Dan zat ik nu in een celquote:Op maandag 26 februari 2007 14:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Eigen schuld dan had je maar niet moeten ondertekenen met ' osama' ..![]()
Nee laiverd, er is nu ook geen database waarin staat dat iemand naast de Nederlandse nationaliteit een andere heeft. Er is -in Nederlands verband- alleen maar een administratie waarin staat of iemand Nederlands is.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat wel uit. Wat in de EU-database staat, dat telt.
Ja dat van de Eerste Kamer wist ik tot verkort niet totdat ik dat las hier op Fok. Waarom mogen we niet direct de Eerste Kamer kiezen vraag ik me dan af. Hoe dan ook is de grote anonimiteit van de provincie voor mij een reden om niet echt warm te lopen voor deze verkiezingen.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef du_ke het volgende:
De provinciale staten kiezen de 1e kamer, niet onbelangrijk lijkt me. Daarnaast heeft de provincie redelijk wat invloed op je leefomgeving. Het EP is een ander verhaal inderdaad.
Met een Iraanse man trouwen schijnt te helpen.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ik wil ook best een tweede nationaliteit.
Nee, natuurlijk niet, maar waar het me om gaat is dat als je iets in een database verandert, het nog niet betekent dat dat in de praktijk ook zo is. Je kunt wel in de datbase zetten dat mensen een enkele nationaliteit hebben, maar als ze naar de Marokkaanse ambassade kunnen lopen en daar een (nood)paspoort kunnen afhalen, dan blijkt in de praktijk toch het tegendeel.quote:
Niet opgelet bij geschiedenis of maatschappijleer op school?quote:Op maandag 26 februari 2007 14:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dat van de Eerste Kamer wist ik tot verkort niet totdat ik dat las hier op Fok. Waarom mogen we niet direct de Eerste Kamer kiezen vraag ik me dan af. Hoe dan ook is de grote anonimiteit van de provincie voor mij een reden om niet echt warm te lopen voor deze verkiezingen.
Kwestie van joods bloed.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef Monidique het volgende:
De Israëlische, die zou ik wel willen hebben.
zo worden wel regionale belangen landelijk vertegenwoordigd, ook al is de Eerste Kamer niet zo bij machte als de Tweede, al is Nederland hier te klein voor geworden eigenlijk, past meer bij landen als Duitslandquote:Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het gekoppeld is.
Dat is historisch zo gegroeid toen de Republiek der Zeven Provinciën gebaseerd was op federalisme.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dat van de Eerste Kamer wist ik tot verkort niet totdat ik dat las hier op Fok. Waarom mogen we niet direct de Eerste Kamer kiezen vraag ik me dan af.
Klopt... ik heb nog nooit voor de provincie gestemd, geloof ik.quote:Hoe dan ook is de grote anonimiteit van de provincie voor mij een reden om niet echt warm te lopen voor deze verkiezingen.
Dat waren nog vakken die ik wel leuk vond. Eeuwigheid geleden dat ik op de middelbare school zat dus dat ebt dan waarschijnlijk toch weg bij gebrek aan belangstelling voor die onderwerpenquote:Op maandag 26 februari 2007 14:13 schreef du_ke het volgende:
Niet opgelet bij geschiedenis of maatschappijleer op school?
Ik kom uit en woon in wat kleinere provincies dat scheelt ook natuurlijk.
Kan gebeurenquote:Op maandag 26 februari 2007 14:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat waren nog vakken die ik wel leuk vond. Eeuwigheid geleden dat ik op de middelbare school zat dus dat ebt dan waarschijnlijk toch weg bij gebrek aan belangstelling voor die onderwerpen.
Tot op zekere hoogte: ja.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Dus als er staat dat Balkenende een vrouw van negentien is, dan is dat zo?
Waarom? Wat voor toegevoegde waarde heeft die nationaliteit?quote:Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef Monidique het volgende:
De Israëlische, die zou ik wel willen hebben.
Geen rationele reden. Gevoel.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom? Wat voor toegevoegde waarde heeft die nationaliteit?
Een speciale behandeling in diverse landen in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom? Wat voor toegevoegde waarde heeft die nationaliteit?
Ah ok weet ik dat ook weer.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:15 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is historisch zo gegroeid toen de Republiek der Zeven Provinciën gebaseerd was op federalisme.
Het waren de provinciale staten die vertegenwoordigers kozen voor de staten generaal
Waarom dit keer wel. Wil je het kabinet dwars zittenquote:Klopt... ik heb nog nooit voor de provincie gestemd, geloof ik.
Maar dit keer zal ik het wel doen...
Las vorige week ook een brief waarin een man schreef dat het hem maar niet lukte om van z'n Engelse nationaliteit af te komen ondanks dat hij al 20 jaar terug is genaturaliseerdquote:Op maandag 26 februari 2007 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte: ja.
Zo hebben we in Nederland administratiesystemen die " _ " (liggend streepje) accepteren als achternaam. Bij volstrekt onduidelijk namen zijn er wel eens mensen zo ingevoerd (asielzoekers / asielzoekkinderen). Vervolgens zijn er ándere systemen die dit *niet* pikken, en zo kan zo iemand vervolgens niet verhuizen, geen kinderbijslag krijgen, geen naamswijziging aanvragen, geen id-kaart aanvragen, etc etc etc.
Als het niet zo vreselijk was, was het grappig. Een beetje zoals die Irakeese kinderen die niet meer bestonden na dat befaamde arrest van de Hoge Raad waar AHA bijna haar paspoort aan verloor. Kafka is er niks bij.
Dat is het voordeel van een 2e nationaliteit naast de Israëlische. Hoewel de Israëlische steeds minder beperkend is.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een speciale behandeling in diverse landen in het Midden-Oosten.
Dit keer wil ik GL stemmen, die ik in november finaal verraden hebt met mijn SP-stem..quote:Op maandag 26 februari 2007 14:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah ok weet ik dat ook weer.
[..]
Waarom dit keer wel. Wil je het kabinet dwars zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |