En dat dan op het "gare" Macbook keyboard, waar iedereen o zo veel op zeurt. Superkeyboardquote:Game over
Your score: 507 keys per minute ~ 101 words per minute
Language/mode: classic-du
Ranking: Very fast.
Comparison: 1% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 99% have a lower or equal result.
You typed: aanval jubileum jurielid koplamp bloempot vaatwasser lift portomonee meditatie frans wintercollectie toneel reacteatie broeken kamertje scheet accupuntuur boer vakantie rugzak verhaal verhaal brand bijdrage mistlampen opnieuw bureau fietslamp spanje schoolbord meester batterijen gevel princie schoolbord paraplu kooi betalen goud schaatsen opa schilpad kooi lollies lezingen verbinding kamertje kooi zangles plank rock bar dierentuin feestverlichting sneeuwpop duits makerij chaos regenboog brommer behan oorzaak dierensoorten messenger ijzer
Mistakes: reacteatie(recreatie), princie(provincie), schilpad(schildpad), behan(behang)
maar mijn macbook word weer geel dus dat is wel weer kut...quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:28 schreef Geqxon het volgende:
Mijn max op het bluetooth keyboard is overigens 499, en naar mijn opinie vind ik die net zo lekker typen. Ze hebben allebei hun voor en nadelen, maar gezamelijk vind ik ze allebei net zo lekker typen.
Stagequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jezus...jij tikt 101 woorden per minuut..?
Zit je ad coke of zo?![]()
heb ik al gedaan... dit is mijn 2e topcasequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Even je topcase laten vervangen en je hebt er nooit meer last van
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
heb ik al gedaan... dit is mijn 2e topcase
Haha ja, ze willen hem vervangen en er een nieuwe laag overdoen ofzoquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]![]()
Je zou haast zeggen dat ze hem zouden vervangen door eentje met het betere plastic....
Zweterige handjes achter je Macbook... je komt zeker op erg veel 18+ websites?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Haha ja, ze willen hem vervangen en er een nieuwe laag overdoen ofzowant mijn zuur gehalte van mijn zweet is hoog ofzo
Niet doorvertellen hequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zweterige handjes achter je Macbook... je komt zeker op erg veel 18+ websites?
En dat laagje dan, zeker met silliconespray ofzo
Ik oefen op RSI zodat ik hier eerder weg magquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oefen jij om Juffrouw Jannie te worden..?![]()
Staat op de site. Volladen, paar uur ad stekker; leeg laten lopen, paar uur uit. En klaar.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:07 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Heb de Macbook binnen. Ik ben nu de batterij helemaal aan het opladen
. Zoals het hoort?
paar uur aan de stekker en paar uur uit kom ik niet tegen...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Staat op de site. Volladen, paar uur ad stekker; leeg laten lopen, paar uur uit. En klaar.
quote:Om de batterij bij het eerste gebruik te kalibreren, gaat u als volgt te werk:
Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw iBook of PowerBook volledig op totdat het lampje op de adapter groen wordt en de meter in de menubalk op het scherm aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.
Koppel de lichtnetadapter los en gebruik de computer.
Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het eerste waarschuwingsvenster met de melding over een bijna lege batterij weergegeven. Blijf de computer gebruiken totdat deze automatisch in de sluimerstand wordt gezet. Op dat moment is de batterij voldoende leeg om te worden gekalibreerd.
Sluit de lichtnetadapter aan en laat deze aangesloten totdat de batterij weer volledig is opgeladen.
quote:PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD), MacBook (all models), MacBook Pro (all models), and MacBook Pro (17-inch) (all models)
The battery calibration for the PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) and any model of MacBook or MacBook Pro has been updated because of a new battery released with this computer. With these computers, follow these steps to calibrate your battery:
Plug in the power adapter and fully charge your PowerBook's battery until the light ring or LED on the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar indicates that the battery is fully charged.
Allow the battery to rest in the fully charged state for at least two hours. You may use your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
Disconnect the power adapter with the computer still on and start running the computer off battery power. You may use your computer during this time. When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
Continue to keep your computer on until it goes to sleep. Save all your work and close all applications when the battery gets very low, before the computer goes to sleep.
Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more.
Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged again.
Hmz, dan moet ik wel plannen dat hij net voor de nacht helemaal leeg isquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor mijn MacBookPro moest dat op die manier
[..]
quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
paar uur aan de stekker en paar uur uit kom ik niet tegen...
[..]
Nee, maar m'n zakenpartner heeft een MacBook en een Mac op kantoor, dus ik ben er wel bekend mee.quote:
www.macmiep.nlquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:17 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Nee, maar m'n zakenpartner heeft een MacBook en een Mac op kantoor, dus ik ben er wel bekend mee.
Zal wel gigantisch wennen worden. Heeft iemand resources met info voor Mac-noobs, software, codecs, etc?
Als je OS X legaal hebt geinstalleerd word er een Nederlandstalige manual op je HDD gezet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Ook wazig dat die nieuwe info niet in mac osx help of in het vertaalde document aanwezig is (ja ik gebruik OSX in het nederlands)
Eh ja, dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je OS X legaal hebt geinstalleerd word er een Nederlandstalige manual op je HDD gezet.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee het valt inderdaad niet mee om met een OS te werken als je XP gewend ben
quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:05 schreef Geqxon het volgende:
Linc, mocht je vragen hebben, daar is dit draadje voor
Installeer Quicksilver maar 's....quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:54 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Heb 'em helemaal opgeladen en nu zonder netstroom aan het klooien. Valt niet mee als je XP gewend bent en nu met OS moet werken
.
Volgens mij klopt jouw hart niet als je niet in de buurt van Quicksilver bentquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Installeer Quicksilver maar 's....
Nice! Dock kun je ook verkleinen en automatisch verbergen. Ik denk dat dat op een 13" wel zal uitmaken.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:18 schreef Linc_The_Sink het volgende:
http://i10.tinypic.com/4fxluag.jpg
Foto![]()
Ja, dat zag ik netquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nice! Dock kun je ook verkleinen en automatisch verbergen. Ik denk dat dat op een 13" wel zal uitmaken.
Mooie pennenquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:18 schreef Linc_The_Sink het volgende:
http://i10.tinypic.com/4fxluag.jpg
Foto![]()
Wat ik ook handig vind in OSX is de mogelijkheid om programma te verbergen. Appeltje+H om je huidige applicatie te verbergen, maar nog vaker gebruik ik Alt+Appeltje+H: dan verberg je alle vensters, behalve die van je huidige applicatie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:41 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik net. Heb het ff zo gelaten, n00b gehalte is nog hoog hier
![]()
Veel taalbestanden en printerdrivers. En als je heel iLife installeert staat er ook wel een riedel op ja. Als ik een nieuwe Mac koop, start ik hem op met C ingedrukt. Dvd erin, booten van Dvd en onnodig spul eraf laten. Clean install is in 10-15 minuten gepiept.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:10 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Ik heb 80 gb, maar hij geeft aan dat ik ongeveer 55 gig vrij heb. Staat er voor ongeveer 20 gig aan programma's op
?
Ohwquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:12 schreef Geqxon het volgende:
80gig = 74gig - 55gig = 19gig.
Dat kan goed kloppen, als je wilt dat OS X minder ruimte in beslag neemt moet je het even opnieuw installeren en dan het één en ander uitvinken.
En dan "clean" alsin geen enkel programma erbij? Want met enkele iLife apps erbij doet de install het niet in 10-15 minuten hierquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Veel taalbestanden en printerdrivers. En als je heel iLife installeert staat er ook wel een riedel op ja. Als ik een nieuwe Mac koop, start ik hem op met C ingedrukt. Dvd erin, booten van Dvd en onnodig spul eraf laten. Clean install is in 10-15 minuten gepiept.
Ja, maar die kan ik wel installeren terwijl ik ah werk ben. Komen dus veelal later...quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En dan "clean" alsin geen enkel programma erbij? Want met enkele iLife apps erbij doet de install het niet in 10-15 minuten hier
Naar je programma map slepen en dan openen...?quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:42 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Die frontrow? is echt geweldig. Met de afstandbediening gewoon liedjes afspelen e.d.
Geqxon, ik heb net vlc player gedownload van apple site. Nu krijg ik op me scherm een icoontje ervan, maar ik kan het niet installeren? Hoe moet je die download installeren
Je download een .DMG. Deze "laad" hij in, en als je naar Finder gaat zie je bij je hardeschijf het mapje "Applicatienaam" staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:42 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Die frontrow? is echt geweldig. Met de afstandbediening gewoon liedjes afspelen e.d.
Geqxon, ik heb net vlc player gedownload van apple site. Nu krijg ik op me scherm een icoontje ervan, maar ik kan het niet installeren? Hoe moet je die download installeren
Ik zal het proberenquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je download een .DMG. Deze "laad" hij in, en als je naar Finder gaat zie je bij je hardeschijf het mapje "Applicatienaam" staan.
Dit mapje open je, waarna je het programma ziet staan. Dit programma sleep je naar de map Applications, en vanuit deze map open je hem.
Als je een programma permanent in je dock wilt, kun je dit o.a. doen door een programma naar je dock te slepen
Bestel maar eens voor 6000 euro voor Dell spul en die eikels laten je gewoon dk betalenquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:44 schreef Geqxon het volgende:
Wel mooi dat het gratis geleverd word, al had ik niet anders verwacht als ik voor 6.000 euro aan Apple spul zou bestellen
¤ 111,86 aan verzendkostenquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:48 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Bestel maar eens voor 6000 euro voor Dell spul en die eikels laten je gewoon dk betalen
EIGENLIJK... vind ik hem al te groot worden. Mijn 12" powerbook was de ultieme portable laptop.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:39 schreef Geqxon het volgende:
Doordat de resolutie lekker hoog is werkt het prima
Tuurlijk, hoger is beter, maar dat word ook gecompenseerd door het ultra-portable formaat.
ctrl klik werkt ook.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:23 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Vaag dat de 'rechtermuisknop' op de Macbook 2 vingers 'tikken' is.
Ga ik vervolgens stoer kijken op de apple site, zie ik dat de mighty mouse 69 pleuro kost. Alsof het niets is
. Ik moet er even over nadenken heur
.
Appeltje + Enter.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:59 schreef febster het volgende:
Nu we toch aan het vragen zijn, weet iemand hoe je een "ctrl enter" doet in Mac Word? Dus dat je met 1 toetsencombinatie gelijk naar de volgende pagina gaat?
Eeuh ja, hier niet dus, ik weet nog net wel waar de appeltje en de enter toets zittenquote:
Of gewoon de enter hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:15 schreef Geqxon het volgende:
Word zei je?
Shift + Return. En de return is dat gekke toetsje naast je pijltje naar links toets.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:45 schreef Geqxon het volgende:
Dat staat wel in de manual, maar hier doet dat niks?
Soms als ik aan het googlen ben type ik wel eens wat ik aan het denken benquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik ben ook zo slim, wil ik deze pagina refreshen druk ik op appeltje+D ipv appeltje+R omdat ik walter_sobcak's post zat te lezen![]()
heldquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:44 schreef Geqxon het volgende:
L_T_S , over een tijdje gaat hij vanzelf naar de 100%. De laatste paar procent gaan tergend langzaam, een eigenschap van dit type batterij.
Venstertje sluiten met Appeltje-Q ipv Appeltje-Wquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Soms als ik aan het googlen ben type ik wel eens wat ik aan het denken ben
En dan al je tabbladen en vensters kwijt zijnquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Venstertje sluiten met Appeltje-Q ipv Appeltje-W![]()
Fn-backspace.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:48 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Heeft apple ook een del-knop?
Ja.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:05 schreef DutchErrorist het volgende:
het toetsenbord los heeft er toch wel 1?
Azureus is redelijk simpel, maar omdat ie in Java is gemaakt werkt het best langzaam.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:38 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Argh, ze hebben geen bitlord voor de mac. Ik zie hier Azureus, maar die lijkt me ingewikkeld. What should i do![]()
Transmission, overduidelijkquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:38 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Argh, ze hebben geen bitlord voor de mac. Ik zie hier Azureus, maar die lijkt me ingewikkeld. What should i do![]()
Hoop filmpjesquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:44 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Azureus is redelijk simpel, maar omdat ie in Java is gemaakt werkt het best langzaam.
Heeft iemand hier een video van iemand die laat zien hoe een MacBook zo'n beetje in elkaar zit? Dus hoe alles precies werkt en welke functies erop zitten etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |