Zeker, vooral naar de waterkantquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:32 schreef pirke het volgende:
Fipo![]()
Maar leuk onderwerp, kan je alle kanten mee op!
Ik neem aan dat je 1 maart bedoelt?quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:02 schreef Xilantof het volgende:
e.e.a. is hier te vinden:
Fotowedstrijd - Centrale topic - februari 2007
[wedstrijddiscussietopic februari] "water"
n.b.:
dit topic zal in de loop van 1 februari gesloten worden.
pfffffffffquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:42 schreef Vliegvrager het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
zo, klaar
maar serieus: leuk onderwerp, zal er eens voor gaan zitten. Of lopen. Naar het water dus.
Archief materiaal mag gewoon.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:41 schreef pirke het volgende:
Maar nog even een algemene vraag, mag je ook archiefmateriaal insturen of niet? Dus foto's die je in januari hebt gemaakt, voor feb gebruiken enzo? Ik gok van wel, want je weet nu alle onderwerpen al...
lijkt wel rook, maar dan inverted... (oftewel 'negatief' voor de niet fotoshoppers)quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Nou, tot nu toe is het dit. En ik ben er nog niet echt helemaal kapot van.
aaaah, die tuin bol van jequote:Op donderdag 1 februari 2007 18:55 schreef pea4fun het volgende:
[afbeelding]
ow...een móóie foto, dan zoek ik nog even naar inspiratie
Ja die dingesquote:
Het is inkt in een vaas met waterquote:Op donderdag 1 februari 2007 18:40 schreef PankPinther het volgende:
[..]
lijkt wel rook, maar dan inverted... (oftewel 'negatief' voor de niet fotoshoppers)
of is het dat ook?
1 foto is genoeg hoorquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb 200 druppelfoto's, maar dat zal ik maar niet insturen
ik hoop dat ik wat leukers kan bedenken
ik ga er vanuit dat ik lang niet de enige ben die dat gaat insturen, als het even kan wil ik graag wat origineler zijnquote:
Mooie fotoquote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:05 schreef Anitra het volgende:
water kan ik wel wat mee, iig ervarin met water
[afbeelding]
En helemaal niet vervelendquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:44 schreef Schanulleke het volgende:
Iedere keer weer lastig om mijn dochter in te passen in het onderwerp.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:44 schreef Schanulleke het volgende:
Iedere keer weer lastig om mijn dochter in te passen in het onderwerp.
[afbeelding]
Ik had het idee om iets te doen met water in de kuiltjes van mijn sleutelbeenderen (als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:46 schreef Yoni het volgende:
Wat had je voor idee dan Elefes? Misschien dat er iemand tips heeft om het wel uitvoerbaar te maken ofzo
Ik heb nog niemand kunnen vindenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:17 schreef KD-fotografie het volgende:
En iemand anders met best diepe kuiltjes?
Het idee klinkt erg leuk namenlijk.
Nope. Geprobeerd, maar werd er niet beter op. De lucht was te wit daarvoor. Misschien dat een pola daar verbetering in had gebracht, maar ik betwijfel het....de hoek tov de zon was niet helemaal goed.quote:Op zondag 4 februari 2007 08:09 schreef Vliegvrager het volgende:
Die is best fijn P, ms in kleur nog wel fijner.
Het idee is wel aardig.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:09 schreef KD-fotografie het volgende:
Tha_Erik, erg mooi, vooral de verschillende tinten blauw.
Mijn idee lukt niet helemaal zoals ik wil maar hier vast een ideetje van wat ik van plan was.
[afbeelding]
Ik heb een achtergrond van een gebogen vel wit papier, zodat je geen vouw ziet, en dat werd belicht door daglicht, toen een halogeen bureaulampje gepakt om het flesje apart aan te lichten en schaduw te maken, maar omdat dat gelig licht is heb ik de witbalans zo ingesteld dat ie dat als wit ziet, en het daglicht valt dan blauw uit. En dat vond ik bij dit onderwerp wel erg mooi.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:25 schreef Sasami het volgende:
Tha_ Erik: Die kleur echt heel mooi! hoe heb je dat gedaan met dat blauwe?
Bij gebrek aan inspirate deze foto net gemaakt....
[afbeelding]
Ah ok!.. Hij is idd erg mooi geworden ook!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb een achtergrond van een gebogen vel wit papier, zodat je geen vouw ziet, en dat werd belicht door daglicht, toen een halogeen bureaulampje gepakt om het flesje apart aan te lichten en schaduw te maken, maar omdat dat gelig licht is heb ik de witbalans zo ingesteld dat ie dat als wit ziet, en het daglicht valt dan blauw uit. En dat vond ik bij dit onderwerp wel erg mooi.
Ik vind deze ook mooiquote:Op maandag 5 februari 2007 14:25 schreef Sasami het volgende:
[afbeelding]
Wow erg mooiquote:Op maandag 5 februari 2007 14:25 schreef Sasami het volgende:
[afbeelding]
Ik vind ze alledrie mooi, lekker bezig Esto!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:16 schreef Esto het volgende:
Sasami: mooi!!! Orgineel, lekker scherp en mooie kleuren!
Archiefje van mij:
[afbeelding]
En wat nieuwe:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben er nog niet uit
Die is toch best leuk hoor!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:25 schreef Sasami het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:36 schreef DinoPK het volgende:
Mooie foto inderdaad maar ik zie water als onderdeel van deze foto en niet als thema.
Ik heb je redenatie gelezen, en ik vind m nog steeds raar, sorry.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:48 schreef DinoPK het volgende:
Hoezo raar?
Het thema is toch water deze maand als ik de topictitel zo lees.
Ik kan ook wel mijn mooiste panorama posten van afgelopen week waar 50% water uit water bestaat, dat houdt toch niet in dat het een geschikte foto is voor een fotowedstrijd met als thema water? Ik heb ook een foto gemaakt van een meerkoet met daaromheen 95% water. Is dat dan een geschikte foto?.. persoonlijk vind ik van niet.
De foto is mooi, alleen het water springt er niet uit als onderwerp, je blik wordt volledig getrokken naar het lijnenspel en de palen in het water. Insturen is altijd een persoonlijke keus natuurlijk.
Lijkt mij geen rare redenatie..
Ik heb trouwens een ideetje liggen waar geen drup water aan te pas gaat komen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:01 schreef Puckzzz het volgende:
hoe moeilijk is het? water! dus als er ook maar 1 drup water op de foto staat voldoet ie aan het onderwerp.
sim-pel....
oei..ik hoop niet dat we dezelfde richting uit denkenquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:15 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een ideetje liggen waar geen drup water aan te pas gaat komen.
Mooiquote:
Het is en blijft FOK hequote:
Zorg dan wel dat er nog wat water om het schip te zien isquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga straks een wat dingetjes proberen, en zie wel waar het schip strandt
66%quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:54 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Zorg dan wel dat er nog wat water om het schip te zien is![]()
BTW bestaan wij zelf ook niet voor ?? procent uit water?![]()
ja, maargoed, dat randje kan ik altijd nog wegkroppen natuurlijkquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:05 schreef Elefes het volgende:
De derdemaar jammer van het randje op de voorgrond, dan zou ik toch voor de 2e gaan...
kwist niet dat het vroor op paaseilandquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:20 schreef k_man het volgende:
Dit was trouwens mijn inzending toen Water voor de eerste keer het thema was:
[afbeelding]
crop bovenin die vlek van de flits er dan ook even af. (denk dat ik #2 toch mooier vind)quote:
Dat is niet triest maar eerder iets leuksquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:46 schreef Puckzzz het volgende:
niet te geloven dat er zelfs over een onderwerp als water nog discussies kunnen ontstaan over hoe het geinterpreteerd kan worden.
zo triest dit
Water als de bron van leven, van ijs naar warmte.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap de link tussen een bloem en ijs niet zo goed. En ik vind de kleurstelling ook wat vreemd. De achtergrond kleurt goed bij de bloem, maar qua kleuren zie ik ook niet direct wat hetmet het water/ijs temaken heeft.
Maar dat is slechts mijn nederige mening.
Hier noemen ze dat "stoom" of "waterdamp"quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:18 schreef ..zapper het volgende:
Water als de bron van leven, van ijs naar warmte.
bloem invriezen in een ijsblokje, probleem opgelostquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:24 schreef Elefes het volgende:
Ijsbloemen
Ik denk dat een andere opstelling van de bloem en de ijsblokjes ook wel wat kan verbeteren, nu ligt het zo naast elkaar en vormt het niet echt een geheel als het ware.
Of smeltenquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:20 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hier noemen ze dat "stoom" of "waterdamp"
Begint je naam toevallig met een S en eindigt ie op A? En Begint die van je vriend met een F? In dat geval ken ik jequote:Op woensdag 7 februari 2007 18:17 schreef spippie het volgende:
Hmz... water dus. Laat ik dan ook eens een keertje een gokje wagen.
wat vinden jullie van deze ideeen? nog niet uitgewerkt verder, gaat puur om het idee.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb wel iets gestoeid met bevroren bloemen, maar ik vond het niet mooi. Paar minuten nadat ze buiten de vriezer waren werden ze overigens helemaal bruinquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
bloem invriezen in een ijsblokje, probleem opgelost
voor raadsels hebben ze de PM functie uitgevondenquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Begint je naam toevallig met een S en eindigt ie op A? En Begint die van je vriend met een F? In dat geval ken ik je
En anders heb je toevallig de nick die zij ook vaak gebruikt
Rustig, ik was nog niet klaar, klikte per ongeluk al op invoeren ipv preview en pm heeft ze nietquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:31 schreef prupke het volgende:
[..]
voor raadsels hebben ze de PM functie uitgevonden
Laat maar, ik weet het alquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Begint je naam toevallig met een S en eindigt ie op A? En Begint die van je vriend met een F? In dat geval ken ik je
En anders heb je toevallig de nick die zij ook vaak gebruikt
Over de foto's: op deze manier doet het me niet echt veel. Speel wat meet met compositie, het kan best leuk zijn wat meer van de pot te laten zien. Of geef het water wat kleur, dit werkt wat grauw.
Bij de standaard PS regels hoort geen HDR nee, jammer! Voor landschap kan hij misschien nog meedoenquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:55 schreef Astridj0h het volgende:
overigens is het een HDR archief foto, dat leek me persoonlijk een groter probleem...
Een waterhoofd ookquote:
En ik heb hier geleerd dat we voor 66% uit water bestaan.....quote:
najaar 2006quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:48 schreef pirke het volgende:
[..]
Bij de standaard PS regels hoort geen HDR nee, jammer! Voor landschap kan hij misschien nog meedoen
Archiefwerk is volgens mij minder erg een probleem, nouja, afhankelijk van wanneer hij was dan denk ik. Januari 2007 is iets anders dan juli 1995
quote:
Staan ze op chronologische volgorde?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:33 schreef thomas26 het volgende:
Puckzzz verwees me naar dit topic.
Deze heb ik voorlopig in de aanbieding![]()
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
Ik prefereer die onderstequote:Op donderdag 8 februari 2007 21:33 schreef thomas26 het volgende:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
ja de onderste straalt het meeste rust uit, maar de tweede krijg ik wel een heel vrolijk 'on top of the world!' gevoel bij.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:33 schreef thomas26 het volgende:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
oef, dat uitgebrande vlak linksboven is wel heftig hoor...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:16 schreef tdwesten88 het volgende:
[[url=http://www.tdwesten.nl/images/20070104212549__mg_4787.jpg]afbeelding][/url]
Mijn inbreng
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
oef, dat uitgebrande vlak linksboven is wel heftig hoor...
whehehe sorrie!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:46 schreef tdwesten88 het volgende:
[..], inderdaad iets wat mij geheel niet op viel tot dat jij mij er op wees!
3 !quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:33 schreef thomas26 het volgende:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
die 3e is tof, is dat een straal spa rood?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:58 schreef CrazyCharlie het volgende:
Heb ook wat gekliederd...ben er nog niet uit...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
CC.
Show usquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:44 schreef Chanty het volgende:
WoeiMijn ideetje ook uitgewerkt. Nu nog kiezen welke het gaat worden en bewerken
![]()
Ja zo snel mogelijk maar ik moet eigenlijk aan mijn paper werken t/m dinsdag en ben het hele weekend wegquote:
kunst kan je niet terugdwingenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:20 schreef Chanty het volgende:
Arg... geen geduldMoet toch 1 fotootje bewerken
Zeg even dat het niet mag, zeg dat mijn studie belangrijker is, verbied het me please, ik heb geen zelfdiscipline
Amenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
kunst kan je niet terugdwingen![]()
kom op! zien!![]()
Er zat daar heeeeeeeeeel lichtjes wat uitgelopen make-up, op de originele foto is het nauwelijks te zien maar door het kloten met de curves wordt dat versterkt. Zelf vind ik het niet storend iig, omdat als je huilt met make-up op, je gezicht echt niet schoon blijft, vind het zo dus wat natuurlijker over komen. [einde vrouwenuitleg over make-up].quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:18 schreef LekkerApart het volgende:
Dit zal niet mijn favo-foto worden denk ik..
Bij de wenkbrauw lijkt het blauw, een ader of make-up? Misschien wegwerken..
Het halve oor vind ik ook niet zo prettig, netals de combi van de kin met de schouder..
Dan ben jij zo slim om niet eerst met je vinger een traan weg te pinken inclusief make-up en dan je gezicht elders aan te rakenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:37 schreef LekkerApart het volgende:
[start andere vrouw-make up modus] hoe hard ik ook huil, bij mij is nog nooit make up boven mijn ogen uitgelopen [einde andere vrouw-make up modus]
Enne ik vind de foto ook niet kansloos hoor..
leuk idee, ik vind hem in dit geval een beetje opdringerig gericht naar de camera, zo van "kijk een traan"quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:15 schreef Chanty het volgende:
't was toch al te laat
Hier dan dus mijn idee:
[afbeelding]
Heb nog andere foto's met een andere compositie liggen, maar vond deze eigenlijk het mooiste. Verder niet veel aan gedaan. Ik twijfel alleen nog of ik het oor er misschien nog moet afcroppen. De traan komt dan wel wat centraler te staan. Maar er valt dan ook een stuk donker weg wat ik juist mooi vind omdat het compenseert met het donker aan de linkerkant van de foto.
Wat denken jullie of vinden jullie het bij voorbaat al kansloos?
quote:
Het is natuurlijk wel duidelijk geheel mijn eigen subtiele manier van melden dat ik twee toch wel de juiste van de drie vindquote:
Maakt ook niet uit , ik wil iets anders doen eigenlijk ,maar dit krokusje stond zo naar me te lonken uit de tuin vanmiddagquote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel duidelijk geheel mijn eigen subtiele manier van melden dat ik twee toch wel de juiste van de drie vindweet alleen nog niet helemaal of het bij het onderwerp aansluit
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:39 schreef Ymke het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit , ik wil iets anders doen eigenlijk ,maar dit krokusje stond zo naar me te lonken uit de tuin vanmiddag
De bloempot mee naar binnen gezeult , op een stoel gezet , zwart kartonnen achtergrond , licht uitgedaan en zaklamp aan , verder eigenlijk nauwelijks bewerktquote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik vind die tweede echt super. Mooie kleurtjes. Lekker achtergrondje. Vertel eens hoe je die foto gemaakt hebt?
Inderdaadquote:
Ben benieuwdquote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:51 schreef Ymke het volgende:
Wil morgen iets proberen als : een storm in een glas water
Daar kun je de Zoom-thema wedstrijd mee winnen, schijnt hetquote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:51 schreef Ymke het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Wil morgen iets proberen als : een storm in een glas water
quote:
Die eerste is geweldigquote:Op zondag 11 februari 2007 13:43 schreef spippie het volgende:
Ik heb een paar ideeen verder uitgewerkt (nog niet bewerkt enz) en 'n nieuwe bedacht:
[afbeelding]
Dat met die wc blijft lastig. Het hokje is te klein om er fatsoenlijk bij te kunnen.
[afbeelding]
[afbeelding]
leuk he?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Whehe, 'r is net een volgelkop (met een enorme snottebel.
Da's een hele leuke plaatquote:Op zondag 11 februari 2007 15:01 schreef Ymke het volgende:
Een knop van de clematis die over mn schutting hangt
[afbeelding]
SU-BLIEM!!quote:
THNX! Dat etiket wou ik er juist ophouden, iedereen mag weten dat ik boodschappen doe bij de Aldiquote:Op zondag 11 februari 2007 23:13 schreef dane het volgende:
[..]
SU-BLIEM!!
misschien etiquet eraf croppen, maar ook zo: Heel vet! Had ik kunnen bedenken!![]()
ik vind de tweede het beste, dat touwtje mag je er volgens mij afshoppen. 'storend element' enzoquote:Op zondag 11 februari 2007 13:43 schreef spippie het volgende:
Ik heb een paar ideeen verder uitgewerkt (nog niet bewerkt enz) en 'n nieuwe bedacht:
[afbeelding]
Dat met die wc blijft lastig. Het hokje is te klein om er fatsoenlijk bij te kunnen.
[afbeelding]
[afbeelding]
alhoewel ik je abstract ook erg sterk vind, vind ik bij deze de reflecties in de druppel en de dof heel erg mooi.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:01 schreef Ymke het volgende:
Een knop van de clematis die over mn schutting hangt
[afbeelding]
Ik vind #1 de mooistequote:Op zondag 11 februari 2007 18:44 schreef MissBliss het volgende:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
Ik kan niet kiezen...
eigenlijk vind ik 'm wat rommelig en 'vies'quote:Op zondag 11 februari 2007 19:22 schreef Re het volgende:
Ook even in het Vondelpark geweest
[afbeelding]
Spamsletquote:Op maandag 12 februari 2007 09:34 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
eigenlijk vind ik 'm wat rommelig en 'vies'
zo, klaar met postopkrikken![]()
nietus!! ik quote toch iedereen?quote:Op maandag 12 februari 2007 09:56 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Spamslet![]()
Beetje tegen jezelf kwekken![]()
Thnx! tsja die geshopte is meer als een soort grapje/productfoto zo van 'de sterkste dorstlesser van moeder natuur' ofzoquote:Op maandag 12 februari 2007 10:21 schreef Gose het volgende:
Puckzz ik vind je gecropte een stuk sterker dan het origineel... die ruimte onder het glas is totaal niet interessant. de bubbeltjes in het glas wel en dat het net lijkt alsof het water naar rechts afslaat zonder knipperlicht is natuurlijk geniaal.
Ik zeg: hou maar op met schieten iedereen, we hebben een winnaar
Echt hele vette plaat
Dat is omdat water meestal wordt geassocieerd met mooi helder fris en sprankelendquote:Op maandag 12 februari 2007 09:34 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
eigenlijk vind ik 'm wat rommelig en 'vies'
zo, klaar met postopkrikken![]()
Mee eens.quote:Op maandag 12 februari 2007 10:21 schreef Gose het volgende: ...
bij mij wel ja! Lekker fris enzoquote:Op maandag 12 februari 2007 12:26 schreef Re het volgende:
[..]
Dat is omdat water meestal wordt geassocieerd met mooi helder fris en sprankelend
vertel dat de kindertjes in afrikaquote:Op maandag 12 februari 2007 12:34 schreef Puckzzz het volgende:
maar water kan idd ook smerig zijn...
Die hoef je dat niet te vertellen, die kun je beter vertellen dat water ook schoon kan zijnquote:
De eerstequote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:10 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik weet zelf eigenlijk nog niet of ik er tevreden over ben.
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
Geweldige vondstquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:14 schreef Vliegvrager het volgende:
4)
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
6)
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:52 schreef pea4fun het volgende:
alleen heeft ze haar hesje binnenstebuiten aan![]()
foto4 is ook erg leuk, mede door de tekst op de krant, en daar zie je het nietquote:
Ik blijf #1 het leukste vinden, maar #4 vind ik ook erg goedquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:14 schreef Vliegvrager het volgende:
4)
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
6)
[afbeelding]
Het gaat niet om het winnen, maar om het meedoen. Ben na jouw kritieken wel benieuwd naar je eigen inbrengquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:24 schreef dane het volgende:
Ik doe niet meer mee... puckzz heeft toch al gewonnen [afbeelding] [afbeelding]
Je idee is idd super, maar ik zie idd vaak strakkere platen van je. (ik moet niets zeggen want eer ik zover ben dat ik daadwerkelijk ga proberenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:14 schreef Kamermans het volgende:
ook maar een poging gedaan, ben alleen nog niet echt 100% tevreden,.. het ziet er gewoon niet het zelfde uit als ik in gedachten had. micchien van het weekend weer betje met water spelen
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Dat is ook een optie en zou getuigen van een volstrekt andere insteek dan die ik gekozen heb.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:45 schreef prupke het volgende:
@vliegvrager :
ik zou het modelletje in zonder krant met armbandjes om en duikbril op doen en dan met de 2e achtergrond (die eerste is veel te donker en niet netjes) met of een glas water drinkend of een plens water wat op haar hoofd terecht komt
juist, jij wou dus water neerzetten zonder daadwerkelijk water te gebruiken. ik vind het idee leuk alleen de uitvoering iets minder.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:16 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat is ook een optie en zou getuigen van een volstrekt andere insteek dan die ik gekozen heb.
zeg dat nou niet, dat brengt ongeluk!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:24 schreef dane het volgende:
Ik doe niet meer mee... puckzz heeft toch al gewonnen [afbeelding] [afbeelding]
het is een kaars die ik schuin op ze kop heb gehangen en vervolgens water op de lont laten druppelen. maar ik merk dat het niet duidelijk genoeg isquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:44 schreef Schanulleke het volgende:
@ Kamermans: Is het nou een ingevroren kaars, of een ondergedompelde? Ik vind het idee leuk, maar zoals je zelf aangeeft komt het niet helemaal over op plaat.
Misschien gewoon je inzending van de mooiste van 2005 weer overnieuw maken?
Da's een mooie plaat.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:19 schreef Kamermans het volgende:
[..]
het is een kaars die ik schuin op ze kop heb gehangen en vervolgens water op de lont laten druppelen. maar ik merk dat het niet duidelijk genoeg is. ga dus ander plannetje probeeren uit te werken.
[afbeelding]
die kan ik idd ook weer gebruiken. maar ja die heb ik in 2005 gemaakt en heb ik al keertje ingezonden,.. dus ben niet van plan om die weer in te stuuren
wat ik gedaan heb ik een ballon gevuld met water, en deze met een naald stuk geprikt (vandaar ook dat mn hand in de foto zit) de foto heb ik gemaakt met sluitertijd van 1/4000 sec. op een zeer heldere zomer dag in 2005.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:01 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Da's een mooie plaat.
Kan je misschien eens aangeven hoe je die hebt gemaakt
Kweenie, ik zat een beetje te schuiven met Rawshooter en het zag er niet beroerd uit zo.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:02 schreef Puckzzz het volgende:
dat ik dit nu ga zeggen..... Waarom in ZW CM?
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:43 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
[afbeelding]Sorry, die moest ik inkoppen
Ik vind m in kleur ook mooier
Dank je voor deze aanwijzing. Ik ga eens wat gedul verzamelen en wat proberen, maar niet voor de wedstrijd.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:10 schreef Kamermans het volgende:
[..]
wat ik gedaan heb ik een ballon gevuld met water, en deze met een naald stuk geprikt (vandaar ook dat mn hand in de foto zit) de foto heb ik gemaakt met sluitertijd van 1/4000 sec. op een zeer heldere zomer dag in 2005.
de tweede heb ik ongeveer het zelfde gedaan. alleen hier heb ik een punaize in het wijnglas gelegd en een ballon met water er in laten vallen, en weer op het goede moment foto schieten.
je hebt wel redelijk veel geduld en ballonnen nodig voordat je een goed resultaat krijgt.
er zijn ook nog subtielere manieren om water te gebruiken in je idee (zelfs dat het bijna niet zou opvallen )quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:16 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat is ook een optie en zou getuigen van een volstrekt andere insteek dan die ik gekozen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |