Dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Realistisch betekent dat het kan gebeuren, niet dat het een oplossing is.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:46 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Dit gezegd hebbende kun je toch niet zo algemeen stellen dat mbt tot een oorlog:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:44 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een conflict ligt zelden tot nooit zo simplistisch en theoretisch zoals jij het hier schetst.
quote:
Eerlijk gezegd begreep ik het ook dat hij het bedoelde als "oplossing"quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:46 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen.
http://www.nos.nl/nosjour(...)0107_stonehenge.htmlquote:Eeuwenoud dorp bij Stonehenge ontdekt 30-01-07
Britse archeologen hebben in de buurt van Stonehenge een grote prehistorische nederzetting ontdekt. Het bood waarschijnlijk onderdak aan honderden mensen, eerst aan de bouwers van het enorme complex, daarna mensen die er “feest kwamen vieren,” aldus de ontdekkers.
Het is de grootste Neolithische nederzetting ooit gevonden in Groot-Brittannië.
De opgraving heeft tot nu acht huizen blootgelegd, maar de archeologen verwachten nog tientallen huizen op te graven. De houten muren zijn vergaan, maar door de vloer van klei is de omtrek van de huizen makkelijk te herkennen. Ook is te zien waar het haardvuur, de bedden en de kasten gestaan hebben.
Houten tegenhanger
De opgraving werd gedaan op een paar kilometer afstand van Stonehenge, op de plek waar ooit een houten tegenhanger van de stenen kring stond, de Durrington Walls. Die twee cirkels blijken nu verband met elkaar te houden.
“Stonehenge staat niet op zichzelf. Het is de helft van een duo. Er is er een van steen en een van hout,” verklaart Mike Parker-Pearson tegen de BBC, “In plaats van Stonehenge op zichzelf te zien, bekijken we nu hoe de stenen in het landschap passen.”
Dat de cirkels van Stonehenge en Durrington Walls met elkaar te maken hebben leidt Parker-Pearson af uit de ligging. Stonehenge is gericht op de midwinter zonsondergang, die van Durrington juist op de midwinter zonsopkomst. Beide bouwsels hebben ook een stenen weg die naar een nabijgelegen rivier leidt.
Leven en Dood
Parker-Pearson denkt dat het dorp bij Durrington Walls symbool stond voor leven, terwijl Stonehenge tot het rijk der doden behoorde. De cirkel bij Durrington Walls was van hout en dus tijdelijk, Stonehenge was van steen, en eeuwig. De rivier tussen de beide plekken staat symbool voor de reis van de ziel.
“Als ik moet gokken wat er in de rivier gegooid werd, dan denk ik aan crematie-as, boten of misschien wel lichamen in kisten.” speculeert hij. In de buurt van de rivier werden resten van brandstapels voor lijkverbranding gevonden. Rond Stonehenge is de as van circa 250 mensen ontdekt.
Feest
Uit de opgravingen blijkt volgens Parker-Pearson dat het dorp niet permanent was bewoond, maar alleen werd gebruikt voor feesten. De gebruikelijke tekenen van permanente bewoning ontbreken. “Je vindt er niet het gebruikelijke huishoudelijke afval. Er is geen gereedschap om huiden schoon te maken of om gewassen te verwerken.”
De tijdelijke bewoners namen het bovendien niet zo nauw met de netheid. “Dit is de rijkste opgraving uit deze periode die ik ken in Groot-Brittannië. En daarmee bedoel ik smerigst”, verteld Parker-Pearson, “Zo veel aardewerk en dierenbotten en vuursteen heb ik nog nooit gezien.”
De dierenbotten bewijzen dat de plek vrijwel alleen gebruikt werd tijdens de midwinterfeesten. De varkens waarvan botten werden gevonden waren vaak rond de negen maanden oud. “De botten werden half afgekloven weggegooid. Hier gingen ze naar toe om feest te vieren. Je kunt het het eerste gratis festival noemen.”
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
WOII was uniek, het kende geen voorganger, de man met de snor was nieuw. "we gaan het helemaal anders doen" is er wellicht geroepen.
quote:Duitse steenkoolmijnen gaan op termijn sluiten
ma 29/01/07 - De Duitse regering gaat op termijn de subsidies aan de steenkoolindustrie in het land afschaffen. Tegen 2018 zouden de Duitse mijnen sluiten.
Het is een plan op lange termijn en er is al maanden over gepraat tussen christendemocraten en sociaaldemocraten.
Nu is beslist om de subsidies stop te zetten. Er is geen datum genoemd, maar tal van bronnen spreken over 2018.
Daarop zouden de Duitse steenkoolmijnen gesloten worden. Het is wel de bedoeling dat niemand ontslagen wordt.
Jaarlijks krijgen de Duitse steenkoolmijnen voor 2,5 miljard euro subsidies van de federale overheid en van de deelstaten.
De Duitse steenkoolmijnen liggen vooral in de deelstaten Noordrijn-Westfalen en Saarland.
Er werken 36.900 mensen.
RAG -het bedrijf dat de mijnen uitbaat- wil volgend jaar naar de beurs gaan.
Een deel van de opbrengst zou in een sociaal fonds komen voor de pensioenen van de mijnwerkers en de milieusanering van de mijnsites.
http://www.vrtnieuws.net/(...)teenkool/index.shtmlquote:RAG wil een nieuwe richting uit
De groep RAG telt 100.000 werknemers en ontstond in de jaren 60 nadat een aantal Duitse mijnbelangen werden samengebracht.
RAG wou al een tijdje af van de mijnen om zich te richten op de andere activiteiten zoals energie, chemie en immobiliën. RAG nam enkele jaren geleden de chemiegroep Degussa over.
Het concern RAG wil volgend jaar naar de beurs. Nu zitten de aandelen bij de energiegroepen E.on, RWE en staalgigant ThyssenKrupp.
Sofort Blasen!quote:
Jiehoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeeo!!!!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTT
KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPOOOOOOOTTTTTTTTTT
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:04 schreef Bellarmine het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
Hier: de SGP fotowedstrijd, heeft toch iets schattigs hoor.![]()
http://www.vrtnieuws.net/(...)lecamera/index.shtmlquote:De Hubble ruimtetelescoop is halfblind
di 30/01/07 - De belangrijkste camera op de Hubble ruimtetelescoop is defect. Die camera is zes jaar geleden door astronauten geplaatst op de Amerikaans-Europese sateliet.
De camera leverde spectaculaire foto's op van ver verwijderde sterrenstelsels en van stervende sterren.
Twee derde van de aanvragen voor onderzoeken hadden betrekking op de camera in kwestie.
De camera heeft astronomen een betere kijk gegeven op het ontstaan en de evolutie van het heelal.
Ingenieurs zoeken een manier om de camera opnieuw te starten. Maar de observaties zullen in elk geval beperkt worden.
De Hubble is in 1990 gelanceerd.
Volgend jaar krijgt de telescoop een vijfde en laatste opknapbeurt. daarmee zou hij aan het werk moeten kunnen blijven tot 2013.
Een vervanging van de camera zit er echter waarschijnlijk niet in.
Ik knuffel enkel inheems eikenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:33 schreef pberends het volgende:
http://www.xxxupload.nl/images/TeN6849.jpg
En wat bruiners voor de boomknuffelaars.
Daarom is die veiling inderdaad het Indiase Tata en het Braziliaanse CSN (oid) willen beiden graag Corus overnemen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:36 schreef Aoristus het volgende:
"Corus betaalt z'n eigen overname" , hoorde ik net toen ik naar nova zapte. Ik begrijp dat er nu een 2e geinteresseerde in beeld is, het is niet alleen India die Corus wil overnemen, maar ook Brazilie
quote:
Ik vind de huidige constructie ook niet zonder risico.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Winsten van Corus worden pas bereikt als er juist wordt geinvesteerd, ei.
Constructie is sowieso raar, maar dat ze moeten bijleggen kan diverse redenen hebben. Misschien moeten ze schuldenvrij zijn voor overname. Het zijn bedrijven in 3e wereld landen, maar vergis je niet!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vind de huidige constructie ook niet zonder risico.
Het is mij onduidelijk waarom Corus zoveel geld erbij moet leggen. Corus maakt nu gewoon winst. En met deze 3e wereld bedrijven (india en brazilie) als overname kandidaten lijkt me een goede toekomst zeker neit vaststaan.
IJmuiden is ook een aardige winstmaker momenteel. Daar zat het volgens die deskundigen bij Nova ook wel goed, althans als de conjunctuur een beetje mee blijft zitten. De Britse bedrijven zullen het moeilijker krijgen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Winsten van Corus worden pas bereikt als er juist wordt geinvesteerd, ei.
Je moet wel van verliezen houden om eerst een joint-venture aan te gaan als je bedrijf gezond draait om het dan langzaamaan afgebroken te zien wordenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik knuffel enkel inheems eiken.
[..]
Daarom is die veiling inderdaad het Indiase Tata en het Braziliaanse CSN (oid) willen beiden graag Corus overnemen.
En dat moet terugbetaald worden met een grote lening bij een groep banken die terugbetaald moet worden met de winsten van Corus. Daarom zijn ze ook bang dat de investeringen achter zullen blijven.
Je bent geen aandeelhouder van Corus gok ikquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Beste oplossing is het britse deel saneren.
Het is wel duidelijk dat een vergaande samenwerking voor beide bedrijven goed is. Ik zou eerder een samenwerkingscontract tekenen dan dit aparte geld rondpompen. Maar goed, wie ben ik.slapen.
De bedrijven moeten lenen en die lening moet terugverdiend worden... Is een normale constructie in bedrijvenland, maar helaas vaak niet een handige...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Constructie is sowieso raar, maar dat ze moeten bijleggen kan diverse redenen hebben. Misschien moeten ze schuldenvrij zijn voor overname. Het zijn bedrijven in 3e wereld landen, maar vergis je niet!
Precies alleen de aandeelhouder van Corus wordt rijker. En de bedrijven slepen een miljardenschuld mee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je bent geen aandeelhouder van Corus gok ik.
Daar komt het wel op neer inderdaad. Een goed geregelde fusie was verstandiger geweest als je toch mee moet met de schaalvergroting.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Precies alleen de aandeelhouder van Corus wordt rijker. En de bedrijven slepen een miljardenschuld mee.![]()
De winstgevenheid blijkt toch achter te liggen op de concurrentie (wrs door hoge lonen). Bovendien hebben de overnemende kandidaten eigen mijnen, waardoor de erts goedkoper is. Eigen geld er in stoppen is beter, omdat er dan minder schulden zijn en dus minder rentelasten. Ben benieuwd. Weer een branch ontnederlanderiseerd, voor zover dat niet al het geval was. Ik vraag mij af of de kopers wel weten waar ze aan beginnen, want Corus teert op de prestaties van vroeger. Hoe zullen ze omgaan met de hoge lonen? Hoe kan Corus dan opeens winstgevender zijn?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
IJmuiden is ook een aardige winstmaker momenteel. Daar zat het volgens die deskundigen bij Nova ook wel goed, althans als de conjunctuur een beetje mee blijft zitten. De Britse bedrijven zullen het moeilijker krijgen.
Dat is met eigen vermogen dan ook handiger, alleen moet je dat wel eerst hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De bedrijven moeten lenen en die lening moet terugverdiend worden... Is een normale constructie in bedrijvenland, maar helaas vaak niet een handige...
You never know.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef du_ke het volgende:
Aaaaaah dan ga ik toegeven. Al zal dit niet nodig zijn omdat hij toch niet met dergelijke cijfers zal komen.
Klopt, ik weet het nietquote:
Ze worden pas rijker als ze hun aandelen verkopen. Maar dan stort de boel in en krijgen ook de aandeelhouders weinig geld terug te zien.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Precies alleen de aandeelhouder van Corus wordt rijker. En de bedrijven slepen een miljardenschuld mee.![]()
Ik zie twee paarden?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:38 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
De SGP noemt vrouw en paard.
De aandeelhouders van Corus kunnen er straks flink aan verdienen door hun aandelen aan Tata of CSN verkopen. De koers is flink gestegen de afgelopen tijd. Als de meerderheid niet verkoopt gaat de overname helemaal niet door.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze worden pas rijker als ze hun aandelen verkopen. Maar dan stort de boel in en krijgen ook de aandeelhouders weinig geld terug te zien.![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:49 schreef problematiQue het volgende:
De meneer bij Pauw en Witteman vertelt net dat in de permafrost die sinds vorig jaar massaal aan het ontdooien is geslagen een hoeveelheid methaan à 40.000 keer de kooldioxide die zich nu in de atmosfeer ophoudt zit, die dus nu langzaamaan, en misschien nog wel veel belangrijker, zichzelf versnellend, vrijkomt.
Ze begeeft zich op dun ijs met die rok. Hij is maar net over de kniequote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:38 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
De SGP noemt vrouw en paard.
Nog een ander effect van het ontdooien van de permafrost: als de dooi zich doorzet, zakken op termijn hele Russische steden het moeras in.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:49 schreef problematiQue het volgende:
De meneer bij Pauw en Witteman vertelt net dat in de permafrost die sinds vorig jaar massaal aan het ontdooien is geslagen een hoeveelheid methaan à 40.000 keer de kooldioxide die zich nu in de atmosfeer ophoudt zit, die dus nu langzaamaan, en misschien nog wel veel belangrijker, zichzelf versnellend, vrijkomt.
Wat is dat nou weer voor redenatie. 'Je wordt er bang van, dus het is niet waar'.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Waarom leg ik nu een parallel in gedachten met het vermeende gekanker op moslims?
Bangmakerij.![]()
Ik vind het nog steeds werkelijk nergens naar lijken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ze begeeft zich op dun ijs met die rok. Hij is maar net over de knie
Geef mij dat paard maar en schop die hond van dat andere paard.quote:
Eén of twee generaties later gaan men zich voor hun kop slaan wat wij ons toch in onze hoofden haalden met onze grenzeloze decadentie.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Nog een ander effect van het ontdooien van de permafrost: als de dooi zich doorzet, zakken op termijn hele Russische steden het moeras in.
zal vast niet gebeuren bij de nieuwe ijsvrije havensquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Nog een ander effect van het ontdooien van de permafrost: als de dooi zich doorzet, zakken op termijn hele Russische steden het moeras in.
Ik word er niet bang van. Maar het is gezever. Tegen die tijd hebben we het net zo lekker warm als in Spanje. Errrrrrrrrrrrrrrrrrrug.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor redenatie. 'Je wordt er bang van, dus het is niet waar'.
Geld dat ook voor Amsterdamquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef Reya het volgende:
[..]
En dat pijplijntje hoeft door de opwarming maar te lopen tot Zuid-Frankrijk, en dát scheelt weer in de kostenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik word er niet bang van. Maar het is gezever. Tegen die tijd hebben we het net zo lekker warm als in Spanje. Errrrrrrrrrrrrrrrrrrug.![]()
Ja okay, de boel loopt onder. SO FUKKIN' WHAT? Pijplijntje naar woestijnen, klaar is papa.![]()
Live with a change, progressiefffffffffffffffffffff.![]()
Nee, maar maak je geen zorgen, dat is dan wel een keer weggeslagen door een vloedgolf.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Geld dat ook voor Amsterdam?
Guess what? Uw gebeden worden verhoord!!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Geld dat ook voor Amsterdam?
Paniekzaaiert.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:57 schreef problematiQue het volgende:
[..]
En dat pijplijntje hoeft door de opwarming maar te lopen tot Zuid-Frankrijk, en dát scheelt weer in de kostenEen groot feest, die opwarming!
![]()
En, bevallen de paddo's?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
The Last Winter toevallig gezien??? Komen er opeens dino's uit Alaska. Boooooooooooo.![]()
![]()
Hee, ik zag ze echt op dat witte doek!quote:
Oh, water en opwarming vormen een volkomen goedaardige, risicovrije combinatie? En wat koelt er precies af?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Paniekzaaiert.![]()
Water vs. opwarming.
Afkoeling vs. verhitting. Ooooooooh, niks aan het handje.
The Last Winter toevallig gezien??? Komen er opeens dino's uit Alaska. Boooooooooooo.![]()
![]()
Ik vond het origineel beter.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
WOII was uniek, [..]
Je moet het boek gelezen hebben voordat je er iets zinnigs over kunt zeggen inderdaad.quote:
Hitler was in het boek een heel ander personage dan in de film, vond je niet?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je moet het boek gelezen hebben voordat je er iets zinnigs over kunt zeggen inderdaad.
Moslims zijn ook geen gevaar voor de wereld.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Oh, water en opwarming vormen een volkomen goedaardige, risicovrije combinatie? En wat koelt er precies af?
Misschien zaaien wetenschappers paniek omdat daar een gegronde reden voor is? Of nee, natuurlijk niet. Hét argument toveren we dan tevoorschijn. Er is politiek gewin te behalen bij het preken over de opwarming van de aarde, dus het is niet waar. Nou, klaar, toch?
Dat kwam omdat er indertijd alleen zwart-wit films gemaakt werden. Dan moet je de karakters op een andere manier kleur geven.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:10 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hitler was in het boek een heel ander personage dan in de film, vond je niet?
Schoot ik door?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:32 schreef du_ke het volgende:
Ga jij je straks maar druk maken om de kindertjes in Kenia daar is in elk geval op korte termijn een stuk meer voor te doen.
Wat een drama zeg. Nou, bedenk liever eens een oplossing. Kan wel weer het parallel trekken met de Islam, maar daar word je verder ook niet warm van.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:27 schreef problematiQue het volgende:
Ik getuigt overigens van een ernstig gebrek aan het kunnen zien van het 'grotere plaatje' als je de opwarming van de aarde bagatelliseert door de stellen dat het hier dan net zo warm is als in spanje, en dat dat wel fijn is, en eigenlijk helemaal niet zo erg.
Aan de andere kant van de wereld hebben ze bijna elke dag een nieuwe orkaan, groeit er niets meer op gronden waar vroeger perfect eten op kon worden verbouwt en waaromheen nog wel steeds mensen wonen die ooit konden leven van die gronden, sterven meer diersoorten uit dan ooit tevoren en stromen delta's vol met mensen onder. Maarja, hun probleem.
Totdat de mensen die opeens geen eten en onderdak meer hebben aan de deur kloppen van een van de weinige stukjes aarde dat nog bewoonbaar is. De gelukszoekers, pff.
'k Hoop het, ze hebben nogal wat goed te maken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Moslims zijn ook geen gevaar voor de wereld.![]()
Uiteraard is er politiek gewin te halen, stel je de scenario's alvast voor. land onder water, alle amerikaantjes blubblub doen?
Heilige moeder maria, wie verzint zo'n tekening?quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:52 schreef sigme het volgende:
Opvoeden met de statenvertaling is tegenwoordig ook al geen garantie meer.
[afbeelding]
De wereld gaat naar de verdoemenis.
Overigens, de naam Tweede Wereldoorlog, impliceert dat een eerste?
Nadat dat de Koude Oorlog afliep was het toch logisch dat de wereld daarna zou opwarmen?
Alles komt samen, toeval bestaat niet, het is één geheel: uiteindelijk krijgen godsgelovers, (burger)oorlogvoorspellers en klimaatvrezers allemaal hun zin: de wereld gaat naar de verdommenis.
Tot die tijd neem ik het ervan. Na mij de zondvloed
.
Heilige moeder maria.. Paapquote:Op woensdag 31 januari 2007 08:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Heilige moeder maria, wie verzint zo'n tekening?
Blijkbaar zijn de SGP'ers niet zo bekrompen om een tekening uit te sluiten van een fotowedstrijd, of een koei van een spelfout buiten de site te houden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:04 schreef Bellarmine het volgende:
Hier: de SGP fotowedstrijd, heeft toch iets schattigs hoor.![]()
quote:
Volgens mij is het hartstikke fake, maar het haalt wel het videonieuws.quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=1J7WzJskNfM (00:22)
Maar verder heeft de Russische overheid niets met de moord op Litvinenko te maken.
Welnee. Als alles goed gaat, zijn ze dan nog veel decadenter. Of we zitten in een oorlog tegen de geitenneukers.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:53 schreef problematiQue het volgende:
Eén of twee generaties later gaan men zich voor hun kop slaan wat wij ons toch in onze hoofden haalden met onze grenzeloze decadentie.
Allesquote:
quote:About 600,000 people in Kenya's capital live in the Kibera slums, East Africa's largest informal settlement.
O joh, dat kan toch de beste overkomen.....quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alles. Had goed geleerd maar begreep er geen ruk van
Tip: wordt niet te soft, want ze vreten je heelhuids op in Afrika.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:02 schreef problematiQue het volgende:
Als het goed is wordt ik dinsdag als onderdeel van de 'introductie tot het land' hier naartoe gebracht:
http://news.bbc.co.uk/2/s(...)g_toilets/html/1.stm
[..]
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8502quote:ECONOMIE/ROEMENIE:
Roemenië wil gas leveren aan Europa
Claudia Ciobanu
BOEKAREST, 30 januari (IPS) - Roemenië werkt aan een pijpleiding die cruciaal kan worden voor de Europese gasvoorziening. De afhankelijkheid van Rusland zou erdoor verminderen.
De Roemeense president Traian Basescu is een groot voorstander van het Nabucco-project, een netwerk van pijpleidingen dat aardgas van de Kaukasus naar West-Europa moet transporteren. Het zou een alternatief moeten worden voor de aanvoer van Russisch gas en vooral voor olie die geïmporteerd wordt via de door Rusland gecontroleerde Droezjba-pijpleiding.
Droezjba is de grootste oliepijpleiding ter wereld. Er worden jaarlijks ongeveer vijfhonderd miljoen vaten olie vanuit het zuidoosten van Rusland naar Oekraïne, Hongarije, Polen en Duitsland getransporteerd.
Het Roemeense project wil Turkije, Bulgarije, Roemenië, Hongarije en Oostenrijk met elkaar verbinden en gas uit Azerbeidzjan via Turkije transporteren. Daarbij wordt het Russische netwerk omzeild. In 2020 heeft het systeem naar verwachting een transportcapaciteit van dertig miljard kubieke meter per jaar.
Europese landen zijn nu voor hun energie erg afhankelijk van Rusland. In januari 2006 dreigde Rusland geen gas meer te leveren aan Oekraïne en in januari 2007 was dat het geval in Wit-Rusland. In beide gevallen wilde Moskou de prijzen voor levering verviervoudigden, terwijl Wit-Rusland en Oekraïne weigerden te betalen. Door de crisis werd ook de doorvoer van gas naar West-Europa bedreigd.
De Europese Unie ziet veel in het Nabucco-project en wil het liefst dat dit zo snel mogelijk start. De EU is bereid om 70 procent van de constructiekosten te betalen, via de Europese Investeringsbank en de Europese Bank voor Reconstructie en Ontwikkeling (EBRD).
In het op 10 januari gepresenteerde energiebeleid voor de Europese Unie heeft de aanleg van de Nabucco-gasleiding prioriteit. Nabucco zou kunnen voorzien in ongeveer 5 procent van de Europese behoefte aan gas. Als Rusland, dat nu 25 procent van het Europese gas en 30 procent van de olie levert, de kraan dichtdraait, dan kan Nabucco het minimum niveau bieden dat voor dergelijke noodgevallen nodig is.
De steun van de Europese Unie is bedoeld om landen die nu nog aarzelen, bij het project te betrekken. Hongarije en Bulgarije hebben goede redenen om geen doorgangsland te willen zijn voor Nabucco en dat zou een bom onder het hele project kunnen leggen. De twee landen kunnen ook voor een alternatief project van Rusland kiezen: de afronding van ‘Blauwe Stroom’, een leidingsysteem dat gas van Rusland naar het westen van Hongarije transporteert, via Turkije, Bulgarije en Servië. Bij het Russische project zou Hongarije eindpunt van het systeem zijn dat gas uit het oosten haalt, in plaats van Oostenrijk, dat bij het Nabucco-systeem eindpunt is. Hongarije is in principe akkoord met Nabucco, maar de regering in Boedapest is nog steeds in gesprek met Gazprom, het Russische gasbedrijf. IPS (JS/PD)(EINDE/2007)
quote:De Joker richt zijn vizier nu op Amerika
Door STIJN HUSTINX
HELLEVOETSLUIS - Robert Coleman, ofwel de de Joker, weet niet van ophouden. ,,Londen was leuk. De USA wordt veel leuker.’’
http://www.ad.nl/binnenland/article1041674.ece
toevallig..., in Guantanamo Bay zijn nog plaatsen vrijgekomen laatstquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Die vent is gewoon aandachtsgeil....Hoe een kwestie zo uitmolken wordt.....Het AD lijdt zwaar onder de komkommertijd midden in de winter...
quote:Klimaatverandering veroorzaakt kaalslag Indonesische eilanden 30 - 01 - 2007
De Indonesische archipel dreigt rond 2030 tweeduizend eilanden te verliezen door klimaatverandering. Hiervoor waarschuwt de Indonesische minister voor Milieu Rachmat Witoelar.
Studies in opdracht van de Verenigde Naties wijzen volgens Witoelar uit dat de zeespiegel met ongeveer 89 centimeter zal stijgen in 2030. Dit zou betekenen dat tweeduizend grotendeels onbewoonde eilanden onder water komen te staan.
Biobrandstoffen
Desalniettemin blijft de milieuminister positief. 'Wij staan er beter voor dan eilandstaten zoals Saint Lucia, Fiji en de Bahama's die de kans lopen om helemaal te verdwijnen', zei hij tegen persbureau Reuters.
'We zijn optimistisch dat wij een dergelijk rampscenario voor Indonesië kunnen voorkomen.' Indonesië dat uit 17.000 eilanden bestaat, is druk bezig om de overstap te maken van fossiele naar biobrandstoffen, aldus de minister.
Klimaatrapport
Eind dit jaar zal er op het Indonesische eiland Bali een grote VN-conferentie over klimaatverandering plaatsvinden.
Aanstaande vrijdag zal er een conceptrapport van de VN over klimaatverandering verschijnen. Delen van dat rapport zijn al gelekt en klinken onheilspellend. De VN-wetenschappers voorspellen een toename van de temperaturen en waarschuwen voor meer hittegolven, droogte, overstromingen en een stijging van de zeespiegel.
http://www.oneworld.nl/in(...)%26articleId%3D10047
Ja, je moet er ook wat over hebben voor one minute of fame.......quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
toevallig..., in Guantanamo Bay zijn nog plaatsen vrijgekomen laatst
Superlink, in de USA wordt je zomaar voor niets opgeslotenquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Die vent is gewoon aandachtsgeil....Hoe een kwestie zo uitmolken wordt.....Het AD lijdt zwaar onder de komkommertijd midden in de winter...
welkom bij de gevangenisindustriequote:Op woensdag 31 januari 2007 11:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Superlink, in de USA wordt je zomaar voor niets opgesloten.
Ja, idd..........Maar ja, je hebt altijd van die mensen die er helemaal voor gaan....quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Superlink, in de USA wordt je zomaar voor niets opgesloten.
Mijn dank is groot.quote:
Ik heb er niks aan toe te voegen.quote:
Omdat jij kennelijk niet bang wordt van moslims, het moslimgevaar maar gezever vindt, dat we het tegen die tijd net zo religieus als in Saoedi-Arabië hebben. Daarom waarschijnlijk. Live with a change, progressief.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Waarom leg ik nu een parallel in gedachten met het vermeende gekanker op moslims?
Bangmakerij.![]()
Zeker net wakker!quote:
http://www.knack.be/articles/index.jsp?siteID=11§ionID=-1&articleID=47838quote:Detroit staat weg te roesten
2006 was een rampjaar voor Ford. Ook de twee andere grote Amerikaanse autoproducenten, General Motors en DaimlerChrysler, zitten diep in de problemen. En dat voelen ze in 'motor city' Detroit in Michigan. Op de jaarlijkse autoshow, begin januari, probeerden de bedrijven tevergeefs de buitenlandse concurrentie voor te blijven.
Een gure wind blaast het vuil van de straten van Dearborn. Het is koud, maar sneeuw is er nog niet. Het stadje onder de rook van Detroit lijkt niettemin uitgestorven. Natuurlijk, op Michigan Avenue rijdt het verkeer af en aan langs de grote showrooms van Ford, Mercury en Lincoln. Maar in het kleine winkelcentrum voorbij het kruispunt is haast niemand te bekennen.
Vakbondsman en patroon: één dure strijd voor zelfbehoud.
Binnen, ja, daar wel. Bij het lokale filiaal van Starbucks warmt een groepje middelbare mannen zich aan immense bekers koffie. Het kost weinig moeite om het gesprek over een sportwedstrijd van de avond voordien op de deplorabele staat van de auto-industrie te brengen. Want Dearborn, het stadje waar de drie bijna hun leven lang gewoond hebben, is voor álles verbonden met die bedrijfstak. En dan vooral met één merk. 'Dearborn is Ford en Ford is Dearborn', zegt een van de mannen.
Het was hier in Dearborn dat Henry Ford, de legendarische oprichter van de Ford Motor Company, in 1927 de fabriek River Rouge opende, het paradepaardje van zijn onderneming. Het was destijds de grootste fabriek ter wereld: aan de ene kant van het terrein werden per zeeschip ijzererts, hout en rubber aangevoerd, aan de andere kant rolden de Ford Model A's met honderden per dag van de lopende band. Tienduizenden mensen trokken van alle uithoeken van de Verenigde Staten naar Dearborn om voor Ford te komen werken. De bevolking steeg in drie jaar met 2000 procent.
Roys vader, een van de drie mannen in het koffiehuis, kwam vlak na de Tweede Wereldoorlog naar het stadje. Ford stond bekend als een goede werkgever, die al in 1914 de daglonen van zijn arbeiders verdubbelde en een veertigurenweek invoerde. Het was zijn ideaal dat alle Amerikanen, en niet in de laatste plaats zijn eigen arbeiders, genoeg geld zouden hebben om een eigen auto te kunnen kopen. Een Ford uiteraard. En de pa van Roy wou voor dat lonkende vooruitzicht graag verhuizen.
'Hij heeft zijn hele leven lang met tevredenheid bij Ford gewerkt', vertelt Roy. 'En toen ik hier in Dearborn van school af kwam, had ik eigenlijk geen keus: ik zou ook voor Ford gaan werken. Prachtig bedrijf, schitterende auto's. Jarenlang heb ik meegebouwd aan de Mustang. Machtig was dat.'
Maar in de jaren zeventig, na de oliecrisis, kwam voor het eerst de klad erin. De Amerikaanse auto-industrie bleek niet immuun voor conjunctuurgolven, en Japanse merken als Toyota en Honda rukten op. 'Afschuwelijke auto's als je het mij vraagt', vindt hij. 'Maar ze verbruikten veel minder benzine en veel Amerikanen kochten ze.'
De toekomst van Ford en daarmee van Dearborn is onduidelijk, zegt Roy. Zelf geniet hij, zoals wel meer mensen hier, inmiddels van een door de vakbonden vakkundig onderhandeld vervroegd pensioen. Maar zijn eigen zoon heeft voor een heel andere bedrijfstak gekozen. 'Die doet iets met verzekeringen. Ik zei: "Je mag zelf kiezen wat je gaat doen als je groot bent, zolang je maar niet bij Ford gaat werken. Dan ben je op je dertigste je baan kwijt."'
BENZINEZWELGERS
Het waren profetische woorden. Het afgelopen jaar was voor Ford Motor Company ronduit rampzalig. Maakte het bedrijf eerder al bekend dat in de Verenigde Staten uiterlijk dit jaar 30.000 mensen moeten afvloeien, zopas liet Ford weten dat het in 2006 niet minder dan 12,7 miljard dollar (9,8 miljard euro) verlies had geleden. Het was het slechtste jaar uit de geschiedenis van het concern.
De belangrijkste oorzaak, zeggen pr-medewerkers van Ford, is de hoge benzineprijs. Die lag in 2006 af en toe op 3 dollar per gallon (3,79 liter) of 62 eurocent per liter. Dat is naar Europese normen weliswaar een schijntje, maar in het land waar de benzine vijf jaar geleden nog maar zo'n 25 eurocent per liter kostte, was de prijsstijging reden genoeg om, net als in de jaren zeventig, opnieuw uit te kijken naar zuiniger auto's. Alleen waren de Amerikaanse firma's vergeten om die te maken.
Op de jaarlijkse autoshow van Detroit waren het vooral de Japanners en Koreanen die met zuinige of zelfs hybride modellen op de proppen kwamen. Ford profileerde zich met onfatsoenlijk grote gas guzzlers : benzineslurpende wagens zoals de Lincoln Navigator. Aan de verkoopresultaten van afgelopen december was te zien dat de Amerikanen verkeerd gegokt hebben. De Grote Drie - General Motors (GM), Ford en DaimlerChrysler - hadden samen nog maar iets meer dan de helft van de markt in handen (51,5 procent). Toyota verdrong Ford, sinds de jaren twintig de op een na grootste autoproducent van de Verenigde Staten, voor het eerst van de tweede plaats.
GM verkoopt met onder andere de merken Chevrolet, Cadillac en Pontiac weliswaar nog altijd de meeste auto's in de VS en is mede dankzij Opel het grootste autobedrijf in de wereld, maar het ambitieuze Toyota heeft aangekondigd dat dat in 2007 zal veranderen. De Japanners willen niet alleen definitief de tweede plaats in de VS behouden, ze zullen dit jaar wereldwijd meer auto's en pick-uptrucks produceren dan GM. 'Detroit', zoals GM, Ford en DaimlerChrysler in de industrie voor het gemak genoemd worden, hangt in de touwen.
Wie van Dearborn oostwaarts richting Detroit rijdt, passeert niet alleen het hoofdkantoor van Ford, maar ook musea, scholen, straten en sportvelden die stuk voor stuk vernoemd zijn naar de werkgever die het stadje begin vorige eeuw zo onstuimig deed groeien. Het klopt: Dearborn ís Ford.
DOOF VOOR DE KLANT
Net naast de snelweg ligt het heiligdom waar het allemaal begon: de Ford River Rouge-fabriek. Tegenwoordig worden er alleen nog F-150 pick-ups gebouwd, maar ook volgens de huidige maatstaven is het complex immens. Toeristen kunnen het fabrieksterrein vanaf het nabijgelegen Henry Ford Museum ('America's Greatest History Attraction') met een speciale bus bezoeken.
Halverwege de trip is er speciale aandacht voor een incident uit 1937, waarbij kaderleden van de vakbond door knokploegen van Henry Ford tegen de grond werden geslagen. Het oproer markeert het begin van de lange samenwerking van Ford met de vakbond. 'En die samenwerking koesteren we tot op vandaag', zegt bestuursvoorzitter Bill Ford, achterkleinzoon van Henry, op een braaf filmpje in de toeristenbus. Maar hij zegt er niet bij dat de relatie met de United Auto Workers (UAW) 'Detroit' in vergelijking met de buitenlandse concurrenten handenvol geld kost.
Ook op de North American International Autoshow, het jaarlijkse feestje van de auto-industrie in Detroit, hangen in de Ford-stand prominent foto's van chief executive officer Alan Mullaly schouder aan schouder met de arbeideristisch ogende vakbondsbaas Bob King. 'Samenwerken voor kwaliteit', staat er boven de foto. 'Ze proberen heel sterk te laten zien dat er prima wordt samengewerkt', zegt deskundige Micheline Maynard van The New York Times op de autoshow. 'En Ford en GM hébben ook veel te danken aan de vakbond. Ondanks ingrijpende reorganisaties, waarbij tienduizenden banen geschrapt worden, zijn er vooralsnog geen serieuze stakingen geweest.'
Maynard is journalist en doceert over de mondiale auto-industrie aan de universiteit van Michigan. De autoshow van Detroit noemt ze cynisch 'de 1 meiparade van een instortende wereldmacht', maar elk jaar is ze weer present. Over de noodlijdende Amerikaanse auto-industrie publiceerde ze vier jaar geleden het boek The End of Detroit - How the Big Three Lost Their Grip on the American Car Market .
Aan de hand van interviews en analyses schetst ze een haarfijn beeld van de teloorgang van de grootste Amerikaanse industrietak. Haar conclusie is even eenvoudig als ontluisterend: de buitenlandse bedrijven, en dan vooral Toyota en Honda, zijn sinds de jaren zeventig domweg veel beter in staat gebleken auto's te maken die de Amerikaanse consument daadwerkelijk wil. Anders dan de Grote Drie luisteren de nieuwe marktspelers goed naar het commentaar van hun klanten en verkopers. 'Als er bij de producten van de buitenlandse bedrijven iets mis is, dan kunnen ze meteen een aanpassing maken. Detroit reageert veel langzamer.'
HOOGMOED AFGESTRAFT
De nationaliteit van het automerk, zegt Maynard, doet er eigenlijk niet meer toe. 'De features zijn veel belangrijker geworden. Tien jaar geleden kon je nog met de Amerikaanse vlag wapperen als je meer wou verkopen. Nu werkt dat niet meer.' Dat werd pijnlijk duidelijk na 11 september 2001, toen Amerika op eigen bodem werd aangevallen en de Amerikaanse regering om een recessie te voorkomen het credo 'koop Amerikaans' uitdroeg. 'Je zou denken dat iedereen na 9/11 naar de dealer zou rennen om GM, Ford of DaimlerChrysler te kopen, maar dat gebeurde totaal niet. De importbedrijven bleven marktaandeel winnen. Dat laat zien hoe substantieel deze verandering is', zegt Maynard.
Nu spelen die importbedrijven het spel ook wel geraffineerd. Niet alleen bouwen Toyota en Honda een deel van hun auto's tegenwoordig in de Verenigde Staten, ze beheren ook een paar merken die, met minder Japans klinkende namen, vooral voor die Amerikaanse markt bedoeld zijn. Lexus en Scion zijn van Toyota, Honda bouwt ook onder de naam Acura, en Nissan zit achter het exclusieve merk Infiniti.
'De eerste kopers,' zegt Maynard, 'zijn tien à twintig jaar geleden overgestapt. En nu halen ze ieder jaar meer familieleden, buren en anderen over om ook over te stappen.' Er is instussen voor ieder wat wils. 'Een paar jaar geleden hadden Toyota en Honda nauwelijks pick-ups. Nu hebben ze die wél. En opnieuw lijken die beter te zijn dan de Detroit-modellen.'
De bazen bij de Grote Drie stonden erbij en keken ernaar. Bob Lutz, de vicepresident van GM, oordeelde in 2002 hautain dat hij kopers van een Toyota Camry niet serieus kon nemen. Dat waren mensen met een slechte smaak, want de Camry was in zijn ogen 'de lelijkste auto ooit gemaakt'. De Camry is nu al ruim vijf jaar de bestverkochte personenauto in de VS.
In een flitsende show - een 1 meiparade is er inderdaad niets bij - presenteert Ford op het autosalon in Detroit de nieuwe modellen. Naast de Airstream, een zogenaamd cross-overconceptmodel dat het midden houdt tussen een ruimteschip, een caravan en een auto, is dat de verbeterde Ford Five Hundred: een nette en relatief zuinige gezinssedan. Zonder enige gêne erkent communicatiedirecteur Oscar Suris dat het 'onze Camry' is. Suris is vol hoop voor de toekomst.
Wil de consument een ruimteschip of een zuinige auto?
'Het interesseert me niet of we de tweede, de derde of de vierde autobouwer van Amerika zijn', zegt hij wijselijk. 'We zijn een mondiaal bedrijf en zo presenteren we ons ook.' Uiteindelijk, zegt hij, moet Ford in 2009 weer winstgevend zijn. Hoe hij dat gaat doen? 'Door auto's te bouwen die onze klanten graag willen.'
Dat is, met andere woorden, jarenlang niet gebeurd. En Micheline Maynard betwijfelt of het Ford en de andere van oorsprong Amerikaanse bedrijven nu wel zal lukken. Ze besloot haar boek in 2003 met een doemscenario voor 2010, waarin de Grote Drie samen hun meerderheid op de markt kwijt zouden zijn en waarin een van de drie het domweg niet zou redden. 'Maar tot mijn verrassing gaat het allemaal veel sneller dan ik had verwacht', zegt Maynard nu. 'In december hadden de Detroit-merken samen nog maar net een meerderheid op de markt.'
BAN DE BONDEN
Terwijl de Grote Drie fabrieken sluiten en een deel van de arbeid naar Mexico of zelfs China verplaatsen, openen Toyota en Honda nog altijd nieuwe werkplaatsen in de Verenigde Staten. De Camry wordt in Toyota-advertenties aangeprezen als een echt Amerikaans product. De auto wordt tegenwoordig in een grote fabriek in Kentucky in elkaar gezet. 'Als je dagelijks krantenkoppen leest over GM, Ford en DaimlerChrysler die fabrieken sluiten en je ziet dat Toyota fabrieken opent, dan is dat nogal een statement', zegt Maynard.
Maar, klaagt UAW-woordvoerder Roger Kerson aan de telefoon, bij Toyota is de vakbond niet welkom. Dat mag zo zijn, repliceert Maynard, maar het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat bedrijven over de kop gaan door te ruime afspraken met de vakbond?
Van iedere auto die GM aflevert, gaat 1500 dollar naar de pensioenen van oud-medewerkers. 'Die last is voor het bedrijf bijna ondraaglijk', zegt Maynard. Bij Toyota zijn pensioenen en zorgverzekeringen heel anders geregeld. In totaal kost een arbeider daar 48 dollar, tegenover 60 bij de bedrijven uit Detroit.
'Is Toyota daardoor een slechtere werkgever? Dat denk ik niet. Je kunt in ieder geval beter daar werken dan bij supermarktketen Wal-Mart. Bovendien bestaat bij Toyota de kans dat je promotie maakt. In Detroit word je als arbeider voor de rest van je leven als een vakbondsrat bekeken.'
Het slimme is trouwens, zegt Maynard, dat Toyota de fabrieken heeft neergezet op plaatsen in het zuiden waar de bonden sowieso al niet erg populair waren. 'Zo riant als het in Detroit ooit was, zal het bij Toyota nooit worden', besluit ze. 'Maar ja, Detroit, dat was een soort verzorgingsstaat. Bij Ford of GM was het alsof je voor de overheid werkte: je had een baan voor het leven en je kon eigenlijk niet ontslagen worden. Die tijden zijn voorbij.'
CODA
Wanneer de schemer invalt, druppelt de River Rouge-fabriek leeg. De dagploeg mag naar huis. Een aantal arbeiders neemt de bus, een enkele zonderling fietst, maar het merendeel heeft, zoals de oude Henry Ford het ooit had bedoeld, gewoon een eigen auto. Het zijn oude Nissans, Honda's en Toyota's. En een enkele roestige Ford.
Peter Vermaas
quote:Zo zeg, voelen een paar mensen zich aangevallen door monidique hahaha. Ze heeft een punt hoor.
Die meid is me er eentje.quote:
Zwartb(r)oek?quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:29 schreef ASS1 het volgende:
Pberends, van welke film was dat plaatje?
Was het van Family Guy dan?quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:30 schreef MrX1982 het volgende:
Family Guy.
Laatste aflevering al gezien?
De avatar van die Braziliaan?quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:34 schreef ASS1 het volgende:
Was het van Family Guy dan?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:39 schreef ASS1 het volgende:
Nee, het plaatje van Pberends.
Zie m'n eerdere kwoot.
quote:
Die 3 woorden zijn van een signature van iemand op FOK! hier.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:42 schreef zakjapannertje het volgende:
we kunnen weer met een gerust hart ongefundeerd, tendentieus en buitengewoon kwetsend schelden op de Staatsomroep zo te lezen [upd] TV-programma GeenStijl gecanceld
Sommigen zeggen dat je het daar beter hebt dan het overgrote deel van de wereld, dus zo erg zal het dan wel niet zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
toevallig..., in Guantanamo Bay zijn nog plaatsen vrijgekomen laatst
Ah, dank.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:03 schreef Reya het volgende:
Je hebt een PM, Yildiz.
Equatoriaal-Guinea staat hoger, maar niet door dit:quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:10 schreef pberends het volgende:
https://www.cia.gov/cia/p(...)korder/2004rank.html
Nieuwe cijfers...
4 United Arab Emirates $ 49,700
homo's!
quote:Major infectious diseases:
degree of risk: very high
food or waterborne diseases: bacterial diarrhea, hepatitis A, and typhoid fever
vectorborne disease: malaria (2005)
Was je dood?quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:16 schreef Sidekick het volgende:
Welkom terug.
zal wel vernieuwd worden nadat Ban Ki-Moon in Nederland is geweestquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef Autodidact het volgende:
https://www.cia.gov/cia/publications/chiefs/chiefs128.html
Niet zo nieuw....
Ik ben ook zeer geintereseerd in het antwoord. En de preciese vraag.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:03 schreef Reya het volgende:
Je hebt een PM, Yildiz.
Bronquote:Chávez mag per decreet regeren
CARACAS - De president van Venezuela, Hugo Chávez, mag de komende achttien maanden per decreet regeren. Het parlement in Caracas ging woensdag in laatste lezing akkoord met een speciale wet, waarmee de volksvertegenwoordiging zichzelf buitenspel heeft gezet.
Door de wet kan Chávez, sinds 1999 aan de macht, ongehinderd doorgaan met zijn zogenaamde ‘democratische revolutie', die bestaat uit omstreden hervormingen en nationaliseringen in elf sectoren zoals de financiële, telecommunicatie- en energiesector.
Tegen de nieuwe wet bestaat veel weerstand bij de oppositie. Die zegt dat Chávez dictatoriale macht verwerft. Venezuela is de derde exporteur van olie ter wereld. De parlementaire stemming woensdag was een politieke en populistische show in de stijl van Chávez. De stemming had namelijk plaats op een centraal plein in Caracas.
Chávez, die woensdag sprak van de ‘moeder van alle wetten’, kreeg in 2001 een soortgelijke macht waarmee hij tientallen wetten van kracht verklaarde. Die hadden betrekking op onder meer landgebruik, visserij en gasproductie. Het leidde tot maandenlange protesten en stakingen.
De Verenigde Staten zijn zeer bezorgd over het beleid van de Venezolaanse president. De aantredende onderminister van Buitenlandse Zaken, John Negroponte, sprak dinsdag van ‘radicaal populisme’ dat een bedreiging vormt voor de democratieën in Latijns-Amerika.
Chávez zelf doet er alles aan om de VS te tarten, door onder meer felle anti-Amerikaanse redes en door de ontvangst van andere aartsvijanden van de VS, zoals de Cubaanse president Castro of de Iraanse president Ahmadinejad.
Die er met koeienletters op geschreven staat? Of bedoel je wat anders?quote:
Je hebt PM.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ook zeer geintereseerd in het antwoord. En de preciese vraag.
Goedeavond, altesaam.
Die ja, alhoewel Chavez wel vaker gebruik maakt van zijn eigen variant van Newspeak.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Die er met koeienletters op schreven staat? Of bedoel je wat anders?
Zo maak je je eigen dictatuur met hulp van het parlement. Goh, het kan dus nog!quote:
Hij begint steeds meer op Bush te lijken, die lust er ook wel pap van om de senaat en huis van afgevaardigden buitenspel te zettenquote:
Zie daar het succes van de slavenstaat Verenigde Arabische Emiraten.quote:Emirati 19%, other Arab and Iranian 23%, South Asian 50%,
the Dutch disease is besmettelijk, dat blijkt wel weerquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:03 schreef MrX1982 het volgende:
Ach ja Venezuela. Kwestie van tijd en ze slaan elkaar de hersens in en de rode droom wordt een rode nachtmerrie iets wat vrij voorspelbaar is. Ze doen niets anders dan potverteren met die idioot van een Chavez als barmhartige Samaritaan dankzij wat olie in de grond.
Raar continent dat Zuid-Amerika.
nu bezig op Canvas, daarna een docu over Pamela Churchill, die mede Bill Clinton aan de macht hielpquote:Bloody sunday
Woensdag 31 januari 2007
We schrijven 30 januari 1972. Ivan Cooper is organisator van een geweldloze mars voor gelijke rechten voor katholieken en protestanten in het Noord-Ierse Derry.
Cooper is vastberaden alle geweld tussen de verschillende partijen uit te sluiten, maar ondanks zijn overleg met de Unionistische autoriteiten en zijn pogingen om te onderhandelen met de Britse ordediensten, loopt de betoging uit de hand.
Dertien manifestanten worden door het leger doodgeschoten. Sinds die dag staat 30 januari bekend als "Bloody Sunday". Een datum die tegelijk ook een kantelpunt betekende voor de burgeroorlog in Noord-Ierland.
Bloody sunday is een kaskraker uit 2002 van Paul Greengrass met James Nesbitt, Tim Pigott-Smith, Nicholas Farrell, Gerard Mcsorley en Kathy Kiera Clarke.
Dat is anders wel een van de heilstaten voor onze zogenaamde libertaire vriendenquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zie daar het succes van de slavenstaat Verenigde Arabische Emiraten.
You forgot Somalia.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is anders wel een van de heilstaten voor onze zogenaamde libertaire vrienden.
Ja, laten we Corus nationaliseren, dan kunnen we meteen en passant het overnamegeld opstrijkenquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:05 schreef Sidekick het volgende:
Nationalisatie van bedrijven betekent meer democratie.
echte vrijheidquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:05 schreef Sidekick het volgende:
Uitleg?quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:05 schreef Sidekick het volgende:
Dank je, gelezen. Goed geformuleerdquote:
Links denkt dat staatsbezit tot democratie leidt? betekent dus dat belastinggeld verknoeid wordt. Noem dat maar democratisch. En dan worden die bedrijven gevuld met losers die normaal een uitkering trokken. Weg concurrentie-positie, maar hee, wel van Nederland!quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nationalisatie van bedrijven betekend gewoon meer macht. Dat verkoopt natuurlijk niet, dus noemen linksen het "meer democratie".
Economie volgens Hugo Annan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Uitleg?
belastingverhogingkje, accijnsverhogingkje, koopkrachtvermindering... easy does it, recessie!quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Links denkt dat staatsbezit tot democratie leidt? betekent dus dat belastinggeld verknoeid wordt. Noem dat maar democratisch. En dan worden die bedrijven gevuld met losers die normaal een uitkering trokken. Weg concurrentie-positie, maar hee, wel van Nederland!![]()
De eerste gaat binnenkort met "buitengewoon verlof" en de laatste ging zelf weg wegens nul resultaat.quote:
Als je braaf gaat liggen krijg je een hondenkoekje.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:32 schreef du_ke het volgende:
En dames bevalt jullie peppi en kokkie act nog een beetje?
Ik dacht aan Snip en Snap, maar die zijn links natuurlijk. Het is wel een gezellig stelletje he?quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:32 schreef du_ke het volgende:
En dames bevalt jullie peppi en kokkie act nog een beetje?
Eerst gaat ie een tuintje kweken op de borst van z'n Cubaanse makker. Dan zal hij wel Maxissimo Caudillo worden of zoiets.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De eerste gaat binnenkort met "buitengewoon verlof" en de laatste ging zelf weg wegens nul resultaat.
Het Hugo Poetin model rock'n'rollt en dan komen de traantjes.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
belastingverhogingkje, accijnsverhogingkje, koopkrachtvermindering... easy does it, recessie!
Voedselbanken for everybody!quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het Hugo Poetin model rock'n'rollt en dan komen de traantjes.![]()
Ik las een hondenhokje!quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als je braaf gaat liggen krijg je een hondenkoekje.
Neh. Knabbel en Babbel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik dacht aan Snip en Snap, maar die zijn links natuurlijk. Het is wel een gezellig stelletje he?
Nou, dan kunnen ze samen toch aan een oplossing gaan bruinwerken?quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik verdenk doekje ervan stiekem de slipjes van zijn lelijke huisgenote te ruiken. Dat harrie-geval kan daar zelfs alleen nog maar van dromen.![]()
Moehahahaha. Ik snap wel dat losers terug willen naar staatsbedrijven. Hele dag koffie slurpen en maar klagen dat het zo slecht gaat. En dan weer roepen dat ze naar de dam gaan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Voedselbanken for everybody!
Maar daar is niet genoeg parkeerplek voor
Dan kan je via je stem invloed uitoefenen op die bedrijven.quote:
Je hebt je niveau in deeltje 1138 laten liggen?quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen ze samen toch aan een oplossing gaan bruinwerken?
Ah, net zo'n redenering als dat de door achterkamertjes van gemeenteraden verkozen burgemeester democratischer is dan de direct verkozen burgemeester.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:39 schreef Sidekick het volgende:
Dan kan je via je stem invloed uitoefenen op die bedrijven.
Om er dan geldverslindende logge zooi van te maken met duizenden regeltjes.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dan kan je via je stem invloed uitoefenen op die bedrijven.
Nog ver gekomen, anderen kwamen niet verder dan deel 1.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt je niveau in deeltje 1138 laten liggen?
Bedankt, het kan inderdaad altijd lulligerquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Neh. Knabbel en Babbel.
http://youtube.com/watch?v=PPjfY0wgYcA
Wat kijken jullie toch neer he, op de SC'ers.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nog ver gekomen, anderen kwamen niet verder dan deel 1.
Het niveau is hier toch aardig aan het stijgen?quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:41 schreef sigme het volgende:
Je hebt je niveau in deeltje 1138 laten liggen?
Het wordt maar weer bewezen door de sniffing brothers dat ze liever hun eigen kliekje behouden in deze SC.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat kijken jullie toch neer he, op de SC'ers.
Ik ben er vandoor, naar bed naar bed zei duimelot. Veel plezier vanavond in het POL Cafe van fok.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:48 schreef Napalm het volgende:
Nu al cashflow problemen oplossen @ nieuwe job.![]()
Daar kan je niet voreg genoeg mee beginnen...quote:En met de directeur van het moederbedrijf op je&jij -voet om de tafel.
Nu al?quote:Relaxt.
Van je auto?quote:Morgen even opbiechten dat ik een sleutel heb kwijtgemaakt..![]()
Yepz. Ze zijn wat stilletjes vanavond.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het wordt maar weer bewezen door de sniffing brothers dat ze liever hun eigen kliekje behouden in deze SC.![]()
En Harrie maar huilen in de FB. "Boehoe boehoe, ze zeggen niet wat ik wil horen en niemand lacht om mijn grapjes en moet ik hun grapjes leuk vinden?"quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Yepz. Ze zijn wat stilletjes vanavond.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:52 schreef Sidekick het volgende:
Nou, de SC-kliek is weer compleet.
Inderdaad, het schijnt feestelijk te zijn.quote:
quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Bedankt, het kan inderdaad altijd lulliger
Goeie minister van Onderwijs. Liegen kinders, liegen!!!!quote:30-1-2007 De 'tolk' van de As Soenna-moskee, die controversiële uitlatingen deed, was in het verleden bestuurslid van de moskee.
De heer Kabli was tussen 1983 en 1988 en van 1999 tot 2000 secretaris van de moskee. Wethouder Aboutaleb wist vorige week al van de oude functie van de man. Toch sprak hij toen over een 'gewone' moskeebezoeker. Aboutaleb zegt in een reactie dat hem niet expliciet werd gevraagd naar het verleden van Kabli.
Kabli zei vorige week in een interview met het universiteitsblad Folia dat de cabaretier Ewout Jansen mocht worden 'gedood' vanwege zijn grappen over de islam en moslims.
Weet je zeker dat er geen propagandaministerium komt?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
'Tolk' eerder bestuurslid As Soena
Goeie minister van Onderwijs. Liegen kinders, liegen!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zeer zekerquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik dacht aan Snip en Snap, maar die zijn links natuurlijk. Het is wel een gezellig stelletje he?
Het pvda staat voor de beoogde kwaliteit daarvan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Weet je zeker dat er geen propagandaministerium komt?
ik vind het jammer dat er geen geluid bij hoort, dat zou vast een verrijking zijnquote:
Beiden hebben ze wat met limburg dus achquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:25 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik vind het jammer dat er geen geluid bij hoort, dat zou vast een verrijking zijn
Asjemenou, is dat waar?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beiden hebben ze wat met limburg dus ach.
De een komt er vandaan en de ander werkt erquote:
Ja, leugenachtigheid is daar aard van het beestje, zie carnaval, je mag 1x per jaar jezelf zijn als je een gek hoedje op zet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
De een komt er vandaan en de ander werkt er. Dus er is een en ander verklaarbaar
.
Pas op he, het ligt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllllll gevoelig...quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:52 schreef Sidekick het volgende:
Nou, de SC-kliek is weer compleet.
Islamitische school.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:02 schreef Aoristus het volgende:
wtf is een madrassa
OT: de koningin is jarig vandaag, ze is oud geworden
quote:Berlusconi apologises to his wife
Former Italian prime minister Silvio Berlusconi has said sorry to his wife for flirting with other women after she demanded a public apology.
Mr Berlusconi issued a written statement, referring to the constant pressure he was under from work, trips, politics and problems.
Veronica Berlusconi, his second wife, said his flirting damaged her dignity.
She had demanded the apology in a front-page letter to the Italian newspaper, La Repubblica.
In the statement, issued via his Forza Italia party, Mr Berlusconi said: "Forgive me, I beg you. And take this public show of my private pride giving in to your fury as an act of love. One of many."
"I guard your dignity, like a treasure within my heart, even when careless comments slip off my tongue," said Mr Berlusconi, 70.
Flirtatious comments
Veronica Berlusconi is mother of three of Mr Berlusconi's children.
She said her husband had told some women at a TV awards dinner: "If I wasn't already married I would marry you right away".
Mr Berlusconi was quoted as telling another woman: "With you I'd go anywhere".
Commentators say the fact she chose for her complaint a prominent left-wing publication - traditionally critical of Mr Berlusconi - would have added to her husband's embarrassment.
"Today for my female children, already adults, the example of a woman defending her own dignity in her relationships with men takes on a particularly significant importance," she said.
Confronting her husband over his behaviour would also remind her son Luigi "to never forget to keep among his fundamental values respect for women," she added.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6318165.stm
Ik heb hem niet kunnen zien vanwege de wake van mijn opa, maar hij is over een paar minuten klaar met downloaden. Ik ben benieuwd. Sowieso ben ik erg weg van Nesbitt, dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nu bezig op Canvas, daarna een docu over Pamela Churchill, die mede Bill Clinton aan de macht hielp
wat?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Neuh, eg, de queen jarig? Hoe wedde gij dat allemoal?
Sorry, kom al jaren niet meer in het hoogland, alwaar na overstromingen de sniffing brothers komen bedelen en smeken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:14 schreef Autodidact het volgende:
Hoe wedde gaai dè aommel?
Nat water.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:42 schreef MrX1982 het volgende:
Biased media.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de objectieve NOS?
Vreet jij iedere dag stamppot?quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]Een goede grap om de donderdag te beginnen. Nee, objectieve media bestaat niet. Perfect eten ook niet, iedereen heeft zijn smaak. En dat vind ik wel een mooie vergelijking.
Kijk jij elke dag de herhaling van het nieuws van de datum dat je leerde te eten?quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vreet jij iedere dag stamppot?![]()
Objectieve media is eigenlijk net zo naïef als in de jaren 80 denken dat George Michael hetero was. De hele wereld wist wel beter alleen George zelf niet. Zo is het ook met objectieve mediaquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:04 schreef Yildiz het volgende:Een goede grap om de donderdag te beginnen. Nee, objectieve media bestaat niet. Perfect eten ook niet, iedereen heeft zijn smaak. En dat vind ik wel een mooie vergelijking.
Nouja, je kunt natuurlijk wel streven naar een bepaalde vorm van 'objectiviteit'. Tekst dubbel checken voordat je ze plaatst enzo. Streven daarnaar is, een goed streven. Je kunt natuurlijk ook gewoon van alles bij elkaar verzinnen en op een vodje plempen zoals menig roddelblad doet. Ook dat is een bepaalde smaak blijkbaar.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Objectieve media is eigenlijk net zo naïef als in de jaren 80 denken dat George Michael hetero was. De hele wereld wist wel beter alleen George zelf niet. Zo is het ook met objectieve media.
http://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Noirquote:
A life-size bronze statue depicting Noir as he lay dying was sculpted by Jules Dalou to mark his grave. The sculpture was created with a very noticeable "life-size" protuberance in Noir's trousers that has made it one of the most popular memorials for females to visit in the famous cemetery. Myth says that placing a flower in the upturned tophat after rubbing the statue's genital area, lips, and foot will enhance fertility, bring a blissful sex life, or, in some versions, a husband within the year. As a result of the legend, those particular components of the tarnished bronze statue are rather well-worn.
In 2005 a fence was erected around the statue of Noir, to deter people from touching the statue. Due to the protests of the female population of Paris however, it was torn down again.
Je kunt naar objectiviteit streven maar bereiken doe je het nooit. Het hoogste wat je kunt bereiken is eerlijkheid en openheid. Ook niet verkeerd.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:16 schreef Yildiz het volgende:
Nouja, je kunt natuurlijk wel streven naar een bepaalde vorm van 'objectiviteit'. Tekst dubbel checken voordat je ze plaatst enzo. Streven daarnaar is, een goed streven. Je kunt natuurlijk ook gewoon van alles bij elkaar verzinnen en op een vodje plempen zoals menig roddelblad doet. Ook dat is een bepaalde smaak blijkbaar.
Al wordt onderzoeksjournalistiek nu door slachtoffers soms succesvol (en dat is jammer) bestempeld als hetze, heksenjacht, of wat ook. Waardoor lezers zelfs een afkeer van onderzoeksjournalistiek gaan krijgen. Zoiets vind ik, persoonlijk, jammer.
Precies.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt naar objectiviteit streven maar bereiken doe je het nooit. Het hoogste wat je kunt bereiken is eerlijkheid en openheid. Ook niet verkeerd.
Dat is op pere lacheise toch? Ik heb dat graf gezien, het is helemaal vies, behalve het kruis, dat geheel schoon is door het frequente aanraken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Noir
quote:Many observers allege that the Ministry of Defence acted in a way to impede[15] the inquiry. Over 1,000 army photographs and original army helicopter video footage were never made available. Additionally, guns used on the day by the soldiers that could have been evidence in the inquiry were lost[16] by the MoD.[17] The MoD claimed that all the guns had been destroyed, but some were subsequently recovered in various locations (such as Sierra Leone, Beirut, and Little Rock, Arkansas) despite the obstruction.[18]
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Sunday_%281972%29
fobohoom van mijquote:Op donderdag 1 februari 2007 01:43 schreef du_ke het volgende:
Hee homofoob van me.
Mja, heel dat IRA-tijdperk stinkt, vorige week kwam nog naar boven dat de politie wist dat hun informanten mensen vermoordde, drugs handelde, afperstte, etc.quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:17 schreef problematiQue het volgende:
Na Bloody Sunday ben ik even aan het lezen geslagen op wikipedia over dit onderwerp, omdat ik er eigenlijk niets vanaf wist. Zaakje stinkt, nogal.
[..]
Mogge Reyaquote:
Namen als Mohammed, Youssouf, Achmed, Ali, etcetera. Men gaat er altijd vanuit dat als men zich bekeert, de persoon een naamsverandering moet ondergaan (zie Yusuf Islam en Mohammed Ali). Dit is helemaal niet het geval.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:53 schreef sigme het volgende:
Wat zou in godesnaam een 'islamitische naam' zijn dan?
Laivert, de uitleg was niet nodig.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Namen als Mohammed, Youssouf, Achmed, Ali, etcetera. Men gaat er altijd vanuit dat als men zich bekeert, de persoon een naamsverandering moet ondergaan (zie Yusuf Islam en Mohammed Ali). Dit is helemaal niet het geval.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Laivert, de uitleg was niet nodig.
Omdat je een retorische vraag niet als zodanig herkende. Daarmee verdien je en geef je jezelf je eigen extra typewerk.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom laat je me het dan typen.
![]()
quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat je een retorische vraag niet als zodanig herkende. Daarmee verdien je en geef je jezelf je eigen extra typewerk.
Ik ben iets efficienter dan Allahquote:
Zo zou objectieve berichtgeving over de evolutie eruitzien.quote:Vorige maand zijn in de Gobi-woestijn de fossiele resten ontdekt van een vroege voorloper van de vogels. Deze dinosaurus, Monidicusaurus Rex gedoopt, blijkt zowel eigenschappen van een reptiel als een vogel te hebben en is daarmee waarschijnlijk een evolutionaire voorloper van de eerste vogels.
Er zijn echter ook wetenschappers die hun twijfels hebben bij de voorgestelde gang van zaken rondom de evolutie. Ze wijzen erop dat wetenschappers nog niet alles van de natuur weten en dat het allerminst zeker is hoe evolutie werkt.
Wat is dat voor een teken?quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:14 schreef Monidique het volgende:
;6.
Bron?quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zo zou objectieve berichtgeving over de evolutie eruitzien.
Bronquote:India maakt hiv-vrije zones voor migranten
India gaat zogenoemde veilige gebieden aanwijzen in grote steden waar veel migranten werken om hen te beschermen tegen besmetting met het hiv-virus. Volgens het Indiase anti-aidsagentschap moet ook duidelijk worden waar de kans het grootst is het virus te krijgen.
In India leven 5,7 miljoen mensen met hiv, blijkt uit cijfers van de Verenigde Naties. De campagne richt zich op de naar schatting 12 tot 15 miljoen Indiase werkzoekenden die jaarlijks uit hun dorpen naar de steden reizen.
,,Deze migranten klieken meestal samen. We willen ze beschermen tegen infectie, ook al bevinden ze zich in risicogebieden'', zei een woordvoerder van het agentschap.
Bronquote:Hangijzers naar Kok en Lubbers
Het nieuwe kabinet zal de oud - premiers Lubbers en Kok vragen voorzitter te worden van twee staatscommissies. De één moet de woningmarkt als geheel onderzoeken, inclusief de gevolgen van het mogelijk beperken van de hypotheekrenteaftrek. De tweede commissie moet de gevolgen van de vergrijzing in kaart brengen, inclusief de gevolgen voor de financiering van de AOW.
Beide commissies - waarvan nog niet duidelijk wie precies wat gaat voorzitten - moeten nauw met elkaar samenwerken. Het kabinet geeft de garantie dat oplossingen ‘per saldo geen negatieve inkomenseffecten’ zullen hebben. Lubbers en Kok moeten hun werk in anderhalf jaar afronden. Dat staat in het ontwerpregeerakkoord waaraan deze week in Den Haag de laatste hand wordt gelegd, zo bevestigen verschillende bronnen rond de informatie. Ook hebben partijen elkaar gevonden in de afspraak dat de nieuwe minister van sociale zaken en werkgelegenheid als eerste opdracht krijgt een ‘verkennend startgesprek’ te gaan voeren met de sociale partners over het weer vlottrekken van de arbeidsmarkt.
CDA, PvdA en CU kiezen hiermee voor een breuk met het vorige kabinet, dat zijn hervormingen aan vakbeweging en werknemers wilde opleggen. Nu wordt bewust gezocht naar innige samenwerking met de sociale partners.
De instelling van twee zware staatscommissies betekent dat zowel CDA als PvdA een flinke veer laat. Het CDA stelde in de verkiezingscampagne dat niet aan de hypotheekrenteaftrek wordt gemorreld, maar die voorziening wordt nu toch ter discussie gesteld. PvdA-leider Bos eiste dat mensen met hogere inkomens meer zouden bijdragen aan de kosten van vergrijzing en financiering van de woningmarkt, maar de staatscommissies hebben niet de opdracht inkomenspolitiek te bedrijven.
Via het instellen van de staatscommissies hebben de onderhandelaars tijd gekocht: de politiek komt op zijn vroegst pas over anderhalf jaar aan zet. Dezelfde methode wordt toegepast op het lastige terrein van de arbeidsmarkt, inclusief de verhitte discussies over versoepeling van het ontslagrecht.
Moderne lepra.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:41 schreef Monidique het volgende:
HIV-kolonies.
bronquote:Kritiek op Jesus Loves Osama borden Australische kerken
AP
SYDNEY - Sommige Australische baptistenkerken hebben sinds kort een bord buiten hangen met daarop de mededeling Jesus Loves Osama, gevolgd door een aansporing om als goed christen te bidden voor Osama bin Laden, de leider van het terreurnetwerk Al-Qaida.
Dat wordt deze kerken niet door iedereen in dank afgenomen. Zelfs premier John Howard liet weten dat de kerken met deze mededeling, waarmee zij zeggen alleen te willen uitdragen dat God van iedereen houdt, wellicht een stap te ver gaan.
‘Ik heb begrip voor de christelijke beweegredenen van de baptistenkerk. Maar ik hoop dat zij zullen begrijpen dat veel Australiërs, onder wie ook veel Australische christenen, vinden dat de prioriteiten van de kerk wat het bidden betreft in dit geval elders zouden moeten liggen’, aldus Howard.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ar_Cyprus.html?p=2,1
ella, eindhovenquote:Ik snap nu eindelijk waarom we Turkije in de EU willen! Om dit oorlogszuchtig land met imperialistische ambities in toom te kunnen houden! Maar het zal ons echt niet lukken, het is en blijft een illusie. Zien de hoge heren van de EU het niet?
Willems, Amsterdamquote:Ik ben voor Cyprus en hoop dat die gaan winnen. Wat denkt dat landje turkije nou, ik verdom het om die naam met een hoofdletter te schrijven. Het is en blijft een zielig landje! ps ik denk dat die turken ook voor de Grieken dan moeten gaan oppassen.
Para, Amsterdamquote:Definitieve reden om Turkeye niet toe te laten in de EU. Turkeye had allang toenadering kunnen zoeken met Cyprus, nu komt de aap uit de mauw waarom niet.
Oh ja: even op terugkomenquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
'Tolk' eerder bestuurslid As Soena
[..]
Goeie minister van Onderwijs. Liegen kinders, liegen!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sja, dat is tenminste te bevatten, voor de rest sta je relatief machteloos als eenlingquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:38 schreef Autodidact het volgende:
Licht gaat uit in Tweede Kamer
Vijf minuten, dat is een makkelijke manier om de wereld te redden. Zoiets als Amerikanen die frietjes Freedom Fries gaan noemen, en politieke bumperstickers.
Wat een gedoe. Waarom hoor je niemand als er een school word opgericht waar enkel arische kinderen komenquote:Controverse rond nieuwe ‘Turkse’ eliteschool
Rotterdamse scholen verzetten zich tegen nieuwe ‘wereldschool’
De minister van Onderwijs gaf deze week subsidie aan een school die volgens haar de integratie bevordert. Maar de leerlingen zijn er bijna allemaal van Turkse afkomst. „Zo’n school moet je niet willen.” (?)
„We schrijven vandaag geschiedenis”, zei minister Maria van der Hoeven (Onderwijs, CDA) afgelopen donderdag. Ze was te gast bij de feestelijke ‘heropening’ van het Cosmicus College, een gloednieuwe school voor havo en vwo in Rotterdam die sinds dit cursusjaar van start is gegaan. „Ik denk dat deze school een groot succes wordt”, zei Van der Hoeven.
Ze geeft de school 300.000 euro subsidie, zo vertelde ze, omdat ze het lesprogramma indrukwekkend vindt, de participatie van de ouders bij de lessen vernieuwend, en omdat het onderwijs op het Cosmicus gericht is op integratie. „Het geld komt deze maand in orde, dat beloof ik u”, hield ze de aanwezigen voor.
Is de school echt zo’n ideaal voorbeeld van integratie? Nu nog niet, zeggen critici. Want op de school zitten vrijwel alleen leerlingen van Turkse afkomst. Turkse Nederlanders, strak in het pak, waren donderdag dan ook veruit in de meerderheid bij de opening.
Bij andere scholen in Rotterdam is verzet ontstaan tegen de nieuwe school. Willem Vonk, rector van het Citycollege Fransiscus in Rotterdam, vindt het „volstrekt belachelijk” dat het Cosmicus subsidie krijgt. „Er zitten bijna alleen Turken op deze school. Dat bevordert niet de integratie, maar de segregatie.” „Deze school is helemaal georiënteerd op de Turkse cultuur”, zegt Jan Kweekel, rector van het Melanchthon college.
Een ander probleem van het Cosmicus College, zegt Vonk, is dat het succesvolle Turkse leerlingen wegtrekt van andere scholen in de binnenstad. Leerlingen worden pas tot Cosmicus toegelaten als ze een Cito-score hebben van 539 of hoger. „Dat is juist een groep die wij dolgraag op de scholen in de binnenstad houden”, zegt Vonk. „De minder ambitieuze leerlingen blijven over. Er ontstaat bikkelharde concurrentie” Verdeel de leerlingen liever over bestaande scholen, zegt Jan Kweekel.
Het Cosmicus College is er snel gekomen. De school werd opgericht door de Stichting Cosmicus, een vereniging voor studenten, alumni en academici van Turkse afkomst. Deze stichting heeft overal in het land huiswerkbegeleidingscursussen opgezet. Voor de bestuursvoorzitter van de stichting, Gürkan Celik, was het al twee jaar een droom om ook een school op te richten, zo zei hij donderdag op de heropening. Maar het lukte niet, zegt directeur van het Cosmicus College, Mehmet Cerit, omdat er te weinig leerlingen waren om de oprichtingsnorm die voor een zelfstandige school geldt, te halen.
Overal ging het tweetal praten. Bij de gemeente Rotterdam, bij multicultureel instituut Forum en bij de minister van Onderwijs, het netwerk is indrukwekkend. Ze kwamen ook langs bij Rotterdamse, Haagse en Utrechtse scholen, of ze konden samenwerken. Kweekel en Vonk wilden niet meewerken, omdat Cosmicus te veel op de Turkse cultuur gericht is, zeggen de rectoren.
Tot Cerit en Celik vorig jaar Rald Visser ontmoetten, bestuursvoorzitter van de Rotterdamse scholenbesturenkoepel LMC, en tevens de baas van rector Willem Vonk. Visser accepteerde het Cosmicus College als één van zijn vestigingen. In dat geval had de nieuwe school geen minimum aantal leerlingen nodig; LMC heeft 10.000 leerlingen. In augustus opende het Cosmicus College haar deuren. Nu zijn er vier brugklassen van havo/vwo niveau en 88 leerlingen. Ze zitten nu nog in gehuurde kantoorruimte in het stadsdeelkantoor Delfshaven, straks krijgen ze mogelijk een eigen pand in de stad. „Ik ben betrokken geweest bij de oprichting van heel veel scholen”, zegt Rasit Bal, voormalig directeur van de Islamitische Scholen Besturen Organisatie (ISBO). „Maar dit had ik niet voor mogelijk gehouden. Blijkbaar moet er alleen maar een ‘wil’ zijn. De wet vormt dan geen belemmering.”
Voor Rald Visser is de samenwerking met Cosmicus een geschenk uit de hemel. „LMC heeft de afgelopen jaren drieduizend leerlingen verloren, vooral van havo en vwo. Ze vertrokken naar scholen aan de randen van de stad. Cosmicus is een initiatief dat de leegloop in de binnenstad kan helpen stoppen.”
Maar rector Willem Vonk noemt de weg die Cosmicus bewandelde om te kunnen worden opgericht een „sluiproute”. Jan Kweekel, rector van het Melanchthon college in Rotterdam, vindt dat er „op illegale manier een gesegregeerde school in Rotterdam is gekomen”. Kweeke: „Cosmicus werd als zelfstandige school door de minister afgewezen. Nu kan het onder het LMC ineens wél en krijgt de school subsidie toe. Dat vind ik zeer verbazingwekkend.”
Ze zijn gewoon bang voor concurrentie, zegt Rald Visser op de klachten van de andere schoolbestuurders. Het Cosmicus College, ís namelijk geen islamitische school, zo bezweert Visser. „Ja, de directeur is islamitisch, so what.” En dat er geen alcohol bij de heropening werd geschonken, is omdat het een schóól is. Niet uit religieuze overtuiging. Het Cosmicus is een gewone Nederlandse school, met gemengd gymmen en een kerstboom”, zegt Visser. „Ze hebben Turkse, maar ook Nederlandse leerkrachten. Volgens mijn statuten mag ik niet eens een islamitische school besturen. Alleen algemeen bijzondere en christelijke.”
Maar de kritiek houdt aan. Een aantal leden van de stichting Cosmicus is gelieerd aan de Turkse islamitische groepering Nurcu, zo zegt Rasit Bal, voormalig directeur van de Islamitische Scholen Besturen Organisatie (ISBO). Nurcu werd onder Atatürk, de stichter van huidig Turkije, verboden. De beweging richt overal ter wereld scholen en internaten op voor Turkse kinderen.
Maar het Cosmicus College vertelt niets over Nurcu in haar informatiemateriaal. De school profileert zich als een school voor wereldburgers, een school die de de ontmoeting en dialoog tussen etniciteiten en culturen wil bevorderen, los van welke religieuze stroming dan ook. Een school met heel veel persoonlijke aandacht voor de leerling en huiswerkbegeleiding. Ouders en leerlingen betoonden zich hierover zeer enthousiast op de heropening.
Mehmet Cerit noemt Nurcu niet in de informatie over zijn school, omdat religie privé is, zegt hij. „Religie hoort niet thuis op school. Bovendien is het bestuur van de stichting Cosmicus en die van de school, strikt gescheiden.” Rald Visser, voorzitter van schoolbesturenkoepel LMC waaronder het Cosmicus College valt, zegt dat de school streng gecontroleerd wordt door het LMC. „Wíj zijn de veiligheidsklep dat alles zuiver is.”
Maar Wim Littooij, bestuursvoorzitter van scholenkoepel CVO in Rotterdam, is er niet gerust op. Hij vraagt zich af of de minister zich wel voldoende heeft verdiept in Cosmicus. „Veel van de mensen die deze school hebben opgericht, vinden dat het onderwijs en de opvoeding van kinderen in het teken moet staan van de Turkse cultuur. Ik vind dat je zo’n school niet moet willen.”
Rasit Bal voorheen van de Islamitische Scholen Besturen Organisatie, vindt dat het Cosmicus College er open voor moet uitkomen wat zijn wortels zijn. „Als leden van de stichting Cosmicus onder moslims zijn, zijn ze hartstikke islamitisch”, zegt Bal.
De school wordt er de komende jaren op afgerekend of ze meerdere etniciteiten aan zich weet te binden dan de Turkse alleen, zo laat Maria van der Hoeven via haar woordvoerder weten. „We hebben nu al een paar Surinamers, Hindoestanen en leerlingen van Nederlandse afkomst”, zegt Mehmet Cerit. Toch vindt hij het logisch dat het merendeel van de leerlingen nú nog van Turkse afkomst is. „We zijn meer bekend in de Turkse samenleving, dus hebben daar ook als eerste onze leerlingen gerekruteerd.” „Straks is deze school zo bekend, dat zelfs kinderen uit Kralingen (de betere buurt van Rotterdam, red.) erop afkomen”, zegt Rald Visser.
Zeki Arslan, onderwijsdeskundige bij het multicultureel instituut Forum, is niet overtuigd. Hij adviseerde het Cosmicus College tijdens de oprichtingsfase. „Ik heb toen gezegd dat ze vanaf het begin moesten proberen meer etniciteiten aan te trekken. Omdat het heel lastig is om, als je eenmaal als Turkse school bekend staat, ouders van andere culturen over de streep te trekken. Als dat niet lukt, is dit geen goed initiatief. We zijn in Nederland niet geïnteresseerd in een nieuw soort segregatie in het onderwijs, namelijk via etnische lijnen. ”
quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:08 schreef MrX1982 het volgende:
Een wereldschool met vrijwel alleen Turkse leerlingen. Kleine wereld is dat.
Ach die scholen zijn verspreid over de hele wereld.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:08 schreef MrX1982 het volgende:
Een wereldschool met vrijwel alleen Turkse leerlingen. Kleine wereld is dat.
Maar wat heeft dat met die school in Rotterdam te maken?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ach die scholen zijn verspreid over de hele wereld.
Voor een lijst van scholen wereldwijd:
http://www.turkokullari.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=29&catid=1
Sudan, Tadjikistan, Amerika, Ethiopie, Thailand, Oekraine, Tjaad, Indonesie, Roemenie, Japan, Azerbaycan, Rusland, Nigeria, Pakistan, GB, Belgie, Nederland, Bosnie, Mongolie, enz... Pff, je begrijpt het wel.
"De wereld praat Turks"
En ze praten verder
![]()
quote:Is de school echt zo’n ideaal voorbeeld van integratie? Nu nog niet, zeggen critici. Want op de school zitten vrijwel alleen leerlingen van Turkse afkomst. Turkse Nederlanders, strak in het pak, waren donderdag dan ook veruit in de meerderheid bij de opening.
Want immers: "Onder de oppervlakte van het milieudenken woekeren oude romantische en anti-industriële sentimenten, en afkeer van vooruitgang."quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:31 schreef Monidique het volgende:
Leon de Winter vat het even snel samen: "Klimaatdiscussie? Verhulde linkse maatschappijkritiek".
Het is gewoon een openbare school. Voor de arische ouders en kinderen is het alleen nog even aftasten, als ze zich niet al te bedreigd voelen door de religieuze vrijheid die er heerst.quote:
Dat het niet het enige is betekent niet dat het niet waar is. Niet allen die het met je eens zijn, zijn dat om de redenen die jij van waarde vindtquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Want immers: "Onder de oppervlakte van het milieudenken woekeren oude romantische en anti-industriële sentimenten, en afkeer van vooruitgang."
Afkeer van vooruitgang. Jawel.
Que?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat het niet het enige is betekent niet dat het niet waar is. Niet allen die het met je eens zijn, zijn dat om de redenen die jij van waarde vindt. Of dragen dezelfde argumenten aan.
In welke tijd leef je precies met je arische ouders en arische kinderen?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is gewoon een openbare school. Voor de arische ouders en kinderen is het alleen nog even aftasten, als ze zich niet al te bedreigd voelen door de religieuze vrijheid die er heerst.
volkskrantquote:AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb is de afgelopen dagen bedreigd nadat een ‘tolk’ van de Assoena-moskee omstreden uitspraken had gedaan over het mogen doden van mensen die grappen maken over moslims en de islam. Aboutaleb zei donderdag in een raadscommissie dat de kwestie ‘de afgelopen dagen bedreigingen had opgeleverd’.
De wethouder kreeg van opppositiepartijen VVD en CDA vragen waarom hij zich had bemoeid met de kwestie. ‘Ik heb een reputatie hoog te houden dat ik, soms met gevaar voor eigen leven, bij problemen probeer te interveniëren’, aldus de wethouder.
Vorige week onstond commotie over uitspraken van een ‘tolk’ van de moskee in stadsdeel Westerpark in universiteitsblad Folia. Het blad stapte naar de Assoena-moskee om een reactie uit de moslimgemeenschap te halen naar aanleiding van een onderdeel van een show die cabaretiers Ewout Jansen en Etiënne Kemerink opvoeren. Volgens Aboutaleb en het moskeebestuur waren de uitlatingen die van een ‘bezoeker’. Het bestuur van de moskee nam direct afstand van de uitspraken. Later bleek dat de man oud-bestuurlid is geweest van de moskee.
Met name dit laatste riep bij de gemeenteraadsleden vragen op. Aboutaleb bleef bij zijn eerder standpunt dat de uitlatingen voor ‘eigen rekening’ van de man zijn en dat hij geen officiële functie meer in de moskee vervult. ‘De mening van het huidige bestuur is wat voor mij geldt’ zei de wethouder.
Justitie heeft aangekondigd een verkennend vooronderzoek te doen naar uitspaken van de man. ‘Het is de zaak van het Openbaar Ministerie om te onderzoeken of de uitspraken door de beugel kunnen. Dáár hoort het ook thuis’ aldus Aboutaleb.
Jansen en Kemerink maakte woensdag bekend dat zij de steun zoek van andere cabaretiers in Nederland om aangifte te doen tegen de moskee. Volgens het duo zijn de bedreigende uitlatingen van de ‘tolk’ niet specifiek aan hen gericht, maar in het algemeen aan cabaretiers die grappen over de islam en moslims maken
volkskrantquote:AMSTERDAM - Cabaretiers Ewout Jansen en Etiënne Kemerink zoeken de steun van andere cabaretiers in Nederland om aangifte te doen tegen de Assoena-moskee in Amsterdam. Ze doen dit nadat universiteitsblad Folia het volledige interview met de omstreden tolk van de moskee op internet had geplaatst. Daarin zegt de man en oud-bestuurslid van de moskee dat cabaretiers ‘doodgemaakt’ mogen worden naar aanleiding van hun grappen over moslims en de islam.
Uit het volledige interview blijkt volgens Jansen en Kemerink dat het een bedreiging betreft die is gericht aan alle cabaretiers in Nederland. ‘De moskee stelt zich op het standpunt dat cabaretiers die grapjes blijven maken over de islam, uiteindelijk geslagen of gedood moeten worden’, aldus Jansen woensdag.
De rel draait volgens Jansen niet specifiek om zijn grappen, de tolk of hemzelf. Tijdens het interview werd ook niet gezegd dat Jansen doodgemaakt moest worden. Het cabaretduo doet alleen aangifte als voldoende collega's zich bij hen aansluiten. Veel scholen hebben voorstellingen van Jansen en Kemerink geannuleerd na het interview met de moskee. De cabaretiers zeggen last te hebben gehad van de rel, maar niet bang te zijn of extra bedreigd te zijn.
Folia stapte naar de Assoena-moskee in stadsdeel Westerpark om een reactie uit de moslimgemeenschap te halen naar aanleiding van een onderdeel van een show die Jansen en Kemerink opvoeren in cabaretzaaltjes in het hele land. De moskee schoof de ‘tolk’ naar voren als woordvoerder.
Uit het volledige interview blijkt volgens Jansen dat de gewraakte uitlating geen zijdelingse verspreking betrof, maar dat er een half uur is gesproken over wat de islam over cabaret zegt. Ook andere bekende cabaretiers werden met naam en toenaam genoemd.
Jansen neemt de woordvoerder, Elekbir Kabli, niet zoveel kwalijk. ‘Hij probeerde zo goed mogelijk antwoord te geven op de vraag wat de islam zegt over cabaret.’ De moskee en de verschillende koepels verwijzen deze vraag volgens hem liever door naar een moefti, een islamitisch geestelijk rechtsgeleerde. Wethouder Ahmed Aboutaleb probeert dit te verhinderen, stelt Jansen. Aboutaleb ontkent dit. ‘Ik heb er geen aandeel in.’
Volgens Aboutaleb waren de uitlatingen van Kabli die van een ‘bezoeker', omdat hij geen officiële functie meer bekleedt binnen de moskee. Het huidige moskeebestuur heeft afstand genomen van de uitspraken. Justitie is wel een verkennend vooronderzoek begonnen naar de uitlatingen van de man.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Want immers: "Onder de oppervlakte van het milieudenken woekeren oude romantische en anti-industriële sentimenten, en afkeer van vooruitgang."
Dat de analyse dat er romantische en anti-indistriele sentimenten bij horen (overigens ook christelijk apocalytische, en ascetische) wel degelijk klopt voor grote delen van de groepen die aandringen op maatregelen.quote:
We staan nog steeds met één been in het stenen tijdperk, hebben nauwelijks een idee van hoe de wereld in elkaar steekt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Overigens heb ik ook op een openbare school gezeten met bijna alleen maar leerlingen van Turkse afkomst. Waarmee in het lesprogramma ook rekening werd gehouden, één dag per week kregen de Turkse kindertjes les in het Turks, over Turkije.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is gewoon een openbare school. Voor de arische ouders en kinderen is het alleen nog even aftasten, als ze zich niet al te bedreigd voelen door de religieuze vrijheid die er heerst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |