als je dit wilt maken met een eigen foto of plaatje moet je wel je zorgen dat je foto geblurt is aan de randen of met een zachte gum is afgewerkt, het moet zeg maar geleidelijk aflopen. (wete neit goed hoe ik het moet uitleggen, maar je zal het vast snappen)quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:41 schreef kruimel_20 het volgende:
ik wil een clip art plaatje (zwart wit,vector ding) een effect geven alleen weet ik niet meer hoe ik dat ooit gedaan heb...
Ik wil dat het van die retro dots worden maar ook zo dat het uitloopt , dus niet alleen het plaatje in de retro dots maar dat het er omheen ook uitwaaierd zeg maar...
[afbeelding]
zoiets maar dan het plaatje ook als dots (of iig in dezelfde stijl...)
hoe krijg ik dat plaatje er mooi in verwerkt?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:15 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[afbeelding]
Mijn photoshopkwaliteiten zijn erg genoeg nada aka zero simpelweg omdat ik me er nooit in verdiept heb. :$ Heb ik nu ook even geen zin in...Zou iemand voor mij het bord op deze foto weg kunnen photoshoppen? (Bedoel dat bord in het gras, voor de toeschouwer..). Mag ook wel een stukje aan de rechterkant af (ofwel de persoon die net in beeld komt), maar dát kan ik zelf wel (gewoon knippen lukt nog wel, al zou het natuurlijk mooier zijn voor de compositie als die pilaar rechts gewoon vol in beeld komt... Maar ik weet niet of ik dat ook van jullie kan vragen
![]()
![]()
..)
Superbedankt alvast!
als ik toch bezig ben:quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:30 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[afbeelding]
Mijn photoshopkwaliteiten zijn erg genoeg nada aka zero simpelweg omdat ik me er nooit in verdiept heb. :$ Heb ik nu ook even geen zin in...Zou iemand voor mij het bord op deze foto weg kunnen photoshoppen? (Bedoel dat bord in het gras, voor de toeschouwer..). Mag ook wel een stukje aan de rechterkant af (ofwel de persoon die net in beeld komt), maar dát kan ik zelf wel (gewoon knippen lukt nog wel, al zou het natuurlijk mooier zijn voor de compositie als die pilaar rechts gewoon vol in beeld komt... Maar ik weet niet of ik dat ook van jullie kan vragen
![]()
![]()
..)
Superbedankt alvast!
-------------
Ik had de laatste post in de vorige reeks zie ik nu... Toch maar even een dubbelpost dan..
moet lukken toch?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:41 schreef kruimel_20 het volgende:
ik denk dat ik het wel een heel eind snap...
hij neemt de blur mee waardoor je daar ook die halftone dots krijgt...
Ik wil zo'n soort plaatjes gebruiken :
[afbeelding]
(edit: even iets kleiner gemaakt...)
Originele grootte:
http://i35.photobucket.com/albums/d192/marloes2001/05mk.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d192/marloes2001/10iv.gif
quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:32 schreef kruimel_20 het volgende:
uiteindelijk moet het een oranje afbeelding worden op een zwart shirt. (dus wat nu zwart is oranje en het witte transparant)
ik zal het thuis eens gaan proberen
thanks!!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:44 schreef Eastwood het volgende:
[..]
als ik toch bezig ben:
[afbeelding]
[clickable]
met srgb krijg je je kleuren iig een stukje beter, ook kan het geen kwaad om met de bij photoshop meegeinstaleerde "adobe gamme tool" je monitor te kalibreren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:02 schreef Bright het volgende:
Misschien kunnen jullie ook nog wat mogelijikheden geven om de afdrukkleur op m'n printer gelijk te trekken aan de scans en scherm.
(Scherm ziet eruit als de scan, maar de afdruk is anders)
Ik gebruik met alles het Adobe RGB (1998), dus zou verwachten dat de scan ook netjes in dezelfde kleur wordt afgedrukt. (Heeft met dat colorspace of zo te maken)
Misschien nog wat tips hierover? (En ja, ik heb me al wezenloos gezocht, maar kan weinig oplossingen vinden)
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:43 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Dots? dat moet je me dan nog eens uitleggen
Tenzij je je monitor laat calibreren (of dit zelf doet), is je scherm nooit 'kleurecht'. Dat calibreren doe je met een stukje hardware wat je op je scherm zet en vervolgens zelf de kleurwaarden goed instelt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:02 schreef Bright het volgende:
Misschien kunnen jullie ook nog wat mogelijikheden geven om de afdrukkleur op m'n printer gelijk te trekken aan de scans en scherm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |