Ok, bedankt. Ik ben echt benieuwdquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:40 schreef Froop het volgende:
Mkay, ik kijk morgen wel even.
Ik heb een uur zitten werken, en ik merk niet dat hij echt grensloos is, want het lukt me niet om die wolk onmerkbaar weg te moffelenquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:38 schreef Wibah.nl het volgende:
true
Vooruit, mijn tip, doe eens wat anders dan alleen fotos aanpassen. maar MAAK daadwerkelijk eens dingen photoshop is zowat grensloos maar probeer het uiterste eruit te halen![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:38 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Ik heb een uur zitten werken, en ik merk niet dat hij echt grensloos is, want het lukt me niet om die wolk onmerkbaar weg te moffelen.
GEWELDIG!quote:
wat ik altijd doe met fotos die ik wil uitknippen en verkleinen is het volgende:quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:02 schreef Gelderland het volgende:
ik heb een vraag:
ik wil een stukje uit een afbeelding knippen en dat verkleinen en (samen met andere foto's) in een ander nieuw document plakken. MAAR..... ik merk dat wanneer ik iets knip uit de ene foto (gewoon met de selecttool -> ctrl x), plak in een nieuw document en dat verklein dat dat fotootje heeeel onscherp wordtVolgens mij komt dit omdat ik het geknipte stukje niet meer goed kan verkleinen omdat er geen selectierand meer omheen zit als ik het geknipte stukje in een nieuw document plak. Hierdoor kan ik wel kiezen voor ('free transform' o.i.d) maar wordt het fotootje niet automatisch scherp. Normaal zou het namelijk JUIST scherp moeten zijn als je de foto wat verkleint en ik haal niets uit uit zijn verband (heb shift ingedrukt)
Misschien een beetje vaag omschreven maar hopelijk snapt iemand het!
Kort gezegd is het: een stukje uit de ene foto knippen, in een nieuw document plakken; waarbij ik de grootte van dat stukje foto in het nieuwe document wil verkleinen ('free transform' o.i.d) zónder dat dat stukje foto onscherp wordt (nadat ik het in het nieuwe document geplakt heb)...
zet de linkjes maar neer. dan kijk ik er wel eventjes naarquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
GEWELDIG!![]()
Trouwens, ik heb hier een reeks plaatjes staan (niet zoveel btw), die slechts kleine aanpassingen met Photoshop nodig hebben, wat vergelijkbaar is met het plaatje van de danseres in kwestie.
Aangezien ik niet handig ben met photoshop, wil ik je vragen of je wel zin in hebt om wat plaatjes aan te passen? Ik wil hiervoor best wel betalen.
Tja, dan kan ik alleen zeggen gebruik Illustrator, of maak hem groter dan hoe je hem wilt gebruiken.. Met een hele hoge DPI..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:58 schreef Mardoek50 het volgende:
Ik heb een probleempje met Photoshop. Als ik probeer een logo o.i.d. te maken, worden de randen daarvan meestal nogal rafelig en wat ik ook probeer (anti-alias e.d.), ik krijg het niet weg. Nu is PS niet het meest geschikte programma om logo's te maken, maar weet iemand hiervoor een oplossing?
[afbeelding]
Zou een hoge DPI helpen?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:01 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Tja, dan kan ik alleen zeggen gebruik Illustrator, of maak hem groter dan hoe je hem wilt gebruiken.. Met een hele hoge DPI..
Hoe/met wat teken je die cirkels?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:58 schreef Mardoek50 het volgende:
Ik heb een probleempje met Photoshop. Als ik probeer een logo o.i.d. te maken, worden de randen daarvan meestal nogal rafelig en wat ik ook probeer (anti-alias e.d.), ik krijg het niet weg. Nu is PS niet het meest geschikte programma om logo's te maken, maar weet iemand hiervoor een oplossing?
[afbeelding]
Gewoon een selectie tool en dan stroke of Paint Bucket tool...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hoe/met wat teken je die cirkels?
Wat dacht je ervan om de volgende keer eens de juiste tools te gebruiken?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:26 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Gewoon een selectie tool en dan stroke of Paint Bucket tool...
ja dat lijkt mij ook de manier ja,quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om de volgende keer eens de juiste tools te gebruiken?
Elipse tool of
Eliptical marquee tool met fill
Ik gebruik ook de Eliptical marquee tool, alleen niet met fill. Maakt dat zo'n groot verschil dan met Eliptical marquee tool + Paint Bucket Tool?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om de volgende keer eens de juiste tools te gebruiken?
Elipse tool of
Eliptical marquee tool met fill
Die ga ik proberen! Thnx!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:11 schreef Kamermans het volgende:
[..]
...
of als je je selectie hebt, dan bij select -> modify -> smooth.
in de stijl van het House logo. Gewoon in zwarte letters.quote:Scoop M.D.
Nee, dat is 'm wel eigenlijk!! Dankjewel!!!!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:56 schreef Kamermans het volgende:
[afbeelding]
zo? of bedoel je wat anders?
Danku!quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:06 schreef donroyco het volgende:
Volgens mij:
Diameter 19 px (?)
Hardness 100%
Spacing 25%
Angle 0 graden
Roundness 100%
Dus een derde laag nadat ik (misschien wat slordig) de kleur heb ingevuld?quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Met een adjustment layer.
Ga op de laag staan die gedeeltelijk kleur moet zijn en dan Layer - New Adjustment Layer - Black & White
Dan een zwarte brush nemen en op de nieuw laag tekenen waar de kleur terug moet komen
Als je een fout maakt, het gewoon met wit terugtekenen
Ah ok...ff opnieuw beginnen dan, thanksquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:59 schreef __Saviour__ het volgende:
nee, je hebt dan maar 2 lagen. Gewoon de normale gekleurde laag. Daarboven komt de black&white adjustment layer
Het komt er dan zo uit te zien (let op het lagenvenster)
[afbeelding]
Hoe kon het ook anders, dat voorbeeldquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:59 schreef __Saviour__ het volgende:
nee, je hebt dan maar 2 lagen. Gewoon de normale gekleurde laag. Daarboven komt de black&white adjustment layer
Het komt er dan zo uit te zien (let op het lagenvenster)
[afbeelding]
Ik vond al geen black and white adjustment layer, maar ik had de andere ook omgezet naar zwartwit met de channelmixer, dus heb ik die gekozen bij de adjustmentlayers en daarmee werkt het ook zoals jij het zei.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:07 schreef __Saviour__ het volgende:
welke photoshop heb je?
Ik zie nu dat de black&white adjustment layer er pas is vanaf CS3.
In CS2 moet het dus iets anders, maar daarvoor weet ik het ook wel
Op deze manier kreeg ik de zwartwitlaag niet terug bij foutjes. Dan zal ik wel iets niet goed gedaan hebben. Maar toch bedanktquote:Op donderdag 12 juli 2007 23:10 schreef Ravii het volgende:
[..]
Hoe kon het ook anders, dat voorbeeld!
Ik zou het iets anders doen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
oke, de oplossing is opzich niet zo heel erg verschillend als je vorige vraagquote:Op zondag 15 juli 2007 19:10 schreef pea4fun het volgende:
Ik was even eten, maar hier is een cropje van een "probleemgebiedje"
[afbeelding]
alle vlekjes enzo dat gaat goed, maar het rode netjes wegwerken is vaak lastig.
je hebt nu 1 path waar op je de hele text hebt zitten?quote:Op zondag 15 juli 2007 19:24 schreef eer-ik het volgende:
[afbeelding]
Tekstprobleempje in Illustrator:
De tekst die onderop staat, moet andersom, zeg maar zodat het vanuit deze positie leesbaar is.
Wel aan de onderrand van het path, maar het staat nu dus op z'n kop eigenlijk.
Nou heb ik al jaren niet meer met illustrator gewerkt, kan iemand mij vertellen hoe ik dit fix?
Het is 1 path idd, maar ik heb het geprobeerd met 2 paths.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:49 schreef Kamermans het volgende:
[..]
je hebt nu 1 path waar op je de hele text hebt zitten?
probeer het andes in 2 stappen te doen, dus 1 path voor de boven kant en 1 path voor de onderkant, volgens mij moet het dan goed gaan
hmm, bij mij werkt het namelijk wel, welke versie van illustrator gebruik je?quote:Op zondag 15 juli 2007 19:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Het is 1 path idd, maar ik heb het geprobeerd met 2 paths.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat de tekst onderaan het nieuwe of het oude path, net met de klok mee gaat.
Waar ik ook bij het path klik...
ook als ik onderaan het path klik, gaat ie automatisch bovenaan typen...
CS 1.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:56 schreef Kamermans het volgende:
[..]
hmm, bij mij werkt het namelijk wel, welke versie van illustrator gebruik je?
ik snapte hem niet helemaal, maar na wat klooien met de opacity lukt het nu aardigquote:Op zondag 15 juli 2007 19:43 schreef Kamermans het volgende:
[..]
oke, de oplossing is opzich niet zo heel erg verschillend als je vorige vraag
wat ik gedaan heb is een nieuw layer gemaakt en die op de blending mode "hue" gezet.
selecteer met de Eyedropper Tool ( i) de juiste huids kleur. teken nu met brush (b) in de layer die op hue staat over de rode delen heen.
de kleur is nu vrijwel het zelfde als de rest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |