quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:46 schreef denka het volgende:
Zouden de chili chickens nog eens in het assortiment komen?![]()
Die zijn echt mega lekker![]()
Jep, ik ga hem ook maar eens een keertje proberen als ik trek in makkelijk hebquote:
Maak jij nou maar een nieuw topic aan als je de oude volpost..quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:06 schreef Houtspeer het volgende:
vergeet die chili chickens nou maar
Of de Mac Ribquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:46 schreef denka het volgende:
Zouden de chili chickens nog eens in het assortiment komen?![]()
Die zijn echt mega lekker![]()
dus dan heb je er toch ook 2 voor 2 euroquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:06 schreef Houtspeer het volgende:
vergeet die chili chickens nou maar
oh ja met die 2 donuts voor 2 euro zitten ze je te naaien
bij 'mijn' mcdonalds kost een donut gewoon 1 euro![]()
Smerig?quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:25 schreef dutchdevil het volgende:
Was erg blij toen ik zag dat er weer specials kwamen. Maar vind het erg jammer dat al die burgers tijdens de wintersportweken met kaas, kaassaus of een kaasbroodje zijn. Iemand toevallig al zo'n burger zonder kaas besteld en kan vertellen hoe dat smaakt? Kaasbroodje vind ik op zich nog niet zo erg maar die viese kaas en die saus
Dat wordt wachten, de burger die er vorige week was komt pas over twee weken terug.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:30 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Smerig?
Ik zit hier te kwijlen van de gedachte aan die verdomd lekkere kaassaus. Zo goddelijk en rijkelijk vloeiend..
Man..Ik ga dr morgen weer eentje halen!![]()
ja, maar om dan reclame te maken dat ze er 2 voor 2 euro verkopen terwijl normaal eentje voor een euro isquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:36 schreef denka het volgende:
[..]
dus dan heb je er toch ook 2 voor 2 euro![]()
![]()
maar jij doet het zo mooiquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:33 schreef ROG het volgende:
[..]
[..]
Maak jij nou maar een nieuw topic aan als je de oude volpost..![]()
En ik werk er niet eens ofzo.quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:39 schreef K-mail het volgende:
Wat de FUCK is fonduesaus? Het was echt vaagDe kaas was dit keer behoorlijk smakeloos, Mcfondue was een NO-GO dus...
Cheddar kaas op:quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:46 schreef Houtspeer het volgende:
[..]die kaas is emmentaler (zoiets) en dat zit ook op de bigtasty, mythic, mcchevy mcdit dat en dit
dus dit keer smakeloos? mcdonalds heeft gewoon gele en witte kaas
en die gesmolten kaas is de witte kaas samen met de brood opwarmengierig zijn ze he
Ik heb bij twee McDonaldsen gewerkt en bij beide restaurants staat er op blaadjes die door McD NL aangeleverd worden hoe producten gemaakt moeten worden. Daar staan duidelijk meerdere soorten kaas op.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Houtspeer het volgende:
xuavis, veel van jouw beweringen kloppen echt niet
ik werk zaterdags bij een mac en daar hebben we maar 2 soorten kaas, emmentaler en cheddar
cheddar op de 'gewone' broodjes en emmentaler op de duurdere. en dat is het
ik zie dat jij ook bij een mac werkt, misschien is het bij jou anders, hier in utrecht doen we bijv ook maar 1 tomaat terwijl het 2 moet zijn
Da's lekker franchisen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Houtspeer het volgende:
ik zie dat jij ook bij een mac werkt, misschien is het bij jou anders, hier in utrecht doen we bijv ook maar 1 tomaat terwijl het 2 moet zijn
1 plakje tomaat is in sommige gevallen juist goed. Sommige plakjes zijn van zo'n formaat dat je broodje naar tomaat gaat smaken en de stabiliteit van het broodje slecht wordt.quote:
ik zie dat je wel erg veel van mcdonalds houdtquote:Tevens: Raclette, een heerlijk knapperig kaasbroodje, 100% rundvlees, 3 soorten kaas en overheerlijke kaassaus.
En dan blijf je rustig in de rij staan?quote:Op zondag 11 februari 2007 11:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gisteren in A'dam, gewoon 20 minuten in de rij gestaan. Leer nederlands.
We moesten echt gauw wat eten. En aangezien ik toch stond. Tsja.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En dan blijf je rustig in de rij staan?![]()
Ik was dan allang de Mc uitgelopen en naar een andere of naar een BK gegaan...
Kaasquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:25 schreef dutchdevil het volgende:
Was erg blij toen ik zag dat er weer specials kwamen. Maar vind het erg jammer dat al die burgers tijdens de wintersportweken met kaas, kaassaus of een kaasbroodje zijn. Iemand toevallig al zo'n burger zonder kaas besteld en kan vertellen hoe dat smaakt? Kaasbroodje vind ik op zich nog niet zo erg maar die viese kaas en die saus
de kaas bij de mac zuigt, is rubber van super slechte kwaliteit. Een goed stukk chedder is heerlijk, maar niet die bocht die ze bij de mac op hun doordraai vlees leggen..... MACquote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:23 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Cheddar kaas op:
cheeseburger
big mac
quarter pounder (2 plakken)
McRaclette (1 van de 3 plakken kaas)
McFondue (1 plak)
emmertaler smeltkaas op:
bigtasty (3 plakken totaal)
McRaclette (1 van de 3 plakken)
McFondue (2 plakken)
emmentaler kaas op:
McRaclette (1 van de 3 plakken)
Monterey jack kaas op:
Chicken Mythic (2 plakken)
geraspte kaas op:
McFondue
En de kaas smelt door de hoge temperatuur van het vlees, niet zozeer door het brood.
welke utrechtse mac is dat?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Houtspeer het volgende:
xuavis, veel van jouw beweringen kloppen echt niet
ik werk zaterdags bij een mac en daar hebben we maar 2 soorten kaas, emmentaler en cheddar
cheddar op de 'gewone' broodjes en emmentaler op de duurdere. en dat is het
Als je denkt dat de ingrediënten goedkoop c.q. slecht zijn dan heb je het mis. Het is gewoon hoge kwaliteit spul wat daar op de burgers gaat.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:49 schreef sanni het volgende:
Begrijp niet dat jullie voor die troep vallen. Kijk's goed: Ze flikkeren alleen maar
de goedkope zooi richting de klant. Laten ze als ze zo stoer zijn de
quarterpounders,big mac's en fish-filets lekker goedkoper maken![]()
Die zijn imo nog redelijk te behappen,de rest is klef en niet te kanen.
Dan roeleert Burger King toch meer zoals ik al melde in de klaagbak-sectie.![]()
search maar ff rond
Hoge kwaliteit hmm.... laat me niet lachen de kaas smaakt naar rubber het vlees is gortdroog, het brood is klef en vol met ingredieenten die in een goed brood niet thuishoren. De sla en tomaat zijn vaak wat droog. Kortom het is gewoon regelrechte rommel dat ze daar maken. Het heeft in mijn optiek ook helemaal niets met voedsel te maken, het zijn loze calorieen waar zo ongeveer nul smaak aan zit. Wil je snacken, snack dan goed! Lekker een goede echte hamburger van de BK, of ja eigenlijk liever van Wendy's of Carl's Junior of Inn-n-out, helaas hebben we de laatste 3 niet in NL.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:02 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Als je denkt dat de ingrediënten goedkoop c.q. slecht zijn dan heb je het mis. Het is gewoon hoge kwaliteit spul wat daar op de burgers gaat.
En BK is duurder dan de Mc.
Hier hebben we de mckroket..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
ziet er beter uit dan hier eerlijk gezegd
Je spreekt net als de managers bij mij.. laat me raden, ben je er zelf een of wil je er een worden? Want je zit McDonalds echt dik op te hemelen hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:02 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Als je denkt dat de ingrediënten goedkoop c.q. slecht zijn dan heb je het mis. Het is gewoon hoge kwaliteit spul wat daar op de burgers gaat.
En BK is duurder dan de Mc.
Allebei niet, ik ben het er gewoon niet mee eens dat mensen zeggen dat McDonald's troep verkoopt zonder dat ze eigenlijk weten wat er op de burgers gegooid wordt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:55 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Je spreekt net als de managers bij mij.. laat me raden, ben je er zelf een of wil je er een worden? Want je zit McDonalds echt dik op te hemelen hoor
helemaal met je eens. ik werk nu voor mcdonalds en merk dat het helemaal geen rommel is. alles prime quality.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:54 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Allebei niet, ik ben het er gewoon niet mee eens dat mensen zeggen dat McDonald's troep verkoopt zonder dat ze eigenlijk weten wat er op de burgers gegooid wordt.
die tomaten uit de supermarkt, zijn alles behalve goedquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:49 schreef Houtspeer het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat die tomaten van de McDonalds er heel nep uitzien en voelen vergeleken met de tomaten van de super. De tomaten bij de super is het 'natter' zeg maar, als je zo drukt voel je die pitjes en vocht eruit komen en bij de Mac is het een droge 'tomaat'.
De cheddarkaas is ook erg rubberachtig, dat kan je moeilijk ontkennen, dus first class stuff zit er echt niet op he
Je weet zelf toch ook hoe ze de saus op een broodje doen? Ze willen alles zo goedkoop mogelijk houden en dat lukt niet met de beste geselecteerde tomaten en weet ik wat nog meer.
Zo onsmakelijk was mijn opmerking toch niet??quote:Op maandag 26 februari 2007 20:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Even wat smakeloze reacties verwijderd
Ik denk niet dat het slechte kwaliteit is hoor. Werk zelf ook bij de mac (nog maar 1 week hoera) en alles ziet er altijd goed uit. Het is gewoon makkelijk verpakt. Je kunt toch niet verwachten dat personeel daar ook nog eens tomaten gaat snijen enz. Kan wel, maar dan moet je meer gaan betalen en langer wachten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:49 schreef Houtspeer het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat die tomaten van de McDonalds er heel nep uitzien en voelen vergeleken met de tomaten van de super. De tomaten bij de super is het 'natter' zeg maar, als je zo drukt voel je die pitjes en vocht eruit komen en bij de Mac is het een droge 'tomaat'.
De cheddarkaas is ook erg rubberachtig, dat kan je moeilijk ontkennen, dus first class stuff zit er echt niet op he
Je weet zelf toch ook hoe ze de saus op een broodje doen? Ze willen alles zo goedkoop mogelijk houden en dat lukt niet met de beste geselecteerde tomaten en weet ik wat nog meer.
Wordt de tomaat tegenwoordig gesneden aangeleverd dan???quote:Op maandag 26 februari 2007 22:16 schreef Retro_Doll het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het slechte kwaliteit is hoor. Werk zelf ook bij de mac (nog maar 1 week hoera) en alles ziet er altijd goed uit. Het is gewoon makkelijk verpakt. Je kunt toch niet verwachten dat personeel daar ook nog eens tomaten gaat snijen enz. Kan wel, maar dan moet je meer gaan betalen en langer wachten.
Tja en dan is het opeens geen fast food meer. En hoe doen ze de saus dan op een broodje? Nee idd niet met een lepel uit een glazen potje.
Ik heb ook nog zelf tomaat moeten snijden inderdaad, maar tegenwoordig krijgen we al een tijdje voorgesneden tomaat. Per 4 ofzo verpakt, lekker makkelijk. Moet net als de verse uien en de sla een uurtje temperen en daarna nog een uur houdbaar, dus werkt net zo makkelijk. Geen gedoe meer met die snijders inderdaad (wat overigens wel lekker makkelijk ging, maar het is toch weer extra gedoe)quote:Op maandag 26 februari 2007 22:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wordt de tomaat tegenwoordig gesneden aangeleverd dan???
Toen ik bij de Mc werkte, ongeveer 5 jaar geleden, moesten we nog wel zelf elke ochtend tomaat en komkommer snijden. Vooral de tomaat was goed te doen, want daar was een of ander snij apparaat voor...
Euhm ex-Crew Trainer ook goed?quote:Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef Litso het volgende:
Zijn hier trouwens ook Crew Trainers in de zaal?
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef Symsonic het volgende:
manager ook goed?
wat voor manager ben je?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef Symsonic het volgende:
manager ook goed?
Hehe, wat voor manager en waar?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef Symsonic het volgende:
manager ook goed?
je weet dat een gemiddelde franchiser 4 ton per vestiging pakt?quote:
leg eens uitquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je weet dat een gemiddelde franchiser 4 ton per vestiging pakt?
Er komen wel eens mensen bij een McDonald's restaurant. Deze mensen komen over het algemeen voor twee dingen: Eten/drinken kopen en/of een toiletbezoek.quote:
even de wintersport weken nog.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:14 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Wordt wel weer eens tijd voor de McDeluxe als euro knaller
manager != eigenaarquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je weet dat een gemiddelde franchiser 4 ton per vestiging pakt?
wat bedoel je?quote:
Ok, even van hoog naar laag:quote:
ja... wat ik dus zei. een franchiser pakt de vette buit. de managers niet zo gek veelquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:29 schreef aids het volgende:
[..]
Ok, even van hoog naar laag:
Je hebt een franchisenemer, die is eigenaar van een aantal zaken. Dan heb je een aantal hoge managers waarvan ik niet precies weet wat ze doen, maar die zie je als crew zijnde ook niet veel (personeelsmanager enzo).
Dan heb je de vestigingsmanager, die beheert 1 vestiging (maar is dus niet de eigenaar, hij werkt onder de franchisenemer). Die staat zelf ook af en toe op de vloer.
Dan heb je volgens mij nog een assistent vestigingsmanager (hoewel dat geloof ik niet zo heet), die regelt ook vanalles (bij ons o.a. het rooster) maar staat ook wel op de vloer.
Daaronder heb je de trainingsmanager (zorgt voor het begeleiden van de crewtrainers e.d.), de onderhoudsmanager (zorgt voor het onderhoud van de apparatuur), een host(ess) (zorgt ervoor dat de zaak er goed uitziet voor de gasten, maar ook voor de PR), en nog een paar managers.
Deze hele laatste groep staat voor het grootste deel gewoon op de vloer afgezien van hun bijkomende bezigheden. Dat betekent dat er in een filiaal met een stuk of 100 werknemers van vestigingsmanager tot parttime newbiemanager in totaal 6 a 7 managers op de vloer lopen.
Ik zou niet weten hoeveel ze verdienen, maar allemaal niet zoveel als de franchisenemer waar ze voor werken hoor
Hoe leuk vindt de mac het trouwens als dit soort info gewoon zomaar op internet gezet wordt? Of is dit algemeen bekend?
Er staat in je contract dat je een geheimhoudingplicht heb. Echter denk ik niet dat ze het erg vinden als je positieve 'reclame' maak of misverstanden uit de wereld helpt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:29 schreef aids het volgende:
[..]
Hoe leuk vindt de mac het trouwens als dit soort info gewoon zomaar op internet gezet wordt? Of is dit algemeen bekend?
Ja precies, ik weet alleen niet waar de grens ligt wbt. geheimhouding.quote:Op zondag 4 maart 2007 01:05 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Er staat in je contract dat je een geheimhoudingplicht heb. Echter denk ik niet dat ze het erg vinden als je positieve 'reclame' maak of misverstanden uit de wereld helpt.
Uurtje temperen, wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef Litso het volgende:
Die Raclette en Rösti zijn erg lekker
Jammer dat we nu de fondue hebben, die vind ik wat minder, mede door het wat drogere broodje dan de rest en er zit niet echt iets speciaals op verder. Hoewel we nog emmentaler kaas overhadden, en bacon is ook in overvloed aanwezig. Soms sneak ik er wat extra's op
[..]
Ik heb ook nog zelf tomaat moeten snijden inderdaad, maar tegenwoordig krijgen we al een tijdje voorgesneden tomaat. Per 4 ofzo verpakt, lekker makkelijk. Moet net als de verse uien en de sla een uurtje temperen en daarna nog een uur houdbaar, dus werkt net zo makkelijk. Geen gedoe meer met die snijders inderdaad (wat overigens wel lekker makkelijk ging, maar het is toch weer extra gedoe)
sla, kaas, uien, etc. komt allemaal uit de koeling. Dit moet eerst een uur op temperatuur komen voordat het op de burgers mag. Anders heb je namelijk soms een burger waar de tomaten bijvoorbeeld nog helemaal koud zijn.quote:Op zondag 4 maart 2007 03:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Uurtje temperen, wat bedoel je daarmee?
Is het bevroren en moet het ontdooid worden of is het gedroogd en moet het even weken?
En op welke burger gaat er dan tomaat, op de standaardburgers in elk geval niet.
Ik zag ook een opmerking voorbijkomen over dat de BK duurder is dan de Mac, maar bij de BK krijg je wel een veel grotere burger met meer vlees voor je geld.
Persoonlijk vind ik de burgers bij de BK beter dan de Mac, maar de kipnuggets en de shakes zijn bij de Mac weer veel lekkerder (BBQSaus).
De groenteburger, de Chicken Mythic en de Big Tasty op dit moment. En voor dat temperen, zie boven mequote:Op zondag 4 maart 2007 03:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Uurtje temperen, wat bedoel je daarmee?
Is het bevroren en moet het ontdooid worden of is het gedroogd en moet het even weken?
En op welke burger gaat er dan tomaat, op de standaardburgers in elk geval niet.
weet je dat sandwichspread met mayo dezelfde smaak heeft als die saus die ze op de big mac gebruiken?quote:
Neequote:Op zondag 4 maart 2007 14:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je dat sandwichspread met mayo dezelfde smaak heeft als die saus die ze op de big mac gebruiken?
de naturel versie.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee. Welke sandwichspread hebben we het hier precies over?
ik werk momenteel voor McDonald's (dus niet bij) en heb daardoor veel contact met franchisers. je moet 1,5 ton inbrengen, helemaal leuk wordt het als je een paar vestigingen hebt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:57 schreef Symsonic het volgende:
Deze manager! = geen eigenaar:).
Ik was een weekend manager maar ben nu gestopt met mijn universitaire opleiding en werk een half jaartje fulltime. Krijg er goed betaald en leer er nu een hoop op de McDonald's Nederland cursussen.
Verder kun je neerbuigend doen over de titel manager, maar als je op zondag 60 medewerkers aanstuurt als shift manager van dat moment is iets anders dan een paar frietjes bakken zoals bij de tent op de hoek.
Verder denk ik dat McDonald's het niet erg vind, dat de franchise nemer 400.000 euro zou verdienen is een gok, dat weet je restaurant manager niet eens aangezien die de winst en verliesrekening niet te zien krijgt.
Het verhaal van Aids klopt in grote lijnen, al heeft niet elke eigenaar meerdere zaken dus die heeft dan ook geen personeelsmanager etc. verder nog vragen?
Zoals het is, hoe kom jij bij 4 ton?
grote mcdonalds dan 60 medewerkers..quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:57 schreef Symsonic het volgende:
Deze manager! = geen eigenaar:).
...
Verder kun je neerbuigend doen over de titel manager, maar als je op zondag 60 medewerkers aanstuurt als shift manager van dat moment is iets anders dan een paar frietjes bakken zoals bij de tent op de hoek.
........
Dat is waarschijnlijk 60 mensen over de gehele dag. 60 mensen tegelijk op de vloer is wel erg veel.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:21 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
grote mcdonalds dan 60 medewerkers..
de mcdonalds waar ik werk hebben ze maximaal 20 op een zaterdag of zondag
welke is dat dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:57 schreef Xuavis het volgende:
De nieuwe burger die vanaf maandag in gaat zag er erg lekker uit.
Nee we zijn een top10 McDonald's als je naar de omzet kijkt, wij hebben 140 mensen in dienst en op zondag totaal 75 mensen over de hele dag op een mooie zomerse zondag. Op dit moment staan er "maar" 45 tussen 17 en 19 op zondag.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:38 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk 60 mensen over de gehele dag. 60 mensen tegelijk op de vloer is wel erg veel.
Ciabata Grande Salsaquote:
waar blijven de plaatjesquote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:25 schreef Symsonic het volgende:
[..]
Nee we zijn een top10 McDonald's als je naar de omzet kijkt, wij hebben 140 mensen in dienst en op zondag totaal 75 mensen over de hele dag op een mooie zomerse zondag. Op dit moment staan er "maar" 45 tussen 17 en 19 op zondag.
Bij de grootste zaak van nederland, Duiven staan er op zondag avond 100 mensen tegelijk...
[..]
Ciabata Grande Salsa
Welke Mc sta jij dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:25 schreef Symsonic het volgende:
[..]
Nee we zijn een top10 McDonald's als je naar de omzet kijkt, wij hebben 140 mensen in dienst en op zondag totaal 75 mensen over de hele dag op een mooie zomerse zondag. Op dit moment staan er "maar" 45 tussen 17 en 19 op zondag.
Bij de grootste zaak van nederland, Duiven staan er op zondag avond 100 mensen tegelijk...
Goh zomaar van 'special' naar 'special' ja? Toen ik er werkte zat er meestal een maand tussen...quote:Ciabata Grande Salsa
Misschien, ik heb de poster van de nieuwe euroknallers nog niet gezien.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:15 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En komen er nog complementaire artikelen bij? (zoals die appelkruimel sundea bij de wintersportburgers)
Edit: is het deze maar dan met salsa saus? Ciabata Grande
Zo even uit mijn hoofd (ik heb de poster toevallig zien hangen gister):quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:15 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Welke Mc sta jij dan?
Vraag me toch echt nog steeds af hoe Duiven de grootste kan zijn... Er zijn vestigingen die beter bereikbaar langs de snelweg liggen, er zijn er met meer parkeerplaatsen voor de deur...
[..]
Goh zomaar van 'special' naar 'special' ja? Toen ik er werkte zat er meestal een maand tussen...
Maar wat is de Ciabata Grande Salsa? Wat zit er op?
En komen er nog complementaire artikelen bij? (zoals die appelkruimel sundea bij de wintersportburgers)
Edit: is het deze maar dan met salsa saus? Ciabata Grande
5 euro ofzo?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:33 schreef welkominspace het volgende:
Heveel ben je kwijt als je gewoon ff een grote patat en een groenteburger haalt?
Mythic is een slag groter, er zit tomaat op en een andere saus en een iets ander broodje. Ik heb 'm maar 1 keer op, volgens mij was ie wel okay maar de McChicken is op het moment mijn favorietquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:34 schreef JediMindTricks het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Chicken Mythic en de McChicken, en welke vind je lekkerder ?
McChicken eet ik bijna dalijksquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:38 schreef Litso het volgende:
[..]
Mythic is een slag groter, er zit tomaat op en een andere saus en een iets ander broodje. Ik heb 'm maar 1 keer op, volgens mij was ie wel okay maar de McChicken is op het moment mijn favoriet
Mail het eens naar McDonalds Nederland. Ze hebben vast een goed antwoord.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
waarom bezorgt mcdonald's niet?
ik zou ze willen mailen dat ik heel erg veel zin heb in een wintersportmeal large. met dubbel mayo en een bananen milkshake.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:43 schreef Litso het volgende:
[..]
Mail het eens naar McDonalds Nederland. Ze hebben vast een goed antwoord.
Op de BigMac zit dan ook ´fijne ui´...quote:Op zondag 11 maart 2007 00:10 schreef SiGNe het volgende:
Ik vind dat ze gewoon altijd verse ui op de burgers moeten doen, ik kom het maar al te vaak tegen dat ik een Quarterpounder neem en er gewone hamburger uitjes (gevriesdroogd?) opzit ipv. verse uienringen.
Laatst ook met een Big Mac...(Was trouwens bij de Mac op de oude gracht.)
hamburger en big mac uien zijn gedroogd in zakjes, je moet ze in een bak doen, dan water erin en dan een uurtje in de koelkast stoppen, die uien zijn niet vers neequote:Op zondag 11 maart 2007 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik wil gewoon VERSCHE ui!
maar de grotere burgers, vanaf quartor piounder, hebben uien gewoon uit een zakje, die lijken wel versquote:
hmpf :p kennen ze niet eens uien choppen bij de mac?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:06 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
maar de grotere burgers, vanaf quartor piounder, hebben uien gewoon uit een zakje, die lijken wel vers
dus niet gedroogd
quote:Op zondag 11 maart 2007 14:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmpf :p kennen ze niet eens uien choppen bij de mac?
mckroket WHAAAAAAAAAAA LEKKERquote:Op zondag 11 maart 2007 22:53 schreef McManager het volgende:
nieuwe euroknallers:
voor 1 euro
tropicana (jus/mulit/appel)
milkshake
mckroket
*deze weet ik niet meer* (misschien mcflurry weer)
voor 2 euro
fish filet
dubbele cheeseburger
Oow erg fout... de McKroket en de dubbele Cheeseburger weer...quote:Op zondag 11 maart 2007 22:53 schreef McManager het volgende:
nieuwe euroknallers:
voor 1 euro
tropicana (jus/mulit/appel)
milkshake
mckroket
*deze weet ik niet meer* (misschien mcflurry weer)
voor 2 euro
fish filet
dubbele cheeseburger
Het was wel warm, maar gewoon smerig en smakeloos en buiten dat ook nog is rete duur. En nee, gaat het niet nog een keer proberen in de Nederlandse Mac. Volgende keer gewoon BK als ik fastfood ga eten!quote:Op maandag 12 maart 2007 08:44 schreef McManager het volgende:
Ik denk zelf dat je een niet al te vers product heb zitten ontvangen daar in de kuip.
Je moet het eens een keertjes proberen ergens anders te halen.
ze zouden eigenlijk alle McDonald's restaurants moeten verbieden die binnen een straal van 500 meter van een school zitten.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
mc Kroket![]()
strax na school ff langs de mac voor ik naar huis jakker op mn fiets
uitzicht op de MAC hier xD
mja,quote:Op maandag 12 maart 2007 11:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze zouden eigenlijk alle McDonald's restaurants moeten verbieden die binnen een straal van 500 meter van een school zitten.![]()
Volgende week, denk ik. Vandaag was het er nog niet iig.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:32 schreef The_Verve het volgende:
Gister ontbijt (Egg McMuffins) gehaald. Was me niet eens opgevallen dat de dubbele cheeseburger er was. Dan had ik er even een brunch van gemaakt.
Of gaat het vandaag pas in?
Ja, ik. De salsasaus is lekker, maar ik ben niet zo'n fan van ciabatta, dat wordt altijd zo droog. Ik had de toaster zo ingesteld dat het broodje echt flink plat werd, dan wordt ie gewoon stukken beter getoast en heb je niet zo'n droge hap brood.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:23 schreef Houtspeer het volgende:
heeft iemand al de nieuwe broodje geproefd? Ik vind het erg op een whopper lijken eigenlijk..
Macmedewerker?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:51 schreef Litso het volgende:
[..]
Volgende week, denk ik. Vandaag was het er nog niet iig.
[..]
Ja, ik. De salsasaus is lekker, maar ik ben niet zo'n fan van ciabatta, dat wordt altijd zo droog. Ik had de toaster zo ingesteld dat het broodje echt flink plat werd, dan wordt ie gewoon stukken beter getoast en heb je niet zo'n droge hap brood.
Verder zaten er gewoon standaard dingen op... sla, tomaat en kaas vind ik een wat saaie combinatie, dus al met al vond ik 'm niet erg speciaal. Doe mij maar weer die Rosti of Raclette, of weer eens een broodje als de Chicken Caprese (met gegrilde kipwat was die lekker zeg).
Binnenkort eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen een quarterpounder met bacon en salsasaus te maken, want die saus is gewoon erg lekker.
die mythic is echt ronduit smerigquote:Op maandag 12 maart 2007 20:03 schreef Houtspeer het volgende:
Ik heb de indruk gekregen dat die nieuwe broodje een tijdje blijft, dus net als de mythic
Dat had je al gezegd.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:33 schreef vats het volgende:
[..]
die mythic is echt ronduit smerig
kip is geen kip, is samengeperste rotzooi wat naar kip moet smaken
saus is ranzig en veel
monteray jack kaas, mag je geen kaas noemen is rubber
Wat een berg doordraai op een broodje geflikkerd
mac![]()
Hmmm een McKikker!quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:00 schreef Gerard-Joling het volgende:
[[url=http://img87.imageshack.us/img87/8708/megaburgeroa5.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ook pizza's is mogelijk!!!![]()
geinige foto.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:00 schreef Gerard-Joling het volgende:
[[url=http://img87.imageshack.us/img87/8708/megaburgeroa5.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ook pizza's is mogelijk!!!![]()
Volgens mij zijn de premiumburgers de mannenburgers...quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:02 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
geinige foto.
Verkopen ze bij de Mac die mannenburger nog?
Dat zou zeker tof zijnquote:Op donderdag 15 maart 2007 16:27 schreef ROG het volgende:
Uit redelijk betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Mac overgaat op Pepsi?Iemand die dat kan bevestigen?
Aha! Dat is dus het geheim van de cola uit een can bij de mac!quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:55 schreef JMarsden het volgende:
Echter, ik vind de Coca Cola gewoon uit flessen of cans beter te drinken dan die Mac-aanmaaksiroop-met-koolzuurhoudend water-Coca Cola..
wauw.. die cola bij de mac is niet normaal hoor...quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:10 schreef The_Verve het volgende:
Ik vind de cola bij de McD (of de Pathé of de Burger King) veel lekkerder dan wat je in de supermarkt koopt. Wordt tijd dat er een consumenten-uitvoering van die frisdrankautomaten op de markt komt.
Die is geweldig, bedoel je?quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:27 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
wauw.. die cola bij de mac is niet normaal hoor...
Hmm, lijkt me sterk eigenlijk, maar wie weet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:27 schreef ROG het volgende:
Uit redelijk betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Mac overgaat op Pepsi?Iemand die dat kan bevestigen?
Vind ik ook, smaakt echt veel 'frisser'quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:10 schreef The_Verve het volgende:
Ik vind de cola bij de McD (of de Pathé of de Burger King) veel lekkerder dan wat je in de supermarkt koopt. Wordt tijd dat er een consumenten-uitvoering van die frisdrankautomaten op de markt komt.
Flurry wordt altijd los of in een cup-houder meegeleverd en nooit in een zak.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:03 schreef deffie het volgende:
Ik bestelde zelf een Chicken Mythic en een McFlurry![]()
Thuis vond ik een wel hele kleine Chicken Mythic (gewoon Mc Chicken dus)
En geen Flurry![]()
![]()
En geen bonnetjedus geen idee waar ik voor betaald heb....
gewoon spa toevoegen bij je cola, heb je dezelfde smaak..quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:21 schreef Remzz het volgende:
[..]
Vind ik ook, smaakt echt veel 'frisser'
My thoughts exactly.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:47 schreef Litso het volgende:
[..]
Hmm, lijkt me sterk eigenlijk, maar wie weet.
ik denk niet dat Coca Cola zich dat zomaar laat gebeuren... zij krijgen als bedrijf natuurlijk een onwijse flutnaam wanneer de Mc vieze cola schenkt...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 02:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
gewoon spa toevoegen bij je cola, heb je dezelfde smaak..
ik vind de Cola van de Mac veel te waterig smaken en ook is de CO˛ druk veel te hoog waardoor je te grote bubbels krijgt...
Pre-fab cola kan je heel perfect afstellen, alleen gebeurt dat zelden..
(meer water= meer glazen, tel uit je winst..)
Wij gaan heel regelmatig ( meestal 1x per week ) naar de Mac in de lunchpauze, en er gaat zelden een bestelling goed.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:03 schreef deffie het volgende:
Ik bestelde zelf een Chicken Mythic en een McFlurry![]()
Thuis vond ik een wel hele kleine Chicken Mythic (gewoon Mc Chicken dus)
En geen Flurry![]()
![]()
En geen bonnetjedus geen idee waar ik voor betaald heb....
Ja klopt maar ik dacht er ook zelf pas aan toen ik weer thuis was. Stom want normaal check ik altijd even of ik alles wel heb gekregen maar goed het was 3 voor 12 en ik had haast.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:50 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Flurry wordt altijd los of in een cup-houder meegeleverd en nooit in een zak.
Wel een slechte zaak. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat jje slecht verstaanbaar was of dat degene aan het eerste raam niet op zat te letten. (waarschijnlijk het tweede) Ook kan het tweede raam natuurlijk een foutje maken.
Er zijn gewoon vaste meng verhoudingen voor cola en alle andere soft drinks, Ook shakes dus. Deze worden ook door de regio manager (field consultant) gecontroleerd tijdens de controles die McDonald's regelmatig uitvoert. Het is dus niet zo dat een restaurant denkt van even wat meer winst maken, minder siroop. Dan ben je snel de sjaak en volgen er consequenties vanuit Mc Nederlandquote:Op vrijdag 16 maart 2007 02:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
gewoon spa toevoegen bij je cola, heb je dezelfde smaak..
ik vind de Cola van de Mac veel te waterig smaken en ook is de CO˛ druk veel te hoog waardoor je te grote bubbels krijgt...
Pre-fab cola kan je heel perfect afstellen, alleen gebeurt dat zelden..
(meer water= meer glazen, tel uit je winst..)
Je hebt gelijk, maar het is wel zo dat de Coca Cola van de Mac anders smaakt dan die van een supermarktquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:32 schreef Symsonic het volgende:
[..]
Er zijn gewoon vaste meng verhoudingen voor cola en alle andere soft drinks, Ook shakes dus. Deze worden ook door de regio manager (field consultant) gecontroleerd tijdens de controles die McDonald's regelmatig uitvoert. Het is dus niet zo dat een restaurant denkt van even wat meer winst maken, minder siroop. Dan ben je snel de sjaak en volgen er consequenties vanuit Mc Nederland
Had het dan niet zo moeten zijn dat de pauper-McD"manager" ook zelf vergeten was waar hij om gevraagd had?!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:55 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Wij gaan heel regelmatig ( meestal 1x per week ) naar de Mac in de lunchpauze, en er gaat zelden een bestelling goed.
Ze vergeten vaak porties friet, burgers etc.etc.
Volgens mij worden daar mensen aangenomen op vergeetachtigheid. Zo'n sollicitatiegesprek gaat dan zo:
McD"manager" : " Zo goedemorgen, ik noem 3 dingen en die moet jij onthouden! "
Pauper-sollicitant:" Okay dan "
McD"manager": " 1 Grote cola, 1 Chicken Mythic en 1 Quarterpounder ( of " QP " in vakjargon) "
Pauper-sollicitant: " Eh.... 1 kleine sprite, 1 portie kipnuggets en 1 cheeseburger? "
McD"manager": " Excellent! Jij past precies in ons team! je bent aangenomen!!"
Exact! Geniaal!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:55 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Wij gaan heel regelmatig ( meestal 1x per week ) naar de Mac in de lunchpauze, en er gaat zelden een bestelling goed.
Ze vergeten vaak porties friet, burgers etc.etc.
Volgens mij worden daar mensen aangenomen op vergeetachtigheid. Zo'n sollicitatiegesprek gaat dan zo:
McD"manager" : " Zo goedemorgen, ik noem 3 dingen en die moet jij onthouden! "
Pauper-sollicitant:" Okay dan "
McD"manager": " 1 Grote cola, 1 Chicken Mythic en 1 Quarterpounder ( of " QP " in vakjargon) "
Pauper-sollicitant: " Eh.... 1 kleine sprite, 1 portie kipnuggets en 1 cheeseburger? "
McD"manager": " Excellent! Jij past precies in ons team! je bent aangenomen!!"
zal niet zo snel gebeuren denk ik. Of pepsi heeft een super deal aan de mac gedaan.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:27 schreef ROG het volgende:
Ik werk pas om zaterdag, is die cheeseburger gewoon 2 keer kaas? of 2 keer vlees en 2 keer kaas?quote:Op maandag 19 maart 2007 15:06 schreef Litso het volgende:
Zo maar eens een lekkere dubbele cheeseburger bakken
buikklachten..quote:Op maandag 19 maart 2007 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
ze zeggen verse ui op de salsa abri van mc. hoe vers is die? en hoe vers is de verse ui van bk?
ik weet namelijk dat de verse ui van bk heel veel mensen buikklachten geeft, tot aan braken toe.
quote:
Die ui van de BK skip ik altijd op m'n Whopper.. Die snipperen ze niet, altijd van die uienringen. Overheerst die smaak, dus doe ik altijd zonder (voordeel is ook, datie dan vers voor je wordt gemaakt, dat je niet zo eentje hebt die er al een kwartier ligt). De uitjes van de Mac vind ik zelf wel okay.. weinig beīnvloedende smaak..quote:Op maandag 19 maart 2007 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
ze zeggen verse ui op de salsa abri van mc. hoe vers is die? en hoe vers is de verse ui van bk?
ik weet namelijk dat de verse ui van bk heel veel mensen buikklachten geeft, tot aan braken toe.
Ow milkshake kers... das grappig...quote:Op zondag 25 maart 2007 16:59 schreef Prowl het volgende:
[afbeelding]
Vrijdag die chicken gehad in duitsland, die was fokking lekker![]()
![]()
Alleen het broodje was n beetje erg droog en taai![]()
[afbeelding]
De Flurry was ook supertoll!!!
en niks gekregen?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:52 schreef Flashwin het volgende:
Wat een kuttent, de Mac in Barendrechtvandaag zonder overdrijven een fucking half uur staan wachten op een bestelling van 14 euro
achterlijk zooitje
Zijn gewoon grove uien van 1 a 2 cm lang. Er zijn andere uien maar deze zijn geweld in water (voor de hamburger/cheeseburger/bigmac)quote:Op maandag 19 maart 2007 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
Die prefab uien van de mac daar moet ik vanquote:Op maandag 19 maart 2007 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
Ja, medewerkers van de BK staan elke dag een uur de uien te pellen om ze vervolgens netjes in ringen te snijden.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:09 schreef vats het volgende:
[..]
Die prefab uien van de mac daar moet ik vande BK doet er tenminste echte verse ringen uit tussen! Heb toch altijd al het gevoel dat ik bij de BK kan zie wat ik eet en bij de MAC dat het zo ongeveer smakeloze prefab is.
Mac![]()
BK![]()
De voorgesneden groenten van de AH zijn toch ook vers......quote:Op woensdag 4 april 2007 10:21 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Ja, medewerkers van de BK staan elke dag een uur de uien te pellen om ze vervolgens netjes in ringen te snijden.
in een restaurant maar van de mac kun je dat verwachten qua prijs en kwaliteit.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:47 schreef rashudo het volgende:
In amerika moet je eens in een restaurant een echte cheeseburger bestellen. Alles prima vers, vers brood, verse uitjes, verse sla, supergoed vlees. Drie keer zo groot als bij de mac en geniaal. Je betaald ook drie keer zoveel, dat wel.
Hij is er al weer uit. Deze week is er de Paris Royaal. Over twee weken is de London Bacon er helaas weer (die dingen zijn erg vervelend om klaar te maken).quote:Op maandag 30 april 2007 15:48 schreef dutchdevil het volgende:
Afgelopen week in Torremolinos geweest. Daar bij de Mc Donalds een Capricho Oriental gehad. Was een maisbroodje met kip en sla en een orientaalse salsa. Soort mc chicken dus met aparte saus. Vond de saus helaas niet zo![]()
Gisteren in Nederland kwam ik erachter dat er Mc Donalds Stedentrip weken waren. Gelijk maar de London Bacon uitgeprobeerd. Heerlijk! Die mag van mij wel in het assortiment blijven
Wat is er zo vervelend aan dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:33 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Hij is er al weer uit. Deze week is er de Paris Royaal. Over twee weken is de London Bacon er helaas weer (die dingen zijn erg vervelend om klaar te maken).
zouden die behouden, copieer-grage belgen wel eens moeten doen idd. maar dan met iets lekkerdere mosterdsaus...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ze hebben geen McKroket in België, ofwel?
die vond ik echt lekkerquote:Op zondag 6 mei 2007 14:25 schreef JustinK het volgende:
London Bacon is echt super!!(is btw hetzelfde als de McAustralie van een paar jaar geleden
)
Nou snap ik waarom ik d8 dat ik em al eens eerder gehad hadquote:Op zondag 6 mei 2007 14:25 schreef JustinK het volgende:
(is btw hetzelfde als de McAustralie van een paar jaar geleden)
Hoezo niet?quote:
ik dacht doe prowl een gunst en rij naar de mac en haal voor hem de laatste keer een mc london. helaas ze hadden de mc paris.quote:
ooow das vreemd... hoewel ik volgens mij de paris reclame vandaag ook al voorbij zag komen...quote:Op zondag 20 mei 2007 23:40 schreef Popples het volgende:
[..]
ik dacht doe prowl een gunst en rij naar de mac en haal voor hem de laatste keer een mc london. helaas ze hadden de mc paris.daar stond ik dus.
oow nee das ook mijn favoriet hoorquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:50 schreef dutchdevil het volgende:
Ben ik dan de enige die de mc paris wel lekker vinid?![]()
Heb hem dan wel zonder kaas gegeten want ben niet zo'n fan van cheddar kaas
Is super lekker die burgerquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:50 schreef dutchdevil het volgende:
Ben ik dan de enige die de mc paris wel lekker vinid?![]()
Heb hem dan wel zonder kaas gegeten want ben niet zo'n fan van cheddar kaas
Wat betekend dat? Ik zie het elke keer als ik er langs fiets maar heb geen idee wat een McExpress isquote:Op zondag 27 mei 2007 12:28 schreef Gesloten het volgende:
De Mac in het centrum van Almelo is een McExpress geworden. Nu kan ik er geen QuarterPounder of Big Tasty meer halen
Gelukkig zijn er nog 2 andere Mac`s in Almelo
Volgens mij dat het een Starbucks achtig iets geworden isquote:Op zondag 27 mei 2007 12:29 schreef Remzz het volgende:
[..]
Wat betekend dat? Ik zie het elke keer als ik er langs fiets maar heb geen idee wat een McExpress is
Eentje waar je snel af kan halen maar niet kan gaan zitten, komt het volgens mij op neer. In A'dam heb je er ook een, volgens mij in een klein winkelhalletje aan de Kalverstraat. Ze verkopen er alleen de standaard snel klaar te maken broodjes, ofzo.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:29 schreef Remzz het volgende:
[..]
Wat betekend dat? Ik zie het elke keer als ik er langs fiets maar heb geen idee wat een McExpress is
heb je 'headhunters' al gespeeld?quote:
he shit weer geen chili chicken.quote:Op zondag 3 juni 2007 21:48 schreef Frankvbr het volgende:
in arnhem veel beter, 2 chickens voor prijs van 1, net als bij big mac. Alleen worden die bonnen nu niet meer uitgedeeld.
nieuwe euroknallers:
11 juni t/m 2 september
hamburger 1 euro
vittel 1 euro
side salad 1 euro
fruitbag 1 euro
kip 6 2 euro
garnalen met chilli dip 2 euro
en er is nieuwe flurry; solero
en vanaf 23 juli iets van een actie met cocacola glazen??
Kook dan normaal mensquote:
Ik denk niet dat je nu ooit nog Transformers bij mij mag kopenquote:
leuk spelletje op internet, kan je munten verdienen...quote:
Het is inderdaad een mythic met salsa saus en eggless sandwichsaus (die ook op de McChicken en Chiabatta G.S. gaat)quote:Op zondag 10 juni 2007 21:10 schreef Houtspeer het volgende:
Chickem Mythic Salsa is gewoon een normale Mythic met salsa saus erbij? Op de reclame zag ik ook die witte saus.
Iddquote:Op maandag 11 juni 2007 09:59 schreef Prowl het volgende:
Chilli Chicken vast in het assortiment! NU!
Even iets naar boven scrollenquote:Op maandag 11 juni 2007 09:59 schreef Houtspeer het volgende:
Wat zijn de euroknallers dan?
Ja! Laten we een petitie tekenenquote:Op maandag 11 juni 2007 09:59 schreef Prowl het volgende:
Chilli Chicken vast in het assortiment! NU!
Nee, niet echt heet. Die Salsa saus is volgens mij zoiets als die Chili Chicken saus.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:54 schreef Houtspeer het volgende:
Is het heet JustinK?
bron: Een of ander weblogquote:That’s just the tip of the iceberg.
Sure, you probably know in France that McDonald’s serves the Royale with cheese (thanks to the famous scene in Pulp Fiction) but did you know that McDonald’s all around the world offer a number of different items catering to their cultures?
Ok, you might’ve known. But you might not know exactly what they serve.
Here’s some of your McDonald’s options in countries all over the world.
digg story
AUSTRALIA
* Pasta Zoo Happy Meal: Available in Australia and New Zealand, the meal includes 10 pasta pieces (filled with cheese and vegetables) with Zoo Goo (Italian pasta sauce), pair of small plastic tongs, a toy, and a milk drink with a ‘Sipaah’ flavored straw (chocolate or strawberry). It is aimed to be a healthier alternative to the current Cheeseburger or McNuggets Happy Meal. This was added to the menu on January 17, 2007.
* Deli Choices’: Released in Australia in October 2004. Choices include
o ‘Breakfast’:Bacon and Egg, and for a limited time Deluxe Breaky Roll which includes bacon, sausage, egg and Swiss cheese with spicy tomato sauce
o Lunch: Chicken Tandoori, barbeque Roast Beef, Turkey and Cranberry, Chicken Caesar and Thai Chicken.
BRAZIL
* “McCalabresa” sandwich has been recently launched. It is made up of a sausage patty and seasoned with vinaigrette sauce. Inspired in a popular street foodsanduíche de calabresa). The “Cheddar McMelt” (a version of the patty melt ( sandwich) is also available on the Brazilian McDonald’s menu. This popular item consists of a whole wheat bun, a hamburger patty, diced onions, and warm, melted cheddar cheese.
CANADA
* The McDonald’s menu at Canadian restaurants is similar to that of American restaurants. It contains the traditional food items, deli sandwiches, salads, breakfast items, desserts and a “Value Picks” menu.
* McDonald’s restaurants across Canada have a “Value Picks” menu of sandwiches, desserts and more for $1.39 CAD each. Started in Mid 2006, the Value Picks menu has replaced the McDeal campaign, where a sandwich of the day was available for $1.79.
* In some locations in the Maritime Provinces of Canada McDonald’s offers a lobster roll called a McLobster (McHomard in French). In the province Quebec, McDonald’s also offers poutine which is fries with gravy and cheese. In Toronto, McDonalds has sold pizza called the McPizza in the early 1990s.
* Most Canadian locations also feature Toasted Deli Sandwiches: Sandwiches featuring deli meats and vegetables on french or whole wheat rolls.
CHILE
* In Chile, customers can add avocado paste to any sandwich, less the McPalta (Chilean Spanish for: McAvocado) whose basis is the avocado paste along with lomito or pork. Cheese empanadas are also sold at all McDonald’s locations in Chile under the same category as fries.
GREECE
* A favorite local sandwich in Greece is the Greek Mac, consisting of two burger patties wrapped in a pita with yogurt sauce, tomato slices, iceberg lettuce and onions. The sandwich is also offered in Belgium, Croatia, the Czech Republic, Spain, Cyprus, and Portugal.
HONG KONG
* McDonald’s sells chicken and pork burgers, fried chicken wings and nuggets. In some restaurants, a separate counter sells ice cream and desserts to pedestrians. Some restaurants have a section for the McCafé. Apart from the general menu, it also promotes some other foods seasonally or longer, like spicy french fries, the Shogun Burger (a pork bun served with Japanese Teriyaki sauce and cabbage), Grilled Chicken Burger, twisted macaroni breakfasts, salads, soups, pineapple or red bean sundae, pineapple pies, taco flatbreads with pork, beef or chicken, rice fan-tastic (a burger-like entree with rice patties in place of buns) and many others.
INDIA
* Beef and pork products are not served to cater to Indian religious sensitivities. Chicken (that too, only non-Halal) along with fish are the only meat products used.
* The Big Mac is replaced by the Maharaja Mac, which was originally a mutton burger, but is now a chicken burger.
* In India, vegetarian and meat dishes are prepared in separate areas of the restaurant in respect for vegetarians, and cooks preparing vegetarian dishes wear distinctive green aprons.
ISRAEL
* McShawarma (shawarma served in flatbread) and McKebab (kebab served on flatbread). This was made famous in an advertisement based on the McRoyale scene in Pulp Fiction.
JAPAN
* Teriyaki McBurger: Ground pork sandwich with mayonnaise, lettuce, and teriyaki sauce.
* Ebi-Chiki Set: 2 shrimp nuggets and 3 chicken nuggets.
* Ebi Filet-O: Shrimp burger similar to a Filet-O-Fish.
* French Fries can be purchased in barbecue, seaweed, and Italian basil flavors.
* Ume Nuggets: Chicken McNuggets with sour ume sauce for dipping.
* Chicken Katsu Burger: Breaded chicken sandwich flavored with soy sauce and ginger.
* Salsa Burger: Breaded chicken sandwich with salsa,
* Koroke Burger: Sandwich with breaded mashed potatoes, shredded cabbage, and katsu sauce. Served with or without cheese.
* Tamago Double Mac: Hamburger with 2 beef patties, pepper sauce, bacon, and a poached egg. Served with or without cheese.
* Green Tea-flavored milkshakes
* Macaroni and Cheese Burger
KOREA
* Has the Bulgogi Burger (pork patty in bulgogi marinade, as of 5/07), McBingsoo(Korean Shaved Ice), as well as the Shrimp burger similar to Ebi-Filet-O in Japan. Also interesting is that there is a deposit levy charged on cups (100 Won) which is refunded on return of cup to any McDonald’s location for recycling or reuse.
MOROCCO
* The McArabia is sold in the Middle East. In 2005, the McSahara was briefly sold. Moroccan McDonald’s also sell “deluxe potatoes” which can be substituted for French fries and are thick-cut spicy potatoes. In late 2006, the Chicken Mystic, L’Ptit plaisirs (small pleasures), and 280 gram Recette Moutarde (Mustard burger) were all released.
NEW ZEALAND
* New Zealand’s Kiwiburger was a local burger based on what are commonly called ‘Jumbo burgers’ from local fish and chip outlets. It featured a beef patty, tomato, beetroot and a fried egg. The Kiwiburger remained on the menu until 2004 when it was replaced with “The Boss’ - which features 2 quarter pounder beef patties, but is without beetroot and egg. Due to popular demand, the Kiwiburger was returned to the McDonalds menu in May, 2007.
PAKISTAN
* There is a Spicy McChicken burger that has chutney in it. There is also a McChutney Burger, a meatball sandwich called the McKofta, and strawberry custard pie. A pineapple-flavored sundae, pineapple pie, and a mango-flavored milkshake are seasonal menu items. Also, McArabia was recently introduced, with a chicken patty rolled up in Pita bread.
SWITZERLAND
* McDonald’s serves mini calzone, a kind of stuffed pizza.
PHILLIPINES
* McDonald’s sells spaghetti (to compete with local fast food franchise Jollibee), which is called, unsurprisingly, McSpaghetti. In 1993, a popular combo featured spaghetti with fried chicken wings. Also unique to the Filipino menu is the Burger McDo, a ground pork burger served with a Thousand Island dressing like sauce to cater to local tastes. Also sells “Rice burgers” chicken fillet or beef burger served in rice toasted to shaped like buns.
POLAND
* In Poland, there was a sandwich offered for a brief while called the “McKielbasa.” It was not very popular and soon withdrawn from the menu.
SPAIN
* Chilled gazpacho is served in sealed plastic cups.
After viewing a lot of the international sites, I’ve come to the conclusion that Poland has the coolest site and the Volcán de Chocolate from the Argentina menu is the dish I want to try the most. Although the Tamago Burger does look tempting.
Bij welke?quote:
Is dat die McExpress?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |