als je dit wilt maken met een eigen foto of plaatje moet je wel je zorgen dat je foto geblurt is aan de randen of met een zachte gum is afgewerkt, het moet zeg maar geleidelijk aflopen. (wete neit goed hoe ik het moet uitleggen, maar je zal het vast snappen)quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:41 schreef kruimel_20 het volgende:
ik wil een clip art plaatje (zwart wit,vector ding) een effect geven alleen weet ik niet meer hoe ik dat ooit gedaan heb...
Ik wil dat het van die retro dots worden maar ook zo dat het uitloopt , dus niet alleen het plaatje in de retro dots maar dat het er omheen ook uitwaaierd zeg maar...
[afbeelding]
zoiets maar dan het plaatje ook als dots (of iig in dezelfde stijl...)
hoe krijg ik dat plaatje er mooi in verwerkt?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:15 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[afbeelding]
Mijn photoshopkwaliteiten zijn erg genoeg nada aka zero simpelweg omdat ik me er nooit in verdiept heb. :$ Heb ik nu ook even geen zin in...Zou iemand voor mij het bord op deze foto weg kunnen photoshoppen? (Bedoel dat bord in het gras, voor de toeschouwer..). Mag ook wel een stukje aan de rechterkant af (ofwel de persoon die net in beeld komt), maar dát kan ik zelf wel (gewoon knippen lukt nog wel, al zou het natuurlijk mooier zijn voor de compositie als die pilaar rechts gewoon vol in beeld komt... Maar ik weet niet of ik dat ook van jullie kan vragen
![]()
![]()
..)
Superbedankt alvast!
als ik toch bezig ben:quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:30 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[afbeelding]
Mijn photoshopkwaliteiten zijn erg genoeg nada aka zero simpelweg omdat ik me er nooit in verdiept heb. :$ Heb ik nu ook even geen zin in...Zou iemand voor mij het bord op deze foto weg kunnen photoshoppen? (Bedoel dat bord in het gras, voor de toeschouwer..). Mag ook wel een stukje aan de rechterkant af (ofwel de persoon die net in beeld komt), maar dát kan ik zelf wel (gewoon knippen lukt nog wel, al zou het natuurlijk mooier zijn voor de compositie als die pilaar rechts gewoon vol in beeld komt... Maar ik weet niet of ik dat ook van jullie kan vragen
![]()
![]()
..)
Superbedankt alvast!
-------------
Ik had de laatste post in de vorige reeks zie ik nu... Toch maar even een dubbelpost dan..
moet lukken toch?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:41 schreef kruimel_20 het volgende:
ik denk dat ik het wel een heel eind snap...
hij neemt de blur mee waardoor je daar ook die halftone dots krijgt...
Ik wil zo'n soort plaatjes gebruiken :
[afbeelding]
(edit: even iets kleiner gemaakt...)
Originele grootte:
http://i35.photobucket.com/albums/d192/marloes2001/05mk.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d192/marloes2001/10iv.gif
quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:32 schreef kruimel_20 het volgende:
uiteindelijk moet het een oranje afbeelding worden op een zwart shirt. (dus wat nu zwart is oranje en het witte transparant)
ik zal het thuis eens gaan proberen
thanks!!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:44 schreef Eastwood het volgende:
[..]
als ik toch bezig ben:
[afbeelding]
[clickable]
met srgb krijg je je kleuren iig een stukje beter, ook kan het geen kwaad om met de bij photoshop meegeinstaleerde "adobe gamme tool" je monitor te kalibreren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:02 schreef Bright het volgende:
Misschien kunnen jullie ook nog wat mogelijikheden geven om de afdrukkleur op m'n printer gelijk te trekken aan de scans en scherm.
(Scherm ziet eruit als de scan, maar de afdruk is anders)
Ik gebruik met alles het Adobe RGB (1998), dus zou verwachten dat de scan ook netjes in dezelfde kleur wordt afgedrukt. (Heeft met dat colorspace of zo te maken)
Misschien nog wat tips hierover? (En ja, ik heb me al wezenloos gezocht, maar kan weinig oplossingen vinden)
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:43 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Dots? dat moet je me dan nog eens uitleggen
Tenzij je je monitor laat calibreren (of dit zelf doet), is je scherm nooit 'kleurecht'. Dat calibreren doe je met een stukje hardware wat je op je scherm zet en vervolgens zelf de kleurwaarden goed instelt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:02 schreef Bright het volgende:
Misschien kunnen jullie ook nog wat mogelijikheden geven om de afdrukkleur op m'n printer gelijk te trekken aan de scans en scherm.
Ja....je zit allemaal rode "spikes" rond gaan in het midden waar fabulous en de ornamenten overheen staan...iemand een idee hoe dat moet?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:54 schreef CraZaay het volgende:
'spkey effect' ?
yess... hier leer je trouwens heel veel van, het zelf uitzoekenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:15 schreef kruimel_20 het volgende:
het is redelijk gelukt...
[afbeelding]
[afbeelding]
alleen heb ik ontzettend moeilijk kopen doen met de channels waardoor mijn afbeelding niet wilde.
Nu ben ik erachter dat het zo ook kan :
afbeelding een dropshadow geven die ver uitloopt
flatten image
filter - pixelate - color halftone
channels kiezen - ctrl-Klik op een channel
select inverse
nieuwe layer
fill met gewenste kleur.
Voila
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:20 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Hoi![]()
Ik heb Photoshop, maar snap er niks van![]()
Ik heb hier twee plaatjes, maar nu wilt ik iets van het ene plaatje in het andere plaatje zetten![]()
Hoe moet dat![]()
Dat tooltje gebruik ik ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef shi het volgende:
[..]
met srgb krijg je je kleuren iig een stukje beter, ook kan het geen kwaad om met de bij photoshop meegeinstaleerde "adobe gamme tool" je monitor te kalibreren.
het zal dan sowieso beter worden maar ik denk in jou geval niet dat het helemaal 100% hetzelfde worden gaat.
zoek ff op good-tutorials.comquote:Op maandag 22 januari 2007 15:34 schreef skiczukie het volgende:
Ik wil in Photoshop tekst in een circelvorm te typen, maar ik weet niet hoe het moet, heeft iemand een tip?
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:06 schreef Eastwood het volgende:
[..]
zoek ff op good-tutorials.com
zeer handig voor dit soort trucjes.. is kwestie van paar simpele stapjes achter elkaar.
Niet dat ik je het niet wil vertellen, maar als je relatief simpele effecten wilt, is het veel sneller om ff te zoeken dan hier te wachten op antwoord.
maar bij deze..
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:48 schreef NTCE het volgende:
je moet het allemaal zelf tekenen, dat is pas master!
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:37 schreef Kriebbel het volgende:
wtf wat een raar probleem in Photoshop![]()
Als ik een afbeelding (met normale kleuren) open in PS, veranderd PS de kleuren heel erg, save ik de afbeelding weer zijn de kleuren weer normaal![]()
Wie helpt?![]()
het zal wel iets met de kleur instellingen zijn, maar weet zo niet wat, (werk niet zovaak met PS)
PC eigenschappen:
Fujitsu Siemens Intel Pentium D
CPU 3.20 GHZ
2 GB geheugen
NVIDIA Quadro FX 1400
Waarom pak je zo'n brak plaatje en pak je niet een grotere afbeelding? Of is een grotere afbeelding niet voorradig?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:13 schreef hallo_mensen het volgende:
http://img.photobucket.com/albums/v634/hallo_mensen/Chamell.jpg
Kan iemand de tekst veranderen in CHAMELL NO.1 SITTARD?
Groter heb k m nietquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:44 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Waarom pak je zo'n brak plaatje en pak je niet een grotere afbeelding? Of is een grotere afbeelding niet voorradig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |