Zegt genoeg dat ik het nog niet gelezen heb? Wat zegt dat dan precies?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zegt genoeg dat je het nog niet gelezen hebt. kan je daar weer lekker over zeiken.
maar goed:
quote:"Gerdi Verbeet, voorzitter van de Tweede Kamer en tevens PvdA'er, overwoog de PVV het zwijgen op te leggen. Uiteindelijk schorste ze de zitting en dwong ze de Partij voor de Vrijheid in die schorsing om een passage te schrappen.
Wat maakt dat boekje nou uit?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind het slecht dat iemand die in de volksvertegenwoordiging van Nederland zit ook nog een tweede nationaliteit kan hebben.
Daarnaast ben ik trouwens tegen het hele princiepe van een dubbele Nationaliteit
Het is natuurlijk de vraag of deze actie van de PVV beledigend is, anders heeft het artikel dat je aanhaalt uit het reglement van orde namelijk niks te maken met deze zaak.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:09 schreef One_of_the_few het volgende:
Het is in meerdere posts al geplaatst dat het tegen de grondwet ingaat waar alle kamerleden de eed voor hebben afgelegd. Het is de taak van de voorzitter om dan in te grijpen. dat stukje is ook al eens gepost. Ze doet gewoon haar werk, of is dat ook al niet meer toegestaan?
ja tuurlijk. Blijkbaat heb je nog nie door wat de gevolgen waren als men voor had gestemd en wat de intentie van de motie was. Het komt er anmelik op neer dat er nooit mensen met een dubbelpaspoort in de regering kunnen komen. Aangezien ook mensen met marokaanse ouders die hier geboren zijn en nooit in maroko zijn geweest een marokaans paspoort hebben, kunnen ze geen minister worden. Dat het een selectie op ras. Dat zou het gevolg zijn, en dat noem 'staat los van ras of huidskleur'?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het gaat om de dubbele nationaliteit hoor. Staat los van ras of huidskleur.
Kwam je ook naar de zaak in je Converse kleren en ben jij toevallig ontslagen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, of toen ik, toen ik bij Nike werkte, in mijn Converse Allstars-t-shirt werd gespot in mijn vrije tijd... grove schande, weken gehoord. Wat een misdadiger.
Alsof dat normaal is of zo, dat soort NSB-gedrag
V.
daar heb ik ook geen antwoord op gekregenquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:14 schreef Devrim_ het volgende:
Wat gaat er veranderen aan mijn gedachtes etc. als ik mijn 2e paspoort weg doe??
Zoals gezegd, het verschil tussen mensen aanspreken op beleid dat ze voeren of ze aanvallen als ze niets misdaan hebben puur vanwege afkomst, dat wordt weer niet gezien, hè?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:12 schreef Mr_Bojangles het volgende:
Ook opmerkelijk, ten tijden van het vorige kabinet Balkenende was het bon-ton om ministers (Verdonk) openlijk met kampbeulen te vergelijken en nu is het opeens onbeschoft om te wijzen op de dubbele nationaliteit van Albayrak en Abouthaleb. Links (en vooral de PvdA) predikt louter voor eigen parochie.
Gelukkig zit dit kabinet er w.s niet zo lang....
Blijkbaar durven ze geen antwoord daarop te geven want dan zou blijken dat de mensen die tegen een 2e paspoort zijn ongelijk hebbenquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
daar heb ik ook geen antwoord op gekregen![]()
Volgens mij doet dat ook niet ter zake. Ik zou het prima vinden als andere landen Nederlanders zouden dwingen hun nationaliteit op te geven als ze daar een bewindspersoon willen worden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
M'n beste Tikorev, had je al een boekhouding waarin staat hoeveel (en welke?) nationaliteiten een Nederlands staatsburger misschien ergens ter wereld heeft?
Gelijke gevallen hebben gelijke rechten. Iemand van Marokkaanse komaf met één paspoort is IMO een ander geval dan iemand van Marokkaanse komaf met twee paspoorten.quote:Blijft trouwens raar: sommige Nederlanders zouden opeens beperkte rechten hebben? Je devalueert het Nederlands staatsburgersschap omdat de Marokkaanse wet je niet aanstaat?
Wat is er ingewikkeld aan de woorden 'vrije tijd'?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Mr_Bojangles het volgende:
[..]
Kwam je ook naar de zaak in je Converse kleren
Er zijn tig landen op de wereld die hetzelfde beleid als Marokko voeren op dit punt. Ook voor hen zou deze wet gelden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef One_of_the_few het volgende:
Aangezien ook mensen met marokaanse ouders die hier geboren zijn en nooit in maroko zijn geweest een marokaans paspoort hebben, kunnen ze geen minister worden. Dat het een selectie op ras.
Wat is daar opmerkelijk aan? Beide zijn voorbeelden van intolerant beleid?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:12 schreef Mr_Bojangles het volgende:
Ook opmerkelijk, ten tijden van het vorige kabinet Balkenende was het bon-ton om ministers (Verdonk) openlijk met kampbeulen te vergelijken en nu is het opeens onbeschoft om te wijzen op de dubbele nationaliteit van Albayrak en Abouthaleb. Links (en vooral de PvdA) predikt louter voor eigen parochie.
Gelukkig zit dit kabinet er w.s niet zo lang....
Persoonlijk vind ik het te idioot voor woorden dat iemand met een dubbele nationaliteit beëdigd wordt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:44 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het te idioot voor woorden dat Aboutaleb dit nog met een officieel antwoord verwaardigt
V.
Ach, Ik kan ook eigenlijk zelf het antwoord wel geven.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Mr_Bojangles het volgende:
[..]
Kwam je ook naar de zaak in je Converse kleren en ben jij toevallig ontslagen?
Als die ouders hun kinderen niet in Marokko aangeven hebben ze ook geen dubbele nationaliteit. Overigens snap ik wel dat dat voor die mensen een probleem is, maar dat vind ik toch echt een probleem tussen hen en Marokko.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Aangezien ook mensen met marokaanse ouders die hier geboren zijn en nooit in maroko zijn geweest een marokaans paspoort hebben, kunnen ze geen minister worden.
Wat een totale nonsens. Het is overduidelijk dat het niet zozeer gaat om de dubbele nationaliteit, maar je meer beinvloed wordt door minderheidsgroeperingen die je blijkbaar nogal raken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het te idioot voor woorden dat iemand met een dubbele nationaliteit beëdigd wordt.
Dus waar is Wilders mee bezig?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:20 schreef Tikorev het volgende:
maar dat vind ik toch echt een probleem tussen hen en Marokko.
Of je leert lezen. Dit is al de zoveelste keer dat je blijk geeft van onkunde op dat gebied.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:19 schreef Mr_Bojangles het volgende:
[..]
Ach, Ik kan ook eigenlijk zelf het antwoord wel geven. Door een gehaaide manager met een afvloeiingsregeling op een zijspoor gezet wegens indianen-gedrag!
Wedden, wedden.......
dat zegt dat je mensen veroordeelt op hun daden zonder de bevoegdheden van die mensen te kennen. Dat is net zo iets als roepen dat een rechter geen vonnis mag uitspreken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zegt genoeg dat ik het nog niet gelezen heb? Wat zegt dat dan precies?
Nergens staat dat ze een andere partij kan dwingen een passage te veranderen en nergens staat dat ze het recht heeft een andere partij het zwijgen op te leggen omdat ze het inhoudelijk oneens is met de motie.
[..]
Je bent niet de enige, je hebt de ariër uit een potje aan je zijde.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het te idioot voor woorden dat iemand met een dubbele nationaliteit beëdigd wordt.
Dat is een invulling die jij er aan geeft, het blijkt namelijk niet uit de motie.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:20 schreef Zyggie het volgende:
Het is overduidelijk dat het niet zozeer gaat om de dubbele nationaliteit
quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:20 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Wat een totale nonsens. Het is overduidelijk dat het niet zozeer gaat om de dubbele nationaliteit, maar je meer beinvloed wordt door minderheidsgroeperingen die je blijkbaar nogal raken.
ja precies. Het komt er dus op neer dat er geen enkel persoon met een dubbel paspoort in de regering kan komen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn tig landen op de wereld die hetzelfde beleid als Marokko voeren op dit punt. Ook voor hen zou deze wet gelden.
Nee het is selectie op mensen met een dubbel paspoort. Voor zover ik weet stelt de Grondwet daar geen restricties aan.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ja precies. Het komt er dus op neer dat er geen enkel persoon met een dubbel paspoort in de regering kan komen.
Dus selectie op ras of afkomst.
uiteraard, discussie gaat helemaal niet om die dubbele nationaliteit uiteraard, maar dat de een een mocro is en de andere een turk (de tsunamiquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:17 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Blijkbaar durven ze geen antwoord daarop te geven want dan zou blijken dat de mensen die tegen een 2e paspoort zijn ongelijk hebben
Waarom is dat nonsens dan? Is het niet absurd dat een Minister aan de ene kant het Nederlandse belang moet dienen maar aan de andere kant ook nog eens onderdaan is van een ander land.quote:
Nou, in reactie 1 werd ik beinvloed door een minderheidsgroepering. Dit is reactie 2... Het is wachten tot de eerste die me voor tering nazi gaat uitschelden op basis van 1 regeltje.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:22 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, je hebt de ariër uit een potje aan je zijde.
V.
Nog maar eens vragen dan:quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:17 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Blijkbaar durven ze geen antwoord daarop te geven want dan zou blijken dat de mensen die tegen een 2e paspoort zijn ongelijk hebben
Aanvullend: Ik neem aan dat je dan consequent wordt? Dus ook alle andere functies worden verboden terrein voor mensen met twee nationaliteiten? Ongeacht welke nationaliteit? Dus niet alleen de mensen met de nationaliteit van een islamitisch land, maar ook de Nederlanders / Canadezen, de Nederlanders / Amerikanen, de Nederlanders / Belgen? En we gaan dat consequent doorvoeren? Dus als je in de VS gaat wonen geef je onmiddellijk je Nederlanderschap op? Met alle voordelen ervan? Dus geen AOW in het buitenland? Geen recht op bescherming van de ambassades (altijd handig voor bijvoorbeeld de Amerikanen/Nederlanders aangezien de VS niet echt populair is in de wereld en er landen zijn die niet al te vlot helpen als het een Amerikaan betreft)?quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sterker nog, helemaal geen positie. Immers, wanneer ga je een Berufsverbot instellen? Bij welke functie? Lopende band? Stel dat er oorlog komt en de werknemer saboteert de band en we hebben geen blikjes bier meer. Of zo. In deel 1 heb ik al verwezen naar de Nuremberger wetten. I rest my case.
Ik dacht laatst iets van je te hebben gelezen dat mijn hypothese zou ondersteunen. Hey maar denk je nou dat je hetzelfde zou reageren als het een Russisch-Nederlands persoon was. (als dat kanquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is mijn eerste post in dit topic of uberhaupt in POL in maanden. Hoezo is overduidelijk dat ik beinvloed wordt door minderheidsgroeperingen?
Ik kan het blijkbaar niet vreemd vinden dat iemand die Nederland gaat vertegenwoordigen niet volledig en onomwonden voor Nederland kiest maar een 'achterdeurtje' open houdt.
Welke strekking?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De motie bevat een strekking die tegen de grondwet gaat en dus onwettig is.
Welk achterdeurtje houdt Aboutaleb open? Je taalgebruik veronderstelt een bewuste keuze van hem. Die heeft hij niet. Hij KAN zijn Marokkaanse burgerschap niet opgeven. Punt. Einde verhaal.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is mijn eerste post in dit topic of uberhaupt in POL in maanden. Hoezo is overduidelijk dat ik beinvloed wordt door minderheidsgroeperingen?
Ik kan het blijkbaar niet vreemd vinden dat iemand die Nederland gaat vertegenwoordigen niet volledig en onomwonden voor Nederland kiest maar een 'achterdeurtje' open houdt.
Vanwaar al die drukte dan? De motie zal niet alleen worden verworpen, maar hij is ook nog eens onzinnig. Zonde om daar tijd in te stoppen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef ShaoliN het volgende:
Dit zal de eerste van een hele reeks onzinnige moties worden vrees ik.
De grondwet verbiedt een onderscheid te maken tussen mensen met een Nederlands paspoort.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee het is selectie op mensen met een dubbel paspoort. Voor zover ik weet stelt de Grondwet daar geen restricties aan.
Ah... een vooroordeel dusquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:26 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik dacht laatst iets van je te hebben gelezen dat mijn hypothese zou ondersteunen.
Ja. Wat mij betreft mag je zelfs geen volksvertegenwoordiger worden zonder nadrukkelijk alleen over de Nederlandse nationaliteit te beschikken.quote:Hey maar denk je nou dat je hetzelfde zou reageren als het een Russisch-Nederlands persoon was. (als dat kan)
En schrijven kun je ook al niet. Vandaar dat je redeneringsvermogen ook zo pover is. Duidelijk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:24 schreef Mr_Bojangles het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, je zij duidelijk werkte.
kom op, je kan zelf toch ook nagaan wat voor gevolgen die motie heeft?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is een invulling die jij er aan geeft, het blijkt namelijk niet uit de motie.
Je voorstel gaat langzamerhand een behoorlijk ondemocratische kant uit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja. Wat mij betreft mag je zelfs geen volksvertegenwoordiger worden zonder nadrukkelijk alleen over de Nederlandse nationaliteit te beschikken.
Waar zeg ik dat je een nazi bent? Ik zeg dat je Wilders aan je kant hebt, naar aanleiding van je eigen standpunt. Is dat niet zo?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, in reactie 1 werd ik beinvloed door een minderheidsgroepering. Dit is reactie 2... Het is wachten tot de eerste die me voor tering nazi gaat uitschelden op basis van 1 regeltje.
Ja. Of niet. Wat jij wilt.quote:Ik stem nog eens SP
de inhoud van de motie, zo beter?quote:
Dat maakt toch niet uit. De wet is er alleen als je hem kan gebruiken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:28 schreef waltersh het volgende:
[..]
Je voorstel gaat langzamerhand een behoorlijk ondemocratische kant uit.
De Kieswet stelt uitsluitend als voorwaarde dat voor passief kiesrecht de persoon dient te beschikken over de Nederlandse nationaliteit. Punt. Of er nog 17 nationaliteiten naast zitten, zal de Kieswet een roodkoperen fluitketel zijn.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah... een vooroordeel dus
[..]
Ja. Wat mij betreft mag je zelfs geen volksvertegenwoordiger worden zonder nadrukkelijk alleen over de Nederlandse nationaliteit te beschikken.
Het is niet zozeer een vooroordeel alswel dat ik je gedachtegang probeer te begrijpen. Je hele principiele houding doet me namelijk nogal opportunistisch aan. Waarschijnlijk zou je het niks boeien als het een westers-europees dubbele nationalistisch persoon was.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah... een vooroordeel dus
[..]
Doe eens niet zo onvriendelijk zeg...ik vraag me gewoon af welk deel van de motie tegen de Grontwet zou ingaan...quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
je kan ook op de inhoud ingaan inplaats van net doen of je de post niet begrijpt.
Heeft iemand ooit uitgezocht of Adso Nicolai eigenlijk maar één nationaliteit heeft? Of dat Philomena Bijlhout 100% Nederlandsche was? Nee he?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:31 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is niet zozeer een vooroordeel alswel dat ik je gedachtegang probeer te begrijpen. Je hele principiele houding doet me namelijk nogal opportunistisch aan. Waarschijnlijk zou je het niks boeien als het een westers-europees dubbele nationalistisch persoon was.
Moeilijk he, antwoorden?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
En schrijven kun je ook al niet. Vandaar dat je redeneringsvermogen ook zo pover is. Duidelijk.
V.
Hetzelfde geldt voor het gelijkheidsbeginsel in de grondwet. En aangezien ik aanneem dat Fritsma dat als oud-IND medewerker dat ook drommels goed weet, is het overduidelijk dat hij alleen uit was op een rel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De Kieswet stelt uitsluitend als voorwaarde dat voor passief kiesrecht de persoon dient te beschikken over de Nederlandse nationaliteit. Punt. Of er nog 17 nationaliteiten naast zitten, zal de Kieswet een roodkoperen fluitketel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |