als je dit wilt maken met een eigen foto of plaatje moet je wel je zorgen dat je foto geblurt is aan de randen of met een zachte gum is afgewerkt, het moet zeg maar geleidelijk aflopen. (wete neit goed hoe ik het moet uitleggen, maar je zal het vast snappen)quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:41 schreef kruimel_20 het volgende:
ik wil een clip art plaatje (zwart wit,vector ding) een effect geven alleen weet ik niet meer hoe ik dat ooit gedaan heb...
Ik wil dat het van die retro dots worden maar ook zo dat het uitloopt , dus niet alleen het plaatje in de retro dots maar dat het er omheen ook uitwaaierd zeg maar...
[afbeelding]
zoiets maar dan het plaatje ook als dots (of iig in dezelfde stijl...)
hoe krijg ik dat plaatje er mooi in verwerkt?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:15 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[afbeelding]
Mijn photoshopkwaliteiten zijn erg genoeg nada aka zero simpelweg omdat ik me er nooit in verdiept heb. :$ Heb ik nu ook even geen zin in...Zou iemand voor mij het bord op deze foto weg kunnen photoshoppen? (Bedoel dat bord in het gras, voor de toeschouwer..). Mag ook wel een stukje aan de rechterkant af (ofwel de persoon die net in beeld komt), maar dát kan ik zelf wel (gewoon knippen lukt nog wel, al zou het natuurlijk mooier zijn voor de compositie als die pilaar rechts gewoon vol in beeld komt... Maar ik weet niet of ik dat ook van jullie kan vragen
![]()
![]()
..)
Superbedankt alvast!
als ik toch bezig ben:quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:30 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[afbeelding]
Mijn photoshopkwaliteiten zijn erg genoeg nada aka zero simpelweg omdat ik me er nooit in verdiept heb. :$ Heb ik nu ook even geen zin in...Zou iemand voor mij het bord op deze foto weg kunnen photoshoppen? (Bedoel dat bord in het gras, voor de toeschouwer..). Mag ook wel een stukje aan de rechterkant af (ofwel de persoon die net in beeld komt), maar dát kan ik zelf wel (gewoon knippen lukt nog wel, al zou het natuurlijk mooier zijn voor de compositie als die pilaar rechts gewoon vol in beeld komt... Maar ik weet niet of ik dat ook van jullie kan vragen
![]()
![]()
..)
Superbedankt alvast!
-------------
Ik had de laatste post in de vorige reeks zie ik nu... Toch maar even een dubbelpost dan..
moet lukken toch?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:41 schreef kruimel_20 het volgende:
ik denk dat ik het wel een heel eind snap...
hij neemt de blur mee waardoor je daar ook die halftone dots krijgt...
Ik wil zo'n soort plaatjes gebruiken :
[afbeelding]
(edit: even iets kleiner gemaakt...)
Originele grootte:
http://i35.photobucket.com/albums/d192/marloes2001/05mk.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d192/marloes2001/10iv.gif
quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:32 schreef kruimel_20 het volgende:
uiteindelijk moet het een oranje afbeelding worden op een zwart shirt. (dus wat nu zwart is oranje en het witte transparant)
ik zal het thuis eens gaan proberen
thanks!!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:44 schreef Eastwood het volgende:
[..]
als ik toch bezig ben:
[afbeelding]
[clickable]
met srgb krijg je je kleuren iig een stukje beter, ook kan het geen kwaad om met de bij photoshop meegeinstaleerde "adobe gamme tool" je monitor te kalibreren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:02 schreef Bright het volgende:
Misschien kunnen jullie ook nog wat mogelijikheden geven om de afdrukkleur op m'n printer gelijk te trekken aan de scans en scherm.
(Scherm ziet eruit als de scan, maar de afdruk is anders)
Ik gebruik met alles het Adobe RGB (1998), dus zou verwachten dat de scan ook netjes in dezelfde kleur wordt afgedrukt. (Heeft met dat colorspace of zo te maken)
Misschien nog wat tips hierover? (En ja, ik heb me al wezenloos gezocht, maar kan weinig oplossingen vinden)
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:43 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Dots? dat moet je me dan nog eens uitleggen
Tenzij je je monitor laat calibreren (of dit zelf doet), is je scherm nooit 'kleurecht'. Dat calibreren doe je met een stukje hardware wat je op je scherm zet en vervolgens zelf de kleurwaarden goed instelt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:02 schreef Bright het volgende:
Misschien kunnen jullie ook nog wat mogelijikheden geven om de afdrukkleur op m'n printer gelijk te trekken aan de scans en scherm.
Ja....je zit allemaal rode "spikes" rond gaan in het midden waar fabulous en de ornamenten overheen staan...iemand een idee hoe dat moet?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:54 schreef CraZaay het volgende:
'spkey effect' ?
yess... hier leer je trouwens heel veel van, het zelf uitzoekenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:15 schreef kruimel_20 het volgende:
het is redelijk gelukt...
[afbeelding]
[afbeelding]
alleen heb ik ontzettend moeilijk kopen doen met de channels waardoor mijn afbeelding niet wilde.
Nu ben ik erachter dat het zo ook kan :
afbeelding een dropshadow geven die ver uitloopt
flatten image
filter - pixelate - color halftone
channels kiezen - ctrl-Klik op een channel
select inverse
nieuwe layer
fill met gewenste kleur.
Voila
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:20 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Hoi![]()
Ik heb Photoshop, maar snap er niks van![]()
Ik heb hier twee plaatjes, maar nu wilt ik iets van het ene plaatje in het andere plaatje zetten![]()
Hoe moet dat![]()
Dat tooltje gebruik ik ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef shi het volgende:
[..]
met srgb krijg je je kleuren iig een stukje beter, ook kan het geen kwaad om met de bij photoshop meegeinstaleerde "adobe gamme tool" je monitor te kalibreren.
het zal dan sowieso beter worden maar ik denk in jou geval niet dat het helemaal 100% hetzelfde worden gaat.
zoek ff op good-tutorials.comquote:Op maandag 22 januari 2007 15:34 schreef skiczukie het volgende:
Ik wil in Photoshop tekst in een circelvorm te typen, maar ik weet niet hoe het moet, heeft iemand een tip?
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:06 schreef Eastwood het volgende:
[..]
zoek ff op good-tutorials.com
zeer handig voor dit soort trucjes.. is kwestie van paar simpele stapjes achter elkaar.
Niet dat ik je het niet wil vertellen, maar als je relatief simpele effecten wilt, is het veel sneller om ff te zoeken dan hier te wachten op antwoord.
maar bij deze..
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:48 schreef NTCE het volgende:
je moet het allemaal zelf tekenen, dat is pas master!
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:37 schreef Kriebbel het volgende:
wtf wat een raar probleem in Photoshop![]()
Als ik een afbeelding (met normale kleuren) open in PS, veranderd PS de kleuren heel erg, save ik de afbeelding weer zijn de kleuren weer normaal![]()
Wie helpt?![]()
het zal wel iets met de kleur instellingen zijn, maar weet zo niet wat, (werk niet zovaak met PS)
PC eigenschappen:
Fujitsu Siemens Intel Pentium D
CPU 3.20 GHZ
2 GB geheugen
NVIDIA Quadro FX 1400
Waarom pak je zo'n brak plaatje en pak je niet een grotere afbeelding? Of is een grotere afbeelding niet voorradig?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:13 schreef hallo_mensen het volgende:
http://img.photobucket.com/albums/v634/hallo_mensen/Chamell.jpg
Kan iemand de tekst veranderen in CHAMELL NO.1 SITTARD?
Groter heb k m nietquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:44 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Waarom pak je zo'n brak plaatje en pak je niet een grotere afbeelding? Of is een grotere afbeelding niet voorradig?
Neequote:Op donderdag 25 januari 2007 11:00 schreef haaahaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook met photoshop dat na een paar keer heen-en-weer alt-tabben tussen photoshop en een ander programma dat op een gegeven moment de photoshop uit het alt-tab overzichtje weg is en je dus photoshop dan alleen kunt benaderen door photoshop in de taakbalk aan te klikken? Zit nu in mijn CS maar zat geloof ik ook in de vorige versie.
Best irritant!
quote:
Heb je dan niet (te) veel openstaan?quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:30 schreef haaahaha het volgende:
ik heb er wel last van. Met mijn vorige photoshop versie al. Dat was destijds op een andere computer. Op mijn huidige computer op m'n werk heb ik het verschijnsel ook, als mede op mijn prive laptop. Het lijkt mij dus geen verschijnsel van een pc, maar eerder van photoshop zelf.
aanmerking: netjes gedaanquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:52 schreef Vince22 het volgende:
Ok heb nu de tekening naar een veel beter uitziend vectorbestand weten te krijgen.... maar hoe bewerk ik nou dat vector bestand? Zoals lijnen aanpassen, dingen eruit knippen en vervangen, kleuren veranderen enz...
Is inmiddels gelukt.... het resultaat:
[afbeelding]
Iemand nog op of aanmerkingen of verbeteringen? Graag!
tofquote:Op donderdag 25 januari 2007 10:07 schreef eer-ik het volgende:
nou, vooruit
[afbeelding]
effe snel gedaan, kon het goeie font zo gauw niet vinden, en daarbij weet ik niet waar ik die moet opslaan op een apple
ik wil DSG terug![]()
Alleen die tekst ''grijsgedraaid"?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. Dat grijsgedraaid stukje in de roze cd, zonder de tekst eromheen zeg maar![]()
Dat kan je in imageready doen. Kan je zo een filmpje importeren en dan moet je doen export image as.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:42 schreef seekfaM het volgende:
Weet iemand hoe ik een Gifje het beste kan opslaan.
Welke Opties allemaal?
En hij moet niet tegroot worden
*en dan heb ik het over een gif/filmpje*
Je moet wel de goede tool gebruiken om dat te doen he. Das die ene linksbovenaanquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:05 schreef vioo het volgende:
waarom kan ik in cs2 ineens niet meer ctrl klik op mn laag doen.. dat ie hetgeen in die laag staat selecteert? weet iemand hoe dat nou moet?
ik heb t al..quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:05 schreef vioo het volgende:
waarom kan ik in cs2 ineens niet meer ctrl klik op mn laag doen.. dat ie hetgeen in die laag staat selecteert? weet iemand hoe dat nou moet?
Meestal is dat een geheugen probleempje, je zou kunnen proberen om het gebruikte geheugen van Photoshop te vergroten of te verminderen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:28 schreef Flaccid het volgende:
Weet iemand hoe het komt als je cursor langzamer is dan de selection tool?
http://www.youtube.com/watch?v=OthxA3NOxnc
hier zie je hoe het gaat ong...
nee ook gewoon photoshopquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:53 schreef Flaccid het volgende:
moet in imagereadydaar kan je frame voor frame bewerken
Jawel kan wel, m aar alleen in Photoshop CS2 en hoger uiteraard.quote:
Alles laten gebruiken moet je niet doen. Je moet ook nog geheugen over hebben om bijvoorbeeld even te rekenen met de calculator. Zet `m eens op 40% van je geheugen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:40 schreef Flaccid het volgende:
hij mag alles gebruiken...
Nu wil photoshop niet meer opstarten (was met een file van 400mb bezig, wel opgeslagen maar dan weetik het nog niet)
Hij hangt na reading text global recources
ik wil je niet teleur stellen, maar helaas is dit gifje niet bewerkt. Die miljoenen stuiterballen hebben ze echt van de heuvel laten rollenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:50 schreef seekfaM het volgende:
Is er behoefte aan uitleg hoe je een animatie (gif) in photoshop kan krijgen
En die dan tekunnen bewerken, en dan een bewerkt filmpje te hebben?
[afbeelding]
op deze manier
Niemand>quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:53 schreef Flaccid het volgende:
moet in imagereadydaar kan je frame voor frame bewerken
Nu vraag van mij:
Mijn wind effect doet vaag. Ik krijg inhammen in plaats van slierten, iemand die weet hoe dit komt?
Een layer geselecteer jaquote:Op zondag 4 februari 2007 14:56 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Heb je een selectie ervan gmaakt als je het filter toepast?
js.quote:
enige goede voorbeeldje wat ik vinden kan zonder screencaps te maken:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:13 schreef Flash55 het volgende:
Anders post je even een voorbeeldje _GdR_
Ze liggen het bij mij wel uit, weenie of je kijken kan:Pquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:32 schreef _GdR_ het volgende:
hoewel die tutorial ook kut is.
ze leggen niks uit. mja ik zuig ook bigtime in photoshop.
Als je een ruime portomonee hebt, gerust.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:06 schreef Piovan het volgende:
Zijn er ook hendige plugins voor PS CS?
Hmm toffe site zo te zienquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:51 schreef DutchErrorist het volgende:
hint voor mensen:
Zoek eerst op Good-tutorials.com dan gaat er een wereld voor je open
Hoeft nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:09 schreef dork22 het volgende:
[..]
Als je een ruime portomonee hebt, gerust.
Ach, er zijn ook van die gekke die die dingen gratis op internet zetten, maar uiteraard moet je die dingen vooral niet gebruiken, is niet eerlijk met rechten ofzo, weet niet precies hoe het zit.quote:
Ach ja, want elk studentje kan dat betalenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:51 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Ach, er zijn ook van die gekke die die dingen gratis op internet zetten, maar uiteraard moet je die dingen vooral niet gebruiken, is niet eerlijk met rechten ofzo, weet niet precies hoe het zit.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 02:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ach ja, want elk studentje kan dat betalen... Moraalridder
![]()
Haha zoals op die game forums waar ze dan 5 van die dingen hebbenquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:55 schreef TwyLight het volgende:
NO WAIDat wordt echt te druk
Zie het al voor me, een pagina met 50 reactie's en onder elke post een plaatje.
Liever niet
idd 1 van de slechtste dingen die ze hebben kunnen uitvindenquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:55 schreef TwyLight het volgende:
NO WAIDat wordt echt te druk
Zie het al voor me, een pagina met 50 reactie's en onder elke post een plaatje.
Liever niet
Een mooie zwart wit foto maak je makkelijker door image > adjustments > channels mixerquote:Op maandag 12 februari 2007 13:49 schreef Tha_BlonT het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste tutorial online gezet, wilde toch eens proberen of ik een beetje duidelijk kon uitleggen wat ik precies doe. Het geeft aan hoe je zwartw-wit kan maken, en bepaalde delen van je foto kan doordrukken of tegenhouden. Wellicht leuk voor sommige, maar mijn grote vraag is eigenlijk of het enigszins begrijpelijk is voor mensen...
http://www.filostofie.nl/(...)t-foto-in-photoshop/
Goede tutquote:Op maandag 12 februari 2007 13:49 schreef Tha_BlonT het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste tutorial online gezet, wilde toch eens proberen of ik een beetje duidelijk kon uitleggen wat ik precies doe. Het geeft aan hoe je zwartw-wit kan maken, en bepaalde delen van je foto kan doordrukken of tegenhouden. Wellicht leuk voor sommige, maar mijn grote vraag is eigenlijk of het enigszins begrijpelijk is voor mensen...
http://www.filostofie.nl/(...)t-foto-in-photoshop/
De gradient map is sneller dan jouw channelmixer, en beter in mijn ogen, ook zonder al die andere stappen.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:49 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Een mooie zwart wit foto maak je makkelijker door image > adjustments > channels mixer
Vink onderaan 'monochrome' aan, zet red op +/- 70%, green en blue op 20% en je hebt een mooie zwart wit foto. In ieder geval een stuk mooier dan de mode grayscale en sneller dan je tutorial.
Ik snap jouw tutorial wel, alleen die is specifiek voor jouw foto. Bij andere foto's hoef je al die stappen niet uit te voeren en volstaat de channels mixer.
Goed punt, daar had ik nog niet bij nagedacht.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:50 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Goede tutmijn complimenten. Duidelijke taal, en niet saai opgesomt. Maar, voor de gevorderde shopper, die geen uitgebreide uitleg nodig heeft en alleen geinteresseerd is in de stappen die je maakt, kan je misschien de echte stappen vetgedrukt maken ofzo, zodat de gevorderden er snel door heen lopen, en de beginners de tekst tot hun kunnen nemen. Misschien een tip. Verder vond ik het een goede tutorial!
![]()
Maar jouw tutorial is toch specifiek voor die foto? Je kunt bij elke foto wel bepaalde details uitknippen en blenden of met de levels schuiven, in basis kun je heel easy via andere stappen een foto mooi zwart wit maken.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:57 schreef Tha_BlonT het volgende:
[..]
De gradient map is sneller dan jouw channelmixer, en beter in mijn ogen, ook zonder al die andere stappen.
Probeer het maar eens uit. Het is net iets meer contrast op 1 of andere manier. Ik neem gradientmapping in plaats van channel-mixer tegenwoordig
Zoals ik zei, probeer het eensquote:Op maandag 12 februari 2007 15:02 schreef haaahaha het volgende:
ik betwijfel trouwens of je met een gradient map net zo makkelijk en net zo mooi een zwart wit foto maakt als met de channels mixer.
je moet je tekst op een layer zetten. En je kan per frame aangeven welke layers je wel en niet mag zien (met het bekende oogje voor de layer, net zoals in photoshop.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:36 schreef Pizzahut het volgende:
als ik een animatie gif open in imageready en ik wil er bijv. tekst o.i.d. aan toevoegen, dan doet hij dit in elke frame.
hoe kan ik dit voorkomen?
oow oke, nooit echt in imageready gewerkt, bedankt!quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:39 schreef Eastwood het volgende:
[..]
je moet je tekst op een layer zetten. En je kan per frame aangeven welke layers je wel en niet mag zien (met het bekende oogje voor de layer, net zoals in photoshop.
!!quote:Op maandag 12 maart 2007 22:00 schreef BillyOcean het volgende:
Zet dat "simpel vraagje" maar tussen aanhalingstekens... Das nog niet zo makkelijk (vind ik althans) dit is mijn poging..:
link
![]()
Ik snap je niet precies, sorry.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:05 schreef KlappernootatWork het volgende:
je moet het zwarte deel in een layer op de voorgrond zetten en dan op een nieuw layer inkleuren en die op de achtergrond zetten
Eerst zorgen dan je een layer hebt die de oppervlakte van je hele banner heeft (desnoods maak je een layer die alleen wit is, die je daarna weer verwijdert.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef King_of_cubes het volgende:
Even een vraagje.. ik heb voor een website een stukje tekst getypt (het is voor een banner) maar ik wil dit precies in het middel van mijn plaatje hebben. Hoe doe ik dit?
quote:Quote Adobe:
Important: A licensed copy of Photoshop CS2, Creative Suite 2, Production Studio, Adobe Web Bundle, or Adobe Video Bundle is required to use this technology beyond a two-day trial period. After installation you will be prompted to enter a CS3 beta serial number for Photoshop. To obtain a beta serial number, visit www.adobe.com/go/photoshopcs3beta_serialnumber and enter your CS2 serial number
Een Photoshop 7 licentie of ouder volstaat niet om langer dan twee dagen van de beta te kunnen genieten.
CS3 beta en mac os xquote:Op woensdag 21 maart 2007 08:50 schreef ricaplayer het volgende:
Wat voor photoshop heeft hij wel niet?![]()
Dan heb ik maar CS2 :/
Dude, dat doe je een stuk makkelijker dan die uitleg. Je kunt met je tekst tool(t) een rechthoek trekken. Simpelweg de tekst-tool selecteren, een rechthoek naar keuze slepen, vervolgens tekst intypen en via de character set > paragraph de tekst gecentreerd uitlijnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef King_of_cubes het volgende:
Even een vraagje.. ik heb voor een website een stukje tekst getypt (het is voor een banner) maar ik wil dit precies in het middel van mijn plaatje hebben. Hoe doe ik dit?
Zo kan het ook ja maar dat vind ik persoonlijk altijd irritant, en op mijn manier werkt het met alles en niet alleen met text.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:43 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dude, dat doe je een stuk makkelijker dan die uitleg. Je kunt met je tekst tool(t) een rechthoek trekken. Simpelweg de tekst-tool selecteren, een rechthoek naar keuze slepen, vervolgens tekst intypen en via de character set > paragraph de tekst gecentreerd uitlijnen.
laatste afbeelding is een kruisje?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:14 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Eerst zorgen dan je een layer hebt die de oppervlakte van je hele banner heeft (desnoods maak je een layer die alleen wit is, die je daarna weer verwijdert.
[afbeelding]
dan selecteer je de text layer (of een andere die je precies in het midden wil) én de layer die over de gehele oppervlakte zit.
[afbeelding]
dan selecteer je de move tool
[afbeelding]
en klik je op deze 2 icoontjes in de options balk bovenaan.
[afbeelding]
quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef vamos1 het volgende:
Hi iedereen,
Ik probeer een geopende Gif te unlocken, maar niets lijkt te lukken. (hernoemen van/)dubbelklikken op de layer werkt niet, ook een nieuwe layer aanmaken werkt niet..
omdat ik zeker 80 bestanden af moet en deze in dezelfde naam moet opslaan is het erg omslachtig om hem steeds in een nieuw psd-bestand te kopieren/plakken, daarom zoek ik een andere manier om de gif-bestanden te unlocken.
Kan iemand mij hiermee helpen?
quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe komt het dat ik elk plaatje die ik open op Slot heb staan![]()
mijn vraag was dus hetzelfde,.......dubbelklikken werkt nietquote:
Image -> Mode -> RGBquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef vamos1 het volgende:
Hi iedereen,
Ik probeer een geopende Gif te unlocken, maar niets lijkt te lukken. (hernoemen van/)dubbelklikken op de layer werkt niet, ook een nieuwe layer aanmaken werkt niet..
omdat ik zeker 80 bestanden af moet en deze in dezelfde naam moet opslaan is het erg omslachtig om hem steeds in een nieuw psd-bestand te kopieren/plakken, daarom zoek ik een andere manier om de gif-bestanden te unlocken.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Die Background layer kun je toch doorgaans ook unlocken door dubbelklik erop te doen...quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:07 schreef TwyLight het volgende:
Je bedoelt de layer Background?
Ja i know, daarom vroeg ik het ook even voor de zekerheid maar ik had nog niet gezien dat het om een .gif bestand ging. en die moet je eerst op RGB zetten (staat altijd op indexed color)quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Die Background layer kun je toch doorgaans ook unlocken door dubbelklik erop te doen...
Thnx, het overtrekken met de pen tool lukt aardig in PS. Als ik dat heb gedaan, hoe ga ik dan verder? (M.a.w. hoe sla ik het op als vectorbestand?)quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:55 schreef eer-ik het volgende:
http://www.deviantart.com/view/29173597/
Die even doorlezen, en je kan aan de slag
Je gebruikt PS ervoor?quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:18 schreef elixer het volgende:
[..]
Thnx, het overtrekken met de pen tool lukt aardig in PS. Als ik dat heb gedaan, hoe ga ik dan verder? (M.a.w. hoe sla ik het op als vectorbestand?)
quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:17 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja i know, daarom vroeg ik het ook even voor de zekerheid maar ik had nog niet gezien dat het om een .gif bestand ging. en die moet je eerst op RGB zetten (staat altijd op indexed color)
Oeps, dacht dat t een PS tutorial wasquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:34 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je gebruikt PS ervoor?
Ik dacht dat je illustrator gebruikte
Ik weet zo gauw effe niet hoe je het in PS op moet slaan als vector, ik gebruik daar altijd Illustrator voor namelijk...
Je kunt in ps ook de pen tool gebruiken..quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:36 schreef elixer het volgende:
[..]
Oeps, dacht dat t een PS tutorial was![]()
Anyway, als ik het ding heb overgetrokken met de pen tool, wat doe ik dan?
Ik doe het nu netjes in illustratorquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:37 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je kunt in ps ook de pen tool gebruiken..
Maar heb je hem nou wel of niet in ps gemaakt?
quote:Vector Files .EPS, .AI, .PS
Vector type files such as .EPS, .AI and .PS, are the best file type to print messages and logos onto your items because they are easily scalable and mirror the originator's file. Vector files are made up of mathematically drawn vectors. The words you type and see in your favorite word processor are drawn with vectors. When you increase the font size there is no pixelation on the screen is there ?
The most readable Vector file is a .EPS type. EPS stands for Encapsulated PostScript. When saving a file as an .EPS always take the option to make it editable and/or save the image with the fonts inside the file if possible.
Making the file editable means that those areas capable of being edited can be. When you save the fonts inside the files this is the same as saving the fonts as curves. This allows anyone on another PC with a program that can read .EPS files, to open your file and see exactly what you saw when you saved it. All the colours, layout and fonts match. Saving the fonts as curves means that they become Vectors and are mathematically drawn. If you do not save the fonts as curves you need to make sure that the person who will open the file has the same fonts on their PC as you do. Otherwise they will see a different type face.
Illustrator is ook niet zo moeilijkquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:54 schreef elixer het volgende:
Volgens mij begint het te lukken. Ben een complete Illustrator-n00b, maar ik begin het te leren
Ik kan inmiddels wel aardig met photoshop overweg, dus dat scheelt wel een hoop.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Illustrator is ook niet zo moeilijk
Leert snel.
Hij is mooi gewordenquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Illustrator is ook niet zo moeilijk
Leert snel.
leuk tooltje hequote:Op donderdag 22 maart 2007 14:26 schreef elixer het volgende:
[..]
Hij is mooi gewordenKrijg het trucje van de pen tool aardig in de vingers nou.
Thanks voor de hulp![]()
Tof bedankt! Dat was inderdaad wat ik zocht...quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:08 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Image -> Mode -> RGB
(dit is denk ik ook wat boem-dikkie bedoelde)
super! dank,..quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:37 schreef eer-ik het volgende:
http://www.bewired.nl/photoshop.php?titel=batch%20actions
Hier, daar kun je vast wel wat uit opmaken.
Wanneer je ee nieuw bestand opend *Window waar je je formaat in kan stellen van je document.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:10 schreef sendmeel2me het volgende:
Als ik photoshop open, en nog geen document geopend heb zie ik in de "window tools" de kleur rood.. zodra ik een nieuw of bestaand document ga openen.. veranderd deze kleur in grijs en kan ik alleen nog maar vage kleuren zwart wit grijzig gebruiken :s vet vaag? kan iemand me helpen om weer normale kleuren te kunnen gebruiken?
Selecteren ( M ), dan het kader selecterenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:34 schreef sendmeel2me het volgende:
Bedankt het werkt, stom dat ik daar zelf niet gezien heb, heb er namelijk nog wel tussen zitten prutsen.. mja.. nogmaals bedankt..
Als iemand dit ook weet?
Ik heb een plaatje gemaak van 800 x 200 en een nieuw document geopend van 800 x 800..
Nu wil ik dat plaatje van 800 x 200 invoegen in het nieuwe document van 800 x 800..
Het plaatje is nog wel een photoshop file..
bedankt
http://abrviewer.sourceforge.net/quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:18 schreef djnospinzone het volgende:
Is er een app om brushes in PS te managen/previewen? Die standaard preset manager is zwaar ruk.
waarmee maak je je site als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:02 schreef cohen het volgende:
Ons voetbalteam kan kampioen worden. Nu wil ik voor onze website als Index-pagina een mooie foto/plaat hebben, zodat elke website bezoeker dit als eerste ziet.
Ik wil graag onze teamfoto en dan met grote letters erboven:
RCL 2 kampioen !!!
Seizoen 2006/2007
Wie kan dit op een mooie manier verwerken in deze foto? Met Paint wordt het helemaal niks
Als het kan graag rode en witte letters gebruiken.
Alvast bedankt
De foto vind je hier: http://www.fotopocket.nl/(...)3c6/teamfoto2006.JPG
frontpagequote:Op zondag 25 maart 2007 23:59 schreef sendmeel2me het volgende:
[..]
waarmee maak je je site als ik vragen mag?
waar dan ?quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:03 schreef TwyLight het volgende:
ja
Euhm even uit 't blote hoofd, rechthoek selecteren --> menu 'select' --> modify --> smooth --> even de goede waarde zoeken en dan resteren rechthoek verwijderen (del.)quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:04 schreef Piovan het volgende:
Ik moet zelf even weten hoe ik een rechthoek afrond.
Gebruik dan ook geen 20x30 CM, maar reken het even om in pixels per inch en pas dat aantal toe.quote:Op zondag 15 april 2007 21:09 schreef Coelho het volgende:
Ik heb een afdruk nodig van een bepaalde foto van het formaat 18x27. Geen probleem zou je zeggen, maar alle afdrukcentrales die ik gevonden heb, hanteren de formaten 15x22 en 20x30.
Nu heb ik een nieuw document in PS gemaakt, met de afmetingen 20x30 en mijn foto kleiner gemaakt tot het formaat 18x27. Foto geselecteerd, CTRL+C en in het lege bestand geplakt. Wat blijkt: Nog niet een kwart van mijn afbeelding wordt weergegeven. 2x opnieuw geprobeerd omdat ik dacht dat ik iets verkeerd deed, maar het lijkt erop dat alles gewoon goed staat.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik in een wit kader van 20x30 mijn afbeelding precies 18x27 groot krijg, want op bovenstaande manier lukt het me niet. Voor jullie vast en zeker basic, maar ik ben er al bijna een uur mee aan het stoeien en mijn kennis van PS is gewoon te slecht.
De letters iets meer met het glas meebuigen en een beetje transparant maken evt in combinatie met een blending optie.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:13 schreef eer-ik het volgende:
Ik zat eens even lekker te kloten, en besloot dit te maken:
[afbeelding]
Maar het glas ziet er een beetjeuit, niet echt realistisch.
Het is een echt glas overigens, ik doel dan ook op de tekst die ik erop geshopt heb, en die lijntjes..
Heeft iemand wat tips, hoe ik het er wat realistischer uit kan laten zien?
bvd
Wat je met dat laatste bedoelt snap ik niet helemaal...quote:Op donderdag 19 april 2007 16:43 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De letters iets meer met het glas meebuigen en een beetje transparant maken evt in combinatie met een blending optie.
Of, je maakt een selectie van de layer(s) die je erop hebt gelegd, dan kopieer je daarmee vanaf de layer van het glas een nieuwe layer en ga je met hue/sat een beetje pielen.
nee hequote:Op donderdag 19 april 2007 18:33 schreef Flaccid het volgende:
Hij is nogsteeds niet echt echt...
ja, die rechterkant donkerder heb ik me al ietwat mee bezig gehouden, maar zet niet echt veel zoden aan de rijk... Voor wat betreft die lijnen denk ik dat je gelijk hebt, denk ook wel dat dat klopt inderdaadquote:Op donderdag 19 april 2007 18:52 schreef SlamD het volgende:
Je lijntjes lopen - nagenoeg - horizontaal (wat volgens mij klopt met de invalshoek), maar je letters zijn gebogen. Nu lijkt de 'f' en de 'o' dus hoger te staan dan de letters in het midden...
Wellicht kan je beter proberen een heel klein beetje perspectief toe te voegen, en rekening houden met de lichtintval. De rechterkant zou donkerder moeten zijn lijkt me.
onderwegquote:Op donderdag 19 april 2007 19:33 schreef Flaccid het volgende:
stuur de psd es naar mij ([afbeelding])
de achtergrondafbeelding is gewoon dat glas zeg maarquote:Op donderdag 19 april 2007 19:41 schreef Flaccid het volgende:
Ehm heb je hem met wat meer lagen? Wat is die achtergrond afbeelding. Stuur die es..
nee, juist nietquote:Op donderdag 19 april 2007 20:32 schreef Flaccid het volgende:
Dus je zegt dat die strepen op het glas horen?
daar ben ik van op de hoogte inderdaad...quote:Op donderdag 19 april 2007 20:34 schreef TwyLight het volgende:
hij is idd ook scheef ja maar dat had die zelf ook wel door volgens mij
Seekfamquote:Op donderdag 19 april 2007 20:34 schreef seekfaM het volgende:
nu nog niet, daarom lijken die strepen nu niet echt
Stuur de complete .psd eensquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Seekfam
Klopt, die strepen horen er niet op, wil ik er wel graag degelijk op hebben, nu lijkt het nog wat karig
het lukt niet?quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:16 schreef seekfaM het volgende:
Plaatje en dan Image --> Adjustments --> Replace Color, en dan kan je met je pincet de kleur aan klikken die je wil behouden, dan is het als het goed is word de rest zwart wit, en dan kan je nog een beetje met die schuifjes spelen, om het gewenste resultaat tekrijgen
naar de vierkante rectangle tool gaan en je muis even ingedrukt houden.quote:Op maandag 23 april 2007 21:54 schreef Piovan het volgende:
Ik kan de rounded rectangle tool nergens vinden![]()
I salute you!quote:Op maandag 23 april 2007 21:52 schreef SlamD het volgende:
eCommerce?
Zie maar of het goed genoeg is...
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc1188/th_57931_eastman_jones_ps3_1_copy_122_1188lo.jpg]afbeelding][/URL]
Check de link die ik geplaatst heb. Je meot met je muis over het onderste plaatje heen gaan, dan zie je wat er mooi aan is: de huid is echt heel mooi egaal.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:23 schreef Piovan het volgende:
Wat is daar mooi aan :s
MIsschien is deze foto niet echt ene geod voorbeeld. Ik wil iets hebben alsquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:35 schreef Flaccid het volgende:
Ow dat rekken hoort er niet bij?
Check:quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:20 schreef HenkBenzinetank het volgende:
als je het goed wilt doen wel ja.
(al is dat echt een crappy foto, onscherp gezicht en scherpe hoedrand?)
assie heeft dcaarvoor denk ik een combinatioe van techniekken gebruikt, met gausiaanse blur werken is daar eentje van maar ze werkt ook met high-pass filter lagen, die laatste is een wat vreemde techniek, ik heb het eens een keer geprobeert uit te leggen, die uitleg staat een paar topics terug, hier is de linkquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:25 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Check de link die ik geplaatst heb. Je meot met je muis over het onderste plaatje heen gaan, dan zie je wat er mooi aan is: de huid is echt heel mooi egaal.
Kun je toch zelf aan mij vragen ofniet soms?quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:23 schreef BB_Koning het volgende:
Hallo,
Ik wil zoiet smaken:
[afbeelding]
en kan wel zo doen:
http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut020_2.htm
Maar nu vraag ik me af of het eenvoudiger kan?
Ben je nu serieus? Ik heb in de fototopic gevraagd hoe het egdaan moet worden, daar kun je reageren. Peri verwees me hiernaartoe, dus toen heb ik de vraag hier gesteld.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:39 schreef Assiej het volgende:
[..]
Kun je toch zelf aan mij vragen ofniet soms?
AAN MIJ » DE MAKER ERVAN .......
Ik vertel je nu al helemaaaal niet meer hoe en wat ik gedaan heb ,.. bah Wannabee vlutkubus
Sjezus, ik jat jou dingen toch ook niet
om vervolgens te weten te komen hoe je dingen gemaakt hebt
Zoek zelf eens wat uit Naaper![]()
kom zelf met dingen, ipv anderen nadoen![]()
Ik heb gesproken!!!! en je blijft met je vieze poten van mijn bewerking af
je hebt zowiezo mijn recht niet om het te publiceren!
het gaat erom dat je het alleen al vraagt..quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ben je nu serieus? Ik heb in de fototopic gevraagd hoe het egdaan moet worden, daar kun je reageren. Peri verwees me hiernaartoe, dus toen heb ik de vraag hier gesteld.
Ben je vanaf je tiende/elfde jaar aan het fotosoepen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:53 schreef Assiej het volgende:
[..]
het gaat erom dat je het alleen al vraagt..
het gaat je geen ene moer aan
jij jou effecten en bewerkingen
ik de mijne..
wat ik in 7 jaar heb moeten leren is dit het resultaat ervan
succes met oefenen![]()
Dan heb je niet veel geleerdquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:53 schreef Assiej het volgende:
[..]
ik de mijne..
succes met oefenen![]()
pff wat een onzin, je kan toch best vertellen welke stappen je ongeveer neemtquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:53 schreef Assiej het volgende:
[..]
ik de mijne..
succes met oefenen![]()
Alstuquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:38 schreef IsaacD het volgende:
[..]
I salute you!![]()
Thanks; precies wat ik zocht. En tja, 't is voor een papertje voor m'n studie ja; ik denk kom ik leuk 'm even op
Enige is: zou je misschien de "S" van "Chemicals" willen verwijderen? De naam hoort eigenlijk zonder S, plus dan komt de tekst niet meer over het gezicht van Indy
Dat ik het alleen al vraag? Hou je lelijke, arorgante kankersmoel eens dicht tegen mij. Je zou het ook positief op kunnen vatten: ik vind jouw bewerkignen mooi en wil het ook kunnen. Mensen die sites als deze maken http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut018_3.htm willen hun kennis delen. JIj, met je arrogante kutkop, voelt jezelf kennelijk te goed andere mensen te helpen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:53 schreef Assiej het volgende:
[..]
ik de mijne..
succes met oefenen![]()
1 - 0quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:03 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Dan heb je niet veel geleerd
Zozo wel heftige reactie, had van mij wel wat minder gemogen. @Assiej: Ik begrijp dat je niet de complete bewerking prijs wilt geven. Toch vind ik dat je arrogant reageert en BB best wat meer kan vertellen over de bewerking ( zo heel bijzonder is deze ook weer niet)quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:15 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat ik het alleen al vraag? Hou je lelijke, arorgante kankersmoel eens dicht tegen mij. Je zou het ook positief op kunnen vatten: ik vind jouw bewerkignen mooi en wil het ook kunnen. Mensen die sites als deze maken http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut018_3.htm willen hun kennis delen. JIj, met je arrogante kutkop, voelt jezelf kennelijk te goed andere mensen te helpen.
Echt, ik wialg echt van jou, vieze kankertrut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |