quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:46 schreef denka het volgende:
Zouden de chili chickens nog eens in het assortiment komen?![]()
Die zijn echt mega lekker![]()
Jep, ik ga hem ook maar eens een keertje proberen als ik trek in makkelijk hebquote:
Maak jij nou maar een nieuw topic aan als je de oude volpost..quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:06 schreef Houtspeer het volgende:
vergeet die chili chickens nou maar
Of de Mac Ribquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:46 schreef denka het volgende:
Zouden de chili chickens nog eens in het assortiment komen?![]()
Die zijn echt mega lekker![]()
dus dan heb je er toch ook 2 voor 2 euroquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:06 schreef Houtspeer het volgende:
vergeet die chili chickens nou maar
oh ja met die 2 donuts voor 2 euro zitten ze je te naaien
bij 'mijn' mcdonalds kost een donut gewoon 1 euro![]()
Smerig?quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:25 schreef dutchdevil het volgende:
Was erg blij toen ik zag dat er weer specials kwamen. Maar vind het erg jammer dat al die burgers tijdens de wintersportweken met kaas, kaassaus of een kaasbroodje zijn. Iemand toevallig al zo'n burger zonder kaas besteld en kan vertellen hoe dat smaakt? Kaasbroodje vind ik op zich nog niet zo erg maar die viese kaas en die saus
Dat wordt wachten, de burger die er vorige week was komt pas over twee weken terug.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:30 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Smerig?
Ik zit hier te kwijlen van de gedachte aan die verdomd lekkere kaassaus. Zo goddelijk en rijkelijk vloeiend..
Man..Ik ga dr morgen weer eentje halen!![]()
ja, maar om dan reclame te maken dat ze er 2 voor 2 euro verkopen terwijl normaal eentje voor een euro isquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:36 schreef denka het volgende:
[..]
dus dan heb je er toch ook 2 voor 2 euro![]()
![]()
maar jij doet het zo mooiquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:33 schreef ROG het volgende:
[..]
[..]
Maak jij nou maar een nieuw topic aan als je de oude volpost..![]()
En ik werk er niet eens ofzo.quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:39 schreef K-mail het volgende:
Wat de FUCK is fonduesaus? Het was echt vaagDe kaas was dit keer behoorlijk smakeloos, Mcfondue was een NO-GO dus...
Cheddar kaas op:quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:46 schreef Houtspeer het volgende:
[..]die kaas is emmentaler (zoiets) en dat zit ook op de bigtasty, mythic, mcchevy mcdit dat en dit
dus dit keer smakeloos? mcdonalds heeft gewoon gele en witte kaas
en die gesmolten kaas is de witte kaas samen met de brood opwarmengierig zijn ze he
Ik heb bij twee McDonaldsen gewerkt en bij beide restaurants staat er op blaadjes die door McD NL aangeleverd worden hoe producten gemaakt moeten worden. Daar staan duidelijk meerdere soorten kaas op.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Houtspeer het volgende:
xuavis, veel van jouw beweringen kloppen echt niet
ik werk zaterdags bij een mac en daar hebben we maar 2 soorten kaas, emmentaler en cheddar
cheddar op de 'gewone' broodjes en emmentaler op de duurdere. en dat is het
ik zie dat jij ook bij een mac werkt, misschien is het bij jou anders, hier in utrecht doen we bijv ook maar 1 tomaat terwijl het 2 moet zijn
Da's lekker franchisen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Houtspeer het volgende:
ik zie dat jij ook bij een mac werkt, misschien is het bij jou anders, hier in utrecht doen we bijv ook maar 1 tomaat terwijl het 2 moet zijn
1 plakje tomaat is in sommige gevallen juist goed. Sommige plakjes zijn van zo'n formaat dat je broodje naar tomaat gaat smaken en de stabiliteit van het broodje slecht wordt.quote:
ik zie dat je wel erg veel van mcdonalds houdtquote:Tevens: Raclette, een heerlijk knapperig kaasbroodje, 100% rundvlees, 3 soorten kaas en overheerlijke kaassaus.
En dan blijf je rustig in de rij staan?quote:Op zondag 11 februari 2007 11:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gisteren in A'dam, gewoon 20 minuten in de rij gestaan. Leer nederlands.
We moesten echt gauw wat eten. En aangezien ik toch stond. Tsja.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En dan blijf je rustig in de rij staan?![]()
Ik was dan allang de Mc uitgelopen en naar een andere of naar een BK gegaan...
Kaasquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:25 schreef dutchdevil het volgende:
Was erg blij toen ik zag dat er weer specials kwamen. Maar vind het erg jammer dat al die burgers tijdens de wintersportweken met kaas, kaassaus of een kaasbroodje zijn. Iemand toevallig al zo'n burger zonder kaas besteld en kan vertellen hoe dat smaakt? Kaasbroodje vind ik op zich nog niet zo erg maar die viese kaas en die saus
de kaas bij de mac zuigt, is rubber van super slechte kwaliteit. Een goed stukk chedder is heerlijk, maar niet die bocht die ze bij de mac op hun doordraai vlees leggen..... MACquote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:23 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Cheddar kaas op:
cheeseburger
big mac
quarter pounder (2 plakken)
McRaclette (1 van de 3 plakken kaas)
McFondue (1 plak)
emmertaler smeltkaas op:
bigtasty (3 plakken totaal)
McRaclette (1 van de 3 plakken)
McFondue (2 plakken)
emmentaler kaas op:
McRaclette (1 van de 3 plakken)
Monterey jack kaas op:
Chicken Mythic (2 plakken)
geraspte kaas op:
McFondue
En de kaas smelt door de hoge temperatuur van het vlees, niet zozeer door het brood.
welke utrechtse mac is dat?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Houtspeer het volgende:
xuavis, veel van jouw beweringen kloppen echt niet
ik werk zaterdags bij een mac en daar hebben we maar 2 soorten kaas, emmentaler en cheddar
cheddar op de 'gewone' broodjes en emmentaler op de duurdere. en dat is het
Als je denkt dat de ingrediënten goedkoop c.q. slecht zijn dan heb je het mis. Het is gewoon hoge kwaliteit spul wat daar op de burgers gaat.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:49 schreef sanni het volgende:
Begrijp niet dat jullie voor die troep vallen. Kijk's goed: Ze flikkeren alleen maar
de goedkope zooi richting de klant. Laten ze als ze zo stoer zijn de
quarterpounders,big mac's en fish-filets lekker goedkoper maken![]()
Die zijn imo nog redelijk te behappen,de rest is klef en niet te kanen.
Dan roeleert Burger King toch meer zoals ik al melde in de klaagbak-sectie.![]()
search maar ff rond
Hoge kwaliteit hmm.... laat me niet lachen de kaas smaakt naar rubber het vlees is gortdroog, het brood is klef en vol met ingredieenten die in een goed brood niet thuishoren. De sla en tomaat zijn vaak wat droog. Kortom het is gewoon regelrechte rommel dat ze daar maken. Het heeft in mijn optiek ook helemaal niets met voedsel te maken, het zijn loze calorieen waar zo ongeveer nul smaak aan zit. Wil je snacken, snack dan goed! Lekker een goede echte hamburger van de BK, of ja eigenlijk liever van Wendy's of Carl's Junior of Inn-n-out, helaas hebben we de laatste 3 niet in NL.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:02 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Als je denkt dat de ingrediënten goedkoop c.q. slecht zijn dan heb je het mis. Het is gewoon hoge kwaliteit spul wat daar op de burgers gaat.
En BK is duurder dan de Mc.
Hier hebben we de mckroket..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
ziet er beter uit dan hier eerlijk gezegd
Je spreekt net als de managers bij mij.. laat me raden, ben je er zelf een of wil je er een worden? Want je zit McDonalds echt dik op te hemelen hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:02 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Als je denkt dat de ingrediënten goedkoop c.q. slecht zijn dan heb je het mis. Het is gewoon hoge kwaliteit spul wat daar op de burgers gaat.
En BK is duurder dan de Mc.
Allebei niet, ik ben het er gewoon niet mee eens dat mensen zeggen dat McDonald's troep verkoopt zonder dat ze eigenlijk weten wat er op de burgers gegooid wordt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:55 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Je spreekt net als de managers bij mij.. laat me raden, ben je er zelf een of wil je er een worden? Want je zit McDonalds echt dik op te hemelen hoor
helemaal met je eens. ik werk nu voor mcdonalds en merk dat het helemaal geen rommel is. alles prime quality.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:54 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Allebei niet, ik ben het er gewoon niet mee eens dat mensen zeggen dat McDonald's troep verkoopt zonder dat ze eigenlijk weten wat er op de burgers gegooid wordt.
die tomaten uit de supermarkt, zijn alles behalve goedquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:49 schreef Houtspeer het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat die tomaten van de McDonalds er heel nep uitzien en voelen vergeleken met de tomaten van de super. De tomaten bij de super is het 'natter' zeg maar, als je zo drukt voel je die pitjes en vocht eruit komen en bij de Mac is het een droge 'tomaat'.
De cheddarkaas is ook erg rubberachtig, dat kan je moeilijk ontkennen, dus first class stuff zit er echt niet op he
Je weet zelf toch ook hoe ze de saus op een broodje doen? Ze willen alles zo goedkoop mogelijk houden en dat lukt niet met de beste geselecteerde tomaten en weet ik wat nog meer.
Zo onsmakelijk was mijn opmerking toch niet??quote:Op maandag 26 februari 2007 20:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Even wat smakeloze reacties verwijderd
Ik denk niet dat het slechte kwaliteit is hoor. Werk zelf ook bij de mac (nog maar 1 week hoera) en alles ziet er altijd goed uit. Het is gewoon makkelijk verpakt. Je kunt toch niet verwachten dat personeel daar ook nog eens tomaten gaat snijen enz. Kan wel, maar dan moet je meer gaan betalen en langer wachten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:49 schreef Houtspeer het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat die tomaten van de McDonalds er heel nep uitzien en voelen vergeleken met de tomaten van de super. De tomaten bij de super is het 'natter' zeg maar, als je zo drukt voel je die pitjes en vocht eruit komen en bij de Mac is het een droge 'tomaat'.
De cheddarkaas is ook erg rubberachtig, dat kan je moeilijk ontkennen, dus first class stuff zit er echt niet op he
Je weet zelf toch ook hoe ze de saus op een broodje doen? Ze willen alles zo goedkoop mogelijk houden en dat lukt niet met de beste geselecteerde tomaten en weet ik wat nog meer.
Wordt de tomaat tegenwoordig gesneden aangeleverd dan???quote:Op maandag 26 februari 2007 22:16 schreef Retro_Doll het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het slechte kwaliteit is hoor. Werk zelf ook bij de mac (nog maar 1 week hoera) en alles ziet er altijd goed uit. Het is gewoon makkelijk verpakt. Je kunt toch niet verwachten dat personeel daar ook nog eens tomaten gaat snijen enz. Kan wel, maar dan moet je meer gaan betalen en langer wachten.
Tja en dan is het opeens geen fast food meer. En hoe doen ze de saus dan op een broodje? Nee idd niet met een lepel uit een glazen potje.
Ik heb ook nog zelf tomaat moeten snijden inderdaad, maar tegenwoordig krijgen we al een tijdje voorgesneden tomaat. Per 4 ofzo verpakt, lekker makkelijk. Moet net als de verse uien en de sla een uurtje temperen en daarna nog een uur houdbaar, dus werkt net zo makkelijk. Geen gedoe meer met die snijders inderdaad (wat overigens wel lekker makkelijk ging, maar het is toch weer extra gedoe)quote:Op maandag 26 februari 2007 22:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wordt de tomaat tegenwoordig gesneden aangeleverd dan???
Toen ik bij de Mc werkte, ongeveer 5 jaar geleden, moesten we nog wel zelf elke ochtend tomaat en komkommer snijden. Vooral de tomaat was goed te doen, want daar was een of ander snij apparaat voor...
Euhm ex-Crew Trainer ook goed?quote:Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef Litso het volgende:
Zijn hier trouwens ook Crew Trainers in de zaal?
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef Symsonic het volgende:
manager ook goed?
wat voor manager ben je?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef Symsonic het volgende:
manager ook goed?
Hehe, wat voor manager en waar?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef Symsonic het volgende:
manager ook goed?
je weet dat een gemiddelde franchiser 4 ton per vestiging pakt?quote:
leg eens uitquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je weet dat een gemiddelde franchiser 4 ton per vestiging pakt?
Er komen wel eens mensen bij een McDonald's restaurant. Deze mensen komen over het algemeen voor twee dingen: Eten/drinken kopen en/of een toiletbezoek.quote:
even de wintersport weken nog.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:14 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Wordt wel weer eens tijd voor de McDeluxe als euro knaller
manager != eigenaarquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je weet dat een gemiddelde franchiser 4 ton per vestiging pakt?
wat bedoel je?quote:
Ok, even van hoog naar laag:quote:
ja... wat ik dus zei. een franchiser pakt de vette buit. de managers niet zo gek veelquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:29 schreef aids het volgende:
[..]
Ok, even van hoog naar laag:
Je hebt een franchisenemer, die is eigenaar van een aantal zaken. Dan heb je een aantal hoge managers waarvan ik niet precies weet wat ze doen, maar die zie je als crew zijnde ook niet veel (personeelsmanager enzo).
Dan heb je de vestigingsmanager, die beheert 1 vestiging (maar is dus niet de eigenaar, hij werkt onder de franchisenemer). Die staat zelf ook af en toe op de vloer.
Dan heb je volgens mij nog een assistent vestigingsmanager (hoewel dat geloof ik niet zo heet), die regelt ook vanalles (bij ons o.a. het rooster) maar staat ook wel op de vloer.
Daaronder heb je de trainingsmanager (zorgt voor het begeleiden van de crewtrainers e.d.), de onderhoudsmanager (zorgt voor het onderhoud van de apparatuur), een host(ess) (zorgt ervoor dat de zaak er goed uitziet voor de gasten, maar ook voor de PR), en nog een paar managers.
Deze hele laatste groep staat voor het grootste deel gewoon op de vloer afgezien van hun bijkomende bezigheden. Dat betekent dat er in een filiaal met een stuk of 100 werknemers van vestigingsmanager tot parttime newbiemanager in totaal 6 a 7 managers op de vloer lopen.
Ik zou niet weten hoeveel ze verdienen, maar allemaal niet zoveel als de franchisenemer waar ze voor werken hoor
Hoe leuk vindt de mac het trouwens als dit soort info gewoon zomaar op internet gezet wordt? Of is dit algemeen bekend?
Er staat in je contract dat je een geheimhoudingplicht heb. Echter denk ik niet dat ze het erg vinden als je positieve 'reclame' maak of misverstanden uit de wereld helpt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:29 schreef aids het volgende:
[..]
Hoe leuk vindt de mac het trouwens als dit soort info gewoon zomaar op internet gezet wordt? Of is dit algemeen bekend?
Ja precies, ik weet alleen niet waar de grens ligt wbt. geheimhouding.quote:Op zondag 4 maart 2007 01:05 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Er staat in je contract dat je een geheimhoudingplicht heb. Echter denk ik niet dat ze het erg vinden als je positieve 'reclame' maak of misverstanden uit de wereld helpt.
Uurtje temperen, wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef Litso het volgende:
Die Raclette en Rösti zijn erg lekker
Jammer dat we nu de fondue hebben, die vind ik wat minder, mede door het wat drogere broodje dan de rest en er zit niet echt iets speciaals op verder. Hoewel we nog emmentaler kaas overhadden, en bacon is ook in overvloed aanwezig. Soms sneak ik er wat extra's op
[..]
Ik heb ook nog zelf tomaat moeten snijden inderdaad, maar tegenwoordig krijgen we al een tijdje voorgesneden tomaat. Per 4 ofzo verpakt, lekker makkelijk. Moet net als de verse uien en de sla een uurtje temperen en daarna nog een uur houdbaar, dus werkt net zo makkelijk. Geen gedoe meer met die snijders inderdaad (wat overigens wel lekker makkelijk ging, maar het is toch weer extra gedoe)
sla, kaas, uien, etc. komt allemaal uit de koeling. Dit moet eerst een uur op temperatuur komen voordat het op de burgers mag. Anders heb je namelijk soms een burger waar de tomaten bijvoorbeeld nog helemaal koud zijn.quote:Op zondag 4 maart 2007 03:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Uurtje temperen, wat bedoel je daarmee?
Is het bevroren en moet het ontdooid worden of is het gedroogd en moet het even weken?
En op welke burger gaat er dan tomaat, op de standaardburgers in elk geval niet.
Ik zag ook een opmerking voorbijkomen over dat de BK duurder is dan de Mac, maar bij de BK krijg je wel een veel grotere burger met meer vlees voor je geld.
Persoonlijk vind ik de burgers bij de BK beter dan de Mac, maar de kipnuggets en de shakes zijn bij de Mac weer veel lekkerder (BBQSaus).
De groenteburger, de Chicken Mythic en de Big Tasty op dit moment. En voor dat temperen, zie boven mequote:Op zondag 4 maart 2007 03:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Uurtje temperen, wat bedoel je daarmee?
Is het bevroren en moet het ontdooid worden of is het gedroogd en moet het even weken?
En op welke burger gaat er dan tomaat, op de standaardburgers in elk geval niet.
weet je dat sandwichspread met mayo dezelfde smaak heeft als die saus die ze op de big mac gebruiken?quote:
Neequote:Op zondag 4 maart 2007 14:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je dat sandwichspread met mayo dezelfde smaak heeft als die saus die ze op de big mac gebruiken?
de naturel versie.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee. Welke sandwichspread hebben we het hier precies over?
ik werk momenteel voor McDonald's (dus niet bij) en heb daardoor veel contact met franchisers. je moet 1,5 ton inbrengen, helemaal leuk wordt het als je een paar vestigingen hebt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:57 schreef Symsonic het volgende:
Deze manager! = geen eigenaar:).
Ik was een weekend manager maar ben nu gestopt met mijn universitaire opleiding en werk een half jaartje fulltime. Krijg er goed betaald en leer er nu een hoop op de McDonald's Nederland cursussen.
Verder kun je neerbuigend doen over de titel manager, maar als je op zondag 60 medewerkers aanstuurt als shift manager van dat moment is iets anders dan een paar frietjes bakken zoals bij de tent op de hoek.
Verder denk ik dat McDonald's het niet erg vind, dat de franchise nemer 400.000 euro zou verdienen is een gok, dat weet je restaurant manager niet eens aangezien die de winst en verliesrekening niet te zien krijgt.
Het verhaal van Aids klopt in grote lijnen, al heeft niet elke eigenaar meerdere zaken dus die heeft dan ook geen personeelsmanager etc. verder nog vragen?
Zoals het is, hoe kom jij bij 4 ton?
grote mcdonalds dan 60 medewerkers..quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:57 schreef Symsonic het volgende:
Deze manager! = geen eigenaar:).
...
Verder kun je neerbuigend doen over de titel manager, maar als je op zondag 60 medewerkers aanstuurt als shift manager van dat moment is iets anders dan een paar frietjes bakken zoals bij de tent op de hoek.
........
Dat is waarschijnlijk 60 mensen over de gehele dag. 60 mensen tegelijk op de vloer is wel erg veel.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:21 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
grote mcdonalds dan 60 medewerkers..
de mcdonalds waar ik werk hebben ze maximaal 20 op een zaterdag of zondag
welke is dat dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:57 schreef Xuavis het volgende:
De nieuwe burger die vanaf maandag in gaat zag er erg lekker uit.
Nee we zijn een top10 McDonald's als je naar de omzet kijkt, wij hebben 140 mensen in dienst en op zondag totaal 75 mensen over de hele dag op een mooie zomerse zondag. Op dit moment staan er "maar" 45 tussen 17 en 19 op zondag.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:38 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk 60 mensen over de gehele dag. 60 mensen tegelijk op de vloer is wel erg veel.
Ciabata Grande Salsaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |