abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46343808
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46343837
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:24 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Dubbele nationaliteit. Weet je wel....
Ja, en dan nu het van twee walletjes eten daardoor.....graag
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46343911
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:24 schreef Argento het volgende:

[..]

De door jouw genoemde bepaling maakt deel uit van hoofdstuk 8 van het Reglement, genaamd 'de plenaire vergadering', paragraaf 3, genaamd 'de beraadslaging'. De bevoegdheid genoemd in deze bepaling ziet dus uitsluitend op de situatie waarin het betrokken Kamerlid gedurende de plenaire vergadering aan het woord is. Dat heeft echter niets te maken met het indienen van een motie.

Kortom, vooralsnog kunnen we niet met recht zeggen dat de Voorzitter invloed heeft op de tekst van de motie. Mij is overigens ook niet bekend dat de teksten van moties eerst ter goedkeuring aan de Voorzitter moet worden voorgelegd alvorens zij ter stemming aan de Kamer worden voorgelegd, dus de vraag is dan tevens hoe de Voorzitter feitelijk in de gelegenheid zou zijn om, voordat de motie ter stemming wordt voorgelegd, de inhoud ervan te toetsen.

Ik moet er wel bij zeggen dat we volgens mij onterecht over een motie spreken. Het ging immers om een voorstel. Als dat voorstel tijdens de plenaire vergadering is gedaan, wijs jij terecht op bovenstaande bepaling.

Neemt niet weg dat ik zo mijn twijfels heb over de stelling dat een Kamervoorzitter de inhoud van een motie kan toetsen voordat deze aan de Kamer wordt voorgelegd, maar dat valt dan buiten het bestek van deze discussie.
Een motie hoeft niet langs de voorzitter. Een motie dient echter wel uitgesproken te worden. Op het gesproken woord is mijn citaat van toepassing. Het heeft dus alles te maken met een motie, die kan je alleen tijdens een vergadering indienen.
En ook als het een voorstel is, blijft het van toepassing.
pi_46343946
quote:
Trouwens als Marokko en Turkije dingen gaan van Abu en Alba...hoe is dat dan van twee walletjes eten door die twee?
Het maakt geen fuck uit hoe je het noemt. Een dubbele nationaliteit betekend simpelweg risico's op inlichtingen-werkzaamheden aan het land van herkomst. Zolang er geen unanieme loyaliteitsverklaring aan Nederland is afgelegd, blijft het riskant. Om nog maar te zwijgen van een Albayrak die gepeperde zaken als gepleegde genocide niet openlijk afkeurt.
pi_46344037
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:30 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Het maakt geen fuck uit hoe je het noemt. Een dubbele nationaliteit betekend simpelweg risico's op inlichtingen-werkzaamheden aan het land van herkomst. Zolang er geen unanieme loyaliteitsverklaring aan Nederland is afgelegd, blijft het riskant. Om nog maar te zwijgen van een Albayrak die gepeperde zaken als gepleegde genocide niet openlijk afkeurt.
Een eed is een eed. Wanneer is het genoeg?
pi_46344123
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, en dan nu het van twee walletjes eten daardoor.....graag
Jij en jouw instelling geven eigenlijk perfect weer waarom landen als Nederland zo kwetsbaar zijn voor de Islam.
Het verleden en de vaderlandse cultuur interesseren je geen fuck zolang ze geen betrekking hebben op jezelf. Lekker multicultureel lullen, Wilders een veeg om de oren en het eigen land beschimpen. En terwijl jij je Acda en de Munnik cd'tje nog maar eens grijs draait, zijn in Saudi Arabie de lijnen al uitgezet voor de Islamitische overheersing.

En nu heeeeeeeeeeel hard schreeuwen: "comploooooooooot!"
pi_46344176
quote:

[..]

Dus na elke vakantie bel jij de aivd even op?
pi_46344354
quote:

[..]

Het maakt geen fuck uit hoe je het noemt. Een dubbele nationaliteit betekend simpelweg risico's op inlichtingen-werkzaamheden aan het land van herkomst.
Jezus, lees jij teveel van die koude oorlogsspionnen pocketboekjes ofzo
pi_46344386
wat een gezwets zeg, maarja extreem rechts kennende

ik heb zelf ook een dubbele nationaliteit wat verandert dat eigenlijk aan mij als persoon?

wat zou er veranderen als abu taleb en albayrak hun nationaliteit zouden opgeven?

mijns inziens niets
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46344390
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:35 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Jij en jouw instelling geven eigenlijk perfect weer waarom landen als Nederland zo kwetsbaar zijn voor de Islam.
Het verleden en de vaderlandse cultuur interesseren je geen fuck zolang ze geen betrekking hebben op jezelf. Lekker multicultureel lullen, Wilders een veeg om de oren en het eigen land beschimpen. En terwijl jij je Acda en de Munnik cd'tje nog maar eens grijs draait, zijn in Saudi Arabie de lijnen al uitgezet voor de Islamitische overheersing.

Acda en de Munnik:

De rest van je onzin:
pi_46344464
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:35 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

peeuw, peeuw, paniek

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:44:52 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46344468
Ik vind het te idioot voor woorden dat Aboutaleb dit nog met een officieel antwoord verwaardigt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46344497
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:42 schreef Slayage het volgende:
wat een gezwets zeg, maarja extreem rechts kennende

ik heb zelf ook een dubbele nationaliteit wat verandert dat eigenlijk aan mij als persoon?

wat zou er veranderen als abu taleb en albayrak hun nationaliteit zouden opgeven?

mijns inziens niets
Zalig zijn de simpelen van geest....
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:45:39 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46344499
Ik vind het slecht dat iemand die in de volksvertegenwoordiging van Nederland zit ook nog een tweede nationaliteit kan hebben.

Daarnaast ben ik trouwens tegen het hele princiepe van een dubbele Nationaliteit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46344520
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:44 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het te idioot voor woorden dat Aboutaleb dit nog met een officieel antwoord verwaardigt

V.
dat zeg iets over de staat van het land

-Rabia Al-Basri
pi_46344564
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Zalig zijn de simpelen van geest....
altijd vermakelijk dit soort typetjes

you just made my day

-Rabia Al-Basri
pi_46344603
quote:
Hij zal wel moeten, de minister moet antwoord geven op vragen vanuit de kamer. Hoewel Aboutaleb nog geen minister is moet hij toch laten zien dat hij de kamer respecteert.
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:49:49 #18
136 V.
pi_46344639
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hij zal wel moeten, de minister moet antwoord geven op vragen vanuit de kamer. Hoewel Aboutaleb nog geen minister is moet hij toch laten zien dat hij de kamer respecteert.
Dat geldt van twee kanten. Hij heeft niets misdaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46344674
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:49 schreef Verbal het volgende:
Dat geldt van twee kanten.
Hoe bedoel je? De kamer hoeft geen verantwoording af te leggen aan een minister.
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:52:16 #20
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46344721
Je leest aan het gezicht van Verbeet af dat ze walgt van Wilders en z'n fractiegenoten. Verbeet heeft haar positie als voorzitter misbruikt om een door de bevolking gekozen kamerlid de mond te snoeren. Dat noem ik dictatoriaal. Typisch weer van die PvdA-streken.

De motie had gewoon in stemming moeten worden gebracht, waar deze naar alle waarschijnlijkheid zou zijn weggestemd. Daarmee was het verhaal afgelopen geweest. Verbeet heeft uiterst dom gehandeld.
Pugna Pro Patria
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:52:34 #21
136 V.
pi_46344731
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? De kamer hoeft geen verantwoording af te leggen aan een minister.
Het respect. Of vind je dat dat rapalje van de PVV respectvol handelt?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:53:26 #22
136 V.
pi_46344766
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:52 schreef Jurgen21 het volgende:
Je leest aan het gezicht van Verbeet af dat ze walgt van Wilders en z'n fractiegenoten. Verbeet heeft haar positie als voorzitter misbruikt om een door de bevolking gekozen kamerlid de mond te snoeren. Dat noem ik dictatoriaal. Typisch weer van die PvdA-streken.
Ach ja Weisglas heeft ook nog nooit een kamerlid afgekapt, zeker?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46344790
Die berichtgeving van de NOS ook weer:
quote:
Aboutaleb verbaasd over aanval PVV.
De PVV stelt gewoon terecht voor om de dubbele nationaliteit voor bewindslieden onmogelijk te maken en meteen grijpt de NOS dat aan om van Aboutaleb een slachtoffer te maken van de "aanval van de PVV".

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46344810
quote:

[..]

jemig man, je lijkt wel een servier die over een moslim praat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46344821
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat geldt van twee kanten.

V.
Wie zegt dat eigenlijk, vriendinneke Verbeet of tevens een belangrijke passage in de grondwet?
Zo bezien had Wouter en femke ook al tien keer het zwijgen opgelegd kunnen worden als ze weereens tekeer gingen tegen Verdonk.
pi_46344898
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:52 schreef Verbal het volgende:
Het respect. Of vind je dat dat rapalje van de PVV respectvol handelt.
Het is helemaal niet relevant of er met respect wordt gehandeld. Kamer en minister zijn vanuit de wet tot elkaar veroordeelt. Wel denk ik dat Aboutaleb dit Wilders niet in dank afneemt, maar goed dat is een persoonlijke kwestie tussen beide. Het komt vaker voor dat twee politici elkaar niet mogen.
pi_46344938
quote:

V.
zover zijn wel al als NL. Dat mensen voorstellen verdedigen die mensen uitsluiten op basis van ras om publieke functies uit te voeren. Goh, waar ken ik dit soort retoriek toch van...
Het voorstel van Wilders zou er in de praktijk op neerkomen dat mensen met een dubbel paspoort nooit kandidaat minister kunnen worden. Oftewel, hij moet die soort mensen niet. Wees een vent en zeg dat dan ook.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:58:04 #28
136 V.
pi_46344942
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:54 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Wie zegt dat eigenlijk, vriendinneke Verbeet of tevens een belangrijke passage in de grondwet?
Volgens mij zei ik dat net.
quote:
Zo bezien had Wouter en femke ook al tien keer het zwijgen opgelegd kunnen worden als ze weereens tekeer gingen tegen Verdonk.
Je ziet het verschil niet? Goh, wat een verrassing.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46344994
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind het slecht dat iemand die in de volksvertegenwoordiging van Nederland zit ook nog een tweede nationaliteit kan hebben.

Daarnaast ben ik trouwens tegen het hele princiepe van een dubbele Nationaliteit
Van mij mag iemand best wel een dubbele nationaliteit hebben. Ik hoop dat over een jaar of vijf ook te hebben. Maar het is wat anders om dan in de kamer of in een kabinet te gaan zitten.

Dat is net als verkoper van Philips die thuis allemaal Sony apparatuur heeft.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_46345062
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:52 schreef Jurgen21 het volgende:

De motie had gewoon in stemming moeten worden gebracht, waar deze naar alle waarschijnlijkheid zou zijn weggestemd. Daarmee was het verhaal afgelopen geweest. Verbeet heeft uiterst dom gehandeld.
lees even het regelement door. dan zal je zien dat het mocht.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')