quote:
quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:58 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
gelijk google-en.
Je weet vast wel ook antwoord op de volgende vraag. Als ik me scherm dichtklap (msn is dan aan), gaat hij in de sluimer. Zodra ik de scherm weer openklap is msn afgemeld, omdat hij geen verbinding met i-net heeft. Ik heb het vinkje bij energiestand al uit staan, dat hij de internetverbinding niet moet verbreken.
1. Gebruik Adium. (quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:01 schreef Sander-B het volgende:
Volgens mij komt dat omdat je draadloos internet gebruikt? Dat heb ik zelf namelijk ook, best irritant. (Wel Windows maar dat zal wel hetzelfde zijn)
VLC is beter voor filmpjes... en bij mij is het irritant dat als iemand tegen mij praat dat die notification niet weggaat totdat ik hem wegklik (bij adium) hoe haal ik dat weg?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
growl notifications zijn ook wel handig en Perian en Flip4mac voor het afspelen van filmpjes..
Messenger voor Mac, versie 6.0.2quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:13 schreef DutchErrorist het volgende:
Welke msn?
Adium is het coolste
En heb je hem al ingesteld op automatisch?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:04 schreef Linc_The_Sink het volgende:
ja, klopt..ik heb draadloos internet.
Ahww, die msn werkte net zo goed
Hij stond al op automatischquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
En heb je hem al ingesteld op automatisch?
Ik denk dat het aan msn ligt, de meeste programma's melden zich prima automatisch aan zodra mijn PB uit standby terugkomt. Zelfs als ik hem thuis dicht klap en op mijn werk, met een ander netwerk, weer openklap meldt Adium zich gewoon netjes weer aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:46 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Hij stond al op automatisch. Nu heb ik voorkeursnetwerken gedaan en dan mijn netwerknaam 'pas nu toe' gedaan
![]()
En hij meldt me nog steeds af![]()
Is het niet logisch dat hij afmeld als je je macbook dicht doet? Dan gaat hij toch op slaapstand. Volgens mij begrijpt iedereen hier elkaar verkeerd...quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:46 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Hij stond al op automatisch. Nu heb ik voorkeursnetwerken gedaan en dan mijn netwerknaam 'pas nu toe' gedaan
![]()
En hij meldt me nog steeds af![]()
Check. Als je hem dicht klapt doet ie niets meer.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is het niet logisch dat hij afmeld als je je macbook dicht doet? Dan gaat hij toch op slaapstand. Volgens mij begrijpt iedereen hier elkaar verkeerd...
Het is opzich logisch, alleen ik dacht dat misschien dat er tóch een mogelijkheid was om je msn zo aan te laten. Dit doe ik op mijn huidige computer namelijk ookquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is het niet logisch dat hij afmeld als je je macbook dicht doet? Dan gaat hij toch op slaapstand. Volgens mij begrijpt iedereen hier elkaar verkeerd...
Even met de muis klikkenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder heb ik een probleem met slaapstand ontdekt geloof ik. Zodra de USB muis erin zit, wil ie soms niet meer terug uit slaapstand komen. Trek ik de stekker eruit, kom ik gewoon weer terugHet is niet dat ie vastloopt, maar raar dat ie met muis aangesloten niet terug uit slaapstand komt?
Vaagquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder heb ik een probleem met slaapstand ontdekt geloof ik. Zodra de USB muis erin zit, wil ie soms niet meer terug uit slaapstand komen. Trek ik de stekker eruit, kom ik gewoon weer terugHet is niet dat ie vastloopt, maar raar dat ie met muis aangesloten niet terug uit slaapstand komt?
Zo slim was ik ook nog wel, om dat te proberen...quote:
Beide Logitech muizen, ze werken verder prima op dit na...quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:15 schreef Geqxon het volgende:
Al eens een andere muis geprobeerd?
Je kunt de kernel "hacken", maar ik raad je aan het zo te laten. Het werkt echt heerlijk, als ik mijn Macbook dicht klap weet ik 100% zeker dat hij in sluimer gaat, ook al is hij nog aan het opstarten, ben ik druk bezig met een zware applicatie of zit ik nog in het bootmenu. Dat geeft heel wat zekerheid als hij in mijn tas gaatquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:17 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Bestaat er geen mogelijkheid om die sluimer uit te zetten als je je scherm dichtklap? Word er soms gek van
Dat is wel waarquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt de kernel "hacken", maar ik raad je aan het zo te laten. Het werkt echt heerlijk, als ik mijn Macbook dicht klap weet ik 100% zeker dat hij in sluimer gaat, ook al is hij nog aan het opstarten, ben ik druk bezig met een zware applicatie of zit ik nog in het bootmenu. Dat geeft heel wat zekerheid als hij in mijn tas gaat
Adium is naar mijn mening het beste, al helemaal nu versie 1.0 uitgebracht is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:23 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Ik wil niet dat me msn afmeldt, vandaar
. Wat is een goede msn substituut (die het meeste op msn lijkt)? Adium? aMSN?
Daar zeg je ietsquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Adium is naar mijn mening het beste, al helemaal nu versie 1.0 uitgebracht is.
Maar eh, wat is het grote probleem met de klep op een kiertje houden?
todos: snel koppelingen naar al je appsquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
-coconutBattery: Om de gezonheid van je accu te bekijken
-CrossOver: Om sommige Windows apps te draaien
-Disk Invertory X: Om te kijken waar dat ene bestand zit dat zoveel schijfruimte inneemt
-EasyBatchPhoto: Een hoop foto's gelijktijdig verkleinen
-Flip4Mac: Windows Media filmpjes kijken
-KisMAC: Utility om wireless netwerken op te zoeken + signaalsterkte enzo
-OnyX: Onderhoudsprogramma
-Path Finder: Vervanger voor Finder, werkt veel geavanceerder
-Quicksilver: Vraag het Walter maar.
-Seashore: Geavanceerde versie van paint, maar lang niet zo groot als photoshop. Handig programma.
-smcFanControl: Om je Macbook ventilatoren te bedienen
Dat zijn een aantal apps die ik gebruik, en die via google makkelijk te vinden zijn.
topquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
-Disk Invertory X: Om te kijken waar dat ene bestand zit dat zoveel schijfruimte inneemt
-Seashore: Geavanceerde versie van paint, maar lang niet zo groot als photoshop. Handig programma.
Dat zijn een aantal apps die ik gebruik, en die via google makkelijk te vinden zijn.
Uhm, growl notifications verdwijnen na een aantal secs..quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
VLC is beter voor filmpjes... en bij mij is het irritant dat als iemand tegen mij praat dat die notification niet weggaat totdat ik hem wegklik (bij adium) hoe haal ik dat weg?
Ik vind Total Commander beter, aangezien dat 100% met je keyboard kan, en je een side-by-side view heb. Misschien kan dat in PathFinder ook, maar ik ben het nog niet tegen gekomen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:45 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
top. Is die Path finder te vergelijken met Windows Commander? Daar ben ik wel behendig mee op XP. Flip4MAC heb ik ook reeds geinstalleerd
.
Nee, niet growl, maar een "harde" error, een venster dat aandacht wilt waardoor ik VLC niet kan bedienen totdat ik het wegklik. Volgens mij iets van "refcount = -1" of iets dergelijks. Voorbeeld:quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Uhm, growl notifications verdwijnen na een aantal secs..
Volgens mij had ie het wel over "Growl Notifications" en geen "VLC Errors" van de laatste release 0.8.6. Verder heb ik met VLC ook dezelfde Error-meldingen elke keer als ik aan het spoelen ben in een Xvid bestand. Maar ik wacht wel weer op de volgende release van VLC. Versie 0.8.6 heeft tenminste Apple Remote support, dus dat isquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, niet growl, maar een "harde" error, een venster dat aandacht wilt waardoor ik VLC niet kan bedienen totdat ik het wegklik. Volgens mij iets van "refcount = -1" of iets dergelijks.
Ik dacht dat je mijn vraag beantwoordequote:Op donderdag 8 februari 2007 22:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mij had ie het wel over "Growl Notifications" en geen "VLC Errors" van de laatste release 0.8.6. Verder heb ik met VLC ook dezelfde Error-meldingen elke keer als ik aan het spoelen ben in een Xvid bestand. Maar ik wacht wel weer op de volgende release van VLC. Versie 0.8.6 heeft tenminste Apple Remote support, dus dat is![]()
Als ik het antwoord wist, had ik je het gegevenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik dacht dat je mijn vraag beantwoorde
Ze hoeven de errors er niet uit te halen, puur de notifications. Want video afspelen gaat als een trein, ook al geeft hij errorsquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als ze die errors uit VLC halen, die ik trouwens met release 0.8.5 niet had en betere subtitle support heeft, dan kan het nog een goeie videoplayer worden. Subtitles zijn bijvoorbeeld ook echt nergens te vinden of qua grootte en positie in te stellen...
Als je je huidige computer (PC neem ik aan?) in standby zet wordt je ook afgemeld van MSN lijkt me?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:02 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Het is opzich logisch, alleen ik dacht dat misschien dat er tóch een mogelijkheid was om je msn zo aan te laten. Dit doe ik op mijn huidige computer namelijk ook![]()
Alleen kun je daar instellen dat als de klep dichtgaat, dat hij dan niet in stand-by gaat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:02 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Als je je huidige computer (PC neem ik aan?) in standby zet wordt je ook afgemeld van MSN lijkt me?
Sony vaio ja, maar ik zet die nooit op standbyquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:02 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Als je je huidige computer (PC neem ik aan?) in standby zet wordt je ook afgemeld van MSN lijkt me?
Dat dusquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Alleen kun je daar instellen dat als de klep dichtgaat, dat hij dan niet in stand-by gaat.
-Whatsize: Handig om te zien wat je grootste mappen zijnquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
"trial"?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb wel een hoop trial-ware op mijn Mac staan, dat dan weer wel
Wat is er zo moeilijk aan 'Do not display further errors'?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:51 schreef Geqxon het volgende:
Nee, niet growl, maar een "harde" error, een venster dat aandacht wilt waardoor ik VLC niet kan bedienen totdat ik het wegklik. Volgens mij iets van "refcount = -1" of iets dergelijks. Voorbeeld:
[afbeelding]
Aangezien ik toch niet weet wat het betekend en de films door blijven spelen interreseert het mij echt voor geen meter..
Waarom zit daar zoveel tijd tussen? Komt 'ie uit het buitenland ofzo?quote:Verwachte verzenddatum: 14 Feb, 2007
Verwachte leverdatum: 22 Feb, 2007 - 23 Feb, 2007
Ze worden in Turkije gemaakt en het gaat allemaal niet zo snel met die mensen...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:32 schreef CraZaay het volgende:
Van Apple over m'n bestelde MacBook:
[..]
Waarom zit daar zoveel tijd tussen? Komt 'ie uit het buitenland ofzo?
Proefveries van programma's bedoel ik danquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
"trial"?
Ik bedoel ik heb wel een illegale versie van delicioius library en van limewire maar kom op ... limewire mag en delicious library gebruik ik toch nooit
Voor dat soort dingen maak ik een kleine Automator plug-in.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
Maar goed, EasyBatchPhoto is iets gebruiksvriendelijker voor dergelijke takenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor dat soort dingen maak ik een kleine Automator plug-in.
Ja dat snap ik.. Ik doelde meer erop dat ik ook wel een trial versies van PS CS3 beta op mijn computer had staan en die waren ook wat minder "trial" geworden... maar nevermindquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Proefveries van programma's bedoel ik dan
Gewoon de programma's die je niet wil hebben naar je prullenbak slepen. Maar met het verwijderen van Mail schiet je niet heel veel op (nog geen 50 MB). En het is trouwens imho een hele goeie mailclient. Ik gebruik 'em in elk geval graag.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:45 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Waar kan je bepaalde programma's weghalen? Sommige troep (mail) heb ik niet nodig
. Of is het vestandig om die hele 19gb aan prog. erop te laten?
Het programma Mail bedoel je? Nee hoor, dat is gewoon de Apple-variant van Outlook Express of Windows Mail en kun je gewoon gebruiken met je bestaande mail-account, meestal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:31 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Voor die Mail moet je een .mac abonnement hebben toch? Heb ik nie
Als je iets van een Pop/SMTP-account bij je huidige internetprovider hebt kun je het instellen in mail..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:31 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Voor die Mail moet je een .mac abonnement hebben toch? Heb ik nie
Toch jammer dat dat alleen voor die ene sessie geldt en dat ie de volgende keer dat je hem opstart wel weer gaat mekkeren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:49 schreef broer het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk aan 'Do not display further errors'?
werkt het wel als je de applicatie aan hebt staan en je klikt de muisknop naast het programma samen met de option knop?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:38 schreef Q. het volgende:
Hoe komt het dat ik sommige apps soms niet kan verbergen maar meestal wel?
[afbeelding]
Is dat niet vreselijk irritantquote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:27 schreef nietzman het volgende:
Is 't misschien de enige actieve applicatie?
Zelf gebruik ik tegenwoordig Spirited Away, een tooltje die applicaties automatisch hide na een bepaalde tijd. Zeer handig.
Gelukkig zijn de makers bril-jant genoeg om te zorgen dat actieve applicaties niet hiden. Je moet er maar opkomen hè!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Is dat niet vreselijk irritant?
Zit je een film te kijken..
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de makers bril-jant genoeg om te zorgen dat actieve applicaties niet hiden. Je moet er maar opkomen hè!
Perian en VLC, verder niet teveel met codes klooien, want dan krijg je alleen maar meer problemen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:26 schreef Junkie het volgende:
Ik heb sinds kort de zwarte MacBook en ben er erg tevreden mee, (ik had al in het begin van het topic een bericht gepost over Quake3.) maar ik ben nieuwsgierig naar wat anderen gebruiken voor het afspelen van divx en xvids (mp3 en ac3 geluid).
Ik heb divx geinstaleerd ( http://www.divx.com/divx/mac/ ) en daarbij de ac3 codec: A52Codec ( http://trac.cod3r.com/a52codec/ ) alleen als ik QuickTime Player soms dingen bekijk zijn ze soms out of sync met het geluid (meeste met mp3 audio) als ik dezelfde video op me pc bekijk is er niks aan de hand. Soms is het opnieuw starten van de film een oplossing, maar dat is natuurlijk niet wat je wilt.
VLC klapt er ook soms uit met de filmbestanden en anders van die vage errors.
Is het beter om overtestappen naar Perian? ( http://perian.org )
Of heeft iemand anders nog een oplossing?
Verrek!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:00 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
werkt het wel als je de applicatie aan hebt staan en je klikt de muisknop naast het programma samen met de option knop?
Dat zijn in en uit punten.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:42 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb wat probleempjes met Quicktime. Bij de "progress-slider", dus waar je selecteer welk deel van de film je wilt zien, daar snap ik nou echt helemaal niks van.
Je hebt namelijk ook nog twee selectie dingetjes links en rechts staan, en als ik een beetje door een film skip dan springen die ook leuk mee, en word de hele volgorde van de film omgegooid. Waar op 23:10 de brug instortte gebeurt dan iets heel anders.
Kan iemand mij in normale taal uitleggen waar die twee "selectie" puntjes voor staan?
Daarnaast springt hij soms weer naar het begin, of komt dit door de Flip4Mac plugin?
quote:http://www.apple.com/quicktime/tutorials/ -> http://www.apple.com/quicktime/tutorials/h264.html
Step 3. Make any necessary edits.
Do you need to remove a scene? If so, navigate to the first frame you’d like to delete and hit the i-key. This inserts an in point for your edit. Then use arrow keys or your mouse to navigate to the last frame you’d like to delete and hit the o-key. This inserts the out point for your edit. Now choose Edit -> Cut or hit the Delete-key to remove your selection.
En nu gaan wij gokken met welke software?quote:Op zondag 11 februari 2007 13:40 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Als ik iets wil downloaden, zegt hij in mijn downloadlijst : bestand kan niet worden aangemaakt.
Wat doe ik fouttt?
Gewoon naar de prullenbak slepen. Tenzij je het programma met een installer hebt geinstalleerd, dan moet je hem met dezelfde installer ook uninstallen.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:42 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Vaag. Nu doet hij het gewoon
. My bad.
Heb je hier bij elke programma een uninstall? Of moet je em gewoon naar de prullebak spelen en dan is alles weg?
Beter zoeken prutser, of gewoon op Surfspot voor ¤40,- kopen. Tenminste dat was bij mijn onderwijsinstelling.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:39 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Dan wacht ik wel ff. Ik kan die download van 2004 toch niet vinden
!
Huh?quote:[b]Op zondag 11 februari 2007 21:35
wat is trouwens het verschil tussen het kruisje en het minnetje bij een programma, ze minimaliseren nl beiden
als jij een programma wegklikt zoals je bij windows zou doen gaat ie niet echt uit, maar verdwijnt ie alleen naar dat dock.quote:
Nee je sluit die sessie van die app. Dus je werk ben je wel kwijt.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
als jij een programma wegklikt zoals je bij windows zou doen gaat ie niet echt uit, maar verdwijnt ie alleen naar dat dock.
toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |