Precies alleen de aandeelhouder van Corus wordt rijker. En de bedrijven slepen een miljardenschuld mee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je bent geen aandeelhouder van Corus gok ik.
Daar komt het wel op neer inderdaad. Een goed geregelde fusie was verstandiger geweest als je toch mee moet met de schaalvergroting.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Precies alleen de aandeelhouder van Corus wordt rijker. En de bedrijven slepen een miljardenschuld mee.![]()
De winstgevenheid blijkt toch achter te liggen op de concurrentie (wrs door hoge lonen). Bovendien hebben de overnemende kandidaten eigen mijnen, waardoor de erts goedkoper is. Eigen geld er in stoppen is beter, omdat er dan minder schulden zijn en dus minder rentelasten. Ben benieuwd. Weer een branch ontnederlanderiseerd, voor zover dat niet al het geval was. Ik vraag mij af of de kopers wel weten waar ze aan beginnen, want Corus teert op de prestaties van vroeger. Hoe zullen ze omgaan met de hoge lonen? Hoe kan Corus dan opeens winstgevender zijn?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
IJmuiden is ook een aardige winstmaker momenteel. Daar zat het volgens die deskundigen bij Nova ook wel goed, althans als de conjunctuur een beetje mee blijft zitten. De Britse bedrijven zullen het moeilijker krijgen.
Dat is met eigen vermogen dan ook handiger, alleen moet je dat wel eerst hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De bedrijven moeten lenen en die lening moet terugverdiend worden... Is een normale constructie in bedrijvenland, maar helaas vaak niet een handige...
You never know.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef du_ke het volgende:
Aaaaaah dan ga ik toegeven. Al zal dit niet nodig zijn omdat hij toch niet met dergelijke cijfers zal komen.
Klopt, ik weet het nietquote:
Ze worden pas rijker als ze hun aandelen verkopen. Maar dan stort de boel in en krijgen ook de aandeelhouders weinig geld terug te zien.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Precies alleen de aandeelhouder van Corus wordt rijker. En de bedrijven slepen een miljardenschuld mee.![]()
Ik zie twee paarden?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:38 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
De SGP noemt vrouw en paard.
De aandeelhouders van Corus kunnen er straks flink aan verdienen door hun aandelen aan Tata of CSN verkopen. De koers is flink gestegen de afgelopen tijd. Als de meerderheid niet verkoopt gaat de overname helemaal niet door.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze worden pas rijker als ze hun aandelen verkopen. Maar dan stort de boel in en krijgen ook de aandeelhouders weinig geld terug te zien.![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:49 schreef problematiQue het volgende:
De meneer bij Pauw en Witteman vertelt net dat in de permafrost die sinds vorig jaar massaal aan het ontdooien is geslagen een hoeveelheid methaan à 40.000 keer de kooldioxide die zich nu in de atmosfeer ophoudt zit, die dus nu langzaamaan, en misschien nog wel veel belangrijker, zichzelf versnellend, vrijkomt.
Ze begeeft zich op dun ijs met die rok. Hij is maar net over de kniequote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:38 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
De SGP noemt vrouw en paard.
Nog een ander effect van het ontdooien van de permafrost: als de dooi zich doorzet, zakken op termijn hele Russische steden het moeras in.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:49 schreef problematiQue het volgende:
De meneer bij Pauw en Witteman vertelt net dat in de permafrost die sinds vorig jaar massaal aan het ontdooien is geslagen een hoeveelheid methaan à 40.000 keer de kooldioxide die zich nu in de atmosfeer ophoudt zit, die dus nu langzaamaan, en misschien nog wel veel belangrijker, zichzelf versnellend, vrijkomt.
Wat is dat nou weer voor redenatie. 'Je wordt er bang van, dus het is niet waar'.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Waarom leg ik nu een parallel in gedachten met het vermeende gekanker op moslims?
Bangmakerij.![]()
Ik vind het nog steeds werkelijk nergens naar lijken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ze begeeft zich op dun ijs met die rok. Hij is maar net over de knie
Geef mij dat paard maar en schop die hond van dat andere paard.quote:
Eén of twee generaties later gaan men zich voor hun kop slaan wat wij ons toch in onze hoofden haalden met onze grenzeloze decadentie.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Nog een ander effect van het ontdooien van de permafrost: als de dooi zich doorzet, zakken op termijn hele Russische steden het moeras in.
zal vast niet gebeuren bij de nieuwe ijsvrije havensquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Nog een ander effect van het ontdooien van de permafrost: als de dooi zich doorzet, zakken op termijn hele Russische steden het moeras in.
Ik word er niet bang van. Maar het is gezever. Tegen die tijd hebben we het net zo lekker warm als in Spanje. Errrrrrrrrrrrrrrrrrrug.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor redenatie. 'Je wordt er bang van, dus het is niet waar'.
Geld dat ook voor Amsterdamquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef Reya het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |