abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juli 2007 @ 20:16:38 #251
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_51499687
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:12 schreef Kamermans het volgende:
[afbeelding]

hopelijk is het zo duidelijk
Je bent mijn photoshopheld vandaag
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:24:45 #252
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_51499973
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:16 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Je bent mijn photoshopheld vandaag
ik wil ook een held zijn !
  zondag 15 juli 2007 @ 20:28:23 #253
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_51500100
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:24 schreef Ravii het volgende:

[..]

Give it a shot!
Signature.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:36:04 #254
52657 pea4fun
pi_51500348
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:24 schreef Ravii het volgende:

[..]

Ik kom vast nog wel met meer vragen

Maar ik wil nog even het verschil laten zien. Met hulp van kamermans dus

origineel

bewerkt

Nog meer tips en tricks zijn altijd welkom.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:38:42 #255
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_51500444
ik vind hier dat je opties kunt veranderen bij 'window - type - type on a path - type on a path options'
Die optie bestaat niet in mijn variant van Illustrator CS...

edit: stiekem niet bij window, maar gewoon onder type
Signature.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:45:52 #256
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_51500687
FFS, ik krijg 't maar niet voor elkaar
Signature.
pi_51500965
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:36 schreef pea4fun het volgende:

[..]

origineel
[afbeelding]
bewerkt
[afbeelding]

zo hey , dat heb je zeer nettjes gedaan
pi_51501025
Dat is wel een enorm mooi verschil. Het enige wat ik minder mooi vind is de scherpte van het haar.
We'll keep on whispering our mantras.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:57:13 #259
52657 pea4fun
pi_51501047
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:45 schreef eer-ik het volgende:
FFS, ik krijg 't maar niet voor elkaar
misschien heb je hier wat aan?
  zondag 15 juli 2007 @ 21:00:30 #260
52657 pea4fun
pi_51501151
@kamermans dank je...ik heb natuurlijk wel ietsje meer gedaan als het rood weggewerkt nu
@nitespeed, ik heb aan het haar niks veranderd....uhm...oh ja...bij verkleinen het hele plaatje wat verscherpt dat je dat ziet!
pi_51501408
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:00 schreef pea4fun het volgende:
@nitespeed, ik heb aan het haar niks veranderd....uhm...oh ja...bij verkleinen het hele plaatje wat verscherpt dat je dat ziet!
Ik open de plaatjes in tabs in mijn browser en schakel dan snel over, het verschil zie je dan heel duidelijk. Ook de kleine rotdingetjes.

In ieder geval, ga zo door. Het begint echt heel mooi te worden.
We'll keep on whispering our mantras.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:25:34 #262
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_51505868
got it fixed.
Signature.
pi_51510068

Enigszins gebaseerd het nummer "James Morrison - Pieces Don't Fit Anymore". Iemand nog tips? Heb afgelopen tijd beetje weinig gephotoshopt, iets met inspiratiegebrek enzo.

Edit: Wel even klikken, anders issie naar vervormd. Ook zelf kleiner maken vernueqt em imo. =x Ik heb toch het idee dat er wat niet goed aan is.. Can't spot what. Tips zijn heel welkom. Thanks.
  maandag 16 juli 2007 @ 02:01:17 #264
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_51510242
verschillende kleuren 'puzzelstukjes' dat versterkt het idee dat het niet past.

en naar mijn idee passen ze nog wel !?
pi_51510402
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:01 schreef Ravii het volgende:
verschillende kleuren 'puzzelstukjes' dat versterkt het idee dat het niet past.

en naar mijn idee passen ze nog wel !?
Hm, ja ik zat al een beetje met de kleuren te kloten maar kwam niet echt iets mooiers uit.
En dat is het nare aan puzzels he? Het lijkt altijd alsof ze passen. Kijk maar naar dat stuk boven die die inham op de rechter, en vergelijk dat met het stukje boven de "bobbel" op het linker plaatje. Past echt niet.
  maandag 16 juli 2007 @ 02:15:01 #266
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_51510410
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:13 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Hm, ja ik zat al een beetje met de kleuren te kloten maar kwam niet echt iets mooiers uit.
En dat is het nare aan puzzels he? Het lijkt altijd alsof ze passen. Kijk maar naar dat stuk boven die die inham op de rechter, en vergelijk dat met het stukje boven de "bobbel" op het linker plaatje. Past echt niet.
maak het iets' duidelijk' dan
de boodschap moet ofc wel overkomen
pi_51510427
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:15 schreef Ravii het volgende:

[..]

maak het iets' duidelijk' dan
de boodschap moet ofc wel overkomen
A'ight, ik zal er morgen even verder meegaan. Nu te laat voor. Thanks for the tips!
pi_51518671
misschien de kleur binnen het hartje anders dan buiten het hardje? en de achtergrond kleur vind ik betje grauw,...
pi_51563959

Verbeterde versie, I hope. Misschien wat overdone.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:38:11 #270
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_51565040
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:36 schreef pea4fun het volgende:

[..]

origineel
[afbeelding]
bewerkt
[afbeelding]

Het wit van de ogen zou ik nog iets (heel weinig maar) witter maken, zodat de ogen iets groter lijken.
Doordat ze bewerkt zijn, lijken ze nu kleiner. Ogen zijn heel belangrijjk bij bewerkingen.

Zelf heb ik ooit eens voor de grap, een make-over gedaan bij een meid maar dan echt overdone, gewoon hilarisch zeg maar. Maar daardoor kon je wel heel goed zien dat haar ogen niet meer de vriendelijke lach had, als wat ze eerst had.

Voor de rest zou ik de handen ook bewerken. Zoals een aantal lijnen weghalen en bepaalde pigminten zoals bij de nokkels.

Bij de kin heb je healing brush gebruikt om de puistjes en de rode plekjes weg te werken.
Maar doordat je een goed gebied met waarschijnlijk een donkere kleur hebt gebruikt, lijkt nu of in haar kin gaten (littekens) zitten.
Om de healing brush perfect te gebruiken, neem je brush-grootte van het plekje dat je wilt bewerken.
Vervolgens Sample je een "goed" gebied dat rond dat plekje dezelfde kleur heeft.

De haren zijn een van de moeilijkere dingen en is erg afhankelijk van de foto zelf. In dit geval zou ik in ieder geval geen sharpening gebruiken, wat nu wel is gebeurd. Daardoor krijg je alsof ze een netje van een spinneweb op haar haar zit.
Zelf zou ik de Burn tool pakken, de range op highlights en de exposure op 5% zetten. Juist wat dat spinnenweb achtige maakt weg te halen. En zo maak je de haren ook niet onnodig nog donkerder, maar maak je de hele lichte plekjes donkerder.

Uiteraard is dit gebasseerd op smaak en wensen. Normaal schiet je een foto, en doe je er eigenlijk niets mee omdat je in principe niets anders doet dan de feiten verstoppen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:44:14 #271
124655 DarkManta
pi_51565239
Kijk hier maar eens naar wat je allemaal kunt "verstoppen"
http://www.retouchme.co.uk/gallery2.php?galleyid=1

Even met je muis over de foto`s bewegen...
Daar komt ook het voorbeeld heel goed tot uiting wat ik zei over de ogen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_51567250
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:44 schreef DarkManta het volgende:
Kijk hier maar eens naar wat je allemaal kunt "verstoppen"
http://www.retouchme.co.uk/gallery2.php?galleyid=1

Even met je muis over de foto`s bewegen...
Daar komt ook het voorbeeld heel goed tot uiting wat ik zei over de ogen.
Heb je daar misschien ook een goede tutorial voor?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:52:42 #273
52657 pea4fun
pi_51569027
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:38 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Het wit van de ogen zou ik nog iets (heel weinig maar) witter maken, zodat de ogen iets groter lijken.
Doordat ze bewerkt zijn, lijken ze nu kleiner. Ogen zijn heel belangrijjk bij bewerkingen.

Zelf heb ik ooit eens voor de grap, een make-over gedaan bij een meid maar dan echt overdone, gewoon hilarisch zeg maar. Maar daardoor kon je wel heel goed zien dat haar ogen niet meer de vriendelijke lach had, als wat ze eerst had.

Voor de rest zou ik de handen ook bewerken. Zoals een aantal lijnen weghalen en bepaalde pigminten zoals bij de nokkels.

Bij de kin heb je healing brush gebruikt om de puistjes en de rode plekjes weg te werken.
Maar doordat je een goed gebied met waarschijnlijk een donkere kleur hebt gebruikt, lijkt nu of in haar kin gaten (littekens) zitten.
Om de healing brush perfect te gebruiken, neem je brush-grootte van het plekje dat je wilt bewerken.
Vervolgens Sample je een "goed" gebied dat rond dat plekje dezelfde kleur heeft.

De haren zijn een van de moeilijkere dingen en is erg afhankelijk van de foto zelf. In dit geval zou ik in ieder geval geen sharpening gebruiken, wat nu wel is gebeurd. Daardoor krijg je alsof ze een netje van een spinneweb op haar haar zit.
Zelf zou ik de Burn tool pakken, de range op highlights en de exposure op 5% zetten. Juist wat dat spinnenweb achtige maakt weg te halen. En zo maak je de haren ook niet onnodig nog donkerder, maar maak je de hele lichte plekjes donkerder.

Uiteraard is dit gebasseerd op smaak en wensen. Normaal schiet je een foto, en doe je er eigenlijk niets mee omdat je in principe niets anders doet dan de feiten verstoppen.
Al ben ik het niet op alle punten met je eens, toch bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga een aantal dingen zeker uitproberen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:59:50 #274
124655 DarkManta
pi_51578607
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Al ben ik het niet op alle punten met je eens, toch bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga een aantal dingen zeker uitproberen
Dat is het, smaak...
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:00:34 #275
124655 DarkManta
pi_51578637
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:00 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Heb je daar misschien ook een goede tutorial voor?
Voor wat precies?
pi_51584003
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:00 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Voor wat precies?
Wel, voor het mooi retoucheren van gezichten/body's (zoals op die pics die je hebt gepost).
pi_51586374
Hoe maak je verctor art tekeningen van bestaande foto's?
Zoiets als in dit:
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:26:07 #278
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_51587184
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:59 schreef deliberator het volgende:
Hoe maak je verctor art tekeningen van bestaande foto's?
Zoiets als in dit:
[afbeelding]
http://www.tutorialized.c(...)e-from-a-Photo/10140
zoiets?
Alleen dan met mensen?

verder staat hier veel wat betreft dat.
http://vexels.net/tutorials.php
Signature.
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:01:38 #279
124655 DarkManta
pi_51588406
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:36 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Wel, voor het mooi retoucheren van gezichten/body's (zoals op die pics die je hebt gepost).
Is al eens gepost, moet je even wat deeltjes terug kijken op de usernaam Shi.
Maar als je geduld heb zal ik eens iets dieper er op in gaan en zal een tut plaatsen.
pi_51588928
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:26 schreef eer-ik het volgende:

[..]

http://www.tutorialized.c(...)e-from-a-Photo/10140
zoiets?
Alleen dan met mensen?

verder staat hier veel wat betreft dat.
http://vexels.net/tutorials.php
idd, zoiets, maar dan met mensen
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:33:38 #281
124655 DarkManta
pi_51589505
BEFORE

AFTER

Op aanvraag van verschillende users zal ik een Tut gaan maken hoe je een foto retoucheerd op een professionele manier. Het schijnt niet alleen voor de hobbyist een grote vraag te zijn maar ook voor de fotograaf.

Een tutorial schrijven neemt effe wat tijd in beslag en ik denk dat ik deze dan ook in delen ga doen, vooral omdat ik nu veel dieper op materie in ga.
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:28:06 #282
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_51591338
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:33 schreef DarkManta het volgende:
BEFORE
[[url=http://aycu39.webshots.com/image/20038/2001685885832938187_rs.jpg]afbeelding][/URL]

AFTER
[[url=http://aycu29.webshots.com/image/22348/2001611205518119329_rs.jpg]afbeelding][/URL]

Op aanvraag van verschillende users zal ik een Tut gaan maken hoe je een foto retoucheerd op een professionele manier. Het schijnt niet alleen voor de hobbyist een grote vraag te zijn maar ook voor de fotograaf.

Een tutorial schrijven neemt effe wat tijd in beslag en ik denk dat ik deze dan ook in delen ga doen, vooral omdat ik nu veel dieper op materie in ga.
Je hebt al een aanlanger. / fan
Ik ben benieuwd !
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:42:59 #283
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_51591917
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:28 schreef Ravii het volgende:

[..]

Je hebt al een aanlanger. / fan
Ik ben benieuwd !
copy that.
Signature.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:54:34 #284
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_51596452
Nou had ik ook een vraag... in de Quest zie ik wel eens graphics staan die het product zijn van verschillende plaatjes die bij mekaar gevoegd zijn. Met Photoshop heb ik even een eenvoudig voorbeeld gemaakt:

Nou had ik een aantal vragen:
  • Hoe heet deze stijl?
  • Waarmee wordt dit gemaakt?
  • Zijn er internetsites over te vinden?

Bij voorbaat dank
  • Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:31:48 #285
    124655 DarkManta
    pi_51599410

Before

After

De eerste vraag bij retouch foto`s zijn standaard hoe krijg je die huid in godsnaam zo zacht en egaal.
    Daarna zijn het random vragen zoals hoe heb je die moedervelk weg gekregen of die tanden zo mooi wit.

Om met de eerste vraag te beginnen, moeten we eerst de 2e vraag uitvoeren.
    Dat betekent dat we eerst alle oneffeheden, moedervlekjes, overbelichting op huid (meestal op voorhoofd), littekens gaan weghalen.
    Dit gaan we doen, omdat later in het stadium een high pass filter nodig is om de huid die zachte en egale look te geven. Haal ik de oneffe heden niet weg dan komt dat terig in de high pass filter.

Tip: Voordat je begint maak altijd van je foto een copy-layer. Dit is altijd handig als je iets terug wilt hebben van het origineel of om te vergelijken. Trust me, het is super handig en in ieder goed boek krijg je deze tip terug.

Het wegnemen van moedervlekjes e.d.
    Hiervoor gebruiken we de Healing Brush, de shortcut voor deze tool toets je gewoon J.
    Instellingen zijn:
    Mode: Normal (we gaan geen layerblending doen, dus gewoon normaal)
    Source: Sampled (we gaan een gebied dat egaal is koppiëren en dat terug brengen, dus sampled)
    Sample: Current layer (we willen alleen een monster van de originele layer)

Zorg dat de Brush iets groter is van het gebied dat je wilt bewerken.
    Ga met je brush naar een egaal gebied, waarbij de kleur zo dicht mogelijk bij het gebied komt dat je wilt bewerken.
    Heb je je gebied dat je wilt sample-en toets de ALT. Nu verander je cursor en kilk op de linkermuistoets. Vervolgens ga je met je cursor na het te bewerken gebied en druk je op de linkermuistoets. Op deze manier werk je alle oneffeheden weg.

Zie hier het resultaat:

Het kan ook fout gaan...

Als soortgelijk gebeurt ligt het er meestal aan wat je hebt gesampled en hoe. Of de instellingen waren niet goed. Misschien heb je een te groot gebied gesampled, waardoor je informatie meenam die niet relevant was. Ook wanneer de kleur niet overeenkomt, rond het gebied dat je wilt bewerken kan het gebeuren dat je resultaat niet bevredigend is.

Het wegnemen van een glimmende huid
    Het wegnemen van een glimmende huid kan op heel veel manieren, zelfs met de Healing Tool. Voor zoveel dingen is daar geen standaard techniek voor.
    Zelf laat ik zien hoe het professioneel gedaan wordt en ik laat het verschil zien als je op internet zou gaan opzoeken en je krijgt een standaard tutorial voor je kiezen.

De standaard techniek hoe je `m vast en zeker eens op internet hebt gevonden.

1. Selecteer de grootte van het gebied
    2. Plaats de selectie op een plek waarbij de kleuren (informatie) zo dicht mogelijk bij in de buurt komt en Copy deze.
    3. Plaats het gekoppieerde gedeelte over het bewerkte gedeelte.
    4. Filter.... Blur-----> Gaussian Blur... x-aantal procent naar wens. CTRL + E om de twee lagen samen te voegen.

Deze techniek is leuk en snel, maar niet aan te raden als je als professional foto`s schiet met een camera van 10 Megapixels of meer!
    Vooral als je gaat inzoomen, zie je gewoon dat het geblured is en voor verdere bewerkingen kan dit een obstakel vormen. Vooral voor de High Pass filter.

De meest gebruikte techniek die ook door professionals wordt gebruikt.

1. Gebruik de Clone Stamp Tool of toets S. Koppieëer gebieden (informatie) die sterk overeenkomen met het voorhoofd. In dit geval aan de rechterkant en linkerkant.
    2. Bedek het glimmende gedeelte, let op de kleuren, niet dat je de lichtere bij de donkere gebieden "plakt"
    3. Nadat je met de Clone Stamp Tool het bewerkte gebied hebt gehad, gebruik je de Healing Brush Tool. Met de Healing Brush Tool haal je alle oneffeheden weg tot het gewenste resultaat.

Zoals je ziet met deze techniek, blijven de details behouden en ziet de foto natuurgetrouw uit.
    Bewerk de (glimmende) huid op deze manier voor het beste resultaat. Het vergt wat tijd, maar als je deze techniek gebruikt behoud je details.

Clone Stamp Tool en de Smudge Tool...
    Niet voor alles hoef je dezelfde technieken of tools te gebruiken.
    Bij het volgende voorbeeld laat ik je een andere techniek zien om verbeteringen aan te brengen.
    De Clone Stamp Tool wordt heel veel gebruikt bij retouchering en is een hele sterke tool.
    Leuker wordt het als je deze tool nabewerkt met bijvoorbeeld de Smudge tool (toets R)

1. De te bewerken gebieden
    2. Gebruik de Clone Stamp Tool om de oneffeheden weg te werken.
    3. Gebruik de Smudge tool (toets R) om de kleuren en de rest in elkaar te smelten. Zet de Strength percentage zo laag mogelijk! Dit voorkomt een vlekkerig resultaat.

Bewerken van de ogen...
    Ogen zijn de spiegels van de ziel van de mens zeg ik maar. Als je bijvoorbeeld "lachende" ogen verkeerd bewerkt of een overdone aan bewerking doet, kun je de hele persoon veranderen.
    Tip: Let er op dat je niet te veel refelctie in de ogen maakt. Ook is het belangrijk dat je het wit van de oogbal niet TE wit maakt. Het belangrijkste, behoud de vorm van de ogen!

1.De gebieden die bewerkt gaan worden. Zowel bij vrouwen als bij mannen is dit het gebied wat het meest bewerkt wordt. Het zijn de rimpels, kraaienpoten en de wallen die we allemaal weg willen hebben.
    2.Ook hiervoor gebruiken we de Clone Stamp Tool. De ogen zelf hebben geen aanpassingen nodig omdat deze al groot genoeg zijn. Zou je het oogwit iets witter maken dan krijg je alsof de ogen groter zijn geworden. Maar experimenteer en probeer alles uit!
    3.Het eindresultaat nadat we de huid legaal hebben gemaakt.

De tanden bleken...
    Iedereen wilt witte tanden, omdat de media ons dat doet geloven. Mijn tandarts zegt dat het onnatuurlijk is en dat de tanden iets geel moeten zijn.
    Voor het bleken van tanden zijn ook weer vele technieken, twee daarvan breng ik in het licht.

1e techniek:

1.Selecteer de tanden
    2.Toets CTRL+U hierme open je het Hue/Saturation scherm. Selecteer bij Edit: de Yellows, omdat we alleen het gele van de tand willen bewerken. Vervolgens zet je de Lightness op een groter percentage. Stel het in naar je gewenste resultaat.
    3.Mijn resultaat.

2e techniek:
    1.Selecteer de Dodge Tool of toets O. Heb je de Dodge Tool nog steeds niet, rechtermuis klik op de Burn Tool. zie afbeelding:

2.Gebruik de volgende instellingen:

Omdat we alleen de lichtere kleuren willen bleeken, zetten we Range: op Highlights. Omdat we niet te veel willen bleken en dat we beetje bij beetje willen doen zetten we de Exposure: zo laag mogelijk.

3.Hier heb ik voor het voorbeeld even overdone gebleekt om goed te laten zien wat het resultaat kan zijn.
    Voor beide technieken is iets te zeggen, bekijk voor jezelf welke techniek het beste uitkomt.

Voor nu het wegwerken, het aanpassen van bepaalde delen...
    Het laatse deel behandel ik de huid en de afwerking.

Photoshop on!
      woensdag 18 juli 2007 @ 19:25:46 #286
    35325 shi
    elegance in simplicity
    pi_51602523
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 12:01 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Is al eens gepost, moet je even wat deeltjes terug kijken op de usernaam Shi.
    Maar als je geduld heb zal ik eens iets dieper er op in gaan en zal een tut plaatsen.
    thnx
    hij staat hier
    Photoshop - vragen, tips, problemen - CS 7!
    idiots will be shot, survivors will be shot...again.
      woensdag 18 juli 2007 @ 19:31:51 #287
    124655 DarkManta
    pi_51602752

Om van deze huid:

Deze huid te maken:

Gaan we informatie weghalen en deze informatie later bewerken.

Maak een kopie van je bewerkte foto (zie deel 1).
    CTRL+A vervolgens CTRL+C en dan CTRL+V. Kopiepasta!!! Je hebt nu het origineel en een 2e laag. Als laatste nog eens CTRL+V en nu heb je een 3e laag.
    Professionals benoemen hun lagen (layers). Als je meer dan 10 lagen hebt voorkomt dit verwarring.
    Bij het maken van websites heb ik soms meer dan 25 lagen (layers) en meerdere groepen.
    Maak er een gewoonte van om je lagen te benoemen.

Klik 2x snel achter elkaar met de linkermuistoets op de naam van de layer.
    zie afbeelding:

De 3e layer heb ik benoemd naar High Pass Filter, omdat dat precies is wat ik ga doen.

Om de High Pass Filter uit te voeren ga je naar Filter in je Menubalk of toets ALT+T
    Van daar uit kies je Other en vervolgens High Pass...
    Stel de pixels zo in dat je details ziet!
    De instellingen zijn erg afhankelijk van de foto en de informatie, dus hier zul je in het begin mee moeten stoeien.
    Naderhand gaat dit vanzelf en weet je welke instellingen je moet hebben.

Dat ziet er als volgt uit...

Omdat we deze informatie niet willen versterken, maar willen filteren gaan we dus het omgekeerde doen.
    Dit doen we door de informatie Invert weer te geven. CTRL+I geeft direct de informatie tegengesteld weer. Je vind de Invert onder Image van je menubalk, vervolgens Adjustments en dan Invert.

En dat ziet er dan zo uit..

Met deze info gaan we filteren en dat doen we door Layerblending.
    Layerblending wordt heel veel gebruikt en is een techniek die je goed moet begrijpen anders weet je echt niet wat je doet en doe je maar wat.
    Als ik iets doe wil er 100% controle over hebben en wil ik weten wat ik doe.

De Layerblending vind je links boven in je Layers-scherm.
    Voorbeeld:

De instelling van Layerblending ligt aan een heleboel factoren, zoals waarvoor je het gebruikt.
    In ons geval willen we de "Hoge kleuren" ofwel de lichtere informatie filteren en in elkaar laten overlopen (Blending).
    Om het zachte effect te krijgen gebruiken we hier voor in dit geval Soft Light.
    Dit passen we toe op onze grijze "High pass filter" layer.

Dat ziet er dan zo uit...

De huid hebben we al zover, alleen de details onderbreken en we zijn toe aan de afwerking.

Omdat we alleen de huid wilde hebben en niet de ogen, haren etc. gaan we in de "grijze" "High pass filter" layer het gebied van de haren etc. weg gummen.

Selecteer hiervoor de Eraser Tool of toets E.
    Vervolgens ga je met de brush de gebieden na die je niet gebruikt.
    In ons geval is dat alles behalve de huid, dus haren, achtergrond, lippen ogen, etc. dat gebied haal je weg in de grijze "High pass filter" layer.

Wanneer de Layerblending op Normal zou staan, zou dat er zo uit zien.

Met Layerblending op Soft Light ziet er dat dus zo uit.

Tip: Aan de hand van je wensen kun je met de Curves in je "High pass filter" layer bepaalde details bepalen, stoei er maar eens mee!

Inprincipe zou de bewerking al bijna klaar zijn, maar helaas. Afwerking duurt het langste...
    Bepaalde gebieden kun je zachtjes gladstrijken met de Smudge Tool of een beetje verdoezelen door de Blur Tool
    Bepaalde verkleuringen van de huid zoals in de hals en borst gebied,doen we met de Color Replacement Tool.

Kleuren aanpassen met de Color Replacement Tool
    Als eerst selecteer je de Eyedropper Tool of toets I.
    Met deze tool selecteer je de kleur die wilt hebben, vervolgens selecteer je de b]Color Replacement Tool[/b].

Ga vervolgens met de Brush over het gebied dat je verkleurd wilt hebben.

1. Het gebied dat we verkleurd willen hebben.
    2. Het eindresultaat.

Met al deze technieken en bewerkingen komen we uiteindelijk tot ons doel.

Maar let wel, alles is gebasseerd op smaak en eigen inzicht. Of je nou profesionneel bezig bent of niet, smaak is persoonlijk

Photoshop on!
      woensdag 18 juli 2007 @ 19:36:32 #288
    124655 DarkManta
    pi_51602923
    Voor mannen zal ik ook een keer een Tutorial maken. Je gebruikt dezelfde technieken, alleen ga je bij een man niet de huid zachter maken.
      woensdag 18 juli 2007 @ 19:39:20 #289
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_51603019
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 19:36 schreef DarkManta het volgende:
    Voor mannen zal ik ook een keer een Tutorial maken. Je gebruikt dezelfde technieken, alleen ga je bij een man niet de huid zachter maken.
    relaxed, hier kan ik wel effe mee aankloten
    ik vroeg me nog effe af, doet ctrl+j niet hetzelfde als ctrl+a, ctrl+c en ctrl+v na elkaar?
    Signature.
      woensdag 18 juli 2007 @ 19:44:13 #290
    177848 Ravii
    Niks is Compleet
    pi_51603197
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 19:36 schreef DarkManta het volgende:
    Doe ik wel
    maar ik heb een babyface
      woensdag 18 juli 2007 @ 20:04:42 #291
    124655 DarkManta
    pi_51603890
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 19:39 schreef eer-ik het volgende:

[..]

relaxed, hier kan ik wel effe mee aankloten
    ik vroeg me nog effe af, doet ctrl+j niet hetzelfde als ctrl+a, ctrl+c en ctrl+v na elkaar?
    Nee, CTRL+J doet CTRL+C en CTRL+V achter elkaar, dus zonder de ctrl+a.
      woensdag 18 juli 2007 @ 20:07:34 #292
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_51604019
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 20:04 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Nee, CTRL+J doet CTRL+C en CTRL+V achter elkaar, dus zonder de ctrl+a.
    ok, weer wat geleerd
    Signature.
    pi_51604414
    Vette tut

Zojuist ook ff gedaan, whoa, nice result!!!
    pi_51605015
    Ik heb overigens bij dat High Pass filter een layer mask gebruikt. Als je een fuck up maakt kan je dat weer makkelijk herstellen namelijk
      woensdag 18 juli 2007 @ 20:48:45 #295
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_51605446
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 20:18 schreef Blue Thunder het volgende:
    Vette tut

Zojuist ook ff gedaan, whoa, nice result!!!
    post eens
    Signature.
    pi_51605859
    Ervoor:

Erna

Overigens is het mooier op een tft dat op een crt
    pi_51605977
    Iets te geblurred IMO. Lijkt heel vreemd..
    pi_51606052
    Nou, dat is met de fullres dus niet zo erg... ik zag het ook al, wellicht komt het door de resize tool van microsoft? (dat is een stuk sneller dan met PS )
      woensdag 18 juli 2007 @ 21:11:12 #299
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_51606187
    ziet er wel leuk uit idd
    Ik vind alleen wel dat er nog een vage plek op d'r kin zit, en wat vage kleuren op d'r wangen, maar kan dat ook door die reszetool komen ofzo?
    Signature.
    pi_51606429
    het lijkt er wel op... hoewel ik ook niet erg lang ben doorgegaan, het was een testcase meer en daar ben ik al heel tevreden over

Die vlek op haar wangen klopt... was ff vlug broddelwerk Klikkerdieklik... jah prima, volgende stap

hier linkje naar de fullres

[ Bericht 30% gewijzigd door Blue Thunder op 18-07-2007 21:27:37 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')