Dat is ook lastig, je moet dan met de copy brush oid aan de gangquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:05 schreef wc-eend het volgende:
Ik ben sinds kort photoshop gaan gebruiken, heb CS 2 maar heb een vraagje.. Hoe haal ik tekst van een plaatje weg terwijl de achtergrond intact blijft, een effen achtergrond is niet moeilijk, maar een achtergrond die uit meerdere kleuren/figuren bestaat.. pff
Dan pak je bijv. de marquee tool (dat vierkante selectie ding), zet je hem op Fixed Size en voer je daar 400 x 500 pixels inquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef Fliepke het volgende:
Als ik een vlak wil tekenen van laten we zeggen 400x500 pixels. Hoe kan ik dan gemakkelijk zien hoe groot het vlak is als ik aan het draggen ben. Ik kreeg niet echt goed overzicht als ik uitga van de rulers aan de zijkanten. Iemand een tip?
Ga naar " venster" > " info" (of de info tab bij je navigator) daar kun je rechts onderin precies zijn hoe hoog en breed je selectie is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef Fliepke het volgende:
Als ik een vlak wil tekenen van laten we zeggen 400x500 pixels. Hoe kan ik dan gemakkelijk zien hoe groot het vlak is als ik aan het draggen ben. Ik kreeg niet echt goed overzicht als ik uitga van de rulers aan de zijkanten. Iemand een tip?
inplaats van de opacity van de laag moet je de fill op 45% zetten, de fill tast de opacitywaarde van layereffects nl niet aan, speciaal voor dit probleem heeft adobe namelijk de splitsing gemaakykt tussen layer-fill en layer-opacity.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:03 schreef Eltonno het volgende:
En gelijk mijn eerste vraag...
Ik heb een rondje gemaakt voor op een poster en die doorschijnend gemaakt (opacity 45%)
Maar nu wil ik er een gradient stroke omheen maken, alleen moet die niet doorschijnend zijn, als ik het nu doe dan word die stroke ook 45 % opacity..
Is daar een makkelijke manier voor??
Merciquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:08 schreef SlamD het volgende:
[..]
Alstu
[[url=http://img142.imagevenue.com/loc382/th_38042_eastman_jones_ps3_2_copy_122_382lo.jpg]afbeelding][/URL]
www.shootnshop.nlquote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben op zoek naar een noobtutorial, voor de echte beginner zeg maar.
thanks!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Piovan het volgende:
[..]
www.shootnshop.nl
www.good-tutorials.com
Bedoel je in dat menu van Photoshop,(right click met brush) of in Adobe/Presets/Brushes....etc.?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:54 schreef Piovan het volgende:
Hier moet ik zijn!
Kan ik paketten met penselen, brushes enzo die ik heb toegevoegd, ook verwijderen?
Want ik heb die als een dolle toegevoegd, en nu krijg ik fotosoep amper opgestart
Dat doe ik vaak als ik alles weer naar normaal wil hebben qua brush "pakketje"quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef Piovan het volgende:
ik heb ze verwijdert
op dat kleine driehoekje bij brushes >> reset brushes
nu istie weer snel
Brushes zijn gewoon handigquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:34 schreef Ravii het volgende:
Ik snap zoiezo niet waarom jullie zoveel brushes hebben.
je moet is weten hoeveel je met de 'SMUGE" tool kan doen.
ik heb in de tijd dat ik te l ui was om een PAAR brushes erbij te doen, alleen met de smudge tool gewerkt.
Geweldige tool!
Maar als je de techniek die je bij de smuge tool dan toepast, op 1 brush toepast, heb je al ook supermooi resultaat!
Dus stop AJB met het mass instaleren van brushes, en ga is kijken hoeveel opties Photoshop heb !
Nu moet je niet gaan doen alsof je weet hoe ik Photoshop gebruik... Je kunt Brushes op verschillende manieren gebruiken...quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:18 schreef Ravii het volgende:
Je bedoeld.
Brushes zijn handig, dan hoef ik niet zoveel werk te doen
want ik ben te lui hoe het ook veel beter kan?![]()
Brushes zijn juist erg functioneel en een beetje photoshopper maakt er handig gebruik van.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:18 schreef Ravii het volgende:
Je bedoeld.
Brushes zijn handig, dan hoef ik niet zoveel werk te doen
want ik ben te lui hoe het ook veel beter kan?![]()
..quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:27 schreef Assiej het volgende:
[..]
Dat doe ik vaak als ik alles weer naar normaal wil hebben qua brush "pakketje"
maar als k bij dat kleine driehoekje doe krijg ik een Onwijse waslijst wat dus niet op me beeldscherm past
lucky you![]()
Ik weet niet of je bekend bent met usenet (nieuwsgroepen) maar daar staan om de haverklap erg leuke dvd's over Photoshop CS.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben op zoek naar een noobtutorial, voor de echte beginner zeg maar.
ik vind van wel.quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft CS3 nog razendinteressante nieuwe dingen?
je moet ze in de map gooien waar de brushes staan, ( dus niet via photoshop uploaden want dan krijg je die lijst, maar via, mappen --> photoshop --> brushes en dan die brushes daar neer plempen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef Assiej het volgende:
Zelfde soort verhaal als hierboven,
Ik heb veel brushes
maar iets té veel ( en wil ze niet verwijderd hebben ), kan ik dat misschien groeperen,?
want als ik een andere brush wil krijg ik zo'n hele waslijst ( past niet op me beeldscherm )
Maar ik wil wel graag de brushes in gebruik kunnen hebben, is er misschien een methode om
het allemaal Wel op het beeldscherm te kunnen krijgen maar dan zonder die waslijst ( en wel met alle brushes )
Als iemand het hier weet, zou die mij willen helpen ?
IN CS2 niet?quote:Op zaterdag 28 april 2007 07:11 schreef seekfaM het volgende:
[..]
je moet ze in de map gooien waar de brushes staan, ( dus niet via photoshop uploaden want dan krijg je die lijst, maar via, mappen --> photoshop --> brushes en dan die brushes daar neer plempen.
Dan komen ze daar testaan net zoals de brushes die er al in staan ( dus een apparte mapje die je opend )
Ik weet t, maar kheb er al zoveel daar "neer geplempt"quote:Op zaterdag 28 april 2007 07:11 schreef seekfaM het volgende:
[..]
je moet ze in de map gooien waar de brushes staan, ( dus niet via photoshop uploaden want dan krijg je die lijst, maar via, mappen --> photoshop --> brushes en dan die brushes daar neer plempen.
Dan komen ze daar testaan net zoals de brushes die er al in staan ( dus een apparte mapje die je opend )
Welke heb je, de webpremium of design premium?quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:50 schreef Piovan het volgende:
woei die cs3 loopt goed
start veel sneller op, verbruikt minder geheugen, mooiere vormgeving
Ik heb dit ook wel eens gehad nadat ik het paaltje in RGB modus had gezet was niks maar aan het handje.quote:Op zondag 29 april 2007 13:51 schreef Lynx666 het volgende:
Probleempje:
Normaal gesproken kan ik vanaf m'n browser zonder problemen een plaatje slepen naar Photoshop om 'n daarin direct te kunnen bewerken. Maar sinds een tijd werkt dat op een één of andere manier niet meer. Als ik nu een plaatje naar m'n Photoshop sleep, dan krijg ik een New dialog met de naam van het plaatje, en niet het plaatje zelf.
Waar gaat het mis?
edit: CS2 dus...
Mja, meerdere keren, maar ik zie geen vreemde dingen, en al helemaal geen instelbare Drag&Drop functies.quote:Op zondag 29 april 2007 13:56 schreef ChaotischeAppostel het volgende:
[..]
Ik heb dit ook wel eens gehad nadat ik het paaltje in RGB modus had gezet was niks maar aan het handje.
Maar dat wil niet zeggen dat bij jouw iets anders aan de hand is.
Heb je je preferences nagekeken of je daar iets vreemds ziet?
Flex 3? Apollo?quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:48 schreef DarkManta het volgende:
....een sneak preview van Flex 3...
Dat plaatje wat je laat zien heb ik gewoon een brushpakket voor.. Ik zal eens even gaan zoeken of daar ook niet een cirkel bij zitquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:15 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik wil iets maken maar ik heb geen idee hoe.
Het zijn cirkels die afwisselen van kleur, lichtgroen en iets donkerder groen. Zoiets als het plaatje hieronder maar dan cirkels dus
[afbeelding]
Hiervan kan je namelijk een custom shape maken wat niet al te moeilijk is, maar het lukt me niet om zoiets te maken met cirkels....
Het is natuurlijk wel te doen door allemaal verschillende layers te maken, maar het zou makkelijker zijn als je daar 1 custom shape van kan maken.
Heb je de naam van het brushpakket nog kunnen vinden? Ik heb hier wel interesse in.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:54 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Dat plaatje wat je laat zien heb ik gewoon een brushpakket voor.. Ik zal eens even gaan zoeken of daar ook niet een cirkel bij zit
Edit: bedoel je zoiets?
[afbeelding]
Als je hem eerst een kleur uit laat kiezen, en in de action iets van vullen met voorgrondkleur hebt staan zal het met de gekozen kleur gevuld worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:51 schreef Blue Thunder het volgende:
Nu het volgende. Dit is voor iemand die nogal n00b is met PS dus ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor hem, hij heeft het nodig voor een logo, maar ik weet niet welke kleur, nu ben ik dus bezig om een action te maken ervoor waarbij ik wil dat hij een kleur kiest...
Nu kan ik kleur niet als menu item vinden... Hoe kan ik het wel voor elkaar krijgen? (ik ben ondertussen wel aan het zoeken hoor, het is niet zo dat ik achterover hang
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:55 schreef gfree het volgende:
[..]
Als je hem eerst een kleur uit laat kiezen, en in de action iets van vullen met voorgrondkleur hebt staan zal het met de gekozen kleur gevuld worden.
En het werkt perfectoquote:Bepaal eerst de voorgrond en de achtergrond kleur voordat je doorgaat. Druk op Stop om dit te doen als je dit nog niet gedaan hebt, druk anders op Continue
PST-circles.zipquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:53 schreef gfree het volgende:
[..]
Heb je de naam van het brushpakket nog kunnen vinden? Ik heb hier wel interesse in.
die 3d dingens houd in dat je 3d objecten kan importeren op een laag en kan positioneren en of roteren enzo. vind je geloof ik onder lagenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:26 schreef Piovan het volgende:
Ik las dat PS CS3 een ingebouwde 3d "dinges" heeft. Waar zie ik dat, of vind ik het?
die functie heb je alleen als je Photoshop CS3 Extended hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:26 schreef Piovan het volgende:
Ik las dat PS CS3 een ingebouwde 3d "dinges" heeft. Waar zie ik dat, of vind ik het?
wat je kan doen is het grootste gedeelt idd met lasso tool doen, en dan bij het haar ga je er betje ruim om heen. vervolgens ga je gewoon met een klein gummetje het stuk bij het haar weg halen. het is dus wel ff wat werkquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:41 schreef Manneke_Pils het volgende:
Stel:
Je hebt een portretfoto van iemand met warrig stekelhaar met een drukke achtergrond.
Nu wil je alleen het hoofd gebruiken om in een ander plaatje te zetten.
Hoe krijg je dan fatsoenlijk het hele hoofd inclusief haar, minus de rest geselecteerd?
Magic lasso tool oid. werkt niet aangezien er ook achtergrond tussen de haren doorkomt en door de drukke achtergrond hij de haarlijn niet ziet lopen..
--
Deze tutorial legt het wel aardig uit, alleen dat kapsel is iets makkelijker dan een warrig kapsel met achtergrond er tussendoor..
Deze zijn inderdaad wel handig ja!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Piovan het volgende:
[..]
www.shootnshop.nl
www.good-tutorials.com
Masking. Werkt absoluut het beste!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:44 schreef ChaotischeAppostel het volgende:
Ik heb vaak geprobeerd om de extract tool te gebruiken maar dat is echt een ramp.
Heb je het object geselecteerd komt het uiteindelijk kantelig over.
iemand een goeie tut hiervoor om deze tool beter te kunnen gebruiken?
of een andere methode (behalve lasso tool en gum)
thanks.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:36 schreef Eltonno het volgende:
[..]
PST-circles.zip
Hier te downloaden http://pstutorialsblog.com/brushes/PST_circles.zip
en die strepen etc zijn in deze zip te vinden. Je moet dan vector by (nogwat) hebben
http://tutorialaday.com/resources/files.zip
Hoe maak je zo'n ding makkelijk eigenlijk? Heb het nog nooit geprobeerd, maar kan niet echt een manier bedenken om het echt strak en symmetrisch te maken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:15 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik wil iets maken maar ik heb geen idee hoe.
Het zijn cirkels die afwisselen van kleur, lichtgroen en iets donkerder groen. Zoiets als het plaatje hieronder maar dan cirkels dus
[afbeelding]
Hiervan kan je namelijk een custom shape maken wat niet al te moeilijk is, maar het lukt me niet om zoiets te maken met cirkels....
Het is natuurlijk wel te doen door allemaal verschillende layers te maken, maar het zou makkelijker zijn als je daar 1 custom shape van kan maken.
En als je er dan een brush van maakt, is het helemaal makkelijk voor in de toekomstquote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:22 schreef Bigs het volgende:
[..]
Hoe maak je zo'n ding makkelijk eigenlijk? Heb het nog nooit geprobeerd, maar kan niet echt een manier bedenken om het echt strak en symmetrisch te maken.
[edit]
Nvmd.. al gevondenhttp://dr-photoshop.com/tutorials/index.php?id=58 Ook polar coordinates dus
THX, It worked ( and still does )!!quote:Op maandag 21 mei 2007 17:14 schreef Kamermans het volgende:
bij je brush presets heb je recht boven in de hoek een icontje, klik daar op, dan krijg je een dropdown menu en daar kan je op "Load Brushes..." klikken
Hoe bedoel je? Zodat je niet op het knopje hoeft te drukken? Dan kan je gewoon op Enter drukken namelijkquote:Op zondag 25 februari 2007 11:49 schreef Flaccid het volgende:
Hierdan meteen een vraag van mij:
Als je bezig bent met transformen, is er dan een shortcut om het zo te laten, te placen?
Ja hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:52 schreef ChaotischeAppostel het volgende:
Iemand een idee hoe ik een foto kan maken zoals die hieronder afgebeeld staat?
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |