iSquint.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:40 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Dat wil helaas alleen met Quicktime Pro.
Very nicequote:Op zondag 4 februari 2007 22:38 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Zojuist besteld! De witte, 2.0, 80gb etc.
Geld net overgemaakt, zal we een paar dagen duren.
Een hoop centjes, hoop dat het iets is..
Uitproberen en kijken kan ook bij de andere vestigingen (oa. Grave) van Apple Center HTR evenals bij de Mediamarkt en uiteraard bij Machouse te Woerden.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
...Waar kan ik nu in Nederland zo een MacBook uitproberen/kopen/bekijken?
In Arnhem bij Apple Centre HTR, in Den Haag bij LJS en in Utrecht bij Apple Centre A Mac.
De rest van Nederland zal in de loop van deze week en daarop volgende weken
(vanaf 24 mei) worden voorzien van de nieuwe MacBooks. En als je echt niet kan
wachten gewoon via de online Applestore bestellen.
....
Nou wat let je?quote:Op maandag 5 februari 2007 02:20 schreef broer het volgende:
Ik kreeg de laatste paar dagen continu een Kernel Panic (of hoe heet dat?) als ik mijn Logitech usb-muis uit mijn MacBook haalde.
Aangezien ik toch toe was aan een nieuwe muis, heb ik nu een Logitech Cordless Mini Mouse gehaald. Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als ik die 'usb-stick' uit mijn MacBook haal.
Voor Photoshop toestanden en zware apps die afhankelijk van Rosetta zijn wel...quote:Op maandag 5 februari 2007 02:16 schreef DutchErrorist het volgende:
Even vraagje...
Ik heb nu een 512mb 1.83Ghz witte Macbook en ik wil er nu misschien 2 gyg aan ram inzetten... Maar werkt dit echt veel beter of is dit het geld niet waard? Ik zag namelijk dat ze nog maar 70 euro zijn dus. 140 euro voor 2 reepjes vind ik wel meevallen.
Ik bewerk vooral foto's (.RAW)
Owja even ander onderwerp...
Ik heb de volgende spellen gespeeld op mijn macbook en die liepen wel goed:
-Quake 3 Arena (ook multiplayer)
-Sim city 4 (liep niet echt geweldig)
-Halo (ook multiplayer)
-Age of Empires 3 (ook multiplayer)
-Unreal Tournament
Dus misschien zijn dat aanraders voor mensen die willen gamen op een macbook
Ja laat ons het resultaat wetenquote:Op maandag 5 februari 2007 02:26 schreef broer het volgende:
Zodadelijk. Als ik ga slapen. Mag dat ook?
Naja ik gebruik Photoshop cs3 beta op dit moment... Maar is er een merkbaar verschil? Dat het lekkerder werkt ofzo?quote:Op maandag 5 februari 2007 02:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Voor Photoshop toestanden en zware apps die afhankelijk van Rosetta zijn wel...
okay maar wat is dan het verschil, meer programma's tegelijk draaien? start het sneller op? Is het 140 euro waard?quote:Op maandag 5 februari 2007 02:40 schreef nietzman het volgende:
Tuurlijk merk je dat, Steve zouden ze op z'n minst een klein schopje onder z'n hol moeten geven voor het standaard leveren van die dingen met maar 512mb. Niet een te grote hoor, we willen 'm niet boos hebben.
Dank je voor de heldere uitlegquote:Op maandag 5 februari 2007 02:45 schreef nietzman het volgende:
Ja, ja, ja, ja, ja, ja.
En wat is er gebeurd?quote:Op maandag 5 februari 2007 02:26 schreef broer het volgende:
Zodadelijk. Als ik ga slapen. Mag dat ook?
Dat is de reden dat ik m'n Apple-spul tegenwoordig altijd via de online store op apple.nl haal. Dan heb je ten minste niet de illusie dat zo'n kutwinkeltje je gaat helpen.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog niks gehoord van apple center lijnbaan mbt mijn batterij
Das wel een nadeel van die apple toko's. Ze hebben nog nooit gehoord van service geloof ik.
toch wel raar dat de service zo slecht is. gelden voor hun ook niet gewoon regeltjes (ik weet niet precies hoe dat allemaal zit) van dat ze een klant moeten helpen wanneer die een probleem heeft met een bij hun gekocht product? dat ze moeten bemiddelen en zo?quote:Op maandag 5 februari 2007 10:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog niks gehoord van apple center lijnbaan mbt mijn batterij
Das wel een nadeel van die apple toko's. Ze hebben nog nooit gehoord van service geloof ik.
Dan moest ik een week wachtenquote:Op maandag 5 februari 2007 10:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik m'n Apple-spul tegenwoordig altijd via de online store op apple.nl haal. Dan heb je ten minste niet de illusie dat zo'n kutwinkeltje je gaat helpen.
Mijn ervaring met AppleCare is wel goed trouwens. De accu van m'n MBP begaf het een paar maanden geleden. Ik heb toen AppleCare gebeld en ze hebben direct geregeld dat ik bij elk willekeurig Apple verkooppunt een nieuwe accu kon ophalen.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan moest ik een week wachten.
Maar dat is inderdaad wat ik de volgende keer weer doe.
Maar dat geldt alleen voor apples aangekocht via de online store en met extra apple care?quote:Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn ervaring met AppleCare is wel goed trouwens. De accu van m'n MBP begaf het een paar maanden geleden. Ik heb toen AppleCare gebeld en ze hebben direct geregeld dat ik bij elk willekeurig Apple verkooppunt een nieuwe accu kon ophalen.
Volgens mij krijg je altijd sowieso een jaar AppleCare op elke Mac.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dat geldt alleen voor apples aangekocht via de online store en met extra apple care?
Maar kan ik dan gewoon apple.nl benaderen met mijn probleem?quote:Op maandag 5 februari 2007 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je altijd sowieso een jaar AppleCare op elke Mac.
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar je kunt het op z'n minst proberen. Gewoon de AppleCare supportlijn bellen.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar kan ik dan gewoon apple.nl benaderen met mijn probleem?
Ja gewoon bellen, heb ik ook gedaan omdat mijn macbook geel werd (en weer wordt)quote:Op maandag 5 februari 2007 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar je kunt het op z'n minst proberen. Gewoon de AppleCare supportlijn bellen.
Binnenkort even omruilen dusquote:Beste Jeroen,
De batterij voor de Macbook kan gewoon worden omgeruild met kassabon.
Met vriendelijke groet,
Kristian de Groot
Het schijnt te kunnen, maar het is mij maar één keer gelukt.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:08 schreef Remzz het volgende:
Je kunt de Macbook toch wel dicht klappen en aan een extern scherm aansluiten? Iets wat bij de iBook niet kan...?
Mijn collega was z'n MacBook 3 weken kwijt voor reparatie (witte vlekken in het scherm), met AppleCare.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn ervaring met AppleCare is wel goed trouwens.
Hoe dat dan? Schakeld die weer uit?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:09 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Het schijnt te kunnen, maar het is mij maar één keer gelukt.
Nee, het is iets met instellen dacht ik, maar die van mij sprong gewoon constant in sleepmode als ik hem dicht deed.quote:
Hoelang duurt de bankoverschrijving meestalquote:Op zondag 4 februari 2007 22:38 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Zojuist besteld! De witte, 2.0, 80gb etc.
Geld net overgemaakt, zal we een paar dagen duren.
Een hoop centjes, hoop dat het iets is..
Ligt aan je bank . Van Postbank duurt het 1 dagquote:Op maandag 5 februari 2007 16:44 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Hoelang duurt de bankoverschrijving meestal? En het leveren
?
Perian?quote:Op maandag 5 februari 2007 16:48 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ligt aan je bank . Van Postbank duurt het 1 dag![]()
Als je dan ook nog de standaard configuratie hebt wordt het vanuit Nederland verstuurd en heb je het de volgende dag. Dus kan het binnen 3 dagen binnen zijn .
Tevens MacbookTVP.
Oja nog een vraagje : Pas heb ik hier een progje gezien voor codecs voor Quicktime , alleen ik weet niet meer hoe die heet ?
Ik heb het via abnamro gedaan richting Rabobank van hunquote:Op maandag 5 februari 2007 16:48 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ligt aan je bank . Van Postbank duurt het 1 dag![]()
Als je dan ook nog de standaard configuratie hebt wordt het vanuit Nederland verstuurd en heb je het de volgende dag. Dus kan het binnen 3 dagen binnen zijn .
Tevens MacbookTVP.
Oja nog een vraagje : Pas heb ik hier een progje gezien voor codecs voor Quicktime , alleen ik weet niet meer hoe die heet ?
Mexpert bedoel je? Alles gaat failliet hier tegenwoordig. En appeltjes kopen bij de Media Markt geloof ik niet zo in, daar heb je ook niet echt keuze.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:01 schreef Remzz het volgende:
Macstore in Enschede is failliet, gelukkig verkopen ze sinds deze week Apple´s bij de Mediamarkt, kan ik ze daar ff uittesten
Ik heb er ook een Mac Mini gezien. Maar die is klein en gemakkelijk over het hoofd te zienquote:Op maandag 5 februari 2007 18:58 schreef Remzz het volgende:
Mexpert bedoel ik ja, en idd bij de Mediamarkt hadden ze alleen en Macbook en 2 iMac's staan.
Klopt was ik vergetenquote:Op maandag 5 februari 2007 19:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb er ook een Mac Mini gezien. Maar die is klein en gemakkelijk over het hoofd te zien
In Utrecht alleen MacBooks en MacBook Pro's. In Zwolle geen een gezien.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:
in de MediaMarkt in Den Haag hadden ze ook MacBook, MacBook Pro, MacMini, verschillende iMacs en een Mac Pro staan (toen ik er was tenminste)
Ik snap er niets vanquote:Op zondag 4 februari 2007 22:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Very nice![]()
Ga je alvast maar inlezen in Quicksilver; het ultieme OSX programma.
Installeer maar als je je MB hebt. En ga alvast maar oefenen op CTRL+spatiequote:
keejquote:Op maandag 5 februari 2007 22:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Installeer maar als je je MB hebt. En ga alvast maar oefenen op CTRL+spatie![]()
Ik eigenlijk ook niet, ik heb het net geinstalleerd door de reacties hier maar het is toch bijna gelijk aan de finder?quote:Op maandag 5 februari 2007 23:17 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik snap nu werkelijk niet het nut van quicksilver... heb het nooit nodig gehad :S
Todosquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind quicksilver ook niet echt een toevoeging.
todos vind ik dan weer wel makkelijk
quote:MB 13/2.0/2X512/80/SD-DL:YELLOW-NLD
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:36 schreef DutchErrorist het volgende:
Superik hoop voor je dat je zuur-gehalte van je zweet niet zo hoog is als die van mij anders kan je order er ook zo uit zien
[..]
Macbook of Macbook Pro ... denk het nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Weet iemand of de eerste versie Macbook met WiFi 802.11g interface d.m.v een firmware-update geupdate kan worden naar 802.11n?
quote:
These Macs have the 802.11n hardware built-in:
* MacBook Pro with Intel Core 2 Duo
* MacBook with Intel Core 2 Duo
* Mac Pro with AirPort Extreme option
* iMac with Intel Core 2 Duo (except the 17-inch, 1.83GHz iMac
Ja ik wist het van die specs, maar ik meende me ergens een artikel te herinneren dat ie nu nog niet aan staat en dmv een firmware update (onbetaald/betaald) geactiveerd kon worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:40 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Macbook of Macbook Pro ... denk het niet
En neee...
[..]
Als je de tijd had genomen om te zoeken had je het zelf ook wel gevonden...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja ik wist het van die specs, maar ik meende me ergens een artikel te herinneren dat ie nu nog niet aan staat en dmv een firmware update (onbetaald/betaald) geactiveerd kon worden.
Ik neem toch aan dat er niet al teveel qua hardware aan de macbook veranderd is?
Vetquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:44 schreef CraZaay het volgende:
Ik heb net een MacBook besteld (de zwarte, met 2 gig ram)
Ik gok dat je er geen stroom aan had hangen. If so: Prutser.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:31 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nee, het is iets met instellen dacht ik, maar die van mij sprong gewoon constant in sleepmode als ik hem dicht deed.
Scherm flikker, oei. Ik heb het een tijdje terug gehad, godzijdank ging het vanzelf weg. Alhoewel ik laatst wel had dat hij midden in een horrorfilm van de middelste stand naar de hoogste stand flikkerde, voor een paar seconde lang. Ik schrok me de teringquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:08 schreef Adelante het volgende:
hoe kom je het makkelijkst in contact met support
de website linkt me door en door, maar zie nergens een telefoonnummer of mail-adres om m'n macbook ter reparatie aan te bieden.
klacht: scherm flikkert (zowel aan als zonder poweradapter) en de witte sleeve is na 8 maanden geel.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Gewoon bellen
quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:08 schreef Adelante het volgende:
maar zie nergens een telefoonnummer of mail-adres
Maar die 49 euro lijkt me sterk... want dat hebben ze bij mij ook nog nooit gedaanquote:Technische ondersteuning
Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703. Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 49 euro incl. BTW in rekening gebracht.
Het is wel het zelfde telefoon nummerquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:10 schreef Geqxon het volgende:
Dat is dan ook softwarematige ondersteuning, hardwarematig heb je een jaar garantie.
Klickquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:41 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga er trouwens 2GB in stoppen, het heeft mij even geduurd het te willen accepteren, maar Apple is toch echt gierig geweest met de standaard 512MB RAM.
Nu dan het dillema: 233 euro bij MailAMac, 138 euro bij Ebay. Ebay is voor mij geen probleem, ik heb een account en alles, en ook het vertrouwen in de mens. Iemand ervaring met ebay geheugen?
Ow naja ik weet het niet je zou op z'n minst kunnen kijken of het werkt, het scheelt wel weer wat geld...quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:57 schreef Geqxon het volgende:
Zou maar zo kunnen, qua specs dan. Helaas is de Macbook volgens mij vrij picky wat geheugen betreft...
Geen probleem... Had het ook via via gevonden...quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:01 schreef Geqxon het volgende:
Het scheelt een hele bak, ben ook druk aan het googlen of iemand het al eens getest heeft. Thx
En dat dan op het "gare" Macbook keyboard, waar iedereen o zo veel op zeurt. Superkeyboardquote:Game over
Your score: 507 keys per minute ~ 101 words per minute
Language/mode: classic-du
Ranking: Very fast.
Comparison: 1% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 99% have a lower or equal result.
You typed: aanval jubileum jurielid koplamp bloempot vaatwasser lift portomonee meditatie frans wintercollectie toneel reacteatie broeken kamertje scheet accupuntuur boer vakantie rugzak verhaal verhaal brand bijdrage mistlampen opnieuw bureau fietslamp spanje schoolbord meester batterijen gevel princie schoolbord paraplu kooi betalen goud schaatsen opa schilpad kooi lollies lezingen verbinding kamertje kooi zangles plank rock bar dierentuin feestverlichting sneeuwpop duits makerij chaos regenboog brommer behan oorzaak dierensoorten messenger ijzer
Mistakes: reacteatie(recreatie), princie(provincie), schilpad(schildpad), behan(behang)
maar mijn macbook word weer geel dus dat is wel weer kut...quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:28 schreef Geqxon het volgende:
Mijn max op het bluetooth keyboard is overigens 499, en naar mijn opinie vind ik die net zo lekker typen. Ze hebben allebei hun voor en nadelen, maar gezamelijk vind ik ze allebei net zo lekker typen.
Stagequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jezus...jij tikt 101 woorden per minuut..?
Zit je ad coke of zo?![]()
heb ik al gedaan... dit is mijn 2e topcasequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Even je topcase laten vervangen en je hebt er nooit meer last van
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
heb ik al gedaan... dit is mijn 2e topcase
Haha ja, ze willen hem vervangen en er een nieuwe laag overdoen ofzoquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]![]()
Je zou haast zeggen dat ze hem zouden vervangen door eentje met het betere plastic....
Zweterige handjes achter je Macbook... je komt zeker op erg veel 18+ websites?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Haha ja, ze willen hem vervangen en er een nieuwe laag overdoen ofzowant mijn zuur gehalte van mijn zweet is hoog ofzo
Niet doorvertellen hequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zweterige handjes achter je Macbook... je komt zeker op erg veel 18+ websites?
En dat laagje dan, zeker met silliconespray ofzo
Ik oefen op RSI zodat ik hier eerder weg magquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oefen jij om Juffrouw Jannie te worden..?![]()
Staat op de site. Volladen, paar uur ad stekker; leeg laten lopen, paar uur uit. En klaar.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:07 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Heb de Macbook binnen. Ik ben nu de batterij helemaal aan het opladen
. Zoals het hoort?
paar uur aan de stekker en paar uur uit kom ik niet tegen...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Staat op de site. Volladen, paar uur ad stekker; leeg laten lopen, paar uur uit. En klaar.
quote:Om de batterij bij het eerste gebruik te kalibreren, gaat u als volgt te werk:
Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw iBook of PowerBook volledig op totdat het lampje op de adapter groen wordt en de meter in de menubalk op het scherm aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.
Koppel de lichtnetadapter los en gebruik de computer.
Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het eerste waarschuwingsvenster met de melding over een bijna lege batterij weergegeven. Blijf de computer gebruiken totdat deze automatisch in de sluimerstand wordt gezet. Op dat moment is de batterij voldoende leeg om te worden gekalibreerd.
Sluit de lichtnetadapter aan en laat deze aangesloten totdat de batterij weer volledig is opgeladen.
quote:PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD), MacBook (all models), MacBook Pro (all models), and MacBook Pro (17-inch) (all models)
The battery calibration for the PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) and any model of MacBook or MacBook Pro has been updated because of a new battery released with this computer. With these computers, follow these steps to calibrate your battery:
Plug in the power adapter and fully charge your PowerBook's battery until the light ring or LED on the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar indicates that the battery is fully charged.
Allow the battery to rest in the fully charged state for at least two hours. You may use your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
Disconnect the power adapter with the computer still on and start running the computer off battery power. You may use your computer during this time. When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
Continue to keep your computer on until it goes to sleep. Save all your work and close all applications when the battery gets very low, before the computer goes to sleep.
Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more.
Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged again.
Hmz, dan moet ik wel plannen dat hij net voor de nacht helemaal leeg isquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor mijn MacBookPro moest dat op die manier
[..]
quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
paar uur aan de stekker en paar uur uit kom ik niet tegen...
[..]
Nee, maar m'n zakenpartner heeft een MacBook en een Mac op kantoor, dus ik ben er wel bekend mee.quote:
www.macmiep.nlquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:17 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Nee, maar m'n zakenpartner heeft een MacBook en een Mac op kantoor, dus ik ben er wel bekend mee.
Zal wel gigantisch wennen worden. Heeft iemand resources met info voor Mac-noobs, software, codecs, etc?
Als je OS X legaal hebt geinstalleerd word er een Nederlandstalige manual op je HDD gezet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Ook wazig dat die nieuwe info niet in mac osx help of in het vertaalde document aanwezig is (ja ik gebruik OSX in het nederlands)
Eh ja, dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je OS X legaal hebt geinstalleerd word er een Nederlandstalige manual op je HDD gezet.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee het valt inderdaad niet mee om met een OS te werken als je XP gewend ben
quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:05 schreef Geqxon het volgende:
Linc, mocht je vragen hebben, daar is dit draadje voor
Installeer Quicksilver maar 's....quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:54 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Heb 'em helemaal opgeladen en nu zonder netstroom aan het klooien. Valt niet mee als je XP gewend bent en nu met OS moet werken
.
Volgens mij klopt jouw hart niet als je niet in de buurt van Quicksilver bentquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Installeer Quicksilver maar 's....
Nice! Dock kun je ook verkleinen en automatisch verbergen. Ik denk dat dat op een 13" wel zal uitmaken.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:18 schreef Linc_The_Sink het volgende:
http://i10.tinypic.com/4fxluag.jpg
Foto![]()
Ja, dat zag ik netquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nice! Dock kun je ook verkleinen en automatisch verbergen. Ik denk dat dat op een 13" wel zal uitmaken.
Mooie pennenquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:18 schreef Linc_The_Sink het volgende:
http://i10.tinypic.com/4fxluag.jpg
Foto![]()
Wat ik ook handig vind in OSX is de mogelijkheid om programma te verbergen. Appeltje+H om je huidige applicatie te verbergen, maar nog vaker gebruik ik Alt+Appeltje+H: dan verberg je alle vensters, behalve die van je huidige applicatie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:41 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik net. Heb het ff zo gelaten, n00b gehalte is nog hoog hier
![]()
Veel taalbestanden en printerdrivers. En als je heel iLife installeert staat er ook wel een riedel op ja. Als ik een nieuwe Mac koop, start ik hem op met C ingedrukt. Dvd erin, booten van Dvd en onnodig spul eraf laten. Clean install is in 10-15 minuten gepiept.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:10 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Ik heb 80 gb, maar hij geeft aan dat ik ongeveer 55 gig vrij heb. Staat er voor ongeveer 20 gig aan programma's op
?
Ohwquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:12 schreef Geqxon het volgende:
80gig = 74gig - 55gig = 19gig.
Dat kan goed kloppen, als je wilt dat OS X minder ruimte in beslag neemt moet je het even opnieuw installeren en dan het één en ander uitvinken.
En dan "clean" alsin geen enkel programma erbij? Want met enkele iLife apps erbij doet de install het niet in 10-15 minuten hierquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Veel taalbestanden en printerdrivers. En als je heel iLife installeert staat er ook wel een riedel op ja. Als ik een nieuwe Mac koop, start ik hem op met C ingedrukt. Dvd erin, booten van Dvd en onnodig spul eraf laten. Clean install is in 10-15 minuten gepiept.
Ja, maar die kan ik wel installeren terwijl ik ah werk ben. Komen dus veelal later...quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En dan "clean" alsin geen enkel programma erbij? Want met enkele iLife apps erbij doet de install het niet in 10-15 minuten hier
Naar je programma map slepen en dan openen...?quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:42 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Die frontrow? is echt geweldig. Met de afstandbediening gewoon liedjes afspelen e.d.
Geqxon, ik heb net vlc player gedownload van apple site. Nu krijg ik op me scherm een icoontje ervan, maar ik kan het niet installeren? Hoe moet je die download installeren
Je download een .DMG. Deze "laad" hij in, en als je naar Finder gaat zie je bij je hardeschijf het mapje "Applicatienaam" staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:42 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Die frontrow? is echt geweldig. Met de afstandbediening gewoon liedjes afspelen e.d.
Geqxon, ik heb net vlc player gedownload van apple site. Nu krijg ik op me scherm een icoontje ervan, maar ik kan het niet installeren? Hoe moet je die download installeren
Ik zal het proberenquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je download een .DMG. Deze "laad" hij in, en als je naar Finder gaat zie je bij je hardeschijf het mapje "Applicatienaam" staan.
Dit mapje open je, waarna je het programma ziet staan. Dit programma sleep je naar de map Applications, en vanuit deze map open je hem.
Als je een programma permanent in je dock wilt, kun je dit o.a. doen door een programma naar je dock te slepen
Bestel maar eens voor 6000 euro voor Dell spul en die eikels laten je gewoon dk betalenquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:44 schreef Geqxon het volgende:
Wel mooi dat het gratis geleverd word, al had ik niet anders verwacht als ik voor 6.000 euro aan Apple spul zou bestellen
¤ 111,86 aan verzendkostenquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:48 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Bestel maar eens voor 6000 euro voor Dell spul en die eikels laten je gewoon dk betalen
EIGENLIJK... vind ik hem al te groot worden. Mijn 12" powerbook was de ultieme portable laptop.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:39 schreef Geqxon het volgende:
Doordat de resolutie lekker hoog is werkt het prima
Tuurlijk, hoger is beter, maar dat word ook gecompenseerd door het ultra-portable formaat.
ctrl klik werkt ook.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:23 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Vaag dat de 'rechtermuisknop' op de Macbook 2 vingers 'tikken' is.
Ga ik vervolgens stoer kijken op de apple site, zie ik dat de mighty mouse 69 pleuro kost. Alsof het niets is
. Ik moet er even over nadenken heur
.
Appeltje + Enter.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:59 schreef febster het volgende:
Nu we toch aan het vragen zijn, weet iemand hoe je een "ctrl enter" doet in Mac Word? Dus dat je met 1 toetsencombinatie gelijk naar de volgende pagina gaat?
Eeuh ja, hier niet dus, ik weet nog net wel waar de appeltje en de enter toets zittenquote:
Of gewoon de enter hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:15 schreef Geqxon het volgende:
Word zei je?
Shift + Return. En de return is dat gekke toetsje naast je pijltje naar links toets.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:45 schreef Geqxon het volgende:
Dat staat wel in de manual, maar hier doet dat niks?
Soms als ik aan het googlen ben type ik wel eens wat ik aan het denken benquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik ben ook zo slim, wil ik deze pagina refreshen druk ik op appeltje+D ipv appeltje+R omdat ik walter_sobcak's post zat te lezen![]()
heldquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:44 schreef Geqxon het volgende:
L_T_S , over een tijdje gaat hij vanzelf naar de 100%. De laatste paar procent gaan tergend langzaam, een eigenschap van dit type batterij.
Venstertje sluiten met Appeltje-Q ipv Appeltje-Wquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Soms als ik aan het googlen ben type ik wel eens wat ik aan het denken ben
En dan al je tabbladen en vensters kwijt zijnquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Venstertje sluiten met Appeltje-Q ipv Appeltje-W![]()
Fn-backspace.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:48 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Heeft apple ook een del-knop?
Ja.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:05 schreef DutchErrorist het volgende:
het toetsenbord los heeft er toch wel 1?
Azureus is redelijk simpel, maar omdat ie in Java is gemaakt werkt het best langzaam.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:38 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Argh, ze hebben geen bitlord voor de mac. Ik zie hier Azureus, maar die lijkt me ingewikkeld. What should i do![]()
Transmission, overduidelijkquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:38 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Argh, ze hebben geen bitlord voor de mac. Ik zie hier Azureus, maar die lijkt me ingewikkeld. What should i do![]()
Hoop filmpjesquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:44 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Azureus is redelijk simpel, maar omdat ie in Java is gemaakt werkt het best langzaam.
Heeft iemand hier een video van iemand die laat zien hoe een MacBook zo'n beetje in elkaar zit? Dus hoe alles precies werkt en welke functies erop zitten etc?
quote:
quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:58 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
gelijk google-en.
Je weet vast wel ook antwoord op de volgende vraag. Als ik me scherm dichtklap (msn is dan aan), gaat hij in de sluimer. Zodra ik de scherm weer openklap is msn afgemeld, omdat hij geen verbinding met i-net heeft. Ik heb het vinkje bij energiestand al uit staan, dat hij de internetverbinding niet moet verbreken.
1. Gebruik Adium. (quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:01 schreef Sander-B het volgende:
Volgens mij komt dat omdat je draadloos internet gebruikt? Dat heb ik zelf namelijk ook, best irritant. (Wel Windows maar dat zal wel hetzelfde zijn)
VLC is beter voor filmpjes... en bij mij is het irritant dat als iemand tegen mij praat dat die notification niet weggaat totdat ik hem wegklik (bij adium) hoe haal ik dat weg?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
growl notifications zijn ook wel handig en Perian en Flip4mac voor het afspelen van filmpjes..
Messenger voor Mac, versie 6.0.2quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:13 schreef DutchErrorist het volgende:
Welke msn?
Adium is het coolste
En heb je hem al ingesteld op automatisch?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:04 schreef Linc_The_Sink het volgende:
ja, klopt..ik heb draadloos internet.
Ahww, die msn werkte net zo goed
Hij stond al op automatischquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
En heb je hem al ingesteld op automatisch?
Ik denk dat het aan msn ligt, de meeste programma's melden zich prima automatisch aan zodra mijn PB uit standby terugkomt. Zelfs als ik hem thuis dicht klap en op mijn werk, met een ander netwerk, weer openklap meldt Adium zich gewoon netjes weer aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:46 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Hij stond al op automatisch. Nu heb ik voorkeursnetwerken gedaan en dan mijn netwerknaam 'pas nu toe' gedaan
![]()
En hij meldt me nog steeds af![]()
Is het niet logisch dat hij afmeld als je je macbook dicht doet? Dan gaat hij toch op slaapstand. Volgens mij begrijpt iedereen hier elkaar verkeerd...quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:46 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Hij stond al op automatisch. Nu heb ik voorkeursnetwerken gedaan en dan mijn netwerknaam 'pas nu toe' gedaan
![]()
En hij meldt me nog steeds af![]()
Check. Als je hem dicht klapt doet ie niets meer.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is het niet logisch dat hij afmeld als je je macbook dicht doet? Dan gaat hij toch op slaapstand. Volgens mij begrijpt iedereen hier elkaar verkeerd...
Het is opzich logisch, alleen ik dacht dat misschien dat er tóch een mogelijkheid was om je msn zo aan te laten. Dit doe ik op mijn huidige computer namelijk ookquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is het niet logisch dat hij afmeld als je je macbook dicht doet? Dan gaat hij toch op slaapstand. Volgens mij begrijpt iedereen hier elkaar verkeerd...
Even met de muis klikkenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder heb ik een probleem met slaapstand ontdekt geloof ik. Zodra de USB muis erin zit, wil ie soms niet meer terug uit slaapstand komen. Trek ik de stekker eruit, kom ik gewoon weer terugHet is niet dat ie vastloopt, maar raar dat ie met muis aangesloten niet terug uit slaapstand komt?
Vaagquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder heb ik een probleem met slaapstand ontdekt geloof ik. Zodra de USB muis erin zit, wil ie soms niet meer terug uit slaapstand komen. Trek ik de stekker eruit, kom ik gewoon weer terugHet is niet dat ie vastloopt, maar raar dat ie met muis aangesloten niet terug uit slaapstand komt?
Zo slim was ik ook nog wel, om dat te proberen...quote:
Beide Logitech muizen, ze werken verder prima op dit na...quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:15 schreef Geqxon het volgende:
Al eens een andere muis geprobeerd?
Je kunt de kernel "hacken", maar ik raad je aan het zo te laten. Het werkt echt heerlijk, als ik mijn Macbook dicht klap weet ik 100% zeker dat hij in sluimer gaat, ook al is hij nog aan het opstarten, ben ik druk bezig met een zware applicatie of zit ik nog in het bootmenu. Dat geeft heel wat zekerheid als hij in mijn tas gaatquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:17 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Bestaat er geen mogelijkheid om die sluimer uit te zetten als je je scherm dichtklap? Word er soms gek van
Dat is wel waarquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt de kernel "hacken", maar ik raad je aan het zo te laten. Het werkt echt heerlijk, als ik mijn Macbook dicht klap weet ik 100% zeker dat hij in sluimer gaat, ook al is hij nog aan het opstarten, ben ik druk bezig met een zware applicatie of zit ik nog in het bootmenu. Dat geeft heel wat zekerheid als hij in mijn tas gaat
Adium is naar mijn mening het beste, al helemaal nu versie 1.0 uitgebracht is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:23 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Ik wil niet dat me msn afmeldt, vandaar
. Wat is een goede msn substituut (die het meeste op msn lijkt)? Adium? aMSN?
Daar zeg je ietsquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Adium is naar mijn mening het beste, al helemaal nu versie 1.0 uitgebracht is.
Maar eh, wat is het grote probleem met de klep op een kiertje houden?
todos: snel koppelingen naar al je appsquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
-coconutBattery: Om de gezonheid van je accu te bekijken
-CrossOver: Om sommige Windows apps te draaien
-Disk Invertory X: Om te kijken waar dat ene bestand zit dat zoveel schijfruimte inneemt
-EasyBatchPhoto: Een hoop foto's gelijktijdig verkleinen
-Flip4Mac: Windows Media filmpjes kijken
-KisMAC: Utility om wireless netwerken op te zoeken + signaalsterkte enzo
-OnyX: Onderhoudsprogramma
-Path Finder: Vervanger voor Finder, werkt veel geavanceerder
-Quicksilver: Vraag het Walter maar.
-Seashore: Geavanceerde versie van paint, maar lang niet zo groot als photoshop. Handig programma.
-smcFanControl: Om je Macbook ventilatoren te bedienen
Dat zijn een aantal apps die ik gebruik, en die via google makkelijk te vinden zijn.
topquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
-Disk Invertory X: Om te kijken waar dat ene bestand zit dat zoveel schijfruimte inneemt
-Seashore: Geavanceerde versie van paint, maar lang niet zo groot als photoshop. Handig programma.
Dat zijn een aantal apps die ik gebruik, en die via google makkelijk te vinden zijn.
Uhm, growl notifications verdwijnen na een aantal secs..quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
VLC is beter voor filmpjes... en bij mij is het irritant dat als iemand tegen mij praat dat die notification niet weggaat totdat ik hem wegklik (bij adium) hoe haal ik dat weg?
Ik vind Total Commander beter, aangezien dat 100% met je keyboard kan, en je een side-by-side view heb. Misschien kan dat in PathFinder ook, maar ik ben het nog niet tegen gekomen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:45 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
top. Is die Path finder te vergelijken met Windows Commander? Daar ben ik wel behendig mee op XP. Flip4MAC heb ik ook reeds geinstalleerd
.
Nee, niet growl, maar een "harde" error, een venster dat aandacht wilt waardoor ik VLC niet kan bedienen totdat ik het wegklik. Volgens mij iets van "refcount = -1" of iets dergelijks. Voorbeeld:quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Uhm, growl notifications verdwijnen na een aantal secs..
Volgens mij had ie het wel over "Growl Notifications" en geen "VLC Errors" van de laatste release 0.8.6. Verder heb ik met VLC ook dezelfde Error-meldingen elke keer als ik aan het spoelen ben in een Xvid bestand. Maar ik wacht wel weer op de volgende release van VLC. Versie 0.8.6 heeft tenminste Apple Remote support, dus dat isquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, niet growl, maar een "harde" error, een venster dat aandacht wilt waardoor ik VLC niet kan bedienen totdat ik het wegklik. Volgens mij iets van "refcount = -1" of iets dergelijks.
Ik dacht dat je mijn vraag beantwoordequote:Op donderdag 8 februari 2007 22:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mij had ie het wel over "Growl Notifications" en geen "VLC Errors" van de laatste release 0.8.6. Verder heb ik met VLC ook dezelfde Error-meldingen elke keer als ik aan het spoelen ben in een Xvid bestand. Maar ik wacht wel weer op de volgende release van VLC. Versie 0.8.6 heeft tenminste Apple Remote support, dus dat is![]()
Als ik het antwoord wist, had ik je het gegevenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik dacht dat je mijn vraag beantwoorde
Ze hoeven de errors er niet uit te halen, puur de notifications. Want video afspelen gaat als een trein, ook al geeft hij errorsquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als ze die errors uit VLC halen, die ik trouwens met release 0.8.5 niet had en betere subtitle support heeft, dan kan het nog een goeie videoplayer worden. Subtitles zijn bijvoorbeeld ook echt nergens te vinden of qua grootte en positie in te stellen...
Als je je huidige computer (PC neem ik aan?) in standby zet wordt je ook afgemeld van MSN lijkt me?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:02 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Het is opzich logisch, alleen ik dacht dat misschien dat er tóch een mogelijkheid was om je msn zo aan te laten. Dit doe ik op mijn huidige computer namelijk ook![]()
Alleen kun je daar instellen dat als de klep dichtgaat, dat hij dan niet in stand-by gaat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:02 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Als je je huidige computer (PC neem ik aan?) in standby zet wordt je ook afgemeld van MSN lijkt me?
Sony vaio ja, maar ik zet die nooit op standbyquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:02 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Als je je huidige computer (PC neem ik aan?) in standby zet wordt je ook afgemeld van MSN lijkt me?
Dat dusquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Alleen kun je daar instellen dat als de klep dichtgaat, dat hij dan niet in stand-by gaat.
-Whatsize: Handig om te zien wat je grootste mappen zijnquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
"trial"?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb wel een hoop trial-ware op mijn Mac staan, dat dan weer wel
Wat is er zo moeilijk aan 'Do not display further errors'?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:51 schreef Geqxon het volgende:
Nee, niet growl, maar een "harde" error, een venster dat aandacht wilt waardoor ik VLC niet kan bedienen totdat ik het wegklik. Volgens mij iets van "refcount = -1" of iets dergelijks. Voorbeeld:
[afbeelding]
Aangezien ik toch niet weet wat het betekend en de films door blijven spelen interreseert het mij echt voor geen meter..
Waarom zit daar zoveel tijd tussen? Komt 'ie uit het buitenland ofzo?quote:Verwachte verzenddatum: 14 Feb, 2007
Verwachte leverdatum: 22 Feb, 2007 - 23 Feb, 2007
Ze worden in Turkije gemaakt en het gaat allemaal niet zo snel met die mensen...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:32 schreef CraZaay het volgende:
Van Apple over m'n bestelde MacBook:
[..]
Waarom zit daar zoveel tijd tussen? Komt 'ie uit het buitenland ofzo?
Proefveries van programma's bedoel ik danquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
"trial"?
Ik bedoel ik heb wel een illegale versie van delicioius library en van limewire maar kom op ... limewire mag en delicious library gebruik ik toch nooit
Voor dat soort dingen maak ik een kleine Automator plug-in.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
Maar goed, EasyBatchPhoto is iets gebruiksvriendelijker voor dergelijke takenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor dat soort dingen maak ik een kleine Automator plug-in.
Ja dat snap ik.. Ik doelde meer erop dat ik ook wel een trial versies van PS CS3 beta op mijn computer had staan en die waren ook wat minder "trial" geworden... maar nevermindquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Proefveries van programma's bedoel ik dan
Gewoon de programma's die je niet wil hebben naar je prullenbak slepen. Maar met het verwijderen van Mail schiet je niet heel veel op (nog geen 50 MB). En het is trouwens imho een hele goeie mailclient. Ik gebruik 'em in elk geval graag.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:45 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Waar kan je bepaalde programma's weghalen? Sommige troep (mail) heb ik niet nodig
. Of is het vestandig om die hele 19gb aan prog. erop te laten?
Het programma Mail bedoel je? Nee hoor, dat is gewoon de Apple-variant van Outlook Express of Windows Mail en kun je gewoon gebruiken met je bestaande mail-account, meestal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:31 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Voor die Mail moet je een .mac abonnement hebben toch? Heb ik nie
Als je iets van een Pop/SMTP-account bij je huidige internetprovider hebt kun je het instellen in mail..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:31 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Voor die Mail moet je een .mac abonnement hebben toch? Heb ik nie
Toch jammer dat dat alleen voor die ene sessie geldt en dat ie de volgende keer dat je hem opstart wel weer gaat mekkeren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:49 schreef broer het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk aan 'Do not display further errors'?
werkt het wel als je de applicatie aan hebt staan en je klikt de muisknop naast het programma samen met de option knop?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:38 schreef Q. het volgende:
Hoe komt het dat ik sommige apps soms niet kan verbergen maar meestal wel?
[afbeelding]
Is dat niet vreselijk irritantquote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:27 schreef nietzman het volgende:
Is 't misschien de enige actieve applicatie?
Zelf gebruik ik tegenwoordig Spirited Away, een tooltje die applicaties automatisch hide na een bepaalde tijd. Zeer handig.
Gelukkig zijn de makers bril-jant genoeg om te zorgen dat actieve applicaties niet hiden. Je moet er maar opkomen hè!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Is dat niet vreselijk irritant?
Zit je een film te kijken..
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de makers bril-jant genoeg om te zorgen dat actieve applicaties niet hiden. Je moet er maar opkomen hè!
Perian en VLC, verder niet teveel met codes klooien, want dan krijg je alleen maar meer problemen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:26 schreef Junkie het volgende:
Ik heb sinds kort de zwarte MacBook en ben er erg tevreden mee, (ik had al in het begin van het topic een bericht gepost over Quake3.) maar ik ben nieuwsgierig naar wat anderen gebruiken voor het afspelen van divx en xvids (mp3 en ac3 geluid).
Ik heb divx geinstaleerd ( http://www.divx.com/divx/mac/ ) en daarbij de ac3 codec: A52Codec ( http://trac.cod3r.com/a52codec/ ) alleen als ik QuickTime Player soms dingen bekijk zijn ze soms out of sync met het geluid (meeste met mp3 audio) als ik dezelfde video op me pc bekijk is er niks aan de hand. Soms is het opnieuw starten van de film een oplossing, maar dat is natuurlijk niet wat je wilt.
VLC klapt er ook soms uit met de filmbestanden en anders van die vage errors.
Is het beter om overtestappen naar Perian? ( http://perian.org )
Of heeft iemand anders nog een oplossing?
Verrek!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:00 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
werkt het wel als je de applicatie aan hebt staan en je klikt de muisknop naast het programma samen met de option knop?
Dat zijn in en uit punten.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:42 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb wat probleempjes met Quicktime. Bij de "progress-slider", dus waar je selecteer welk deel van de film je wilt zien, daar snap ik nou echt helemaal niks van.
Je hebt namelijk ook nog twee selectie dingetjes links en rechts staan, en als ik een beetje door een film skip dan springen die ook leuk mee, en word de hele volgorde van de film omgegooid. Waar op 23:10 de brug instortte gebeurt dan iets heel anders.
Kan iemand mij in normale taal uitleggen waar die twee "selectie" puntjes voor staan?
Daarnaast springt hij soms weer naar het begin, of komt dit door de Flip4Mac plugin?
quote:http://www.apple.com/quicktime/tutorials/ -> http://www.apple.com/quicktime/tutorials/h264.html
Step 3. Make any necessary edits.
Do you need to remove a scene? If so, navigate to the first frame you’d like to delete and hit the i-key. This inserts an in point for your edit. Then use arrow keys or your mouse to navigate to the last frame you’d like to delete and hit the o-key. This inserts the out point for your edit. Now choose Edit -> Cut or hit the Delete-key to remove your selection.
En nu gaan wij gokken met welke software?quote:Op zondag 11 februari 2007 13:40 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Als ik iets wil downloaden, zegt hij in mijn downloadlijst : bestand kan niet worden aangemaakt.
Wat doe ik fouttt?
Gewoon naar de prullenbak slepen. Tenzij je het programma met een installer hebt geinstalleerd, dan moet je hem met dezelfde installer ook uninstallen.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:42 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Vaag. Nu doet hij het gewoon
. My bad.
Heb je hier bij elke programma een uninstall? Of moet je em gewoon naar de prullebak spelen en dan is alles weg?
Beter zoeken prutser, of gewoon op Surfspot voor ¤40,- kopen. Tenminste dat was bij mijn onderwijsinstelling.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:39 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Dan wacht ik wel ff. Ik kan die download van 2004 toch niet vinden
!
Huh?quote:[b]Op zondag 11 februari 2007 21:35
wat is trouwens het verschil tussen het kruisje en het minnetje bij een programma, ze minimaliseren nl beiden
als jij een programma wegklikt zoals je bij windows zou doen gaat ie niet echt uit, maar verdwijnt ie alleen naar dat dock.quote:
Nee je sluit die sessie van die app. Dus je werk ben je wel kwijt.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
als jij een programma wegklikt zoals je bij windows zou doen gaat ie niet echt uit, maar verdwijnt ie alleen naar dat dock.
toch?
Nee, je sluit het programma niet, maar het actieve venster wel.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
als jij een programma wegklikt zoals je bij windows zou doen gaat ie niet echt uit, maar verdwijnt ie alleen naar dat dock.
toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |