Dat is ook lastig, je moet dan met de copy brush oid aan de gangquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:05 schreef wc-eend het volgende:
Ik ben sinds kort photoshop gaan gebruiken, heb CS 2 maar heb een vraagje.. Hoe haal ik tekst van een plaatje weg terwijl de achtergrond intact blijft, een effen achtergrond is niet moeilijk, maar een achtergrond die uit meerdere kleuren/figuren bestaat.. pff
Dan pak je bijv. de marquee tool (dat vierkante selectie ding), zet je hem op Fixed Size en voer je daar 400 x 500 pixels inquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef Fliepke het volgende:
Als ik een vlak wil tekenen van laten we zeggen 400x500 pixels. Hoe kan ik dan gemakkelijk zien hoe groot het vlak is als ik aan het draggen ben. Ik kreeg niet echt goed overzicht als ik uitga van de rulers aan de zijkanten. Iemand een tip?
Ga naar " venster" > " info" (of de info tab bij je navigator) daar kun je rechts onderin precies zijn hoe hoog en breed je selectie is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef Fliepke het volgende:
Als ik een vlak wil tekenen van laten we zeggen 400x500 pixels. Hoe kan ik dan gemakkelijk zien hoe groot het vlak is als ik aan het draggen ben. Ik kreeg niet echt goed overzicht als ik uitga van de rulers aan de zijkanten. Iemand een tip?
inplaats van de opacity van de laag moet je de fill op 45% zetten, de fill tast de opacitywaarde van layereffects nl niet aan, speciaal voor dit probleem heeft adobe namelijk de splitsing gemaakykt tussen layer-fill en layer-opacity.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:03 schreef Eltonno het volgende:
En gelijk mijn eerste vraag...
Ik heb een rondje gemaakt voor op een poster en die doorschijnend gemaakt (opacity 45%)
Maar nu wil ik er een gradient stroke omheen maken, alleen moet die niet doorschijnend zijn, als ik het nu doe dan word die stroke ook 45 % opacity..
Is daar een makkelijke manier voor??
Merciquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:08 schreef SlamD het volgende:
[..]
Alstu
[[url=http://img142.imagevenue.com/loc382/th_38042_eastman_jones_ps3_2_copy_122_382lo.jpg]afbeelding][/URL]
www.shootnshop.nlquote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben op zoek naar een noobtutorial, voor de echte beginner zeg maar.
thanks!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Piovan het volgende:
[..]
www.shootnshop.nl
www.good-tutorials.com
Bedoel je in dat menu van Photoshop,(right click met brush) of in Adobe/Presets/Brushes....etc.?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:54 schreef Piovan het volgende:
Hier moet ik zijn!
Kan ik paketten met penselen, brushes enzo die ik heb toegevoegd, ook verwijderen?
Want ik heb die als een dolle toegevoegd, en nu krijg ik fotosoep amper opgestart
Dat doe ik vaak als ik alles weer naar normaal wil hebben qua brush "pakketje"quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef Piovan het volgende:
ik heb ze verwijdert
op dat kleine driehoekje bij brushes >> reset brushes
nu istie weer snel
Brushes zijn gewoon handigquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:34 schreef Ravii het volgende:
Ik snap zoiezo niet waarom jullie zoveel brushes hebben.
je moet is weten hoeveel je met de 'SMUGE" tool kan doen.
ik heb in de tijd dat ik te l ui was om een PAAR brushes erbij te doen, alleen met de smudge tool gewerkt.
Geweldige tool!
Maar als je de techniek die je bij de smuge tool dan toepast, op 1 brush toepast, heb je al ook supermooi resultaat!
Dus stop AJB met het mass instaleren van brushes, en ga is kijken hoeveel opties Photoshop heb !
Nu moet je niet gaan doen alsof je weet hoe ik Photoshop gebruik... Je kunt Brushes op verschillende manieren gebruiken...quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:18 schreef Ravii het volgende:
Je bedoeld.
Brushes zijn handig, dan hoef ik niet zoveel werk te doen
want ik ben te lui hoe het ook veel beter kan?![]()
Brushes zijn juist erg functioneel en een beetje photoshopper maakt er handig gebruik van.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:18 schreef Ravii het volgende:
Je bedoeld.
Brushes zijn handig, dan hoef ik niet zoveel werk te doen
want ik ben te lui hoe het ook veel beter kan?![]()
..quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:27 schreef Assiej het volgende:
[..]
Dat doe ik vaak als ik alles weer naar normaal wil hebben qua brush "pakketje"
maar als k bij dat kleine driehoekje doe krijg ik een Onwijse waslijst wat dus niet op me beeldscherm past
lucky you![]()
Ik weet niet of je bekend bent met usenet (nieuwsgroepen) maar daar staan om de haverklap erg leuke dvd's over Photoshop CS.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben op zoek naar een noobtutorial, voor de echte beginner zeg maar.
ik vind van wel.quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft CS3 nog razendinteressante nieuwe dingen?
je moet ze in de map gooien waar de brushes staan, ( dus niet via photoshop uploaden want dan krijg je die lijst, maar via, mappen --> photoshop --> brushes en dan die brushes daar neer plempen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef Assiej het volgende:
Zelfde soort verhaal als hierboven,
Ik heb veel brushes
maar iets té veel ( en wil ze niet verwijderd hebben ), kan ik dat misschien groeperen,?
want als ik een andere brush wil krijg ik zo'n hele waslijst ( past niet op me beeldscherm )
Maar ik wil wel graag de brushes in gebruik kunnen hebben, is er misschien een methode om
het allemaal Wel op het beeldscherm te kunnen krijgen maar dan zonder die waslijst ( en wel met alle brushes )
Als iemand het hier weet, zou die mij willen helpen ?
IN CS2 niet?quote:Op zaterdag 28 april 2007 07:11 schreef seekfaM het volgende:
[..]
je moet ze in de map gooien waar de brushes staan, ( dus niet via photoshop uploaden want dan krijg je die lijst, maar via, mappen --> photoshop --> brushes en dan die brushes daar neer plempen.
Dan komen ze daar testaan net zoals de brushes die er al in staan ( dus een apparte mapje die je opend )
Ik weet t, maar kheb er al zoveel daar "neer geplempt"quote:Op zaterdag 28 april 2007 07:11 schreef seekfaM het volgende:
[..]
je moet ze in de map gooien waar de brushes staan, ( dus niet via photoshop uploaden want dan krijg je die lijst, maar via, mappen --> photoshop --> brushes en dan die brushes daar neer plempen.
Dan komen ze daar testaan net zoals de brushes die er al in staan ( dus een apparte mapje die je opend )
Welke heb je, de webpremium of design premium?quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:50 schreef Piovan het volgende:
woei die cs3 loopt goed
start veel sneller op, verbruikt minder geheugen, mooiere vormgeving
Ik heb dit ook wel eens gehad nadat ik het paaltje in RGB modus had gezet was niks maar aan het handje.quote:Op zondag 29 april 2007 13:51 schreef Lynx666 het volgende:
Probleempje:
Normaal gesproken kan ik vanaf m'n browser zonder problemen een plaatje slepen naar Photoshop om 'n daarin direct te kunnen bewerken. Maar sinds een tijd werkt dat op een één of andere manier niet meer. Als ik nu een plaatje naar m'n Photoshop sleep, dan krijg ik een New dialog met de naam van het plaatje, en niet het plaatje zelf.
Waar gaat het mis?
edit: CS2 dus...
Mja, meerdere keren, maar ik zie geen vreemde dingen, en al helemaal geen instelbare Drag&Drop functies.quote:Op zondag 29 april 2007 13:56 schreef ChaotischeAppostel het volgende:
[..]
Ik heb dit ook wel eens gehad nadat ik het paaltje in RGB modus had gezet was niks maar aan het handje.
Maar dat wil niet zeggen dat bij jouw iets anders aan de hand is.
Heb je je preferences nagekeken of je daar iets vreemds ziet?
Flex 3? Apollo?quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:48 schreef DarkManta het volgende:
....een sneak preview van Flex 3...
Dat plaatje wat je laat zien heb ik gewoon een brushpakket voor.. Ik zal eens even gaan zoeken of daar ook niet een cirkel bij zitquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:15 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik wil iets maken maar ik heb geen idee hoe.
Het zijn cirkels die afwisselen van kleur, lichtgroen en iets donkerder groen. Zoiets als het plaatje hieronder maar dan cirkels dus
[afbeelding]
Hiervan kan je namelijk een custom shape maken wat niet al te moeilijk is, maar het lukt me niet om zoiets te maken met cirkels....
Het is natuurlijk wel te doen door allemaal verschillende layers te maken, maar het zou makkelijker zijn als je daar 1 custom shape van kan maken.
Heb je de naam van het brushpakket nog kunnen vinden? Ik heb hier wel interesse in.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:54 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Dat plaatje wat je laat zien heb ik gewoon een brushpakket voor.. Ik zal eens even gaan zoeken of daar ook niet een cirkel bij zit
Edit: bedoel je zoiets?
[afbeelding]
Als je hem eerst een kleur uit laat kiezen, en in de action iets van vullen met voorgrondkleur hebt staan zal het met de gekozen kleur gevuld worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:51 schreef Blue Thunder het volgende:
Nu het volgende. Dit is voor iemand die nogal n00b is met PS dus ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor hem, hij heeft het nodig voor een logo, maar ik weet niet welke kleur, nu ben ik dus bezig om een action te maken ervoor waarbij ik wil dat hij een kleur kiest...
Nu kan ik kleur niet als menu item vinden... Hoe kan ik het wel voor elkaar krijgen? (ik ben ondertussen wel aan het zoeken hoor, het is niet zo dat ik achterover hang
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:55 schreef gfree het volgende:
[..]
Als je hem eerst een kleur uit laat kiezen, en in de action iets van vullen met voorgrondkleur hebt staan zal het met de gekozen kleur gevuld worden.
En het werkt perfectoquote:Bepaal eerst de voorgrond en de achtergrond kleur voordat je doorgaat. Druk op Stop om dit te doen als je dit nog niet gedaan hebt, druk anders op Continue
PST-circles.zipquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:53 schreef gfree het volgende:
[..]
Heb je de naam van het brushpakket nog kunnen vinden? Ik heb hier wel interesse in.
die 3d dingens houd in dat je 3d objecten kan importeren op een laag en kan positioneren en of roteren enzo. vind je geloof ik onder lagenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:26 schreef Piovan het volgende:
Ik las dat PS CS3 een ingebouwde 3d "dinges" heeft. Waar zie ik dat, of vind ik het?
die functie heb je alleen als je Photoshop CS3 Extended hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:26 schreef Piovan het volgende:
Ik las dat PS CS3 een ingebouwde 3d "dinges" heeft. Waar zie ik dat, of vind ik het?
wat je kan doen is het grootste gedeelt idd met lasso tool doen, en dan bij het haar ga je er betje ruim om heen. vervolgens ga je gewoon met een klein gummetje het stuk bij het haar weg halen. het is dus wel ff wat werkquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:41 schreef Manneke_Pils het volgende:
Stel:
Je hebt een portretfoto van iemand met warrig stekelhaar met een drukke achtergrond.
Nu wil je alleen het hoofd gebruiken om in een ander plaatje te zetten.
Hoe krijg je dan fatsoenlijk het hele hoofd inclusief haar, minus de rest geselecteerd?
Magic lasso tool oid. werkt niet aangezien er ook achtergrond tussen de haren doorkomt en door de drukke achtergrond hij de haarlijn niet ziet lopen..
--
Deze tutorial legt het wel aardig uit, alleen dat kapsel is iets makkelijker dan een warrig kapsel met achtergrond er tussendoor..
Deze zijn inderdaad wel handig ja!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Piovan het volgende:
[..]
www.shootnshop.nl
www.good-tutorials.com
Masking. Werkt absoluut het beste!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:44 schreef ChaotischeAppostel het volgende:
Ik heb vaak geprobeerd om de extract tool te gebruiken maar dat is echt een ramp.
Heb je het object geselecteerd komt het uiteindelijk kantelig over.
iemand een goeie tut hiervoor om deze tool beter te kunnen gebruiken?
of een andere methode (behalve lasso tool en gum)
thanks.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:36 schreef Eltonno het volgende:
[..]
PST-circles.zip
Hier te downloaden http://pstutorialsblog.com/brushes/PST_circles.zip
en die strepen etc zijn in deze zip te vinden. Je moet dan vector by (nogwat) hebben
http://tutorialaday.com/resources/files.zip
Hoe maak je zo'n ding makkelijk eigenlijk? Heb het nog nooit geprobeerd, maar kan niet echt een manier bedenken om het echt strak en symmetrisch te maken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:15 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik wil iets maken maar ik heb geen idee hoe.
Het zijn cirkels die afwisselen van kleur, lichtgroen en iets donkerder groen. Zoiets als het plaatje hieronder maar dan cirkels dus
[afbeelding]
Hiervan kan je namelijk een custom shape maken wat niet al te moeilijk is, maar het lukt me niet om zoiets te maken met cirkels....
Het is natuurlijk wel te doen door allemaal verschillende layers te maken, maar het zou makkelijker zijn als je daar 1 custom shape van kan maken.
En als je er dan een brush van maakt, is het helemaal makkelijk voor in de toekomstquote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:22 schreef Bigs het volgende:
[..]
Hoe maak je zo'n ding makkelijk eigenlijk? Heb het nog nooit geprobeerd, maar kan niet echt een manier bedenken om het echt strak en symmetrisch te maken.
[edit]
Nvmd.. al gevondenhttp://dr-photoshop.com/tutorials/index.php?id=58 Ook polar coordinates dus
THX, It worked ( and still does )!!quote:Op maandag 21 mei 2007 17:14 schreef Kamermans het volgende:
bij je brush presets heb je recht boven in de hoek een icontje, klik daar op, dan krijg je een dropdown menu en daar kan je op "Load Brushes..." klikken
Hoe bedoel je? Zodat je niet op het knopje hoeft te drukken? Dan kan je gewoon op Enter drukken namelijkquote:Op zondag 25 februari 2007 11:49 schreef Flaccid het volgende:
Hierdan meteen een vraag van mij:
Als je bezig bent met transformen, is er dan een shortcut om het zo te laten, te placen?
Ja hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:52 schreef ChaotischeAppostel het volgende:
Iemand een idee hoe ik een foto kan maken zoals die hieronder afgebeeld staat?
[afbeelding]
Maar dan krijg ik een stippellijn van bolletjes, kan ik ook een lijn maken met streepjes, dus - - - - ipv . . . . . ?quote:Op maandag 28 mei 2007 13:18 schreef Kamermans het volgende:
ja kan de spacing van je brush in stellen. dan moet je naar je brushes gaan, dan klik je op Brush Tip Shape. en dan onder aan je spacing veranderen. hoe hoger hoe meer ruimte er tussen de brush zit.
Dit radiale effect van blauw en wit kan je maken door een nieuw bestand te starten van bijv 800*800px, hier teken je een aantal verticale blauwe lijnen in van bijv 25px, gescheiden door 25px wit. Vervolgens zet je mbv Filter -> Distort -> Polar coordinates dit om, je krijgt dan je gewenste achtergrond (of iig iets wat erop lijkt). Even je bestand bijsnijden en je kan het logo gaan maken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:00 schreef -Nielz- het volgende:
Als achtergrond voor een poster probeer ik het logo van Jiskefet na te maken.
[afbeelding]
(Het gaat om het blauw wat afgewisseld wordt met wit)
Om dit te maken heb je het absolute midden nodig, dit krijg ik al niet voor klaar, laat staan de afwisselende kleuren er omheen.
Iemand tips hoe ik dit na kan maken?
Probeer eens bij Optimize onder Color Table de Reduction op Perceptual te zetten.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:54 schreef eer-ik het volgende:
hoi, ik heb even een image-ready probleempje.
Nou gebruik ik het ook eigenlijk nooit, maar ik heb wat problemen met de kleuren.
Kijk, ik heb een aantal smilies van hier gecombineerd, waar van er enkele wel gelukt zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
en enkele niet:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Ik begrijp niet waarom het rood bij de ene wel zichtbaar blijft, en bij de ander niet...
He lynx, jij hierquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:57 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Probeer eens bij Optimize onder Color Table de Reduction op Perceptual te zetten.
als je een nieuw document maakt kan je bij preset kiezen wat voor een grote je wilt, meestal staat die op custom, dan kan je dus zelf invullen hoeveel pixels het moet zijn. als je op de dropdown menu klikt van de preset zie je een lijst met verschilende types. daar klik je op international paper. dan krijg je bij size een drop down menu met de verschillende groten., A6, A5, A4, A3 en nog aan aantal andere.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:51 schreef -Nielz- het volgende:
Ik had nog een paar vraagjes omtrent het maken van posters in Photoshop:
Welke resolutie moet ik gebruiken bij het maken van een A3 poster wanneer ik deze zelf met een A3 printer ga printen?
En wanneer dezelfde poster naar de drukker moet, kan ik dan dezelfde resolutie gebruiken of is het verstandiger om een hogere resolutie te pakken?
Dat wordt een leuk bestandsgroottequote:Op donderdag 31 mei 2007 12:57 schreef Kamermans het volgende:
[..]
als je een nieuw document maakt kan je bij preset kiezen wat voor een grote je wilt, meestal staat die op custom, dan kan je dus zelf invullen hoeveel pixels het moet zijn. als je op de dropdown menu klikt van de preset zie je een lijst met verschilende types. daar klik je op international paper. dan krijg je bij size een drop down menu met de verschillende groten., A6, A5, A4, A3 en nog aan aantal andere.
[afbeelding]
A3 is in pixels 3508:4961 (met een DPI van 300) en dat is wel goeg genoeg voor de drukker
heel veel tekeningen die je op inet tegen komt zijn verkleindquote:
veel tutorials gaan volgens ja, dan krijg je te weten wat je met photoshop allemaal kan en waar de verschillende functies verstopt zitten. maar als je echt tekeningen gaat maken moet je zo veel mogelijk van tutorials afblijven, je moet een idee in je hoofd hebben van wat je wilt hebben, en dan ga je naar dat idee toe werken. en je moet niet filters over elkaar heen gaan gooien totdat je denk van "hey, dit ziet er wel leuk uit ja"quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:01 schreef ChrisFO het volgende:
Ik wil graag photoshop gaan leren, weet iemand hoe ik goed kan beginnen. Tuturiols gaan volgen ofzoiets?![]()
inderdaad, ik heb in het begin nadat ik photoshop had reteveel tutorials doorgelezen @ good-tutorials.com en bijna alles geprobeerd. Zie je een beetje de mogelijkheden van photoshop en kan je dit later uitbouwen door zelf dingen te gaan ontwerpen en te combineren. Suc6quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:01 schreef ChrisFO het volgende:
Ik wil graag photoshop gaan leren, weet iemand hoe ik goed kan beginnen. Tuturiols gaan volgen ofzoiets?![]()
Eerst het lettertype zoeken wat er het beste op lijkt en vervolgens de tekstlaag transformen. Het mooiste resultaat krijg je door deze te warpenquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:49 schreef -Nielz- het volgende:
Weet je ook hoe ik die tekst in dezelfde vorm krijg als in m'n eerder gepost plaatje?
Ik ga het eens proberen, bedankt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:39 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Eerst het lettertype zoeken wat er het beste op lijkt en vervolgens de tekstlaag transformen. Het mooiste resultaat krijg je door deze te warpen
anders zie ik deze post even volledig over het hoofdquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:37 schreef Lynx666 het volgende:
Ik bedoelde het Optimize toolvenster, die zit onder Window -> Optimize
Als je in dat vak het formaat GIF kiest, dan zou je daaronder Color Table moeten zien, en daarin vind je Reduction. Met deze op Perceptual zou je rood weer rood moeten zijn.
Evt kun je de colors op 64 zetten, meer heb je niet nodig voor smileys, en het scheelt weer een beetje in grootte.
dit topic is meer voor als je vragen en probleemen hebt, om je tekeningen te showen moet je in dit topic wezen: Hoe zien jouw designs er uit? #2quote:
Ah oke, dat topic heb ik dan zeker over het hoofd gezien. ^^;quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:44 schreef Kamermans het volgende:
[..]
dit topic is meer voor als je vragen en probleemen hebt, om je tekeningen te showen moet je in dit topic wezen: Hoe zien jouw designs er uit? #2
Heb je niet gewoon een nieuwere versie waar dat niet meer inzit? Ik heb het ook niet namelijk in m'n CS2quote:Op zondag 3 juni 2007 20:24 schreef RedFever007 het volgende:
Oke stom probleem maar ik mis iets. Hoe het heet weet ik niet maar ik heb er een rode rand om getekend.
[afbeelding]
Hoe krijg ik die weer terug?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:50 schreef ijsmeis het volgende:
Oké. Een domme vraag.
Maar hoe krijg ik ook alweer de stijl in de layer en dus niet meer als stijl in de layer (zodra het dus in de layer zit, kun je het ook niet meer aanpassen). Als je begrijpt wat ik bedoel.
Je hebt dan een venster voor je neus met bijvoorbeeld schaduw enzo en stroke en dat soort dingen, als je die opties aan of uit vinked dan krijg je die optie ja of nee.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:01 schreef ijsmeis het volgende:
En waar kan ik dan precies iets aan of uit vinken, dat lukt wat ik wil?
Is het ook niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:01 schreef Eltonno het volgende:
Rechtsklikken op de layer en dan rasterize layer klikken
Ik zie het nog steeds niet staanquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:02 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Je hebt dan een venster voor je neus met bijvoorbeeld schaduw enzo en stroke en dat soort dingen, als je die opties aan of uit vinked dan krijg je die optie ja of nee.
En als je rechtsklikt op dat rondje met die F erin de layer en dan op convert to smart object klikt?quote:
quote:Op maandag 11 juni 2007 11:09 schreef Coelho het volgende:
Ik probeer een plattegrond over een screenshot uit Google Earth te leggen. Nu loop ik tegen 2 problemen aan:
- De plattegrond is wit met zwarte lijnen, ik zou dat witte graag transparant hebben, zodat ik alleen het lijnenspel op de foto kan leggen.
Probeer met je magic wand tool de zwarte lijn te selecteren, als hij dat heeft gedaan kan je de zwarte lijn slepen naar de kaart van google earth.. snap?
- Op dit moment is de plattegrond als layer groter dan de foto. Hoe kan ik ze even groot maken? Slepen zou ideaal zijn, omdat je met image size aan het gokken bent op pixels.
Wat je kan doen is de plattegrond steeds een stukje kleiner maken, en de stap van hierboven herhalen tot je lijn groot genoeg is voor de kaart
Ik ben zelf geen photoshop expert, maar misschien werkt het..
Thanks, heb het gevonden, weet iemand toevallig nog een goede site voor gratis fonts enzo?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:26 schreef Kamermans het volgende:
je kan ze net zoals brushes enzo downloaden, of gewoon zelf maken.
om het zelf te maken teken je dus eerst wat je als shape wilt hebben. met bijvoorbeeld pen toon (het moet een vector zijn) en dan ga je naar edit -> define custom shape...
als je het gedownload hebt dan kan je helemaal links van dat schermpje wat je net gepost hebt op een klein icontje klikken. dan krijg je een dropdown menutje waar bij de functie load shapes... staat
!e keer photoshop ging bij mij ook niet al te snelquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:43 schreef Blue Thunder het volgende:
hehe 2 uur? MET een tut?
Whoawaar deed je zo lang over dan?
ik heb het voor de gein enigzins nagemaakthoogstens 10 minuten incl tweakwerk
Maar het maakt niet uit, de meeste zijn zo begonnen hehe
Oh, hoe doe je dat in Photoshop?!quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:58 schreef Armageddon het volgende:
[419 Scam] Ome Arma en zijn Negerianen. Deel III
Om dit topic wat extra kracht bij te zetten, heb ik een simpele website ergens nodig. Gewoon een bedrijf dat handelt in kunst. en een fake ID. Naam is Peter Parelkweker!Webspace kan ik eventueel wel zelf verzorgen.
Wie gaat mij helpen?
zoiets vroeg ik me vandaag toevallig ook af, hoe dat kon. simpele oplossing blijkbaar, maar raar dat er niet gewoon een 'apply blending options' optie zit bij het layermenu. Het lijkt me iets wat wel meer mensen vaak gebruikenquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:09 schreef Lynx666 het volgende:
Ik doe altijd een nieuwe laag erboven zetten, en dan die lege laag samen met die laag+stijlen selecteren en dan samenvoegen met ctrl-E.
Met sneltoetsen gaat dat best vlug.
let me give it a tryquote:Op maandag 25 juni 2007 14:07 schreef Majeztic het volgende:
Hey!
Ik heb een vraag voor alle photoshoppers onder ons.
Ik heb binnenkort een diploma-uitreiking. We mochten per geslaagde 3(!) mensen meenemen, mijn zusje kan dus niet mee(9jaar), mijn vraag is dus..
Kunnen jullie het 'toegangsbewijsje' fotoshoppen naar een zwartwit-afbeelding (gekleurde papier is al gekocht).
Ik heb een poging gedaan in Paint, aber lukt dat niet echt zo![]()
Het is lettertype Times New Roman, dat is ook gewoon jackshit om na te maken.. ik zit meer met het logo en de achterkant van het kaartje.
Wie kan mij helpen? Ik zal zo het kaartje uploaden![]()
je bent niet op msn tochquote:Op maandag 25 juni 2007 14:24 schreef Kamermans het volgende:
als ravii er niet uit komt wil ik ook wel helpen aan het fraudeer projectje
kom ff online aubquote:Op maandag 25 juni 2007 14:27 schreef Kamermans het volgende:
[..]
nope, ik ben aan het lerendus sta op offline
die tut van summercamp, die wil ik wel eens zien. Gewoon om te kijken hoe ze hem aan te pakkenquote:Op maandag 25 juni 2007 21:15 schreef wc-eend het volgende:
Mijn laatste creaties, met hulp natuurlijk
[img=578xnull]http://bonuskaart.web-log.nl/photos/uncategorized/summercamp_copy.jpg[/img]
Summer tutquote:Op maandag 25 juni 2007 23:24 schreef Flaccid het volgende:
[..]
die tut van summercamp, die wil ik wel eens zien. Gewoon om te kijken hoe ze hem aan te pakken
Ik denk zelf dat ik de eerste zal verklooien,...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:29 schreef Kamermans het volgende:
idd clonestamp of healing brush. als je er niet uit komt wil ik het ook best eventjes voor je doen
heb ze meteen maar allebij gedaanquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat ik de eerste zal verklooien,...
* Crientj kijkt heel lief.![]()
Maar die tweede zal voor mij wel te doen zijn.
Goeie tip idd. Ik heb de letters opgevuld in grijze kleur van hun omgevin, en daarna healing brush eroverheen (hardness op 0%), en dan beetje zitten blurren.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:26 schreef Kamermans het volgende:
probeer het eens met healing brush. en zorg er voor dat de hardness van de brush op 0% staat. dat geld ook voor clone stamp.
En wat is nu je vraag, probleem of tip?quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:48 schreef Wibah.nl het volgende:
[afbeelding]
Een creatie van mij van zon jaar geleden volgens mij. Een soort van, bliksem bolt laser iets...![]()
Zit best wel wat tijd in maar t resultaat mag er zijn al zeg k t zelf. Weer eens wat anders dan al die fotomanipulaties.![]()
Heb ik gedaan, maar er wordt alleen maar een beetje commercieel font gevonden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:33 schreef Ravii het volgende:
Text met die Bee To one hier laten zien, en dan zoekt die site zelf naar soort gelijken fonts:
http://www.myfonts.com/WhatTheFont/
zijn er geen standaard fonts die erop lijken en die je kan editen danquote:Op woensdag 27 juni 2007 10:37 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar er wordt alleen maar een beetje commercieel font gevonden. [afbeelding]
Ja, ik heb wel iets gevonden, maar het wijkt toch nog wel behoorlijk af. Als ik het font niet te pakken kan krijgen ga ik dat ook maar proberen, maar ik heb liever het originele font of een alias.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:40 schreef Ravii het volgende:
[..]
zijn er geen standaard fonts die erop lijken en die je kan editen dan?
Ok, bedankt. Ik ben echt benieuwdquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:40 schreef Froop het volgende:
Mkay, ik kijk morgen wel even.
Ik heb een uur zitten werken, en ik merk niet dat hij echt grensloos is, want het lukt me niet om die wolk onmerkbaar weg te moffelenquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:38 schreef Wibah.nl het volgende:
true
Vooruit, mijn tip, doe eens wat anders dan alleen fotos aanpassen. maar MAAK daadwerkelijk eens dingen photoshop is zowat grensloos maar probeer het uiterste eruit te halen![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:38 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Ik heb een uur zitten werken, en ik merk niet dat hij echt grensloos is, want het lukt me niet om die wolk onmerkbaar weg te moffelen.
GEWELDIG!quote:
wat ik altijd doe met fotos die ik wil uitknippen en verkleinen is het volgende:quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:02 schreef Gelderland het volgende:
ik heb een vraag:
ik wil een stukje uit een afbeelding knippen en dat verkleinen en (samen met andere foto's) in een ander nieuw document plakken. MAAR..... ik merk dat wanneer ik iets knip uit de ene foto (gewoon met de selecttool -> ctrl x), plak in een nieuw document en dat verklein dat dat fotootje heeeel onscherp wordtVolgens mij komt dit omdat ik het geknipte stukje niet meer goed kan verkleinen omdat er geen selectierand meer omheen zit als ik het geknipte stukje in een nieuw document plak. Hierdoor kan ik wel kiezen voor ('free transform' o.i.d) maar wordt het fotootje niet automatisch scherp. Normaal zou het namelijk JUIST scherp moeten zijn als je de foto wat verkleint en ik haal niets uit uit zijn verband (heb shift ingedrukt)
Misschien een beetje vaag omschreven maar hopelijk snapt iemand het!
Kort gezegd is het: een stukje uit de ene foto knippen, in een nieuw document plakken; waarbij ik de grootte van dat stukje foto in het nieuwe document wil verkleinen ('free transform' o.i.d) zónder dat dat stukje foto onscherp wordt (nadat ik het in het nieuwe document geplakt heb)...
zet de linkjes maar neer. dan kijk ik er wel eventjes naarquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
GEWELDIG!![]()
Trouwens, ik heb hier een reeks plaatjes staan (niet zoveel btw), die slechts kleine aanpassingen met Photoshop nodig hebben, wat vergelijkbaar is met het plaatje van de danseres in kwestie.
Aangezien ik niet handig ben met photoshop, wil ik je vragen of je wel zin in hebt om wat plaatjes aan te passen? Ik wil hiervoor best wel betalen.
Tja, dan kan ik alleen zeggen gebruik Illustrator, of maak hem groter dan hoe je hem wilt gebruiken.. Met een hele hoge DPI..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:58 schreef Mardoek50 het volgende:
Ik heb een probleempje met Photoshop. Als ik probeer een logo o.i.d. te maken, worden de randen daarvan meestal nogal rafelig en wat ik ook probeer (anti-alias e.d.), ik krijg het niet weg. Nu is PS niet het meest geschikte programma om logo's te maken, maar weet iemand hiervoor een oplossing?
[afbeelding]
Zou een hoge DPI helpen?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:01 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Tja, dan kan ik alleen zeggen gebruik Illustrator, of maak hem groter dan hoe je hem wilt gebruiken.. Met een hele hoge DPI..
Hoe/met wat teken je die cirkels?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:58 schreef Mardoek50 het volgende:
Ik heb een probleempje met Photoshop. Als ik probeer een logo o.i.d. te maken, worden de randen daarvan meestal nogal rafelig en wat ik ook probeer (anti-alias e.d.), ik krijg het niet weg. Nu is PS niet het meest geschikte programma om logo's te maken, maar weet iemand hiervoor een oplossing?
[afbeelding]
Gewoon een selectie tool en dan stroke of Paint Bucket tool...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hoe/met wat teken je die cirkels?
Wat dacht je ervan om de volgende keer eens de juiste tools te gebruiken?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:26 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Gewoon een selectie tool en dan stroke of Paint Bucket tool...
ja dat lijkt mij ook de manier ja,quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om de volgende keer eens de juiste tools te gebruiken?
Elipse tool of
Eliptical marquee tool met fill
Ik gebruik ook de Eliptical marquee tool, alleen niet met fill. Maakt dat zo'n groot verschil dan met Eliptical marquee tool + Paint Bucket Tool?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om de volgende keer eens de juiste tools te gebruiken?
Elipse tool of
Eliptical marquee tool met fill
Die ga ik proberen! Thnx!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:11 schreef Kamermans het volgende:
[..]
...
of als je je selectie hebt, dan bij select -> modify -> smooth.
in de stijl van het House logo. Gewoon in zwarte letters.quote:Scoop M.D.
Nee, dat is 'm wel eigenlijk!! Dankjewel!!!!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:56 schreef Kamermans het volgende:
[afbeelding]
zo? of bedoel je wat anders?
Danku!quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:06 schreef donroyco het volgende:
Volgens mij:
Diameter 19 px (?)
Hardness 100%
Spacing 25%
Angle 0 graden
Roundness 100%
Dus een derde laag nadat ik (misschien wat slordig) de kleur heb ingevuld?quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Met een adjustment layer.
Ga op de laag staan die gedeeltelijk kleur moet zijn en dan Layer - New Adjustment Layer - Black & White
Dan een zwarte brush nemen en op de nieuw laag tekenen waar de kleur terug moet komen
Als je een fout maakt, het gewoon met wit terugtekenen
Ah ok...ff opnieuw beginnen dan, thanksquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:59 schreef __Saviour__ het volgende:
nee, je hebt dan maar 2 lagen. Gewoon de normale gekleurde laag. Daarboven komt de black&white adjustment layer
Het komt er dan zo uit te zien (let op het lagenvenster)
[afbeelding]
Hoe kon het ook anders, dat voorbeeldquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:59 schreef __Saviour__ het volgende:
nee, je hebt dan maar 2 lagen. Gewoon de normale gekleurde laag. Daarboven komt de black&white adjustment layer
Het komt er dan zo uit te zien (let op het lagenvenster)
[afbeelding]
Ik vond al geen black and white adjustment layer, maar ik had de andere ook omgezet naar zwartwit met de channelmixer, dus heb ik die gekozen bij de adjustmentlayers en daarmee werkt het ook zoals jij het zei.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:07 schreef __Saviour__ het volgende:
welke photoshop heb je?
Ik zie nu dat de black&white adjustment layer er pas is vanaf CS3.
In CS2 moet het dus iets anders, maar daarvoor weet ik het ook wel
Op deze manier kreeg ik de zwartwitlaag niet terug bij foutjes. Dan zal ik wel iets niet goed gedaan hebben. Maar toch bedanktquote:Op donderdag 12 juli 2007 23:10 schreef Ravii het volgende:
[..]
Hoe kon het ook anders, dat voorbeeld!
Ik zou het iets anders doen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
oke, de oplossing is opzich niet zo heel erg verschillend als je vorige vraagquote:Op zondag 15 juli 2007 19:10 schreef pea4fun het volgende:
Ik was even eten, maar hier is een cropje van een "probleemgebiedje"
[afbeelding]
alle vlekjes enzo dat gaat goed, maar het rode netjes wegwerken is vaak lastig.
je hebt nu 1 path waar op je de hele text hebt zitten?quote:Op zondag 15 juli 2007 19:24 schreef eer-ik het volgende:
[afbeelding]
Tekstprobleempje in Illustrator:
De tekst die onderop staat, moet andersom, zeg maar zodat het vanuit deze positie leesbaar is.
Wel aan de onderrand van het path, maar het staat nu dus op z'n kop eigenlijk.
Nou heb ik al jaren niet meer met illustrator gewerkt, kan iemand mij vertellen hoe ik dit fix?
Het is 1 path idd, maar ik heb het geprobeerd met 2 paths.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:49 schreef Kamermans het volgende:
[..]
je hebt nu 1 path waar op je de hele text hebt zitten?
probeer het andes in 2 stappen te doen, dus 1 path voor de boven kant en 1 path voor de onderkant, volgens mij moet het dan goed gaan
hmm, bij mij werkt het namelijk wel, welke versie van illustrator gebruik je?quote:Op zondag 15 juli 2007 19:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Het is 1 path idd, maar ik heb het geprobeerd met 2 paths.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat de tekst onderaan het nieuwe of het oude path, net met de klok mee gaat.
Waar ik ook bij het path klik...
ook als ik onderaan het path klik, gaat ie automatisch bovenaan typen...
CS 1.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:56 schreef Kamermans het volgende:
[..]
hmm, bij mij werkt het namelijk wel, welke versie van illustrator gebruik je?
ik snapte hem niet helemaal, maar na wat klooien met de opacity lukt het nu aardigquote:Op zondag 15 juli 2007 19:43 schreef Kamermans het volgende:
[..]
oke, de oplossing is opzich niet zo heel erg verschillend als je vorige vraag
wat ik gedaan heb is een nieuw layer gemaakt en die op de blending mode "hue" gezet.
selecteer met de Eyedropper Tool ( i) de juiste huids kleur. teken nu met brush (b) in de layer die op hue staat over de rode delen heen.
de kleur is nu vrijwel het zelfde als de rest.
Je bent mijn photoshopheld vandaagquote:Op zondag 15 juli 2007 20:12 schreef Kamermans het volgende:
[afbeelding]
hopelijk is het zo duidelijk
Ik kom vast nog wel met meer vragenquote:
zo heyquote:Op zondag 15 juli 2007 20:36 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik kom vast nog wel met meer vragen
Maar ik wil nog even het verschil laten zien. Met hulp van kamermans dus
origineel
[afbeelding]
bewerkt
[afbeelding]
Nog meer tips en tricks zijn altijd welkom.
Ik open de plaatjes in tabs in mijn browser en schakel dan snel over, het verschil zie je dan heel duidelijk. Ook de kleine rotdingetjes.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:00 schreef pea4fun het volgende:
@nitespeed, ik heb aan het haar niks veranderd....uhm...oh ja...bij verkleinen het hele plaatje wat verscherptdat je dat ziet!
Hm, ja ik zat al een beetje met de kleuren te kloten maar kwam niet echt iets mooiers uit.quote:Op maandag 16 juli 2007 02:01 schreef Ravii het volgende:
verschillende kleuren 'puzzelstukjes' dat versterkt het idee dat het niet past.
en naar mijn idee passen ze nog wel!?
maak het iets' duidelijk' danquote:Op maandag 16 juli 2007 02:13 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Hm, ja ik zat al een beetje met de kleuren te kloten maar kwam niet echt iets mooiers uit.
En dat is het nare aan puzzels he? Het lijkt altijd alsof ze passen. Kijk maar naar dat stuk boven die die inham op de rechter, en vergelijk dat met het stukje boven de "bobbel" op het linker plaatje. Past echt niet.![]()
A'ight, ik zal er morgen even verder meegaan. Nu te laat voor.quote:Op maandag 16 juli 2007 02:15 schreef Ravii het volgende:
[..]
maak het iets' duidelijk' dan
de boodschap moet ofc wel overkomen![]()
Het wit van de ogen zou ik nog iets (heel weinig maar) witter maken, zodat de ogen iets groter lijken.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:36 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik kom vast nog wel met meer vragen
Maar ik wil nog even het verschil laten zien. Met hulp van kamermans dus
origineel
[afbeelding]
bewerkt
[afbeelding]
Nog meer tips en tricks zijn altijd welkom.
Heb je daar misschien ook een goede tutorial voor?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:44 schreef DarkManta het volgende:
Kijk hier maar eens naar wat je allemaal kunt "verstoppen"
http://www.retouchme.co.uk/gallery2.php?galleyid=1
Even met je muis over de foto`s bewegen...
Daar komt ook het voorbeeld heel goed tot uiting wat ik zei over de ogen.
Al ben ik het niet op alle punten met je eens, toch bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga een aantal dingen zeker uitproberenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:38 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Het wit van de ogen zou ik nog iets (heel weinig maar) witter maken, zodat de ogen iets groter lijken.
Doordat ze bewerkt zijn, lijken ze nu kleiner. Ogen zijn heel belangrijjk bij bewerkingen.
Zelf heb ik ooit eens voor de grap, een make-over gedaan bij een meid maar dan echt overdone, gewoon hilarisch zeg maar. Maar daardoor kon je wel heel goed zien dat haar ogen niet meer de vriendelijke lach had, als wat ze eerst had.
Voor de rest zou ik de handen ook bewerken. Zoals een aantal lijnen weghalen en bepaalde pigminten zoals bij de nokkels.
Bij de kin heb je healing brush gebruikt om de puistjes en de rode plekjes weg te werken.
Maar doordat je een goed gebied met waarschijnlijk een donkere kleur hebt gebruikt, lijkt nu of in haar kin gaten (littekens) zitten.
Om de healing brush perfect te gebruiken, neem je brush-grootte van het plekje dat je wilt bewerken.
Vervolgens Sample je een "goed" gebied dat rond dat plekje dezelfde kleur heeft.
De haren zijn een van de moeilijkere dingen en is erg afhankelijk van de foto zelf. In dit geval zou ik in ieder geval geen sharpening gebruiken, wat nu wel is gebeurd. Daardoor krijg je alsof ze een netje van een spinneweb op haar haar zit.
Zelf zou ik de Burn tool pakken, de range op highlights en de exposure op 5% zetten. Juist wat dat spinnenweb achtige maakt weg te halen. En zo maak je de haren ook niet onnodig nog donkerder, maar maak je de hele lichte plekjes donkerder.
Uiteraard is dit gebasseerd op smaak en wensen. Normaal schiet je een foto, en doe je er eigenlijk niets mee omdat je in principe niets anders doet dan de feiten verstoppen.
Dat is het, smaak...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Al ben ik het niet op alle punten met je eens, toch bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga een aantal dingen zeker uitproberen
Voor wat precies?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:00 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Heb je daar misschien ook een goede tutorial voor?![]()
http://www.tutorialized.c(...)e-from-a-Photo/10140quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:59 schreef deliberator het volgende:
Hoe maak je verctor art tekeningen van bestaande foto's?
Zoiets als in dit:
[afbeelding]
Is al eens gepost, moet je even wat deeltjes terug kijken op de usernaam Shi.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:36 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Wel, voor het mooi retoucheren van gezichten/body's (zoals op die pics die je hebt gepost).![]()
idd, zoiets, maar dan met mensenquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
http://www.tutorialized.c(...)e-from-a-Photo/10140
zoiets?
Alleen dan met mensen?
verder staat hier veel wat betreft dat.
http://vexels.net/tutorials.php
Je hebt al een aanlanger. / fanquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:33 schreef DarkManta het volgende:
BEFORE
[[url=http://aycu39.webshots.com/image/20038/2001685885832938187_rs.jpg]afbeelding][/URL]
AFTER
[[url=http://aycu29.webshots.com/image/22348/2001611205518119329_rs.jpg]afbeelding][/URL]
Op aanvraag van verschillende users zal ik een Tut gaan maken hoe je een foto retoucheerd op een professionele manier. Het schijnt niet alleen voor de hobbyist een grote vraag te zijn maar ook voor de fotograaf.
Een tutorial schrijven neemt effe wat tijd in beslag en ik denk dat ik deze dan ook in delen ga doen, vooral omdat ik nu veel dieper op materie in ga.
copy that.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:28 schreef Ravii het volgende:
[..]
Je hebt al een aanlanger. / fan
Ik ben benieuwd!
quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:01 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Is al eens gepost, moet je even wat deeltjes terug kijken op de usernaam Shi.
Maar als je geduld heb zal ik eens iets dieper er op in gaan en zal een tut plaatsen.
relaxed, hier kan ik wel effe mee aanklotenquote:Op woensdag 18 juli 2007 19:36 schreef DarkManta het volgende:
Voor mannen zal ik ook een keer een Tutorial maken. Je gebruikt dezelfde technieken, alleen ga je bij een man niet de huid zachter maken.
Doe ik welquote:Op woensdag 18 juli 2007 19:36 schreef DarkManta het volgende:
Voor mannen zal ik ook een keer een Tutorial maken. Je gebruikt dezelfde technieken, alleen ga je bij een man niet de huid zachter maken.
Nee, CTRL+J doet CTRL+C en CTRL+V achter elkaar, dus zonder de ctrl+a.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:39 schreef eer-ik het volgende:
[..]
relaxed, hier kan ik wel effe mee aankloten
ik vroeg me nog effe af, doet ctrl+j niet hetzelfde als ctrl+a, ctrl+c en ctrl+v na elkaar?
ok, weer wat geleerdquote:Op woensdag 18 juli 2007 20:04 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nee, CTRL+J doet CTRL+C en CTRL+V achter elkaar, dus zonder de ctrl+a.
post eensquote:Op woensdag 18 juli 2007 20:18 schreef Blue Thunder het volgende:
Vette tut
Zojuist ook ff gedaan, whoa, nice result!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |