Een layer geselecteer jaquote:Op zondag 4 februari 2007 14:56 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Heb je een selectie ervan gmaakt als je het filter toepast?
js.quote:
enige goede voorbeeldje wat ik vinden kan zonder screencaps te maken:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:13 schreef Flash55 het volgende:
Anders post je even een voorbeeldje _GdR_
Ze liggen het bij mij wel uit, weenie of je kijken kan:Pquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:32 schreef _GdR_ het volgende:
hoewel die tutorial ook kut is.
ze leggen niks uit. mja ik zuig ook bigtime in photoshop.
Als je een ruime portomonee hebt, gerust.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:06 schreef Piovan het volgende:
Zijn er ook hendige plugins voor PS CS?
Hmm toffe site zo te zienquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:51 schreef DutchErrorist het volgende:
hint voor mensen:
Zoek eerst op Good-tutorials.com dan gaat er een wereld voor je open
Hoeft nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:09 schreef dork22 het volgende:
[..]
Als je een ruime portomonee hebt, gerust.
Ach, er zijn ook van die gekke die die dingen gratis op internet zetten, maar uiteraard moet je die dingen vooral niet gebruiken, is niet eerlijk met rechten ofzo, weet niet precies hoe het zit.quote:
Ach ja, want elk studentje kan dat betalenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:51 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Ach, er zijn ook van die gekke die die dingen gratis op internet zetten, maar uiteraard moet je die dingen vooral niet gebruiken, is niet eerlijk met rechten ofzo, weet niet precies hoe het zit.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 02:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ach ja, want elk studentje kan dat betalen... Moraalridder
![]()
Haha zoals op die game forums waar ze dan 5 van die dingen hebbenquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:55 schreef TwyLight het volgende:
NO WAIDat wordt echt te druk
Zie het al voor me, een pagina met 50 reactie's en onder elke post een plaatje.
Liever niet
idd 1 van de slechtste dingen die ze hebben kunnen uitvindenquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:55 schreef TwyLight het volgende:
NO WAIDat wordt echt te druk
Zie het al voor me, een pagina met 50 reactie's en onder elke post een plaatje.
Liever niet
Een mooie zwart wit foto maak je makkelijker door image > adjustments > channels mixerquote:Op maandag 12 februari 2007 13:49 schreef Tha_BlonT het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste tutorial online gezet, wilde toch eens proberen of ik een beetje duidelijk kon uitleggen wat ik precies doe. Het geeft aan hoe je zwartw-wit kan maken, en bepaalde delen van je foto kan doordrukken of tegenhouden. Wellicht leuk voor sommige, maar mijn grote vraag is eigenlijk of het enigszins begrijpelijk is voor mensen...
http://www.filostofie.nl/(...)t-foto-in-photoshop/
Goede tutquote:Op maandag 12 februari 2007 13:49 schreef Tha_BlonT het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste tutorial online gezet, wilde toch eens proberen of ik een beetje duidelijk kon uitleggen wat ik precies doe. Het geeft aan hoe je zwartw-wit kan maken, en bepaalde delen van je foto kan doordrukken of tegenhouden. Wellicht leuk voor sommige, maar mijn grote vraag is eigenlijk of het enigszins begrijpelijk is voor mensen...
http://www.filostofie.nl/(...)t-foto-in-photoshop/
De gradient map is sneller dan jouw channelmixer, en beter in mijn ogen, ook zonder al die andere stappen.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:49 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Een mooie zwart wit foto maak je makkelijker door image > adjustments > channels mixer
Vink onderaan 'monochrome' aan, zet red op +/- 70%, green en blue op 20% en je hebt een mooie zwart wit foto. In ieder geval een stuk mooier dan de mode grayscale en sneller dan je tutorial.
Ik snap jouw tutorial wel, alleen die is specifiek voor jouw foto. Bij andere foto's hoef je al die stappen niet uit te voeren en volstaat de channels mixer.
Goed punt, daar had ik nog niet bij nagedacht.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:50 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Goede tutmijn complimenten. Duidelijke taal, en niet saai opgesomt. Maar, voor de gevorderde shopper, die geen uitgebreide uitleg nodig heeft en alleen geinteresseerd is in de stappen die je maakt, kan je misschien de echte stappen vetgedrukt maken ofzo, zodat de gevorderden er snel door heen lopen, en de beginners de tekst tot hun kunnen nemen. Misschien een tip. Verder vond ik het een goede tutorial!
![]()
Maar jouw tutorial is toch specifiek voor die foto? Je kunt bij elke foto wel bepaalde details uitknippen en blenden of met de levels schuiven, in basis kun je heel easy via andere stappen een foto mooi zwart wit maken.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:57 schreef Tha_BlonT het volgende:
[..]
De gradient map is sneller dan jouw channelmixer, en beter in mijn ogen, ook zonder al die andere stappen.
Probeer het maar eens uit. Het is net iets meer contrast op 1 of andere manier. Ik neem gradientmapping in plaats van channel-mixer tegenwoordig
Zoals ik zei, probeer het eensquote:Op maandag 12 februari 2007 15:02 schreef haaahaha het volgende:
ik betwijfel trouwens of je met een gradient map net zo makkelijk en net zo mooi een zwart wit foto maakt als met de channels mixer.
je moet je tekst op een layer zetten. En je kan per frame aangeven welke layers je wel en niet mag zien (met het bekende oogje voor de layer, net zoals in photoshop.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:36 schreef Pizzahut het volgende:
als ik een animatie gif open in imageready en ik wil er bijv. tekst o.i.d. aan toevoegen, dan doet hij dit in elke frame.
hoe kan ik dit voorkomen?
oow oke, nooit echt in imageready gewerkt, bedankt!quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:39 schreef Eastwood het volgende:
[..]
je moet je tekst op een layer zetten. En je kan per frame aangeven welke layers je wel en niet mag zien (met het bekende oogje voor de layer, net zoals in photoshop.
!!quote:Op maandag 12 maart 2007 22:00 schreef BillyOcean het volgende:
Zet dat "simpel vraagje" maar tussen aanhalingstekens... Das nog niet zo makkelijk (vind ik althans) dit is mijn poging..:
link
![]()
Ik snap je niet precies, sorry.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:05 schreef KlappernootatWork het volgende:
je moet het zwarte deel in een layer op de voorgrond zetten en dan op een nieuw layer inkleuren en die op de achtergrond zetten
Eerst zorgen dan je een layer hebt die de oppervlakte van je hele banner heeft (desnoods maak je een layer die alleen wit is, die je daarna weer verwijdert.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef King_of_cubes het volgende:
Even een vraagje.. ik heb voor een website een stukje tekst getypt (het is voor een banner) maar ik wil dit precies in het middel van mijn plaatje hebben. Hoe doe ik dit?
quote:Quote Adobe:
Important: A licensed copy of Photoshop CS2, Creative Suite 2, Production Studio, Adobe Web Bundle, or Adobe Video Bundle is required to use this technology beyond a two-day trial period. After installation you will be prompted to enter a CS3 beta serial number for Photoshop. To obtain a beta serial number, visit www.adobe.com/go/photoshopcs3beta_serialnumber and enter your CS2 serial number
Een Photoshop 7 licentie of ouder volstaat niet om langer dan twee dagen van de beta te kunnen genieten.
CS3 beta en mac os xquote:Op woensdag 21 maart 2007 08:50 schreef ricaplayer het volgende:
Wat voor photoshop heeft hij wel niet?![]()
Dan heb ik maar CS2 :/
Dude, dat doe je een stuk makkelijker dan die uitleg. Je kunt met je tekst tool(t) een rechthoek trekken. Simpelweg de tekst-tool selecteren, een rechthoek naar keuze slepen, vervolgens tekst intypen en via de character set > paragraph de tekst gecentreerd uitlijnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef King_of_cubes het volgende:
Even een vraagje.. ik heb voor een website een stukje tekst getypt (het is voor een banner) maar ik wil dit precies in het middel van mijn plaatje hebben. Hoe doe ik dit?
Zo kan het ook ja maar dat vind ik persoonlijk altijd irritant, en op mijn manier werkt het met alles en niet alleen met text.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:43 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dude, dat doe je een stuk makkelijker dan die uitleg. Je kunt met je tekst tool(t) een rechthoek trekken. Simpelweg de tekst-tool selecteren, een rechthoek naar keuze slepen, vervolgens tekst intypen en via de character set > paragraph de tekst gecentreerd uitlijnen.
laatste afbeelding is een kruisje?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:14 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Eerst zorgen dan je een layer hebt die de oppervlakte van je hele banner heeft (desnoods maak je een layer die alleen wit is, die je daarna weer verwijdert.
[afbeelding]
dan selecteer je de text layer (of een andere die je precies in het midden wil) én de layer die over de gehele oppervlakte zit.
[afbeelding]
dan selecteer je de move tool
[afbeelding]
en klik je op deze 2 icoontjes in de options balk bovenaan.
[afbeelding]
quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef vamos1 het volgende:
Hi iedereen,
Ik probeer een geopende Gif te unlocken, maar niets lijkt te lukken. (hernoemen van/)dubbelklikken op de layer werkt niet, ook een nieuwe layer aanmaken werkt niet..
omdat ik zeker 80 bestanden af moet en deze in dezelfde naam moet opslaan is het erg omslachtig om hem steeds in een nieuw psd-bestand te kopieren/plakken, daarom zoek ik een andere manier om de gif-bestanden te unlocken.
Kan iemand mij hiermee helpen?
quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe komt het dat ik elk plaatje die ik open op Slot heb staan![]()
mijn vraag was dus hetzelfde,.......dubbelklikken werkt nietquote:
Image -> Mode -> RGBquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef vamos1 het volgende:
Hi iedereen,
Ik probeer een geopende Gif te unlocken, maar niets lijkt te lukken. (hernoemen van/)dubbelklikken op de layer werkt niet, ook een nieuwe layer aanmaken werkt niet..
omdat ik zeker 80 bestanden af moet en deze in dezelfde naam moet opslaan is het erg omslachtig om hem steeds in een nieuw psd-bestand te kopieren/plakken, daarom zoek ik een andere manier om de gif-bestanden te unlocken.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Die Background layer kun je toch doorgaans ook unlocken door dubbelklik erop te doen...quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:07 schreef TwyLight het volgende:
Je bedoelt de layer Background?
Ja i know, daarom vroeg ik het ook even voor de zekerheid maar ik had nog niet gezien dat het om een .gif bestand ging. en die moet je eerst op RGB zetten (staat altijd op indexed color)quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Die Background layer kun je toch doorgaans ook unlocken door dubbelklik erop te doen...
Thnx, het overtrekken met de pen tool lukt aardig in PS. Als ik dat heb gedaan, hoe ga ik dan verder? (M.a.w. hoe sla ik het op als vectorbestand?)quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:55 schreef eer-ik het volgende:
http://www.deviantart.com/view/29173597/
Die even doorlezen, en je kan aan de slag
Je gebruikt PS ervoor?quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:18 schreef elixer het volgende:
[..]
Thnx, het overtrekken met de pen tool lukt aardig in PS. Als ik dat heb gedaan, hoe ga ik dan verder? (M.a.w. hoe sla ik het op als vectorbestand?)
quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:17 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja i know, daarom vroeg ik het ook even voor de zekerheid maar ik had nog niet gezien dat het om een .gif bestand ging. en die moet je eerst op RGB zetten (staat altijd op indexed color)
Oeps, dacht dat t een PS tutorial wasquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:34 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je gebruikt PS ervoor?
Ik dacht dat je illustrator gebruikte
Ik weet zo gauw effe niet hoe je het in PS op moet slaan als vector, ik gebruik daar altijd Illustrator voor namelijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |