Als je 1 of twee keer het filter blurstrokes/ accented edges toepast kom je al een heel eind.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:26 schreef dj_ko het volgende:
Hoi ik heb een vraag, ik gebruik fotosoep 7.0
ik heb een logo: www.djko.nl/bf.jpg
alleen zoals je ziet zijn de randen niet mooi ze zijn kartelig
ik wil graag dat ze netjes rond doorlopen in de gehele afbeelding weet iemand hoe ik dit kan doen?
dit zit ook in PS 7 ja, hoe zet jij je blur instellingen dan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:59 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Als je 1 of twee keer het filter blurstrokes/ accented edges toepast kom je al een heel eind.
weet alleen niet of die ook in ps7 zit.
[afbeelding]
oke, hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:59 schreef Maisnon het volgende:
sowieso is het netjes om dat logo in vectors om te zetten, dan heb je altijd scherpe logo's, al zet je hem op een vrachtwagen
of gewoon in photoshopquote:Op zondag 26 maart 2006 10:33 schreef rucksichlos het volgende:
illustrator of een dergelijk programma.
Dat kan je instellen.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:29 schreef rucksichlos het volgende:
Photoshop slaat toch gewoon alles als bitmap op?
Vector shapes of paths bewaart Photoshop in z'n PSD gewoon in zijn oorspronkelijke vector formaatquote:Op zondag 26 maart 2006 15:29 schreef rucksichlos het volgende:
Photoshop slaat toch gewoon alles als bitmap op?
Iemand een idee?quote:Op zondag 26 maart 2006 12:28 schreef Hanneman het volgende:
Weet iemand hoe ik een kubus in Photoshop 8 kan maken?
hmmm is moeilijk te maken.. daarvoor zijn programma's als illustrator beter. Ik weet niet hoe het met je photoshop skills zit, maar het zal neerkomen op een aantal vierkantjes tekenen, en dan met behulp van perspective of skew (via edit >> transform) de vlakken op elkaar aan passen. Zoek op [url=http://www.good-tutorials]internet[/url] naar "cube" en je zal waarschijnlijk in de meeste gevallen deze moeilijke manier tegen komen, omdat het simpelweg geen taak is voor photoshop. Maar succesquote:
In Illustrator opslaan als EPS, die kun je weer importeren in Photoshop. Let wel dat bij het importeren na het ingeven van de grootte het logo als pixels geladen wordt en niet meer als vectoren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:46 schreef -MOX- het volgende:
Het lukt mij niet om het "logo zwart/wit" (zie hier) in vector formaat te openen in photoshop. Ik wil het deel net de franse lelie en het touw daar omheen gebruiken voor een ander logo. Hoe kan ik zo'n vector bestan openen, of wie kan het omzetten zodat ik het wel met photoshop kan openen.
das niet zo moeilijk om te maken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:04 schreef Dagguzz het volgende:
Ik ben al heel de middag op zoek naar zo'n soort brush:
[afbeelding]
Photoshop CS
Kan helaas geen goede vinden. Wie helpt mij![]()
Niet zo moeilijk, het hangt er alleen vanaf hoe je hem wilt hebben.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:28 schreef Hanneman het volgende:
Weet iemand hoe ik een kubus in Photoshop 8 kan maken?
Er zijn vele wegen naar rome in photoshop.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:59 schreef Yeahinho het volgende:
Het zal vast heel simpel zijn, maar ik kan maar niet vinden hoe ik het volgende moet doen....
[afbeelding]
(niet op de tekst letten)
Hoe laat je dat plaatje rechts langzaam overgaan in de grijze achtergrond?
sorry, maar heb geen idee wat het zijnquote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:25 schreef kaspermols282 het volgende:
weet iemand hoe je van die "fractal" draden kan maken
Ik kan je ook wel vertellen hoe je zo`n hele fractal maakt in paar simpele stappen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:35 schreef kaspermols282 het volgende:
die mooie blauwe draden:
[afbeelding]
deze is een brush![]()
ik wil werten hoe ik bijv. een z'n draad kan maken
Netjes gedaan, echt een gave tutorialquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:35 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Na al deze inspanningen ziet je plaatje er ongeveer zo uit:
[afbeelding]
Let er op dat bij de gezicht-layer, de nullen en enen wit zijn, en de achtergrond zwart.
Nu we dit hebben selecteren we de gezicht-layer en gaan het formaat layer van normal naar Darken zetten.
(In je pulldown menu van de filter-window zie je Normal staan, klik je op de pulldown-menu, selecteer dan voor Darken)
Nu ben je bijna klaar!
* Klik nu onderaan de Filter-windows voor de filter / adjustment layer en selecteer voor de Hue and Saturation.
Vink de Colorize aan en speel met de sliders voor jouw kleur.
* Ga nu in het menu-balk naar Layers ----> Flatten layers.
Om diepte te creeëren kun je gebruik maken van de Lighting effects filter. Ik heb gekozen voor de flashlight.
Ik heb je op weg geholpen, probeer zelf ook om er diepte in te krijgen, door bijvoorbeeld layers te stapelen en dan met de layer format te knoeien.
Succes!
Meesterlijkquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:06 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Photoshop bied je tools waar van Rembrandt alleen maar van kon dromen.
weet dus niet hoe je dat doetquote:
alt ingedrukt houden en dan tussen 2 layers in klikken als je een soort pijltje met twee rondjes zietquote:Op zondag 2 april 2006 19:50 schreef Eastwood het volgende:
[..]
weet dus niet hoe je dat doet![]()
hahaha best dom eigenlijk, maar gebruik het simpel weg nooit. Zoiezo bijna nooit patterns, maar al helemaal niet die tekt type tool, maar altijd de mask tool.
Hoeveel kun je met photoshop? beetje gekke vraag misschien, maar dan weet ik hoe uitgebreid ik de stappen moet vertellen..quote:Op maandag 3 april 2006 11:44 schreef Dr.Droxz het volgende:
Klein vraagje,
Ik ben bezig met "explosies", maar krijg het niet voorelkaar er een "drukgolf" omheen te krijgen ...
Ik hoop dat jullie het snappen, als een bom in het begin afgaat, zie je eerst (of om de explosie heen) een drukgolf... Dit wil ik combineren met dit experiment:
[afbeelding]
Ik weet "redelijk" wat van fotosoep, maar ben zkr geen pro, laten we dat voorop stellenquote:Op maandag 3 april 2006 12:52 schreef Eastwood het volgende:
is dit wat je wilt:
[klik]
of zoek je meer de straling naar buiten?
Hoe uitgebreid mogelijk, geen enkel probleem!quote:Op maandag 3 april 2006 12:43 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Hoeveel kun je met photoshop? beetje gekke vraag misschien, maar dan weet ik hoe uitgebreid ik de stappen moet vertellen..
zoek inderdaad maar even een voorbeeldje.. bij horizontale ringen kan ik me weinig voorstellenquote:Op maandag 3 april 2006 12:59 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Ik weet "redelijk" wat van fotosoep, maar ben zkr geen pro, laten we dat voorop stellen
Misschien had ik idd wat duidelijker moeten zijn .. ik bedoel eigenlijk meer van die "horizontale" kringen ... damn .,. lastig uit te leggen man ... ik ga wel ff een voorbeeld zoeken
Maar thanxz voor je reactie man!
Hier heb ik het "toevallige" effect weten te bereikenquote:Op maandag 3 april 2006 13:00 schreef Eastwood het volgende:
[..]
zoek inderdaad maar even een voorbeeldje.. bij horizontale ringen kan ik me weinig voorstellenop 1 of andere manier kom ik toch altijd een keer verticaal uit als ik een ring teken
![]()
Zoals je in je (mooie!) voorbeeld hebt laten zien!quote:Op maandag 3 april 2006 13:09 schreef Eastwood het volgende:
ooow, dus je bedoelt beetje van die saturnus ringen, of is dat weer te duidelijk? heb ff kleine aanpassing gedaan, de ringen dus "horizontaal" er omheen laten zweven, zoals de bedoeling was. Was dit het idee, of wil je meer zo'n soort stofwolk als je in je post hierboven hebt?
Ok. graag gedaanquote:Op maandag 3 april 2006 13:20 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Zoals je in je (mooie!) voorbeeld hebt laten zien!
Maar was ondertussen idd al bezig met het gene wat je net heb gedaan!
Thanxz, het bracht me weer op wat ideen![]()
stofwolk .. mmmm .... show me!
Als dat net zo een mooi effect krijgt als hierboven ?![]()
p.s alvast thanxz voor alle hulp ... ben zo ziek als een hond![]()
Thanxz, moet helaas nog wel werken vanavond, maar vanmiddag nog even tijd genoeg om te fotosoepen. Lekker wat klooien en back grounds maken ... maarja .. ben zo ziek als een hond, dus consentreren wil niet helemaal. Voor mijn doen mag ik wel te vreden zijn met deze explosiequote:Op maandag 3 april 2006 13:25 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Ok. graag gedaaneen stofwolk weet ik ook zo niet uit me hoofd, moet ik gewoon even wat proberen. Zal waarschijnlijk deze ringen in heel fijne noise omzetten, dan zal het al de goede kant op gaan. Maar beterschap dan maar, als het wat word met dat stof post ik wel.
netjes! wat heb je precies gebruikt? geen tut hoorquote:Op maandag 3 april 2006 16:11 schreef soulsurvivor het volgende:
ben ook maar een beetje gaan spelen.![]()
[afbeelding]
hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet meer.quote:Op maandag 3 april 2006 17:25 schreef Eastwood het volgende:
[..]
netjes! wat heb je precies gebruikt? geen tut hoormaar welke tools/filters?
okquote:Op maandag 3 april 2006 19:28 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet meer.![]()
ongeveer zo:
circels selecteren
mask
fill
gummen
grain
blur [radial] [geloof ik]
De 3 circellayers gekopieerd en ze twee verschillende blendmodes gegeven.[weet niet meer welke sorry]
Damn je vraag doet me denken aan de eerste opdracht die we kregen voor een wedstrijd.quote:Op maandag 3 april 2006 11:44 schreef Dr.Droxz het volgende:
Klein vraagje,
Ik ben bezig met "explosies", maar krijg het niet voorelkaar er een "drukgolf" omheen te krijgen ...
Ik hoop dat jullie het snappen, als een bom in het begin afgaat, zie je eerst (of om de explosie heen) een drukgolf... Dit wil ik combineren met dit experiment:
[afbeelding]
Het liefste een MAC, mar gezien een PC kom je al met een pentium 3 800 mhz met 256 mb in de goede richting hoor. Een Matrox kaart zou het heel goed doen, maar zelf zou ik voor een Nvidia of Ati kaart gaan als je naast 2d bewerkingen ook 3d bewerkingen wilt doen, denk bijvoorbeeld aan OpenGL.quote:Op maandag 3 april 2006 21:42 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Wat voor pc heb je nodig, om een A0 document van 300 DPI normaal te kunnen bewerken...
Dat vindt ik nou een goede tip.quote:Op maandag 3 april 2006 21:42 schreef DarkManta het volgende:
Wat ik wel mee kan geven is, dat wanneer je je een explosie wilt maken, in welke vorm dan ook.ga op onderzoek uit. Onderzoek hoe een explosie er uit ziet, kijk hoe een explosie ontwikkeld. Wat leuk is om te doen is bijvoorbeeld een film op dvd te kijken waar veel explosie in voor komen.
Kijk in slowmotion hoe zo`n explosie ontstaat. Stel je die explosie van begin tot eind voor.
het is kiezen of delen he.. pompen of verzuipen.. je meot er iets voor over hebben. Ik zou hem nu op 100 % zetten als ie zo druk bezig is. Kan je hem vanavond ofzo terug zetten en ga je dan toch lekker surfen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:15 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Die staat al op 85% ik wil ook nog wat overhouden om als ie bezig is ff te kunnen surfen
Ja dat snapt mijn neusquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:19 schreef Eastwood het volgende:
[..]
het is kiezen of delen he.. pompen of verzuipen.. je meot er iets voor over hebben. Ik zou hem nu op 100 % zetten als ie zo druk bezig is. Kan je hem vanavond ofzo terug zetten en ga je dan toch lekker surfen?
ik heb een AMD 3800 en 1024ramquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:26 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ja dat snapt mijn neusIk zit meer aan een long term solution te denken, omdat ik dit vaker wil doen. Dus de vraag is hoe ik het een heel stuk sneller kan krijgen. Ik heb deze knip en plak sessie net afgerond, en de volgende keer moet het gewoon sneller
![]()
Iemand tips...
Als dat het geval is kun je beter geen Photoshop gebruiken, maar bijv. Illustrator.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:28 schreef soulsurvivor het volgende:
Ben je met een poster bezig die je naar een drukkerij gaat brengen of zo?
ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom je een bestand van 1 bij 2 meter gebruikt?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:58 schreef Devolution het volgende:
[..]
Als dat het geval is kun je beter geen Photoshop gebruiken, maar bijv. Illustrator.
quote:Op maandag 3 april 2006 21:42 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Damn je vraag doet me denken aan de eerste opdracht die we kregen voor een wedstrijd.
We moesten een planisphere ontwerpen op geheel eigen fantasie, dus planeten en meteorieten en inderdaad van die explosies en sterren en weet ik niet wat allemaal.
We mochten geen 3D studio-max gebruiken, maar het moest er wel zo uit zien, alsof we dat wel hadden gedaan. Het enige wat we mochten gebruiken was Photoshop 7 zonder zelf geschreven plugg ins of 3th party plugg-ins.
Ik kan je natuurlijk weer een hele tutorial gaan schrijven over hoe je zoiets voor elkaar krijgt, maar daar gaat echt veel werk inzitten vooral als je explosies natuur getrouw wilt maken.
Dat zou me te veel tijd kosten, dus dat doe ik niet.
Wat ik wel mee kan geven is, dat wanneer je je een explosie wilt maken, in welke vorm dan ook.ga op onderzoek uit. Onderzoek hoe een explosie er uit ziet, kijk hoe een explosie ontwikkeld. Wat leuk is om te doen is bijvoorbeeld een film op dvd te kijken waar veel explosie in voor komen.
Kijk in slowmotion hoe zo`n explosie ontstaat. Stel je die explosie van begin tot eind voor.
Stel je de benzine in een tank voor, stel je voor dat wanneer er vuur bij komt wat die benzine gaat doen, wat er in die tank gaat gebeuren voordat de explosie komt.
Misschien klinkt dat allemaal overtrokken, maar hoe meer je met explosie bezig bent hoe natuur getrouwer en eerder je tevreden bent met jouw ontworpen explosies.
Maar je zult merken, je zult nooit tevreden zijn met je ontwerpen, het kan zltijd beter en dat is drijfveer om het steeds beter te willen en kunnen doen.
TIP: google eens naar: planets photoshop / explosions photoshop
Er zijn altijd wel tuts in het engels die uitleggen hoe en wat, en daar kom je ook explosies in tegen.
Deze komt er wel in de buurt, heb je in ieder geval iets...
http://www.tutorio.com/tutorial/photoshop-brushed-fire-explosion
succes![]()
Ik zou in eerste instantie denken aan meer geheugen, en SNEL geheugen (low latency ed)quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:26 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ja dat snapt mijn neusIk zit meer aan een long term solution te denken, omdat ik dit vaker wil doen. Dus de vraag is hoe ik het een heel stuk sneller kan krijgen. Ik heb deze knip en plak sessie net afgerond, en de volgende keer moet het gewoon sneller
![]()
Iemand tips...
En Wat is er niet goed aan het bestand?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:19 schreef Fiorenza het volgende:
Ik begrijp niet wat ik fout doe....
Ik moet een .eps bestand aanleveren, er wordt gevraagd om een vektorieel bestand.
Helaas heb ik niet de beschikking over illustrator, wel over photoshop.
De afbeeldingen in het .psd bestand zijn 350 dpi en CMYK, opgeslagen als .eps maar het bestand schijnt toch niet goed te zijn.
Kan iemand me uitleggen wat ik gemist heb?
euh, nou...quote:Op woensdag 5 april 2006 10:10 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
En Wat is er niet goed aan het bestand?
Kan je het niet openen, of staan er allemaal blote mevrouwen op?
please explain yourself
www.tutorialized.comquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:33 schreef Dr.Droxz het volgende:
Heeft iemand nog suggestie's over goede tut site's?
Photoshop slaat bestanden op dmv pixels, zoals je wel zal weten. Maar het nadeel daarvan is, is dat als je daarbij gaat inzoomen, je een blurry zooitje krijgt. Men heeft hier een oplossing voor bedacht, namelijk vectoren.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:21 schreef Fiorenza het volgende:
[..]
euh, nou...
Het bedrijf geeft aan dat het voor hem onbruikbaar is, het zou op basis van vector moeten zijn. Er wordt aangegeven dat het photoshop .eps bestand niet scherp genoeg zou zijn, maar het wordt ook gebruikt voor drukwerk.
Het bestand zou lijnen moeten hebben in plaats van bitmaps?
Ik heb hier CS2
Probeer toch ergens Illustrator vandaan te halen (trial versie downloaden ofzo)quote:Op woensdag 5 april 2006 09:19 schreef Fiorenza het volgende:
Ik begrijp niet wat ik fout doe....
Ik moet een .eps bestand aanleveren, er wordt gevraagd om een vektorieel bestand.
Helaas heb ik niet de beschikking over illustrator, wel over photoshop.
De afbeeldingen in het .psd bestand zijn 350 dpi en CMYK, opgeslagen als .eps maar het bestand schijnt toch niet goed te zijn.
Kan iemand me uitleggen wat ik gemist heb?
Ok, dus ik kan met Photoshop pixels niet omzetten naar vectoren?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:05 schreef Devolution het volgende:
[..]
Photoshop slaat bestanden op dmv pixels, zoals je wel zal weten. Maar het nadeel daarvan is, is dat als je daarbij gaat inzoomen, je een blurry zooitje krijgt. Men heeft hier een oplossing voor bedacht, namelijk vectoren.
vectoren zorgen ervoor dat je plaatje niet is opgebouwd uit pixels, maar uit (goh) vectoren. Deze vectoren delen je plaatje op in stukjes dmv berekeningen. Als je nu een vectorplaatje inzoomt/uitzoomt, zul je dezelfde scherpte behouden. Aangezien ze bij de drukker meestal moeten vergroten vragen ze om een vectorplaatje omdat ze op die manier zowel kosten besparen en het eindproduct niet blurry is, maar haarscherp
Handmatig overtrekken lijkt me niet zo'n fijn idee, het is een afbeelding met daarin 25 aparte logo's....quote:Op woensdag 5 april 2006 12:54 schreef soulsurvivor het volgende:
Jawel je kan wel een vector image maken in photoshop en opslaan.
Maar je kan niet met een druk op de knop een pixel based image omzetten in een vector based image.
zoals je bv een gif bestand naar een jpeg bestand omzet.
Je zult je hele afbeelding handmatig moeten [overtrekken] met je vector tools in photoshop.
het is afhankelijk van het soort afbeelding wat je hebt of dit realiseerbaar is of niet.
Dan zit er niets anders op dan het bestand hier te posten, zodat iemand met illustrator kan kijken wat livetrace opleverd. Wanneer het logo's zijn, dan kan het wel eens verrassend goed uit de bus komen.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:00 schreef Fiorenza het volgende:
[..]
Handmatig overtrekken lijkt me niet zo'n fijn idee, het is een afbeelding met daarin 25 aparte logo's....![]()
Dat over vetoren wist ik niet eens manquote:Op woensdag 5 april 2006 12:54 schreef soulsurvivor het volgende:
Jawel je kan wel een vector image maken in photoshop en opslaan.
Maar je kan niet met een druk op de knop een pixel based image omzetten in een vector based image.
zoals je bv een gif bestand naar een jpeg bestand omzet.
Je zult je hele afbeelding handmatig moeten [overtrekken] met je vector tools in photoshop.
het is afhankelijk van het soort afbeelding wat je hebt of dit realiseerbaar is of niet.
feather aanstaan tijdens het kopieren misschien?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:17 schreef Guzzzman het volgende:
Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik kan redelijk overweg met PS, maar heb nu een probleempje waar ik niet uit kom.
Ieder keer als ik een selectie maak van een bestaande foto/plaatje, en deze selectie kopieer om er een nieuwe file van te maken (dus cntr-c, cntr-n en cntr-v) geeft hij de foto wel weer op een nieuw canvas maar met een witte rand van ongeveer 3 a 4 pixels. De grootte van het canvas is altijd groter dan de grootte van het gekopieerde plaatje.
Ik vermoed dat ergens de instellingen niet goed staan, wie kan me helpen?
THNX!!!!quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
feather aanstaan tijdens het kopieren misschien?
wil je graag vragen wat dat precies is. Nou weet ik toevallig (quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:42 schreef shi het volgende:
geen pluginns gebruiken????
ik zou niet kunnen leven zonder het highpass filter
ja, ik ben klaar met cursussen, dus volgende week ga ik wel weer eens wat shoppen
graagquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:12 schreef shi het volgende:
ik maak wel even een tutorial met schreenshots om het uit te leggen
Je kunt ook zeggen:quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:38 schreef kaspermols282 het volgende:
je eerste plaatje is weg!
gerepareerdquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:38 schreef kaspermols282 het volgende:
je eerste plaatje is weg!
sorryquote:Op zaterdag 8 april 2006 01:57 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen:
Damn Shi, wat een super tutorial en een goede uitleg, jammer van dat eerste plaatjes dat ie die niet pakt.
Geeft nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |