Nee man, serieel dat zijn toch van die oude verlepte stekkers die alleen voorkomen van toetsenborden waarvan nu de paddenstoelen tussen de toetsen verschijnen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:33 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Laatste post:
Vista ondersteunt geen seriële toetsenborden...wat zijn dat? Draadloze toetsenborden die met bluetooth werken?
Ik krijg mijn logitech bluetooth desktop niet meer aan het werk
Staat dat niet op de doos?quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:50 schreef RoodWitBlauw het volgende:
hoe check je of je 32 of 64 bit Vista hebt??
Dat dus jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:40 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee man, serieel dat zijn toch van die oude verlepte stekkers die alleen voorkomen van toetsenborden waarvan nu de paddenstoelen tussen de toetsen verschijnen?
[afbeelding]
ik heb mijn GeForce Go 7600 goed aan de praat gekregen met de Nvidia ForceWare WHQL drivers, misschien werkt dat ook voor jou?quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:29 schreef RoodWitBlauw het volgende:
iemand nog ervaringen met Geforce GO 6100 werkend te krijgen op Vista???
Ik heb nog ff gekeken. Nu total 1022, cached 275, free 3mb oid. Netto gebruikt ie dus 750 mb. Qua processes draait er ongeveer 280 mb, dus in totaal heeft Vista iets van 470 nodig. Toch best veel. Binnenkort toch maar 's die 8600 en gieg ram erbij halenquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef soylent het volgende:
[..]
In de Task manager (Ctrl-Shift-Esc), onder Performance, zie je linksmidden de getallen staan "Cached" en "Free". Deze kun je bij elkaar optellen om realistisch te zien hoeveel fysiek geheugen er momenteel direct beschikbaar is.
Free zou laag moeten zijn, ik heb met 2GB ram bijvoorbeeld maar 40MB free. Cached is de disk buffer cache, dit geheugen is direct opeisbaar. Zogauw een programma geheugen nodig heeft kunnen de buffers vrijwel zonder performanceverlies weggegooid worden.
Hoeveel er gebruikt wordt is blijkbaar hier niet direct zichtbaar, maar dat is ook niet zo'n heel belangrijk getal. Veel processen kunnen gedeeltelijk naar disk geswapt worden, dus dit gebruik kan net zo goed groter zijn dan je fysiek geheugen.
Volgens mij zijn er in het vorige deel een paar gepost door users met een Core2Duo. Ik heb ook C2D maar ik wacht nog even met Vistaquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:46 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Dam... mijn Nvidia geforce go 6100 krijgt een 3,1 en een 3 bij de score van Vista![]()
AMD Turion mk36 2 GHZ krijgt wel een 4,1
Geheugen ( 1GIG- 128 mb video) krijgt een 3,9
Hd krijgt een 4,4
Heeft iemand een laptop met DUO Core hier, en zoja... wat is jouw score??
Je krijgt niet boven de 6 geloof ik nu.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:46 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Dam... mijn Nvidia geforce go 6100 krijgt een 3,1 en een 3 bij de score van Vista![]()
AMD Turion mk36 2 GHZ krijgt wel een 4,1
Geheugen ( 1GIG- 128 mb video) krijgt een 3,9
Hd krijgt een 4,4
Ik heb een Core duo (niet Core 2 duo) T2300 laptop. De CPU score is een 4.6 en de RAM score is een 2.9.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:46 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Dat betekent waarschijnlijk dat ie Vista kan draaien op de niet-Aero glass manier.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:27 schreef Renesite het volgende:
Toch merk ik dat mijn 'windows vista ready' laptop er traag van word
512MB ram zeker? Met 512 vind ik 't enigszins vervelend, je kan dan Aero beter uit zetten. Beter is om 't als een mooi excuus te gebruiken om te upgraden naar 1GBquote:Op woensdag 7 februari 2007 21:27 schreef Renesite het volgende:
Toch merk ik dat mijn 'windows vista ready' laptop er traag van word
Updeet: Ik ga het maar deinstaleren, het loopt niet lekker![]()
Hmm wacht even, ik hoef geen mobo te selecteren, maar ik kan alleen maar een Win2k/XP driver selecteren, en ik weet niet of dat werkt met Vista...quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een GeForce Go 7300 SE, maar ik zou bij God niet weten wat voor moederbord er in deze PC zit. Ik heb iig wel een Athlon 3800+ dualcore, maar ik durf niet echt drivers te installeren, want ik weet niet welk moederbord ik moet selecteren..
Waarschijnlijk gezien de belachelijk grote hoeveelheid hardware die standaard wordt ondersteund. Zelfs van obscure, 10 jaar oude floppydrives heeft ie nog drivers liggen...quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:07 schreef LSS het volgende:
Zitten er niet een overkill aan extra "handige" functies in dat hele Windows Vista? Waar heeft dat besturingssysteem die 15 gigabyte aan schijfruimte voor nodig in vredesnaam?? Dat zal wel inclusief swap-file zijn maar dan nog is Vista 4 keer zo groot als XP. Natuurlijk is schijfruimte geen probleem aangezien je tegenwoordig voor een schijntje een HD kunt aanschaffen van 200 gigabyte, maar toch vind ik het vreemd dat het zoveel ruimte neemt.
www.aida32.com will doquote:Op woensdag 7 februari 2007 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een GeForce Go 7300 SE, maar ik zou bij God niet weten wat voor moederbord er in deze PC zit. Ik heb iig wel een Athlon 3800+ dualcore, maar ik durf niet echt drivers te installeren, want ik weet niet welk moederbord ik moet selecteren..
MSN 8.1 is ook een gedrocht van een applicatie. Dat ding gaat gewoon voor 50 Mb in je geheugen graven terwijl het een messenger programma is.....quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:44 schreef Kevin1Bravo het volgende:
MSN 8.1 werkt bij mij niet, heeft vastlopers en klapt er vaak uit. MSN 7.5 werkt perfect. Iemand een soortgelijk probleem en een oplossing, want word er doodziek van.
Laptop? Zou best eens kunnen dat je videokaart "tot 512 Mb" opslurpt van die 1 Gb.... en dan blijft er inderdaad maar 512 Mb over. Check de bios eens, misschien kun je dat terugzetten naar 128 Mb, dat is namelijk in de meeste gevallen genoeg.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:04 schreef Renesite het volgende:
1 gigTot 512mb videokaart, dual core etc etc...
Maar nog steeds geen custom smilies... Ik kan echt niet zonder "quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Trillian werkt verder perfect in Vista trouwens, alle protocollen in 1 programma, en neemt hooguit 8-12 Mb in afhankelijk van hoeveel protocollen en windows je tegelijk gebruikt.
En geen Skype ondersteuning. Zodra dat er is tyf ik alle andere zooi er af.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:27 schreef soylent het volgende:
[..]
Maar nog steeds geen custom smilies... Ik kan echt niet zonder ""
Er is een Skype Plugin ondertussen:quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:48 schreef Autoreply het volgende:
En geen Skype ondersteuning. Zodra dat er is tyf ik alle andere zooi er af.
Je hebt in principe altijd maar 1 licentie en met een OEM al helemaalquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:31 schreef Ceriel het volgende:
Ik heb de Home Premium gekocht voor 99 euro, vond ik wel te doen.
Vista draait werkelijk als een trein op m'n pc. Werkt serieus waar lekkerder en sneller dan XP.
Maar goed, ik heb even een vraagje. Ik heb dus de OEM versie. Is het zo dat je dan maar 1 licensie hebt, en niet 2 (of meer) zoals Microsoft aangaf, of is dat alleen maar met de retailversie.
Ik probeerde de key namelijk bij m'n ouders, waar ik m ook had geinstalleerd, en dan geeft ie aan dat deze al in gebruik is. Misschien dat iemand het antwoord hierop weet.
Het OS van scratch booten is zo XP... Gebruik Hibernate, ben je er in 10 sec. Ja, het werkt nu echt goed.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:55 schreef Goldfish80 het volgende:
Bij mij duurt het een eeuwigheid voordat vista geladen is. En ik heb toch een c2d processor en 2 gig geheugen.
Nee. Het is een onderdeel van Vista.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:03 schreef SeLang het volgende:
Kan ik die rating ook checken voordat ik Vista installeer ?
Okee, dan maar geen Vista....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee. Het is een onderdeel van Vista.
Wil je je specs ook even posten, ben benieuwdquote:Op vrijdag 9 februari 2007 06:32 schreef maartena het volgende:
Ik heb mijn 2 Gb weer! Nieuwe 1 Gb via UPS afgeleverd vandaag....![]()
Nu draait Vista echt weer als een zonnetje!
[afbeelding]
Ik weet niet of het in Vista hetzelfde is (ik denk van wel), maar in XP kun je in zo'n geval met ctrl-alt-del de Taskmanager (taakbeheer) oproepen en daarin doe je dan File > New Task. In het vakje tik je dan explorer.exe en na de enter zou dan je explorer opnieuw moeten starten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:23 schreef DrDentz het volgende:
Mijn taakbalk [hele desktop eigenlijk] crasht telkens weg![]()
Kan ik hem ook terugkrijgen zonder te rebooten? Ik kan nu dus alleen naar m'n klokje kijken en surfen
Aero aan staan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:23 schreef DrDentz het volgende:
Mijn taakbalk [hele desktop eigenlijk] crasht telkens weg![]()
Kan ik hem ook terugkrijgen zonder te rebooten? Ik kan nu dus alleen naar m'n klokje kijken en surfen
Ehh kopen en dan optie 2 kiezen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:16 schreef EvilMarc het volgende:
Ik heb een illegale versie van vista maar nu krijg ik dit:
[afbeelding]
Wat kan ik doen ?
Iets via de illegale manier gratis krijgen en dan klagen?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:16 schreef EvilMarc het volgende:
[afbeelding]
Wat kan ik doen ?
Kun je dat eens uitleggen?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:19 schreef soylent het volgende:
[..]
Het OS van scratch booten is zo XP... Gebruik Hibernate, ben je er in 10 sec. Ja, het werkt nu echt goed.
Je moet ff naar controlepaneel -> Power options!quote:
Dank je.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:39 schreef soylent het volgende:
[..]
Je moet ff naar controlepaneel -> Power options!
Daar kun je in de linkermarge kiezen "Choose what the power buttons do"
Wijzig daar je powerbuttons van "Shut down" naar "Hibernate", en je computer gaat niet meer echt afsluiten. Doe je hem uit, dan slaat hij zijn huidige toestand op disk, en als je de computer weer aanzet, ga je door waar je was. Dus je programma's draaien nog, je vensters zijn nog open, etc.... EN je hoeft niet het hele bootproces door te lopen! Binnen enkele seconden na het opstarten zit je weer in Windows.
Op XP kon dit ook al, als je in de Power options ergens in een advanced tabblaadje Hibernate aanzette. Maar soms had je nog shit zoals apparaten die niet goed werkten, keyboard dat 't niet meer deed na het hibernaten enzo. Maar in Vista werkt het echt lekker, in mijn ervaring!! Ik reboot eigenlijk helemaal niet meer.
Hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 06:32 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Dat is de standby modus toch? Nou in de standbymodus bespaart ie elektriciteit doordat er allerlei hardware wordt uitgeschakeld tot er weer gebruik wordt gemaakt van de pc. Hierbij wordt er dus nog wel stroom verbruikt, alleen minder, terwijl er bij hibernation alles uit het geheugen naar de harde schijf wordt geschreven en de pc zich vervolgens afsluit. Zodra je em weer aan zet brengt ie het opgeslagen geheugen weer terug in het geheugen en is je pc weer klaar voor gebruik.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:45 schreef Goldfish80 het volgende:
wat is dan het verschil met sluimerstand?
Ja maar in Vista doet task manager het dan ook niet meer.. niks eigenlijk, de enige manier waarop ik dan kan surfen is via de gadgets op 'nieuwe gadgets downloaden' klikkenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:10 schreef Quincy5 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het in Vista hetzelfde is (ik denk van wel), maar in XP kun je in zo'n geval met ctrl-alt-del de Taskmanager (taakbeheer) oproepen en daarin doe je dan File > New Task. In het vakje tik je dan explorer.exe en na de enter zou dan je explorer opnieuw moeten starten.
Aeroquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:44 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Aero aan staan?
Het kan zijn dat een bepaalde app daar niet mee over weg kan.
In principe zou dan alleen je aero er mee moeten stoppen en schakelen naar normale modus maar wie weet?
Een aparte versie. Net zoals Home Basic, Home Premium en Ultimate.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:08 schreef Pizzahut het volgende:
hoe zit dat met die busines edition? kan je dan kiezen welke versie je installed ofzo? of is het een versie apart?
http://microsoftgadgets.com/quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:27 schreef Dizer het volgende:
Hoe heten al die leuke kleinigheidjes die je op je bureaublad kan installeren ook al weer? Netals een klok, weermeter... agenda... enz enz...
Mobo: Asus P5Bquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:52 schreef Autoreply het volgende:
Wil je je specs ook even posten, ben benieuwd![]()
Rechtermuisknop op "Computer", dan "Properties" (of Eigenschappen, wat jij wil)quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:16 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Hoe doe je dat?
Naast de opmerking van FredZ over de FAQ (waarin heel duidelijk vermeld staat dat je geen vragen mag stellen over illegale software) heb ik heel stiekum toch een hint hoe je jouw probleem kunt oplossen.....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:16 schreef EvilMarc het volgende:
Wat kan ik doen ?
- edit - de FAQ van Fok! eens gaan lezen -
Alleen dat paars...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 06:32 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
so so... en vertel eens wat je met al die spec's aan boord doet?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:41 schreef maartena het volgende:
Mobo: Asus P5B
CPU: Intel Core 2 Duo E6600
RAM: 2 x 1 Gb PC6400 DDR2-800
HDD: 1 x 250 Gb SATA (komt in de toekomst wel 2 x 500 Gb bij ofzo)
GFX: ATI Radeon X1950 Pro 256 Mb.
Verder nog een DVD brandertje, CD brandertje, Hauppauge PVR-150 TV kaart voor MCE, geen floppydrive meer (niet nodig), en dan nog een printer, scanner, etc.
Ultimate voor 100 euro?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Naast de opmerking van FredZ over de FAQ (waarin heel duidelijk vermeld staat dat je geen vragen mag stellen over illegale software) heb ik heel stiekum toch een hint hoe je jouw probleem kunt oplossen.....
klik hier
En daarmee kun je alle illegale versies van Windows helemaal legaal en activeerbaar maken!!![]()
Tuurlijk. Illegale versie downloaden en installeren. Draait geloof ik een maand zonder activatie. Wél illegaal dus.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:46 schreef Sextreme het volgende:
Kun je Vista inmiddels ook al 1/2 maanden op proef nemen?
Jawohl, maar zonder de updates is ie nog steeds tyfus buggy toch?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:03 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Tuurlijk. Illegale versie downloaden en installeren. Draait geloof ik een maand zonder activatie. Wél illegaal dus.
Dus ik kan 30 dagen lang updates krijgen? En dan moet je dus verplicht activeren?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:05 schreef soylent het volgende:
Zo buggy is ie niet. Maar voordat je hebt geactiveerd krijg je nog wel updatesch
En dan zowel qua snelheid en als drivers. Moet ik dan zelf veel handmatig opzoeken, de drivers voor het moederbord en geluidskaart, videokaart etc. of herkend hij dat wel?quote:AMD 3800+ s939 1mb (64 bit)
1,5 gb ram
x800xt pe (agp)
160gb sata hdd
Asus av8 deluxe
Ik heb een halve gieg minder en een 7300 en hier draait hij prima. Als je mainstream hardware hebt hoef je waarschijnlijk helemaal niets meer te installerenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:10 schreef SuperRogier het volgende:
Hoe zal vista gaan draaien op mijn peeceetje:
[..]
En dan zowel qua snelheid en als drivers. Moet ik dan zelf veel handmatig opzoeken, de drivers voor het moederbord en geluidskaart, videokaart etc. of herkend hij dat wel?
En zou hij wel snel draaien enzo? Want ik heb weinig zin in een instabiel en langzaam systeem vol met bugs en alles..
Loopt als een trein.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:10 schreef SuperRogier het volgende:
Hoe zal vista gaan draaien op mijn peeceetje:
[..]
En dan zowel qua snelheid en als drivers. Moet ik dan zelf veel handmatig opzoeken, de drivers voor het moederbord en geluidskaart, videokaart etc. of herkend hij dat wel?
En zou hij wel snel draaien enzo? Want ik heb weinig zin in een instabiel en langzaam systeem vol met bugs en alles..
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:04 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik heb een halve gieg minder en een 7300 en hier draait hij prima. Als je mainstream hardware hebt hoef je waarschijnlijk helemaal niets meer te installeren![]()
Ow ok dankjulliewelquote:
Ik heb ook 2GB maar krijg 4,6, tevens mijn basisscore.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 06:32 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Linux Fanboiquote:
Wat voor snelheid geheugen? En je basisscore wordt ook door andere onderdelen bepaald natuurlijk..... Ik heb DDR2-800 (PC6400) geheugen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik heb ook 2GB maar krijg 4,6, tevens mijn basisscore.
Alleen e-mailen en internetten natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:32 schreef sanni het volgende:
so so... en vertel eens wat je met al die spec's aan boord doet?
word doc. opstellen en dvdtje kijken?![]()
![]()
http://shop.mensys.nl/catalogue/mns_WindowsVista_Oem.htmlquote:
Ik heb nu eenmaal iets meer kennis van computers, operating systemen en techniek dan de meesten. Windows is een waardeloos OS en het draait in geen enkel zichzelf respecterend datacenter. Het is hooguit geschikt voor wat spelletjes thuis, met de opmerking dat je het zelfs dan om de paar maanden opnieuw moet installeren om van de opgebouwde rommel af te komen.quote:
Hoi, duik ff The Wars in, houd dit topic schoon van onenigheid over Windows/Linux/Macs. Merci.quote:Op zondag 11 februari 2007 02:08 schreef StefanP het volgende:
Hier alle prijzen, beginnend bij 85quote:Op zondag 11 februari 2007 02:04 schreef maartena het volgende:
[..]
http://shop.mensys.nl/catalogue/mns_WindowsVista_Oem.html
Home Premium OEM voor nog geen 100 Euro. Voor de meeste mensen voldoende. En 175 Euro voor Ultimate OEM als je die graag wil hebben.
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 11 februari 2007 09:50 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik krijg in FF een melding bij sites die WMP gebruiken dat de plugin ontbreekt, als ik naar "Handmatige Installatie" ga kom ik echter op de site van WMP, en die heb ik al. Wat doe ik fout?
Bij mij werkt het ook niet. Heb het een paar keer aan het draaien gekregen, maar na het opnieuw opstarten werkte het niet meer. Heel frustrerend. En om nou weer terug te gaan naar 7.5..quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:44 schreef Kevin1Bravo het volgende:
MSN 8.1 werkt bij mij niet, heeft vastlopers en klapt er vaak uit. MSN 7.5 werkt perfect. Iemand een soortgelijk probleem en een oplossing, want word er doodziek van.
Hier ook. Hebben meer mensen last van de error (dll) bij winamp, nieuwste versie? Behalve de error draait het perfect...quote:
Net iets logischer. Net iets soepeler (kan ook aan m'n duelcore liggen). Behoorlijk veiliger. Gevoelsmatig ook wat sneller. (Extreem hoge resolutie video kreeg ik niet afgespeeld onder xp, Vista net wel)quote:Op zondag 11 februari 2007 15:09 schreef prof.bierbekje het volgende:
Ik wil niet gelijk weer als een Apple fanboy overkomen maar heb zojuist het hele topic doorgelezen en kom tot de conclusie dat Vista redelijk draait met 1 gig. ram en liever nog met 2 gig.
Wat veel RAM voor een OS
Dat is voor mij een hele upgrade.
Wat is er zo verschrikkelijk veel beter in Vista ten op zichte van XP?
Behalve de 3d vensters....
Geen idee hoe sterk die videokaart is, kijk anders ff bij Toms hardware naar de scores als hij er bij staat. Ik draai zelf dus zoals vermeld een 7300 en da's genoeg, maar het houdt ook niet over. Bij mij is het iig de bottleneck en dat zal het bij jouw zeker ook zijn.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:24 schreef wc-eend het volgende:
Weet iemand of vista premium een beetje zal draaien met deze specs?
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU T5500 @ 1.66GHz (2 CPUs)
Memory: 1014MB RAM
video: Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
geluid: Realtek HD Audio output
Tis een laptop
Yep, zal prima werken.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:24 schreef wc-eend het volgende:
Weet iemand of vista premium een beetje zal draaien met deze specs?
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU T5500 @ 1.66GHz (2 CPUs)
Memory: 1014MB RAM
video: Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
geluid: Realtek HD Audio output
Tis een laptop
Met aero aan is Vista sneller dan wanneer aero uitstaatquote:Op zondag 11 februari 2007 18:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, zal prima werken.Om de beste performance te halen kun je wellicht Aero uitschakelen, maar Vista gaat prima draaien op die laptop.
Niet als je videokaart Aero van geen kanten trekt.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Met aero aan is Vista sneller dan wanneer aero uitstaat
Wat heeft 8.1 dan wat 7.5 niet heeft? Windows Live Messenger neemt ook nog eens 40 a 50 Mb geheugen in beslag, je bent veel beter af om een alternatief te nemen zoals GAIM, Miranda, Trillian, etc...quote:Op zondag 11 februari 2007 11:40 schreef Freshthinking het volgende:
Bij mij werkt het ook niet. Heb het een paar keer aan het draaien gekregen, maar na het opnieuw opstarten werkte het niet meer. Heel frustrerend. En om nou weer terug te gaan naar 7.5..
Klopt, maar alleen als zowel je systeem als je videokaart voldoende geheugen heeft, en snel genoeg is. Tests hebben inderdaad aangetoond dat Vista met Aero sneller is dan zonder Aero als je de hardware hebt om Aero goed te draaien.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef Saekerhett het volgende:
Met aero aan is Vista sneller dan wanneer aero uitstaat
Mwa, persoonlijk zou ik eerder voor 8.1 gaan omdat het mooier is en ook beter (qua looks) bij Vista past. En dat extra geheugengebruik zie ik ook niet echt als een probleem, met de prijzen van het geheugen tegenwoordig (vaak zijn de gebruikers van msn ook de eenvoudige gebruikers die redelijk wat geheugen hebben maar er weinig mee doen).quote:Op zondag 11 februari 2007 20:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat heeft 8.1 dan wat 7.5 niet heeft? Windows Live Messenger neemt ook nog eens 40 a 50 Mb geheugen in beslag, je bent veel beter af om een alternatief te nemen zoals GAIM, Miranda, Trillian, etc...
Gezien het feit dat je dezelfde proc hebt en ik dit ook overweeg ben ik wel benieuwd naar je overigens specsquote:Op zondag 11 februari 2007 23:34 schreef SoupNazi het volgende:
Net even een extra giegje erbij geprikt, merk weinig verschil tijdens normaal desktop-gebruik, aangezien mijn processor (Athlon XP 3800+ 64-bit) de bottleneck vormt zo te zien.
Ik heb ook geprobeerd om 7.5 te installeren en dat werkt ook niet. Inmiddels heb ik 8.1 wel aan de praat gekregen, alleen is de vraag voor hoe langquote:Op zondag 11 februari 2007 20:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat heeft 8.1 dan wat 7.5 niet heeft? Windows Live Messenger neemt ook nog eens 40 a 50 Mb geheugen in beslag, je bent veel beter af om een alternatief te nemen zoals GAIM, Miranda, Trillian, etc...
Je slaat de spijker op zijn kopquote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Devolution het volgende:
[..]
Mwa, persoonlijk zou ik eerder voor 8.1 gaan omdat het mooier is en ook beter (qua looks) bij Vista past. En dat extra geheugengebruik zie ik ook niet echt als een probleem, met de prijzen van het geheugen tegenwoordig (vaak zijn de gebruikers van msn ook de eenvoudige gebruikers die redelijk wat geheugen hebben maar er weinig mee doen).
Je kan wel zeggen van 'wtf boeit de look nou weer?!11!!1!:''):")' maar 80% van de Vista overstappers zal dat doen vanwege de Aero look, niet vanwege nieuwe features. Dus looks tellen zeker wel
Ik heb die cpu ook ja....maar bij mij draait Vista als een tiet op 1 gig ramgeheugen.quote:Op maandag 12 februari 2007 00:08 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Gezien het feit dat je dezelfde proc hebt en ik dit ook overweeg ben ik wel benieuwd naar je overigens specs![]()
Hahahaha waar mijn topic al niet goed voor isquote:Op zondag 11 februari 2007 02:10 schreef slakkie het volgende:
[..]
Hoi, duik ff The Wars in, houd dit topic schoon van onenigheid over Windows/Linux/Macs. Merci.
Zolang Parallels je videokaart niet mee virtualiseert, zal Vista nooit lekker draaien, ook als je het wel aan de praat krijgt.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ontopic: Ik krijg Windows Vista niet aan de praat via parallels in mac..., Ik wilde even kijken hoe het eruit zag, maar dat gaat denk ik niet lukken
maar tochquote:Op maandag 12 februari 2007 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang Parallels je videokaart niet mee virtualiseert, zal Vista nooit lekker draaien, ook als je het wel aan de praat krijgt.
Hoezo dan?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:47 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
windows vista ultimate extras , binnenkort windows dreamscene ©
http://windowsultimate.co(...)dows-dreamscene.aspx
heb de beta al binnen maar het valt zwaar tegen.....
Tsja, je kunt "een filmpje als desktop" wel een fancy naam geven, maar het blijft "een filmpje op je desktop" en erg prettig werkt dat natuurlijk nietquote:
Ik heb wel dat ik een andere plaatje als wallpaper krijg elke 5 seconden, ziet er wel leuk uit enzo, maar het is ook afleidend..quote:Op maandag 12 februari 2007 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, je kunt "een filmpje als desktop" wel een fancy naam geven, maar het blijft "een filmpje op je desktop" en erg prettig werkt dat natuurlijk niet
Mwoah, reken dan ook de besparing mee. Moderne proc's verbruiken een stuk minder per berekening, met hetzelfde vermogen hebben ze 5 of miss wel 10 keer meer rekenkrachtquote:Op maandag 12 februari 2007 12:27 schreef SeLang het volgende:
Heeft iemand al eens uitgerekend wat de milieuschade is die wordt aangericht door Vista?
Meer processingpower nodig = meer energieverbruik = meer CO2 etc etc
![]()
Quit die slaapstand en gebruik gewoon "hibernate" Wijs je powerknop (control panel e.d., staat eerder in dit topic) hier aan toe en je bent van al het gezeur af, binnen tien seconden terug waar je wasquote:Op maandag 12 februari 2007 21:10 schreef Mr_Zoidberg het volgende:
Ik heb Vista er ook maar opgezet, maar 2 dingen werken nog niet naar behoren:
-Als de computer in de slaaptstand gaat, kan ik hem er niet meer uitkrijgenOp alle toetsen rammer met de muis bewegen, niets lijkt te werken
Moet ik hier een speciale toetsen combo voor gebruiken?
-In FF en IE kan ik geen windows media filmpjes meer bekijken. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
De Core2Duo verbruikt MINDER energie dan mijn oude Pentium 4. Dat probleem hebben we dus opgelost met nieuwe, energiezuinige hardware.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:27 schreef SeLang het volgende:
Heeft iemand al eens uitgerekend wat de milieuschade is die wordt aangericht door Vista?
![]()
Door middel van CTRL+SHIFT+ESC krijg je meteen je taakbeheer te zien.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:20 schreef Merkie het volgende:
Als ik ctrl+alt+del doe krijg ik zo'n scherm waarin je kan kiezen voor dingen als taakbeheer, afmelden, andere gebruiker. Ik wil echt gewoon m'n taakbeheer meteen zien, en niet dat stomme scherm. Hoe?
Ok, minder mooie combinatie maar ben ik ook tevreden meequote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Door middel van CTRL+SHIFT+ESC krijg je meteen je taakbeheer te zien.
Werkt bij mij niet trouwens. Heb de powerknop als functie afsluiten meegegeven, maar gaat nog steeds in die stomme rotmodus waar niet uit te komen is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 00:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Quit die slaapstand en gebruik gewoon "hibernate" Wijs je powerknop (control panel e.d., staat eerder in dit topic) hier aan toe en je bent van al het gezeur af, binnen tien seconden terug waar je was![]()
hij bedoelt dat als je pc in slaapstand gaat, dat hij er via de power knop weer uit komt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:26 schreef Hare het volgende:
[..]
Werkt bij mij niet trouwens. Heb de powerknop als functie afsluiten meegegeven, maar gaat nog steeds in die stomme rotmodus waar niet uit te komen is.
Vista gebruikt standaard speedstepping, en zal dus waarschijnlijk over de gehele linie stroom besparen ten opzichte van XP. Zie ook: 'Windows XP verspilde 25 miljard dollar aan stroom'quote:Op maandag 12 februari 2007 12:27 schreef SeLang het volgende:
![]()
Tijdens het installen/configgen is het even vervelend, maar als je gewoon met je comp werkt krijg je ze echt bijna nooit... Ik zou het absoluut weer aanzetten als je een beetje gesettled bent met je config, je systeem wordt er een stuk veiliger van.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:53 schreef WooZ het volgende:
Ik heb sinds gister Windows Vista Ultimate draaien. Ik had van tevoren nogal wat gelezen over wat je allemaal wel niet nodig hebt om het soepel te laten draaien maar ik dacht laat ik het toch eens proberen. En wat schetst mijn verbazing, alles loopt gewoon soepel op mijn computertje
xp2000+, 1gb, radeon x1600
Maar wát een beveiligingswaarschuwen overal en elke keer ik heb gelijk alles uitgezet
en als je het al uit wil zetten zou ik eerder aanraden om de pop ups uit te zetten en niet heel UACquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:21 schreef soylent het volgende:
[..]
Tijdens het installen/configgen is het even vervelend, maar als je gewoon met je comp werkt krijg je ze echt bijna nooit... Ik zou het absoluut weer aanzetten als je een beetje gesettled bent met je config, je systeem wordt er een stuk veiliger van.
Ctrl + muiswielquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:09 schreef Mr_Zoidberg het volgende:
Ik heb weer 2 vraagjes:
-Is het ook mogelijk om de bureaublad pictogrammen wat kleiner te maken?
Kan je met de scrollwheel van je muis + CTRL aanpassen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:09 schreef Mr_Zoidberg het volgende:
Ik heb weer 2 vraagjes:
-Is het ook mogelijk om de bureaublad pictogrammen wat kleiner te maken?
Ik had in het begin steeds BSoDs, totdat ik de goeie Nvidia driver voor m'n videokaart te pakken had, sindsdien geen problemen meer gehad...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:16 schreef Merkie het volgende:
Ga maar weer XP erop zetten. De drivers zijn gewoon nog dikke bagger, heb al teveel blauwe schermen gehad. Meer in 1 dag dan in 2 jaar met XP iig.
Kijk, eindelijk normale prijzen voor Windows. Nu zal ik prob. wel een vistaatje kopen als ik ooit nog een nieuwe comp haal. Maar moet er nog steeds gebeld worden als je van plan bent vista x keer overnieuw te installeren?quote:Op zondag 11 februari 2007 02:04 schreef maartena het volgende:
[..]
http://shop.mensys.nl/catalogue/mns_WindowsVista_Oem.html
Home Premium OEM voor nog geen 100 Euro. Voor de meeste mensen voldoende. En 175 Euro voor Ultimate OEM als je die graag wil hebben.
Ja, maar ook door mijn touchpad en WiFi kreeg ik BSOD's.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had in het begin steeds BSoDs, totdat ik de goeie Nvidia driver voor m'n videokaart te pakken had, sindsdien geen problemen meer gehad...
Da's idd een stuk lastiger dan op doorgaan te clicken steeds.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:29 schreef HeatWave het volgende:
OSX vraagt ook om elke scheet je password.
Ik zie nog helemaal geen Ultimate Extra's, wat doe ik fout dan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:10 schreef Jarno het volgende:
Dream Scene staat nu ook als Preview bij de Ultimate Extra's, gisteren wel geinstalleerd maar nog niks mee gedaan. Volgens mij is het ook niet je van het, maar ik wil het toch een keer zien. Overigens zag ik bij een pre-launch event wel een aardig filmpje als achtergrond waarvan je niet totaal gestoord werd, was een soort van watervalletje waarvan het grootste gedeelte statisch was en je alleen wat water zag bewegen. Zag er mooi uit en ach, je moet er van houden. Overigens kon dit al in Windows 95 met de juiste ATI videokaart en software.
Daarnaast kun je met Dream Scene ook meer invloed uitoefenen op je stilstaande background, het heeft dus niet álleen te maken met video achtergrondjes.
Heb je een Nederlandse Ultimate?quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:12 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik zie nog helemaal geen Ultimate Extra's, wat doe ik fout dan?.
Jup, zijn er daar nog geen voor?quote:
Nope, voortaan geen Nederlandse OS'en meer nemen he.quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:20 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Jup, zijn er daar nog geen voor?
Waar denk je dat de Ultimate in Ultimate Extra's voor staat?quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:15 schreef Pizzahut het volgende:
ik hou het anders voorlopig wel op Busines versie, zijn hier ook extra's voor trouwens?
Wat voor PC heb je dan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:46 schreef Ventilator het volgende:
Ik verveel mij vandaag en ik dacht dus.. Zal ik is Vista installeren?Maar nou vraag ik mij of dit nuttig en handig is.. Heb niet zo'n hele beste PC maar VistaUpgradeAdvisor zegt dat ik ReadyToGo ben..
Het enige wat ik op mijn computertje doe is muziek luisteren, filmpjes kijke & spelletjes spelen.. En lijkt mij dat dit allemaal kan met Vista. Maar is hij nu al stable genoeg om voor een standaard user als mij over te gaan?
lees mijn post + specs hierboven evenquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:13 schreef Ventilator het volgende:
Amd AthlonXP 2200+ @ 1,8Ghz
512MB Ram
GeForce FX5200
Lees het topic door zou ik zeggen, je bent ongeveer nr 10 met die vraag.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:46 schreef Ventilator het volgende:
Ik verveel mij vandaag en ik dacht dus.. Zal ik is Vista installeren?Maar nou vraag ik mij of dit nuttig en handig is.. Heb niet zo'n hele beste PC maar VistaUpgradeAdvisor zegt dat ik ReadyToGo ben..
Het enige wat ik op mijn computertje doe is muziek luisteren, filmpjes kijke & spelletjes spelen.. En lijkt mij dat dit allemaal kan met Vista. Maar is hij nu al stable genoeg om voor een standaard user als mij over te gaan?
Dat schijnt nogal kut te gaan (terugzetten als ie eroverheen is geinstalleerd. Ik zou hem gewoon ff op een kale partitie zetten. RC is naar ik meen tot deze zomer oid enigszins werkend.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:50 schreef Pizzahut het volgende:
kan je trouwens nog de Release Candidate gebruiken? en zo ja tot wanneer?
en als je xp upgrade met die RC kan je hem daarna ook weer makkelijk terug zetten naar Xp of Vista business erover zetten?
Niets, behalve dat OEM is voor 'systeembouwers' en de normale versie voor eindgebruikers. Een OEM-versie koop je in principe samen met een computer. Echter staat Microsoft het oogluikend toe dat ook privepersonen de OEM-versie zonder computer kopen, bijvoorbeeld voor als je zelf je PC van onderdelen in elkaar zet. Je bent dan zelf de 'systeembouwer'. Ze kunnen natuurlijk moeilijk controleren of jij zelf je systeem bouwt, en er zijn dan ook winkels die de OEM-versie aan jan en alleman verkopen. Niet legaal, maar ze kunnen je ook niet pakken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:01 schreef Pizzahut het volgende:
wat is nou precies het verschil tussen de OEM en de normale?
OEM is toch een aangepaste versie, aangepast door andere bedrijven dan MS?
laat ik nou net mijn systeem zelf gebouwd hebbenquote:Op woensdag 14 februari 2007 16:12 schreef soylent het volgende:
[..]
Niets, behalve dat OEM is voor 'systeembouwers' en de normale versie voor eindgebruikers. Een OEM-versie koop je in principe samen met een computer. Echter staat Microsoft het oogluikend toe dat ook privepersonen de OEM-versie zonder computer kopen, bijvoorbeeld voor als je zelf je PC van onderdelen in elkaar zet. Je bent dan zelf de 'systeembouwer'. Ze kunnen natuurlijk moeilijk controleren of jij zelf je systeem bouwt, en er zijn dan ook winkels die de OEM-versie aan jan en alleman verkopen. Niet legaal, maar ze kunnen je ook niet pakken.
Je hebt alleen een voordeel aan 64bit als je 3GB of meer geheugen in je compu gaat stoppen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik zou vista eigenlijk wel willen kopen, als OEM dan maar is het met een amd 64 x2 verstandig om 64bit versie te nemen? aangezien nu met de 32 bit somige drivers al irritant doen.
Het is iets anders sinds vista. OEM versies kan je nu schijnbaar ook kopen zonder gelijk de hardware doos te kopen maar MS is vergeten de EULA aan te passen en daar staat het nog wel in.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:12 schreef soylent het volgende:
[..]
Niets, behalve dat OEM is voor 'systeembouwers' en de normale versie voor eindgebruikers. Een OEM-versie koop je in principe samen met een computer. Echter staat Microsoft het oogluikend toe dat ook privepersonen de OEM-versie zonder computer kopen, bijvoorbeeld voor als je zelf je PC van onderdelen in elkaar zet. Je bent dan zelf de 'systeembouwer'. Ze kunnen natuurlijk moeilijk controleren of jij zelf je systeem bouwt, en er zijn dan ook winkels die de OEM-versie aan jan en alleman verkopen. Niet legaal, maar ze kunnen je ook niet pakken.
Ja dat is wat ik zeg, maar dan wat duidelijker:quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:16 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Het is iets anders sinds vista. OEM versies kan je nu schijnbaar ook kopen zonder gelijk de hardware doos te kopen maar MS is vergeten de EULA aan te passen en daar staat het nog wel in.
/EDIT
Lees hier zou ik zeggen
http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1846934
Het voordeel van 64bit windows is dat je ook 64-bits programma's kunt gebruiken; niet alleen het "meer geheugen" is een voordeel. Vooralsnog zijn de software die 64-bits goed exploiteren alleen op zeer specifieke gebieden te vinden; denk bijvoorbeeld aan mathematische paketten als Mathematica en MATLAB.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:14 schreef soylent het volgende:
[..]
Je hebt alleen een voordeel aan 64bit als je 3GB of meer geheugen in je compu gaat stoppen.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:31 schreef trancethrust het volgende:
Samenvattend --
-voordeel: meer geheugen kan geadresseerd worden, klaar voor toekomstige en huidige 64-bit software
-nadeel: Voorlopig een redelijk slechte ondersteuning qua drivers e.d. (maar dit schijnt ook nog het geval te zijn voor Vista-32 bit)
Wat oude games en een specifiek apparaat voor de seriele poort geven hier problemen, maar da's eigenlijk alles.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:49 schreef Jonathon het volgende:
Fabrikanten worden verplicht ALS ze een Vista driver ontwikkelen dat deze een 32bit EN een 64bit driver moet zijn.
Ik werk zelf al sinds de lancering van Vista op een 64bit Home Premium en ik heb geen problemen.
ATi, nVidia, Creative etc hebben reeds al Vista drivers die goed werken. m'n All in one (2175) van HP werd netjes door Vista geinstalleerd.
[..]
En veel webcams. De Logitech Quickcam die ik een jaar of anderhalf terug voor $25 gekocht hebt doet het niet meer. Maar eigenlijk mis ik dat verder ook niet zo.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:16 schreef Autoreply het volgende:
Wat oude games en een specifiek apparaat voor de seriele poort geven hier problemen, maar da's eigenlijk alles.
Vriendjes van je? : http://nl.wikipedia.org/wiki/Al_Qaidaquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:12 schreef sanni het volgende:
Volgens mij is het her en der ook al gezegd: Als je je echt stierlijk verveelt en
mee wilt pimpen met Aero e.d. dan moet je Vista lekker installeren. Hou rekening
dat een hoop aangesloten 'oudere'apparatuur mischien niet zal werken vanwege
missende drivers.Ben je verstandig, loop dan naar zo een mooie winkel
waar ze je vrijlaten en waar je lekker kunt spelen achter computers die al 5 jaar
geleden een "WoW"effect resulteerden![]()
quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:12 schreef sanni het volgende:
Volgens mij is het her en der ook al gezegd: Als je je echt stierlijk verveelt en
mee wilt pimpen met Aero e.d. dan moet je Vista lekker installeren. Hou rekening
waar ze je vrijlaten en waar je lekker kunt spelen achter computers die al 5 jaar
quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:12 schreef sanni het volgende:
USB?quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:29 schreef maartena het volgende:
[..]
En veel webcams. De Logitech Quickcam die ik een jaar of anderhalf terug voor $25 gekocht hebt doet het niet meer. Maar eigenlijk mis ik dat verder ook niet zo.
Hehe, ik heb (ook?) de Logitech Quickcam Messenger, maar die wil niet onder Vista. Hij zegt wel dat de hardware geinstalleerd is en klaar voor gebruik, maar das niet waar, want daarna begint het systeem te etteren dat het geen geschikte driver kon vinden. Naja, dan maar een nieuwe ofzo.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
USB?
Serieel enzo is een drama, maar hell, da's 15 jaar oud oid![]()
http://www.logitech.com/i(...)=1794,contentid=6361quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hehe, ik heb (ook?) de Logitech Quickcam Messenger, maar die wil niet onder Vista. Hij zegt wel dat de hardware geinstalleerd is en klaar voor gebruik, maar das niet waar, want daarna begint het systeem te etteren dat het geen geschikte driver kon vinden. Naja, dan maar een nieuwe ofzo.
Ik heb geeneens een seriele poort meer op mijn nieuwe PC.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:45 schreef Autoreply het volgende:
USB?
Preciesquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:49 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
http://www.logitech.com/i(...)=1794,contentid=6361
"This Camera will not work with Windows Vista."
maar dat had je denk ik al wel begrepen![]()
Uh...ow?? doe es vertellen...? Welke driver heb jij geinstalleerd..?quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:01 schreef Messenga het volgende:
Mijn logitech Quick cam Messenger werkt uitstekend hoor.
Gewoon degene van de cd af.quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Uh...ow?? doe es vertellen...? Welke driver heb jij geinstalleerd..?
ja dat zal dan wel de XP driver zijn, ga ik die ook es proberen, maar op de website kun je Vista selecteren en dan staat er dat daar geen driver voor is.quote:
Je hebt erg traag geheugen?quote:
zoquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:14 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik kan opeens niet meer van de speciale Aero dingen gebruik maken. Win+tab is gewoon tab en de 3D-flip knop levert me alt-tab op, maar dan met enkel icoontjes van apps. In de taakbalk op een programma staat geeft ook geen plaatje meer weer. Waar kan ik dit terug instellen @ Ultimate?
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:06 schreef Badabingea het volgende:
Het is altijd zo dat de programma's moeten wennen aan een nieuw besturings systeem. Over een half jaar is alles goed.
Waarom heb je van tevoren dan niet gechecked watde leverancier/fabrikant erover zegt als je er zó van afhankelijk bent?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:30 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik hoop het.
Iemand Catia V5.14, 15, 16, 17 of Pro Engineer Wildfire 2.0 of 3.0 aan de gang heeft gekregen? Ik heb die prog's gvd nodig en niets doet het![]()
Ja, idd zegquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom heb je van tevoren dan niet gechecked watde leverancier/fabrikant erover zegt als je er zó van afhankelijk bent?
of vmwarequote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, idd zeg.
Wel eens van virtual PC gehoord en testen?.
Wat nou gok?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:20 schreef SeLang het volgende:
Mijn belangrijkste software is nog steeds W95 software en dat draait prima met XP.
Ik zal de gok met Vista voorlopig nog maar niet aangaan.
Gok in de zin dat W95 software misschien niet meer lekker draait met Vista (misschien ook wel, maar het is dus een gok)quote:
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gok in de zin dat W95 software misschien niet meer lekker draait met Vista (misschien ook wel, maar het is dus een gok)
Dan nog blijft het een gok of mijn sw in de praktijk lekker draaitquote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Lees nog even de posts met steekwoorden "virtual PC" en VMWare ok?
Dat valt wel meequote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:11 schreef Messenga het volgende:
Ja, voor 64 bit zijn erg weinig drivers beschikbaar.
Nieuwe dingen nietquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:01 schreef Pizzahut het volgende:
het zou eigenlijk ook geen probleem moeten zijn.
echter heb ik soms het gevoel dat de 32b meer ondersteunt wordt en de 64b achterwegen wordt gelaten...
ach ja, tegenwoordig wordt alles wel 64b ondersteunt, echter is het nog geen rage dus bedrijven doen er rustig aanquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:13 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Nieuwe dingen niet
oude wel helaas want daar stoppen ze geen ontwikkeling meer in.
Gaan ze in Taiwan niet verder dan Windows 95?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:20 schreef SeLang het volgende:
Mijn belangrijkste software is nog steeds W95 software en dat draait prima met XP.
Ik zal de gok met Vista voorlopig nog maar niet aangaan.
't Is natuurlijk ook wel lichtelijk bezopen dat je in 2007 nog software op je desktop gebruikt die alleen onder Windows 95 draait.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gok in de zin dat W95 software misschien niet meer lekker draait met Vista (misschien ook wel, maar het is dus een gok)
Office 97 en Office 2000 installeren ook niet meer onder Windows Vista. Je hebt Office XP of 2003 nodig.... (Of 2007 uiteraard).quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef Jarno het volgende:
't Is natuurlijk ook wel lichtelijk bezopen dat je in 2007 nog software op je desktop gebruikt die alleen onder Windows 95 draait.
Werkt allemaalquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
Even een vraagje aan de illegale gebruikers onder ons:
- Hoe krijgen julie de updates binnen? (Of werkt dat gewoon).
- Hebben julie ook last dat bepaalde applicaties niet meer gesloten/geminimaliseerd kunnen worden, alleen nog met ALT+F4? (Daar heb ik een fix voor)
Zelf heb ik trouwens een legale versie. Dreamscene is nice!
werkt allemaal, ik kon gewoon updates downen eninstallerenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
Even een vraagje aan de illegale gebruikers onder ons:
- Hoe krijgen julie de updates binnen? (Of werkt dat gewoon).
- Hebben julie ook last dat bepaalde applicaties niet meer gesloten/geminimaliseerd kunnen worden, alleen nog met ALT+F4? (Daar heb ik een fix voor)
Zelf heb ik trouwens een legale versie. Dreamscene is nice!
alaafquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:46 schreef slakkie het volgende:
Kijk eens naar wat maartena schreef zo'n 42 minuten voor jouw post.
Er is geen alternatief voor deze software.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
't Is natuurlijk ook wel lichtelijk bezopen dat je in 2007 nog software op je desktop gebruikt die alleen onder Windows 95 draait.
12 jaar is in de IT een eeuwigheid.
Zolang er programmeurs bestaan is er altijd een alternatief. Net al voor die DOS programma's waar zogenaamd "geen alternatief" voor bestond.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:51 schreef SeLang het volgende:
Er is geen alternatief voor deze software.
Meer dan 4GB kan XP al niet aan (de 32 bit versie dan he, maar de 64 bit is nauwelijks ondersteund en met de komst van Vista 64 bit zal dat er niet beter op worden).quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Zolang er programmeurs bestaan is er altijd een alternatief. Net al voor die DOS programma's waar zogenaamd "geen alternatief" voor bestond.Het probleem is tevens dat hoe langer je wacht, hoe meer een conversie gaat kosten. Nu zal dat met XP de komende 5 jaar nog geen probleem zijn, maar net zoals je nu bijvoorbeeld al geen Windows 98 meer kunt installeren op een PC met een SATA controller en PCI-e sloten, is het niet ondenkbaar dat ergens na de 2010 end-of-life voor XP de volgende generatie hardware ook niet meer werkt met XP.
En dan sta je daar in 2011 met een spiksplinternieuwe 8-core, 8 Ghz, 8 Gb PC met 8 Tb Ultra-SATA drives en Windows XP die er niet meer op wil installeren. En dan moet je opeens wel naar Vista.... Helaas denken veel bedrijven op de korte termijn, en niet op de lange termijn wanneer ze applicaties gaan bouwen en/of kopen.
Waar komt die onzin toch vandaan?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:06 schreef Devolution het volgende:
[..]
Meer dan 4GB kan XP al niet aan (de 32 bit versie dan he, maar de 64 bit is nauwelijks ondersteund en met de komst van Vista 64 bit zal dat er niet beter op worden).
Windows '95 is toevallig wel het beste product van Microsoft ooit. Tis dat niets nieuws er meer op werkt anders zou ik het nu nog draaien.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
12 jaar is in de IT een eeuwigheid.
Ja, alleen Windows ME was nog net iets beterquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Windows '95 is toevallig wel het beste product van Microsoft ooit. Tis dat niets nieuws er meer op werkt anders zou ik het nu nog draaien.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Windows '95 is toevallig wel het beste product van Microsoft ooit. Tis dat niets nieuws er meer op werkt anders zou ik het nu nog draaien.
Ja heerlijk. Geen USB support, geen AGP support, alleen FAT16 partities, geen power managment. En natuurlijk elke keer rebooten als je je IP adres wilt wijzigen. Gotta love itquote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar dan puur voor de nostalgie.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja heerlijk. Geen USB support, geen AGP support, alleen FAT16 partities, geen power managment. En natuurlijk elke keer rebooten als je je IP adres wilt wijzigen. Gotta love it
Wat een onzin. Ik draai alweer een maand de 64bits versie van Vista, en heb nergens problemen mee.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:06 schreef Devolution het volgende:
Meer dan 4GB kan XP al niet aan (de 32 bit versie dan he, maar de 64 bit is nauwelijks ondersteund en met de komst van Vista 64 bit zal dat er niet beter op worden).
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:58 schreef trancethrust het volgende:
Wel het meest revolutionair.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja heerlijk. Geen USB support, geen AGP support, alleen FAT16 partities, geen power managment. En natuurlijk elke keer rebooten als je je IP adres wilt wijzigen. Gotta love it
Was een leuk OS, is helaas niet aangeslagen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de war bent met OS/2 Warp.
Meest revolutionaire MS-product bedoelde ik. En heb geen idee wat OS/2 Warp is, maar ik neem aan dat je wel gelijk hebtquote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kom op Tijn, niet zo kinderachtig. Windows 95 was zo tof dat zelfs Apple er enthausiast over was:quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:56 schreef Tijn het volgende:
Ik bedoelde dus dat de support van 64bit XP niet veel beter zal worden. Juist omdat ze net een 64bit van Vista hebben uitgebracht (waarvoor de support wél optimaal zal zijn).quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik draai alweer een maand de 64bits versie van Vista, en heb nergens problemen mee.
Echt revolutionair was dat niet. Qua gebruikersvriendelijkheid was het een stap achteruit t.o.v. Windows 3.1. Het "Start" Menu in Windows 95 is vervolgens door de halve Linux wereld gejat.... zowel Gnome als KDE hebben tegenwoordig een Start Menu.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:56 schreef Tijn het volgende:
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:55 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Mijn geluid is nog niet goed
Heb wel geluid maar hoor alles via de centerspeaker. Vista heeft mij media-C ofzo geinstalleerd en daar zit de mogelijkheid wel in van 5.1 maar dat krijg ik niet werkend. En ik kan de drivers niet vinden op de Logitech-site.
Iemand misschien een idee hoe ik dat beter krijg?
Iemand nog een idee?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:58 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Owja en ik kan mijn logitech bluetooth desktop niet instaleren
Het werkt wel verder. Ik kan wel met het toetsenbord werken. Maar bepaalde functies werken nu niet
Daarvoor hebben ze '95 OSR 2.xquote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wachten op drivers. Helaas is Logitech erg slecht met drivers, producten die een jaar of ouder zijn worden al nauwelijks mee ondersteund in Vista. Ik heb hier een MX700 draadloze muis en keyboard, nog geen 2 jaar oud.... de meeste standaard functies weken gewoon in Windows, maar kan de extra knopjes op mijn muis niet meer aansturen.quote:
bij gebruikersbeheer kan je die "toestaan" gezeur uitzetten.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:01 schreef Durango het volgende:
Afgelopen vrijdag een Sony Vaio Laptop gekocht mét Windows Vista Premium. De specs van de laptop: Intel dual Core T2250, 1gb intern, 120 GB, 256 mb videokaart. Het prestatiecijfer van windows vista is een 3.1.
Ik heb bij de laptop een OEM versie van Windows Vista Premium er bij gekregen. Ik heb nu de nederlandse versie (volgens de winkel was dat een eenmalige optie als ik de laptop voor de eerste keer opstarte) en ik wilde hem herinstalleren om alle overbodige meuk die er bij geleverd was te verwijderen. Helaas kan ik dan alleen nog de Engelse versie installeren...
Mijn ervaring me windows vista premium: Na 1 dag ben ik nog steeds veelvuldig de weg kwijt. Het startmenu, configuratiescherm, het continue klikken op 'toestaan', ik wen er maar niet aan. Misschien kan ik dit nog veranderen? Het is me ook nog niet gelukt om de harde schijft in partities te verdelen. Partition magic werkt niet, en binnen vista zelf krijg ik het ook niet voor elkaar. Mijn webcam werkt wel, alleengeeft vista elke keer na he opstarten aan dat hij niet goed geinstalleerd is.
Het ziet er allemaal wel erg gelikt uit. Ik ga gewoon nog een weekje verder prutsen en probeer om vista n00b-af te worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |