Je bent mijn photoshopheld vandaagquote:Op zondag 15 juli 2007 20:12 schreef Kamermans het volgende:
[afbeelding]
hopelijk is het zo duidelijk
Ik kom vast nog wel met meer vragenquote:
zo heyquote:Op zondag 15 juli 2007 20:36 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik kom vast nog wel met meer vragen
Maar ik wil nog even het verschil laten zien. Met hulp van kamermans dus
origineel
[afbeelding]
bewerkt
[afbeelding]
Nog meer tips en tricks zijn altijd welkom.
Ik open de plaatjes in tabs in mijn browser en schakel dan snel over, het verschil zie je dan heel duidelijk. Ook de kleine rotdingetjes.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:00 schreef pea4fun het volgende:
@nitespeed, ik heb aan het haar niks veranderd....uhm...oh ja...bij verkleinen het hele plaatje wat verscherptdat je dat ziet!
Hm, ja ik zat al een beetje met de kleuren te kloten maar kwam niet echt iets mooiers uit.quote:Op maandag 16 juli 2007 02:01 schreef Ravii het volgende:
verschillende kleuren 'puzzelstukjes' dat versterkt het idee dat het niet past.
en naar mijn idee passen ze nog wel!?
maak het iets' duidelijk' danquote:Op maandag 16 juli 2007 02:13 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Hm, ja ik zat al een beetje met de kleuren te kloten maar kwam niet echt iets mooiers uit.
En dat is het nare aan puzzels he? Het lijkt altijd alsof ze passen. Kijk maar naar dat stuk boven die die inham op de rechter, en vergelijk dat met het stukje boven de "bobbel" op het linker plaatje. Past echt niet.![]()
A'ight, ik zal er morgen even verder meegaan. Nu te laat voor.quote:Op maandag 16 juli 2007 02:15 schreef Ravii het volgende:
[..]
maak het iets' duidelijk' dan
de boodschap moet ofc wel overkomen![]()
Het wit van de ogen zou ik nog iets (heel weinig maar) witter maken, zodat de ogen iets groter lijken.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:36 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik kom vast nog wel met meer vragen
Maar ik wil nog even het verschil laten zien. Met hulp van kamermans dus
origineel
[afbeelding]
bewerkt
[afbeelding]
Nog meer tips en tricks zijn altijd welkom.
Heb je daar misschien ook een goede tutorial voor?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:44 schreef DarkManta het volgende:
Kijk hier maar eens naar wat je allemaal kunt "verstoppen"
http://www.retouchme.co.uk/gallery2.php?galleyid=1
Even met je muis over de foto`s bewegen...
Daar komt ook het voorbeeld heel goed tot uiting wat ik zei over de ogen.
Al ben ik het niet op alle punten met je eens, toch bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga een aantal dingen zeker uitproberenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:38 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Het wit van de ogen zou ik nog iets (heel weinig maar) witter maken, zodat de ogen iets groter lijken.
Doordat ze bewerkt zijn, lijken ze nu kleiner. Ogen zijn heel belangrijjk bij bewerkingen.
Zelf heb ik ooit eens voor de grap, een make-over gedaan bij een meid maar dan echt overdone, gewoon hilarisch zeg maar. Maar daardoor kon je wel heel goed zien dat haar ogen niet meer de vriendelijke lach had, als wat ze eerst had.
Voor de rest zou ik de handen ook bewerken. Zoals een aantal lijnen weghalen en bepaalde pigminten zoals bij de nokkels.
Bij de kin heb je healing brush gebruikt om de puistjes en de rode plekjes weg te werken.
Maar doordat je een goed gebied met waarschijnlijk een donkere kleur hebt gebruikt, lijkt nu of in haar kin gaten (littekens) zitten.
Om de healing brush perfect te gebruiken, neem je brush-grootte van het plekje dat je wilt bewerken.
Vervolgens Sample je een "goed" gebied dat rond dat plekje dezelfde kleur heeft.
De haren zijn een van de moeilijkere dingen en is erg afhankelijk van de foto zelf. In dit geval zou ik in ieder geval geen sharpening gebruiken, wat nu wel is gebeurd. Daardoor krijg je alsof ze een netje van een spinneweb op haar haar zit.
Zelf zou ik de Burn tool pakken, de range op highlights en de exposure op 5% zetten. Juist wat dat spinnenweb achtige maakt weg te halen. En zo maak je de haren ook niet onnodig nog donkerder, maar maak je de hele lichte plekjes donkerder.
Uiteraard is dit gebasseerd op smaak en wensen. Normaal schiet je een foto, en doe je er eigenlijk niets mee omdat je in principe niets anders doet dan de feiten verstoppen.
Dat is het, smaak...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Al ben ik het niet op alle punten met je eens, toch bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga een aantal dingen zeker uitproberen
Voor wat precies?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:00 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Heb je daar misschien ook een goede tutorial voor?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |