abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46343808
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46343837
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:24 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Dubbele nationaliteit. Weet je wel....
Ja, en dan nu het van twee walletjes eten daardoor.....graag
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46343911
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:24 schreef Argento het volgende:

[..]

De door jouw genoemde bepaling maakt deel uit van hoofdstuk 8 van het Reglement, genaamd 'de plenaire vergadering', paragraaf 3, genaamd 'de beraadslaging'. De bevoegdheid genoemd in deze bepaling ziet dus uitsluitend op de situatie waarin het betrokken Kamerlid gedurende de plenaire vergadering aan het woord is. Dat heeft echter niets te maken met het indienen van een motie.

Kortom, vooralsnog kunnen we niet met recht zeggen dat de Voorzitter invloed heeft op de tekst van de motie. Mij is overigens ook niet bekend dat de teksten van moties eerst ter goedkeuring aan de Voorzitter moet worden voorgelegd alvorens zij ter stemming aan de Kamer worden voorgelegd, dus de vraag is dan tevens hoe de Voorzitter feitelijk in de gelegenheid zou zijn om, voordat de motie ter stemming wordt voorgelegd, de inhoud ervan te toetsen.

Ik moet er wel bij zeggen dat we volgens mij onterecht over een motie spreken. Het ging immers om een voorstel. Als dat voorstel tijdens de plenaire vergadering is gedaan, wijs jij terecht op bovenstaande bepaling.

Neemt niet weg dat ik zo mijn twijfels heb over de stelling dat een Kamervoorzitter de inhoud van een motie kan toetsen voordat deze aan de Kamer wordt voorgelegd, maar dat valt dan buiten het bestek van deze discussie.
Een motie hoeft niet langs de voorzitter. Een motie dient echter wel uitgesproken te worden. Op het gesproken woord is mijn citaat van toepassing. Het heeft dus alles te maken met een motie, die kan je alleen tijdens een vergadering indienen.
En ook als het een voorstel is, blijft het van toepassing.
pi_46343946
quote:
Trouwens als Marokko en Turkije dingen gaan van Abu en Alba...hoe is dat dan van twee walletjes eten door die twee?
Het maakt geen fuck uit hoe je het noemt. Een dubbele nationaliteit betekend simpelweg risico's op inlichtingen-werkzaamheden aan het land van herkomst. Zolang er geen unanieme loyaliteitsverklaring aan Nederland is afgelegd, blijft het riskant. Om nog maar te zwijgen van een Albayrak die gepeperde zaken als gepleegde genocide niet openlijk afkeurt.
pi_46344037
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:30 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Het maakt geen fuck uit hoe je het noemt. Een dubbele nationaliteit betekend simpelweg risico's op inlichtingen-werkzaamheden aan het land van herkomst. Zolang er geen unanieme loyaliteitsverklaring aan Nederland is afgelegd, blijft het riskant. Om nog maar te zwijgen van een Albayrak die gepeperde zaken als gepleegde genocide niet openlijk afkeurt.
Een eed is een eed. Wanneer is het genoeg?
pi_46344123
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, en dan nu het van twee walletjes eten daardoor.....graag
Jij en jouw instelling geven eigenlijk perfect weer waarom landen als Nederland zo kwetsbaar zijn voor de Islam.
Het verleden en de vaderlandse cultuur interesseren je geen fuck zolang ze geen betrekking hebben op jezelf. Lekker multicultureel lullen, Wilders een veeg om de oren en het eigen land beschimpen. En terwijl jij je Acda en de Munnik cd'tje nog maar eens grijs draait, zijn in Saudi Arabie de lijnen al uitgezet voor de Islamitische overheersing.

En nu heeeeeeeeeeel hard schreeuwen: "comploooooooooot!"
pi_46344176
quote:

[..]

Dus na elke vakantie bel jij de aivd even op?
pi_46344354
quote:

[..]

Het maakt geen fuck uit hoe je het noemt. Een dubbele nationaliteit betekend simpelweg risico's op inlichtingen-werkzaamheden aan het land van herkomst.
Jezus, lees jij teveel van die koude oorlogsspionnen pocketboekjes ofzo
pi_46344386
wat een gezwets zeg, maarja extreem rechts kennende

ik heb zelf ook een dubbele nationaliteit wat verandert dat eigenlijk aan mij als persoon?

wat zou er veranderen als abu taleb en albayrak hun nationaliteit zouden opgeven?

mijns inziens niets
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46344390
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:35 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Jij en jouw instelling geven eigenlijk perfect weer waarom landen als Nederland zo kwetsbaar zijn voor de Islam.
Het verleden en de vaderlandse cultuur interesseren je geen fuck zolang ze geen betrekking hebben op jezelf. Lekker multicultureel lullen, Wilders een veeg om de oren en het eigen land beschimpen. En terwijl jij je Acda en de Munnik cd'tje nog maar eens grijs draait, zijn in Saudi Arabie de lijnen al uitgezet voor de Islamitische overheersing.

Acda en de Munnik:

De rest van je onzin:
pi_46344464
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:35 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

peeuw, peeuw, paniek

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:44:52 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46344468
Ik vind het te idioot voor woorden dat Aboutaleb dit nog met een officieel antwoord verwaardigt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46344497
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:42 schreef Slayage het volgende:
wat een gezwets zeg, maarja extreem rechts kennende

ik heb zelf ook een dubbele nationaliteit wat verandert dat eigenlijk aan mij als persoon?

wat zou er veranderen als abu taleb en albayrak hun nationaliteit zouden opgeven?

mijns inziens niets
Zalig zijn de simpelen van geest....
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:45:39 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46344499
Ik vind het slecht dat iemand die in de volksvertegenwoordiging van Nederland zit ook nog een tweede nationaliteit kan hebben.

Daarnaast ben ik trouwens tegen het hele princiepe van een dubbele Nationaliteit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46344520
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:44 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het te idioot voor woorden dat Aboutaleb dit nog met een officieel antwoord verwaardigt

V.
dat zeg iets over de staat van het land

-Rabia Al-Basri
pi_46344564
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Zalig zijn de simpelen van geest....
altijd vermakelijk dit soort typetjes

you just made my day

-Rabia Al-Basri
pi_46344603
quote:
Hij zal wel moeten, de minister moet antwoord geven op vragen vanuit de kamer. Hoewel Aboutaleb nog geen minister is moet hij toch laten zien dat hij de kamer respecteert.
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:49:49 #18
136 V.
pi_46344639
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hij zal wel moeten, de minister moet antwoord geven op vragen vanuit de kamer. Hoewel Aboutaleb nog geen minister is moet hij toch laten zien dat hij de kamer respecteert.
Dat geldt van twee kanten. Hij heeft niets misdaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46344674
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:49 schreef Verbal het volgende:
Dat geldt van twee kanten.
Hoe bedoel je? De kamer hoeft geen verantwoording af te leggen aan een minister.
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:52:16 #20
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46344721
Je leest aan het gezicht van Verbeet af dat ze walgt van Wilders en z'n fractiegenoten. Verbeet heeft haar positie als voorzitter misbruikt om een door de bevolking gekozen kamerlid de mond te snoeren. Dat noem ik dictatoriaal. Typisch weer van die PvdA-streken.

De motie had gewoon in stemming moeten worden gebracht, waar deze naar alle waarschijnlijkheid zou zijn weggestemd. Daarmee was het verhaal afgelopen geweest. Verbeet heeft uiterst dom gehandeld.
Pugna Pro Patria
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:52:34 #21
136 V.
pi_46344731
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? De kamer hoeft geen verantwoording af te leggen aan een minister.
Het respect. Of vind je dat dat rapalje van de PVV respectvol handelt?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:53:26 #22
136 V.
pi_46344766
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:52 schreef Jurgen21 het volgende:
Je leest aan het gezicht van Verbeet af dat ze walgt van Wilders en z'n fractiegenoten. Verbeet heeft haar positie als voorzitter misbruikt om een door de bevolking gekozen kamerlid de mond te snoeren. Dat noem ik dictatoriaal. Typisch weer van die PvdA-streken.
Ach ja Weisglas heeft ook nog nooit een kamerlid afgekapt, zeker?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46344790
Die berichtgeving van de NOS ook weer:
quote:
Aboutaleb verbaasd over aanval PVV.
De PVV stelt gewoon terecht voor om de dubbele nationaliteit voor bewindslieden onmogelijk te maken en meteen grijpt de NOS dat aan om van Aboutaleb een slachtoffer te maken van de "aanval van de PVV".

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46344810
quote:

[..]

jemig man, je lijkt wel een servier die over een moslim praat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46344821
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat geldt van twee kanten.

V.
Wie zegt dat eigenlijk, vriendinneke Verbeet of tevens een belangrijke passage in de grondwet?
Zo bezien had Wouter en femke ook al tien keer het zwijgen opgelegd kunnen worden als ze weereens tekeer gingen tegen Verdonk.
pi_46344898
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:52 schreef Verbal het volgende:
Het respect. Of vind je dat dat rapalje van de PVV respectvol handelt.
Het is helemaal niet relevant of er met respect wordt gehandeld. Kamer en minister zijn vanuit de wet tot elkaar veroordeelt. Wel denk ik dat Aboutaleb dit Wilders niet in dank afneemt, maar goed dat is een persoonlijke kwestie tussen beide. Het komt vaker voor dat twee politici elkaar niet mogen.
pi_46344938
quote:

V.
zover zijn wel al als NL. Dat mensen voorstellen verdedigen die mensen uitsluiten op basis van ras om publieke functies uit te voeren. Goh, waar ken ik dit soort retoriek toch van...
Het voorstel van Wilders zou er in de praktijk op neerkomen dat mensen met een dubbel paspoort nooit kandidaat minister kunnen worden. Oftewel, hij moet die soort mensen niet. Wees een vent en zeg dat dan ook.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:58:04 #28
136 V.
pi_46344942
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:54 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Wie zegt dat eigenlijk, vriendinneke Verbeet of tevens een belangrijke passage in de grondwet?
Volgens mij zei ik dat net.
quote:
Zo bezien had Wouter en femke ook al tien keer het zwijgen opgelegd kunnen worden als ze weereens tekeer gingen tegen Verdonk.
Je ziet het verschil niet? Goh, wat een verrassing.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46344994
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind het slecht dat iemand die in de volksvertegenwoordiging van Nederland zit ook nog een tweede nationaliteit kan hebben.

Daarnaast ben ik trouwens tegen het hele princiepe van een dubbele Nationaliteit
Van mij mag iemand best wel een dubbele nationaliteit hebben. Ik hoop dat over een jaar of vijf ook te hebben. Maar het is wat anders om dan in de kamer of in een kabinet te gaan zitten.

Dat is net als verkoper van Philips die thuis allemaal Sony apparatuur heeft.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_46345062
quote:

De motie had gewoon in stemming moeten worden gebracht, waar deze naar alle waarschijnlijkheid zou zijn weggestemd. Daarmee was het verhaal afgelopen geweest. Verbeet heeft uiterst dom gehandeld.
lees even het regelement door. dan zal je zien dat het mocht.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:03:07 #31
136 V.
pi_46345150
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is helemaal niet relevant of er met respect wordt gehandeld.
Kom dan zélf niet met dat argument

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46345153
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:01 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

lees even het regelement door. dan zal je zien dat het mocht.
Waar in het reglement staat dat een voorzitter een partij mag dwingen een bepaalde tekst aan te passen met als dreigmiddel het ontnemen van het spreekrecht?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46345180
Pfff... we zijn er nog niet uit dus?
pi_46345195
Wat een beest, een brok racisme.
Zyggie.
pi_46345222
quote:
Je leest aan het gezicht van Verbeet af dat ze walgt van Wilders en z'n fractiegenoten. Verbeet heeft haar positie als voorzitter misbruikt om een door de bevolking gekozen kamerlid de mond te snoeren. Dat noem ik dictatoriaal.

Ja ik vind het ook erg slecht, juist in het hart van de democratie is het van groot belang dat je elkaars mening respecteert. Dat Verbeet persoonlijke afkeer van Wilders heeft kan wel zijn, maar dat mag zij niet laten blijken als voorzitter, ze moet de vergadering leiden. Bovendien is de actie van Verbeet volstrekt onnodig geweest, gezien de commotie lijkt het me sterk dat het voorstel een meerheid zou hebben gehaald. Waarmee het dus ook nog eens een domme actie geweest is van Verbeet.

Overigens snap ik niet waarom Wilders de motie ineens had aangepast, welke vorm van druk zou er zijn gezet vanuit de kamer? Wilders staat immers bekend als zeer standvastig, er moet dus behoorlijk gedreigd zijn om Wilders overstag te laten gaan. Ik ben heel benieuwd in welke vorm dat dan gebeurd is en welke kamerleden zich daaraan schuldig gemaakt hebben.
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:53 schreef Verbal het volgende:
Ach ja Weisglas heeft ook nog nooit een kamerlid afgekapt, zeker?
Zoiets als hij rijd door rood, dan mag ik het ook?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-02-2007 21:10:26 ]
pi_46345273
Vraag aan Floripas:

Allemaal ministers met een dubbel paspoort, daar zou jij geen problemen mee hebben?
Volgens jou ligt hun loyaliteit dan 100% bij Nederland.
pi_46345293
Misschien allang geplaats in een van de voorgaande delen, maar dan maar ten overvloede, die motie. Dikgedrukt het deel dat verwijderd werd.

Voorgesteld: 15 februari 2007

De Kamer,

Gehoord de beraadslaging,

overwegende dat het van groot belang is dat leden van het kabinet en de Staten-Generaal zich uitsluitend inzetten voor het Nederlandse belang,

overwegende dat dit niet te verenigen is met het hebben van een dubbele nationaliteit,

van mening dat het onwenselijk is dat leden van de Staten-Generaal naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit kunnen bezitten,

van mening dat het onwenselijk is dat niet wettelijk is geregeld dat leden van het kabinet de Nederlandse nationaliteit dienen te bezitten en dat het ook ten aanzien van hen onwenselijk is een dubbele nationaliteit te bezitten,

verzoekt de regering met wetswijziging te komen strekkende tot:

- het introduceren van een wettelijk vereiste voor leden van het kabinet om de Nederlandse nationaliteit te bezitten
- het onmogelijk te laten zijn dat personen die naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit hebben lid worden van de Staten-Generaal en het kabinet

en spreekt tenslotte uit dat het wenselijk is dat vooruitlopend op deze wetswijzigingen geen bewindslieden van het kabinet Balkenende IV worden benoemd die naast de Nederlandse nationaliteit nog de nationaliteit van een ander land hebben danwel geen Nederlander zijn,

en gaat over tot de orde van de dag,
*********************************************************************************
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46345306
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:03 schreef Verbal het volgende:
Kom dan zélf niet met dat argument
Wat een onzin, het is gewoon wettelijk vastgelegd dat de kamer een minister controleert. Nu is Aboutaleb nog geen minister maar het zou wel heel vreemd zijn om als aanstaand minister de controlerende macht van de kamer nu al te ontkennen. Strikt gezien heb je overigens wel gelijk, maar jij vroeg je af waarom Aboutaleb antwoord gaf op de vragen van Wilders. Nou hierom dus. Bovendien betreft dit professioneel respect, waar jij op doelt betreft persoonlijk respect.
pi_46345334
Kennelijk is het weggelaten omdat het tegen de wet ingaat. Zoiets. Ja, ik weet ook niet hoe dat allemaal zit...
pi_46345336
Aangezien hier volgens mij ongrondwettelijkheden verzocht worden is het niet zo raar het te schrappen, nietwaar?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46345340
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:03 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Waar in het reglement staat dat een voorzitter een partij mag dwingen een bepaalde tekst aan te passen met als dreigmiddel het ontnemen van het spreekrecht?
zegt genoeg dat je het nog niet gelezen hebt. kan je daar weer lekker over zeiken.
maar goed:

Artikel 58, lid 2:
Indien een lid of een minister beledigende uitdrukkingen gebruikt, de orde verstoort, zijn plicht tot geheimhouding schendt of instemming betuigt met dan wel aanspoort tot onwettige handelingen, wordt hij door de Voorzitter vermaand en in de gelegenheid gesteld de woorden die tot de waarschuwing aanleiding hebben gegeven, terug te nemen.

http://www.tweedekamer.nl(...)-06_tcm118-74366.pdf

en aangezien je een motie alleen tijdens een plenaire vergadering in kan dienen...
And that is the news.''
pi_46345346
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Zyggie het volgende:
Wat een beest, een brok racisme.
Het gaat om de dubbele nationaliteit hoor. Staat los van ras of huidskleur.
pi_46345383
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

zegt genoeg dat je het nog niet gelezen hebt. kan je daar weer lekker over zeiken.
maar goed:

Artikel 58, lid 2:
Indien een lid of een minister beledigende uitdrukkingen gebruikt, de orde verstoort, zijn plicht tot geheimhouding schendt of instemming betuigt met dan wel aanspoort tot onwettige handelingen, wordt hij door de Voorzitter vermaand en in de gelegenheid gesteld de woorden die tot de waarschuwing aanleiding hebben gegeven, terug te nemen.

http://www.tweedekamer.nl(...)-06_tcm118-74366.pdf

en aangezien je een motie alleen tijdens een plenaire vergadering in kan dienen...
Nou, duidelijk dus. Ze had alle recht het te doen. De plicht misschien wel.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:09:32 #44
136 V.
pi_46345415
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:59 schreef Lyrebird het volgende:

Ja, of toen ik, toen ik bij Nike werkte, in mijn Converse Allstars-t-shirt werd gespot in mijn vrije tijd... grove schande, weken gehoord. Wat een misdadiger.

Alsof dat normaal is of zo, dat soort NSB-gedrag

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46345426
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook erg slecht, juist in het hart van de democratie is het van groot belang dat je elkaars mening respecteert. Dat Verbeet persoonlijke afkeer van Wilders heeft kan wel zijn, maar dat mag zij niet laten blijken als voorzitter, ze moet de vergadering leiden. Bovendien is de actie van Verbeet volstrekt onnodig geweest, gezien de commotie lijkt het me sterk dat het voorstel een meerheid zou hebben gehaald. Waarmee het dus ook nog eens een domme actie geweest is van Verbeet.

Overigens snap ik niet waarom Wilders de motie ineens had aangepast, welke vorm van druk zou er zijn gezet? Wilders staat immers bekend als zeer standvastig, er moet dus behoorlijk gedreigd zijn om Wilders overstag te laten gaan. Ik ben heel benieuwd in welke vorm dat dan gebeurd is en wie zich daaraan schuldig gemaakt hebben.
[..]

Het is in meerdere posts al geplaatst dat het tegen de grondwet ingaat waar alle kamerleden de eed voor hebben afgelegd. Het is de taak van de voorzitter om dan in te grijpen. dat stukje is ook al eens gepost. Ze doet gewoon haar werk, of is dat ook al niet meer toegestaan?
het ironische is dat de PVV de kamerleden vraagt de grondwet ter zijde te schuiven omdat mogelijk in de toekomst 2 mensen dit zouden kunnen doen.
Hoezo boter op je hoofd hebben
And that is the news.''
pi_46345458
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:59 schreef Lyrebird het volgende:
Voor een liberaal hecht je wel veel aan loyaliteit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:10:42 #47
136 V.
pi_46345462
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

Nee, potten en ketels en vooral selectiviteit

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46345478
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef Tikorev het volgende:

[..]

M'n beste Tikorev, had je al een boekhouding waarin staat hoeveel (en welke?) nationaliteiten een Nederlands staatsburger misschien ergens ter wereld heeft?

Blijft trouwens raar: sommige Nederlanders zouden opeens beperkte rechten hebben? Je devalueert het Nederlands staatsburgersschap omdat de Marokkaanse wet je niet aanstaat?
pi_46345493
quote:

[..]

Ik mag aannemen dat je wel de ware aard van Wilders kent.
Zyggie.
pi_46345541
Ook opmerkelijk, ten tijden van het vorige kabinet Balkenende was het bon-ton om ministers (Verdonk) openlijk met kampbeulen te vergelijken en nu is het opeens onbeschoft om te wijzen op de dubbele nationaliteit van Albayrak en Abouthaleb. Links (en vooral de PvdA) predikt louter voor eigen parochie.

Gelukkig zit dit kabinet er w.s niet zo lang....
pi_46345566
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

maar goed:
Zegt genoeg dat ik het nog niet gelezen heb? Wat zegt dat dan precies?

Nergens staat dat ze een andere partij kan dwingen een passage te veranderen en nergens staat dat ze het recht heeft een andere partij het zwijgen op te leggen omdat ze het inhoudelijk oneens is met de motie.
quote:
"Gerdi Verbeet, voorzitter van de Tweede Kamer en tevens PvdA'er, overwoog de PVV het zwijgen op te leggen. Uiteindelijk schorste ze de zitting en dwong ze de Partij voor de Vrijheid in die schorsing om een passage te schrappen.
pi_46345577
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:

Wat maakt dat boekje nou uit?
Wat gaat er veranderen aan mijn gedachtes etc. als ik mijn 2e paspoort weg doe??
pi_46345590
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:09 schreef One_of_the_few het volgende:
Het is in meerdere posts al geplaatst dat het tegen de grondwet ingaat waar alle kamerleden de eed voor hebben afgelegd. Het is de taak van de voorzitter om dan in te grijpen. dat stukje is ook al eens gepost. Ze doet gewoon haar werk, of is dat ook al niet meer toegestaan?
Het is natuurlijk de vraag of deze actie van de PVV beledigend is, anders heeft het artikel dat je aanhaalt uit het reglement van orde namelijk niks te maken met deze zaak.

Ik stel vast dat de motie van de PVV niet op een persoon gericht is, en daarom eigenlijk helemaal niet beledigend kan zijn.
pi_46345615
quote:

[..]

ja tuurlijk. Blijkbaat heb je nog nie door wat de gevolgen waren als men voor had gestemd en wat de intentie van de motie was. Het komt er anmelik op neer dat er nooit mensen met een dubbelpaspoort in de regering kunnen komen. Aangezien ook mensen met marokaanse ouders die hier geboren zijn en nooit in maroko zijn geweest een marokaans paspoort hebben, kunnen ze geen minister worden. Dat het een selectie op ras. Dat zou het gevolg zijn, en dat noem 'staat los van ras of huidskleur'?
And that is the news.''
pi_46345628
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, of toen ik, toen ik bij Nike werkte, in mijn Converse Allstars-t-shirt werd gespot in mijn vrije tijd... grove schande, weken gehoord. Wat een misdadiger.

Alsof dat normaal is of zo, dat soort NSB-gedrag

V.
Kwam je ook naar de zaak in je Converse kleren en ben jij toevallig ontslagen?
pi_46345632
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:14 schreef Devrim_ het volgende:

Wat gaat er veranderen aan mijn gedachtes etc. als ik mijn 2e paspoort weg doe??
daar heb ik ook geen antwoord op gekregen
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:16:40 #57
136 V.
pi_46345668
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:12 schreef Mr_Bojangles het volgende:
Ook opmerkelijk, ten tijden van het vorige kabinet Balkenende was het bon-ton om ministers (Verdonk) openlijk met kampbeulen te vergelijken en nu is het opeens onbeschoft om te wijzen op de dubbele nationaliteit van Albayrak en Abouthaleb. Links (en vooral de PvdA) predikt louter voor eigen parochie.

Zoals gezegd, het verschil tussen mensen aanspreken op beleid dat ze voeren of ze aanvallen als ze niets misdaan hebben puur vanwege afkomst, dat wordt weer niet gezien, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46345687
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

daar heb ik ook geen antwoord op gekregen
Blijkbaar durven ze geen antwoord daarop te geven want dan zou blijken dat de mensen die tegen een 2e paspoort zijn ongelijk hebben
pi_46345688
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:11 schreef sigme het volgende:

[..]

M'n beste Tikorev, had je al een boekhouding waarin staat hoeveel (en welke?) nationaliteiten een Nederlands staatsburger misschien ergens ter wereld heeft?
Volgens mij doet dat ook niet ter zake. Ik zou het prima vinden als andere landen Nederlanders zouden dwingen hun nationaliteit op te geven als ze daar een bewindspersoon willen worden.
quote:
Blijft trouwens raar: sommige Nederlanders zouden opeens beperkte rechten hebben? Je devalueert het Nederlands staatsburgersschap omdat de Marokkaanse wet je niet aanstaat?
Gelijke gevallen hebben gelijke rechten. Iemand van Marokkaanse komaf met één paspoort is IMO een ander geval dan iemand van Marokkaanse komaf met twee paspoorten.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:17:59 #60
136 V.
pi_46345720
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Kwam je ook naar de zaak in je Converse kleren
Wat is er ingewikkeld aan de woorden 'vrije tijd'?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46345722
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef One_of_the_few het volgende:
Aangezien ook mensen met marokaanse ouders die hier geboren zijn en nooit in maroko zijn geweest een marokaans paspoort hebben, kunnen ze geen minister worden. Dat het een selectie op ras.
Er zijn tig landen op de wereld die hetzelfde beleid als Marokko voeren op dit punt. Ook voor hen zou deze wet gelden.
pi_46345761
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:12 schreef Mr_Bojangles het volgende:

Wat is daar opmerkelijk aan? Beide zijn voorbeelden van intolerant beleid?
Zyggie.
pi_46345766
Tsja... Wilders' voorstel zou waarschijnlijk ook voor mensen uit Togo gelden, ja, maar laten we onze koppen nou niet in het zand steken, hè? Wilders is altijd al tegen de Islam en allochtonen uit islamitische landen (Turkije en Marokko) geweest...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:19:31 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46345770
quote:

V.
Persoonlijk vind ik het te idioot voor woorden dat iemand met een dubbele nationaliteit beëdigd wordt.
pi_46345783
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Kwam je ook naar de zaak in je Converse kleren en ben jij toevallig ontslagen?
Ach, Ik kan ook eigenlijk zelf het antwoord wel geven.
Door een gehaaide manager met een afvloeiingsregeling op een zijspoor gezet wegens indianen-gedrag!

Wedden, wedden.......
pi_46345798
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Aangezien ook mensen met marokaanse ouders die hier geboren zijn en nooit in maroko zijn geweest een marokaans paspoort hebben, kunnen ze geen minister worden.
Als die ouders hun kinderen niet in Marokko aangeven hebben ze ook geen dubbele nationaliteit. Overigens snap ik wel dat dat voor die mensen een probleem is, maar dat vind ik toch echt een probleem tussen hen en Marokko.
pi_46345817
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het te idioot voor woorden dat iemand met een dubbele nationaliteit beëdigd wordt.
Wat een totale nonsens. Het is overduidelijk dat het niet zozeer gaat om de dubbele nationaliteit, maar je meer beinvloed wordt door minderheidsgroeperingen die je blijkbaar nogal raken.
Zyggie.
pi_46345833
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:20 schreef Tikorev het volgende:
maar dat vind ik toch echt een probleem tussen hen en Marokko.
Dus waar is Wilders mee bezig?
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:21:28 #69
136 V.
pi_46345848
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:19 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Ach, Ik kan ook eigenlijk zelf het antwoord wel geven. Door een gehaaide manager met een afvloeiingsregeling op een zijspoor gezet wegens indianen-gedrag!

Wedden, wedden.......
Of je leert lezen. Dit is al de zoveelste keer dat je blijk geeft van onkunde op dat gebied.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46345865
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zegt genoeg dat ik het nog niet gelezen heb? Wat zegt dat dan precies?

Nergens staat dat ze een andere partij kan dwingen een passage te veranderen en nergens staat dat ze het recht heeft een andere partij het zwijgen op te leggen omdat ze het inhoudelijk oneens is met de motie.
[..]
dat zegt dat je mensen veroordeelt op hun daden zonder de bevoegdheden van die mensen te kennen. Dat is net zo iets als roepen dat een rechter geen vonnis mag uitspreken.

Daarnaast gaat het stuk erover oa onwettige handelingen. Kamerleden hebben de eed over de grondwet afgelegd. De motie bevat een strekking die tegen de grondwet gaat en dus onwettig is. Het is dan de taak van de voorzitter om dan in te grijpen.
Als ze het niet had gedaan had men geroepen dat ze haar taak niet goed doet. Ze heeft dus het recht om in te grijpen als een motie een strekking heeft dat onwettig is. De wet geldt voor iedereen. Dat is toch wat wilders altijd roept: dat marokanen geen fraude enzo moeten plegen en zich aan de wet houden. Net wat aboutaleb in amsterdam gedaan heeft. Nederlanders en marokanen aan de wet laten houden. De PVV wil nu dat mensen zich niet aan de wet houden omdat 2 mensen misschien zich in de toekomst aan de wet gaan houden?
Als dat het Nederland van Wilders is, de wet gebruiken als het je uitkomt en negeren als het je uitkomt dan moet hij dat gewoon zeggen.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:22:11 #71
136 V.
pi_46345888
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bent niet de enige, je hebt de ariër uit een potje aan je zijde.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46345892
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:20 schreef Zyggie het volgende:
Het is overduidelijk dat het niet zozeer gaat om de dubbele nationaliteit
Dat is een invulling die jij er aan geeft, het blijkt namelijk niet uit de motie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:23:19 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46345927
quote:

[..]

Wat een totale nonsens. Het is overduidelijk dat het niet zozeer gaat om de dubbele nationaliteit, maar je meer beinvloed wordt door minderheidsgroeperingen die je blijkbaar nogal raken.

Het is mijn eerste post in dit topic of uberhaupt in POL in maanden. Hoezo is overduidelijk dat ik beinvloed wordt door minderheidsgroeperingen?
Ik kan het blijkbaar niet vreemd vinden dat iemand die Nederland gaat vertegenwoordigen niet volledig en onomwonden voor Nederland kiest maar een 'achterdeurtje' open houdt.
pi_46345942
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zijn tig landen op de wereld die hetzelfde beleid als Marokko voeren op dit punt. Ook voor hen zou deze wet gelden.
ja precies. Het komt er dus op neer dat er geen enkel persoon met een dubbel paspoort in de regering kan komen.
Dus selectie op ras of afkomst.
And that is the news.''
pi_46345973
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Of je leert lezen.

V.
Je hebt gelijk, je zij duidelijk werkte.
pi_46346008
Dit zal de eerste van een hele reeks onzinnige moties worden vrees ik. 9 van die circusartiesten in de kamer.
pi_46346017
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ja precies. Het komt er dus op neer dat er geen enkel persoon met een dubbel paspoort in de regering kan komen.
Dus selectie op ras of afkomst.
Nee het is selectie op mensen met een dubbel paspoort. Voor zover ik weet stelt de Grondwet daar geen restricties aan.
pi_46346019
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:17 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Blijkbaar durven ze geen antwoord daarop te geven want dan zou blijken dat de mensen die tegen een 2e paspoort zijn ongelijk hebben
uiteraard, discussie gaat helemaal niet om die dubbele nationaliteit uiteraard, maar dat de een een mocro is en de andere een turk (de tsunami ), maar dat kunnen wilders en enco en de mensen hiero, niet openlijk zeggen

dit is de eerste keer dat een mocro en een turk, staatssecretaris worden toch?
-Rabia Al-Basri
pi_46346023
quote:

[..]

Wat een totale nonsens.
Waarom is dat nonsens dan? Is het niet absurd dat een Minister aan de ene kant het Nederlandse belang moet dienen maar aan de andere kant ook nog eens onderdaan is van een ander land.

Komt hier straks een Armeense asielzoeker om asiel vragen is die vervolgens afhankelijk van het oordeel van een Nederlands bewindspersoon met een Turkse nationaliteit (eentje die zich overigens niet eens wil uitspreken over de Armeense genocide). Dat lijkt mij een erg ongewenste situatie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:25:35 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46346031
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Je bent niet de enige, je hebt de ariër uit een potje aan je zijde.

V.
Nou, in reactie 1 werd ik beinvloed door een minderheidsgroepering. Dit is reactie 2... Het is wachten tot de eerste die me voor tering nazi gaat uitschelden op basis van 1 regeltje.

Ik stem nog eens SP
pi_46346033
De huidige grondwet verbiedt een onderscheid te maken tussen mensen met de Nederlandse nationaliteit, dus het voorstel van Fritsma was helemaal buiten de orde. Terecht dat hij dus werd werd terug gefloten.

Als Fritsma het anders wil moet hij maar met een intiatiefwet komen om de grondwet te wijzigen en zien dat hij daar 2/3 meerderheid voor krijgt. Deze vertoning sloeg helemaal nergens op.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:25:59 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46346049
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:17 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Nog maar eens vragen dan:
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sterker nog, helemaal geen positie. Immers, wanneer ga je een Berufsverbot instellen? Bij welke functie? Lopende band? Stel dat er oorlog komt en de werknemer saboteert de band en we hebben geen blikjes bier meer. Of zo. In deel 1 heb ik al verwezen naar de Nuremberger wetten. I rest my case.
Aanvullend: Ik neem aan dat je dan consequent wordt? Dus ook alle andere functies worden verboden terrein voor mensen met twee nationaliteiten? Ongeacht welke nationaliteit? Dus niet alleen de mensen met de nationaliteit van een islamitisch land, maar ook de Nederlanders / Canadezen, de Nederlanders / Amerikanen, de Nederlanders / Belgen? En we gaan dat consequent doorvoeren? Dus als je in de VS gaat wonen geef je onmiddellijk je Nederlanderschap op? Met alle voordelen ervan? Dus geen AOW in het buitenland? Geen recht op bescherming van de ambassades (altijd handig voor bijvoorbeeld de Amerikanen/Nederlanders aangezien de VS niet echt populair is in de wereld en er landen zijn die niet al te vlot helpen als het een Amerikaan betreft)?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46346062
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is mijn eerste post in dit topic of uberhaupt in POL in maanden. Hoezo is overduidelijk dat ik beinvloed wordt door minderheidsgroeperingen?
Ik kan het blijkbaar niet vreemd vinden dat iemand die Nederland gaat vertegenwoordigen niet volledig en onomwonden voor Nederland kiest maar een 'achterdeurtje' open houdt.
Ik dacht laatst iets van je te hebben gelezen dat mijn hypothese zou ondersteunen. Hey maar denk je nou dat je hetzelfde zou reageren als het een Russisch-Nederlands persoon was. (als dat kan )
Zyggie.
pi_46346071
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De motie bevat een strekking die tegen de grondwet gaat en dus onwettig is.
Welke strekking?
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:27:26 #85
66444 Lord_Vetinari
pi_46346109
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welk achterdeurtje houdt Aboutaleb open? Je taalgebruik veronderstelt een bewuste keuze van hem. Die heeft hij niet. Hij KAN zijn Marokkaanse burgerschap niet opgeven. Punt. Einde verhaal.
pi_46346121
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef ShaoliN het volgende:
Dit zal de eerste van een hele reeks onzinnige moties worden vrees ik.
Vanwaar al die drukte dan? De motie zal niet alleen worden verworpen, maar hij is ook nog eens onzinnig. Zonde om daar tijd in te stoppen.
pi_46346122
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee het is selectie op mensen met een dubbel paspoort. Voor zover ik weet stelt de Grondwet daar geen restricties aan.
De grondwet verbiedt een onderscheid te maken tussen mensen met een Nederlands paspoort.
Of iemand een tweede paspoort heeft is helemaal niet relevant.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:27:44 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46346124
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:26 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik dacht laatst iets van je te hebben gelezen dat mijn hypothese zou ondersteunen.
Ah... een vooroordeel dus
quote:
Hey maar denk je nou dat je hetzelfde zou reageren als het een Russisch-Nederlands persoon was. (als dat kan )
Ja. Wat mij betreft mag je zelfs geen volksvertegenwoordiger worden zonder nadrukkelijk alleen over de Nederlandse nationaliteit te beschikken.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:27:44 #89
136 V.
pi_46346125
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:24 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, je zij duidelijk werkte.
En schrijven kun je ook al niet. Vandaar dat je redeneringsvermogen ook zo pover is. Duidelijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46346140
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is een invulling die jij er aan geeft, het blijkt namelijk niet uit de motie.
kom op, je kan zelf toch ook nagaan wat voor gevolgen die motie heeft?
Je zei in een post eerder zelf dat veel landen het systeem van maroko hanteren. Uit de motie blijkt in de praktijk dat al deze mensen geen minister of kamerlid mogen worden terwijl ze soms nog nooit in die landen zijn geweest. Ik kan me niet voorstellen dat deze 'bbijkomstigheid'bij deze motie niet bekend was bij de PVV. Ik vind het weinig met vrijheid te maken hebben eigenlijk.
And that is the news.''
pi_46346159
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja. Wat mij betreft mag je zelfs geen volksvertegenwoordiger worden zonder nadrukkelijk alleen over de Nederlandse nationaliteit te beschikken.
Je voorstel gaat langzamerhand een behoorlijk ondemocratische kant uit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:29:11 #92
136 V.
pi_46346183
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, in reactie 1 werd ik beinvloed door een minderheidsgroepering. Dit is reactie 2... Het is wachten tot de eerste die me voor tering nazi gaat uitschelden op basis van 1 regeltje.
Waar zeg ik dat je een nazi bent? Ik zeg dat je Wilders aan je kant hebt, naar aanleiding van je eigen standpunt. Is dat niet zo?
quote:
Ik stem nog eens SP
Ja. Of niet. Wat jij wilt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46346192
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Welke strekking?
de inhoud van de motie, zo beter?
je kan ook op de inhoud ingaan inplaats van net doen of je de post niet begrijpt. En nu niet op deze zin reageren maar op mijn vorige post waarin staat uitgelegd dat de voorzitter haar taak gewoon uitvoerde.
And that is the news.''
pi_46346240
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:28 schreef waltersh het volgende:

[..]

Je voorstel gaat langzamerhand een behoorlijk ondemocratische kant uit.
Dat maakt toch niet uit. De wet is er alleen als je hem kan gebruiken.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:30:33 #95
66444 Lord_Vetinari
pi_46346243
quote:

[..]

[..]

De Kieswet stelt uitsluitend als voorwaarde dat voor passief kiesrecht de persoon dient te beschikken over de Nederlandse nationaliteit. Punt. Of er nog 17 nationaliteiten naast zitten, zal de Kieswet een roodkoperen fluitketel zijn.
pi_46346279
quote:

[..]

[..]

Het is niet zozeer een vooroordeel alswel dat ik je gedachtegang probeer te begrijpen. Je hele principiele houding doet me namelijk nogal opportunistisch aan. Waarschijnlijk zou je het niks boeien als het een westers-europees dubbele nationalistisch persoon was.
Zyggie.
pi_46346313
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

je kan ook op de inhoud ingaan inplaats van net doen of je de post niet begrijpt.
Doe eens niet zo onvriendelijk zeg...ik vraag me gewoon af welk deel van de motie tegen de Grontwet zou ingaan...

Maar laat maar zitten, jij bent echt veel te vermoeiend om mee te discussiëren....
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:32:48 #98
66444 Lord_Vetinari
pi_46346341
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:31 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Het is niet zozeer een vooroordeel alswel dat ik je gedachtegang probeer te begrijpen. Je hele principiele houding doet me namelijk nogal opportunistisch aan. Waarschijnlijk zou je het niks boeien als het een westers-europees dubbele nationalistisch persoon was.
Heeft iemand ooit uitgezocht of Adso Nicolai eigenlijk maar één nationaliteit heeft? Of dat Philomena Bijlhout 100% Nederlandsche was? Nee he?
pi_46346352
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

En schrijven kun je ook al niet. Vandaar dat je redeneringsvermogen ook zo pover is. Duidelijk.

V.
Moeilijk he, antwoorden?
pi_46346368
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De Kieswet stelt uitsluitend als voorwaarde dat voor passief kiesrecht de persoon dient te beschikken over de Nederlandse nationaliteit. Punt. Of er nog 17 nationaliteiten naast zitten, zal de Kieswet een roodkoperen fluitketel zijn.
Hetzelfde geldt voor het gelijkheidsbeginsel in de grondwet. En aangezien ik aanneem dat Fritsma dat als oud-IND medewerker dat ook drommels goed weet, is het overduidelijk dat hij alleen uit was op een rel.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:33:46 #101
136 V.
pi_46346383
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Moeilijk he, antwoorden?
Ik heb allang geantwoord, dwarrel

Zoals gezegd: leer lezen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46346426
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef waltersh het volgende:
De grondwet verbiedt een onderscheid te maken tussen met een Nederlands paspoort.
Of iemand een tweede paspoort heeft is helemaal niet relevant.
Hoe wil je onderscheid maken op het hebben van een Nederlands paspoort als de totale populatie waaruit gekozen kan worden al per definitie een Nederlands paspoort bezit? Nee, het gaat om het tweede paspoort en dat is dus weldegelijk relevant.

Binnen de populatie van mensen met een Nederlands paspoort wordt overigens op talloze manier gediscrimineerd, dus dan zou er een hoop beleid moeten veranderen als in de Grondwet zou staan dat je geen onderscheid mag maken binnen de groep met een Nederlands paspoort. Het lijkt mij dan ook sterk dat paspoorten vallen onder artikel 1 van de Grondwet.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:35:50 #103
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46346458
quote:
Wilders haalt voorpagina in Marokko
AD

RABAT - PVV-Tweede Kamerlid Geert Wilders heeft met zijn recente uitspraken over de Koran de aandacht getrokken van media in Marokko. 'Politicus vraagt moslims in Nederland de helft van de Koran te verscheuren om in het land blijven' luidde donderdag de kop in het toonaangevende Marokkaanse dagblad al-Masa.

Wilders stelde eerder deze week in een interview met het dagblad De Pers dat moslims de helft uit de Koran moeten scheuren als ze in Nederland willen blijven. ,,Ik heb de Koran gelezen en ik weet dat er genoeg verschrikkelijke dingen in staan.''

In het nieuwsbericht worden eerdere uitspraken van Wilders in herinnering gebracht. De krant citeerde Nasr Joemman, secretaris van het Contactorgaan Moslims en Overheid, die stelt dat de uitspraken van Wilders niet serieus kunnen worden genomen. (ANP)
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_46346463
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
-Rabia Al-Basri
pi_46346464
Het is gewoon een schande dat die Wieteke van Dordt nu al blijk geeft van slecht voorzitterschap. Dit is pure partijpolitiek. Een kamervoorzitter hoort niet te dreigen met het wijzigen van moties. Punt uit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:36:31 #106
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46346488
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe wil je onderscheid maken op het hebben van een Nederlands paspoort als de totale populatie waaruit gekozen kan worden al per definitie een Nederlands paspoort bezit? Nee, het gaat om het tweede paspoort en dat is dus weldegelijk relevant.

Binnen de populatie van mensen met een Nederlands paspoort wordt overigens op talloze manier gediscrimineerd, dus dan zou er een hoop beleid moeten veranderen als in de Grondwet zou staan dat je geen onderscheid mag maken binnen de groep met een Nederlands paspoort. Het lijkt mij dan ook sterk dat paspoorten vallen onder artikel 1 van de Grondwet.
Dus als iemand naast zijn Nederlandse nationaliteit een andere nationaliteit krijgt/heeft verwordt deze persoon tot een mindere burger, een tweede rangs-burger, een niet volledige Nederlander?
Zyggie.
pi_46346492
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heeft iemand ooit uitgezocht of Adso Nicolai eigenlijk maar één nationaliteit heeft? Of dat Philomena Bijlhout 100% Nederlandsche was? Nee he?
Schandalig inderdaad dat niemand daar destijds vragen over heeft gesteld. Bewijst maar weer eens wat voor een aanwinst Wilders is voor de politiek. Zonder de PVV waren er zo zonder ophef of discussie bewindspersonen met een dubbele nationaliteit geïnstalleerd.
pi_46346495
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:36 schreef Mr_Bojangles het volgende:
Het is gewoon een schande dat die Wieteke van Dordt nu al blijk geeft van slecht voorzitterschap. Dit is pure partijpolitiek. Een kamervoorzitter hoort niet te dreigen met het wijzigen van moties. Punt uit.
ze zou zich inderdaad moeten schamen
-Rabia Al-Basri
pi_46346525
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ik zal je niet verder uit de tent lokken. Wel heerlijk gelachen om je tirades en gescheld...
pi_46346529
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Doe eens niet zo onvriendelijk zeg...ik vraag me gewoon af welk deel van de motie tegen de Grontwet zou ingaan...

Maar laat maar zitten, jij bent echt veel te vermoeiend om mee te discussiëren....

oftewel, nog steeds niet inhoudelijk reageren. jammer, was een mooie kans. Ik wil namelijk echt wel, maar wordt een beetje moe van mensen die eerst een hele discussie voeren en dan weer van voor af aan beginnen door net te doen of ze de beginselen niet kennen. Sorry als jij dat niet bent. Ik ben namelijk echt geintreseerd anders was ik ondertussen echt wel weg geweest.
Ik snap namelijk niet dat men zo erg een voorstel steunt wat lichtelijke treksjes van racisme heeft.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:38:08 #111
66444 Lord_Vetinari
pi_46346556
quote:

[..]

Niet voor de Grondwet. Sterker nog, de Grondwet is zeer expliciet hierin:
quote:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Artikel 2
1. De wet regelt wie Nederlander is.

Artikel 3
Alle Nederlanders zijn op gelijke voet in openbare dienst benoembaar.
quote:
Wel dus. Met een uitzaaiing in dit geval naar Artikel 3.

pi_46346560
Ik vind trouwens dat Marokko wel eens wat mag gaan doen om iedereen die vanuit allerlei voorvaderen enige banden met het land heeft een paspoort op te dringen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:38:33 #113
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46346574
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:37 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

oftewel, nog steeds niet inhoudelijk reageren. jammer, was een mooie kans. Ik wil namelijk echt wel, maar wordt een beetje moe van mensen die eerst een hele discussie voeren en dan weer van voor af aan beginnen door net te doen of ze de beginselen niet kennen. Sorry als jij dat niet bent. Ik ben namelijk echt geintreseerd anders was ik ondertussen echt wel weg geweest.
Ik snap namelijk niet dat men zo erg een voorstel steunt wat lichtelijke treksjes van racisme heeft.
Racisme sluimert en komt steeds vaker boven.
Zyggie.
pi_46346596
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

dat doet het dus wel
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:39:38 #115
136 V.
pi_46346629
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:37 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Ik zal je niet verder uit de tent lokken. Wel heerlijk gelachen om je tirades en gescheld...
Ah de 'haphap'-methode als je er zelf niet meer uitkomt. Je bent nog tragischer dan ik al dacht...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46346646
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Wel dus. Met een uitzaaiing in dit geval naar Artikel 3.

en nu een slotje, zijn we van het gezeik af
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:40:10 #117
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46346653
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ah de 'haphap'-methode als je er zelf niet meer uitkomt. Je bent nog tragischer dan ik al dacht...

V.
En weer een pakkende opmerking.
Zyggie.
pi_46346667
quote:
[quote]
Het hebben van een tweede nationaliteit naast de Nederlandse is wettelijk totaal irrelevant.

De discussie wordt de PVV overigens alleen gestart om een deel van de bevolking uit te sluiten van politieke besluitvorming. Zoiets heet ondemocratisch.
quote:
Paspoorten niet.
Staatsburgerschap en kiesrecht wel.
pi_46346696
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:36 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Schandalig inderdaad dat niemand daar destijds vragen over heeft gesteld. Bewijst maar weer eens wat voor een aanwinst Wilders is voor de politiek. Zonder de PVV waren er zo zonder ophef of discussie bewindspersonen met een dubbele nationaliteit geïnstalleerd.
En een ellende dat we hebben gehad met die bewindslieden met een eventueel dubbel paspoort..
Gelukkig dat Geert nu in de kamer zit om ons land te behoeden voor een val over de rand van de afgrond
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_46346699
quote:
dat heeft ze ook niet gedaan, punt.
And that is the news.''
pi_46346741
kan geert wilders niet 1 keer in zn leven zn smoel houden?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_46346795
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dat heeft ze ook niet gedaan, punt.
Dat heeft ze wel. Punt.
Ze heeft Wilders de pas afgesneden, opdat hij geen spreektijd meer kreeg.
De PvdA , en zeker zo'n nazaat van Soekarno, moet je never nooit aan de knoppen laten zitten in het parlement.
pi_46346796
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind trouwens dat Marokko wel eens wat mag gaan doen om iedereen die vanuit allerlei voorvaderen enige banden met het land heeft een paspoort op te dringen.
ben ik met je eens.
Maar daar gaat het nu even niet over. Ik vind het echt schandalig dat een partij met het woordje vrijheid in zijn naam nota bene zo voorstel kan doen.
And that is the news.''
pi_46346819
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit is nog de oude Franse wetgeving die Marokko na de onafhankelijkheid niet heeft veranderd.
Voor Frankrijk en de meeste Franse ex-kolonien geldt hetzelfde.

Ik vind het ook een beetje onzin regeling, maar Frankrijk, Marokko, etc. zijn uiteraard vrij om hun eigen wetgeving te bepalen.
pi_46346822
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:41 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

En een ellende dat we hebben gehad met die bewindslieden met een eventueel dubbel paspoort..
Het is een ongezonde situatie die in de toekomst best voor ellende kan zorgen. Zie het probleem dan ook niet om dit aan te passen. Volgens mij zijn Kamerleden de aangewezen personen om voorstellen te doen om de wet te veranderen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:44:16 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46346846
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:58 schreef One_of_the_few het volgende:
zover zijn wel al als NL. Dat mensen voorstellen verdedigen die mensen uitsluiten op basis van ras om publieke functies uit te voeren. Goh, waar ken ik dit soort retoriek toch van...
Het voorstel van Wilders zou er in de praktijk op neerkomen dat mensen met een dubbel paspoort nooit kandidaat minister kunnen worden. Oftewel, hij moet die soort mensen niet. Wees een vent en zeg dat dan ook.
Nee hoor, dubbele nationaliteit afkeuren is geen racisme, hoe graag je dat ook wilt.

Wil je dan minister worden, moet je een paspoort opgeven. Sim-pel.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:45:07 #127
66444 Lord_Vetinari
pi_46346893
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, dubbele nationaliteit afkeuren is geen racisme, hoe graag je dat ook wilt.

En als je uit een land komt waar dat niet kan?

Overigens gaat dat in tegen artikel 3 van de Grondwet (zie hierboven).
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:45:23 #128
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46346908
quote:

[..]

Jij weet dondersgoed welk gedachtegoed erachter zit.
Zyggie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:45:42 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46346921
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:31 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik zeg net van wel. Waar geloof je Aboutaleb wel op z'n woord als hij zegt dat hij toch echt alleen Nederlander is (maar niet bereid zijn 2e nationaliteit op te geven blijkbaar) en mij niet?

Ik vind je reactie nogal oppertunistisch eigenlijk.

Nogmaals, ik vind dat Nederland door Nederlanders vertegenwoordigd moet worden. Niet door iemand die 75% Nederlander en 25% Turk, Duitser, Rus, Amerikaan of whatever is. We hebben het hier wel over het hoogste ambt in Nederland, is die eis dan echt zo belachelijk?
pi_46346927
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:43 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij zijn Kamerleden de aangewezen personen om voorstellen te doen om de wet te veranderen.
Yep, en dat heeft Wilders gedaan, dat mocht hij ook gewoon en kennelijk is dat niet gelukt. En maar goed ook.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:45:54 #131
136 V.
pi_46346934
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of geen minister wordt?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46346941
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:43 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Dat heeft ze wel. Punt.
Ze heeft Wilders de pas afgesneden, opdat hij geen spreektijd meer kreeg.
De PvdA , en zeker zo'n nazaat van Soekarno, moet je never nooit aan de knoppen laten zitten in het parlement.
psst: het was Wilders niet maar een fractiegenoot.
Daarnaast kan je de rechten en plichten van de kamervoorzitter erop nalezen evenals het stukje grondwet wat erop betrekking heeft. Stukken staan allemaal in dit topic. Uit welk stukje blijkt dat ze het niet mocht dan?
De rest is gewoon politieke kleur waarop je zeikt, best, maar heeft niks met dit onderwerp te maken.
And that is the news.''
pi_46346946
quote:
Ze heeft hem terecht afgebroken omdat Fritsma een discussie starte over een wetswijziging die hijwilde doorvoeren en dat was buiten de orde van het debat.
pi_46346964
quote:

[..]

Twee opties:
-Ofwel een unanieme loyaliteitsverklaring aan NL die op de bus gaat naar Cassablanca, Ankara,..You name it.

-Ofwel wachten tot er afspraken zijn waardoor dit wel mogelijk is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:46:58 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46346978
quote:

[..]

Dan heb je pech?
quote:
Overigens gaat dat in tegen artikel 3 van de Grondwet (zie hierboven).
Het is duidelijk dat het binnen het huidige recht geen belemmering is, maar dan mag je dat toch nog wel afkeuren?
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:47:04 #136
136 V.
pi_46346984
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef One_of_the_few het volgende:

De rest is gewoon politieke kleur waarop je zeikt, best, maar heeft niks met dit onderwerp te maken.
Precies. Er is hier maar één kant die partijpolitiek belijdt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:47:16 #137
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46346994
Zullen we vrouwen ook het passieve kiesrecht ontnemen? Dat was me de laatste paar decennia ook niet zo goed bevallen.
pi_46346995
quote:

[..]

dubbele nationaliteit opgeven niet nee. Wel de motie van de PVV. simpel.
And that is the news.''
pi_46347004
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is duidelijk dat het binnen het huidige recht geen belemmering is, maar dan mag je dat toch nog wel afkeuren?
Dat mag, iedereen mag dat.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:47:56 #140
136 V.
pi_46347023
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan heb je pech?
Blijkbaar niet. Blijkbaar hebben een paar anderen pech, en die kunnen daar overduidelijk niet mee omgaan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:48:01 #141
66444 Lord_Vetinari
pi_46347027
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Yep, en dat heeft Wilders gedaan, dat mocht hij ook gewoon en kennelijk is dat niet gelukt. En maar goed ook.
Bovendien is een wet pas geldig als hij door de Regering is ingediend en door de Kunnegin ondertekend. En in het Staatsblad heeft gestaan. Tegen die tijd zijn we al 3 kabinetten verder. En dat weet Wilders c.s. ook. Het was dus puur relschoppen. Er is geen kans op dat ze de beëdiging hadden kunnen tegenhouden.
pi_46347036
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:45 schreef Zyggie het volgende:

[..]

het is veel makkelijk om te doen dat je het niet weet. Kan je achteraf een bepaald zinnetje zeggen
And that is the news.''
pi_46347038
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niet voor de Grondwet.
Ook voor de Grondwet. Je moet mij eens uitleggen hoe je op een groep waarin geen onderscheid te maken valt onderscheid wil maken. De onderscheidende factor is het 2e paspoort in dit geval.
quote:
Sterker nog, de Grondwet is zeer expliciet hierin:
[..]

[..]
Oke, er staat op welke grond dan ook, dan kan ik er moeilijk omheen. Dan wil ik overigens wel opmerken dat er heel wat regelingen en feitelijk handelen in Nederland tegen artikel 1 van de Grondwet in gaat. Positieve discriminatie gaat dus tegen de Grondwet in, vacatures alleen voor bijstandsmoeders gaan tegen de Grondwet in en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Hypocriet dat daar dan niks aan wordt gedaan en waarom is het uberhaupt eigenlijk mogelijk als het tegen de Grondwet in gaat? Het is het een of het ander.
pi_46347041
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg net van wel. Waar geloof je Aboutaleb wel op z'n woord als hij zegt dat hij toch echt alleen Nederlander is (maar niet bereid zijn 2e nationaliteit op te geven blijkbaar) en mij niet?
Aboutaleb KAN zijn Marokkaanse nationaliteit niet opgeven.
De Marokkaaanse wet voorziet daar niet in.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:48:38 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46347061
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Eh ja, ik zei toch ook 'wat mij betreft'?
pi_46347064
quote:
Nogmaals, ik vind dat Nederland door Nederlanders vertegenwoordigd moet worden. Niet door iemand die 75% Nederlander en 25% Turk, Duitser, Rus, Amerikaan of whatever is. We hebben het hier wel over het hoogste ambt in Nederland, is die eis dan echt zo belachelijk?
Ze zijn geen 75% dit en 25% dat. Ze zijn 100% Nederlands en 100% Turks/Marokkaans.
pi_46347070
Het is wel leuk. De loyaliteit -wat is dat nou eigenlijk?- van deze personen aan Nederland is bij voorbaat al schimmig, maar dat Wilders dit zo belangrijk vindt vanwege allochtonen uit een islamitisch land? Nee, hoe durf je zoiets te denken...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:49:01 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46347076
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:48 schreef waltersh het volgende:

[..]

Aboutaleb KAN zijn Marokkaanse nationaliteit niet opgeven.
De Marokkaaanse wet voorziet daar niet in.
Dan vind ik dat hij pech zou moetren hebben.
pi_46347102
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Blijkbaar hebben een paar anderen pech, en die kunnen daar overduidelijk niet mee omgaan

V.
Ben je mal.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:49:31 #150
136 V.
pi_46347104
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan vind ik dat hij pech zou moetren hebben.
Maar nu heb jij pech.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46347116
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:47 schreef pfaf het volgende:
Zullen we vrouwen ook het passieve kiesrecht ontnemen? Dat was me de laatste paar decennia ook niet zo goed bevallen.
voor je het weet beschermen ze alleen de rechten van Libelle lezers
And that is the news.''
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:50:03 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46347124
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Eh nee, ik spreek iets uit wat ik graag zou zien. Dat ze in de huidige situatie geen pech hebben begrijp ik. Maar vreemd vind ik het wel.
pi_46347140
quote:

[..]

Volgens de Marokkaanse wetgeving KUN je je Marokkaanse nationaliteit niet opgeven.
Invoering van het voorstel van de PVV zou betekenen dat hij, en alle anderen die uit een land met dat soort wetgeving komen, nooit bewindsvoerder in Nederland zou kunnen worden. Dat lijkt mij niet terecht.
Ik zie het probleem van een dubbele nationaliteit niet.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:50:42 #154
66444 Lord_Vetinari
pi_46347147
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook voor de Grondwet. Je moet mij eens uitleggen hoe je op een groep waarin geen onderscheid te maken valt onderscheid wil maken. De onderscheidende factor is het 2e paspoort in dit geval.
Zucht. Iedereen met een Nederlands paspoort is Nederlander. Elke Nederlander kan in een openbare functie benoemd worden (zie artikel 3). Punt.
quote:
[..]

Oke, er staat op welke grond dan ook, dan kan ik er moeilijk omheen. Dan wil ik overigens wel opmerken dat er heel wat regelingen en feitelijk handelen in Nederland tegen artikel 1 van de Grondwet in gaat. Positieve discriminatie gaat dus tegen de Grondwet in, vacatures alleen voor bijstandsmoeders gaan tegen de Grondwet in en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Hypocriet dat daar dan niks aan wordt gedaan en waarom is het uberhaupt eigenlijk mogelijk als het tegen de Grondwet in gaat?
Daar is wetgeving op. Er mag ook niet vooraf geselecteerd worden. Men mag bij gelijke geschiktheid de voorkeur geven.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:50:58 #155
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46347163
Hoeveel van dit soort oerwoudsoorlogskreten worden er nog uitgeschreeuwd door Wilders en zijn genoten? Wat een ranzige partij is het toch ook. Racisme met een provincialistisch sausje.
Zyggie.
pi_46347199
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:50 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Volgens de Marokkaanse wetgeving KUN je je Marokkaanse nationaliteit niet opgeven.
Invoering van het voorstel van de PVV zou betekenen dat hij, en alle anderen die uit een land met dat soort wetgeving komen, nooit bewindsvoerder in Nederland zou kunnen worden. Dat lijkt mij niet terecht.
Ik zie het probleem van een dubbele nationaliteit niet.
Of Wilders wist dat dit als gevolg had en was uit op rel(racisme).

Of hij wist het niet, dan is hij geen knip voor de neus waard als volksvertegenwoordiger.
And that is the news.''
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 21:52:14 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46347218
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ze zijn geen 75% dit en 25% dat. Ze zijn 100% Nederlands en 100% Turks/Marokkaans.
Dat én én niet werkt is iets wat ons al op de basisschool geleerd wordt
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:52:23 #158
136 V.
pi_46347226
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:49 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Ben je mal.
Ja, hoe kom ik erbij

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46347245
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rare basisschool heb jij dan op gezeten.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:53:12 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46347252
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En mij op de middelbare school weer afgeleerd!
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:53:15 #161
136 V.
pi_46347254
Waarom zitten er eigenlijk Limburgers in de Tweede Kamer? Dat zou verboden moeten zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46347273
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:52 schreef Verbal het volgende:

hap hap

V.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:54:15 #163
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46347300
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:53 schreef Verbal het volgende:
Waarom zitten er eigenlijk Limburgers in de Tweede Kamer? Dat zou verboden moeten zijn.

V.
Ik wil toch eerst met vrouwen beginnen. En als ze toch de politiek in willen, kunnen ze tegenwoordig best een operatie ondergaan.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:54:30 #164
66444 Lord_Vetinari
pi_46347313
Overigens hebben we ook artikel 4 van de Grondwet nog:
quote:
Artikel 4
Iedere Nederlander heeft gelijkelijk recht de leden van algemeen
vertegenwoordigende organen te verkiezen alsmede tot lid van deze
organen te worden verkozen
, behoudens bij de wet gestelde beperkingen
en uitzonderingen.
Een tweede paspoort is geen bij de wet gestelde beperking. Een regering is een vertegenwoordigend orgaan. PVV af door de zijdeur wegens een poging de Grondwet te omzeilen. Tegen de eed in die Kamerleden afleggen, overigens.
pi_46347319
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:54 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik wil toch eerst met vrouwen beginnen. En als ze toch de politiek in willen, kunnen ze tegenwoordig best een operatie ondergaan.
Tsja, waar ligt de loyaliteit dan?
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:54:55 #166
136 V.
pi_46347328
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Rare basisschool heb jij dan op gezeten.
'Hoeveel is 1 en 1?'

'Dat werkt niet, meester'

'Heel goed, jongen, hier heb je een plakplaatje'.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46347338
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:54 schreef pfaf het volgende:

[..]

hallo, vrouwen hebben maar 1 recht naast koken en dat is afwassen.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:55:35 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46347355
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens hebben we ook artikel 4 van de Grondwet nog:
[..]

Een tweede paspoort is geen bij de wet gestelde beperking. Een regering is een vertegenwoordigend orgaan. PVV af door de zijdeur wegens een poging de Grondwet te omzeilen. Tegen de eed in die Kamerleden afleggen, overigens.
Dat er wettelijk geen problemen zijn, wisten we al. Het was nu al een tijdje simpelweg Marokkaantjes pesten.
pi_46347356
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:53 schreef Verbal het volgende:

V.
Nog een keertje dan... omdat 'ie zo leuk is:

donderdag 15 februari 2007 @ 21:55:44 #170
136 V.
pi_46347361
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:53 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]
Waarvan akte

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:56:15 #171
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46347376
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

hallo, vrouwen hebben maar 1 recht naast koken en dat is afwassen.
Het aanrecht is de grap.
pi_46347377
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

En mij op de middelbare school weer afgeleerd!
Door je bx rijdende PvdA-docent met baard en sandalen.....
Laat me raden, je zat op het "regenboog college" ?
pi_46347392
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zucht. Iedereen met een Nederlands paspoort is Nederlander. Elke Nederlander kan in een openbare functie benoemd worden (zie artikel 3). Punt.
Kan wel zijn, maar dit is gewoon elementaire logica.
quote:
Daar is wetgeving op. Er mag ook niet vooraf geselecteerd worden. Men mag bij gelijke geschiktheid de voorkeur geven.
Ik ben bij het zoeken naar een bijbaan als pakketchauffeur al minstens 3 keer tegengekomen dat er als eis gesteld wordt dat je in een reintegratieproject moet zitten, of dat je in de bijstand zou moeten zitten om in aanmerking te kunnen komen voor de baan. Dat is dus selectie vooraf en dus discriminatie. Zoals ik al zei, een hoop feitelijk handelen gaat dus eigenlijk gewoon tegen de Grondwet in, selectie vooraf op welke grond dan ook is namelijk niet toegestaan.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:57:58 #174
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46347435
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:56 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Door je bx rijdende PvdA-docent met baard en sandalen.....
Laat me raden, je zat op het "regenboog college" ?
! HAHAHAHAHAHAhahahahah!@haasshha!!11``!``

donderdag 15 februari 2007 @ 21:58:18 #175
66444 Lord_Vetinari
pi_46347445
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik ben bij het zoeken naar een bijbaan als pakketchauffeur al minstens 3 keer tegengekomen dat er als eis gesteld wordt dat je in een reintegratieproject moet zitten, of dat je in de bijstand zou moeten zitten om in aanmerking te kunnen komen voor de baan. Dat is dus selectie vooraf en dus discriminatie.
Oh ja. Zodat jij en je rechtse vriendje kunnen blijven kankeren dat al die werklozen de hele dag niks zitten te doen? Van jouw Belastingcenten?
pi_46347449
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oke, er staat op welke grond dan ook, dan kan ik er moeilijk omheen. Dan wil ik overigens wel opmerken dat er heel wat regelingen en feitelijk handelen in Nederland tegen artikel 1 van de Grondwet in gaat. Positieve discriminatie gaat dus tegen de Grondwet in, vacatures alleen voor bijstandsmoeders gaan tegen de Grondwet in en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Hypocriet dat daar dan niks aan wordt gedaan en waarom is het uberhaupt eigenlijk mogelijk als het tegen de Grondwet in gaat?
Niet alle discriminatie is verboden, maar wel die tussen staatsburgers op basis van bijv. godsdienst, ras, enz. Artikel 1 noemt de criteria.

Ander onderscheid mag wel, mits voor alle staatsburgers dezelfde regels gelden. Zo mag een medicus iemand opereren en een loodgieter niet, mag ik met een gymnasium diploma naar de universiteit en met een VMBO-diploma niet.

Het voorstel van Fritsma kun je dus eventueel in de grondwet opnemen, maar daar is dan wel een grondwetswijziging voor nodig. Daarom was het in het debat vandaag totaal buiten de orde en riekte dus alleen maar naar ondemocratische stemmingmakerij.
pi_46347471
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:55 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat er wettelijk geen problemen zijn, wisten we al. Het was nu al een tijdje simpelweg Marokkaantjes pesten.
dat wist die man van de PVV waarschijnlijk ook wel.
Alleen hier blijven het nog steeds mensen volhouden. Als je puur alle wetten en dergelijke volgt met het gevolg van de motie dan is het allemaal toch niet zo moeilijk. wilders zijn ophef en weer wat zetels in de peilingen. Klaar. De wet is er immers alleen als die je uitkomt.
Voor de rest bestaat de kamer uit rood tuig wat 'onterech't ingreep. Verdonk was het toch met Wilders eens? Ben benieuwd wat rutte daarvan vind. het heeft namelijk niks, maar dan ook helemaal niks met liberalisme te maken. Ben dus benieuwd wat het officiele vvd standpunt hierin is.
And that is the news.''
pi_46347506
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

! HAHAHAHAHAHAhahahahah!@haasshha!!11``!``

Correctie: dat moest het Leo Kannerhuis zijn.
pi_46347516
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het aanrecht is de grap.
toch?
And that is the news.''
pi_46347556
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 18:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je kan bij elk persoon wel belangen vinden die zouden kunen spelen. Wat je nu doet is onderscheidt maken op ras of geloof. Daar hebben ze een woord voor.

Zeg dan gewoon dat je wil dat buitenlanders niet hier zijn. Lopen roepen dat ze moeten aanpassen, doen ze dat is het weer niet goed. Slecht verkapt racisme.
Deze discussie gaat niet over ras, maar over nationaliteit.
quote:
Alle limburgers uit het kabinet, alle gelovigen of niet gelovigen. Waar leg je de grens bij iemand die vatbaar is voor belangenverstrnegeling?
Wat ik eerder al zei, het is helemaal niet erg als een Limburger zich net iets meer inspant voor z'n eigen provincie. In een volgend kabinet zet je een Groninger op dezelfde post, daarna een Utrechter, enz.
Geen enkel probleem.

Maar als Nederlandse belangen wijken voor Marokkaanse belangen kan dat nooit meer worden teruggedraaid in een later kabinet, want dan is het ineens wél discriminatie.

Dat moet je dus proberen te voorkomen.

En dus is iemand met twee nationaliteiten ongeschikt om in een kabinet te zitten, want je weet gewoon niet van tevoren of de Nederlandse belangen altijd vóór de Marokkaanse belangen zullen gaan.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:01:02 #181
66444 Lord_Vetinari
pi_46347558
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dat wist die man van de PVV waarschijnlijk ook wel.
Plus, zoals eerder gezegd, dit een wetswijziging behelst, die een lange weg dient te gaan en vervolgens niet met terugwerkende kracht van toepassing kan worden verklaard. Totale staatkundige onzin van de PVV fractie dus.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:01:27 #182
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46347577
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:45 schreef Zyggie het volgende:
I sense a Godwin coming.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:01:50 #183
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46347586
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

I sense a Godwin coming.
Ik laat me niet verleiden.
Zyggie.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:02:15 #184
66444 Lord_Vetinari
pi_46347597
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

I sense a Godwin coming.
Die in dit geval allerminst onterecht zou zijn. Zoals ik al eerder heb aangegeven.
pi_46347610
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar dit is gewoon elementaire logica.
[..]

Ik ben bij het zoeken naar een bijbaan als pakketchauffeur al minstens 3 keer tegengekomen dat er als eis gesteld wordt dat je in een reintegratieproject moet zitten, of dat je in de bijstand zou moeten zitten om in aanmerking te kunnen komen voor de baan. Dat is dus selectie vooraf en dus discriminatie. Zoals ik al zei, een hoop feitelijk handelen gaat dus eigenlijk gewoon tegen de Grondwet in, selectie vooraf op welke grond dan ook is namelijk niet toegestaan.
ik denk dat dit sort dingen zijn afgedekt. ik ken de precieze strekking niet voor eerlijk gezegd. Het lijkt me dat het geld voor alle Nederlanders terwijl de motie van de PVV onderscheidt maakt tussen Nederlanders. Ik geef toe, erg logisch klinkt dit niet. Bne benieuwd of er iemand met meer kennis van rechten daar wat van kan zeggen.
And that is the news.''
pi_46347623
Het is onzin om te stellen dat iets niet kan. Elke wet is te wijzigen en elk verdrag is op te zeggen. Het is als politicus niet verboden om een voorstel te doen de wet te veranderen. De discussie afkappen met het argument dat de huidige wet iets niet toestaat is echt een dooddoener. Daarom dien je namelijk een wetsvoorstel in.
pi_46347648
Dat wetsvoorstel is ook gewoon ingediend, Tikorev.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:04:02 #188
66444 Lord_Vetinari
pi_46347660
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:03 schreef Tikorev het volgende:
Het is onzin om te stellen dat iets niet kan. Elke wet is te wijzigen en elk verdrag is op te zeggen. Het is als politicus niet verboden om een voorstel te doen de wet te veranderen. De discussie afkappen met het argument dat de huidige wet iets niet toestaat is echt een dooddoener. Daarom dien je namelijk een wetsvoorstel in.
Niks mis met een wetsvoorstel. Wel iets mis met een motie om een bestaande wet buiten werking te stellen om een jouw onwegevallige zaak te proberen te forceren. Wat dat betreft had de voorzitter volkomen gelijk dat ze de boel schorste.
pi_46347665
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:58 schreef waltersh het volgende:Niet alle discriminatie is verboden, maar wel die tussen staatsburgers op basis van bijv. godsdienst, ras, enz. Artikel 1 noemt de criteria.
Er staat, 'of op welke grond dan ook'. Alle discriminatie is dus verboden. Dat staat er toch gewoon. Dat lijkt me voor weinig interpretaties vatbaar.
quote:
Ander onderscheid mag wel, mits voor alle staatsburgers dezelfde regels gelden. Zo mag een medicus iemand opereren en een loodgieter niet, mag ik met een gymnasium diploma naar de universiteit en met een VMBO-diploma niet.
Ja precies, heel logisch, maar dat is dus precies waarom ik het zo raar vind dat er staat 'of op welke grond dan ook'.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:04:58 #190
136 V.
pi_46347701
quote:
Een wetsvoorstel dat een grondwetswijziging zou inhouden om de beëdiging van twee nieuwe staatssecretarissen te voorkomen, volgende week?

Get real...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46347726
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:01 schreef rebel6 het volgende:
En dus is iemand met twee nationaliteiten ongeschikt om in een kabinet te zitten, want je weet gewoon niet van tevoren of de Nederlandse belangen altijd vóór de Marokkaanse belangen zullen gaan.
Wat zijn Marokkaanse belangen inzake Nederlandse sociale zaken?

Wat zijn Turkse belangen inzake Nederlandse justitie?
pi_46347780
quote:
En dus is iemand met twee nationaliteiten ongeschikt om in een kabinet te zitten, want je weet gewoon niet of de Nederlandse belangen altijd vóór de Marokkaanse belangen gaan.
Zoiets heeft weinig met nationaliteit te maken.
Mussert diende in tweede wereldoorlog ook primair de Duitse belangen en had alleen een NL-paspoort.
En verder leggen ministers/staatssecretarissen een eed/gelofte van trouw af.

Oveirgens gaat het de PVV hier helemaal niet om.
Ze willen gewoon een deel van de bevolking uitsluiten van democratische politieke rechten.
De PVV is gewoon een partij met onfrisse ideeen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:06:38 #193
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46347781
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die in dit geval allerminst onterecht zou zijn. Zoals ik al eerder heb aangegeven.
Aperte nonsens dus. De wet willen veranderen is geen fascisme.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:07:36 #194
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46347822
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom kijk je slechts naar de letterlijke gebeurtenissen en zie je niet in dat het slechts symptomen/uitingen zijn van iets enorm gaars.
Zyggie.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:08:38 #195
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46347875
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:06 schreef waltersh het volgende:
Ze willen gewoon een deel van de bevolking uitsluiten van democratische politieke rechten.
D'r wordt weer flink wat tendentieus afgeblaat door onze linkse landgenoten.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:08:49 #196
66444 Lord_Vetinari
pi_46347890
quote:

[..]

De wet willen veranderen om bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten van haar grondwettelijk recht is dat daarentegen wel.

En als je Nederlanders met een tweede nationaliteit uitsluit van het recht om verkozen te worden in een openbaar lichaam, overtreed je de Grondwet. Nuremberger wetten, zoals ik al zei.
pi_46347894
quote:

[..]

Nee, maar dan moet je een wetswijzigingen indienen.
En niet een ander debat daarvoor verstoren.
pi_46347897
quote:

[..]

Deze discussie gaat niet over ras, maar over nationaliteit.
[..]

Wat ik eerder al zei, het is helemaal niet erg als een Limburger zich net iets meer inspant voor z'n eigen provincie. In een volgend kabinet zet je een Groninger op dezelfde post, daarna een Utrechter, enz.
Geen enkel probleem.

Maar als Nederlandse belangen wijken voor Marokkaanse belangen kan dat nooit meer worden teruggedraaid in een later kabinet, want dan is het ineens wél discriminatie.

Dat moet je dus proberen te voorkomen.

De motie zou tot gevolg hebben dat er mensen op basis van ras niet meer in de regering konden komen. Dus het heeft wel met ras te maken.

Wie zegt dat Veerman niet meer opkomt voor zijn vrienden op de boerderij. En remkes voor het jenevergenoot? Beiden hebben de eed afgelegd net als aboutaleb over zijn loyaliteit. Waarom is de 1 bijvoorbaat niet te vertrouwen en de ander wel. Beide '; groepen' hebben de eed afgelgd over iets waar ze mensen mee kunnen bevoordelen maar dit niet zullen doen. Beetje vreemd dat Aboutaleb niet te vertrouwen is en Remkes en veerman wel.
And that is the news.''
pi_46347943
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niks mis met een wetsvoorstel. Wel iets mis met een motie om een bestaande wet buiten werking te stellen om een jouw onwegevallige zaak te proberen te forceren. Wat dat betreft had de voorzitter volkomen gelijk dat ze de boel schorste.
Mooi gesproken
(Of me bij de tijdsgeest aan te sluiten.. Amen)
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:10:18 #200
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46347952
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Of je bent kortzichtig of je kent sympathie voor deze rechtse held.
Zyggie.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:10:35 #201
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46347965
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:07 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Waarom kijk je slechts naar de letterlijke gebeurtenissen en zie je niet in dat het slechts symptomen/uitingen zijn van iets enorm gaars.
Dat wil jij er maar al te graag van maken.
pi_46347973
quote:
precies. Maar dat deed de PVV niet. die diende een motie in, en die moeten wel voldoen aan de wet anders heeft de kamervoorzitter de taak om in te grijpen.
Had de PVV een wetsvoorstel ingediend, dan had ze niet mogen ingrijpen naar mijn weten. Anders zou je de wet nooit kunnen veranderen.
And that is the news.''
pi_46347995
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat wil jij er maar al te graag van maken.
kom op zeg. Zie je het echt niet.
And that is the news.''
pi_46348016
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ach ja, dat zijn echt van die flut argumenten. Als de Tweede Kamer de regering per motie oproept om het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers stop te zetten, zoals geregeld in de vreemdelingenwet, hoor je dat wijf niet. Maar als een PVV'er hetzelfde doet na aanleiding van deze motie legt ze hem het zwijgen op...
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:12:08 #205
136 V.
pi_46348029
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

...en het tendentieuze geblaat van de aanstichters en apologisten wordt, typisch, weer genegeerd?

Wat ben je toch een mislukte labeltjesplakker

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46348056
quote:
Maar onfris is het in dit geval wel. Langzamerhand kun je je gaan afvragen of de PVV nog wel democratisch te noemen is. De partij glijdt af van kwaad tot erger.

Enige voordeel is dat er de PVV zich door zijn extremisme inmiddels zodanig heeft geisoleerd, dat niemand er meer mee wil samen werken. Zelfs Rita Verdonk is het nu toch te gortig geworden.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:13:18 #207
136 V.
pi_46348069
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ach ja, dat zijn echt van die flut argumenten. Als de Tweede Kamer de regering per motie oproept om het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers stop te zetten, zoals geregeld in de vreemdelingenwet, hoor je dat wijf niet.
Dan heb je het natuurlijk ook over de meerderheid van de Kamer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46348081
quote:

[..]

Ach ja, dat zijn echt van die flut argumenten. Als de Tweede Kamer de regering per motie oproept om het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers stop te zetten, zoals geregeld in de vreemdelingenwet, hoor je dat wijf niet. Maar als een PVV'er hetzelfde doet na aanleiding van deze motie legt ze hem het zwijgen op...
Wat de Partij voor de "Vrijheid" deed was kennelijk ongrondwettelijk, wat de Kamermeerderheid eerst wilde niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 22:13:38 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46348084
Wat een tolerantie voor anders denkende in dit topic weer.
Ik weet gelijk weer waarom ik POL mijdt als de pest. Al die tolerante open minded mensen die zo narrow minded reageren.
pi_46348097
quote:

[..]

Omdat de minister in het geval van de vreemdelingenwet daar de speciale bevoegdheid voor heeft. dat is wettelijk geregeld. Helemaal niks mis mee dus.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:14:22 #211
66444 Lord_Vetinari
pi_46348109
quote:

[..]

Dit is een appel.

Dit is een peer.

Vergelijk jij ze even?

En doe je daarna even een lesje Staatsrecht en Reglementen van de Parlementaire Democratie? En het verschil tussen moties en wetsvoorstellen? En het verschil tussen een wet buiten werking stellen en de Regering vragen een beleidslijn tijdelijk aan te passen?

Daarna mag je weer komen spelen.
pi_46348118
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet gelijk weer waarom ik POL mijdt als de pest. Al die tolerante open minded mensen die zo narrow minded reageren.
nooit geweten dat het uitsluiten van mensen op ras open-minded is.
And that is the news.''
pi_46348140
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dan heb je het natuurlijk ook over de meerderheid van de Kamer.
Dat wist Verbeek pas ook pas nadat er over die motie gestemd was. Daar heeft die PVV'er niet eens de kans voor gekregen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:15:21 #214
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46348163
quote:
Ja qua openheid van racisme zijn sommige toch wel erg conservatief. Jammer vind ik dat, iedereen zou gewoon moeten zeggen wat hij wil en de vreemdelinghaat een plek geven. Grondwettelijk als het moet!
Zyggie.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:15:29 #215
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46348170
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De wet willen veranderen om bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten van haar grondwettelijk recht is dat daarentegen wel.
Er worden geen bevolkingsgroepen uitgesloten. Alleen mensen met een dubbele nationaliteit.
quote:
En als je Nederlanders met een tweede nationaliteit uitsluit van het recht om verkozen te worden in een openbaar lichaam, overtreed je de Grondwet. Nuremberger wetten, zoals ik al zei.
De grondwet is een vod, maar dit staat er echt niet in. Want behoudens de wet, die je kunt aanpassen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:16:13 #216
136 V.
pi_46348196
quote:
En als de pot er niet uitkomt...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46348208
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat wist Verbeek pas ook pas nadat er over die motie gestemd was. Daar heeft die PVV'er niet eens de kans voor gekregen.
Over 1 motie is gestemd hoor. tenminste, zij men op de radio. even opzoeken.
And that is the news.''
pi_46348246
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat de Partij voor de "Vrijheid" deed was kennelijk ongrondwettelijk, wat de Kamermeerderheid eerst wilde niet.
Verbeek lijkt me niet zo kundig om in één reflex te kunnen bepalen of een motie ongrondwettelijk is of niet. Ze begon ook meteen over een eed die Tweede Kamerleden hebben afgelegd terwijl Aboutaleb niet eens Tweede Kamerlid is.
pi_46348247
quote:

[..]

Voor een generaal pardon is helemaal geen wetswijziging nodig.
De vreemdelingenwet staat toe om mensen uit te wijzen, maar verplicht daartoe niet.
De minister kan mensen op "humanitaire gronden" toch een verblijfsvergunning geven.

Dat is een heel ander verhaal dat het voorstel van Fritsma dat op een grondwetswijziging neer komt.
Verdiep je eens iets meer in het rechtsysteem s.v.p.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:17:30 #220
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46348266
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:14 schreef One_of_the_few het volgende:
nooit geweten dat het uitsluiten van mensen op ras open-minded is.
Dat gebeurt dus al helemaal niet.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:17:59 #221
136 V.
pi_46348283
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Verbeek lijkt me niet zo kundig om in één reflex te kunnen bepalen of een motie ongrondwettelijk is of niet.
Nee, waarom zit ze er ook eigenlijk? En ze heet Verbeet. Voor je iemand onkundig verklaart, kun je misschien zelf de kunde opbrengen te weten over wie je het hebt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46348323
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En het verschil tussen een wet buiten werking stellen en de Regering vragen een beleidslijn tijdelijk aan te passen?
Nou professor, leg mij het verschil eens uit.
pi_46348361
quote:

[..]

Verbeek lijkt me niet zo kundig om in één reflex te kunnen bepalen of een motie ongrondwettelijk is of niet.
Of wel... Ja, ik weet het niet, maar er is helemaal niets mis met wat zij gedaan heeft.
quote:
Ze begon ook meteen over een eed die Tweede Kamerleden hebben afgelegd terwijl Aboutaleb niet eens Tweede Kamerlid is.
Dat maakt niet uit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:19:58 #224
66444 Lord_Vetinari
pi_46348367
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zeg, kluns, op 30/11 was Weisglas nog voorzitter. Verbeet is pas op 6 december benoemd.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:20:07 #225
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46348375
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:17 schreef waltersh het volgende:

[..]

Voor een generaal pardon is helemaal geen wetswijziging nodig.
De vreemdelingenwet staat toe om mensen uit te wijzen, maar verplicht daartoe niet.
De minister kan mensen op "humanitaire gronden" toch een verblijfsvergunning geven.

Dat is een heel ander verhaal dat het voorstel van Fritsma dat op een grondwetswijziging neer komt.
Verdiep je eens iets meer in het rechtsysteem s.v.p.
De tekst van de motie Bos c.s.:
quote:
overwegende, dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden;

overwegende, dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid;

van mening, dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen;

spreekt als haar mening uit, dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten;

verzoekt de regering in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Bos
De Wit
Halsema
Rouvoet
Pechtold
Thieme
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:20:51 #226
136 V.
pi_46348404
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zeg, kluns, op 30/11 was Weisglas nog voorzitter. Verbeet is pas op 6 december benoemd.
Whehehe, verdomd, da's waar ook.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:20:55 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46348408
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:12 schreef Verbal het volgende:
Wat ben je toch een mislukte labeltjesplakker

V.
En wat ben jij dan? Een kale, verzuurde schreeuwlelijk uit het Gooi?
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:21:03 #228
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46348414
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zeg, kluns, op 30/11 was Weisglas nog voorzitter.
Neuh. Weisglas was toen net voorzitter af. De nieuwe Kamer was net beëdigd.
pi_46348428
't Zou me niets verbazen dat het verzoek is ingediend met dat pardongebeuren in het achterhoofd, om later te kunnen zeggen: 'Maar hunnie mogen wel...'
pi_46348430
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er worden geen bevolkingsgroepen uitgesloten. Alleen mensen met een dubbele nationaliteit.
[..]

De grondwet is een vod, maar dit staat er echt niet in. Want behoudens de wet, die je kunt aanpassen.
dan moet je die wet eerst aanpassen met een wetsvoorstel. Dat voorstel heeft het niet gehaald. de motie was buiten de wet om en kon dus niet. Helaas, geen meerderheid.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:21:52 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46348450
maar goed de koningin mag dus ook niet meer meedoen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:21:56 #232
66444 Lord_Vetinari
pi_46348456
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus worden er bevolkingsgroepen uitgesloten. Nederlanders. Want in het bezit van een Nederlands paspoort. Dus verboden. Dus tegen de rechtsorde. Dus staatkundige lariekoek van de PVV.
quote:
[..]

Klopt. Maar niet binnen een week. Dus opnieuw staatkundige lariekoek van de PVV, deze motie.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:21:57 #233
136 V.
pi_46348457
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En wat ben jij dan? Een kale, verzuurde schreeuwlelijk uit het Gooi?
Wat jij wilt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46348467
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat zijn Marokkaanse belangen inzake Nederlandse sociale zaken?
Bv. subsidies voor Marokkaanse organisaties.
quote:
Wat zijn Turkse belangen inzake Nederlandse justitie?
Een Turks onderdaan die zich bezig moet houden met de vraag of Turkije veilig is voor een Koerdisch-Armeens echtpaar, zie je het voor je?
pi_46348487
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus al helemaal niet.
de uitleg staat een stuk of 30x in dit topic.
And that is the news.''
pi_46348494
Ze is geen onderdaan, ze heeft alleen de Turkse nationaliteit.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:24:01 #237
66444 Lord_Vetinari
pi_46348539
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:21 schreef freako het volgende:

[..]

Neuh. Weisglas was toen net voorzitter af. De nieuwe Kamer was net beëdigd.
De nieuwe voorzitter is pas op 6 december benoemd.

http://www.tweedekamer.nl(...)er_tcm118-118882.pdf
pi_46348542
quote:

[..]

Verbeek lijkt me niet zo kundig om in één reflex te kunnen bepalen of een motie ongrondwettelijk is of niet. Ze begon ook meteen over een eed die Tweede Kamerleden hebben afgelegd terwijl Aboutaleb niet eens Tweede Kamerlid is.
nee, maar de kamerleden die over de motie stemden wel. daar gaat het om.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:24:32 #239
136 V.
pi_46348560
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

de uitleg staat een stuk of 30x in dit topic.
Hé, doe niet zo flauw en wees een beetje open-minded, joh...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46348591
Goed, iemand nog koffie ?
pi_46348606
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:20 schreef freako het volgende:

[..]

De tekst van de motie Bos c.s.:
[..]
Een regeling is iets anders dan een wet of een wetswijziging.
pi_46348639
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:22 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Bv. subsidies voor Marokkaanse organisaties.
Marokkaanse organisaties in Marokko? En zonder dat dit gecontroleerd wordt door de kamer?
quote:
Een Turks onderdaan die zich bezig moet houden met de vraag of Turkije veilig is voor een Koerdisch-Armeens echtpaar, zie je het voor je?
Daar gaat het beste mens niet over
Bovendien: dat wordt niet gecontroleerd door de kamer?
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:26:28 #243
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46348640
wie gaat de koningin afzetten als staatshoofd?
pi_46348653
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hé, doe niet zo flauw en wees een beetje open-minded, joh...

V.
sorry, maar na een hele discussie hier weer zo vraag over stellen wordt een beetje vermoeiend.
And that is the news.''
pi_46348673
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:25 schreef gelly het volgende:
zwart graag
And that is the news.''
pi_46348674
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:22 schreef rebel6 het volgende:

Nee, ze zit daar als Nederlands onderdaan.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:27:28 #247
66444 Lord_Vetinari
pi_46348689
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:25 schreef waltersh het volgende:

[..]

Een regeling is iets anders dan een wet of een wetswijziging.
Bovendien werd de wet niet gewijzigd. De minister werd gevraagd een andere invulling te geven aan haar ministeriële discretie. Dit is reeds opgenomen in de wet. Deze wens werd gesteund door een meerderheid van de Kamer.
pi_46348731
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, waarom zit ze er ook eigenlijk?
Partijpolitiek. De VVD'er had te weinig steun vanwege de politieke verhoudingen in de Tweede Kamer, de CDA'er was het slachtoffer van malicieuze VVD'ers en dus bleef lege huls Verbeet over...
pi_46348734
Toch wel jammer dat we nog 4 jaar aan deze club malloten vast zitten, en dan bedoel ik niet eens het kabinet.
pi_46348744
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:25 schreef gelly het volgende:
Met melk graag
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:28:52 #251
136 V.
pi_46348749
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Marokkaanse organisaties in Marokko? En zonder dat dit gecontroleerd wordt door de kamer?
[..]

Je snapt natuurlijk wel dat de echte Nederlanders in de Kamer tegen die tijd geknecht zijn en dit alles willoos door moeten laten gaan, terwijl de dubbelnationaliteiten-Djinns hun snode plannen ten uitvoer brengen

Wel een beetje opletten graag

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46348765
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

nee, maar de kamerleden die over de motie stemden wel. daar gaat het om.
De Kamerleden hebben niet eens over die motie gestemd want dat mocht niet van Verbeet. Daar gaat het om...
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:29:31 #253
136 V.
pi_46348777
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:28 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Partijpolitiek. De VVD'er had te weinig steun vanwege de politieke verhoudingen in de Tweede Kamer, de CDA'er was het slachtoffer van malicieuze VVD'ers en dus bleef lege huls Verbeet over...
Maar natuurlijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:29:34 #254
66444 Lord_Vetinari
pi_46348780
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:28 schreef gelly het volgende:
Toch wel jammer dat we nog 4 jaar aan deze club malloten vast zitten, en dan bedoel ik niet eens het kabinet.
Mwoch, het track-record van Balkenende geeft geen reden te verwachten dat we er 4 jaar mee opgescheept zitten, hoor
pi_46348791
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:28 schreef Tikorev het volgende:

[..]

ze is gekozen door kamerleden die allemaal konden stemmen. PvdA heeft geen meerderheid en toch is ze gekozen en van der Hoeven. als je mensen van partijpolitiek kan beschuldigen zou het de vvd zijn. maar ieder kamerlid is vrij om te stemmen wat ze wil. Dat noemen ze Vrijheid.
And that is the news.''
pi_46348811
Zijn de kwaliteiten al aan bod gekomen van beide staatssecretarissen? Daar gaat het toch uiteindelijk om?
pi_46348848
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De Kamerleden hebben niet eens over die motie gestemd want dat mocht niet van Verbeet. Daar gaat het om...
volgens mij hebben ze over de wetsvoorstel wel gestemd hoor. Weet iemand dit. ik hoorde op de radio iets van 1 motie/wet waarover gestemd is en 1 niet omdat die onwettig was.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:31:31 #258
66444 Lord_Vetinari
pi_46348860
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:30 schreef Toad het volgende:
Zijn de kwaliteiten al aan bod gekomen van beide staatssecretarissen? Daar gaat het toch uiteindelijk om?
Het zijn moslims. Dan komen kwaliteiten niet 'im Frage'. Wel opletten, hoor.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:31:34 #259
136 V.
pi_46348861
quote:
Nee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46348881
Ik verdenk Zalm er trouwens van dat hij flipperkastfabrikanten enige belastingvoordeeltjes heeft gegund. Misschien dat Wilders daar eens kamervragen over kan stellen.
pi_46348882
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mwoch, het track-record van Balkenende geeft geen reden te verwachten dat we er 4 jaar mee opgescheept zitten, hoor
Maar datzelfde track-record geeft ook geen reden om te verwachten dat er na het sneuvelen van één of meer bewindslieden ook verkiezingen komen
Dus dan zitten we alsnog met dezelfde kamer opgescheept..
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:32:05 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46348898
quote:
nee het is een marokkaan of turk, dat zijn ze... dus bij voorbaat ongeschikt
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:32:12 #263
66444 Lord_Vetinari
pi_46348904
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

volgens mij hebben ze over de wetsvoorstel wel gestemd hoor. Weet iemand dit. ik hoorde op de radio iets van 1 motie/wet waarover gestemd is en 1 niet omdat die onwettig was.
Dit was de onwettige. Want tegen de Grondwet, zoals ik al heb aangetoond Oh ja, en tegen de Kieswet ook nog.
pi_46348911
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

Je snapt natuurlijk wel dat de echte Nedrelanders in de Kamer tegen die tijd geknecht zijn en dit alles willoos door moeten laten gaan, terwijl de dubbelnationaliteiten-Djinns hun snode plannen ten uitvoer brengen

Wel een beetje opletten graag

V.
Ja, hey. Dit is ook niet wat ik echt denk en vind, maar als de NIID (Nederlands Islamitische Inlichtingendienst) over een half jaar bij Danny al onze IP-adressen op gaat vragen wil ik toch wel blijven leven en niet opgehangen worden midden op Dorpsplein (Ons Dorp) natuurlijk
pi_46348971
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit was de onwettige. Want tegen de Grondwet, zoals ik al heb aangetoond Oh ja, en tegen de Kieswet ook nog.
waar ging de motie dan over die door de PVV is ingediend, maar waarvoor geen meerderheid bestond. Of ik begin me dingen in te bilden
And that is the news.''
pi_46349032
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:31 schreef gelly het volgende:
Ik verdenk Zalm er trouwens van dat hij flipperkastfabrikanten enige belastingvoordeeltjes heeft gegund. Misschien dat Wilders daar eens kamervragen over kan stellen.
Goed punt. Moet je voorstellen dat hij naast Minister van Financiën ook nog lid was geweest van de Raad van Commissarissen van de grootste flipperkast producent van de wereld. Ik zou de ophef wel eens willen zien.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:35:01 #267
66444 Lord_Vetinari
pi_46349039
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, hey. Dit is ook niet wat ik echt denk en vind, maar als de NIID (Nederlands Islamitische Inlichtingendienst) over een half jaar bij Danny al onze IP-adressen op gaat vragen wil ik toch wel blijven leven en niet opgehangen worden midden op Dorpsplein (Ons Dorp) natuurlijk
Dorpsstraat!

donderdag 15 februari 2007 @ 22:36:04 #268
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_46349078
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:34 schreef Tikorev het volgende:

Goed punt. Moet je voorstellen dat hij naast Minister van Financiën ook nog lid was geweest van de Raad van Commissarissen van de grootste flipperkast producent van de wereld. Ik zou de ophef wel eens willen zien.
Marokkaanse flipperkastfabrikant dan, hè.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:36:27 #269
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46349102
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De nieuwe voorzitter is pas op 6 december benoemd.

http://www.tweedekamer.nl(...)er_tcm118-118882.pdf
Ja, maar daarom was Weisglas nog geen voorzitter. Dat verviel automatisch met het beëdigen van de nieuwe Kamer. Het lid Ten Hoopen trad op als tijdelijk voorzitter.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:37:34 #270
66444 Lord_Vetinari
pi_46349153
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:36 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, maar daarom was Weisglas nog geen voorzitter. Dat verviel automatisch met het beëdigen van de nieuwe Kamer. Het lid Ten Hoopen trad op als tijdelijk voorzitter.
Nog steeds niet Verbeet, zoals Tikorev in zijn drang tot het willen ontdekken van het links complot wil doen geloven.
pi_46349165
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:36 schreef robh het volgende:

[..]

Marokkaanse flipperkastfabrikant dan, hè.
Een allochtone, Marokkaanse, islamitische, gehandicapte, blinde, homofiele, mongolide flipperkastfabrikant
pi_46349213
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dorpsstraat!

[afbeelding]
Ja, dat is de oude versie

Jij speelt zeker ook nog met Steenstraat ipv Stenigingsstraat. En Neude ipv. psssst, psssst, meisje, meisje Neuke?. Lange Poten ipv. Poten van de lange flat. Etc., etc, etc.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:39:56 #273
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46349247
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nog steeds niet Verbeet, zoals Tikorev in zijn drang tot het willen ontdekken van het links complot wil doen geloven.
Klopt. Maar ook geen Weisglas. .
pi_46349291
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:06 schreef waltersh het volgende:

[..]

Zoiets heeft weinig met nationaliteit te maken.
Natuurlijk wel, het onderscheid tussen allochtoon en autochtoon is immers gebaseerd op nationaliteit.
quote:
Mussert diende in tweede wereldoorlog ook primair de Duitse belangen en had alleen een NL-paspoort.
Ja, vooral een zeer uitzonderlijke situatie er bij slepen, erg overtuigend.
quote:
En verder leggen ministers/staatssecretarissen een eed/gelofte van trouw af.
Prachtig, maar wat zegt zoiets nou?
quote:
Nee, ze willen dat iemand eerst z'n oorspronkelijke nationaliteit opgeeft.
En dat schijnt wel degelijk mogelijk te zijn voor Marokkanen en Turken.
pi_46349335
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als er enige verstrengeling van belangen is kan de kamer een minister of ander kabinetslid daarop aanspreken, dat is bij Veerman ook gebeurd, die zou z'n boerenbedrijf in Frankrijk spekken d.m.v. z'n positie als minister, onderzoek geweest, niks aan de hand maar hij heeft z'n functie alsnog neergelegd.

Ik zie lieden als jij steeds maar reppen over achterlijke culturen, maar als het aan figuren als jij ligt worden we er één. We leven in een rechtstaat, een westerse, en als dat je niet bevalt dan ga je lekker weg. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
pi_46349338
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:33 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

waar ging de motie dan over die door de PVV is ingediend, maar waarvoor geen meerderheid bestond. Of ik begin me dingen in te bilden
De stemming over de motie van de PVV is uitgesteld. Zie punt 13 van dit document
pi_46349378
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:42 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

De stemming over de motie van de PVV is uitgesteld. Zie punt 13 van dit document
bedankt

moet toch minder koffie drinken..
And that is the news.''
pi_46349410
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:41 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het onderscheid tussen allochtoon en autochtoon is immers gebaseerd op nationaliteit.
Pardon ? Een allochtoon is iemand waarvan 1 of 2 ouders in het buitenland geboren zijn, het zegt niets over nationaliteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2007 22:45:07 ]
pi_46349431
Dit is een racist
Hoe kan men gaan nog steunen ?
Hoe kan men op hem stemmen.

Dit is de ware Hitler van deze 20 ste eeuw
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_46349467
Meki, shut up.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:45:51 #281
136 V.
pi_46349487
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:44 schreef Meki het volgende:
Dit is een racist

Hebben we alles gehad...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46349491
quote:

[..]

Nee hoor, je kunt ook gewoon alleen een Nederlands paspoort hebben en allochtoon zijn. Je kan ook autochtoon zijn en meerdere nationaliteiten naast de Nederlandse hebben. Dat heeft geen bal met elkaar van doen
pi_46349503
quote:
Dit is een racist

ff niet meki
And that is the news.''
pi_46349507
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Marokkaanse organisaties in Nederland natuurlijk, dat begrijp je best.
quote:
Oh nee? Albayrak krijgt toch asielzaken?

Nou ja, maakt ook niet echt, ook bij binnenlandse zaken kan haar dubbelrol (én Nederlandse minister én onderdaan van Turkije) een probleem zijn, bv. hoe omgaan met Mili Görus in Nederland.
pi_46349510
Shut op waarom ?

Waarom is Wilders tegen Aboutaleb
Wat heeft die man misdaan ?
Hij doet alleen zijn werk
Wilders wilt hem niet omdat hij een Moslim is en een Marokkaan
pi_46349525
quote:
Dit is een racist

De 21ste eeuw bedoel je?
pi_46349537
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:45 schreef Verbal het volgende:
Hebben we alles gehad...

V.
Ik ben het met je eens.
pi_46349567
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

bedankt

moet toch minder koffie drinken..
Of meer

Nu op Nova item over deze kwestie trouwens
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:47:54 #289
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46349578
quote:
MOTIE VAN HET LID FRITSMA

De Kamer,

constaterende dat het niet mogelijk is om het Nederlanderschap te verliezen op grond van criminele activiteiten,

constaterende, dat bijvoorbeeld vele Marokkaanse straatterroristen die zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit bezitten, niet kunnen worden gedenaturaliseerd,

overwegende dat het wenselijk is om intrekking van het Nederlanderschap op grond van misdrijven toch mogelijk te maken, zodat de Nederlandse samenleving wordt beschermd tegen criminaliteit en straatterrorisme zodat er een preventieve werking ontstaat,

verzoekt de regering om te bewerkstelligen dat de volgende categorieën bezitters van een meervoudige nationaliteit de Nederlandse nationaliteit verliezen:
- mensen die twee maal een misdrijf hebben gepleegd waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld.
- Mensen die drie maal een misdrijf hebben gepleegd waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van twee jaren of meer is gesteld

en te bewerkstelligen dat het Europees Verdrag inzake nationaliteit terzake wordt aangepast dan wel opgezegd

quote:

De Kamer,

overwegende dat het onwenselijk is dat mensen naast de Nederlandse nationaliteit nog een andere nationaliteit kunnen bezitten;

overwegende dat het niet afstand kunnen doen van een andere dan de Nederlandse nationaliteit niet mag betekenen dat berust wordt in het toestaan van een dubbele nationaliteit;

verzoekt de regering te bewerkstelligen dat mensen die een andere dan de Nederlandse nationaliteit hebben, geen Nederlander kunnen worden,

en te bewerkstelligen dat het Europees Verdrag inzake nationaliteit terzake wordt aangepast dan wel opgezegd

Voorzitter,
quote:

De Kamer,

overwegende dat het van groot belang is dat leden van het kabinet en de Staten-Generaal zich uitsluitend inzetten voor het Nederlandse belang,

overwegende dat dit niet te verenigen is met het hebben van een dubbele nationaliteit,

van mening dat het onwenselijk is dat leden van de Staten-Generaal naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit kunnen bezitten,

van mening dat het onwenselijk is dat niet wettelijk is geregeld dat leden van het kabinet de Nederlandse nationaliteit dienen te bezitten en dat het ook ten aanzien van hen onwenselijk is een dubbele nationaliteit te bezitten,

verzoekt de regering met wetswijziging te komen strekkende tot:

- het introduceren van een wettelijk vereiste voor leden van het kabinet om de Nederlandse nationaliteit te bezitten
- het onmogelijk te laten zijn dat personen die naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit hebben lid worden van de Staten-Generaal en het kabinet

en spreekt tenslotte uit dat het wenselijk is dat vooruitlopend op deze wetswijzigingen geen bewindslieden van het kabinet Balkenende IV worden benoemd die naast de Nederlandse nationaliteit nog de nationaliteit van een ander land hebben danwel geen Nederlander zijn,

De gewraakte motie is de onderste van de drie. Het vetgedrukte deel is uiteindelijk geschrapt onder druk van Verbeet. Op het eerste oog is ie vrij onschuldig geformuleerd, maar dit is Kamerjargon. Dat is altijd heel beleefd. Als er staat "wenselijk" betekent dat dat de regering met een verdomd goed verhaal moet komen om de motie niet uit te voeren.

De middelste van de drie is overigens wat ongelukkig geformuleerd volgens mij. Het lijkt er op deze manier op dat de PVV alle naturalisaties onmogelijk wil maken. Zou dat de bedoeling zijn van deze motie?
pi_46349581
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De 21ste eeuw bedoel je?
Jah .. dit is dan de bewijs
Als hij al tegen Aboutaleb is dan is hij tegen alle Moslims
pi_46349612
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:46 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Marokkaanse organisaties in Nederland natuurlijk, dat begrijp je best.
Dat maakt toch niets uit dan? Dat is dan toch een interne Nederlandse aangelegenheid? Heeft Marokko niets mee van doen.
quote:
Oh nee? Albayrak krijgt toch asielzaken?

Nou ja, maakt ook niet echt, ook bij binnenlandse zaken kan haar dubbelrol (én Nederlandse minister én onderdaan van Turkije) een probleem zijn, bv. hoe omgaan met Mili Görus in Nederland.
Ik dacht dat Hirsch Balin daar het laatste woord in had, maar goed, dat zou ik moeten nakijken, dat weet ik niet zeker.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:49:04 #292
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46349621
quote:

Nee, ze willen dat iemand eerst z'n oorspronkelijke nationaliteit opgeeft.
En dat schijnt wel degelijk mogelijk te zijn voor Marokkanen en Turken.
Sinds een aantal jaren wel voor Turken. Niet voor Marokkanen.
pi_46349639
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:47 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Of meer

tv is geclaimd door een ER kijkster...
denk dat P&W er ook wel even over gaat.
Wil je straks kort melden wat de meningen waren van de mensen daar? dank.
Op jouw aanraden
And that is the news.''
pi_46349667
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt ook gewoon alleen een Nederlands paspoort hebben en allochtoon zijn. Je kan ook autochtoon zijn en meerdere nationaliteiten naast de Nederlandse hebben. Dat heeft geen bal met elkaar van doen
De nationaliteit van (groot)ouders is wel degelijk van belang.
En Turken en Marokkanen krijgen automatisch de nationaliteit van hun ouders, dus steun voor Marokkaanse organisaties is uiteindelijk "positieve" discriminatie op grond van nationaliteit/afkomst.
pi_46349714
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Als er enige verstrengeling van belangen is kan de kamer een minister of ander kabinetslid daarop aanspreken, dat is bij Veerman ook gebeurd, die zou z'n boerenbedrijf in Frankrijk spekken d.m.v. z'n positie als minister, onderzoek geweest, niks aan de hand maar hij heeft z'n functie alsnog neergelegd.
Prima voorbeeld. Veerman had ook niets verkeerd gedaan behalve dan dat hij de schijn van belangenverstrengeling had laten ontstaan door zelf directeur van zijn boerderijen te blijven terwijl hij Minister van Landbouw was.

Dezelfde schijn van belangenverstrengeling kan ontstaan wanneer je aan de ene kant een Nederlands bewindspersoon bent en aan de andere kant een onderdaan van een ander land.

Aboutaleb staat op maandag op, voelt zich Marokkaan, en kan er belang hebben zoveel mogelijk migranten te legaliseren vanwege de geldstromen die via de migranten naar hun thuisland vloeien. Op dinsdag voelt hij zich weer Nederlander en kan er belang bij hebben de migratie juist zoveel mogelijk te beperken vanwege de druk op de sociale voorzieningen, de sociale samenhang in de samenleving en de veiligheid in onze steden.
pi_46349716
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

tv is geclaimd door een ER kijkster...
denk dat P&W er ook wel even over gaat.
Wil je straks kort melden wat de meningen waren van de mensen daar? dank.
Op jouw aanraden
www.novatv.nl, knopje linksboven 'kijk live online'
pi_46349750
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:51 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Prima voorbeeld. Veerman had ook niets verkeerd gedaan behalve dan dat hij de schijn van belangenverstrengeling had laten ontstaan door zelf directeur van zijn boerderijen te blijven terwijl hij Minister van Landbouw was.

Dezelfde schijn van belangenverstrengeling kan ontstaan wanneer je aan de ene kant een Nederlands bewindspersoon bent en aan de andere kant een onderdaan van een ander land.

Aboutaleb staat op maandag op, voelt zich Marokkaan, en kan er belang hebben zoveel mogelijk migranten te legaliseren vanwege de geldstromen die via de migranten naar hun thuisland vloeien. Op dinsdag voelt hij zich weer Nederlander en kan er belang bij hebben de migratie juist zoveel mogelijk te beperken vanwege de druk op de sociale voorzieningen, de sociale samenhang in de samenleving en de veiligheid in onze steden.
Prima voorbeeld. Veerman mocht ministr worden. Aboutaleb dus staatssecretaris.
Slotje.
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:53:03 #298
136 V.
pi_46349772
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:51 schreef Tikorev het volgende:

Wat heb jij een treurig en armzalig gedesinformeerd beeld van hoe de dingen werken buiten Lalaland

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46349775
de cel in met PVV
zij worden de ondergang voor democratie
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:53:31 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46349796
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:46 schreef Meki het volgende:
Waarom is Wilders tegen Aboutaleb
Wat heeft die man misdaan ?
Hij doet alleen zijn werk
Wilders wilt hem niet omdat hij een Moslim is en een Marokkaan
True.

Die man is een hersentumor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 februari 2007 @ 22:53:56 #301
862 Arcee
Look closer
pi_46349816
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:47 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Of meer

Wat een crap van die PVV, zeg. Mochten bewindslieden niet alleen Nederland dienen kunnen ze altijd nog heel snel teruggefloten worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:54:25 #302
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46349832
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')