abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46693332
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:51 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja, dat zei Marx ook.
Dat zal allemaal best, maar die ligt onder de grond.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 26 februari 2007 @ 13:53:28 #127
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693391
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
Het zou niet de eerste keer zijn dat de politiek iets anders vindt dan het volk.

Een districtenstelsel zou beter zijn dan hetgeen wat wij hier democratie noemen.
Bij een districtenstelsel kan een partij met een minderheid van de stemmen de meerderheid van de zetels halen; een van de redenen waarom een districtenstelsel ook niet ideaal is.
pi_46693423
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:52 schreef Monidique het volgende:
Alsjeblieft niet, zeg. Dat is nog minder representatief dan ons systeem.
Ik waag dat te betwijfelen. Een kandidaat zet zich daar veel meer in voor de belangen van de mensen die hij vertegenwoordigd. De afstand is ook veel kleiner tussen politicus en burger.
pi_46693455
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik waag dat te betwijfelen.
Het valt nauwelijks te betwijfelen, zoals Reya al uitlegt.
pi_46693491
Bovendien is ook in een ander vertegenwoordigend stelsel het zo dat degenen die verstand van het stelsel hebben inzien dat niet alle wensen vervulbaar zijn. Sommige wensen zijn domweg niet inpasbaar, ook niet als de wens veel aanhang heeft.

Ik denk dat wel 95% van de Nederlands graag miljonair wil zijn; toch gaat die wens niet democratisch vervuld worden. En zo wel, dan niet .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46693521
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En daar zullen ze over 4 jaar keihard weer op afgerekend worden. Dit is alleen maar goed voor Wilders

Laat ze maar lekker 4 jaar aan kloten, dan doe ik dat ook, ik vermaak me wel.....
Wilders heeft zichzelf over 4 jaar echt wel in de put geholpen.

Hij heeft een aantal mensen in z'n fractie die voor zoveel gedonder gaan zorgen dat dit ook op hem af zal stralen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46693522
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
Het zou niet de eerste keer zijn dat de politiek iets anders vindt dan het volk.

Een districtenstelsel zou beter zijn dan hetgeen wat wij hier democratie noemen.
net zoiets als bij de Europese verkiezingen dus?
pi_46693526
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef sigme het volgende:

Ik denk dat wel 95% van de Nederlands graag miljonair wil zijn; toch gaat die wens niet democratisch vervuld worden. En zo wel, dan niet .
Dat is appels met peren vergelijken....

Wat is er nou zo moeilijk aan, die oom van die Jihadist kan toch gewoon zijn paspoort naar de marokkaanse ambassade sturen?
Hetzelfde geldt voor die juffrouw van turkse komaf.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46693571
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef sigme het volgende:
Bovendien is ook in een ander vertegenwoordigend stelsel het zo dat degenen die verstand van het stelsel hebben inzien dat niet alle wensen vervulbaar zijn. Sommige wensen zijn domweg niet inpasbaar, ook niet als de wens veel aanhang heeft.

Ja kan makkelijk iedereen miljonair maken alleen heeft dit wel wat gevolgen op het gebied van inflatie .
pi_46693572
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee; het argument dat een meerderheid iets wil is domweg niet een sterk argument. Ook democratisch niet .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46693582
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:53 schreef Reya het volgende:
Bij een districtenstelsel kan een partij met een minderheid van de stemmen de meerderheid van de zetels halen; een van de redenen waarom een districtenstelsel ook niet ideaal is.
Het I used to be the next President of the United States syndroom.
pi_46693593
quote:

[..]

Wat is er nou zo moeilijk aan, die oom van die Jihadist kan toch gewoon zijn paspoort naar de marokkaanse ambassade sturen?
Daarmee raken ze hun nationaliteit nog niet kwijt .
pi_46693605
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarmee raken ze hun nationaliteit nog niet kwijt .
tuurlijk wel.
pi_46693611
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het I used to be the next President of the United States syndroom.
Niet alleen daar. In Groot-Brittanië is het ook en de liberale partij heeft daar erg veel last van, als ik het goed heb.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:59:25 #140
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693612
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het valt nauwelijks te betwijfelen, zoals Reya al uitlegt.
Oh, er zijn wel voordelen te noemen aan een districtenstelsel, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur - om verscheidene redenen - uit naar een stelsel van evenredige vertegenwoordiging.
pi_46693620
Districtenstelsel is niks waard. Ik heb veel liever ons heerlijk pluriforme stelsel dan een matig 2 of 3 partijen stelsel.
pi_46693630
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

tuurlijk wel.
Nope.
pi_46693637
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef zakjapannertje het volgende:
net zoiets als bij de Europese verkiezingen dus?
Dat zijn dan wel verdomd grote districten .

Voor de Europese Verkiezingen heb ik nog nooit gestemd.
pi_46693659
Ik ga mijn paspoorten naar willekeurige ambassades sturen om voortaan als illegaal door het leven te gaan.
pi_46693663
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zijn dan wel verdomd grote districten .

Voor de Europese Verkiezingen heb ik nog nooit gestemd.
tssss . De waterschapsverkiezingen dan?
pi_46693684
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nope.
Als turk zijnde kan je sowieso afstand doen op een officiele manier.

Maar die marokkaan kan dat niet officieel, maar hij kan wel zijn paspoort dumpen op de marokkaanse ambassade.
Het is zo'n bureaucratisch gelul. Zet gewoon in die EU-database achter de naam van die oom van die jihadist dat het een hollander is.
Die DataBase-structuur moet zo opgebouwd zijn, dat er maar 1 nationaliteit in kan! Dan kan marokko hoog en laag springen, maar ze bereiken er niks mee.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:03:01 #147
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46693741
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet alleen daar. In Groot-Brittanië is het ook en de liberale partij heeft daar erg veel last van, als ik het goed heb.
Voorbeeldje: in 1974 haalden de Liberals 13 zetels bij de Britse parlementsverkiezingen; op basis van evenredige vertegenwoordiging hadden ze recht gehad op 118 zetels, bijna tien keer zo veel.
pi_46693752
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:00 schreef du_ke het volgende:
tssss . De waterschapsverkiezingen dan?
Nee daar heb ik ook nooit voor gestemd net zoals voor de Provinciale Staten Verkiezingen.
pi_46693758
quote:

Wat is er nou zo moeilijk aan, die neef van die jihadist kan toch gewoon zijn paspoort naar de marokkaanse ambassade sturen?
Voor die Marokkaan gaat dat niet uitmaken voor z'n nationaliteit. Feit is dat het individu weinig te zeggen heeft over de nationaliteit die hij krijgt aangemeten. Je kan personen er om die reden ook niet voor aansprakelijk stellen.

Doe je dat wel (dat *kan* natuurlijk wel), dan moet ons hele rechtsstelsel op z'n kop.

Wat wél kan (binnen ons systeem) is Nederlanderschap eisen voor bewindslieden (die eis is er nu niet), en wat ook kan is Nederlanderschap-vanaf-geboorte eisen (zoals bijvoorbeeld in de VS voor presidenten).
Dan kom je niet aan die dubbele nationaliteit, die blijft bestaan en levert geen probleem, maar kom je wel tegemoet aan de "nationaliteitswens" van veel Nederlanders.

Als Wilders het slim speelt zou hij dit ook wel kunnen bewerkstelligen en als overwinning presenteren. De meeste mensen begrijpen er toch geen hout van.
pi_46693793
knip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')