25 schreef Bluesdude het volgende:
Dit keer wil ik GL stemmen, die ik in november finaal verraden hebt met mijn SP-stem..
Als je toch op een oppositie partij wilt stemmen kan je ook op de VVD stemmen.
pi_46694696
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:

Ik houd wel van geld dus wat dat betreft moet er joods bloed in me zitten .
Hollands bloed is niet van geld houden?
Daar denken de engelsen nog steeds anders over... al die uitdrukkingen met dutch in de taal.
pi_46694716
Weet je hoe het koperdraad is uitgevonden?
pi_46694718
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

opposite attracts
pi_46694732
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:28 schreef MrX1982 het volgende:

Als je toch op een oppositie partij wilt stemmen kan je ook op de VVD stemmen.
Nahhh.... verkapte regeringspartij..
pi_46694734
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
Hollands bloed is niet van geld houden?
Daar denken de engelsen nog steeds anders over... al die uitdrukkingen met dutch in de taal.
Is dat niet vooral een negatieve benadering van geld. Zuinigheid, calvinisme etc .
pi_46694796
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Is dat niet vooral een negatieve benadering van geld. Zuinigheid, calvinisme etc .
De engelsen waren net zo uit op geld, natuurlijk..
Maar blijkbaar vond men in vroegere tijden dat Hollanders nog erger waren, of het is een gevalletje van pot verwijt de ketel.
pi_46694807
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:29 schreef sigme het volgende:
Weet je hoe het koperdraad is uitgevonden?
2 hollanders die ruzie hadden om een stuiver ?
pi_46694852
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

2 hollanders die ruzie hadden om een stuiver ?

Al was het uiteraard een cent, geen stuiver.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:33:43 #210
93744 Finder_elf_towns
pi_46694858
quote:
Anne Frank was wel een verwaand kutwijf, gezien haar egotripperij in haar dagboek.

Verder, ach, boeien.
Rechts-extremist bekent verbranden boek Anne Frank
quote:
Op maandag 26 februari 2007 @ 10:59 schreef NILATS het volgende:
Joden zijn de baas in Hollywood, dus zo ver lijkt het me niet gezocht.

NSDFP

[ Bericht 35% gewijzigd door Finder_elf_towns op 26-02-2007 14:40:32 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 14:34:27 #211
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46694876
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo hebben we in Nederland administratiesystemen die " _ " (liggend streepje) accepteren als achternaam. Bij volstrekt onduidelijk namen zijn er wel eens mensen zo ingevoerd (asielzoekers / asielzoekkinderen).
Volgens mij was het voornaam: _ ipv achternaam. En dat kwam dan omdat in sommige (vooral Arabische) landen geen onderscheid bestaat tussen voor- en achternaam, en mensen in principe dus geen voornaam hebben. In bijvoorbeeld Indonesie hebben veel mensen maar 1 naam.
pi_46694939
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:34 schreef freako het volgende:

[..]

Volgens mij was het voornaam: _ ipv achternaam. En dat kwam dan omdat in sommige (vooral Arabische) landen geen onderscheid bestaat tussen voor- en achternaam, en mensen in principe dus geen voornaam hebben. In bijvoorbeeld Indonesie hebben veel mensen maar 1 naam.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben .

Voor de Kafkaeske vermaling zal het niet uitmaken.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:41:31 #213
93744 Finder_elf_towns
pi_46695092
Tja, freako is nu eenmaal een feitenfetisjist.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:43:44 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46695165
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:34 schreef freako het volgende:

[..]

Ik heb een man gekend die dat heeft opgelost door zijn achternaam ook als voornaam aan te nemen.
pi_46695445
Ja Tom&jerry als joods complot. Ik las het ook.

Waren het overigens geen ratten die vergeleken werden met joden?
pi_46695462
Maar de modellering van een systeem vormt dus deels de werkelijkheid.

Ik ken iemand die veel GBA-systemen gebouwd / getest heeft, waar bij modellatie altijd rekening gehouden moet worden is de mogelijkheid tot geslachtsverandering, waarbij niet de hele geschiedenis van geboorten (oorspronkelijk geslacht, maar ook postie tov nageslacht) absurd wordt.

In sommige systemen (buitenlanden) bestaat die optie niet; daar kan iemand dus duidelijk vrouw zijn en toch man blijven, en andersom.

En volgens mij hebben we momenteel een geboren Marokkaan in het parlement (vergeten wie, freako?), die met de geboortedatum van z'n broer in de administratie staat. Onwijzigbaar.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:56:07 #217
93744 Finder_elf_towns
pi_46695557
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:52 schreef MrX1982 het volgende:
Ja Tom&jerry als joods complot. Ik las het ook.

Waren het overigens geen ratten die vergeleken werden met joden?
Ja.
pi_46695571
Bij het bezorgen van de stempassen tijdje terug kreeg iemand een stempas met als geboortedatum 00-00-19xx waarbij het jaartal wel was ingevuld.

Dat vond ik vrij vreemd. Foutje of staat iemand daadwerkelijk zonder geboortedatum in het systeem?
pi_46695625
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ja.
[afbeelding]
Klein detail wat ze in Iran blijkbaar niet interessant vinden. Raar figuur die professor.
pi_46696184
quote:
Kyk! Ek is piekfyn'
Door Bram Vermeulen

Kaapstad, 26 februari - 'Kyk! Ek is piekfyn.' De 88-jarige Nelson Mandela aan het woord. Met een wandelstok in zijn hand en een grijns van oor tot oor staat hij op de voorpagina van Rapport, de best gelezen krant onder blanke Zuid-Afrikanen. Dat is de doelgroep die hij kennelijk moest overtuigen dat hij nog "springlevend" is.

Er gingen hier de afgelopen week nogal akelige sms'jes rond. Een collega kreeg hem afgelopen woensdag binnen en belde me in paniek op. Hijgend las hij de tekst voor. "Mandela ligt in een coma. Politie en leger zijn in opperste paraatheid gebracht voor het geval er een opstand uitbreekt. Dit komt uit een betrouwbare bron. Laat zoveel mogelijk mensen weten dat ze voorbereid moeten zijn op mogelijke aanvallen op blanken."

Blijkt een slechte grap van een blanke rechts-extremistische groepering die zich de Suidlanders noemt. Zij waarschuwden niet alleen met sms'jes maar ook met e-mails (Afrikaners noemen dat e-pos) dat de dood van Mandela zou leiden tot de nacht van de lange messen, of de slachting van Johannesburg en Kaapstad, rode februari. Zoiets.

De woordvoerster van Mandela, de onvermurwbare Zelda le Grange, liet dezelfde dag nog weten dat het onzin was en dat Mandela een welverdiende vakantie genoot in Mozambique met zijn derde vrouw Graca Machel. Dat kun je natuurlijk wel zeggen, maar het volk wil het wel zeker weten. Met name het volk dat pleegt te geloven in samenzweringen.

Zo ging het hier vlak voor de eerste vrije verkiezingen in 1994 ook. Zo gauw de zwarten aan de macht kwamen, zou het hier een bloedbad worden, waarschuwden mannen met baarden en hakenkruizen op hun bruine hemden. Er waren blanken die hun kelders volstouwden met proviand voor zes maanden en hun zwembad vol lieten lopen met drinkwater. De zwarten komen. Maar de zwarten kwamen niet.

En die Mandela bleek een toffe peer, die vrolijk op de thee ging bij de weduwe van de architect van de apartheid, Betsie Verwoerd, en bij de rechter die hem in 1963 levenslang liet opsluiten. In de zeventien jaar dat hij nu uit de gevangenis is, zijn blanken hem vooral blijven zien als de uitzondering op de regel. Een zwarte die deugt. En zonder Mandela wordt het hier de zondvloed.

Witte mensen in Afrika. Na meer dan drieënhalve eeuw voelen ze zich niet allemaal even thuis hier op dat onbegrijpelijke continent. Op de boulevard waar de (voornamelijk blanke) elite van Kaapstad in cabriolet en SUV de vrijheid viert, zie ik vanochtend een poster hangen. 'We love aparthied'. Spellen kunnen ze ook al niet.
http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/afrika/index.html
pi_46696272
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:47 schreef Autodidact het volgende:
Mailtje uit Zwitserland.

i have a problem with follow entry [serienr] this entry when will import , i don't function.
Vandaag:

I have a problem with my time machine
pi_46696276
Toch mijn baard niet laten staan.
pi_46696315
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Vandaag:

I have a problem with my time machine
Doors go open not to sideway, i see not why, go open up
  maandag 26 februari 2007 @ 16:01:56 #224
Stranger than fiction
pi_46697771
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:17 schreef Monidique het volgende:
Toch mijn baard niet laten staan.
Waarom niet?
pi_46699809
Samenvatting?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46701204
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:03 schreef Apropos het volgende:
Samenvatting?
Best een aardige TT.
  maandag 26 februari 2007 @ 17:43:37 #228
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46701286
KlowJow. Slet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46701434
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:56 schreef MrX1982 het volgende:
Bij het bezorgen van de stempassen tijdje terug kreeg iemand een stempas met als geboortedatum 00-00-19xx waarbij het jaartal wel was ingevuld.

Dat vond ik vrij vreemd. Foutje of staat iemand daadwerkelijk zonder geboortedatum in het systeem?
00-00-xxx komt vrij vaak voor.
pi_46701458
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:43 schreef Sidekick het volgende:
KlowJow. Slet.
Hoi babe. .
pi_46702317
Huilie.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 18:50:28 #233
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46703428
quote:
Ik weet het nog niet zo.
Ik heb me rot gezocht op fok, maar kijk toch ook een beetje uit voor het Tara Sing Varma effekt.
Overdrijf je niet een beetje? Je hebt zoiets ook zelf in de hand, je post op een publiek groot forum. Als je het interessant vindt dat mensen weten wat je tot in detail doet, dan zullen er ook wel eens mensen gaan wroeten. Ik zou er niet zo van wakker liggen, tenzij het natuurlijk lunatics zijn, zoals je die op ieder forum wel hebt.
  maandag 26 februari 2007 @ 18:53:15 #234
93744 Finder_elf_towns
  maandag 26 februari 2007 @ 18:55:35 #235
93744 Finder_elf_towns
pi_46703578
quote:
Ik weet het nog niet zo.
Maak je niet dik. Onder mijn vorige account had ik een paar lelijke dingen gezegd over kampers. 3 geblokkeerde MSN gebruikers en doodsbedreigingen later heb ik er nooit meer wat van gehoord. Je moet niet zo letten op opgeklopt taalgebruik. In het leven niet en al helemaal niet op een digitale gemeenschap.
pi_46703693
quote:
ach, binnenkort dat is toch te Amerikaans voedsel
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 19:01:59 #237
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46703796
quote:
quote:
Hij vergeleek de islamitische revolutie met een bulldozer. ,,De vijanden denken dat ze met het gooien van wat stenen en zand de bulldozer kunnen stoppen.''
Eerst was het nog een trein zonder remmen en achteruitversnelling.
pi_46703848
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Maak je niet dik. Onder mijn vorige account had ik een paar lelijke dingen gezegd over kampers. 3 geblokkeerde MSN gebruikers en doodsbedreigingen later heb ik er nooit meer wat van gehoord. Je moet niet zo letten op opgeklopt taalgebruik. In het leven niet en al helemaal niet op een digitale gemeenschap.
Daar zou ik maar niet al te luchtig over doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46704360
quote:
Deze hardware was gekoppeld aan ouderwetse crt-schermen die in daglicht nauwelijks leesbaar waren en een gebruikersinterface waarbij het niet ongewoon was om instructies zoals ‘PE L5414.10N L00335.67E R6000 TMDA [INJECT]’ te moeten invoeren zonder backspace-toets.
http://tweakers.net/nieuw(...)p-wapensystemen.html

de marine vergroot je wereld
pi_46705024
bloeperd

[ Bericht 96% gewijzigd door Godslasteraar op 26-02-2007 19:40:49 ]
pi_46705115
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:15 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://tweakers.net/nieuw(...)p-wapensystemen.html

de marine vergroot je wereld
ze kunnen beter Windows Xp installeren inclusief een zooi games, hebben ze wat te doen en de wereld wordt er nog veiliger van ook
pi_46705222
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:32 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

tomaten zijn Amerikaans
wie had dat ontkend?
pi_46705272
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik heb me rot gezocht op fok, maar kijk toch ook een beetje uit voor het Tara Sing Varma effekt.
Overdrijf je niet een beetje? Je hebt zoiets ook zelf in de hand, je post op een publiek groot forum. Als je het interessant vindt dat mensen weten wat je tot in detail doet, dan zullen er ook wel eens mensen gaan wroeten. Ik zou er niet zo van wakker liggen, tenzij het natuurlijk lunatics zijn, zoals je die op ieder forum wel hebt.
Ik schrok, Aaah. Echt. Verder is er niet zoveel aan de hand. Ik krijg al tijden koude rillingen bij dat figuur, ik heb een tijd lang de optie opgehouden dat het iemand was die ik kende, maar die optie viel laatst af. Ik schrok van het uitzoekwerk: zoveel moeite is het niet, het vestigingsadres van mijn werkgever opzoeken, maar toch. Die persoon doet moeite, en lijkt een vasthoudende persoonlijke hekel aan mij te hebben.

En ik ging er vanuit dat het verder een niet postend persoon was, die alleen meelurkt met mijn AT, dus dat een tijdje onderduiken zou helpen, of een andere naam aannemen. Maar als het iemand is die hier ook onder een andere naam rondhangt gaat dat helemaal niet helpen.

Nu mis ik niemand, dus ik ben een beetje terug bij het idee dat het iemand is die me helemaal niks zegt, waarmee ik misschien ooit een voor mij volstrekt onbeduidende aanvaring gehad heb ofzo.

Hoe dan ook; ik schrok, ik vind het een engerd, en ik kom er wel overheen .
pi_46705306
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:37 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

wie had dat ontkend?
woeps, sorry, niet goed gelezen ..
pi_46705466
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:39 schreef sigme het volgende:

..........
ik ben een nog véééél grotere engerd hoor!
pi_46705518
Mutant weet er alles van
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 19:50:28 #247
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46705776
quote:

[..]

Ik schrok, Aaah. Echt. Verder is er niet zoveel aan de hand. Ik krijg al tijden koude rillingen bij dat figuur, ik heb een tijd lang de optie opgehouden dat het iemand was die ik kende, maar die optie viel laatst af. Ik schrok van het uitzoekwerk: zoveel moeite is het niet, het vestigingsadres van mijn werkgever opzoeken, maar toch. Die persoon doet moeite, en lijkt een vasthoudende persoonlijke hekel aan mij te hebben.

En ik ging er vanuit dat het verder een niet postend persoon was, die alleen meelurkt met mijn AT, dus dat een tijdje onderduiken zou helpen, of een andere naam aannemen. Maar als het iemand is die hier ook onder een andere naam rondhangt gaat dat helemaal niet helpen.

Nu mis ik niemand, dus ik ben een beetje terug bij het idee dat het iemand is die me helemaal niks zegt, waarmee ik misschien ooit een voor mij volstrekt onbeduidende aanvaring gehad heb ofzo.

Je laat je snel op de kast jagen als ik puur op de posts van dit forum en voorbijfok oordeel (als die ome theo dezelfde was als hier absolutelyarro). Of heb je ook mails gehad?
Hoe dan ook, mensen zijn erg naief als het op grote fora aankomt, je weet nooit uit welke hoek iemand zit te lekken. Kijk gewoon uit met persoonlijke details, dan kan je weinig gebeuren.
pi_46705782
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik ben een nog véééél grotere engerd hoor!
Maar jou kom ik gewoon persoonlijk bij jou thuis op je snuit tikken als je je misdraagt .
pi_46705995
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je laat je snel op de kast jagen als ik puur op de posts van dit forum en voorbijfok oordeel (als die ome theo dezelfde was als hier absolutelyarro). Of heb je ook mails gehad?
Hoe dan ook, mensen zijn erg naief als het op grote fora aankomt, je weet nooit uit welke hoek iemand zit te lekken. Kijk gewoon uit met persoonlijke details, dan kan je weinig gebeuren.
Nee, geen mails of wat dan ook, er is niets meer dan de openbare geschiedenis. En ja, ik ben redelijk snel schrik aan te jagen. Er valt ook verder maar heel weinig traceerbaars over me te vinden, ik ben wel schikachtig maar niet heel onverstandig .
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 19:59:36 #250
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46706146
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, geen mails of wat dan ook, er is niets meer dan de openbare geschiedenis. En ja, ik ben redelijk snel schrik aan te jagen. Er valt ook verder maar heel weinig traceerbaars over me te vinden, ik ben wel schikachtig maar niet heel onverstandig .
Had ik niet verwacht, maar ik zou wel hetzelfde als jij reageren denk ik.
Van de andere kant, je hebt niks te verbergen toch? Laat zo'n gast lekker verrotten.
  maandag 26 februari 2007 @ 19:59:43 #251
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46706151
quote:

[..]

Volgens mij is het du_ke. Bijna 1000% zeker weten.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:01:14 #252
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46706211
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ben je eindelijk weer vrij?
  maandag 26 februari 2007 @ 20:01:39 #253
Stranger than fiction
pi_46706228
Ja volgens mij is het Doek. Die houdt wel van schapenherdertjes...
  maandag 26 februari 2007 @ 20:02:11 #254
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46706261
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ben je eindelijk weer vrij?
Ja. Ik heb alleen moeten beloven sigme niet meer zo te stalleken. Zo gezegd zo gedaan.
pi_46706270
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar jou kom ik gewoon persoonlijk bij jou thuis op je snuit tikken als je je misdraagt .
feminisme
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:03:14 #256
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46706320
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja. Ik heb alleen moeten beloven sigme niet meer zo te stalleken. Zo gezegd zo gedaan.
Is Gert nu dood?
pi_46706384
quote:

[..]

Ghe. Nah, het is vast een of ander onbeduideld frummeltje waarvan je de avatar niet eens voor de geest kan halen. En PJO, natuurlijk, want die was er even niet. Dus.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:04:59 #258
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46706399
Anyway, ik vind het ook maar niks hoor, die lurkers die met je AT meelezen en langzaam aan steeds meer over je te weten komen. Engerds zijn het.

Je kunt wel zeggen: vertel niet teveel over jezelf, maar als iemand echt consequent meeleest is het vaak een kestie van 1+1=2. Tenzij je de halve boel bij elkaar zit te liegen natuurlijk.
pi_46706486
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

feminisme
Voor Godslasteraar

[ Bericht 19% gewijzigd door sigme op 26-02-2007 20:31:58 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 20:07:01 #260
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46706489
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Is Gert nu dood?
Dood??? Gert is springlevend!
  maandag 26 februari 2007 @ 20:09:52 #261
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46706605
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Moest jij dat ook al beloven?
pi_46706608
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:04 schreef Lemmeb het volgende:
Anyway, ik vind het ook maar niks hoor, die lurkers die met je AT meelezen en langzaam aan steeds meer over je te weten komen. Engerds zijn het.
Allemaal !
quote:
Je kunt wel zeggen: vertel niet teveel over jezelf, maar als iemand echt consequent meeleest is het vaak een kestie van 1+1=2. Tenzij je de halve boel bij elkaar zit te liegen natuurlijk.
Misschien meet ik me maar een liefde voor ranzige dikke mannetjes aan.
pi_46706804
yup

[ Bericht 98% gewijzigd door Godslasteraar op 26-02-2007 20:36:48 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 20:15:34 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46706853
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:14 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

kijk, dat kun je nou beter niet posten
Was natuurlijk een leugen.
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:16:54 #265
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46706917
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Ghe. Nah, het is vast een of ander onbeduideld frummeltje waarvan je de avatar niet eens voor de geest kan halen. En PJO, natuurlijk, want die was er even niet. Dus.
Het valt me op dat Ryanneke ook al een tijdje niet meer post in POL. Ach ja, was te verwachten dat zij het was.
pi_46706919
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:14 schreef Godslasteraar het volgende:

...
miereneuker (met 1 n!)

[ Bericht 17% gewijzigd door sigme op 26-02-2007 21:12:07 ]
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:17:51 #267
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46706964
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:07 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Dood??? Gert is springlevend!

Gert is rock'n'roll!
  maandag 26 februari 2007 @ 20:18:02 #268
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46706972
Overal lekkere wijven. Is het mn deo of heeft een der nieuwe ministers ze allemaal de straat op gestuurd?

Niet normaal meer.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:19:08 #269
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46707022
Tsja, als mensen mijn postgedrag gaan natrekken zullen ze concluderen dat een Fokster zwanger van me is, dat ik polygamie bedrijf, dat ik drugsverslaafde ben en dat ik HIV heb.

Hetgeen natuurlijk ook zo is.
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:22:04 #270
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46707175
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:19 schreef Reya het volgende:
Tsja, als mensen mijn postgedrag gaan natrekken zullen ze concluderen dat een Fokster zwanger van me is, dat ik polygamie bedrijf, dat ik drugsverslaafde ben en dat ik HIV heb.

Hetgeen natuurlijk ook zo is.
Ik vrees dat je ook kunt overdrijven.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:22:42 #271
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46707203
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik vrees dat je ook kunt overdrijven.
Spot maar met mijn situatie.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:22:48 #272
Stranger than fiction
pi_46707209
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:18 schreef Napalm het volgende:
Overal lekkere wijven. Is het mn deo of heeft een der nieuwe ministers ze allemaal de straat op gestuurd?

Niet normaal meer.
Ik ben vandaag 1,5 uur buiten geweest en tot mijn grote schrik was zeker 80% van alle vrouwen lekker. En van die 80% keek zeker de helft ook veel te lang mijn kant op. Het is nog winter maar voor mijn gevoel was het al 25 graden.
pi_46707344
De hormoontjes ontwaken vroeg dit jaar .
Als het feromoongehalte hoog genoeg is breekt rokjesdag aan .
pi_46707348

[ Bericht 83% gewijzigd door Godslasteraar op 26-02-2007 20:35:44 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 20:25:59 #275
Stranger than fiction
pi_46707360
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Spot maar met mijn situatie.
Vergeet niet dat je 3 vaders hebt en een moeder met 2 baarmoeders.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:26:35 #276
Stranger than fiction
pi_46707395
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:25 schreef sigme het volgende:
Stuiterend door Groningen.

Ik heb zelfs nieuwe kleding gekocht vandaag....
pi_46707421
Le Pen waait met de anti-globalistische wind mee
quote:
Le Pen probeert sociale toer op te gaan

zo 25/02/07 - In de Noord-Franse stad Rijsel heeft Jean-Marie Le Pen van het extreemrechtse Front National officieel de aftrap gegeven van zijn campagne voor de presidentsverkiezingen. Opvallend is dat hij zich afzet van wat hij het "verwoestende ultraliberalisme" noemt.

"Het economische programma van het Front heeft zich aangepast aan de globalisering", zegt dochter Marine Le Pen (foto), tevens campagneleidster van de extreemrechtse kandidaat.

In het verleden zocht Le Pen vooral inspiratie in het liberalisme, maar deze keer komt hij met een socialer programma.

Hij hoopt zo ook meer linkse kiezers aan te spreken en zijn stunt van vijf jaar geleden te herhalen, toen hij de socialistische presidentskandidaat Lionel Jospin versloeg in de eerste ronde.

Mede daarom probeert Marine Le Pen het imago van racistische extremist van haar vader enigszins bij te stellen.

Het Front National stelt een aantal belastingverlagingen voor en wil dat de overheid een aantal sociale bijdragen betaalt van mensen met een laag loon.

Het geld daarvoor moet wel komen van maatregelen die de immigratie moeten tegengaan. Dat betekent dat de medische hulp voor mensen zonder papieren wordt geschrapt en dat de sociale bijdragen voor vreemdelingen worden verhoogd.

Op het FN-congres in Rijsel waren ook vertegenwoordigers van extreemrechtse partijen uit andere Europese landen aanwezig. Voor Vlaams Belang sprak Europees parlementslid Koen Dillen de congresgangers toe.
http://www.vrtnieuws.net/(...)070225FN/index.shtml
  maandag 26 februari 2007 @ 20:27:07 #278
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46707426
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je 3 vaders hebt en een moeder met 2 baarmoeders.
Ik vertel natuurlijk niet alles, stel je voor dat het schockerend overkomt.
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:33:40 #279
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46707733
quote:
20:23:40 26-02-07 20 I AMBU Rob en Jaap als de discussie oploopt kunnen we Pim v loenen laten bemiddelen
702262023401420035 1420035 CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-135 )
pi_46707799
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:25 schreef Godslasteraar het volgende:
haal het nou maar weg, doe het anders voor mij
Oh, ok, omdat jij het bent. Voor godslastering heb ik wel wat over.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:35:09 #281
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46707804
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Wel bizar dat de verdenking überhaupt op PJO viel. Sommige mensen hebben volgens mij echt geen idee met wie ze op dit forum tekstueel in de clinch liggen en oordelen maar al te graag naar politieke kleur, hetgeen imho voortkomt uit een nogal slecht ontwikkelde mensenkennis. Ik ken de mens achter PJO net zomin als jullie, maar je ziet aan z'n posts toch zeker meteen wel dat we hier met een ontwikkeld en intelligent mens te maken hebben, en niet met iemand die anderen over de mail gaat bedreigen of stalken ofzo?
  maandag 26 februari 2007 @ 20:35:30 #282
Stranger than fiction
pi_46707820
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

maandag 26 februari 2007 @ 20:42:05 #283
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46708157
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:25 schreef sigme het volgende:
Verwissel je nu niet oorzaak en gevolg?
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Ik ben vandaag 1,5 uur buiten geweest en tot mijn grote schrik was zeker 80% van alle vrouwen lekker. En van die 80% keek zeker de helft ook veel te lang mijn kant op. Het is nog winter maar voor mijn gevoel was het al 25 graden.
Hmmm, een landelijk verschijnsel?

Ik had net de stelling dat er wellicht een zwaan-kleef-aan-effect was bij mij in de buurt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_46708200
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wel bizar dat de verdenking überhaupt op PJO viel.
Absurd. Echt. Ten eerste omdat die figuur ergens in september opdook, en PJO toen nauwelijks wist wie ik was.
quote:
Sommige mensen hebben volgens mij echt geen idee met wie ze op dit forum tekstueel in de clinch liggen en oordelen maar al te graag naar politieke kleur, hetgeen imho voortkomt uit een nogal slecht ontwikkelde mensenkennis. Ik ken de mens achter PJO net zomin als jullie, maar je ziet aan z'n posts toch zeker meteen wel dat we hier met een ontwikkeld en intelligent mens te maken hebben, en niet met iemand die anderen over de mail gaat bedreigen of stalken ofzo?
Dat ook, en bovendien, PJO die Ryan een voorstel doet om 'm iets sappigs te mailen, zie je 't voor je

Maar ook om die reden denk ik dat het een onbenul is, eigenlijk. Ryan kan best niet dol op me zijn, iemand die een beetje oplet had nooit zo'n raar voorstel aan hem gedaan.
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:42:58 #285
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46708204
Ha mooi, bij Radar, over TNT, die zomaar pakketjes aflevert bij de buren zonder kennisgeving.
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:46:29 #286
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46708371
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:42 schreef sigme het volgende:
Maar ook om die reden denk ik dat het een onbenul is, eigenlijk. Ryan kan best niet dol op me zijn, iemand die een beetje oplet had nooit zo'n raar voorstel aan hem gedaan.
Ollie is het dommetje hondje van Ryanneke.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:47:07 #287
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46708399
quote:
Ja, hij heeft de psychische instabiliteit. Hij valt immers voor de praatjes van Siebe & Senseo.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:49:07 #288
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46708511
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, hij heeft de psychische instabiliteit. Hij valt immers voor de praatjes van Siebe & Senseo.
Dan weet ik ook nog wel Harrie Nack te noemen.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:49:08 #289
Stranger than fiction
pi_46708513
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ha mooi, bij Radar, over TNT, die zomaar pakketjes aflevert bij de buren zonder kennisgeving.
Luie honden zijn het. Mega irritant.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:50:12 #290
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46708589
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef Lemmeb het volgende:
Wel bizar dat de verdenking überhaupt op PJO viel. Sommige mensen hebben volgens mij echt geen idee met wie ze op dit forum tekstueel in de clinch liggen en oordelen maar al te graag naar politieke kleur, hetgeen imho voortkomt uit een nogal slecht ontwikkelde mensenkennis. Ik ken de mens achter PJO net zomin als jullie, maar je ziet aan z'n posts toch zeker meteen wel dat we hier met een ontwikkeld en intelligent mens te maken hebben, en niet met iemand die anderen over de mail gaat bedreigen of stalken ofzo?
Ik ben nu eenmaal niet zo handig op eerste dates.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:50:13 #291
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46708590
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Luie honden zijn het. Mega irritant.
heb het zelf al 2 keer meegemaakt. Er werd gesuggeerd dat die onderaannemers van pakketbezorging maar 1 keer betaald worden, dus herhaald aanbieden kost ze knaken.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:53:25 #292
Stranger than fiction
pi_46708776
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

heb het zelf al 2 keer meegemaakt. Er werd gesuggeerd dat die onderaannemers van pakketbezorging maar 1 keer betaald worden, dus herhaald aanbieden kost ze knaken.
Vriendin bestelt regelmatig via bol.com en bijna zonder uitzondering worden die bij de buren bezorgt...
pi_46708801
quote:
Bezoek koningin opsteker voor Turkije

Door Jessica Lutz, NOS-correspondent in Turkije

Koningin Beatrix komt Turkije een hart onder de riem steken tijdens haar vierdaagse staatsbezoek. "Dit is niet zomaar een bezoek. Het lijkt in deze tijd alsof Nederland het Turkse lidmaatschap van de Europese Unie niet steunt. Dit bezoek is om te bewijzen dat het tegendeel waar is." Dat zei uitgaande minister Bot van Buitenlandse Zaken tegen een aantal Turkse journalisten die twee weken geleden in Nederland te gast waren.

Zo'n opsteker kan de Turkse premier, Tayyip Erdogan, in dit verkiezingsjaar goed gebruiken. Op dinsdag, wanneer de koningin aankomt in Ankara, ligt hij onder vuur in het parlement voor zijn falen in diverse geruchtmakende aanslagen.

Daaronder ook de moord vorige maand op Hrant Dink, de Istanbulse journalist van Armeense afkomst die probeerde het pijnlijke verleden tussen de Turken en de Armeniërs bespreekbaar te maken.

De oppositiepartij beticht Erdogan er bovendien van zijn land blij gemaakt te hebben met een dooie mus, namelijk het kandidaat lidmaatschap van de EU. Dat wordt een tweederangs lidmaatschap op zijn best, meent de oppositie.

Hoofddoek
De koningin legt met haar bezoek de vinger op nog een zere plek. De Turkse president Ahmet Sezer, wiens officiële gast ze is, heeft afgezegd voor het concert dat zij hem aanbiedt omdat kabinetsleden met hun -gehoofddoekte- echtgenoten zijn uitgenodigd.

Als vertegenwoordiger van de staat houdt Sezer strikt vast aan de scheiding van staat en religie. De koningin heeft gezegd begrip te hebben voor zijn standpunt. Maar Erdogan zal blij zijn dat de uitnodiging voor de echtgenoten niet ingetrokken is. Zijn vrouw mag nooit op officiële feestjes in Ankara komen.

De ambtstermijn van Sezer loopt eind april af. Er wordt druk gespeculeerd dat Erdogan wel de nieuwe president wil worden. Maar een groot deel van de natie krijgt hartkloppingen van het idee van een gesluierde 'first lady'.

Dat zou bij uitstek het seculiere karakter van de staat ondermijnen. Daarvoor is in het verleden veel strijd geleverd door Atatürk, de oprichter van de Turkse republiek (1923).

Ultra-nationalisten
Er bestaat er nog zoveel ontzag voor Atatürk dat zijn beelden overal te zien zijn. Koningin Beatrix gaat een krans leggen in zijn mausoleum nog voor dat ze naar de president toegaat. Dat schrijft het Turkse protocol voor. Niemand waagt hieraan te tornen, al wordt door sommigen vermoed dat Erdogan en de zijnen niets liever willen.

Het leger is zo'n macht die Erdogan voor geen haar vertrouwt. De generaals hebben hem al diverse malen op de vingers getikt. Er wordt beweerd dat zij de ultra-nationalisten voor hun karretje spannen. Die doen er veel aan om de spanning in de samenleving op te voeren.

De moord op de Armeense Dink door een ultra-nationalist zien velen als bewijs daarvan. Iedere poging van de regering om het land democratischer te maken stuit op beschuldigingen dat dat niet vaderlandslievend is. De steun voor Erdogans partij is gezakt van 33 naar 26 procent. In november zijn er parlementsverkiezingen.

Dat het nationalisme oprukt, blijkt bijvoorbeeld in de stad Kayseri, waar de koningin op woensdag heengaat. Dat is een van de veertig gemeenten die zich sinds kort 'vrienden van het Turks' noemen.

In deze gemeenten worden niet-Turkse straatnamen vervangen en zaken (op buitenlandse na) die een niet-Turkse naam voeren krijgen voortaan geen vergunning meer. Zij die de naam van hun bedrijf wijzigen krijgen belastingkorting.

Harde werkers
Kayseri is de geboortestad van de minister van Buitenlandse Zaken, Abdullah Gül. De koningin gaat er ondermeer op bezoek bij Boynak Holding, een bedrijf waarmee Gül goede betrekkingen heeft.

De bewoners van Kayseri zijn harde werkers en gewiekste handelaren. Ze worden ook wel de 'islamitische calvinisten' genoemd. Uit de streek komen veel van de Turken die uit armoede in de jaren zestig en zeventig als gastarbeider naar Nederland trokken. Koningin Beatrix zal met een groepje terugkeerlingen spreken.

In haar gevolg zit Hollands glorie aan bedrijven. Bij hoge uitzondering zit de koningin aan bij de rondetafelbijeenkomst in de hoofdstad Ankara van de Nederlandse zakenlieden en de vertegenwoordigers van het Turkse bedrijfsleven.

Nederland staat hoog op de lijst van buitenlandse investeerders in het land. Op dit moment bedraagt het handelsvolume drie miljard euro.
http://www.nos.nl/nosjour(...)ije_voorverhaal.html

pi_46708928
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Vriendin bestelt regelmatig via bol.com en bijna zonder uitzondering worden die bij de buren bezorgt...
Heb hier ook het gevoel dat de helft van de post niet of slecht aankomt .

Overigens werd ik net gebeld door een wervings en selectiebureau waar ik me meer dan 3 jaar terug een keer heb ingeschreven blijkbaar wordt de arbeidsmarkt krap .
  maandag 26 februari 2007 @ 20:56:29 #295
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46708950
quote:
Hmmm, Nederland is opeens voorstander.

Vreemd dat ik dit issue gemist heb bij de verkiezingen...
  maandag 26 februari 2007 @ 20:57:49 #296
Stranger than fiction
pi_46709067
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 21:05:03 #297
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46709542
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb hier ook het gevoel dat de helft van de post niet of slecht aankomt .

Overigens werd ik net gebeld door een wervings en selectiebureau waar ik me meer dan 3 jaar terug een keer heb ingeschreven blijkbaar wordt de arbeidsmarkt krap .
Werken, luie donder!
  maandag 26 februari 2007 @ 21:06:03 #298
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46709621
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Werken, luie donder!
Ik verstuur al sollicitatiebrieven om mijn uitkering te behouden. Werk ik dan nog niet hard genoeg?
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 21:07:19 #299
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46709700
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik verstuur al sollicitatiebrieven om mijn uitkering te behouden. Werk ik dan nog niet hard genoeg?
Welke branch?
pi_46709763
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Werken, luie donder!
Donderdag een gesprek.
  maandag 26 februari 2007 @ 21:08:50 #301
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46709802
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Donderdag een gesprek.
Oei, veel succes alvast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: