Dat zal allemaal best, maar die ligt onder de grond.quote:
Bij een districtenstelsel kan een partij met een minderheid van de stemmen de meerderheid van de zetels halen; een van de redenen waarom een districtenstelsel ook niet ideaal is.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
Het zou niet de eerste keer zijn dat de politiek iets anders vindt dan het volk.
Een districtenstelsel zou beter zijn dan hetgeen wat wij hier democratie noemen.
Ik waag dat te betwijfelen. Een kandidaat zet zich daar veel meer in voor de belangen van de mensen die hij vertegenwoordigd. De afstand is ook veel kleiner tussen politicus en burger.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:52 schreef Monidique het volgende:
Alsjeblieft niet, zeg. Dat is nog minder representatief dan ons systeem.
Wilders heeft zichzelf over 4 jaar echt wel in de put geholpen.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En daar zullen ze over 4 jaar keihard weer op afgerekend worden. Dit is alleen maar goed voor Wilders![]()
Laat ze maar lekker 4 jaar aan kloten, dan doe ik dat ook, ik vermaak me wel.....
net zoiets als bij de Europese verkiezingen dus?quote:Op maandag 26 februari 2007 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
Het zou niet de eerste keer zijn dat de politiek iets anders vindt dan het volk.
Een districtenstelsel zou beter zijn dan hetgeen wat wij hier democratie noemen.
Dat is appels met peren vergelijken....quote:Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef sigme het volgende:
Ik denk dat wel 95% van de Nederlands graag miljonair wil zijn; toch gaat die wens niet democratisch vervuld worden. En zo wel, dan niet.
Ja kan makkelijk iedereen miljonair maken alleen heeft dit wel wat gevolgen op het gebied van inflatiequote:Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef sigme het volgende:
Bovendien is ook in een ander vertegenwoordigend stelsel het zo dat degenen die verstand van het stelsel hebben inzien dat niet alle wensen vervulbaar zijn. Sommige wensen zijn domweg niet inpasbaar, ook niet als de wens veel aanhang heeft.
Ik denk dat wel 95% van de Nederlands graag miljonair wil zijn; toch gaat die wens niet democratisch vervuld worden. En zo wel, dan niet.
Nee; het argument dat een meerderheid iets wil is domweg niet een sterk argument. Ook democratisch nietquote:Op maandag 26 februari 2007 13:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken....
Het I used to be the next President of the United States syndroom.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:53 schreef Reya het volgende:
Bij een districtenstelsel kan een partij met een minderheid van de stemmen de meerderheid van de zetels halen; een van de redenen waarom een districtenstelsel ook niet ideaal is.
Daarmee raken ze hun nationaliteit nog niet kwijtquote:Op maandag 26 februari 2007 13:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken....
Wat is er nou zo moeilijk aan, die oom van die Jihadist kan toch gewoon zijn paspoort naar de marokkaanse ambassade sturen?
Hetzelfde geldt voor die juffrouw van turkse komaf.
tuurlijk wel.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarmee raken ze hun nationaliteit nog niet kwijt.
Niet alleen daar. In Groot-Brittanië is het ook en de liberale partij heeft daar erg veel last van, als ik het goed heb.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het I used to be the next President of the United States syndroom.
Oh, er zijn wel voordelen te noemen aan een districtenstelsel, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur - om verscheidene redenen - uit naar een stelsel van evenredige vertegenwoordiging.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het valt nauwelijks te betwijfelen, zoals Reya al uitlegt.
Dat zijn dan wel verdomd grote districtenquote:Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef zakjapannertje het volgende:
net zoiets als bij de Europese verkiezingen dus?
tssssquote:Op maandag 26 februari 2007 14:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zijn dan wel verdomd grote districten.
Voor de Europese Verkiezingen heb ik nog nooit gestemd.
Als turk zijnde kan je sowieso afstand doen op een officiele manier.quote:
Voorbeeldje: in 1974 haalden de Liberals 13 zetels bij de Britse parlementsverkiezingen; op basis van evenredige vertegenwoordiging hadden ze recht gehad op 118 zetels, bijna tien keer zo veel.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet alleen daar. In Groot-Brittanië is het ook en de liberale partij heeft daar erg veel last van, als ik het goed heb.
Nee daar heb ik ook nooit voor gestemd net zoals voor de Provinciale Staten Verkiezingen.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:00 schreef du_ke het volgende:
tssss. De waterschapsverkiezingen dan?
Voor die Marokkaan gaat dat niet uitmaken voor z'n nationaliteit. Feit is dat het individu weinig te zeggen heeft over de nationaliteit die hij krijgt aangemeten. Je kan personen er om die reden ook niet voor aansprakelijk stellen.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:57 schreef JohnDope het volgende:
Wat is er nou zo moeilijk aan, die neef van die jihadist kan toch gewoon zijn paspoort naar de marokkaanse ambassade sturen?
Hetzelfde geldt voor die juffrouw van turkse komaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |